فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺#بازنشر یک #شایعه که در زمان انتخابات مطرح شد و همان زمان پاسخ داده شد👇
📛 #شایعه
درگیری رییسی با مردم!!#رئیسی چگونه یکنفر را هل داد؟
✅ #پاسخ👇
1⃣گروهک های افراطی اصلاحطلب چون در این انتخابات، خود را شکست خورده میبینند، همراه با شبکههای ماهوارهای دشمنان خارجی، علیه سید ابراهیم رئیسی اقدام به نشر اکاذیب و شایعات مینمایند.
2⃣ *این کلیپ مربوط به تاریخ 1399/6/7 است و این سید روحانی، حجت الاسلام سید یوسف موسوی، امام جماعت روستای ابوالفضل(ع) اهواز می باشد که به حمایت مردم این روستا، و برای جلوگیری از یک فتنه بزرگ درگیری اهالی با مامورین اجرایی شهرداری، به میدان آمده و با برخورد با مامور خاطی که به اشتباه به مردم توهین و حمله کرده، برخورد نموده و مانع تداوم درگیریها میشود.*
3⃣پس از حمایت این سید روحانی از اهالی روستا، مسئولین مربوطه نیز برای دلجویی از ایشان و مردم، به منزل او رفته و موضوع تصرف زمینهای این منطقه را مورد بررسی قرار میدهند.
https://b2n.ir/k10194
منبع :پاسخگویان
📌توضیحات حجت الاسلام والمسلمین آقای موسوی، شورای محلی روستای ابوالفضل (استان خوزستان) در مورد درگیری مردم و مأمورین شهرداری
https://eitaa.com/porseshgar/14801
#جهادتبیین
#توجه‼️
#برداشت_آزاد✋
#بازنشر👇
❓#سوال #پرتکرار
📌 توضیحاتی درباره گوشی دختر شهیدحاج قاسم👇
🔹 حقیقت ماجرا هنوز برای ما روشن نشده است که آیا واقعاً این گوشی چند ده میلیونی متعلق به خانم زینب سلیمانی است یا نه.
🔹 هر مطلبی هم که تاکنون در این رابطه گذاشتیم، بر اساس تحقیق بوده هرچند ممکن است خطا کرده باشیم.
❌اینکه برخی کانال ها هم به جای پاسخ به شبهات به دروغ می گویند عکس فتوشاپ بوده باید یاد بگیرند که حقیقت را به مردم بگویند.
✅فردی که اولین بار این عکس را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است و همان عکس امروزه در بین مردم منتشر گردیده، شخص معاندی نیست،
که بگوییم این پیج شخصی است که اهل تخریب و توهین به خانواده سردار هستند
پس فرضیه فتوشاپ بودن فقط برای توجیه کردن قضیه است.
عکس همان است که دیدیم
❌در مورد اینکه می گویند در فلان همایش عکس گوشی ایشان مشکی است
✅اول اینکه در فیلم ، صفحه نمایش گوشی مشخص است نه پشت آن.....
پس نمیشود قضاوت کرد و گفت گوشی ایشان مشکی است.
✅ضمن اینکه سوال مردم ما در مورد یک عکس دیگر از یک فضای دیگری است چه ربطی به آن همایش داشته است؟
همین الان خیلی از مردم دو گوشی دارند....و چندین دلیل دیگر
❌پس عکس و فیلم از یک فضای متفاوت توجیه مناسبی برای پاسخ به ذهن کنکاشگرجوانان ما نیست.
✅اینکه میگویند فردی که عکس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است خودش توضیح داده است که گوشی برای من بوده.
❓به نظر شما واقعا درست است در چنین موضوعاتی که ذهن مردم مکدر میشود ما با یک سند بسیار ضعیفی از یک پیج دختر عرب زبان دنبال حقیقت باشیم؟
واقعا نسل جوان ما فقط با یک پیام عربی از یک دختر عرب زبان توجیه میشوند؟
❌خیر
📌سوال: برخی میگویند استفاده از آیفون آمریکایی مثل استفاده از کلاشینکف روسی است...از ابزار دشمن علیه دشمن استفاده میکنیم.
