eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
136 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
9.8هزار ویدیو
385 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
👧👦فرزندآوری 🚙ماشین خرج داره ولی باز ما می‌خریم! 👨‍👩‍👧‍👦مهمونی دادن خرج داره ولی ما مهمونی میدیم! ✈️مسافرت رفتن خرج داره ولی ما خرج می‌کنیم و میریم! 🎊عروسی رفتن کلـــــــی خرج آرایشگاه و لباس و... داره ولی ما خرج می‌کنیم میریم! 💰و هزار تا کار دیگه که بخوای حساب کنی ارزشی هم نداره و زودگذره ولی خیـــــلی خرجشون می‌کنیم ☝️امـــــــــا... نوبت به بچه دارشدن که میرسه میگیم نه بچه خرج داره!😐 درحالی که بچه برای ما موندنیه ولی همه ی چیزهایی که ما براشون خرج میکنیم تموم شدنیه! 🤔 ❌شعار بچه‌ی کمتر زندگی بهتر چیزی بود که غرب از ما می‌خواست و ما راحت گول خوردیم! شما بگید آیا الان که بچه‌ها کمتر شدن زندگی‌ها بهتر شده!؟🙄 فقط به جای بچه‌ها کلی مبل و کمد و وسایل زینتی به زندگیمون اضافه شده همین! خواستم بگم گاهی پولها در راههای دیگه که اهمیت چندانی هم ندارند خرج میشه اما برای فرزند آوری خرج نمیکنیم😢 🌸 جهاد امروز مادران، است. @sabkezendegi_ivle
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۱۴۵ سوره انعام 💥قُلْ لَآ أَجِدُ فِي مَآ أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَىٰ طَاعِمٍ يَطْعَمُهُٓ إِلَّآ أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَ لَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ : بگو: در آنچه به من وحی شده، بر کسی که چیزی می خورد هیچ حرامی نمی یابم، مگر آنكه مردار یا خون ریخته شده یا گوشت خوک باشد كه یقیناً همه پلیدند، یا حیوانی كه از روی فسق و ‌نافرمانی به نام غیر خدا ذبح شده باشد. پس هر کسی که به خوردن آنها ناچار و‌ مضطر شد به شرط آنکه از روی سرکشی و بیش از حد ضرورت نباشد (مانعی ندارد) یقیناً پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است. 🌷 : بگو 🌷 : نمی یابم 🌷 : وحی شده 🌷 : می خورد 🌷 : مردار 🌷 : خون 🌷 : ریخته شده 🌷 : گوشت 🌷 : خوک 🌷 : پلید 🌷 : خروج از دین و خروج از طاعت 🌷 : غیر خدا در آن یاد شده است 🌷 : ناچار 🌷 : از روی میل و سرکشی نباشد 🌷 لا_عَاد: از روی تجاوز و بیش از حد ضرورت نباشد 🌷 : بسیار آمرزنده 🌷 : مهربان این آیات همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. براى روشن ساختن محرّمات الهى از بدعت هايى كه مشركان در آيين حقّ گذاشته بودند، در اين آيه به «صلّى اللّه عليه و آله» دستور مى ‌دهد كه: صريحاً به آنها بگوید در آنچه بر من وحى شده هيچ غذاى حرامى را براى هيچ كسی اعمّ از زن و مرد، كوچک و بزرگ نمى‌يابم که اینگونه می فرماید: قُلْ لا أَجِدُ فِي ما أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلى طاعِمٍ يَطْعَمُهُ؛ بگو: در آنچه به من وحی شده، بر کسی که چیزی می خورد هیچ حرامی نمی یابم» موارد زیر که بیان شده است 1⃣ «إِلاّ أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً؛ مگر آنکه مردار باشد» تنها حیوانی نیست که خود به خود مرده باشد، حتی اگر طبق دستور ، ذبح نشود در حکم مردار است و خوردن آن حرام است. 2⃣ «أَوْ دَماً مَسْفُوحاً؛ یا خون