هدایت شده از سید حسین (منح النصیحه)
165.6K
#سوال
باتشکرواحترام
سوال بعدی این است که گفته شده امام دراوائل انقلاب فرموده اندآب وبرق رایگان میدهیم وعمل نشده وامام زمان که امام ولایت فقیه ایشان بوده به گفته هاوقول های خودعمل ننموده واین سخن دردهان بعضی هاجواب استوارمیخواهد این راهم جواب دهیدتاببینم دیگراین قوم بنی اسرائیل چه می خواهدتشکر
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
.
ضمن تشکر از استاد(جان من و سیدعلی)ارجمند که بالاتر پاسخ را برایتان بازگشت زدند.
در رابطه با سوالتون لطفا به این جواب بسیار عالی استاد عارفیان گرامی هم عنایت بفرمایید
#مرتبط👇
محمدتقی عارفیان:
⭕️ #دستاوردهای_انقلاب_اسلامی 🇮🇷
✍️ #محمدتقی_عارفیان
🔸چرا #دستاوردهای_انقلاب را فقط در راهسازی، احداث راه آهن، تعداد دنشآموزان و دانشجویان، آب وبرقرسانی به روستاها و سدسازی خلاصه میکنیم؟!
اینکه ما آمار بدهیم و مقایسه کنیم که در #دورۀ_پهلوی تعداد روستاهای دارای آب و برق و گاز ما فلانقدر بوده، و در #دورۀ_جمهوری_اسلامی به فلان مقدار رسیده، یا راه شوسه چند کیلومتر بوده و حالا چقدر شده، آیا این همۀ دستاورد جمهوری اسلامی است؟!
آیا این درست است که دستاوردهای انقلاب را به پیشرفت در صنعت و تکنولوژی و حتی دستیابی به فناوری هستهای و نانو، و سلولهای بنیادی، و پرتاب ماهواره به فضا، و ساخت سانتریفیوژ نسل چندم و رآکتور اتمی تقلیل دهیم؟!
آیا هدف امام خمینی قدسسره از قیام این بود که ما نیز یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا بشویم؟!
👈 #پیشرفتهای_ایران_اسلامی که درزمینۀ تکنولوژی و صنایع گوناگون بهوجود آمده، هرچند #بسیار_چشمگیر و درخور توجه و تأمل است، کمترین دستاورد انقلاب اسلامی است؛ چون جاده و پل و راه آهن و دانشگاه و نیروگاه اتمی و مانند اینها را دیگران هم میسازند، و چهبسا بهتر از ما بسازند!
🏗 انقلاب مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی قدسسره، انقلاب صنعتی نبود که ما پیشرفت صنعتی و دست یافتن به تکنولوژی روز دنیا را نشانۀ موفقیت این انقلاب بدانیم و به آن ببالیم.
🕋 انقلاب حضرت روحالله، #انقلاب_توحیدی بود.
دستاورد انقلاب اسلامی، #تربیت_انسان است؛ #تربیت_بنده برای عبودیت خداست.
🌅انقلاب خمینی کبیر، #انقلاب_انسانساز بود.
دست خدایی آن حکیم الهی، جوانان ایرانی را از لجنزار #کابارهها و #کبیرهها بیرون کشید، و آنان را با #گلستان_عشق و #بوستان_معرفت آشنا کرد.
پیش از این انقلاب و پیش از حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران، باید دهها و شاید صدها سال میگذشت تا یکی همچون #قاسم_سلیمانی، #احمد_کاظمی، #حسین_همدانی، #علی_صیادشیرازی، #حسن_طهرانیمقدم، #احمد_متوسلیان، #مهدی_زینالدین، #مهدی_باکری، #محمدابراهیم_همت، #حسین_خرازی، #حسن_باقری، #مصطفی_چمران، #عباس_بابایی، #محمد_جهانآرا، #علیاکبر_شیرودی، #احمد_کشوری، #ابراهیم_هادی، #محمدحسین_فهمیده، #مرحمت_بالازاده، #بهنام_محمدی، #محسن_فخریزاده، #مسعود_علیمحمدی، #مجید_شهریاری، #مصطفی_احمدیروشن، #داریوش_رضایینژاد، #سیدمرتضی_آوینی، #سعید_کاظمیآشتیانی، و... #محسن_حججی و #مهدی_لطفی_نیاسر در جهان بهوجود آید.
🌸 حضرت امام خامنهای روحیفداه:
بزرگترین هنر این انقلاب که امام آن را #فتح_الفتوح_انقلاب دانستند، این بود که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادّىِ آلوده و ازلحاظ اخلاقیْ لجنزار، انسانهایی با دلهای پاک و نورانی و با تصمیمهای راسخ باشند، و هوشمندانه و خردمندانه، راه بزرگان بشریت و راه سعادت بشر را انتخاب کنند.
هنوز زود است؛ هنوز آنقدری زمان نگذشته است که انسان بتواند چهرههای منوّر جوانان این کشور را آنچنان که هست ـ با همان درخشندگی ـ ببیند؛ اگرچه از دور میبینند! از دور با فاصلههای مکانی، تلألوی جوانان ما دلهایی را در دنیای اسلام منقلب کرد. در کشورهایی که اسمشان اسلامی بود، اما از گرایش و میل و عزّت اسلامی، هیچ خبری در آنها نبود، دختران و پسران بدون اینکه ایران و ایرانی و امام ایران و جوانان ایرانی را دیده باشند، با امواج نورانیای که جوانان ایرانی فرستادند، منقلب شدند (۱۳۷۷/۰۹/۲۵).
