هدایت شده از جان من و سید علی💕
❗️علی کریمی یا دروگبا
سال ۲۰۰۵ زمانیکه ساحل عاج درگیر جنگ داخلی بود، تیم ملی ساحل عاج در رقابتی نفسگیر با پیروزی مقابل سودان به جامجهانی صعود کرد. وقتی دوربینهای تلویزیونی به سمت مهاجم گرانقیمتِ آن روزهای چلسی رفتند، دروگبا حرفهایش را با این جملات شروع کرد
"ما ثابت کردیم میتوانیم کنار هم زندگی و بازی کنیم، ما به شما اطمینان میدهیم که جشن پیروزی این مردم را متحد میکند. امروز ما محتاج شما هستیم. یک کشور آفریقایی با این همه ثروت نباید از جنگ لطمه بخورد. لطفا تفنگهایتان را زمین بگذارید و انتخابات برگزار کنید.
پس از پخش فیلم مصاحبهی او در رسانهها دیری نگذشت که طرفین با پیشنهاد او موافقت کردند، از تنشها کاسته و مردم به جشن و پایکوبی پرداختند، کشور به آرامش نسبی رسید. بعد از چند ماه ثبات دو طرف به آتش بس رضایت دادند و ساحل عاج در جامجهانی برای اولین بار حضور پیدا کرد.
سال بعد از جامجهانی، ساحل عاج میزبان ماداگاسکار بود. دروگبا با بیانهای همه را شگفت زده کرد. به پیشنهاد او مکان بازی از آبیجان (پایتخت) به مناطق شورشی جنوب کشور منتقل شد تا بار دیگر دروگبا و فوتبال برای مدتی آرامش را به ساحل عاج ببخشد.
دروگبا به تنهایی جنگ را متوقف نکرد! اما به کشور درماندهی خود امید بخشید، برای آرامش کشورش قدم برداشت، نقش یک سرباز که همان امنیت و آرامش کشور است را به خوبی ایفا کرد.
خرداد ۸۸، محکوم به برد کره بودیم تا به جام جهانی صعود کنیم، اما آقا #علی_کریمی ها تصمیم گرفتند به مچ بند و حاشیه بپردازند. تصمیم گرفتند فوتبال را سیاسی کنند! تصمیم گرفتند جناحی عمل کنند! ملت را در جنبش سبز خلاصه کردند و در کنارشان ایستادند. به معترضان مشروعیت بخشیدند و ...
حالا جادوگر ایران مینویسد #همه_باهم_نخریم! بدون توجه به رابطه عرضه و تقاضا، بدون توجه به تولید کنندهای که فلج میشود، گوشت و مرغی که کمیاب میشود، کارگری که بیکار میشود و مردمی که به جان هم میافتند!
او دانسته یا نادانسته کشورش را به سمت ناآرامی میکشاند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سیاست و سیادت؛
داستان شگفت سلبریتی ها🔷♦️🔷
🔹از اشخاص عبور کنیم و با معیار درباره مشاهیر (Celebrity ها) قضاوت کنیم.
ورزشکار یا هنرمند، هنگامی #مردمی است که:♦️🔷🍀♦️🔷🍀
✔️- پول یامفت از بیت المال نمی گیرد.
✔️- زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد.
✔️شهرت خود را خرج سیاست بازان نمی کند و نردبان آنها برای بالا رفتن از دیوار قدرت، یا گلادیاتور آنها برای زدن خدمتگزاران نمی شود.
- نان ملت ایران را نمی خورد تا حلیم بیگانه را هم بزند.
🔹اگر کسی، این قواعد انسانی را رعایت نمی کند، و اصلا برایش مهم نیست که از کجا می آورد و چگونه خرج می کند و برای چه کسانی و چرا سواری می دهد؛ مردمی و پیشاهنگ بودن که جای خود دارد، از انسانیت ساقط است.
🔹سیاست، مقام ارجمندی است و نباید آن را به ابتذال کشید. یا نباید وارد این میدان سنگلاخ شد، و یا باید حرمت و کرامت آن را پاس داشت. فرقی هم نمی کند که کسی اصالتا خود را سیاستمدار بنامد، یا از حوزه دیگری وارد این میدان شود.