ریخته شده باشد» نه خون هايى كه پس از بريدن رگ هاى حيوان و خارج شدن مقدار زيادى از در لابلاى رگ هاى مويين در وسط گوشت ها باقى مى ‌ماند. 3⃣ «أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ؛ یا گوشت خوک» « فإنه رجس: زیرا همه این ها رجس و پليدى است» و مايه تنفّر طبع سالم و منبع انواع آلودگی ها و سرچشمه زيان هاى مختلف است. 4⃣ سپس به نوع چهارم اشاره كرده مى ‌گويد: «أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ؛ یا حیوانی که از روی نافرمانی به نام غیر خدا ذبح شده باشد» كه از نظر اخلاقى و معنوى نشانه بيگانگى از و دورى از مكتب توحيد است. بنابراين، شرايط ذبح اسلامى، بر دو گونه است، بعضى مانند بُريدن رگ هاى چهارگانه و بيرون ريختن خون حيوان، جنبه بهداشتى دارد، و بعضى مانند رو به قبله بودن و گفتن «بسم اللّه» و ذبح به وسيله ، جنبه معنوى دارد. در پايان آيه كسانى را كه از روى ناچارى و اضطرار، و نيافتن هيچ غذاى ديگر براى حفظ جان خويش، از اين گوشتهاى استفاده مى ‌كنند، استثنا كرده و مى‌ فرمايد: «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ پس هر کسی که به خوردن آنها ناچار شد به شرط آنکه از روی سرکشی و بیش از حد ضرورت نباشد مانعی ندارد یقینا پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است» در حقيقت اين دو شرط براى آن است كه افرادى اضطرار را دستاويز براى تجاوز به حريم قوانين الهى نسازند. 🔹پيام های آیه ۱۴۵ سوره انعام🔹 ✅ یگانه منبع علم پیامبر صلى الله علیه وآله براى بیان ، وحى است. ✅ وقتى در مسأله ‏ى خوردن و نخوردن شخص هم باید از «وحى» دستور بگیرد، دیگران چگونه از پیش خود چیزى را حرام مى‏ كنند؟ ✅ دلیل گوشت خوک، آلودگى و پلیدى آن است. ✅ ، براى مرد و زن یكسان است. ✅ در ، باید اهمّ و مهمّ رعایت شود. حفظ جان، مهم‏ تر از حرام بودن مصرف مردار است. ✅ در بن‏بست نیست، وقتى اضطرار پیش آید مصرف حرام ‏ها مجاز مى‏ شود. ✅ خون باقیمانده در گوشت پس از ذبح شرعى نیست. خون ریخته شده حرام است. ✅ وجود قوانین اضطرارى، جلوه ‏اى از مغفرت و رحمت است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ,104 🌹 آیه ۱۴۶ سوره انعام 💥 وَ عَلَى الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا كُلَّ ذِي ظُفُرٍ ۖ وَ مِنَ الْبَقَرِ وَ الْغَنَمِ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ شُحُومَهُمَآ إِلَّا مَا حَمَلَتْ ظُهُورُهُمَآ أَوِ الْحَوَايَآ أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْمٍ ۚ ذَٰلِكَ جَزَيْنَاهُمْ بِبَغْيِهِمْ ۖ وَ إِنَّا لَصَادِقُونَ : و بر کسانی که یهودی شدند هر حیوان ناخن ‌دار، و از گاو و گوسفند پیه هر دو را بر آنان حرام كردیم مگر آن مقدار كه بر پشت یا همراه روده ‌های آنان است یا آنچه مخلوط با استخوان است؛ این [تحریم‌] را به سبب ستم كردنشان به آنان كیفر دادیم، و یقیناً ما راستگوییم. 