eitaa logo
بانوی مجاهد _ خوزستان
546 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
454 ویدیو
154 فایل
سلام وعرض ادب⚘️ رویدادها و اخبار "اموربانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان" را دراین کانال، مشاهده خواهید کرد. ارتباط با اموربانوان؛ [خانم مراداسکندری] 🆔️ @fanaye_fi_allah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰وبینار حل مسأله در جهت تقویت طراحی بوم های استانی در نهمین گردهمایی یاران پیشرفت، 15 آبان ماه از سوی اداره کل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور استاد محمد رحمانی برگزار شد. 🔹مسأله سازها چه هستند؟ 1ـ آرمانها (گره ذهنی که باعث شد 9 دی مردم به خیابانها بیایند چه بود؟) مهمترین بخش مسائلی هستند که با آرمانهای مردم گره خورده اند. 2 ـ مبتنی بر نیازهای غریزی فطری خوراک و پوشاک 3 ـ حب و بغض هایی که در درون افراد است (گرایش نسبت به قومیت، کاندیدای خاص و ...) 4 ـ گروه های مرجع، مسأله سازی گستره مسائل منوط کردن مسائل به سطح خاصی توسط کنشگران برای تمام دغدغه مندان، کار فرهنگی لازم است که در تمام سطوح کنشگری داشته باشند نه فقط در یک سطح و نباید سریع راضی شوند که اگر در یک سطح کار فرهنگی انجام دادند بقیه سطوح را رها کنند. در رابطه با مسائل مختلف مانند مسأله داعش، چهارشنبه های سفید، قمه زنی در محرم و کنسرتهای خاص، باید ریشه مسائل را پیدا کنیم تا بتوانیم راهکارهای خوبی را ارائه کنیم. 🔹چگونه مسائل را پیدا کنیم؟ ○راه های کشف مسأله: ●مستقیم (کنشگر خودش درگیر مسأله است) 1 ـ مبتنی بر چارچوب فکری پیش می روند (آنچه چارچوب فکری ما را تشکیل می دهد خط فکری ماست که ریشه در گرایش ما دارد) 2 ـ مشاهده عینی (کار میدانی و زندگی با افراد) مدیر موفق باید 50 درصد وقتش درگیر نظارت میدان باشد. در مشاهده گری باید در بدنه مردم و در کثرت مواجهات عمل کنیم. ●غیر مستقیم (با واسطه ها) روش پژوهشی برای حل مسأله است. -روش های چریکی: سریع ما را به مسائل می رسانند، به نخبگان مراجعه می کنیم، نظراتشان را احصاء می کنیم و نظام مسائل به ما می دهد. 🔹پرسشنامه ها: 1 ـ نظرسنجی درباره گروهی از افراد و درباره موضوعی خاص است. 2 ـ نیازسنجی (فرآیند گردآوری و واکاوی برای یافتن نیازهای حقیقی مخاطب و شناخت نیازهای مهم و راه های رفع آنها) 3 ـ افکارسنجی (کشف عقاید مردم نسبت به موضوعی خاص) • روایی و پایایی پرسشنامه: وقتی پرسشنامه را در اختیار افراد قرار می دهیم فهم واحدی داشته باشند. • اولویت شناسی مسأله: بعد از کشف مسائل قدم بعدی اولویت بندی است که بسیار مورد مناقشه قرار می گیرد. 🔹شاخص های مسأله اولویت دار: 1 ـ به نیازهای واقعی اشاره کند 2 ـ عمق اثرگذاری اش به مردم به چه میزان است؟ 3 ـ چه تعدادی از مردم را درگیر می کند؟ 4ـ چه میزان توانایی و امکان پرداختن به مسأله وجود دارد؟ 5 ـ شبکه ای و علی بودن مسائل 🔹طراحی شبکه مسائل: 1 ـ احصاء مسائل (شناسایی از طریق یکی از روش های پرسشنامه و یا احصاء مستقیم مثل تحلیل نخبگانی) 2 ـ برقراری ارتباط میان مسأله 3 ـ زیباسازی شبکه مسائل • مسائل راهبردی: مسأله ای که با حل آن چند مسأله مهم دیگر حل می شود. 🔹اشکالات تدوین: 1 ـ لازم نیست مسائل فرم واحدی داشته باشد و محتوا را در فرم خاصی بریزیم. 2 ـ جامعیت در مسائل فراموش نشود. 3 ـ شناسایی درست رابطه ها (منظور از ارتباط صرفا علی و معلولی است) 🔹روش برخورد با اولویت ها: ـ اصل پارتو (مسائلتان را ماتریسی درست کنید) • افقی : فوریت و غیر فوریت • عمودی: مهم و غیر مهم کارهای غیر مهم و غیر فوری را باید کنار گذاشت. 🔹 مسأله سازی: گاهی رویکرد منفعلانه داریم و گاهی دنبال مسأله سازی هستیم و می خواهیم مسأله در ذهن مخاطب ایجاد کنیم که برای این کار باید آرمانهای آنها را بیدار کنیم و مسأله را به نیاز گره بزنیم (اگر حل یک مسأله با نیاز فرد گره خورده باشد، مسأله حل نمی شود) مانند مسأله جمعیت که در حال حاضر با آن مواجهیم. 🔹ظرفیت شناسی: طراحی یک عملیات فرهنگی یعنی بهره مندی از ظرفیت ها و توانایی ها در حل مسائل است. یک مشکلی که داریم این است که چندان روی مردم حساب باز نمی کنیم. از مهمترین دلایل که نشان می دهد آحاد مردم را می توانیم پای کار انقلاب بیاوریم همین نظام و انقلاب است. ذهنیت ها این است که باید مردم را کنترل کرد و نگاه های بالا به پایین داریم ولی ادبیات امامین انقلاب کاملا متفاوت است. شاید ما برای 20 درصد مردم برنامه ریزی می کنیم، بخش قابل اعتنایی از مردم ارتباطی جدی با بدنه حزب الهی ندارند و پای بسیاری از کارها نیستند. نوجوان دهه هشتادی ما در دنیایی کاملا متفاوت از دنیای ما زیست می کند. امامین انقلاب مردم را سیاه و سفید نمی بینند و به صورت واقعی می بینند. 🔹 مواجهات حاکمیت و سازمان تبلیغات با مردم: 1 ـ پادگانی: (ایجاد فضای بسته و یک فضای اجتماعی را رقم زدن) 2 ـ تعدی گرایانه: (بین تعدی گرایانه و ولنگاری ادبیات تنظیم گری فرهنگی وجود دارد. 🔹تنظیم گری فرهنگی: حاکمیت باید در جایگاهی باشد که نه خودش کنشگر باشد و نه رفت و آمدهای فرهنگی را رها کند.
🔹ظرفیت های اجتماعی: 1 ـ انسانی (نخبگانی، خبرگان، ذی نفوذان و ...) 2 ـ زمانی / مکانی / رسانه ای بیشترین تمرکز در سازمان تبلیغات اسلامی بر روی عنصر زمان است. به عنوان مسئول باید چک لیستی باشد که مدام این چهار ظرفیت را بررسی کنیم و بهترین ظرفیت را برای کارها استفاده کرد. 🔹انتظار: هرمسئول سازمان در بخش خودش شبکه علی مسائل منطقه را احصاء کند و ظرفیت هایش را شناسایی کند، با توجه به ظرفیت ها راهکار حل مسائل را بدست آورد.
🎙رادیو بانور روایت گره‌گشایی بانوان محله 📌قسمت اول: زنی قوی‌تر از یک دختر 25 ساله 🖌به روایت خدیجه ذوقی‌پور - استان البرز، روستای چهارباغ 🔖 شما هم می‌توانید قصه‌ها و خاطرات خود در سایت مهرواره بانور به آدرس www.mehrvare-banoor.ir ثبت کنید؛ یا اینکه عدد 2 را به شماره 5000175 ارسال کنید تا تیم تحریریه رادیو بانور برای ثبت خاطرات، با شما ارتباط برقرار کنند؛ تا در قسمت های بعد رادیو بانور، راوی قصه شما باشیم. 📍با انتشار «رادیو بانور» در فضای مجازی، ما را در تبیین جهاد زن مسلمان ایرانی، یاری کنید. www.mehrvare-banoor.ir @radio_banoor عدد
سلام علیکم فایلهایی که طرح موضوع آنها درنشست قم، صورت گرفت، جهت بهره برداری بزرگواران ارسال میشود ⬇️ ⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺زنان ونهضت پیشرفت 🌱یک فنجان طرح فرهنگی پیشرفت بانوان کل اموربانوان تبلیغات اسلامی @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
جشنواره رفیقانه.pdf
390.7K
🔺طرح رفیقانه پیشرفت بانوان کل اموربانوان تبلیغات اسلامی @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1440 امید آفرینی.pdf
570.9K
🔺طرح ایران ۱۴۴۰ پیشرفت بانوان کل اموربانوان تبلیغات اسلامی @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
42.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تیزر افتتاحیه همایش سه روزه «بانوان، رهبران پیشرفت» در مجتمع فرهنگی نور قم با حضور مدیران کل، معاونان و روسای ادارات و مسئولین امور بانوان ۱۰ استان کشور
1_1926570716.docx
24.8K
🔺طرح جشنواره صورتی چِرک ارائه ی طرح در نشست منطقه ای قم آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
🔻مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد؛ لزوم عملکرد آفندی با ابزار رسانه 🌐https://rasanews.ir/0032Bd °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 🔗ارتباط با ما: پایگاه خبری نهضت/ آپارات /واتساپ /ایتا ~~~روابط عمومی و رسانه ~~~ اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان
1_1850219831.pdf
2.42M
🔺مبانی اسلامی زن به روایت مکتب امام 🔺ارائه توسط حجت الاسلام فلاح # نشست منطقه ای درحوزه ی بانوان قم - آبان ماه ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
خوزستان.pdf
271.5K
🔺آمار مهرواره بانور به تفکیک شهرستان
🔰کانون فرهنگی رفعت خانواده برگزار میکند: دوره تربیت مربی کرسی آزاداندیشی (پویش مطالبه گری صحیح) 🔹استاد دوره: سرکار خانم دکترقنبری مدیریت کانون رفعت خانواده ‼️پایان زمان ثبت نام: جمعه ۲۰آبان ماه ساعت ۱۸عصر ✅کسانی که ارتباط با نوجوانان و جوانان دارند و امکان برگزاری کرسی آزاد اندیشی دارند ✅کسانی که با دانشجویان و دانش آموزان، دانشگاهها و مدارس، ارتباط دارند ✅یا علاقمند برگزاری کرسی بین اقوام، دوستان یا اطرافیان هستند 🎯 برای حفظ وحدت بیشتر بین سلیقه ها و نگاههای مختلف هم وطنان عزیزمون وحل سریعتر مسائل کشور 🇮🇷برای ریشه کن کردن مداخلات بدخواهان ایران اسلامی شیوه ارائه مطالب : #⃣ ارائه محتوای کامل بصورت مجازی #⃣ شیوه ارتباط صحیح با مخاطب #⃣ پاسخ کامل برای حل مسائل امروز #⃣ارائه شیوه مطالبه گری صحیح برای حل مسائل ⭕️ثبت نام از طریق ارسال مشخصات زیر به آیدی Mmo255@ درایتا نام و نام خانوادگی: شماره ایتا : تحصیلات و رشته : استان : ✅امکانات دوره: 🔺دوره بصورت رایگان برگزار میشود 🔺ارائه گواهی نامه پایان دوره 🔺پشتیبانی مجموعه، برای فعالیت شما در استان محل زندگیتان
🔻حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی: ○نشست قم-آبان۱۴۰۱ 🔸نقش اثرگذار بانوان به عنوان پرچم داران جهاد تبیین باید در هنگامه نبرد جهاد تبیین جدی گرفته شوند. 🔸موضوع بانوان همیشه اهمیت داشته، متاسفانه کوتاهی هایی در زمینه این نقشه هدایت بشر و نسخه فاخر پیشرفت اسلام صورت پذیرفته است. 🔸مساله بانوان ، مسأله مهم‌تر و جدی تر از آنچه است که اکنون به آنها پرداخته می شود. 🔸کنشگری، مطالبه ای است که مکتب امام (ره) از بانوان می خواهد، مکتبی که بانوان را رهبر می داند. 🔸این تصور که بانوان نیمی از جامعه هستند و در این حد اثرگذاری در جامعه در نظر گرفته شود، تصور غلطی است زیرا اثرگذاری بانوان بیش از نیمی از جامعه را شامل می شود. 🔸اگر بانوان وارد تبیین حقیقت شوند بیش از نیمی از جامعه را فرا می گیرند. 🔸بانوان آمادگی بسیاری برای اثرگذاری دارند اگر فردا مهم است و اگر به سابقه و دیرینه مان نیز نگاه کنیم، متوجه نقش مهم بانوان می شویم. 🔸در کنگره ۷ هزار شهید ، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: "زنانی در دفاع مقدس ظهور و بروز کردند که ای کاش هنرمندان تلاش کنند آنها را به تصویر بکشند" 🔸در جنگ نظامی بانوان نقش پشتیبانی داشتند، اما در جنگ نرم ، بانوان نقش صریح دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که جهاد این بانوان باید به تصویر کشیده شود. 🔸زن الگوی سوم انقلاب را که نه شرقی و نه غربی و نه متجدد است و نه بی مسئولیت است اجازه نداریم دست کم بگیریم . 🔸بانوان در خاندان ، فامیل ، رفقا و رفع مشکلات موثرند و حوادث اخیر به ما نشان داد باید این نقش را جدی بگیریم.
🔻تجربه نگاری طرح خاندان 🔰حجت الاسلام صالح پرور، خاندان یار موفق: ○نشست قم- آبان ۱۴۰۱ 🔸بعد از انقلاب که جریان تبلیغ جریان حکومتی شد مشغول اعزام مبلغ شدیم، اما آفت آن این بود که طلبه اینقدر اعزام میشد که قوم خود را فراموش می کرد و روحانیون نتوانستند برای خانواده خود وقت بگذارند. 🔹ما باید خانواده را بستر تبلیغی فرض کنیم. 🔸آیا همانطور که هیئت و مسجد را بستر تبلیغی می دانیم خاندان را هم بستر تبلیغی می دانیم یا خیر؟ 🔹آیا برای آموزش در این زمینه کاری انجام می دهیم؟ 🔸ما متأسفانه در فامیلها کنش نداریم. 🔹طلبه باید در فامیل، شأن روحانیت خود را داشته باشد و مؤثر عمل کند. 🔸هرفامیل باید یک روحانی داشته باشد البته هر روحانی اگر ازدواج فامیلی نکرده باشد ظرفیت چهار فامیل دارد. 🔹بر اساس فرمایش حضرت علی در نهج البلاغه مرد قبل از اینکه مسئولیت اجتماعی داشته باشد مسئولیت خانوادگی دارد. 🔸حجت الاسلام قرائتی مطالبه ای از سازمان تبلیغات داشتند. ایشان می فرمایند: سال 80 نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتم و گفتم طرحی دارم که در هر فامیل باید افراد مذهبی شناسایی شوند و آموزش ببینند و در فامیل به تبلیغ بپردازند. ایشان فرمودند کار خوبی است البته با ملاحظاتی 🔹طلبه ها باید در فامیل نفوذ کنند 🔸در مؤسسه امیر بیان به این موضوع رسیدیم که بررسی کنیم چندتا از طلبه ها در فامیل جلسه مذهبی دارند. تقریبا 35 نفر بودند. 🔹تجربه ها در قالب کتابچه تنظیم شد و قرار است چاپ شود و در قالب دوره آموزشی آموزش داده شود. 🔸افرادی زیادی در کشور جلسات فامیلی دارند، هیچ کشوری مثل ایران جمع فامیلی ندارند
1_2015105284.pdf
2.38M
🔺طرح الگوی تحول خاندان ارائه : خانم سعیدی نژاد، مدیرکل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور نشست منطقه ای- قم آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
خانم سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی 🔻موضوع: تبیین طرح خاندان 🔸دو مفهوم خاندان و محله باید جدی گرفته شود. 🔹در خاندان، افراد مختلف را داریم که خیلی از مشکلات اجتماعی مانند بیکاری و اعتیاد و غیره در این فضا قابل حل است 🔸یکی از واقعیتها این است که هویت خاندان قوی تر از هویت محله است 🔹یکی از محورهای مهم فعالیت زنانه می تواند خاندان یاری باشد که زن از خانه بیرون نیاید اما مسأله حل کند 🔸طرح مواسات خاندانی مد نظر قرار گیرد 🔹خاندان می تواند خیریه شکل دهد 🔸بحث خاندان از نظم دهی های مهم است 🔹امروز برای حراست از خانواده باید مرزها را عقب تر ببریم 🔸خانواده در جامعه وسیعتر می تواند حل مساله کند 🔹پدیده خاندان پدیده مغفول است 🔸اگر بناست برای بانوان ماموریت تعریف کنیم و جریان انفعال زدایی ایجاد کنیم مهمترین نقش خاندان یاری است 🔹امروز اگر دغدغه تحول اجتماعی داریم از طریق تحولات خاندانی می توانیم این مسأله را حل کنیم 🔸مشکلات در کمین اعضای خاندان وجود دارد 🔹گام هایی برای ارتقاء خاندان شامل تحلیل وضعیت خاندان و نقاط آسیب دار آن، تماس و احوال پرسی منظم، راه اندازی گروه مجازی زنان خاندان، راه اندازی خیرات برای اموات است 🔹در فضای تبلیغ بیشتر از اینکه زبان باشیم باید گوش باشیم و پیوندها را ایجاد کنیم 🔸خاندان یار به مهارتهای اخلاقی، رفتاری ، مسئولیت پذیری و ... نیاز دارد 🔹مسابقه خاندانی برگزار شود 🔸پرسشنامه سطح سنجی خاندان یار👇 ▪️اینکه در دغدغه مندی نسبت به اقوام در رسیدگی به ایشان چه نمره ای به خود می دهید؟ ▪️تا چه اندازه خود را در تبلیغ مؤثر می دانید؟