🔹آری سیاست، سیادت است؛ که پیامبر اعظم (ص) فرمود "سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم. سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". خادم مردم، زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد و بهای گزاف آن را با سواری دادن به اشراف و فریب مردم نمی پردازد.
🔹سلبریتی، می خواهد هنرمند باشد یا ورزشکار؛ فعال اقتصادی یا سیاستمدار؛ قرمز یا آبی؛ چپ یا راست؛ اصلاح طلب یا اصولگرا. اولین دوراهی مهم پیش پای او این است که آیا می خواهد و می تواند انسان باشد یا نه؟ و پاسخ این سوال (تعیین نوع و جنس سلبریتی)، به فهرست همّ و غمّ ها و اولویت های او بر می گردد:
💢« اِنَّ الْبَهائِمَ هَمُّها بُطُونُها، وَ اِنَّ السِّباعَ هَمُّها الْعُدْوانُ عَلى غَيْرِها. اهتمام چهارپایان، شکمشان است و همت درندگان، به تعدی و تجاوز نسبت به دیگران». (امیرمومنان علیه السلام،خطبه 153 نهجالبلاغه)
💢«چیست که میبینم از خدا رویگردان و جز او را خواهانید؟ ... گوسفندی را مانید که بچرد تا فربه شود و زیر کارد رود و نداند از او چه خواهند و با او چه کنند؟ اگر به او خوبی کنند، روز خود را روزگار خویش پندارد و سیریاش را پایان کار». ( خطبه 175 نهجالبلاغه)
💢«إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهًْ ًٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهًْ ًً . منصب و قدرتی که دست توست، طعمهای برای تو نیست بلکه امانتی است آویخته بر گردن تو» (نامه به اشعث بن قیس والی آذربایجان، و سردسته بعدی خوارج)
💢 «اگر میخواستم، میدانستم چگونه عسل پالوده و مغز گندم، و بافته ابریشم را به کار برم. اما هرگز هوا بر من چیره نخواهد شد؛ شاید که در حجاز یا یمامه کسی حسرت گُرده نانی بَرد، یا هرگز شکمی سیر نخورد. آیا سیر بخوابم و پیرامونم شکمهایی باشد از گرسنگی به پشت دوخته، و جگرهایی سوخته؟ ...به این بسنده کنم که گویند امیرمومنان است و در ناخوشایندهای روزگار شریک آنان نباشم؟ یا در سختی زندگی نمونه ای برایشان نشوم؟ مرا نیافریدهاند، تا خوردنیهای گوارا سرگرمم سازد، چون چهارپای بسته که به علف پردازد؛ در چنان حالتی، چشم علی روشن باد که بخواهد به شیوه چرندگان زندگی کند»! (نامه خطاب به عثمان بن حنیف)
✍ #محمد_ایمانی
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#سوال
ببخشید جواب کسی که به هیچ وجه قانون حجاب اجباری رو قبول نمیکنه و نظرش اینه👇 چی بدم؟
ولی بنظرم حجاب اجباری هيچوقت جواب نمیده همونطور که بی حجابی اجباری زمان شاه جواب نداد
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
⛔ *متن شبهه*👇🏻👇🏻
❌ با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است.
❌ مردم مخالفند.
✅ *پاسخ به شبهه*👇🏻👇🏻
1️⃣. ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است.⬅️ اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
2️⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.⬅️ حجاب یک قانون مثبت و سازنده و موافق با فطرت است اما بی حجابی و برهنگی که نتیجه ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد چطور؟!
3️⃣میگویند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
⬅️جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی شدید است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ ⬅️مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ ⬅️اینکه عده ای بی حجاب شدند به علت تهاجم فرهنگی است نه قانون مثبت حجاب. قطعا اگر قانون حجاب برداشته شود به دنبال آن هزاران فساد دیگر باب میشود: زنا،لواط،مشروب خوری و...
4️⃣میگویند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. اما آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن است؟ ⬅️الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است.
5️⃣ ⁉️میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود.؟...این هم از آن استدلال های آنچنانی است. ⁉️اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ ⁉️فردا اگر دزد، خانه مان را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ ⁉️اگر خانمی بی حجاب شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد؟ خیر! مشکل بی حیایی هم به بقیه مشکلات اضافه خواهد شد.
6️⃣می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگسازی نمی خواهد؟
✅ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.قوانین و رفتارهایی که به سلامت جامعه کمک میکنند نمیتوانند اختیاری باشند. ⬅️مثل اینکه بگوییم مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که پشت چراغ قرمز بایستند پس اختیاری باشد بهتر است ! لذا هم فرهنگ سازی لازم است، هم پلیس و هم جریمه.
7️⃣میگویند در پذیرفتن دین آزادی است و مردم حق دارند حجاب را نپذیرند.اما مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین...
🔰اینکه میگویند لااکراه فی الدین یعنی هیچ کس نمیتواند شما را به چیزی که معتقد نیستید اجبار کند که معتقد شوید! ⬅️چرا که منشا اعتقادات قلبی و در ذهن ما است. ولی میتوان افراد را در حوزه رفتار به انجام کارهایی اجبار کرد. ⬅️اگر قرار باشد هر کس در جامعه هر وار دلش میخواهد بکند پس دستور به نماز و زکات و جهاد و بهشت و جهنم بیهوده بود!!!
🔰 لااکراه فی الدین یعنی اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیرمسلمانان را اجبار نمیکند بلکه با دلیل و برهان عقلی آنها را دعوت میکند بخش بعدی آیه که همواره سانسور میشود(قد تبین رشد من الغی) بر همین معنا دلالت میکند .
🔰تفسیر این آیه👇🏻
https://www.porseman.com/article/شان-نزول-و-تفسير-آيه-لا-اكراه-في-الدين؛-آيه-256-سوره-بقره/42423
❎ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
حرف های ایشون در این کلیپ رو جدی نگیرید
مثال نقض ادعاهای ایشون پست قبلی هست
✅ خلاف ادعا!!
🔰 جناب آقای سید یاسر جبرائیلی؛ شما مدعی شده اید هدفمندی یارانه ها در مسیر عدالت نیست؛ و آزادسازی قیمتها منجر به کاهش فقر و افزایش عدالت نمیشود؛ و هدفمندی یارانه باعث فقیرتر شدن مردم شده است!!!
🔸 طبق آمارهای رسمی ( داخلی و بین المللی ) هدفمندی یارانه ها در سال 89 و 98 منجر به کاهش قابل توجه ضریب جینی شده است.
🔸 به اذعان آمار و تحلیل های عموم کارشناسان، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها باعث کاهش فقر، کاهش ضریب جینی، گسترش عدالت اجتماعی و افزایش قدرت خرید مردم شده است.
🔹 حال؛ چگونه شما مدعی هستید اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت رئیسی منجر به افزایش فقر میشود؟!!!
✍️ سید احمد رضوی
#سوال
سلام عليكم
ببخشین دلیل تفصيل قائل شدن بین نسل و ذریه امام علیه السلام و نسل های غیر از امام علیه السلام در مباحث و احکام زکات و خمس چیست؟!
ممنون میشم جواب بدین
در صورت امکان بخاطر زیاد بودن حجم پیامها در اینجا در پیوی بنده هم ارسال کنین🙏
هدایت شده از جان من و سید علی💕
باسلام خدمت شما پرسشگر محترم
در ابتدا لازم به ذکر است که:
خدا در قرآن ملاک برتري و امتياز انسان ها را به تقوا مي داند: اي مردم!ما شما را از يک مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يکديگر را بشناسيد [اينها ملاک امتياز نيست] . گرامي ترين شما نزد خداوند با تقواترين شما است و خداوند دانا و آگاه است .(1)
در جامعه مردم از قبايل و اصناف گوناگوني هستند و اين عرف مردم است که امتياز و قراردادهاي خاصي بين خود دارند، مثلاً به فردي که داراي خاندان معتبر و يا ريشه و اصالت است، بيشتر از ديگران احترام مي گذارند و اين مسئله اي کاملاً طبيعي است و يا شخصي که به نوعي از ريشه و اصالت برخوردار نيست ، او را به چشم ديگري مي بينند، مگر آن که با تلاش و جديت اعتبار و آبرو کسب کند. البته بايد دانست اين گونه مسائل فقط مربوط به دنيا است و در آخرت تمام افراد در گرو عمل و سعي خويش هستند، نه آن که چون منتسب به فلان قبيله هستند، پس مي بايست آقايي داشته باشند. احترام به افراد به ريشه و نسبت فرد بر مي گردد. اگر مردم به شخصي که سيد است، احترام مي کنند، احترام به پيامبر گرامي اسلام(ص) است. اگر چنين موقعيتي موجب سوء استفادة فرد شود، بايد جلو آن را گرفت، مثلاً سيدي متجاهر به فسق و گناه باشد و گناه به شکل علني از او ديده شود. سيادت دليل نمي شود که از دفتار او چشم پوشي کرد و چون سيد است، از جدّش ترسيد!
پيامبر اکرم(ص) در حديثي فرمود: اگر عبد و بندة حبشي (سياه چهره) در اطاعت خدا باشد، از سيد و آقاي قريشي [طايفه اي که داراي شرافت بودند و پيامبر از ميان آن ها برخاست] که معصيت کار باشد ، بهتر است .
امام صادق(ع) فرمود: در روز قيامت کسي جز به عمل گرامي داشته نمي شود ... .
به درستي که گرامي ترين شما نزد خدا با تقواترين مشا است و دليل اين مطلب قول خداون متعال است: هنگامي که در صور دميده شوه (هنگام قيامت) نسب و ارتباطي در آن روز وجود ندارد. .(2)
پس سيادت و آقايي عده اي به شرط حفظ آن فقط براي اين دنيا است، اگر چه ديگر افراد جامعه مي توانند با تلاش و کوشش به مراحل عالية عرفاني و اخلاقي برسند. آقايي فقط در سيادت ختم نمي شود. بسيار زشت و بد است که افرادي در اين مرام به سوء استفاده برخيزند. چون دنيا ضامن هيچ انساني نيست، حتماً در آن دنيا عقوبت مي شوند.
و در مورد بحث خمس و نحوه هزينه کردن مطالب بيان شده صحيح نيست و استفاده و مصرف خمس شرايط خاص خودش را دارد و در اين مورد مي توان به امور زير اشاره کرد که:
1- خمس يک امر وحداني است و ملک امام معصوم (ع) مي باشد و امام معصوم(ع) مالکيت خمس را اعتبارا از پيامبر (ص) و پيامبر (ص) هم از خداوند تعالي گرفته است يعني اين گونه نيست که همه مصارف شش گانه و مطروحه در آيه خمس(3) مالک تلقي گردند(4)، و لذا مصرف نصف خمس به سادات اختصاص ندارد و در صورتي که آنها بي نياز گرديدند ، مي توان آن مقدار را صرف غير سادات کرد.
و...
2- خمس فقط به مصرف فقراي سادات رسانده مي شود و به همه آنان پرداخت نمي گردد و لذا اگر مقدار خمس دريافتي از نياز سادات زيادتر باشد ، در مصالح عمومي مصرف مي گردد همچنانکه اگر احتياجات فقراي سادات از ميزان خمس بيشتر باشد ، کمبود حاصله بايد از بيت المال جبران شود.
3- سادات به طور کلي از گرفتن زکات که حق ساير فقرا و محتاجان مي باشد، محرومند مگر اين که زکات از مال ثروتمندان سادات باشد و در واقع خمس به جاي همان زکاتي است که به ساير مستمندان داده مي شود و شرايط پرداخت آن هم به سادات تقريبا مشابه شرايط پرداخت زکات به ساير فقراست ، منتهي براي حفظ حيثيت خاندان پيامبر (ص) که در واقع حفظ حيثيت خود پيامبر (ص) و رعايت مقام شامخ اوست، به صورت ديگر و با عنوان ديگري پرداخت مي شود و اين يک نوع احترام در برابر شخصيت والاي پيامبر گرامي اسلام است و در واقع يک نوع احترام معنوي است نه امتياز طبقاتي زيرا از جنبه هاي مادي هيچگونه تفاوتي با زکات که براي ساير فقراست ، ندارد.(5)
پي نوشت ها:
1. حجرات (49) آية 13.
2. بحارالانوار، علامه مجلسي ، ج 7، ص 239.
3. انفال / 41
4. از اين مصارف شش گانه ، خدا و پيامبر و امام مالکند و سه مصرف ديگر که در آيه قرآن مطرح شده اند مثل ساير مصارف مي باشند و اگر بالخصوص ذکر گرديده اند، به جهت ارتباط با امامت مطرح شده اند.
5. ر.ک : پاسخ به پرسشهاي مذهبي ، آيت الله مکارم و آيت الله سبحاني ، ص 422- 417.
موفق و پيروز باشيد.
سید عادل مکتوفی
#جهاد_تبیین
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال «براهین»👈 @barahin
#سوال
#شبهه
جوابی برای این لطف کنید ممنونم تو روخدا خط به خطش رو توضیح بدین
همش هم میگن که من بخاطر تعصبه که دارم از رهبر دفاع میکنم لطفا جوابی برای این متنا بدین👇
💢مشکل اینه که بعضی ها فکر میکنند جمهوری اسلامی واقعا جمهوری اسلامیه، اگه پشت این اعتقاد بجای تعصب کمی تفکر بود الان میتونستیم پوز آمریکا و اسرائیل و عربستان و همه کشورها رو به خاک بمالیم ولی متاسفانه حکومت به ظاهر اسلامی ایران دقیقا همون کاری رو انجام میده که مطابق با سیاست انگلیس و آمریکاست و ما بطور غیر مستقیم و پنهانی مستعمره انگلیس هستیم 💢
مورد دوم
مقام معظم رهبری خودش و وجودیتش و سیاست دیکتاتورانه اش جای سوال داره و اگه فقط یکم از تعصبی که نسبت به این شخص دارید رو بزارید کنار و راجع به حکومت ۴۰ ساله این شخص و تاثیراتش فکر کنید متوجه میشید که تا حالا از کی دارید حمایت میکردید
وقتی اکثریت مردم قبولش ندارن یعنی خرد جمعی میگه این شخص آدم غلطیه
خرد جمعی رو قبول نداری؟؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
امام خمینی در نجف که بحث ولایت فقیه را مطرح کرد باعنوان حکومت اسلامی مطرح کردند؛ بعد از آن وقتی یه ایران آمدند و ساختار رایگیری مطرح شد، اصطلاح جمهوری اسلامی را پذیرفتند؛ حتی برخی بودند که جمهوری دموکراتیک اسلامی را طرح کردند، امام فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
امام خمینی که در نجف از حکومت اسلامی سخن میگفت و با پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را مطرح کرد، آیا به عنوان یک متفکر، یک مجتهد نمیدانست که این دو باهم تفاوت دارد یا ندارد؟! قطعا میدانست که اینها باهم تفاوتی ندارد. ببینید! معنای حکومت اسلامی، حکومتی است مبتنی بر قوانین اسلام؛ سوال این است در این حکومتی که مبتنی بر قوانین اسلام است، جایگاه مردم کجاست؟ مردم چه نقشی دارند؟ آیا اصلا مشارکتی دارند یا نه؟ پاسخ این موارد را جمهوری اسلامی میدهد که بله، مردم مشارکت دارند.
کمااینکه اصطلاح دیگری هم داریم بهنام ولایت فقیه که دلالت دارد بر نقش حاکم اسلامی که فقیه جامعالشرایط است؛ حکومت اسلامی اشاره دارد به بعد محتوایی قوانین حکومت که اسلامیت است. و جمهوری اسلامی اشاره دارد به بعد مشارکت سیاسی-اجتماعی مردم؛ در نتیجه هرکدام از این عناوین به یک رکنی از ارکان انقلاب اسلامی اشاره دارند. نه اینکه بگوییم ومت اسلامی یک چیز است و جمهوری اسلامی چیزی دیگر است. بعد هم مقام معظم رهبری این نکته را تاکید کردند که جمهوریت واسلامیت دو امر جدا نیستند و یک حقیقت درهم تنیده است و آقا از آن تعبیر کرد به مردمسالاری دینی.
پس اول ولایت فقیه مطرح شد، بعد حکومت اسلامی و بعد جمهوری اسلامی و بعد هم مردمسالاری دینی؛ درواقع این ترتیب هیچ تنافی و تعارضی باهم ندارد، همه دارند یک حقیقت را میگویند اما هرعنوانی به یک زاویه و یک رکن از ارکان انقلاب اسلامی اشاره دارد
کتابی است بهنام «صعود ۴۰ ساله»، عزیزان میتوانند آنجا ببینند؛ براساس شاخصهای بینالمللی و آمارهایی که بانکهای جهانی و بانک مرکزی دادند، کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، ژاپن، ایران را مقایسه کردند، در بحث عدالت، فساد یا سلامتی اقتصادی، در زمینهی رشد علم و فنآوری و دیگر زمینهها این قیاس را انجام دادهاند و نشان میدهد چقدر کامیابیها یا ناکامیها در دنیا وجود داشته.
نکته پایانی
انقلاب اسلامی امروزه شاهد جهشهای متعددی در عرصههای گوناگون است و تحریمهای آمریکا نتوانسته است موجب عقبگرد یا تضعیف طرحهای منطقهای، سیاسی و بینالمللی انقلاب اسلامی شود و این حقایق نشان میدهد، در گام دوم انقلاب سرعت پیشرفتها تحت زعامت امام خامنهای(مدظلهالعالی) بیشتر میشود
آقای خامنه ای را تا چه حد می شناسید؟!
https://basirat.ir/fa/news/317466
سید عادل مکتوفی
#جهاد_تبیین
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال «براهین»👈 @barahin
# شبهه
لطفا پاسخی در این مورد عنایت فرمایید
پیشاپیش زحمات شما سپاسگزارم
با درود خدمت همه عزیزان
هر وقت مسلمانان به این نتیجه رسیدند که
*امامان ما و امام حسین برای عدالت و برابری و ریشه کن کردن ظلم قیام کردند و شهید شدند*
( وقتی میبینید یک مسلمان قلب یا کلیه و دیگر اعضای بدنش رو میفروشد *تا شرایط زندگی کردن چند ماه دیگر عزیزانش را فراهم کنه* و یا تا نیمه شب تا کمر داخل سطل زباله خم شده و برای خودرو خوراک خودش از سطل زباله چیزی برمیدارد و خیلی چیزهای دیگر ....
مسلمانی که باید ۴۰ تا خانواده از هر طرف رو اطلاع داشته باشه
*با دیدن اینها اکثر مسلمانان بیتفاوت هستند*
مسلمانان امامان ما گریه کن لازم ندارند
آنها مستقیم به بهشت میروند ( یاد و گرامی داشت شان لازم است ) نه در حد افراط
باید پیرو راه عدالت و برابری امامان رفت که اکثریت مسلمانان فقط گریه کردن رو بلد هستند
و فقط به فکر این هستند روایت ها رو بشنوند و گریه کنند یا اینکه حضرت ابوالفضل قبل از اینکه مشک آب رو پر کنه چه کاری انجام داده
*راه عدالت کجاست*
*ببینید آیا این راه عدالت و برابری و ریشه کن کردن ظلم است*
بنظر شما راه امامان ما کدام است
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و عرض ادب خدمت کاربر محترم
#پاسخ👇
باتوجه به این که حکومت پیامبرحکومت عدل وعدالت بود.
اولا :در نظام مهندسی خلقت خداوند انسانها را با ظرفیت متفاوت و روزی های مختلف خلق کرده است .
ثانیا: شرایط جغرافیایی، نوع نظام حاکم بر اجتماع و وجود تفاوت هوشی و شرایط روحی انسانها موجب پیدایش فقر و غنا است و در هر حکومتی فقیر و غنی بوده است. عادل بودن پیامبر و علی علیه السلام به این معنا نیست که دیگر فقر و فقیری نخواهد بود . پیامبر و امام تلاش می کنند تا به کسی ظلم نشود و همه به حق و حقوق خود برسند . بر اساس نوع تربیت انسانها نگرش آنها نسبت به برخورداری از مواهب مادی فرق می کند یکی بخاطر عدم تعلقش به دنیا هیچ تلاشی برای جمع آوری مال و منال نمی کند و ترجیح می دهد زاهدانه و فقیرانه زندگی کند تا حواسش نسبت به طاعت و بندگی خدا و کسب معرفت متمرکز باشد وبا حداقل روزی گذران عمر می کند، یکی هم تمام همت خود را صرف جمع آوری امکانات دنیوی می کند تا در رفاه کامل زندگی کند.
ثالثا :از جمله کارهای مهم پیامبر و علی (ع) انجام اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در جامعه است ، که این کار یعنی هنوز بین فقیر و غنی فاصله است، وجود احکام خمس و زکات و وقف و صدقه و نذر و.... یعنی در جامعه عده ای در شرایط نابرابر قرار دارند و احکام اسلامی دنبال این است که فاصله کم شود... حرمت ربا یعنی اسلام برای پول بدست آوردن بدون تلاش و زحمت ارزشی قائل نیست اگر همه مردم ،مثل پیامبر باشند در این صورت فقر و غنایی در کار نخواهد بود .
فراموش نکنیم پیامبر و معصومین(ع) در همین جامعه و اجتماع زندگی می کنند و با علل و اسباب طبیعی مدیریت جامعه را انجام می دهند و تمام تلاش خود را می کنند حق و عدالت پیاده و اجرا شود نه اینکه اصلا فقیری نباشد..
سید عادل مکتوفی
#جهاد_تبیین
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال «براهین»👈 @barahin
هدایت شده از کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
.
📌 #جملهای از قول آقای #رئیسی و با مضمون لزوم اتخاذ #تصمیمات #سخت در عرصه اقتصاد، از صبح درحال دست به دست شدن در کانالهای خبریست که موجب ابهام شده..
#اصل صحبت ایشان این هست👇👇
🔺 قرار است در کشور #تصمیمهای سختی بگیریم، شاید برخی موافق نباشند اما این نگاه نقادانه ما را به افق روشنی که پیش روی اقتصاد است رهنمود میکند.
🔺به دولت آمدهایم تا بستر فسادزا را اصلاح کنیم تا اصلا پروندهای ساخته نشود که قوه قضاییه مجبور به پیگیری باشد.
پ.ن:
منظور تصمیمات سخت برای برچیدن بسترهای فسادزاست و تیتر خبر منتشرهی یکی از خبرگزاریها ایهام داشته است..
#رئیسی
#مرد_روزهای_سخت
#تغییربه_نفع_مردم
✅ #رهبری_فرمودند #همه_کمک_کنند
👌 #در_دورانی_که_رسانه
#دولت_ضعیف_است
#مارسانه_دولت_باشیم
#جهادتبیین_ابرگروه_براهین
سلام
جواب شبهه مربوط به عکس گوشی زینب سلیمانی دخترحاج قاسم رو میخوام
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#توجه‼️
#برداشت_آزاد✋
#بازنشر👇
❓#سوال #پرتکرار
📌 توضیحاتی درباره گوشی دختر شهیدحاج قاسم👇
🔹 حقیقت ماجرا هنوز برای ما روشن نشده است که آیا واقعاً این گوشی چند ده میلیونی متعلق به خانم زینب سلیمانی است یا نه.
🔹 هر مطلبی هم که تاکنون در این رابطه گذاشتیم، بر اساس تحقیق بوده هرچند ممکن است خطا کرده باشیم.
❌اینکه برخی کانال ها هم به جای پاسخ به شبهات به دروغ می گویند عکس فتوشاپ بوده باید یاد بگیرند که حقیقت را به مردم بگویند.
✅فردی که اولین بار این عکس را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است و همان عکس امروزه در بین مردم منتشر گردیده، شخص معاندی نیست،
که بگوییم این پیج شخصی است که اهل تخریب و توهین به خانواده سردار هستند
پس فرضیه فتوشاپ بودن فقط برای توجیه کردن قضیه است.
عکس همان است که دیدیم
❌در مورد اینکه می گویند در فلان همایش عکس گوشی ایشان مشکی است
✅اول اینکه در فیلم ، صفحه نمایش گوشی مشخص است نه پشت آن.....
پس نمیشود قضاوت کرد و گفت گوشی ایشان مشکی است.
✅ضمن اینکه سوال مردم ما در مورد یک عکس دیگر از یک فضای دیگری است چه ربطی به آن همایش داشته است؟
همین الان خیلی از مردم دو گوشی دارند....و چندین دلیل دیگر
❌پس عکس و فیلم از یک فضای متفاوت توجیه مناسبی برای پاسخ به ذهن کنکاشگرجوانان ما نیست.
✅اینکه میگویند فردی که عکس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است خودش توضیح داده است که گوشی برای من بوده.