✅ امروزه در بسیاری از کشورها، و در آینده شاید در همۀ کشورهای جهان، بتوان انواع پیشرفت و تکنولوژی و فناوری روز دنیا را دید؛
اما هیچ کشوری، بهجز جمهوری اسلامی ایران، محصول و دستاوردی مانند #قاسم_سلیمانی، #محسن_حججی و #مهدی_لطفی_نیاسر ندارد.
🎋
#سوال
درسته پیشه وری فقط آذربایجان را میخواست حدا کنه و قاضی محمد هم کردستان را از آعوش ایران جدا کنه.. ولی میرزا کوچک خان به کمک کمونیستهای داخلی و بلشویکها میخواست کل ایران را به یکی از جمهوری های شوروی سابق تبدیل کنه و ایران هم ایرانستان بشه مثل ازبکستان و ارمنستان وتاجکستان ترکمنستان ..
یعنی جدایی کل ایران و ملحق شدن به شوروی سابق ..
رحمت به پیشه وری که فقط آذربایجان را میخواست جدا کنه.. نه کل ایران ...
یاحق
هدایت شده از جان من و سید علی💕
آیا میرزا کوچک خان به دنبال تجزیه گیلان بود؟
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ میرزا کوچک خان جنگلی در زمره مبارزان آزادی خواهی است که تمام قد در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستاد. با این وجود عدهای برآنند تا با تحریف تاریخ، از او چهرهای دیگر ترسیم کرده و اتهام جدایی طلبی به او بزنند.
⭕️⭕️⭕️
نقشه تجزیه ایران به بخشهای قابل نفوذ از اصلیترین سیاستهای دول استعماری بوده است. با تورق در اسناد میتوان دریافت که درباره نهضت جنگل نیز این موضوع از سوی کمونیستها القا میشد. در نامهای که به تاریخ 10 اردیبهشت 1299 از سوی حزب کمونیست روسیه خطاب به رهبر نهضت جنگل ارسال میشود، میرزا به عنوان سردمدار مبارزه با انگلیس معرفی شده و از «جمهوری مستقل جنگل» تجلیل به عمل میآید. این موضوع وقتی بیشتر نمایان میشود که توجه کنیم با اعمال قدرت کمونیستها، شخصی چون جعفر پیشهوری - که طی سالهای بعد بنای تجزیه و خودمختاری در تبریز گذاشت - در لایههای رهبری نهضت جنگل داخل شد. به تعبیر ایوانف «در سازمانهای رهبری کننده آنان عناصر خائن و چپ تندرو نفوذ کرده بودند.»
با این وجود، تلاش برای حفظ تمامیت ارضی ایران یکی از مهمترین مؤلفههای مبارزاتی کوچکخان بود. روزنامه جنگل، ارگان نهضت در شماره 28 خود به تاریخ 15 جمادیالآخر 1336 مطابق با 7 فروردین 1297 شمسی ذیل عنوان «ما چه میگوئیم؟» درباره اهداف مبارزاتی جنگلیها مینویسد: «... ما قبل از هر چیز طرفدار استقلال مملکت ایرانیم. استقلال به تمام معنای کلمه. یعنی بدون اندک دخالت و نظریاتی از هیچ دولت اجنبی. و از این نقطه نظر تمام دول اجانب چه همجوار چه غیر همجوار یکسانست. با هیچکس نظر دوستی و دشمنی نداریم. با دوستِ ایران دوستیم و با دشمن این آب و خاک با تمام خصومت دشمن [هستیم].» در ادامه همین یادداشت تأکید شده است: «به حکم اینکه ما ایرانی هستیم... حفظ این آب و خاک و وطن مقدس ایرانیان در نظر ما بر تمام بلاد و ممالک اسلامی مقدم است. و بعد از موفقیت به انجام وظایف ایرانیت، البته برادران اسلامی مادامیکه به وظایف اخوت خود عمل کنند بر دیگران مقدم خواهند بود.»
در شماره 13 نشریه جنگل تصریح شده بود: «جنگلیها میگویند ایران مال ایرانی است. دست اغیار باید از استیلای این مملکت به کلی قطع شود... قیام جنگلیها، مسلح شدن جنگلیها، فداکاری جنگلیها، فقط برای تقویت دولت و حفظ مملکت است.»
در اکثر اعلامیههای نهضت جنگل همواره از لفظ «کشور ایران» استفاده میشد و خطاب نامهها به «ملت ایران»، «مردم ایران»، «عموم رنجبران و زحمتکشان ایران»، «اهالی ایران» و ... است. از این رو اگر جنبش جنگل قصد تجزیه گیلان را داشت طبیعتاً میبایست «مردم گیلان» را خطاب قرار میداد نه «ملت ایران» را. میرزا در دومین نامهاش خطاب به مدیوانی - نماینده دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه - بر وطن دوستی تأکید کرده و مینویسد: «... من عاری از شرف میدانم کسی را که حقوق حاکمیت و استقلال مملکت را فدیه شغل و مقام کند... من استقلال ایران را خواهانم و بقای اعتبارات کشور را طالبم...»