🔰حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نهمین گردهمایی یاران پیشرفت اظهار داشت: 🔹دلیل برگزاری نشست‌ها به منظور مفاهمه بهتر طرح ها و برنامه ها در سطح استان‌ها بوده است. 🔸باور این است وقتی طراحی ها بدست شما صورت می گیرد بهتر اجرا می شود، لذا فارغ از اتفاقات روزمره که بدان دچار هستیم باید براساس عهد مشترک و تکالیف مبنایی که داریم در مسیر قدم برداریم. 🔹موضوع زنان، باور به نقش آنها و اثری که در انقلاب دارند مبتنی بر فرمایشات امامین انقلاب و جملات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ما و رویکرد ما را به این حوزه جدی تر می کند. 🔸این جلسه درواقع یک جنس تعمیق باورها و اصلاح در نگاه و مباحثه در رابطه با این نعمتی است که سالها از آن غفلت کردیم در حالی که می توانستیم برای تحقق اهداف انقلاب بهره برداری کنیم. 🔹 اسلام عزیز پرچم عزت زن را در جامعه بشری بلند کرد و به تبع آن در انقلاب اسلامی، امام (ره) با معرفی حکیمانه خود، نگاه اسلام نسبت به زنان را طرح کردند، مانند اینکه "زنان رهبران این نهضتند" و صدها جمله اینچنینی مبنی بر الگوی سوم که رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرده اند. 🔸امروز زنانی در انقلاب اسلامی نقش آفرینی و اثرگذاری کرده اند که هیچ حرفی درباره آنها نزده ایم در حالیکه حداقل ۵۰درصد مخاطب ما زنان هستند. 🔹بانوان از نظر اثر صددرصد اثر هستند ودر طول تاریخ در جبهه حق و باطل این اثر را دیده ایم و در اتفاقات این روزها فرصت تامل نسبت به این موضوع ایجاد شده است. نشست منطقه ای قم آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
🔰عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نهمین گردهمایی یاران پیشرفت(قم-آبان ۱۴۰۱) گفت: 🔸ضرورت و اهمیت حوزه بانوان بر همگان مشخص است. 🔹ما در حوزه بانوان در استانها و شهرستانها مملو از ظرفیت هستیم. 🔸در نهضت پیشرفت بانوان حرف و طرح های بسیار داریم. 🔹نهضت پیشرفت بانوان قائل به جمع کردن جبهه بانوان با دغدغه جنستی نیست، دغدغه اول ما انقلاب اسلامی بوده است. 🔸در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، زنان باید جایگاه راهبری و چگونگی راهبری را پیدا کنند و نقش خود را بازیابی کنند. 🔹ما بنا به ضررت به حوزه زنان رسیدیم و این، جنس متفاوت از حضور بانوان را می طلبد. 🔸امروز زنان باید پای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بایستند. 🔹باید ببینیم امروز مسأله یک پیشرفت انقلاب اسلامی چیست؟ 🔸مدل نگاه مکتبی هم همین را به ما نشان می دهد، نقش برجسته حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در جهاد تبیین که در دوره جاهلیت می زیسته اند اما مسأله یک این بزگواران جهاد تبیین بوده است. 🔹امروز باید ببینیم چه جنس کنشگری زنانه نیاز است. 🔸در این نشست چهار کاربرگ طراحی شده، یکی ماموریت بانوان و سه کاربرگ دیگر به تعریف عملیاتها می پردازد. 🔹در چارچوب کلان کنشگری بانوان، فرصتی در نظر گرفته شده تا مباحث ارائه شود. بوم جهاد تبیین، بانوان فرهیخته و عفاف و حجاب نیز بررسی خواهد شد و بوم برتر معرفی می شود. 🔸عمده فعالیت ما در حوزه دختر نوجوان به بوم عفاف و حجاب مربوط است. 🔹داورانی دعوت شده اند که به بوم ها سرکشی می کنند و بین 11 بوم، چند بوم برتر معرفی می شوند و مورد داوری عمومی قرار می گیرند.
1_2020959341.pdf
4.49M
🔺طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان ارائه: خانم سعیدی نژاد، مدیرکل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور نشست منطقه ای قم آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2020958481.pdf
2.22M
🔺شرح طرح نظام تبیین بهمراه معرفی سامانه های اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور نشست قم- آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan
1_2021185130.pdf
5.84M
🔺سند مساله شناسی عفاف وحجاب ارائه: خانم سعیدی نژاد، مدیرکل اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور نشست قم-آبان ۱۴۰۱ @nehzat_pishraftbanovan_khuzestan