❓به نظر شما واقعا درست است در چنین موضوعاتی که ذهن مردم مکدر میشود ما با یک سند بسیار ضعیفی از یک پیج دختر عرب زبان دنبال حقیقت باشیم؟
واقعا نسل جوان ما فقط با یک پیام عربی از یک دختر عرب زبان توجیه میشوند؟
❌خیر
📌سوال: برخی میگویند استفاده از آیفون آمریکایی مثل استفاده از کلاشینکف روسی است...از ابزار دشمن علیه دشمن استفاده میکنیم.
💠 پاسخ این است که این گوشی آیفون، یک گوشی فوق لاکچری و تجملی محسوب میشود و از خانواده سردار ساده زیست ما انتظار نمیرود که مثلا سی و چند میلیون تومان برای یک گوشی هزینه کنند. با یک گوشی ۵ میلیونی هم میشود به جنگ مجازی با دشمن رفت...
⚠️لطفا توجه کنید👇
🔆 مسائل مهمتری وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم:
1️⃣ در این ماجرا، رسانه های معاند به خوبی توانستند فرصت سالروز شهادت حاج قاسم که باید صرف تبیین مکتب حاج قاسم بشود را از ما بگیرند و ما را مشغول یک موضوع فرعی کنند و از آن بالاتر بین نیروهای انقلابی اختلاف و تفرقه بیاندازند و حتی گروهی از ما را برآن داشتند که برای دفاع از دختر حاج قاسم دست به *فتوشاپ* هم ببرند!
2️⃣ ما برای خانواده شهید حاج قاسم سلمیانی، احترام ویژه ای قائلیم اما حاج قاسم، حاج قاسم است و خانواده حاج قاسم، خانواده او.
✅ هر شخصی صاحب عقل و اختیار و منش و سبک زندگی خودش است.
✅آنچه که از فضائل و خوبی های حاج قاسم دیده و شنیده ایم نباید انتظار داشته باشیم که دقیقاً در خانواده او هم همین خصلت های نیک وجود داشته باشد.
✅ در مسائل اینچنینی نباید بی جهت سعی کنیم قداست
✅خانواده حاج قاسم👇
✅ خانواده امام خمینی👇
✅ خانواده رهبر انقلاب👇
✅خانواده فلان شهید و مسئول 👇
🚨را تا حد خود او بالا بیاوریم تا اگر خدایی نکرده خطایی از آنها سر زد، قداست و احترام حاج قاسم هم زیر سوال برود.(این مربوط به انتظارات ماست)
3️⃣ اما در مقابل؛ خانواده محترم حاج قاسم سلیمانی، اگر می خواهند راه پدر بزرگوارشان را ادامه دهند، اگر می خواهند مکتب سلیمانی را نشر دهند، اگر می خواهند شأن و جایگاه و احترام حاج قاسم در دل جامعه ما باقی بماند، اگر می خواهند "بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی" را به معنای واقعی کلمه اداره کنند باید:
👈 اولاً تمام تلاش خود را صرف این کنند که خودشان مانند حاج قاسم زندگی کنند
👈 ثانیاً برای افکار عمومی ارزش قائل بشوند و به چنین شایعات و شبهاتی که درباره ایشان مطرح می شود به سرعت پاسخ دهند و تبیین کنند.
❌واقعا این نقد را کجا ببریم که بعد گذشت چند روز کسی از نزدیکان حاج قاسم در مورد این قضیه توضیح مناسبی برای مردم ندادند؟
🔴 کارشناسان ما بیش از 2 ماه است که شبهه ای را به "بنیاد حاج قاسم" ارسال کرده اند و هنوز منتظر جواب هستند. آیا اینطور می خواهند محبوبیت حاج قاسم در دل نسلی که پر از سوال است و تحت هجمه شبهات است حفظ کنند؟!
✳️ خلاصه اینکه باید از ارزش گذاری های احساسی و بی مورد پرهیز کنیم؛ واقع بین باشیم؛ سعی نکنیم به هر طریقی از ارزشهای خودخوانده دفاع کنیم و حواسمان باشد در زمینی که دشمن طراحی کرده مشغول بازی نشویم.
منبع؛ کانال پاسخ به شبهات مجازی
#جهادتبیین