🌷 : یهودی شدند 🌷 : ناخن 🌷 : گاو 🌷 : گوسفند 🌷 : جمع شحم است و به معنای پیه و چربی است 🌷 : پشت آنان 🌷 : روده ها 🌷 : مخلوط شده 🌷 : استخوان 🌷 : جزا دادیم 🌷 : به سبب ظلم و ستمشان 🌷 : راستگویان اين آيه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است و اشاره به قسمتى از محرّمات بر مى‌ كند تا روشن شود، كه احكام مجعول و خرافى بت ‌پرستان نه با آيين سازگار است و نه با آيين يهود، و نه با آيين مسيحیت كه معمولاً در احكامش از آيين يهود پيروى مى ‌كند. لذا نخست مى‌ فرمايد: «وَ عَلَى الَّذِينَ هادُوا حَرَّمْنا كُلَّ ذِي ظُفُرٍ؛ و بر کسانی که یهودی شدند هر حیوان ناخن دار را کردیم» سپس مى ‌فرمايد: «وَ مِنَ الْبَقَرِ وَ الْغَنَمِ حَرَّمْنا عَلَيْهِمْ شُحُومَهُما؛ و از گاو و گوسفند پیه و ‌چربی هر دو را بر آنان حرام کردیم» و به دنبال آن، سه مورد را استثنا مى ‌كند. نخست چربی هايى كه در پشت اين دو حيوان قرار دارد «إِلاّ ما حَمَلَتْ ظُهُورُهُما: مگر آن مقدار که بر پشت این دو است» و «أَوِ الْحَوايا: و یا چربی هایی که همراه روده های آنان است» «و أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْم؛ و یا آنچه مخلوط با استخوان است» ولى در پايان آيه تصريح مى ‌كند كه اينها در حقيقت بر يهود نبود، امّا به خاطر ظلم و ستمى كه مى‌ كردند، از اين گونه گوشت ها و چربی ها كه مورد علاقه آنها بود به حكم محروم شدند «ذلِكَ جَزَيْناهُمْ بِبَغْيِهِمْ؛ این را به سبب ستم کردنشان به آنان کیفر دادیم» و براى تأكيد اضافه مى ‌كند: «وَ إِنّا لَصادِقُونَ؛ و قطعا ما راستگوییم» البته تحریم بعضی خوردنی ها بر یهود موقت بود و بعدها برطرف شد. 🔹پیام های آیه ۱۴۶ سوره انعام🔹 ✅ گاهی محدود ساختن غذای متخلفان، بلا مانع است. ✅ کیفر منحصر در آخرت نیست، در دنیا هم هست. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
23.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را فرامی‌گرفت ▪️‌ رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا: نگاه جمهوری اسلامی ایران به رییس جمهور سابق آمریکا نگاه به یک مجرم و قاتل است زیرا یک امتی را عزادار کرد و حاج قاسم‌، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه را به شهادت رساند. شهید سلیمانی فرمانده مبارزه با تروریسم و داعش بود. ▪️‌ در مناظرات انتخاباتی آمریکا رسما اعلام شد آمریکا داعش را تشکیل داده است. ▪️‌ حاج قاسم اگر جلوی داعش را نگرفته بود، تروریسم سراسر اروپا را فرامی‌گرفت و اروپا نمی توانست یک شب آرام داشته باشد. باید رییس جمهور سابق آمریکا در یک دادگاه عادلانه محاکمه شود. 💯قرارگاه سایبری عَمّار 🇮🇷 بالمس عبارت آبی 👆به جمع عمًّارها بپیوندید
📸 شعر تقدیمی شهریار به رهبر انقلاب در سال ۱۳۶۶ رشکم آید که تو حیدر بابا بوسی آن دست که خود دست خداست راستان دست چپ از وی بوسند که خدا بوسد از او دست براست درامامت به نماز جمعه صد هزارش به خدا دست دعاست من بیان هنرم، یک دل وبس او عیان هنر از سرتاپاست اوشب وروز برای اسلام پای پویا وزبان گویاست او چه بازوی قوی ومحکم با امامی که ره ورهبر ماست شهریارا سری افراز به عرش کو نگاهیش به ( حیدر بابا) ست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های شهید مدافع حرم بابک نوری😔 💫💫 «لبیک یا سید الشهدا» ✍️ جهاد تبیین به عشق امام حسین🤲 🌙 ═══❖══════❖═══ @Mahfele_shohada60 ═══❖══════❖═══
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز نشسته یا بر روی صندلی برای چه اشخاصی صحیح است؟
"ما در سال ۶۰ در مقابل اینهمه حادثه و شدت عمل، توانستیم روی پای خودمان بایستیم و دشمن را ناامید کنیم؛ امروز هم میتوانیم. خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است؛ خدای دوران های سختی و دوران های گوناگون یکی است، همه ی سنتهای الهی هم سر جایش است. سعی کنیم خودمان را مصداق سنت های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم" بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در کتاب❤️ عجییییییییب کتابیه این کتاب😍 پر از حکمت 👌 زن،زندگی،آزادی در بیانات مقام معظم رهبری
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بایدها و نبایدها درباره کاشت ناخن خییییییلی مهم ✅📣📣📣📣📣📣📣 در این کلیپ آسیب های کاشت ناخن از نظر سلامتی و شرعی کامل توضیح داده شده است😳
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۱۴۷ سوره انعام 💥فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقُلْ رَبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ وَاسِعَةٍ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ : پس اگر تو را تكذیب كردند، بگو: پروردگارتان صاحب رحمتی گسترده است، ولی عذاب او را هم از گروه مجرمان باز نمی ‌گردانند. 🌷 : تکذیب کردند 🌷 : صاحب رحمت 🌷 : گسترده 🌷 : باز می گردانند 🌷 : شدت، سختی، عذاب و کیفر این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. آنجا که لجاجت يهود و مشركان روشن بوده و امكان داشته پافشارى كنند و «صلّى اللّه عليه و آله» را تكذيب نمايند، به پيامبرش دستور مى ‌دهد كه «فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقُلْ رَبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ واسِعَةٍ؛ پس اگر تو را تکذیب کردند، پس بگو: پروردگارتان صاحب رحمتی گسترده است» و شما را زود مجازات نمى‌ كند بلكه مهلت مى ‌دهد، شايد از اشتباهات خود برگرديد و از رفتار خود پشيمان شويد و به سوى باز آييد. ولى اگر از مهلت الهى باز هم سوء استفاده كنيد، و به تهمت هاى نارواى خود ادامه دهيد، بدانيد كيفر قطعى است، و سرانجام دامان شما را خواهد گرفت، زيرا «وَ لا يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ؛ و عذاب او را هم از گروه مجرمان باز نمی گردانند» اين آيه به خوبى عظمت تعليمات را روشن مى‌ سازد كه بعد از شرح اين همه خلافكاری هاى يهود و مشركان، باز آنها را فوراً تهديد به عذاب نمى ‌كند بلكه نخست با تعبيرهاى سرشار از راه بازگشت را به سوى آنها گشوده، تا تشويق شوند و به سوى حقّ بازگردند، امّا براى اين كه رحمت پهناور الهى باعث جرأت و جسارت و طغيان آنان نگردد، و دست از لجاجت بردارند در آخرين جمله آنها را تهديد به مجازات قطعى خدا مى ‌كند. 🔹پیام های آیه ۱۴۷ سوره انعام🔹 ✅ باید آماده‏ ى شنیدن تكذیب و تهمت از سوى برخى باشد. ✅ با تكذیب كنندگان، باید برخوردى خیرخواهانه كرد و اگر تأثیر نداشت، از تهدید استفاده شود. ✅ مربّى باید دریاى باشد. ✅ ترس و امید، در كنار هم كارساز است. ✅ درهاى رحمت الهى حتّى به روى مخالفان هم بسته نیست. ✅ رحمت ، پیش از قهر اوست. ✅ گستردگى ، مانع كیفر كردن او نیست. هرچند كیفر او نیز در مسیر تربیت انسان و از رحمت و ربوبیّت او سرچشمه مى‏ گیرد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری