eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
142 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.5هزار ویدیو
377 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: توبه شماره آیه:《۸۰》 : اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِن تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ : چه براى آنها استغفار کنى، و چه نکنى، (حتّى) اگر هفتاد بار براى آنها استغفار کنى، هرگز خدا آنها را نمى آمرزد. چرا که خدا و پیامبرش را انکار کردند. و خداوند گروه فاسقان را هدایت نمى کند. در این آیه، تأکید بیشترى روى مجازات این گروه از منافقان نموده، و آخرین تهدید را ذکر مى کند، به این ترتیب که روى سخن را به پیامبر(صلى الله علیه وآله)نموده، مى فرماید: چه براى آنها استغفار کنى و چه نکنى، حتى اگر هفتاد بار براى آنها از خداوند طلب آمرزش نمائى، هرگز خدا آنها را نمى‌بخشد(اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لاتَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعینَ مَرَّةً فَلَنْ یَغْفِرَ اللّهُ لَهُمْ). چرا که آنها خدا و پیامبرش را انکار کردند، و راه کفر پیش گرفتند و همین کفر; آنها را به درّه نفاق و آثار شوم آن افکند (ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ). روشن است، هدایت خدا شامل حال کسانى مى شود که، در طریق حق طلبى گام برمى دارند و جویاى حقیقت اند، ولى... خداوند افراد فاسق، گنهکار و منافق را هدایت نمى‌کند(وَاللّهُ لایَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقینَ). ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: توبه شماره آیه:《۸۱》 : فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلَافَ رَسُولِ اللَّهِ وَ كَرِهُوا أَن يُجَاهِدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ قَالُوا لَا تَنفِرُوا فِي الْحَرِّ ۗ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا ۚ لَّوْ كَانُوا يَفْقَهُونَ : تخلف کنندگان (از جنگ تبوک،) از مخالفت با پیامبر خدا و کناره گیرى از جهاد، خوشحال شدند. و خوش نداشتند که با مال و جان خود، در راه خدا جهاد کنند. و گفتند: «در این گرما، (به سوى میدان) حرکت نکنید.» (به آنان) بگو: «آتش دوزخ از این سوزان تر است!» اگر مى فهمیدند. باز هم کارشکنى منافقان در این آیه و آیات بعد نیز، سخن، همچنان پیرامون معرفى منافقان، به وسیله اعمال، رفتار و افکار آنها است، تا مسلمانان به روشنى، این گروه را بشناسند، و تحت تأثیر نقشه هاى شوم آنان قرار نگیرند. نخست مى فرماید: آنها که در (تبوک) از شرکت در جهاد تخلف جستند ـ و با عذرهاى واهى در خانه هاى خود نشستند، و به گمان خود سلامت را بر خطرات میدان جنگ ترجیح دادند ـ از این عملى که بر ضد رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مرتکب شدند، خوشحالند (فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلافَ رَسُولِ اللّهِ). آنها از این که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کنند، و به افتخارات بزرگ مجاهدان نائل گردند، کراهت داشتند(وَ کَرِهُوا أَنْ یُجاهِدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فی سَبیلِ اللّهِ). این نابخردان به تخلف خودشان از شرکت در میدان جهاد قناعت نکردند، بلکه با وسوسه هاى شیطانى کوشش داشتند، دیگران را نیز دلسرد، یا منصرف سازند، به آنها گفتند: در این گرماى سوزان تابستان به سوى میدان نبرد حرکت نکنید(وَ قالُوا لاتَنْفِرُوا فِی الْحَرِّ). آنها در حقیقت، مى خواستند هم اراده مسلمانان را تضعیف کنند، و هم شریک هاى بیشترى براى جرمشان فراهم سازند. اما قرآن روى سخن را به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، و با لحن قاطع و کوبنده اى، مى فرماید: به آنها بگو: آتش سوزان دوزخ از این هم گرم تر و سوزان تر است اگر مى‌فهمیدند!(قُلْ نارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرّاً لَوْ کانُوا یَفْقَهُونَ). ولى، افسوس که بر اثر ضعف ایمان، و عدم درک کافى، توجه ندارند چه آتش سوزانى در انتظار آنها است، آتشى که یک جرقه کوچکش از آتش هاى دنیا سوزنده تر است. ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙋‍♂✌️🙋‍♂ آواز حماسی بسیار زیبا با لهجه شیرین بختیاری ببینید و منتشر کنید اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنابه. ان شاءالله
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: توبه شماره آیه:《۸۲》 : فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ : از این رو آنها باید کمتر بخندند و بسیار بگریند. (چرا که آتش جهنم در انتظارشان است) این، جزاى کارهایى است که انجام مى دادند. آنها به گمان این که پیروزى به دست آورده اند، و با تخلّف از جهاد، و دلسرد کردن بعضى از مجاهدان به هدفى رسیده اند، قهقهه سر مى دهند، و بسیار مى خندند، همان گونه که همه منافقان در هر عصر و زمان چنینند. ولى، قرآن به آنها اخطار مى کند که: باید کم بخندند و بسیار بگریند (فَلْیَضْحَکُوا قَلیلاً وَ لْیَبْکُوا کَثیراً). گریه براى آینده تاریکى که در پیش دارند. گریه براى مجازات هاى دردناکى که در انتظار آنها است. گریه به خاطر این که همه پل هاى بازگشت را پشت سر خود ویران ساخته اند. و بالاخره، گریه براى این که این همه استعداد و سرمایه عمر را از دست داده، و رسوائى، تیره روزى و بدبختى براى خود خریده اند. و در آخر آیه مى فرماید: این جزاى اعمالى است که آنها انجام مى دادند (جَزاءً بِما کانُوا یَکْسِبُونَ). از آنچه گفتیم، روشن شد: منظور این است این گروه، باید در این جهان کم بخندند و بیشتر گریه کنند; زیرا مجازات هاى دردناکى در پیش دارند که، اگر از آن آگاه شوند، بسیار گریه خواهند کرد و کمتر مى خندند. ولى، گروهى از مفسران، احتمال دیگرى در معنى این جمله داده اند، و آن این که: اینها هر قدر بخندند، با توجه به عمر کوتاه دنیا، خنده آنان کم خواهد بود، و در آخرت آن قدر باید گریه کنند که، گریه هاى دنیا در برابر آن ناچیز است. ولى، تفسیر اوّل، با ظاهر آیه و تعبیرات مشابه آن، که در گفته ها و نوشته ها مى آید، سازگارتر است، به خصوص این که، لازمه تفسیر دوم این است که، صیغه امر به معنى اِخبار بوده باشد، و این بر خلاف ظاهر است. حدیث معروفى که بسیارى از مفسران از پیامبر(صلى الله علیه وآله)نقل کرده اند که فرمود: لَوْ تَعْلَمُونَ مَا أَعْلَمُ لَضَحِکْتُمْ قَلِیلاً وَ لَبَکَیْتُمْ کَثِیراً: اگر آنچه را من (از کیفرهاى هولناک قیامت) مى دانم، شما هم مى دانستید، کم مى خندیدید و بسیار گریه مى کردیدنیز، شاهد معنى اول است ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
▫️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: أدِّبوا أولادَكُم عَلى‏ ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِيِّكُم، و حُبِّ أهلِ بَيتِهِ، وقِراءَةِ القُرآنِ؛ فَإِنَّ حَمَلَةَ القُرآنِ في ظِلِّ اللَّهِ- يَومَ لا ظِلَّ إلّا ظِلُّهُ- مَعَ أنبِيائِهِ وأصفِيائِه‏. فرزندانتان را به داشتن سه صفت، پرورش دهيد: دوست داشتن پيامبرتان، دوست داشتن اهلبيتش، و خواندن قرآن؛ زيرا در روزى كه سايه‏ اى‏ جز سايه خدا نيست، حاملان قرآن، همراه با پيامبران و برگزيدگان خدا در سايه الهی قرار دارند. 📚کنزالعمال حدیث ۴۵۴۰۹. » این حدیث از اهل سنت رسیده و اقراری است از طرف آن ها ‌بر لزوم محبّت اهلبیت علیهم السلام. علیهم‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نسل بعدی جریان مقاومت البته ان شاالله این نسل دیگه سرباز مستقیم امام عصر(عج) خواهند شد. 🕊 📎 📎 عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای آقازادگی فرزند سیدحسن نصرالله 🔰 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🕊 📎 📎 عج
نگاه ژرف و بصیرت عمیق به حوادث منطقه ای وجهانی نویدآینده ای روشن را می دهد که"وعده صادق ۱و۲ وجمعه نصر بخشی ازآن پروژه را رونمایی کرد. تومومی بینی ومن پیچش مو توابرو من اشارتهای ابرو هدف اصلی ایجاد "امت واحده " است واین سه عامل نیاز دارد: ۱-عِدّه(نیروی انسانی کارآمد وکاربلد) ۲-عُدّه(ابزار مدرن دوربردو پیشرفته) ۳-عُرضه(جرئت وجگر داشتن بکار گیری آن ابزار به سمت پایگاههای استکباری درجهان) اگر این عوامل بافرماندهی رهبری عاقل ودور اندیش ودشمن شناس همسو وهمآهنگ گردد مقدمات "تمدن جهانی اسلام" شکل گرفته وفتح الفتوح های چشمگیری را درپی خواهد داشت ان شاءالله. ابوالقاسم یعقوبی
اگر کسی از من بپرسد و بگوید آقای راجی بالاخره شما در بحث دستاوردهای نظام تخصص دارید اگر بخواهید یک دستاورد بگویید که مو لای درزش نمی رود چیست؟ آن دستاوردی که مو لای درزش نمی رود حمایت ایران از محور مقاومت است. بهترین سیاستی است که ایران می توانست انجام بدهد و کار به جایی رسید که مسئول میز ایران و سوریه در سازمان ملل، که آمریکایی هستش، جمله‌ای گفت که ما آن را پشت کتاب مقاومت پر منفعت‌مان آوردیم: "ایران در حال شکل دادن ناتوی مقاومت است. هزینه‌های ایران و سیاست ایران به شدت پر منفعت برای مردم ایران بوده است" جمهوری اسلامی این کار بزرگ را برای مردم و ملتش انجام داد. 🕊 📎 📎 عج
35.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یزدی ها شاهکار کرده اند..👌 ببینید..☝️ این فیلم در وزارت کشور تهران تحسین و برگزیده شده است..✔️
37.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با این چند دقیقه به تمام شبهات این روزها درباره چرایی کمک به محور مقاومت پاسخ دهید ✅ اگر به دنبال عمل به درباره حزب‌الله و جهاد تبیین هستید، این فیلم را از دست ندهید 🔻 این فیلم به شما محور مقاومت را خواهد داد 🔹 با سرعت ۲x گوش دهید 🔰 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
تـ❤️ـو آن نِه ‌ای ... که چو غایب شوی ... ز ِدل بروی تفاوتی نکند ... قُربِ دل به بُعد مکان سلام حضرت عشـ❤️ـق ....
﷽ 🔘 طغیان قابیل از شام 🔰 خدای متعال به هابیل و قابیل فرموده بود که قربانی کنید، قربانی هر کدامتان که قبول شود وارث آدم می‌شوید. ✍️🏻 هابیل دامدار و قابیل کشاورز بود. قرار شد در پیشگاه خدا چیزی را برای قربانی بیاورند، هرکدام که آتش گرفت علامت قبولی قربانی‌اش است. قابیل که کشاورز بود، بیخودترین گندم‌ها را آورد اما هابیل که دامدار بود بهترین گوسفندش را آورد، گذاشتند و آتش به گوسفند خورد. ▫️قابیل دید قربانی هابیل قبول شد، پس او می‌شود جانشین پدر، دنیا و زمین دست او می‌افتد، بعد حسادت و بعد قتل. ↩️ این داستان همیشه تاریخ است. داستان حسادت، داستان جهل، جنایت، خیانت، برادرکُشی... همه از آن زمان و از شام در زمین باب شد. 📌 برگرفته از جلسات «به وقت شام» ✅️@Aminikhaah
روی کلمه به وقت شام کلیک کنید ۱۵ صوت رو بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صحبت‌های امدادگری که اولین نفر به پیکر شهید سید حسن نصرالله رسید. ـ‌✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
*ناگفته های سردار جباری فرمانده سابق ولی امر (حفاظت رهبری) از جلسات سیدحسن نصرالله با حضرت آقا* سردارجباری: اگر آقای مروی سفرهای مشهد سید حسن نصرالله را نمی گفتند بیان نمی کردم ولی چون ایشان گفتند من هم بیان می کنم از دیداری که سیدحسن نصرالله در محضر حضرت آقا در حرم مطهر رضوی داشت و به شدت متواضع در پیش حضرت آقا بود. ایشان درخواست کرد که به سرداب مطهر رضوی برود که هماهنگ شد. همان شب بنده و سیدحسن نصرالله و یک نفر دیگر که اسمش را نمیبرم به مدت دوساعت در سرداب مطهر رضوی بود و به چشم دیدم چنان گریه می کرد و توسل عاشقانه به محضر امام رضا داشت من بیش از ۱۲ سال در محضر حضرت آقا بودم و در همه جلسات ایشان بودم و افراد لشکری و کشوری و کشورهای مختلف را دیدم ولی به قطع می گویم کسی را ندیدم جز حاج قاسم و سیدحسن نصرالله در آغوش رهبر انقلاب اینقدر گرم در آغوش بگیرند و مورد عنایت قرار بدهند. حتی دیدم فرزندان حضرت آقا مثل آقا مصطفی و آقا مجتبی افتخار می کردند که با سید حسن نصرالله عکس یادگاری بگیرند. بعضی می‌گویند سید حسن نصرالله که گفت در قدس نماز می‌خوانم که شهید شد و شبهه می کنند چی شد پس، بذارید نظر شخصی خودم را بگویم، قطعاً سید حسن نصرالله و حاج قاسم در قدس نماز می‌خوانند چون این دو بزرگوار قطعاً با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رجعت خواهند کرد و به زودی هر دو در قدس نماز می‌خوانند. چند ماه قبل از شهادت سیدحسن نصرالله، عناصر حزب الله را جمع کرد و گفت من مدت زیادی دیگر در پیش شما نیستم و به احتمال زیاد شهید بشوم پس فوق العاده آماده باشیم و برنامه ریزی کنیم که پس از شهادت من، ساختار حزب الله با همان قدرت ادامه پیدا کند و همین شد. *سیدحسن نصرالله بارها به من گفت که اطاعت از امر حضرت آقا قداستی دارد که کارهای سخت را آسان می کند و از خدا خواستم که از عمر من و خانواده ام کم کند و به عمر حضرت آقا اضافه کند چون وجود ایشان برکت برای جهان اسلام است و گلایه ای دارم که بعضی از مسئولین شما قدر حضرت آقا را نمی دانند.
°♥️° ما شاکر حقيم🤲 کــه داريم °﴿تُ﴾° را توحيدريـ💚 و چو ذوالفقاريم⚔ تو را اي سيدعلي♥️ ، رهبر من آقا جان 😊 هيهات که تنــها بگذاريم °﴿تُ﴾° را✌️ 🪧 🪧 🪧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از نماز این دست کشیدن به مهر و سپس به صورت را تا به حال انجام نمی‌دادم ... 🔻اثرات معنوی خاصی دارد: در روایت ابراهیم بن عبد الحمید آمده است امام صادق(ع) به مردى فرمود: اگر تو را همّى رسید دست به موضع سجده‌ات (آن خاکى که بر آن سجده می‌کنى) بکش سپس بر صورت خود از جانب گونه چپ و بر پیشانى خود از جانب گونه راست مسح کن. سپس سه بار بگو: «بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ، الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ اللَّهُمَّ أَذْهِبْ عَنِّی الْغَمَّ وَ الْحَزَنَ» به نام خداوندى که معبودى جز او نیست داننده غیب و آشکار است، بخشاینده و مهربان است، بار الها! رنج و اندوه را از من دور ساز. (من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 331) 2. حسین خراسانى که فردی نانوا بود، می‌گوید: در نزد امام جعفر صادق(ع) شکایت کردم از دردى که با من بود. آن‌حضرت فرمود: هنگامی که نماز را خواندی، دست خود را در موضع سجودت بگذار، بعد از آن بگو: «بِسْمِ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ -صلّی الله علیه و آله- اشْفِنِی یَا شَافِی لَا شِفَاءَ إِلَّا شِفَاؤُکَ شِفَاءً لَا یُغَادِرُ سُقْماً شِفَاءً مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ سُقْمٍ»؛ به نام خدا. محمد رسول خدا است. درود خدا بر او و آل او باد. مرا شفا ده، اى شفادهنده! نیست شفایى، مگر شفاى تو. شفایى که وا نگذارد بیمارى را، شفایى از هر درد و بیمارى. (کافی، ج 2، ص 567)