eitaa logo
بانوان نمونه
39.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
60 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/zB7W.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹 در رویا و واقعیت به دنبال کسی بودم که از نگاهش رفتارش صدایش خدا را ببینم به دنبال هرچه بودم در تو یافتم من نمیدانم باید از کجا شروع کنم و حتی باید چه بنویسم. من حتی شیوه ی خواستگاری کردن را هم نمی دانم این اولین بار و قطعاً آخرین باری است که از دختری خواستگاری میکنم این چند خط نیمه تمام را نوشتم تا از ارادتم به شما بگویم که جاودانگی من در ارادت به شماست». برایم منطقی نبود در شرایطی که زنده بودن مفهوم خود را از دست داده کسی به تشکیل زندگی و انتخاب شریک برای زندگی فکر کند. نامه ی سید را به داخل ضریح شاهچراغ انداختم هنوز مشغول دعا و ثنا و نماز بودم صدای داد و بیداد و دعوا توجه همه را به صحن کشید بیرون آمدم. دیدم جنگ زده ها و شیرازیها دست به یقه شده اند و به هم بد و بیراه می گویند شیرازیها شاکی بودند و میگفتند شماها ترسیده اید و جنگ را رها کرده اید و فرار کرده اید و میخواهید مردم از جاهای دیگر بیایند برای شما بجنگند. آنها می خواستند جنگ زده ها را از حرم بیرون کنند. کار به جاهای باریک کشیده بود. جنگ زده ها می گفتند ما به عمر سفره دار بودیم. مهمون نواز نبودیم مهمون پرست بودیم. حالا از بد روزگار ریزه خوار سفره ی شما شدیم. اگر یه تیر زیر گوش شما خالی کنن اون وقت میفهمید جنگ یعنی چی! جنگ زده ها تمام رنج و سختی راه و چند روز گرسنگی و تشنگی را بر سر شیرازی ها خالی کردند از هر گوشه ای یک صدایی و حرفی زده شد. صفای شهر به آدماشه نه به خشت و آجراش و ساختمونای چند طبقه. -هر کی تو شهر خودش شهریاره و کاسب سر بازاره - تا کسی جنگ ندیده باشه معنی شو نمی فهمه. عده ای از شیرازیها به دفاع از جنگ زده ها بلند شدند اما جنگ زده ها آنقدر دلشان پر بود که با همه ی ضعف و بی حالی و خستگی دست بردار آن چند جوان شیرازی که نسنجیده حرف زده بودند، نشدند. دو نفر دیگر هم گوشه ی دیگر حرم دست به یقه شده بودند و می گفتند اگر بیشتر حرف بزنی طوری می زنمت که مثل عکس به دیوار بچسبی اگه شما غیرت و عرضه داشتین جنگ یک روزه رو بیست روزه نمی کردین و نمی اومدین حرم نشین بشین. با خودم گفتم مگر امام نگفته مردم باید مقاومت و دفاع کنند؟ خلاصه کار داشت به جاهای باریک و فحش ها و ناسزاهای کوچه خیابانی میکشید که به خواهر بهرامی که او هم به زیارت شاهچراغ آمده بود گفتم من میرم هلال احمر تا از اونجا برگردم آبادان شیرازی ها راست میگن ما باید دفاع کنیم باید کسی سر راه عراقی ها باشه، اونا که بدشون نمیاد تمام خوزستان رو بگیرن کار ما اینجا چیه؟ بچه ها رو می خواستیم تحویل بدیم که دادیم. با خودم گفتم جنگ مسئله ی ریاضی نیست که درباره اش فکر کنی و بعد حلش کنی، جنگ اصلا منطقی ندارد که با منطق بخواهی با آن کنار بیایی جنگ کتاب نیست که آن را بخوانی جنگ جنگ است. جنگ حقیقتی عریان است که آن را نبینی و دست به آن نکشی در کش نمی کنی آوارگی و غربت و مصیبت و هجران سهم یک یک کودکان و پیرزنان و پیرمردان جنگ زده بود. در لابه لای جمعیت بعضی از شیرازیها که به دفاع از جنگ زده ها وارد معرکه شده بودند دو تا خانواده را که بچه های کوچک داشتند با خود به منزلشان بردند. دیدن این مشاجرات نگذاشت بیشتر از یک ساعت میهمان شاهچراغ باشیم.(۱) 🌱🌱🌱🌱🌱 ۱_ در طول جنگ استان فارس میزبان بسیار خوبی برای جنگ زده ها بود تا آنجا که مردم جنگزده ساکن این استان شدند و حتی بعد از جنگ به شهرهای خودشان بازنگشتند. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
🍃 امامـ بـاقـر عليه‌السلامـ لَأنْ أعولَ أهلَ بَيتٍ مِن المسلِمينَ و اُشْبِعَ جَوْعَتَهُم و أكْسوَ عُرْيَهُم و أكُفَّ وُجوهَهُم عنِ النّاسِ، أحَبُّ إلَيَّ مِن أنْ أحِجَّ حِجَّةً و حجّةً و حجّةً. اگر خانواده مسلمانى را سرپرستى كنم و گرسنگى آنها را برطرف نمايم و بدن‌هایشان را بپوشانم و آبرويشان را در ميان مردم حفظ كنم، براى من دوست داشتنى‌تر است از اين كه حجّ گزارم و حجّ گزارم و حجّ گزارم. 🌷 📚 ثواب الأعمال، ص١٧٠، ح١٣ 🧕🏻@banovanebeheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حریص بودن در تربیت دختران جامعه ❌ آقای بنابر صحبتهایی که در سالگرد سردار سلیمانی داشتید و به عنوان الگو نام بردید. ⭕️ به عنوان مسئول: بر ولنگاری جامعه در مسأله حریص باشید و بنابر فرمایش امیرالمؤمنین بر تقوای جامعه مواظبت کنید. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
🔻 توهم پهلوی در ننگ کشف حجاب ▫️قانون کشف حجاب در ۱۷ دی ۱۳۱۴ توسط رضا شاه به تصویب رسید که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند. ▫️بعد از صدور این قانون، مأموران مجاز بودند زنان محجبه را تعقیب نموده و به منزل آن‌ها وارد شوند، صندوق‌های لباس آن‌ها را تفتیش کرده و اگر چادر بیابند به غنیمت برده یا آن را پاره کنند. ▫️به وزارت معارف نیز دستور داده شده بود که در کلیه مدارس دخترانه، معلمان و دانش‌آ‌موزان بدون حجاب باشند و در غیر این صورت به مدارس راه داده نشوند. کلیه حکام ولایات نیز دستور داشتند از پذیرفتن زنان باحجاب که به ادارات مراجعه می‌کردند، خودداری به عمل آورند. ▫️اما جامعه مسلمان ایرانی هرگز با این قانون کنار نیامدند و از همان ابتدا مخالف سرسختی با کشف حجاب رضاخانی داشتند. ▫️جرقه اصلی مخالفت مردم نیز با به واقعه مسجد گوهرشاد برمی‌گردد؛ واقعه‌ای که در پی اعتراض مردم، منجر به تیراندازی نیروهای نظامی به معترضان در حرم امام رضا(ع) و شهادت جمعی کثیری از آنان شد. ▫️پس از تبعید رضاخان از ایران در سال ۱۳۲۰، گروهی از زنان که از فشار حکومت استبدادی به ستوه آمده بودند، در مخالفت با کشف حجاب، در معابر عمومی با چادر ظاهر شدند و مأموران حکومتی هم علی‌رغم وجود قانون کشف حجاب چندان که باید با آنان مقابله نمی‌کردند. ▫️سرانجام با مخالفت علما در شهرهای مختلف و مقاومت مردم، قانون کشف حجاب در سال ۱۳۲۳ لغو گردید. ✍ محمدجواد ابراهیم‌زاده ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
📌 قیام مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواک علیه امام خمینی 🔹نخستین تظاهرات گسترده و شکوهمند مردم مسلمان ایران بر ضد رژیم پهلوی، پس از قیام ۱۵ خرداد ۴۲، در ۱۹ دی ۱۳۵۷ در شهر مقدس قم برگزار شد و بدین گونه، پس از چهارده سال، مردم انقلابی ایران، بار دیگر با روحیه‌ای انقلابی و عزمی استوار، فریاد درود بر خمینی سر دادند. واقعه ۱۹ دی، سرآغاز مرحله نوین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) علیه نظام استبدادی و استکباری پهلوی بود. 🔸 این تظاهرات به این علت روی داد که رژیم منفور شاه در ۱۷ دی ماه (سالروز کشف حجاب) با درج مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات، امام خمینی (ره) را که در آن زمان در نجف اشرف در حال تبعید بودند، مورد توهین قرار داد و همین امر موجب اظهار نگرانی و اعتراض دسته‌جمعی فضلا و طلاب حوزه علمیه قم گردید. 🔹فضلا و طلاب با تعطیل نمودن درس‌ها به منازل مراجع تقلید و مجتهدان نامدار رفته و با آنها اعلام همدردی نمودند. روز بعد، بازار قم نیز تعطیل شد و افراد کثیری از دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و متدینان شهر با روحانیت همراه شده و راهپیمایی های بزرگ اعتراضی تشکیل دادند. 🔸مزدوران رژیم پهلوی که تحمّل اعتراضات مردمی را نداشتند، صدای آنان را با گلوله پاسخ گفتند. در نتیجه، تیراندازی به مردم از چهارراه فاطمی (شهدای کنونی) آغاز شد و تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
📌 درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی 🔹 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی، در سوم شهریور ۱۳۱۳ در روستای بهرمان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او در ابتدای دهه ۴۰ شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی، از جمله امام خمینی (ره)، همراه شد. 🔸 به دلیل مبارزات خود علیه حکومت ستمشاهی پهلوی، چندین بار دستگیر و زندانی شد، اما از آرمان‌های خود دست نکشید و امام را تنها نگذاشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رئیس مجلس شورای اسلامی شد. در دوران دفاع مقدس نیز به مدت طولانی جانشین فرماندهی کل قوا بود. 🔹 وی در سال ۱۳۶۸ شمسی با رأی مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد و در سال ۱۳۷۲ نیز برای دور دوم این مسئولیت را به عهده گرفت. او تا سال ۱۳۷۶ رئیس قوه مجریه بود. در همان سال ۱۳۷۶، با حکم رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و این مسئولیت را تا پایان عمر بر عهده داشت. 🔸 او در تمام ادوار مجلس خبرگان به‌عنوان نماینده و عضو هیئت‌رئیسه حضور داشت و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده گرفت. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی غروب روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
چرا قرآن درباره پاره ای از موضوعات و موجودات که نه مذکر هستند و نه مونث، از افعال و ضمیرهای مذکر استفاده کرده؟ آیا این نشان از برتری مرد بر زن نیست؟ چون قسمت عمده ای از خطابهای قرآن درباره مسائل اجتماعی از قبیل: جهاد، قضا و... است، قهرا آن خطابها متوجه قشری است که مسئول وظایف اجتماعی اند؛ یعنی مردان. همچنین علاوه بر آن، برای خودداری از تکرار فقط خطاب مذکر می آید؛ چون خطاب اگر به صورت مونث آورده شود، لازم می شود دوبار در همه آیات، خطاب مذکر و مونث ذکر شود." ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
🌷يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا جاءَكَ المُؤمِناتُ يُبايِعنَكَ عَلىٰ أَن لا يُشرِكنَ بِاللَّهِ شَيئًا وَلا يَسرِقنَ وَلا يَزنينَ وَلا يَقتُلنَ أَولادَهُنَّ وَلا يَأتينَ بِبُهتانٍ يَفتَرينَهُ بَينَ أَيديهِنَّ وَأَرجُلِهِنَّ وَلا يَعصينَكَ في مَعروفٍ ۙ فَبايِعهُنَّ وَاستَغفِر لَهُنَّ اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ رَحيمٌ ترجمه: ای پیامبر! هنگامی که زنان مؤمن نزد تو آیند و با تو بیعت کنند که چیزی را شریک خدا قرار ندهند، دزدی و زنا نکنند، فرزندان خود را نکشند، تهمت و افترایی پیش دست و پای خود نیاورند و در هیچ کار شایسته‌ای مخالفت فرمان تو نکنند، با آنها بیعت کن و برای آنان از درگاه خداوند آمرزش بطلب که خداوند آمرزنده و مهربان است! سوره مبارکه الممتحنة آیه ۱۲ 📝رهبر انقلاب: اسلام در مقابل جاهلیتی که به زن ظلم می‌کرد، ایستادگی کرد؛ هم در میدان معنویت و فکر و ارزشهای انسانی، هم در میدان حضور سیاسی و هم از همه بالاتر در عرصه‌ی خانواده. زن و مرد، ناگزیر اجتماع کوچکی به نام خانواده دارند که اگر در جامعه‌ای ارزشگذاریِ درست صورت نگیرد، اوّلین نقطه‌ای که به زن ستم می‌شود، داخل خانواده است. در هر سه عرصه، اسلام ارزشگذاری کرده است. 📝در میدان مسائل سیاسی و اجتماعی، بیعت زن را یک امر لازم و یک مسأله‌ی زنده معرفی می‌کند. شما ملاحظه کنید که در دنیای غرب و همین کشورهای اروپایی که این همه مدّعی دفاع از حقوق زنان هستند - که تقریباً همه‌اش هم دروغ است - تا دهه‌های اوّل این قرنی که تمام شد، زنان نه فقط حقِ‌ّ رأی نداشتند، نه فقط حقِ‌ّ گفتن و انتخاب کردن نداشتند، حقِ‌ّ مالکیت هم نداشتند. یعنی زن مالک اموال موروثی خودش هم نبود؛ اموال او در اختیار شوهر بود! در اسلام بیعت زن، مالکیت زن، حضور زن در این عرصه‌های اساسی سیاسی و اجتماعی، تثبیت شده است: «اذا جائک المؤمنات یبایعنک علی ان لا یشرکن باللَّه». زنها می‌آمدند با پیغمبر بیعت می‌کردند. پیغمبر اسلام نفرمود که مردها بیایند بیعت کنند و به تبع آنها، هرچه که آنها رأی دادند، هرچه که آنها پذیرفتند، زنها هم مجبور باشند قبول کنند؛ نه. گفتند زنها هم بیعت می‌کنند؛ آنها هم در قبول این حکومت، در قبول این نظم اجتماعی و سیاسی شرکت می‌کنند. غربیها هزار و سیصد سال در این زمینه از اسلام عقبند و این ادّعاها را می‌کنند! در زمینه‌ی مالکیت نیز همین‌طور؛ و در زمینه‌های دیگری که مربوط به مسائل اجتماعی و سیاسی است.۱۳۷۹/۰۶/۳۰ 📝بیانات در دیدار جمعی از بانوان‌ ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
📌 درگذشت "آقا نورالدین عراقی" 🔹آقا نورالدین حسینی عراقی در سال ۱۲۸۷ قمری در شهر اراک به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه سپهسالار اراک آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف سفر نمود. او به مدت هفت سال در نجف به تحصیل پرداخت و نهایتاً به درجه اجتهاد رسید و به زادگاه خود بازگشت. 🔸او یکی از علمای پرنفوذ عراق و از شاگردان برجسته آخوند خراسانی بود. دوران کودکی او تحت تربیت‌های اخلاقی پدری پارسا و دانشمند و عواطف مادری باایمان سپری شد. 🔹وی از محضر دانشمندان متعددی بهره برد که مشهورترین آنان آخوند ملا محمد امین بود. او در علوم مختلفی همچون فقه، اصول، معانی، بیان، منطق، کلام و حکمت، صاحب‌نظر و دقیق‌نگر بود. نظرات او در علوم عقلی و نقلی مورد توجه و اهمیت خاصی قرار داشت. 🔹آقا نورالدین عراقی در ۷ رجب سال ۱۳۴۱ قمری دار فانی را وداع گفت. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی 📍قسمت سیزدهم 🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 🗓۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ 🧕@banovanebeheshti ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┄┄