کوچکخان در مکتوبی به روتشتاین سفیر وقت شوروی در تهران متذکر میشود: «... در خاتمه این نکته را لازم به تذکر میداند که مقصود من و یارانم حفظ استقلال مملکت و اصلاح و تقویت مرکز است. تجزیه گیلان را که مقدمه ملوکالطوایفی است همچنین ضعف کشور را خیانت صریح دانسته و میدانم.» رهبر نهضت جنگل خطاب به سفیر شوروی تأکید میکند: «من و یارانم در مشقتهای فوقالطاقه چندین ساله، هیچ مقصودی نداشته و نداریم جز حفظ ایران از تعرضات خارجی و فشار خائنین داخلی، تأمین آزادی رنجبران ستمدیده مملکت و استقلال حکومت ملّی... انقلاب، یگانه راه علاج و نجات قطعی ملّت از مشکلات موجوده است.»
علاوه بر این بسیاری از نویسندگان و صاحب نظران که به نوعی با نظرات و دیدگاههایمیرزا کوچکجنگلی آشنایی داشتند اذعان میکنند که او خواستار حفظ تمامیت ارضی کشور بود. به نوشته یحیی دولتآبادی: «میرزا کوچکخان مردی است... دوستدار عالم اسلامیت و طرفدار استقلال و آزادی ایران و مخالف حکومتهای استبدادی خودی و بیگانه.» شاپور رواسانی نیز معتقد است: «میرزا و یارانش با هر نوع فکر تجزیهطلبی و جدایی از کشور مخالف بودند و هدف اصلیشان که بارها اعلام میشد به دست آوردن استقلال و آزادی برای کل جامعه ایرانی بود نه یک منطقه.» بنا به گفته ابراهیم فخرایی: «میرزا و دیگر یارانش هیچگاه به این مسئله
هدایت شده از جان من و سید علی💕
جداییطلبی نمیاندیشیدند، زیرا معتقد بودند اعلام خودمختاری نوعی پراکندگی و تجزیه مملکت است.» عارف قزوینی هم لقب «میهنپرست» را برای جنگلیها مناسب دانسته و درباره نیات و اهداف نهضت جنگل مینویسد: «یکی از تشکیلات به جا و به موقع که خدمات بسیار گرانبهایی به آزادی و استقلال ایران کرد، همانا تشکیلات مقدس و سودمند و میهنپرستانه فدائیان جنگل تحت سرپرستی میهن دوست نامی، شادروانمیرزا کوچکخان جنگلی است.»علیاصغر شمیم نیز اقدامات «میهندوستانه» میرزا را میستاید و او را فردی میداند که «درد وطن و عرق ملی» داشت.
خارجیانی که به نوعی با نهضت میرزا در ارتباط بوده و یا از آن شناخت داشتند هم نظرات جالبی درباره وطنپرستی جنگلیها ابراز مینمایند. چالرز ماری، کشیش و مبلغِ مسیحیِ مقیم رشت، میرزا را وطنپرستی صادق میخواند. ژنرال دنسترویل، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس در ایران که در جریان عبور از گیلان به قفقاز خاطرات تلخی از مواجهه با جنگلیها و کوچکخان دارد، «وطنپرستی» میرزا را ستایش کرده و درباره او مینویسد: «به عقیده من میرزا کوچکخان از وطنپرستان حقیقی است و امثال او در ایران نادر و کمیاب است...» به اعتقاد این ژنرال انگلیسی، یکی از دیدگاههای مهم کوچک خان این بود که «ایران مال ایرانیان است.» و از این جهت در برابر زیادهخواهی قدرتهای بیگانه میایستاد.
از دیگر اسنادِ معتبر در رد ادعای شبهه افکنان علیه نهضت جنگل ومیرزا کوچک، دست نوشته شهید آیتالله سید حسن مدرس است. همزمان با مبارزات نهضت جنگل و هجمههای داخلی و خارجی علیه میرزا و یارانش جمعی از مسلمانان درباره ماهیت نهضت جنگل از شهید مدرس استفتاء کردند. مرحوم مدرس در جمادیالثانی 1338 (اسفند 1298) در پاسخ مرقوم کرد: «...حقیر از آقایمیرزا کوچکخان و از اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم؛ بلکه جلوگیری از دخالت خارجه و نفوذ سیاست آنها در گیلان، عملیاتی بوده بس مقدس که بر هر مسلمانی لازم است خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنها را تعقیب و تقلید نماید. پر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچه جمعیتی، مساعدت با کفر معاندت با اسلام است.»
چنانچه مشخص است، این عالم نامدار عصر با ذکر این مهم که نهضت جنگل هیچگونه «نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت» ندارد، میرزای جنگلی را از دو اتهام فوق (یعنی تعلقات کمونیستی و نیات تجزیهطلبانه) مبرا دانسته و از این بالاتر ضدیت با آن جنبش را به مثابه «مساعدت با کفر و معاندت با اسلام» تلقی کرده است.
با تورق اسناد میتوان دریافت بر خلاف ادعای مغرضان، میرزای جنگل نه تنها خود عزم تجزیه گیلان را نداشت بلکه به عنوان عامل بازدارندهای در برابر جدایی این نقطه از خاک ایران عمل میکرد. وقتی در مردادماه 1299 ش حزب کمونیست ایران اقدام به طراحی کودتا نمود، «کودتاچیان علیهمیرزا کوچکخان و نهضت جنگل به مبارزه پرداختند و قصدشان این بود که میرزا را یا کشته و یا اسیر نمایند و در هر حال کاری کنند که میرزا از رهبری جنبش کنار زده شود. اما این امر به علت عقب نشینی میرزا به جنگل و جلوگیری از بروز تماس و تصادم جنگی عملی نگردید.» آنان قصد داشتند با کنار زدن میرزا، اهداف جداییطلبانه خود را جامه عمل بپوشانند.
کجروی و خیانت اعضای حزب کمونیست ایران باعث بروز نفاق و انحراف در نهضت میشد. در آن شرایط میرزا به خوبی درک کرده بود که این روند به ضرر تمامیت ارضی ایران خواهد بود. از این رو در نامهای به روتشتاین، سفیر وقت شوروی در ایران با اشاره به این مهم یادآور شد: «ادامه انقلاب، استقلال سیاسی و اقتصادی مملکت را جریحهدار میکند و نفوذ امپریالیزم انگلیس را تقویت مینماید و فکر ملوکالطوایفی را در تمامیت خاک ایران قوت میبخشد.» او همت خود را در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور مبذول میداشت و زمانی که متوجه شد منظور اصلی کمونیستها جداییِ بخشی از خاک ایران است، به مقابله با نیات آنان پرداخت.
با تأکید بر این نکته که جنگلیها به مانند سدی در برابر زیادهخواهی قوای بیگانه در مناطق شمالی کشور عمل میکردند، این مبحث را با نقلی از ابراهیم فخرایی به پایان میبریم: «در وطنپرستی جنگلیان همین بس که هر جا پای مصالح کشور به میان میآمد سرسختی خود را نشان میدادند؛ در مبارزه با قزاقان روس، در نبرد با قزاقان وثوقالدوله، در کشکمش با عشایر و ایلات، در پیکار با انگلیسیها و سرخهای مصنوعی، ایمان جنگلیها همچنان محفوظ و دستنخورده باقی ماند.»
#تحریف_تاریخ
#نبرد_روایتها
#جهاد_تبیین
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال «براهین»👈 @barahin
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
💢روحانی مبارز یونس استادسرایی مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی متولد 1257 مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل بود که در اعتراض به نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران از سوی بیگانگان بعد از مشروطه قیام کرد.
♦️با خروج قوای روسیه و انگلیس از گیلان و پیوستن وابسته نظامی شوروی به قوای دولتی ایران و حرکت آن برای سرکوب دولت انقلابی و تسلیم خالو قربان به این قوا، میرزا کوچک خان تنها باقی ماند. روس ها نیز براساس توافق با دولت ایران از کمک نظامی به جنگلی ها خود داری کردند. نبرد قوای دولتی با نیروهای اندک جنگل شدت یافت و سرانجام در 12 آبان 1300 رشت به تصرف قوای دولتی درآمد، اما میرزا به همراه یاران خود به جنگل پناه برد و مقاومت خود را ادامه داد.
♦️در حالی که میرزا بسیاری از یاران جنگلی خود را در مسیر از دست داده بود، در کوه های تالش گرفتار سرمازدگی شد و به دست یکی از عوامل سالار شجاع کشته و سرش بریده شد .
♦️آخرین نامه ای که به تاریخ 5 آبان 1300 شمسی از میرزا کوچک خان به یادگار مانده، جملاتی از آن چنین است :...با رویه ای که دشمنانمان در پیش گرفته اند شاید بتوانند به طور موقت یا دائم توفیق حاصل کنند، ولی اتکای من و همراهانم به خداوند دادگری است که در بسیاری از مهالک حفظم نموده است. افسوس می خورم که مردم ایران مرده پرستند و هنوز قدر این جمعیت را نشناخته اند. البته بعد از محو ما خواهند فهمید، که بوده ایم و چه خواسته ایم و چه کرده ایم....امروز دشمنانمان ما را دزد و غارتگر خطاب می کنند و حال آنکه هیچ قدمی جز در راه آسایش و حفاظت مال و ناموس مردم برنداشته ایم. ما این اتهامات را می شنویم و حکمیت را به خداوند قادر و حاکم علی الاطلاق واگذار می کنیم.
♦️میرزا هم در شرایطی که فقط 8 نفر از جنگلیان مانده بودند به همراه گائوک آلمانی (هوشنگ)یاور وفادار میرزا به قصد دوری جستن از شرایط موجود به منظور رفتن به خلخال در راه کوهستانی «گیلوان» میان برف و کولاک از حرکت باز می مانند و دچار سرمازدگی شدید شده، در شرف مرگ قرار می گیرند که مرد مکاری پیکر مرده آنان را به یاری عده ای از اهالی قصبه ی «خانقاه» به آنجا منتقل می کنند. در خانقا به دستور محمد خان سالار شجاع برادر امیر مقتدر طالش که عداوتی بین آنان و جنگلیان بود، سر میرزا از بدن او جدا شد. بدن را در همان قصبه دفن کردند. سر بریده ی میرزا این قهرمان ملی و آزادی و سردار جنگل را به رشت آوردند و به فرمانده ی پادگان تحویل دادند.
♦️ سر بریده ی میرزا کوچک خان جنگلی را مدت ها در کنار سربازخانه به نمایش گذاشتند. سپس خالو خان که زمانی از همراهان میرزا کوچک خان جنگلی بود سر ایشان را به عنوان تحفه برای رضا شاه آوردو به دستور سردار سپه، سر میرزا را در قبرستان چهار راه حسن آباد که اکنون محل آتش نشانی است دفن کردند. یکی از دوستان میرزا مخفیانه سر میرزا را از گور گرفته و به رشت آورد و در سلیمان داراب رشت به خاک سپرد. پس از شهریور 1320 آزایخواهان گیلان محرمانه جسد میرزا را از قصبه ی خانقاه به رشت آورده در جوار سر بریده میرزا مدفون می نمایند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
۱۰۰ سال پس از قیام آزادیخواهانه او، سمپاشی تفالههای سلطنتی که با #کودتا بر مردم #ایران حکومت کردند، به میرزا که تمام دغدغهاش اسلام و آزادی ایران بود، انگ کمونیست بودن و تجزیهطلب بودن میزنند تا در مقابل، رضا قلدر بیسواد را به خاطر حفظ ایران برای انگلیسیها تطهیر کنند.
گول پان ایرانیستهای به ظاهر وطنپرست را نخوریم! اجازه ندهیم تاریخ را تحریف کنند و جای خائن و خادم را عوض کنند.
👆پاسخ شبهات درباره او👆
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
⛔گناه عبورکردن ازجلوی نمازگزار⛔
رسول اكرم صلی الله علیه وسلم فرمود:
«كسي كه از جلوي نمازگزار ميگذرد، اگر ميدانست كه اين كار چقدر گناه دارد ، تا چهل (سال) توقف مي نمود ولي از جلوي نماز گزار، عبور نمي كرد».
راوي ميگويد: يادم نيست كه رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: چهل روز، ماه يا سال
متاسفانه عده ای از مردم با بی توجه و خیلی راحت از جلو نمازگزار ها عبور میکنند و اصلا به گناه سنگین آن فکر نکرده اند
کسانی که تا حالا به گناه آن فکر نکرده اند امیدوارم این احادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم باعث جلوگیری از این کارشون شود
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
با سلام و عرض ادب
روایت فوق[1] در منابع شیعی نیامده و روایت از منابع عامه است لذا قابلیت استدلال برای اثبات کراهت را ندارد .
البته نماز برقرارى ارتباط مستقيم با معبود است و مسلمان مؤمن در شبانه روز پنج مرتبه به عبادت و بندگى خالق خود مى پردازد. بنابراين شايسته است كه اين ارتباط با حضور قلب و خلوص نيّت باشد و از عواملى كه باعث اختلال در اين ارتباط مى گردد پرهيز شود.
روشن است كه پديدآمدن حالت حضور قلب، نياز به زمينه سازى و مقدمه چينى دارد و از جمله عواملى كه ممكن است مانع حضور قلب شود، نمازگزاردن در مكان هايى است كه پر رفت و آمد مى باشد و يا در مسير عبور و مرور مردم قرار دارد چرا كه عبور و مرور مانع حضور و خلوص مى شود. از اين رو فقها فرموده اند كه نمازگزاردن در معابر و راه هايى كه براى مردم ايجاد اشكال مى كند حرام است اما نماز خواندن در مكان هايى كه مانع عبور و مرور مردم نمى شود ولى ممكن است فردى از مقابل نمازگزار عبور كند از ديدگاه علماى شيعه مانعى ندارد، گرچه عده اى از فقها اين عمل را مكروه دانسته اند.
مرحوم صاحب جواهر مى نويسد: «گروهی از فقهاى شيعه ـ در اين مسأله ـ عقيده به كراهت دارند; خواه مانعى باشد يا نباشد ولى در نصوص و روايات ما چيزى دال بر كراهت وجود ندارد و سكوت ائمه(صلى الله عليه وآله)نشانه عدم كراهت است».[2]
در يكى از روايات نقل شده كه امام حسين بن على(عليه السلام) مشغول نماز بودند، فردى از مقابل آن حضرت عبور نمود. برخى از افرادى كه آن جا حضور داشتند از عبور آن فرد جلوگيرى كردند. پس از آن كه امام نماز را به پايان رساندند فرمودند: چرا از عبور او جلوگيرى كرديد؟ گفتند: يابن رسول الله اين فرد بين شما و محراب قرار گرفت. حضرت فرمود: «إنَّ اللهَ عزَّوجل أَقْرَبُ مِنْ أن يَخْطُرَ فيما بَيْني وَ بَيْنَه أحدٌ»;[3]واى بر شما! خداوند نزديك تر از آن است كه فردى بين من و او قرار گيرد.
منابع:
[1].( لو يعلم المار بين يدي المصلي ماذا عليه لكان أن يقف أربعين خيرا له من أن يمر بين يديه؛ قال أبو النضر لا أدري أقال أربعين يوما أو شهرا أو سنة.صحیح البخاریباب إثم المار بين يدي المصلي ) .
[2]. جواهر الکلام ،ج8،ص405.
[3]. وسائل الشیعه،ج5،ص133
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
[۳/۸، ۲۲:۴۹] حاجی: چرا کافری که بیمار میشود ؛ دچار عذاب الهی شده ...
و مسلمانی که بیمار میشود ،
دچار آزمون الهی ...
مرض که یکیست !
[۳/۸، ۲۲:۴۹] حاجی: چرا ان ادمی که ۱۲ ماهِ سال را گرسنگی میکشد باید برای فهمیدن درد گرسنگان ؛ یک ماه از سال را روزه بگیرد ؟؟
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
⁉️متن #شبهه:
هیچگاه درک نکردم ؛
چرا کافری که بیمار میشود ، دچار عذاب الهی شده و مسلمانی که بیمار میشود، دچار آزمون الهی ...!
مرض که یکیست ! شاید تفاوت در نگرش انسانهاست ...جهل نرمترین بالشی است که انسان می تواند سرخود را بگذارد وبخوابد.
#پاسخ شبهه:
1⃣صرف درک نشدن یک مطلب دلیل اشکال آن نیست .
بلکه باید تحقیق کرد حکمت را فهمید .
2⃣ حدیث زیر از امام رضا (ع) می باشد.
بیماری برای مؤمن مایه تطهیر و رحمت است و برای کافر مایه عذاب و لعنت، و بیماری همواره گریبان گیر مؤمن است تا آن که دیگر هیچ گناهی در وجود او باقی نماند.
بحارالانوار، ج 78، ص193.
3⃣ صرفنظر از جایگاه دینی و مذهبی که برای حضرات معصومین (ع) قائلیم ، همگان ایشان را به عنوان بزرگترین عالمان می شناسند .
4⃣ حکمت بلا در زندگی انسان :
* ایجاد حالت تضرع و خشوع و فروتنی در انسانها
* امتحان و آزمایش بندگان
* بازتاب و پیامد گناهان انسان
* ارتقاء درجه و رتبه
* بیدارشدن از خواب غفلت
* عذاب الهی (به دلیل تكذیب آیات و نشانه های الهی و فرستادگان او)
5⃣بیماری نوعی بلا و رنج و در راستای آزمایشات الهیست که با عنایت به حکمتهای مختلف "بلا"، مشخصا برای توجه بیشتر یا مکافات بی توجهی به خداوند و فرامین اوست .
6⃣برخورد انسان با آزمایشات و بلاها نقش مهمی دارد که عذاب باشند یا مایه کفاره گناهان و رشد :
"ما شما را به وسیله شرور یعنی بدی ها و بیماری ها و خیرات و نعمت ها امتحان می كنیم" (سوره انبیاء آیه 35)
7⃣ اگر انسان زمان آزمایش و بلا ، متوجه خدا شود و صبر و رضا پیشه کند این "بلا" از مواردیست که مایه رشد و کمال او خواهد بود .
8⃣اگر انسان در برابر بیماری، طریق كفر و ناسپاسی پیشه گیرد و به قضا و قدر الهی اعتراض كند، اجری نخواهد داشت و موجب كفاره گناهش نخواهد شد.
حال اگر پیش از این کافر نیز بوده تنها عذابی بر عذابهایش اضافه شده است .
9⃣ در رد استدلال پایانی نویسنده که گفته : بیماری که یکیست !
باید گفت : بنزینی که ماشینی را به آتش می کشد با بنزینی که سبب حرکت آن می شود نیز یکیست !
بستگی دارد چگونه مورد استفاده واقع شود
#جهادتبیین
ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
هدایت شده از حسین ستوده
🔹 صحبت درباره مصیبت و بلا و فلسفه آن، زیاد است و با چند جمله قابل توضیح نیست، اما در حدی که پاسخ شبهه فوق گفته شود، توضیح کوتاهی عرض میشود:
▫️ نظام دنیا قطعاً همراه با مصیبت ها، نقص ها و کمبود ها است و غیر از این نمیتواند باشد. (چرا؟ حکمت آن را در جای خود توضیح دادهام و دادهاند.)
در چنین شرایطی، عدالت الهی ایجاب میکند، در شرایط چالش برانگیز و غیر قابل اجتناب دنیا، بین افرادی که آسیبی دیدهاند، تفاوت باشد: اگر کسی گناهی کرده همین آسیب به عنوان عذاب او در نظر گرفته میشود، اگر گناهی نکرده باشد، آن آسیب برای ثواب محسوب میشود. مثلاً پدری فکر میکند هر دو فرزندش خطایی کردهاند، به هر دو یک سیلی میزند، اما وقتی متوجه میشود اشتباه کرده، برای جبران، به فرزند بیگناه هدیهای میدهد، با این تفاوت که آن پدر اشتباه کرده اما آسیب دیدن انسانها در دنیا بخشی از قانون دنیا و نظام آفرینش است.
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
📝 #پاسخ:
👌 فرقِ کفار و مومنان، در عاقبتِ اخروی است.
❓شاید شما هم شنیده باشید که بعضیها میگویند هیچگاه درک نکردم چرا کافری که بیمار می شود دچار عذاب الهی شده و مسلمانی که بیمار میشود، دچار آزمون؟ مرض که یکی است!
✍️ در پاسخ به این سوال باید گفت عذاب، بابتِ گناه نازل میشود. بنابراین حتی اگر مومن، گناهکار باشد بیماریش ماهیتِ عذاب دارد و این مسئله اختصاص به کفار ندارد. در واقع عذاب محصولِ گناهِ شخص است و نه از جانبِ خدا. همان طور که سقوطِ راننده در دره محصولِ انتخابِ غلطِ خودِ اوست.
🗣 طبقِ روایتی از امام رضا، بیماریِ مومنِ گنهکار از این جهت است که موجباتِ ریزش گناهش را فراهم کند. یعنی عذابِ مختصری میکِشد بابت بیماری، تا گناهش آمرزیده شود. مثلِ معلم یا پدری که کودک را تنبیه میکند تا خطایش جبران شود.
❓حالا ممکن است کسی بگوید پس چرا معصومین بیمار میشدند؟! اینجا بیماری و مشکلات و سختی ها برایِ ترفیعِ درجه است و نه عذاب. از بابِ ابتلاء و آزمون است تا میزانِ ایمانِ آنان سنجیده شود و بابتِ تحمل و صبر، ارتقاء درجه پیدا کنند.
✍️ این سیره، بشکلی ملموستر در سیستمِ آموزش و پرورشِ ما هم دیده می شود. فرض کنید یک آموزگار، مسئولِ تدریسِ دو کلاس درس است. دانش آموزان کلاسِ اول، همه ممتازند اما کلاسِ دوم بر خلافِ کلاسِ اول بازیگوشند و بی توجه نسبت به درس.
👨آموزگار برای هر دو کلاس، آزمون واحد برگزار میکند. اما همین آزمون برای کلاسِ شماره یک موجباتِ گرفتنِ نمره خوب را فراهم میکند و برای کلاسِ دوم اسبابِ رفوزه شدن را. امتحان، یکیست اما نتیجه امتحان برای دو کلاس فرق دارد.
🗣 از روایاتِ معصومین استفاده میشه که دلیلِ بیماری و مریضیِ مومنان سه چیزه عمدتا:
1️⃣ گناه: امام صادق می فرماید "هیچ تب، حادثه، سر درد و بیمارى اى پیش نمى آید، مگر به سبب گناه". یا حضرت رسول می فرماید: "گناهانِ شخصِ بیمار، همچون برگ درخت می ریزد". گویا خدا نمیخواد بنده ش توی جهنم بسوزه و این دنیا یه کم بهش سختی میده تا از آتش ابدی در امان باشه.
2️⃣ آزمایش: خدای متعال در آیات 15 و 16 سوره فجر، سلبِ نعمتِ سلامتی رو هم بنوعی امتحان و ابتلاء الهی میدونه که واکنشِ درستِ مومن در برابرش، موجب ارتقاء درجه میشه. مثلا پیامبران با اینکه اهلِ گناه نبودن، اما بیمار می شدن.
🗣 امام صادق می فرماید: "خداوند بنده ای را که دوست دارد، او را با بلا و گرفتاری های سخت امتحان می کند". یا روایت دیگه ای داریم که امام می فرماید: "هر كس شبى بیمار شود و آن را نیكو بپذیرد و خدا را شکر و سپاس گوید، كفّاره شصت سال او خواهد بود". ثواب الأعمال شیخ صدوق /ص193
3️⃣ غفلت زدایی: گاهی آدم با داشتنِ نعمتِ سلامتی، غافل میشه از خدا و آخرت. حتی گاهی مغرور میشه و اهلِ طغیان. اینجا بیماری یک تلنگر هست برای یادآوریِ خیلی از مسائل. امام باقر می فرماید: "جسم اگر بیمار نشود، سرمست مى شود".
📣 در هر سه صورتِ فوق، بیماری لطف خداست و نه عذاب. چون در مورد اولی موجب ریزش گناهان میشود؛ در حالتِ دوم مشروط بر اینکه صبر پیشه کنیم، باعثِ ارتقاء رتبه معنوی انسان است؛ در حالت سوم هم ما را بیدار میکند. در روایات داریم تا زمانى كه بيمارى، به جد با ما درگير نشده، نریم سراغِ طبیب. این درد اومده تا گناهم رو پاک کنه!! یه کم صبر کنیم. این درد قراره منو به تکامل برسونه، سریع مُسکِّن نخوریم... .
✍سیدمحمدمهدی صدری
#جهادتبیین
ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
#سؤال
در جواب این ضد ماسک و واکسنها که هنوز زبونشون درازه و انواع توجیهات رو میارن، یک پاسخ میخوام برای اینجور حرفاشون👇👇
شما فکر می کنی معصومین چطور به شهادت رسیدند ؟
آیا با زور چیزی رو به گلوی اونها ریختند یا خودشون عالم به غیب نبودند ؟
نمیدونستند چی میخورند؟
ائمه تحت محاصره قرار میگرفتند محاصره از طرف بیت شون پسر عموشون همسرشون و مسلمان های دیگه. در مورد رهبر ما همان طور که گفتیم محاصره علمی شده. یعنی همه دورش رو گرفتن و اصرار دارند به زدن واکسن و اصرار دارن به زدن ماسک و ایشون به خاطر صلاح جمهوری اسلامی و به هم نریختن نظام چیزی نمی گن. ایشان وظیفه دارند انسجام نظام را حفظ کنند و به صورت کد وار به متخصصین و کارشناسان اشاره می کنند یعنی آتش به اختیارید که برید تحقیق کنید تحفحص کنید حتی اگر بر خلاف حرف رهبری باشه و به اطلاع رهبر و متصدیان دولت برسونید.
