eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
142 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
377 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: توبه شماره آیه:《۴》 : إِلَّا الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْئًا وَ لَمْ يُظَاهِرُوا عَلَيْكُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَىٰ مُدَّتِهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ : مگر کسانى از مشرکان که با آنها پیمان بستید، و چیزى از آن را در حق شما فروگذار نکردند، و هیچ کس را بر ضدّ شما تقویت ننمودند. پیمان آنها را در حق آنان تا پایان مدّتشان محترم بشمرید. زیرا خداوند پرهیزگاران را دوست دارد. : سابقاً هم اشاره کردیم که این الغاى یک جانبه پیمان هاى مشرکان، مخصوص کسانى بود که نشانه هائى بر آمادگى براى پیمان شکنى از آنها ظاهر شده بود، لذا در این آیه یک گروه را استثناء کرده، مى گوید: مگر آن دسته از مشرکین که با آنها پیمان بسته اید، هیچ گاه بر خلاف شرائط پیمان گام برنداشتند و کم و کسرى در آن ایجاد نکردند، و احدى را بر ضد شما تقویت ننمودند(إِلاَّ الَّذینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکینَ ثُمَّ لَمْ یَنْقُصُوکُمْ شَیْئاً وَ لَمْ یُظاهِرُوا عَلَیْکُمْ أَحَداً). در مورد این گروه تا پایان مدت به عهد و پیمانشان وفادار باشید(فَأَتِمُّوا إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلى مُدَّتِهِمْ). زیرا خداوند پرهیزکاران و آنها که از هر گونه پیمان شکنى و تجاوز اجتناب مى کنند را دوست مى دارد(إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ). تهیه و تنظیم : عاشوری
39.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند موکب قسمت ۴/موکب الزهرا س آقای خرمی
68.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند موکب قسمت ۵/روضه خانگی خانواده صفری روستای کلواری
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: توبه شماره آیه:《۵》 : فَإِذَا انسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُوا لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ ۚ فَإِن تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَخَلُّوا سَبِيلَهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ : و هنگامى که ماههاى حرام پایان گرفت، مشرکان را هر جا یافتید به قتل برسانید. و آنها را اسیر سازید. و محاصره کنید. و در هر کمینگاه، بر سر راه آنها بنشینید. ولى اگر توبه کنند، و نماز را برپا دارند، و زکات را بپردازند، آنها را رها سازید. زیرا خداوند آمرزنده و مهربان است. : ✅شدت عمل توأم با نرمش! در این آیه و آیه بعد، وظیفه مسلمانان پس از پایان مدت مهلت مشرکان، یعنى چهار ماه بیان شده است، و شدیدترین دستور را درباره آنها صادر مى کند، مى فرماید: هنگامى که ماه هاى حرام پایان گرفت، بت پرستان را هر کجا یافتید به قتل برسانید!(فَإِذَا انْسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ). سپس مى فرماید: آنها را بگیرید و اسیر کنید!(وَ خُذُوهُمْ). و آنها را در حلقه محاصره قرار دهید!(وَ احْصُرُوهُمْ). و در هر نقطه اى در کمین آنها بنشینید و راه ها را بر آنها ببندید!(وَ اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَد). در اینجا چهار دستور خشن در مورد آنها دیده مى شود: 1⃣بستن راه ها 2⃣محاصره کردن 3⃣اسیر ساختن 4⃣و بالاخره کشتن و ظاهر این است که چهار موضوع به صورت یک امر تخییرى نیست، بلکه با در نظر گرفتن شرایط محیط، زمان، مکان و اشخاص مورد نظر، باید هر یک از این امور که مناسب تشخیص داده شود، عملى گردد. اگر تنها با اسارت، محاصره کردن و بستن راه بر آنها در فشار کافى قرار مى گیرند از این راه باید وارد شد. و اگر چاره اى جز قتل نبود، کشتن آنها مجاز است. این شدت عمل به خاطر آن است که برنامه اسلام ریشه کن ساختن بت‌پرستى از روى کره زمین بوده، و همان طور که سابقاً نیز اشاره کرده ایم، مسأله آزادى مذهبى، یعنى ترک اجبار پیروان مذاهب دیگر براى پذیرش اسلام، منحصر به ادیان آسمانى و اهل کتاب مانند یهود و نصارى است، و شامل بت پرستان نمى شود; زیرا بت پرستى مذهب و آئین نیست که محترم شمرده شود. بلکه انحطاط و خرافه و انحراف و بیمارى است که به هر حال و به هر قیمت باید ریشه کن گردد. ولى این شدت و خشونت نه به مفهوم این است که راه بازگشت به روى آنها بسته شده باشد، بلکه در هر حال و در هر لحظه بخواهند مى توانند جهت خود را تغییر دهند، لذا بلافاصله اضافه مى کند: اگر آنها توبه کنند و به سوى حق باز گردند، نماز را بر پا دارند و زکات را ادا کنند، آنها را رها سازید و مزاحمشان نشوید(فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ فَخَلُّوا سَبیلَهُمْ). و در این صورت با سایر مسلمانان کمترین تفاوتى را ندارند و در همه احکام و حقوق با آنها شریکند. زیرا خداوند آمرزنده و مهربان است(إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ) و کسى که به سوى او باز گردد را از در خود نمى راند. ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
50.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند "موکب" قسمت ۶/محله خواجه خسرو شهریار
مداحی_آنلاین_حر_و_آزاده_ای_سید_مجید_بنی_فاطمه.mp3
3.54M
حرُّ و آزاده‌ای اگه هستی با حسین اگه می‌خوای حُرّ بشی بلند بگو یاحسین
هدیه ویژه شیخ حسین انصاریان به رییس جمهور منتخب اولین هدیه یک دستمال مشکی بود که انصاریان آن را در هنگام شرکت در مجالس روضه استفاده میکرد. او پیش‌تر وصیت کرده بود که این دستمال همراه وی دفن شود. هدیه دوم نیز تسبیح خود بود که در اذکار بعد از نماز شب از آن استفاده میکرد
🖤امام حسین علیه السلام: 🍃شکر نعمت های گذشته موجب میشود که خدای متعال نعمت های تازه ای به انسان لطف کند🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༺❀🔳❀༻ ⚜السَّلَامُ عَليْكِ يَا مُدَلِّلَة الْحُسَيْنِ الشَّهِيدِ عَليْهِ السَّلَامُ سلام بر شما ای هدایت کننده به سوی امام حسین شهید (علیه السلام) ! ⚜السَّلَامُ عَليْكِ يَا صَغِيرَة رُكْنِ الْهُدَى سلام بر شما ای دختر رکن هدایت! ➖▫️➖▫️➖▫️➖ ✨«يتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ» {یتیمی که خویشاوند باشد} (سوره مبارکه بلد ، آيه ۱۵) «یتیما ذا مقربة» شأن ذاتی حضرت فاطمة بنت الحسین، رقیة خاتون (سلام الله علیها) است. ◾️«أَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَریبَةِ» سلام بر آن خانواده اى که نزدیک (و همراه سَروَرشان) بودند. 📓 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه ا┅═✧❁🏴 ❁✧═┅ا ✍ «یتیم» در ظاهر معنا به «جدا شده و منقطع از پدر» (۱) و در بطن معنا به «جدا افتاده و منقطع از امام» (۲) تفسیر می شود و شریفه ۱۵ سوره مبارکه بلد از «یتیم ذا مقربة» یعنی «یتیم صاحب قرابت» (۳) سخن به میان می آورد که شأن ذاتی حضرت فاطمة بنت الحسین، رقیة خاتون (سلام الله علیها) می باشد. 🖋«ذا مقربة» یعنی صاحب قرابت با رسول الله (صلوات الله علیه)؛ چنانکه آیات حضرت قرآن «ذوی القربی» را تنها در قرابت با رسول الله (صلوات الله علیه) تعریف می نماید: ذَا الْقُرْبى یعنی قرابة رسول الله (۴) و حدیث شریف نبوی نیز مؤید همین مطلب است: کلُّ سَبَبٍ وَ نَسَبٍ يَنْقَطِعُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا سَبَبِي وَ نَسَبِي‏ (۵). ➖لذا «يتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ» یتیمی است که با رسول الله و آل الله (علیهم الصلاة والسلام) قرابت دارد و این شأن ذاتی حضرت ریحانة الحسین ، رقیة (سلام الله علیها) است. ✔️در وصف مبارک «ذا مقربة» معنایی عمیق نهفته است و آن اینکه وجود نازنین حضرت رقیة (سلام الله علیها) که آنی از پدرش حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جدا نبوده است، بندگانی که از وجود امامشان منقطع شده و یتیم گشته اند، را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که «پدر عباد» اند، متصل می نماید. 🥀جدا نبودن و اتصال علی الدوام این دردانه به وجود مقدس پدر، از این فرمایش حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در وصف دخترشان استنباط می گردد که فرمودند: ▫️«دَعَاهَا فإنَّهَا مَشغُولةٌ بِذاتِ الله»: او را رهایش کنید که به ذات خدا مشغول است. این اشتغال در وجود نازنینشان مدام بود تا آنجا که نزد رأس مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) قبض روح شدند. به عبارت دیگر، «یتیم ذا مقربة» اشاره دارد به وجود نازنینی دارد که: ⚜هم دلالت کننده به اسم الله اعظم أباعبدالله الحسین (علیه السلام) می باشد ؛ چنانکه در فرازی از زیارت مخصوصه حضرت رقیه خاتون (سلام الله علیها) به این شأن ذاتی ایشان اشاره شده است: «مُدلّلة الْحُسَيْنِ الشَّهِيدِ (علیه السلام)» (۶) ➖ و هم منقطعین از حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را دستگیری نموده و به ساحت مقدس «پدر بندگان» (اباعبدالله) متصل می نماید و در یم بی انتهای مصرع حسینی (علیه السلام)، ارتقاء داده و آنان را بالا می برد. چه آنکه ملقب شدن فاطمة بنت الحسین (علیهما السلام) به لقب مبارک «رقیة» از جانب پدر، که به معنای «"مُرتَقی"، بالا رفته شده و عروج يافته به معنا الاکمل» است، بر همین امر دلالت می نماید. ✨بنابراین «إکرام یتیم ذی مقربه»، بدین معناست که توسل به ساحت قدسیه حضرت رقیة المرتقی (سلام الله علیها)، موجب تقرّب و ارتقای عبد می گردد. ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا (۱). هو انقطاع عمّا يتعلّق به و انفراد فى ضعف (۲).«اليتامى المنقطعين عن إمامهم في الدنيا» مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏۵ ؛ ص۶۴ (۳). يَتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ، يعني ذا قرابة تفسير الصافي ؛ ج‏۵ ؛ ص۳۳۱ (۴) .«وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ ..» (سوره اسراء آیه ۲۶)؛ ذَا الْقُرْبى یعنی قرابة رسول الله (صلوات الله علیه) تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۱۸ (۵).پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: تمام حسب ها و نسب ها در روز قیامت قطع می شود؛ جز آنکه با من حسب و نسب (قرابت) داشته باشد بحار الأنوار ؛ ج۲۵ ؛ ص۲۴۸ (۶).فرازی از زیارت مفجعة حضرت رقیه خاتون (سلام الله علیها) ༺❀🔳❀༻
༺❀🔳❀༻ 🔹فَلاََ نْدُبَنَّک َ صَباحاً وَ مَسآءً 🔹وَ لاََبْکِیَنَّ لَک َ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً 📓فرازی از زیارت ناحیه مقدسه ا┅═✧❁🏴 ❁✧═┅ا 🔹السَّلَامُ عَليْكِ يَا شَهِيدَة الْحُزْنِ وَ الْبُكِاء سلام بر آن مخدره ای که در حزن و بکاء بر پدر گرامی شان جان دادند و به شهادت رسیدند. 📓فرازی از زیارت مفجعه حضرت رقیة المرتقی (سلام الله علیها) ◾️ گریه های حضرت رقیه «سلام الله علیها» به بکاء شدیدی که موجب گریه و ناله آل الله و تجدید اقامه عزای امام حسین (علیه السلام) می گشت، دلالت بر این دارد که آن حضرت، خود اقامه کننده بکاء هستند و گریه های شبانه روزی آن حضرت در رثای حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و مصیبت های عظمای ایشان ؛ علت بکاء صباحا و مساء حضرت ولی عصر می باشد، همانگونه که فرموده اند: ⚜️ فلَاَنْدُبَنَّکَ صَباحاً وَ مَساءً وَلَاَبْکِیَّنَ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً... 🔹هر جا سخن از رقیه جان می آید 🔹عطر خوش صاحب الزمان می آید 📓بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸ ༺❀🔳❀༻
4_310226054725763504.mp3
3.13M
عزادار حقیقی (۱) 🎧 آنچه می شنوید؛👇 ✍ چرا دلمان برای عزای امام حسین علیه‌السلام، تنگ می شود؟ 🖤چرا برایش، گریه می کنیم؟ 🖤چرا برای اهل آسمان، عزاداران او، اينهمه می ارزند.
AUD-20210801-WA0124.mp3
5.72M
عزادار حقیقی(۲) 🎧 آنچه می شنوید؛ 🖤مصیبت حسین،تشنگی، سر بریده، و اسارت اهل بیت نیست! 🖤مصیبت او،بسیار عظیم تر است از.....! 🖤تاحقیقت مصیبت رادرک نکنیم؛ عزادار حقیقی،نیستیم😔
48.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند "موکب" قسمت ۷ /شهدای روستای سهل آباد و آقای حیدر عبداللهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امربه معروف قطعا اثر دارد، به شرطی که... 🔹️نکته ای فوق العاده مهم که اگر مورد توجه قرار بگیرد، شاهد تحولی بزرگ در عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکر خواهیم بود 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای چی و برای کی پوشش داشته باشم؟ نظر خانمی جیرفتی مقیم آمریکا جالب بود.🌺
📔 کتاب "اهالی تپه ی ندبه" منتشر شد دومین اثر مکتوب حجت الاسلام محسن قنبریان از کودکی داستان کربلا را برایمان اینگونه تعریف کرده اند که سپاه بزرگ یزید به فرماندهی عمر سعد با آن وضعیت یا سپاه کوچک امام حسین(ع) قتال کرد و همه را کشت و... اما کمتر کسی از گروه سومی که در کربلا حاضر بودند و جمعیتشان کم هم نبود گفته است. اصحاب تلّ، یا همان اهالی تپه ندبه... کتاب اهالی تپه ندبه نوشته حجت الاسلام محسن قنبریان به صورت اختصاصی به این گروه سوم پرداخته است. در واقع این کتاب مجموعه بیانات و تحلیل های عاشورایی پیرامون ویژگی های نهضت اباعبدالله و ویژگی های مردم کوفه و روانشناسی سیاسی این جریان است. 🔗 جهت سفارش اینترنتی کتاب میتوانید از سایت نشر معارف اقدام کنید: https://nashremaaref.ir/product/416054 ☑️ @m_ghanbarian