🔰عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نهمین گردهمایی یاران پیشرفت(قم-آبان ۱۴۰۱) گفت:
🔸ضرورت و اهمیت حوزه بانوان بر همگان مشخص است.
🔹ما در حوزه بانوان در استانها و شهرستانها مملو از ظرفیت هستیم.
🔸در نهضت پیشرفت بانوان حرف و طرح های بسیار داریم.
🔹نهضت پیشرفت بانوان قائل به جمع کردن جبهه بانوان با دغدغه جنستی نیست، دغدغه اول ما انقلاب اسلامی بوده است.
🔸در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، زنان باید جایگاه راهبری و چگونگی راهبری را پیدا کنند و نقش خود را بازیابی کنند.
🔹ما بنا به ضررت به حوزه زنان رسیدیم و این، جنس متفاوت از حضور بانوان را می طلبد.
🔸امروز زنان باید پای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بایستند.
🔹باید ببینیم امروز مسأله یک پیشرفت انقلاب اسلامی چیست؟
🔸مدل نگاه مکتبی هم همین را به ما نشان می دهد، نقش برجسته حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در جهاد تبیین که در دوره جاهلیت می زیسته اند اما مسأله یک این بزگواران جهاد تبیین بوده است.
🔹امروز باید ببینیم چه جنس کنشگری زنانه نیاز است.
🔸در این نشست چهار کاربرگ طراحی شده، یکی ماموریت بانوان و سه کاربرگ دیگر به تعریف عملیاتها می پردازد.
🔹در چارچوب کلان کنشگری بانوان، فرصتی در نظر گرفته شده تا مباحث ارائه شود. بوم جهاد تبیین، بانوان فرهیخته و عفاف و حجاب نیز بررسی خواهد شد و بوم برتر معرفی می شود.
🔸عمده فعالیت ما در حوزه دختر نوجوان به بوم عفاف و حجاب مربوط است.
🔹داورانی دعوت شده اند که به بوم ها سرکشی می کنند و بین 11 بوم، چند بوم برتر معرفی می شوند و مورد داوری عمومی قرار می گیرند.
1_2020959341.pdf
4.49M
🔺طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان
ارائه:
خانم سعیدی نژاد، مدیرکل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور
نشست منطقه ای قم
آبان ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2020958481.pdf
2.22M
🔺شرح طرح نظام تبیین
بهمراه معرفی سامانه های اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور
نشست قم- آبان ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2021185130.pdf
5.84M
🔺سند مساله شناسی عفاف وحجاب
ارائه:
خانم سعیدی نژاد، مدیرکل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور
نشست قم-آبان ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 محاصرهٔ تبلیغاتی
🔰 یک تعریف ساده از محاصرهٔ تبلیغاتی و رسانهای دشمن
🔰 چرا محتوای فاخرِ ما در فضای مجازی به دست جامعه نمیرسد؟!
🎙استاد محمد کهوند
🔰عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:
🔻طرح های راهبردی پیشنهادی؛
🔸قشر نوجوان دختر راهبردی ترین مخاطب است
🔹نسل نوجوان نسل پیشرو هستند و باید عرصه کنشگری ایجاد کنیم
🔸در همراه سازی حواسمان باشد اثرپذیری نسل جوان از همسالان است
🔹گروه های رفاقتی را به عنوان فرصت در نظر بگیریم، زیرا فرصتی برای رشد نوجوان است.
🔸طرح رفیقانه، خدمتی اثرگذار در رشد نوجوان به شمار می آید.
🔹کمک کنیم از ظرفیت تفریحی نهادهای مختلف بهره مند شویم.
🔸اتاق های فرار می تواند برای نوجوان، جذاب باشد و این گروه ها میتوانند مسیر برای اتصال به نوجوانان باشد.
🔹اگر خدمت تفریحی را به گروه های مردمی ارائه کنیم در نقطه راهبری قرار میگیریم.
🔸یکی از طرح ها برپایی نمایشگاه "پیام داران" است.
🔹مبلغی که به مدرسه فرستاده می شود باید خیلی حرفه ای باشد.
🔸برای رساندن محتوا به نوجوان باید از قالب جشنواره استفاده کنیم.
🔹پیشنهاد ما برپایی نمایشگاه "صورتی چرک" است که محتوای آن بیان واقعیت زن غربی بدون روتوش است. حتی می توان فستیوال این جشنواره را برگزار کرد.
🔸آموزش و پرورش هم می تواند امتیازی برای مربیان در راستای این طرح در نظر بگیرد.
🔹پکهای فرهنگی با عنوان "تربیت یار" در اختیار مربیان پرورشی قرار می گیرد.
🔸جریانی از دغدغه مندان داریم که این نوع پلتفرم ها به کارشان می آید و محتوا در اختیارشان قرار می دهد.
🔹با نوجوانان می توان کنشی ایجاد کرد که کل جامعه درگیر آن شود.
نشست منطقه ای قم
آبان ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
🔰خانم یزدان پرست، کارشناس طرح دختران پیشرو:
🔸دختران پیشرو برپایه سندمساله شناسی طراحی شده
🔸دوره های آموزشی در این زمینه برگزار می شود
🔸به نقش آفرینی نوجوانان در فضای مجازی کمک می کنیم.
🔸واقعیت زن غربی را بدون روتوش به نوجوانان نشان می دهیم.
🔸الگوی سوم زن را با معرفی بانوان الگو و با کمک تسهیلگری رسانه معرفی می کنیم.
🔸بازی هایی برای سنجش نیاز نوجوانان طراحی کرده ایم.
🔰انتظارات:
🔹لزوم ارسال طرح ها و محتواهای موجود در زمینه دختران
🔹ارسال کلیه محتواهای تربیتی موجود در استان
🔹ارسال نظام مسائل ویژه دختران
نشست قم-آبان ماه۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
🔰حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم مقام محترم سازمان تبلیغات اسلامی:
🔸این همایش ها فرصتی است تا در رابطه با موضوعاتی که در طراحی نظام فرهنگی و تبلیغی کشور مغفول بوده اند و به اجمال از آنها عبور کرده ایم مورد بررسی تفصیلی قرار گیرد.
🔸در نشستی که سال گذشته با موضوع جمعیت برگزار شد، ارزیابی بسیار خوب بود و موضوع از اجمال درآمد و روی مبانی و موانع مفصل کار شد.
🔸بومها که طراحی شده، تا حد زیادی کمک می کند از کلی گویی درآییم.
🔸مدل تبلیغی ما مدل کلان پرداز و مبناپردازانه است.
🔸از نگاه مسأله پرداز و تفصیلی معمولا غافل بوده ایم.
🔸 دشمن به مسأله زن پرداخته است، شعار و سرود درست کرده است و با موضوع زن به جامعه حمله کرده است.
🔸بلایی که غرب بر سر بانوان آورده باید روشنگری شود.
🔸راهکار این است که غیرمستقیم به موضوع حجاب بپردازیم.
🔸طرح های ارائه شده مانند رفیقانه از سوی عده ای افراد خوش فکر طراحی شده ، مهم است که مورد توجه قرار گیرد.
🔸هر شهرستان می تواند طراحی داشته باشد اما اگر ظرفیت وجود ندارد طرح های ارائه شده را در دستور کار خود قرار دهند.
نشست قم-آبان ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2025884557.pdf
6.99M
🔺"نهضت"، نشریه داخلی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان
🔺محتوا:
اخبارفعالیت بخش های مختلف اداره کل و اخبار شهرستانها
شماره اول، شهریورماه ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2025885689.pdf
6.12M
🔺"نهضت"، نشریه داخلی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان
🔺محتوا:
اخبارفعالیت بخش های مختلف اداره کل و اخبار شهرستانها
شماره دوم، مهرماه ۱۴۰۱
@nehzat_pishraftbanovan_khuzestan