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام
عاقبتتون به خیر
🔴 آیا رهبری در تنگنا بودند که واکسن زدند؟
🔹اگر دیدید به شما گفتند رهبری اینجا دراین مورد و یا آنجا درآن مورد نظرش چیز دیگریست ولی نمیتواند بگوید، در مضیقه است و ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم، و داستان از تاریخ اسلام و زمان پیامبر(ص) برایتان آوردند که پیامبر در فلان ماجرا فرمود من سکوت کردم شما چرا خودتان اقدام نکردید و این مثالها و ماهم الان باید جلو برویم و راه را برای رهبری باز کنیم و آتش به اختیار عمل کنیم، در این صورت چه اتفاقی میافتد؟
🔹نتیجه این افکار این میشود که درآینده برای تمام افعال و اقوال رهبری یک تبصره میآوریم که نظر رهبری چیز دیگریست، روی رهبری فشار است و اینگونه حرفها و بمرور حرف حرفِ خودمان میشود و رهبری جایگاهش را بین ما از دست میدهد، همان چیزی که دشمنان میخواهند
🔹یقین بدانید و مطمئن باشید که حضرت آقا هر نظری داشته باشند صریح میگویند و یا عمل میکنند، نه بصورت مبهم، که هرکس هرجوری خواست برداشت کند
✅ #توجه: رهبر مقتدرمان را که معادلات دنیا را به هم میریزد را خوار و ضعیف و ذلیل جلوه ندهیم
🖌#حسین_دارابی
و صد البته بنده حقیر نمی دانم
با چه جراتی به کلام و فعل حجت خدا و به حکیم و دانشمند و فرزانه زمان اهانت و انگ اجبار می زنید
ماسک زدن
واکسن زدن
تاکید بر رعایت دستورات
ارایش جدید مقابل ویروس
کجای این ها مبهم است؟؟
📣📣چگونه عمار رهبر باشیم؟🤔
در روزهای کرونا باب جدیدی از ولایت مداری باز شده🧐
با این توضیح که عده ای از عمار بودن تعبیر جدیدی ارائه میکنن👇
معتقدن که اگر امام خامنه ای از پروتکل های بهداشتی حمایت میکنند
به خاطر پایین بودن سطح فهم مردم جامعه هست..
لذا اگر مردم به فهم بالا تری برسن دیگه حضرت آقا مجبور به توصیه و رعایت پروتکل نخواهد بود😳
و یا اینکه ایشان مجبور هستند و تحت فشار هستند
این استدلال هییچ پشتوانه عقلی تاریخی وفقهی نداره⛔️
✅اولا
اگه قرار باشه ولی جامعه راهنمایی غلط کنند که از امامت ساقط میشن ❗️
وقتی کلام ولی حجت هست با این استدلال حجیت کلام ولی زیر سوال میره
ضمنا هیچ مثالی نداریم که ولی برخلاف حقیقت توصیه ای کنند⛔️
در بحث مذاکرات مخالف بودند....
در کنترل جمعیت مخالف بودند و...
وهمیشه با صراحت نظر دادند و راهنمایی فرمودن 🌤🌤
✅دوما
وقتی در نظام اسلامی نهادی تصمیم میگیره تضعیف اون نهاد مساوی با تضعیف نظامه
پس نباید قانون را زیر پا بگذاریم⛔️
⭕️عمار بودن یعنی منویات وفرمایشات ولی جامعه را در بین مردم تبیین کنیم
وقطعا قانون شکنی جزء منویات رهبر نیست چه در دولت انقلابی یا ...❌
تفسیر به رای❌
تفسیر به نفع❌
تفسیر به نفس❌
ممنوع
سوال جدی ما از این افراد این بوده و هست.👇👇👇
آیا این عمل یک اقدام زوری و تحمیلی به رهبری است؟
آیا در مرور تمام و تک تک افعال رهبری راجع به مسایل شخصیشان میشود اینگونه برخورد کرد؟
چرا این موضوع آنقدر حساس است؟
ماهم همین را عرض کردیم در این موضوع حساس چطور زبانم لال رهبری را یک شخص صغیر فرض کرده ایم.
چطور میشود باور کرد و پذیرفت رهبری از احتمالاتی که دوستان مطرح میکنند بی خبر باشد !!!
چطور میشود باور کرد رهبری خود را معاذالله به بی خبری زده باشند چرا؟؟
رهبری که تک تک کلمات یک سخنرانیشان صد جور تحلیل دارد و بعدها با کلی فکر نخبگان مشخص میشود چه اهدافی پشت آن بوده و چه حکمت هایی لحاظ شده آیا می شود در این موضوع حساس اوج حکمت را به خرج نداده باشند؟
سوال ما این است.
وقتی حساب احتمالات و دفع خطر محتمل را ما از یک کودک هم انتظار داریم و میدانیم یک انسان عامی و عادی هم خطر احتمالی را هم دفع میکند ! چرا باید جاهلانه این توهم را بزنیم در این مسأله یک مرتبه نایب امام زمان ارواحنافداه ساده ترین منطق عقلانی را هم زبانم لال درک نکرده و لحاظ نکردند!
و چشم بسته و تحت فشار عده ای بدون تحقیق و بررسی کاری را انجام دهند؟
رهبر جهان اسلام که زبان بدن دارد
یعنی فرزانه و حکیمی که دومی ندارد و ....
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
2.01M
👈 جوابیه به صوتی که در پوشش عکس بالا در حال پخش است و متاسفانه با دروغ و تحریف حرفهای رهبری، در صدد الغای مخالفت با #واکسن هستند
آن هم با هشتگ #افشاگری_کنید !!!
👈 یعنی طبق منطق این اقایان، با دروغ و تحریف باید روشنگری کرد!
🎤 عبادی
#فتنه_بزرگ_متحجرین
#رسوایی_شیادها
#نه_به_واکسن_هراسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا