🌸🌿 مادرها به فرزند حقّ حیات دارند
✔️ رهبرانقلاب: 👇
🔸در مورد مادریِ نقش زن، نقش حقّ حیات است... جان انسانها در مشت مادرها است؛ مادرها به فرزند حقّ حیات دارند.
🔸محبّتی که خدای متعال در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، یک چیز بینظیر است؛ یعنی اصلاً هیچ عشقی از این نوع نیست، به این کیفیّت نیست که آن را قرار داده. صاحب حقّ حیات است، بعد ادامهی نسل؛ مادرها مایهی ادامهی نسلند، یعنی نسل بشر با «مادری» است که ادامه پیدا میکند.
🌻 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
✅ #خانهداری_خانهنشینی_نیست
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕ خیلی وقته دعوا سر حفظ ارزش زنه!
حالا شما بیاید بگید..
ارزش زنِ ایرانی اسلامی بیشتره یا زنِ مدافع #زن_زندگی_آزادی ؟!
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
بانوی مجاهد
❕ خیلی وقته دعوا سر حفظ ارزش زنه! حالا شما بیاید بگید.. ارزش زنِ ایرانی اسلامی بیشتره یا زنِ مدافع
☝️🏻دخترای واقعی ایران از جنس #زن_زندگی_آزادی نیستن 😉🦾
و همین موضوع افتخاره برای ما..
غرور و سربلندیِ برامون، که وسعت دریای عظیم افتخار و عزت دخترامون، به چهار تا بدن نمایی و هرزگی خلاصه نمیشه!
ارزش ما خیلی بالاتر از این حرفاست..
بالا تر از شعار های بیهوده و عروسک خیمهشببازی شدن بعضیاست
بالاتر از به نمایش گذاشتنِ مفت زیبایی هات به چشم های دزد خیلی هاست!
ما خیلی بالاتر از این حرفاییم و اینو ثابت کردیم
#زن_زندگی_آزادی برای ما شوخیه
🇮🇷 اینو دنیا میدونه!
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ سن شخصیتی زوجین باید با یکدیگر تناسب داشته باشد.
🎙#دکتر_سعید_عزیزی
#سن_شخصیتی
#سبک_زندگی
#ازدواج
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
🌿همسر رزمنده حزب الله:
"هر کدام یک چشم از دست دادیم اما بصیرتمان همچنان باقی است و این از بینایی مهمتر است..."
#مادران_مقاومت
#حزبالله
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
هدایت شده از بانوی آب
شهیده آیة حمدان و دختر شهیدش فاطمة که در بمباران ضاحیة بیروت توسط رژیم سفاک اسراییل به شهادت رسیدند...❤️🩹
#مادران_مقاومت
#همدرد_لبنانیم
#خونخواهی
✿══ بــانوی آب ══✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ | ببینیم
🔸️ اجرای مراسم پرده خوانی داستان آمنه بیگم دختر علامه مجلسی (علیه الرحمه)
🔹️ در کارگاه پرده خوانی هیئت متوکلین اهواز استاد ولی زاده داستان آمنه بیگم دختر علامه مجلسی را برای بانوان هیئت روایت می کند.
#پرده_خوانی
#خوزستان
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 صلابت زنان مقاومت بعد از ترور گستردهی اسرائیل در لبنان
🔹️چقدر زنان مقاومت میتوانند تصمیمات بزرگ بگیرند؛ بزرگوارانه برای مقاومت فداکاری کنند و با شکوه و عظمت بینی دشمن را به خاک بمالند. تصمیمات زنانه در میانهی میدان جنگ بسیار عاقلانه عمل میکند..
◀️ نگاه کنید ؛ همسرش روز قبل مصاحبه مجروح شده است ؛ این زن در میانهی جنگ جز زییایی چیزی ندید و ما هم در این زن جز زییایی چیزی نمیبینیم.
✍عالیه سادات
#مادران_مقاومت
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
خبرنگار لبنانی: همسرت زخمی شده، خبر بده شرایطش چطوره، انگار خیلی نگران هستی؟
مصاحبه شونده(همسر جانباز): خدا رو شکرهمه ما به فدای سید هر چیزی که سید بگه همون کار رو میکنیم.
خبرنگار: شوهرت در خطره؟
همسر جانباز: ما رایت الا جمیلا، ما رو بکشید ملت ما آگاهتر میشه.
خبرنگار میپرسه: وقتی همسرت زخمی شد، کجا بودی؟
همسر جانباز: خونه پیش من بود، با چشم خودم دیدم شرایطش رو.
خبرنگار: چطور میتونی انقدر آرامش داشته باشی؟
همسر جانباز در آخر میگه: خدا صبر اهلبیت رو توی وجودمون قرار داد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همسر این خانم عضو حزبالله
تو انفجارها مجروح شده
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
📙 برشی از یک کتاب
✅ حیاء در انسان
🔹 یكی از چیزهائی كه در زندگی انسان حضور دارد و در زندگی حیوان وجود ندارد، «حیاء» است. انسان در مواردی شرمگین و خجل میگردد. نكته مهمی كه در مورد حیاء هست این كه آیا اساساً حیاء یك پدیده اجتماعی است تا در مصنوعی و غیر مصنوعی بودن آن بحث شود؟ یا یك پدیده صرفاً طبیعی است؟ شاید باعث شگفتی شود كه مگر كسی هم در طبیعی بودن حیاء تشكیك میكند! لیكن واقعیت این است كه حتی بعضیها در «پدیده اجتماعی غیر مصنوعی» بودن آن، نیز تشكیك كردهاند.
🔸 ویل دورانت (كه به حق باید او را نماینده و سخنگوی رهآورد علوم انسانی غربی دانست) در مقدمه تاریخ تمدن میگوید: «در دستگاه ازدواج به وسیله خریداری همسر، زن خود را اخلاقاً موظف میداند كه از هر رابطه جنسی كه از آن به شوهر وی نفعی نمیرسد، خودداری كند. و از همین جا احساس حجب و حیاء در وی پیدا میشود».
🔹 بنابراین حیاء نه تنها یك پدیده اجتماعی است بل یك پدیدهكاملاً اقتصادی میباشد. وقتی سخن به اینجا میرسد بجاست كه هر محققی هر گونه كار علمی را رها كند و تنها همین طرز تفكر را موضوع تحقیق قرار دهد و به اصطلاح علمی این نظریه ویل دورانت را كه به عنوان یك «شناخت» ابراز میشود، موضوع جامعه شناسی شناخت قرار دهد و به بررسی آن بپردازد و دریابد كه كدام شرایط محیطی و اجتماعی زمینه چنین طرز تفكری را ایجاد كرده است؟ یك تفسیر صددرصد مادی و اقتصادی از انسان آنهم در این سطح از «كمیت گرائی» در مورد حیوان غیر منصفانه است تا چه رسد به انسان. بیتردید تبیین انسان با این نگرش در تعریف «انسان فقط حیوان برتر است» نیز نمیگنجد.
🔸 این اظهار نظرها در حالی است كه میبینیم حیا در همه جا و در هر زمان و در هر شرایط با انسان هست. حتی آن یكی دو قبیله استرالیائی و آن یك قبیله آفریقائی كه لباس هم نمیپوشند، در موارد دیگر شرمگین میشوند. مثلاً اگر اشتباهی میكنند یا یك عمل پستی از آنها سر میزند دچار شدیدترین حیاء و شرم میگردند.
🔹 در بیان ویل دورانت آنچه موضوع بحث است اخصترین حیا و عالیترین مصداق آن یعنی «حیاء اضافی زن» مورد بحث است. جنس زن در مقایسه با جنس مرد یك حیای اضافی دارد كه مرد فاقد آن است. امروزه در جامعههائی مانند سوئد و دانمارك زنان مالك همه چیز هستند و تقریباً روند «مادر سالاری» بر آنها مسلط شده است، در اكثریت خانوادهها پدر یك چیز «موقتی» و قابل تعویض است و بطور مرتب عوض میشود و بارزترین نمونه عدم سلطه مرد بر زن، محقق شده است. زن نه تنها كالا نیست بل مرد را مانند یك كالا میتواند تعویض كند. شوهری را از خانه بیرون كرده و شوهر دیگری را بیاورد. مرد به عنوان كالای لازم برای زندگی زن در آمده است. با اینهمه زنان سوئدی و دانماركی همان حیای اضافی را دارند. زودتر از مردها شرمگین میشوند، در مقابل برخوردهای حیاء انگیز زودتر از مردان، میشكنند و مقاومت آنها در این حال خیلی ضعیفتر از مرد است.
🔸در بیان ویل دورانت شرمگینی اضافی زن با شرمگینی یك امانتدار همسنخ معرفی شده است كه در دوران قبل از ازدواج كالای پدر است و در دوران پس از ازدواج ملك شوهر است. پس باید از این امانت محافظت نماید، این طرز تفكر موجب شده كه زن شرمگین و با حیاء گردد.
🔹 اما این گفتار در حد یك «تشبیه» یا «تمثیل» هم نادرست است. زیرا حیاء امانتی، پس از تضییع امانت به امانتدار عارض میشود. ولی حیاء اضافی زن پیش از آن كه لطمهای به عفتش بخورد، فعال است. مهمتر اینكه حیاء اضافی زن پس از تضییع عفت دیگر كارآئیاش را از دست میدهد. و پس از آن به اصطلاح بیحیاء میشود.
🔸بدیهی است كه حیاء یك امر ذاتی و یك انگیزش نهادی است، خواه حیای مرد و خواه حیاء زن، چیزی كه هست شدت و ضعف نسبی آن است در رفتارهای افراد در مقایسه با همدیگر. و همچنین ممكن است جریان این انگیزش درونی و نهادی در بسترها و محورهای مختلف، تفاوت كند. در یك جامعهای قویترین فعالیت این انگیزش در امور جنسی است در جامعه دیگر حساسیتها به چگونگی اندام فردی است (اگر یك زن سوئیسی بشنود كه او زیبا نیست سخت شرمگین میشود، و یك زن انگلیسی با شنیدن این جمله سخت عصبانی میشود. و در مقابل اگر نسبت كم هوشی به او داده شود شرمگین میگردد) و در هیچ جامعهای شرم مردان در امور جنسی بیش از زنان نیست و این بسی مهم است. اینك سخن در این است كه حالت طبیعی و سالم و غیر بیمار این انگیزش كدام است. آنچه در كشورهای جهان سوم میگذرد، آنچه در جامعه مادر سالاری سوئد میگذرد و آنچه در دو قبیله استرالیائی و یك قبیله آفریقائی میگذرد. كدام یك صحیح است و كدامیك را باید یك بیماری اجتماعی نامید؟
📖 مطالعه و دانلود
#تبیین_جهان_و_انسان
#برشی_از_یک_کتاب
🌐 https://binesheno.com
🆔 @binesheno
🆔 بینش نو | شبکه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله مرتضی رضوی
✿══ بانــوی مجاهد ══✿
📸 #گزارش_تصویری
🔹️برپایی میزخدمت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در قرارگاه نمازجمعه اندیشه شهریار
📌امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی
✿══ بانــوی مجاهد ══✿