💠 پاسخ این است که این گوشی آیفون، یک گوشی فوق لاکچری و تجملی محسوب میشود و از خانواده سردار ساده زیست ما انتظار نمیرود که مثلا سی و چند میلیون تومان برای یک گوشی هزینه کنند. با یک گوشی ۵ میلیونی هم میشود به جنگ مجازی با دشمن رفت...
⚠️لطفا توجه کنید👇
🔆 مسائل مهمتری وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم:
1️⃣ در این ماجرا، رسانه های معاند به خوبی توانستند فرصت سالروز شهادت حاج قاسم که باید صرف تبیین مکتب حاج قاسم بشود را از ما بگیرند و ما را مشغول یک موضوع فرعی کنند و از آن بالاتر بین نیروهای انقلابی اختلاف و تفرقه بیاندازند و حتی گروهی از ما را برآن داشتند که برای دفاع از دختر حاج قاسم دست به *فتوشاپ* هم ببرند!
2️⃣ ما برای خانواده شهید حاج قاسم سلمیانی، احترام ویژه ای قائلیم اما حاج قاسم، حاج قاسم است و خانواده حاج قاسم، خانواده او.
✅ هر شخصی صاحب عقل و اختیار و منش و سبک زندگی خودش است.
✅آنچه که از فضائل و خوبی های حاج قاسم دیده و شنیده ایم نباید انتظار داشته باشیم که دقیقاً در خانواده او هم همین خصلت های نیک وجود داشته باشد.
✅ در مسائل اینچنینی نباید بی جهت سعی کنیم قداست
✅خانواده حاج قاسم👇
✅ خانواده امام خمینی👇
✅ خانواده رهبر انقلاب👇
✅خانواده فلان شهید و مسئول 👇
🚨را تا حد خود او بالا بیاوریم تا اگر خدایی نکرده خطایی از آنها سر زد، قداست و احترام حاج قاسم هم زیر سوال برود.(این مربوط به انتظارات ماست)
3️⃣ اما در مقابل؛ خانواده محترم حاج قاسم سلیمانی، اگر می خواهند راه پدر بزرگوارشان را ادامه دهند، اگر می خواهند مکتب سلیمانی را نشر دهند، اگر می خواهند شأن و جایگاه و احترام حاج قاسم در دل جامعه ما باقی بماند، اگر می خواهند "بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی" را به معنای واقعی کلمه اداره کنند باید:
👈 اولاً تمام تلاش خود را صرف این کنند که خودشان مانند حاج قاسم زندگی کنند
👈 ثانیاً برای افکار عمومی ارزش قائل بشوند و به چنین شایعات و شبهاتی که درباره ایشان مطرح می شود به سرعت پاسخ دهند و تبیین کنند.
❌واقعا این نقد را کجا ببریم که بعد گذشت چند روز کسی از نزدیکان حاج قاسم در مورد این قضیه توضیح مناسبی برای مردم ندادند؟
🔴 کارشناسان ما بیش از 2 ماه است که شبهه ای را به "بنیاد حاج قاسم" ارسال کرده اند و هنوز منتظر جواب هستند. آیا اینطور می خواهند محبوبیت حاج قاسم در دل نسلی که پر از سوال است و تحت هجمه شبهات است حفظ کنند؟!
✳️ خلاصه اینکه باید از ارزش گذاری های احساسی و بی مورد پرهیز کنیم؛ واقع بین باشیم؛ سعی نکنیم به هر طریقی از ارزشهای خودخوانده دفاع کنیم و حواسمان باشد در زمینی که دشمن طراحی کرده مشغول بازی نشویم.
منبع؛ کانال پاسخ به شبهات مجازی
#جهادتبیین
هدایت شده از کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺#بازنشر یک #شایعه که در زمان انتخابات مطرح شد و همان زمان پاسخ داده شد👇
📛 #شایعه
درگیری رییسی با مردم!!#رئیسی چگونه یکنفر را هل داد؟
✅ #پاسخ👇
1⃣گروهک های افراطی اصلاحطلب چون در این انتخابات، خود را شکست خورده میبینند، همراه با شبکههای ماهوارهای دشمنان خارجی، علیه سید ابراهیم رئیسی اقدام به نشر اکاذیب و شایعات مینمایند.
2⃣ *این کلیپ مربوط به تاریخ 1399/6/7 است و این سید روحانی، حجت الاسلام سید یوسف موسوی، امام جماعت روستای ابوالفضل(ع) اهواز می باشد که به حمایت مردم این روستا، و برای جلوگیری از یک فتنه بزرگ درگیری اهالی با مامورین اجرایی شهرداری، به میدان آمده و با برخورد با مامور خاطی که به اشتباه به مردم توهین و حمله کرده، برخورد نموده و مانع تداوم درگیریها میشود.*
3⃣پس از حمایت این سید روحانی از اهالی روستا، مسئولین مربوطه نیز برای دلجویی از ایشان و مردم، به منزل او رفته و موضوع تصرف زمینهای این منطقه را مورد بررسی قرار میدهند.
https://b2n.ir/k10194
منبع :پاسخگویان
📌توضیحات حجت الاسلام والمسلمین آقای موسوی، شورای محلی روستای ابوالفضل (استان خوزستان) در مورد درگیری مردم و مأمورین شهرداری
https://eitaa.com/porseshgar/14801
#جهادتبیین
#بازنشر
#پاسخ
چرا دشمن از سید مجتبی خامنه ای می ترسد؟!
آغاز خط گسترده تخریب از تابستان۸۸
با آغاز شورشهای خیابانی حامیان کودتا، موارد دیگری نیز بر ضد سید مجتبی خامنهای در سطح فضای مجازی مطرح گردید مانند دستور برخورد با اوباش توسط او و…
از مالکیت ایرانسل تا فروش نفت قاچاق به انگلیس و..........
شما حتماً این شایعه را شنیدهای که۵. ۱میلیون پوندی که بانکهای انگلیس مسدود کردهاند، متعلق به آقا مجتبی است! یا داستان کامیون پر از شمش طلا را که به ترکیه رفته و گفتند متعلق به ایشان بوده است،
یا سفر سید مجتبی وهمسرش به خارج برای در مان ناباروری ،یا زایمان همسرشون در بیمارستانی در انگلیس ،
و..................
بسیاری از مردم تا کنون این موضوع را شنیدهاند که مقام معظم رهبری بر خلاف برخی شخصیتهایی که خود را تالی تلو ایشان میدانند فرزندان خویش را از هر نوع فعالیت اقتصادی بر حذر داشتهاند.
«سید مجتبی ، نگاه و بینشش کاملا با رهبری همگون و همسو است. هر جا تکلیف باشد و دستور رهبری، ایشان به وظیفه خود عمل میکنند. ایشان به این شکل فعالیت سیاسی ندارند. ایشان خیلی درس میخوانند و خارج فقه تدریس میکنند و در کار خود نیز موفق هستند و خیلی پیچیدهتر از دروس متداول درس خارج طرح مطلب میکنند.»
نباید از خاطر برد که بسیاری از طلاب حوزه علمیه قم بارها فرزندان مقام معظم رهبری را دیدهاند که بر خلاف نوه و فرزندان دیگر مسئولین نظام بدون هیچ تشریفاتی، البتهگاه با یک محافظ در سطح فیضیه یا دیگر مدارس علمیه شهر مقدس قم به درس و بحث و تدریس مشغول هستند و به سادگی و با فروتنی در بین مردم به رفت و آمد میپردازند،
مدتی هست که دشمن با ایجاد شایعه ،عنوان میکند که مقام معظم رهبری ،بیمار بوده وامیدی به ادامه حیات اونیست ،
در سخنرانی اخیرشون شاهد بودید که به کوری چشم همه دشمنان اسلام ،حضرت آقا بدون عصا وبا قامتی استوار در مقابل دوربین ظاهرشدن ،تا مشت محکمی به دهان خناسان شایعه ساز باشد ،
در ادامه همان شایعات بیماری رهبری ،این بار مسئله جانشین رهبر را با چاپ دو عکس ونصب ان بر روی تیر برقی وانتشار تصویر ان در فصای مجازی ،
عنوان کردند👇
در اقدامی که ناظران آن را زمینهچینی برای اعلام رسمی جانشین «سید علی خامنهای» رهبر ایران توصیف کردهاند، تصاویری از مجتبی خامنهای پسر رهبر ایران در تهران توزیع شد.
در تصویری که در شبکههای اجتماعی منتشر شده، تصویری از مجتبی خامنهای در کنار تصویر پدرش با پشت زمینه پرچم ایران ترکیب و شعار «لبیک یا خامنهای» و «ما پیرو اهل بیت خامنهای هستیم» در کنار آن درج شده است.
بابیان این شایعه ،مقاله ای در یکی از روزنامه های خارجی چاپ شد که سپاه پاسداران در حال زمینه سازی برای انتقال قدرت ،از رهبری به فرزندشون سید مجتبی می باشد،
روزنامه فایننشال تامیز در مقالهای تحت عنوان: «نبرد پشتپرده بر سر جانشینی خامنهای»، نقش محوری و سرنوشتساز سپاه پاسداران در انتقال قدرت برای جانشین امام خامنهای و نامزدهای مطرح برای پست ولایت فقیه پس از غیاب او و نیز نقش قم بعنوان دومین کانون قدرت در این فرایندحساس و پیچیده، پرداخته است.
فایننشال تایمز در ارتباط با نقش بسیار حساس سپاه در انتقال قدرت در دوران پس ازامام خامنهای به نقل از تحلیلگری از جریان اصلاح طلب ایران آورده است: «پیچیدگیهای داخلی و خارجی در خصوص جانشینی امام خامنهای، کاملا مشهود است، لذا سیاست اعطای مجال گسترده به سپاه در این راستا قرار دارد که سپاه بتواند نقش محوری را در انتقال قدرت ایفا کند. به نظر بسیاری از مردم ایران جانشین امام خامنهای باید رهبری پراگماتیک باشد تا توان ایستادگی در برابر آمریکا را داشته باشد.
در این مقاله فایننشال تایمز در باب نامزدهای احتمالی برای جانشنی امام خامنهای به مجتبی پسر 51 ساله وی اشاره رفته وآمده است : «مجتبی درحال حاضر در قم مشغول دادن درس خارج بوده وهمین ویژگی از نگاه برخی از محافل او را از اهلیت علمی حوزوی برای این منصب برخوردار می سازد. به نظر این محافل، ذهنیت سیاسی، نظامی و اقتصادی مجتبی شباهت به پدرش داشته و روابط بسیار صمیمانهای میان او و سپاه، شکل گرفته است.
نتیجه ،
دشمن با ایجاد اینگونه شایعات چه هدفی را دنبال میکند ؟
اهداف دشمن 👇
۱_رهبری بیماراست وبیماریشون هم خطر ناک وجدی هست .
۲_در جمهوری اسلامی ،مثل نظام شاهنشاهی،انتقال قدرت از پدر به پسر خواهد رسید ،
۳_نقش مجلس خبرگان در تعیین رهبری ،دروغ ونمایشی هست ،
۴_سپاه پاسداران ،تصمیم گیرنده در این نظام است ،نه مردم ،
همه ، میدانند که اولا رهبری بیمار نیستن ودر صحت وسلامت کامل میباشند ، در جمهوری اسلام براساس قانون اساسی ، رهبری موروثی نیست وجانشین رهبری رانمایندگان مجلس خبرگان انتخاب میکنند و سپاه پاسداران هم در انتقال قدرت نقشی ندارد ،
بصیر باشیم وفریب شایعات دشمن را نخوریم ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر
#سواد_رسانهای
روش کشف فیلمها و عکس های قلابی و فیک در پیامهای عملیات روانی شبکه های اجتماعی
📡 در این برهه حساس در مقابله با سایتها و کانالهای معاند با تمام توان بایستید و روشنگری کنید.🌷
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#بازنشر
❌ #شبهه👇
یک نفر می گفت زمین بهشت زهرا در تهران ومرقد امام متعلق به یک خانم خارج نشین هستند
و اون خانم راضی به تصرف زمینش برای مرقد امام ره نبوده
آیا درسته؟
✅ #پاسخ👇
☑️محلی که امام دفن است متعلق به پدر بزرگوار شهیدی بود همین که متوجه شد امام(ره) قرار است اینجا دفن شود، گفت جانم فدای امام. گفتیم نمیشود امام جایی دفن می شود که باید پاک باشد. گفت من از جان و دل تقدیم میکنم اما با اصرار زیاد پول زمین را به او دادیم این زمین آماده شد...👇
ماجرای خواندنی تعیین محل دفن امام
https://www.donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-62/3326951-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%AF%D9%81%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85
#امام_خمینی_ره
#سواد_رسانه
#جهادتبیین
#بازنشر
🔰 یکی از #مدعیان_دروغین
که چندسالی هست از دنیا رفته است اما هنوز طرفداران زیادی دارد و کانال هایش هم در حال تبلیغ هستند ، سید حسن ابطحی بوده است
انحرافاتش فوق آن چیزی هست که بتوان تصور کرد،
مجله ای داشته به نام خورشید مکه !
در آن تصویری چاپ کرده بود که دستخط امام زمان است و در یکی از مساجد لبنان پیدا شده است!!!
👈👈 برای خواندن بقیه مطلب و دستخط جعلی و دیدن فیلم اعترافات ابطحی منحرف ، پست👇 https://eitaa.com/ma_va_o/10267 و چند پست ذیل آن را با دقت بخوانیدو ببینید.👆
💠متاسفانه حتی بعد فوت او هم طرفدارانش هستند و مدام در حال تبلیغ او و تفکرات مسموم او می باشند
مراقب باشیم ‼️
#عبادی
#بازنشر
#پاسخ
چرا دشمن از سید مجتبی خامنه ای می ترسد؟!
آغاز خط گسترده تخریب از تابستان۸۸
با آغاز شورشهای خیابانی حامیان کودتا، موارد دیگری نیز بر ضد سید مجتبی خامنهای در سطح فضای مجازی مطرح گردید مانند دستور برخورد با اوباش توسط او و…
از مالکیت ایرانسل تا فروش نفت قاچاق به انگلیس و..........
شما حتماً این شایعه را شنیدهای که۵. ۱میلیون پوندی که بانکهای انگلیس مسدود کردهاند، متعلق به آقا مجتبی است! یا داستان کامیون پر از شمش طلا را که به ترکیه رفته و گفتند متعلق به ایشان بوده است،
یا سفر سید مجتبی وهمسرش به خارج برای در مان ناباروری ،یا زایمان همسرشون در بیمارستانی در انگلیس ،
و..................
بسیاری از مردم تا کنون این موضوع را شنیدهاند که مقام معظم رهبری بر خلاف برخی شخصیتهایی که خود را تالی تلو ایشان میدانند فرزندان خویش را از هر نوع فعالیت اقتصادی بر حذر داشتهاند.
«سید مجتبی ، نگاه و بینشش کاملا با رهبری همگون و همسو است. هر جا تکلیف باشد و دستور رهبری، ایشان به وظیفه خود عمل میکنند. ایشان به این شکل فعالیت سیاسی ندارند. ایشان خیلی درس میخوانند و خارج فقه تدریس میکنند و در کار خود نیز موفق هستند و خیلی پیچیدهتر از دروس متداول درس خارج طرح مطلب میکنند.»
نباید از خاطر برد که بسیاری از طلاب حوزه علمیه قم بارها فرزندان مقام معظم رهبری را دیدهاند که بر خلاف نوه و فرزندان دیگر مسئولین نظام بدون هیچ تشریفاتی، البتهگاه با یک محافظ در سطح فیضیه یا دیگر مدارس علمیه شهر مقدس قم به درس و بحث و تدریس مشغول هستند و به سادگی و با فروتنی در بین مردم به رفت و آمد میپردازند،
مدتی هست که دشمن با ایجاد شایعه ،عنوان میکند که مقام معظم رهبری ،بیمار بوده وامیدی به ادامه حیات اونیست ،
در سخنرانی اخیرشون شاهد بودید که به کوری چشم همه دشمنان اسلام ،حضرت آقا بدون عصا وبا قامتی استوار در مقابل دوربین ظاهرشدن ،تا مشت محکمی به دهان خناسان شایعه ساز باشد ،
در ادامه همان شایعات بیماری رهبری ،این بار مسئله جانشین رهبر را با چاپ دو عکس ونصب ان بر روی تیر برقی وانتشار تصویر ان در فصای مجازی ،
عنوان کردند👇
در اقدامی که ناظران آن را زمینهچینی برای اعلام رسمی جانشین «سید علی خامنهای» رهبر ایران توصیف کردهاند، تصاویری از مجتبی خامنهای پسر رهبر ایران در تهران توزیع شد.
در تصویری که در شبکههای اجتماعی منتشر شده، تصویری از مجتبی خامنهای در کنار تصویر پدرش با پشت زمینه پرچم ایران ترکیب و شعار «لبیک یا خامنهای» و «ما پیرو اهل بیت خامنهای هستیم» در کنار آن درج شده است.
بابیان این شایعه ،مقاله ای در یکی از روزنامه های خارجی چاپ شد که سپاه پاسداران در حال زمینه سازی برای انتقال قدرت ،از رهبری به فرزندشون سید مجتبی می باشد،
روزنامه فایننشال تامیز در مقالهای تحت عنوان: «نبرد پشتپرده بر سر جانشینی خامنهای»، نقش محوری و سرنوشتساز سپاه پاسداران در انتقال قدرت برای جانشین امام خامنهای و نامزدهای مطرح برای پست ولایت فقیه پس از غیاب او و نیز نقش قم بعنوان دومین کانون قدرت در این فرایندحساس و پیچیده، پرداخته است.
فایننشال تایمز در ارتباط با نقش بسیار حساس سپاه در انتقال قدرت در دوران پس ازامام خامنهای به نقل از تحلیلگری از جریان اصلاح طلب ایران آورده است: «پیچیدگیهای داخلی و خارجی در خصوص جانشینی امام خامنهای، کاملا مشهود است، لذا سیاست اعطای مجال گسترده به سپاه در این راستا قرار دارد که سپاه بتواند نقش محوری را در انتقال قدرت ایفا کند. به نظر بسیاری از مردم ایران جانشین امام خامنهای باید رهبری پراگماتیک باشد تا توان ایستادگی در برابر آمریکا را داشته باشد.
در این مقاله فایننشال تایمز در باب نامزدهای احتمالی برای جانشنی امام خامنهای به مجتبی پسر 51 ساله وی اشاره رفته وآمده است : «مجتبی درحال حاضر در قم مشغول دادن درس خارج بوده وهمین ویژگی از نگاه برخی از محافل او را از اهلیت علمی حوزوی برای این منصب برخوردار می سازد. به نظر این محافل، ذهنیت سیاسی، نظامی و اقتصادی مجتبی شباهت به پدرش داشته و روابط بسیار صمیمانهای میان او و سپاه، شکل گرفته است.
نتیجه ،
دشمن با ایجاد اینگونه شایعات چه هدفی را دنبال میکند ؟
اهداف دشمن 👇
۱_رهبری بیماراست وبیماریشون هم خطر ناک وجدی هست .
۲_در جمهوری اسلامی ،مثل نظام شاهنشاهی،انتقال قدرت از پدر به پسر خواهد رسید ،
۳_نقش مجلس خبرگان در تعیین رهبری ،دروغ ونمایشی هست ،
۴_سپاه پاسداران ،تصمیم گیرنده در این نظام است ،نه مردم ،
همه ، میدانند که اولا رهبری بیمار نیستن ودر صحت وسلامت کامل میباشند ، در جمهوری اسلام براساس قانون اساسی ، رهبری موروثی نیست وجانشین رهبری رانمایندگان مجلس خبرگان انتخاب میکنند و سپاه پاسداران هم در انتقال قدرت نقشی ندارد ،
بصیر باشیم وفریب شایعات دشمن را نخوریم ،
#بازنشر
📝 #پاسخ:👇
🔔 این کاریکاتور به دو دلیل متعلق به روزنامهی ایتالیائی نیست و کارِ یک کاربرِ مجازیِ ایرانی است:
1️⃣ مخاطبِ این روزنامه، ایتالیائیها هستند و قاعدتاً باید مکتوباتِ این تصویر به زبانِ ایتالیائی میبود نه فارسی!
2️⃣ اگر این عکسنوشته توسطِ یک روزنامه نگارِ ایتالیائی منتشر شده، پس چرا نامِ روزنامه را نیاورده؟ چرا من هر چه گشتم، روزنامهی ایتالیائیِ مربوطه را نیافتم در فضای مجازی؟!
✅ پس از اثباتِ دروغگو بودنِ متکلم، طبیعتاً صحتِ محتوایِ کلامَش هم زیرِ سوال میرود! اگر واقعا ایشان معتقدند درآمدِ نفت و بانک و گمرکات به جیبِ طلاب و روحانیون میرود و اگر واقعا غرض ندارند، مردانه با بنده تشریف بیاورند به خانهی 20 طلبه بشکلِ رندم سر بزنیم. آنگاه خواهند دید که 90 درصدِ طلاب از رهبریِ عزیز گرفته تا طلبهی جزء همگی زندگیِ سادهای دارند.
❌ البته هر قشری، بد و خوب دارد. مگر بینِ پزشکان، آدم بد وجود ندارد؟ طلابِ اصیل با بانکِ ربایی و بی عدالتیها مخالفند. پس نباید همه را به یک چوب زد و بخاطرِ خطای چند روحانی نما، روحانیتِ اصیل را زیر سوال بُرد. جالب است روحانیونی که اهلِ اختلاس هستند، اتفاقا ضدِ رهبر و ضدِ حزب اللهیها هستند و به سمتِ دشمن غش کردهاند و مورد حمایت مخالفان نظام هستند!
➕ و نکتهی آخر... پیشفرضِ عکسنوشتهی فوق این است که مملکت دستِ آخوندا هست!! در قوه مقننهی کنونی از بینِ 270 نماینده، فقط 30 نفرشان روحانی هستند. بینِ 19 وزیر هم فقط یک روحانی وجود دارد که آن روحانی بعلاوهی رئیس دولت، گرایشاتِ حزب اللهی و انقلابی ندارند و چپی محسوب میشوند نه روحانیتِ اصیلِ انقلابیِ موردِ تاییدِ حوزهی علمیه. آیا با این حساب میتوان گفت مملکت دستِ حوزهی علمیه است؟ تا بعدَش بگوئیم مقصرِ وضع موجود، روحانیون و طلاب هستند؟
✍سیدمحمدمهدی صدری
#دزدها_بانک_نمیزنند
#بانک_تاسیس_میکنند
#اختلاس
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#پاسخ_مرتبط👆👇
#بازنشر
سیداحمد رضوی:
🔻 بندِ دلمان پاره شده
🔸گاهی اوقات انتقاد بایستی عمومی هم باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد بایستی درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد، امّا اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنوندهی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، اینجوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه میکنیم در کیفیّت انتقاد کردن و اینجوری کار میکنیم.
۱۳۹۷/۰۶/۱۵
🔹بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
◀️ کاری به شخصیت ها و فعالان رسانه ای جریان اصلاح طلب و غربگرا ندارم که قول و حدیث شان برای عامه مردم و انقلابیون اعتباری ندارد. روی سخنم با شخصیتها و فعالان رسانه ای مدعی انقلابیگری و ولایتمداری هست که آیا انتقادات و مطالبه گریها و عدالتخواهی های شما طوری بوده که بندِ دل ما پاره نشود؟؟!!
◀️ حاکمیت و نظام را چگونه برای ما تعریف کرده اید؟ چه نمایی دارد؟ ظاهر و باطن مسئولین نظام را چگونه برای ما ترسیم کرده اید؟!! در ذیل به بخش کوچکی از آن اشاره میکنم:
✅ ترسیم و تعریف شما از سیستم بهداشت و درمان نظام یک سیستم وابسته و مطیع اوامر صهیونیزم و همچنین مسئولین و مدیرانش نیز یهودیان مخفی، نفوذی و نوکر آمریکا و غرب هست که اهداف اصلی آن موش آزمایشگاهی کردن مردم، کشتار آنان، کاهش جمعیت، تبدیل به ربات کردن آنان، مصرف کننده محصولات آنان و ... است!!
✅ ترسیم و تعریف شما از دولت انقلابی یک دولت سلطه پذیر با رئیسی بی اراده در مقابل زیاده خواهی های جریانات سیاسی که با مطیع بودن و بی اراده بودن برخی از نیروهای کارآمد از دولت حذف شده اند و برخی نیروهای مشکل دار و فاسد مسئولیت گرفته اند!!
✅ ترسیم و تعریف شما از نهادهای امنیتی و نظارتی کشور یک مجموعه نیروهای خواب، فشل، بی خاصیت، غافل، گیج، بی خبر، نقوذپذیر، لابی پذیر، سیاست زده و ضعیف است که ایران را برای نفوذیان و مفسدین تبدیل به بهشت برین کرده اند!!
✅ ترسیم و تعریف شما از حاکمیت یک مجموعه نفوذ زده و سرشار از خائن و فاسد و رانتخوار و غیر انقلابی هست که هر کجا را مینگرید ردپای محرز آنان مشهود و هویداست. نیازی به اسم بردن نیست اما کافیست از شما مطالبه لیست افراد غیر انقلابی حاکمیت را پرسید آنگاه شاهد خواهیم بود هیچ مسئولی در لیست شما از قلم نیوفتاده است!!!!
✅ ترسیم و تعریف شما از امام جامعه و ولی فقیه یک رهبری است که سلطه پذیر و بی اراده است به شکلی که در مقابل فشار و اصرار بر خلاف میل باطنی واکسن میزند! مشاورین و اطرافیانش همه نفوذی اند! در بیت کارچاق کنی و لابیگری غوغا میکند! از احوال و اتفاقات کشور بی خبر است! اخبار کانالیزه شده و از طریق نفوذیها به او منتقل میشود! همیشه با مصلحت سنجی عدالت را زیر پا نهاده! و ...
✅ ترسیم و تعریف شما از شرایط کشور یک کشور بحران زده، سرزمین سوخته، ضعیف و تحت فشار قرار گرفته، بی قدرت و مصلحت سنج، بدهکار و دست بسته و ... است
◀️ سخن را کوتاه کنیم؛ متاسفانه شما برادران و خواهران ولایتمدار و سوپر انقلابی رسانه ای برای ما مردم عامی به بهانه عدالتخواهی، مطالبه گری و نقد کشور،نظام و مسئولین را به شکلی ترسیم و تعریف کرده اید که بندِ دلمان پاره شده از این همه سیاه نمایی و فساد و ضعف!!
◀️ کافیست برای رضای خدا فقط و فقط یک روز به جای نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی سکوت کنید و در خلوت خود ببینید چه نظام و کشوری برای مردم ترسیم و تعریف کرده اید و چقدر با حقیقت و واقعیت فاصله دارد نگاه و تفسیر و تعریف شما...
◀️ در انتها نگاه و بینش شما را با فرمایش مقام معظم رهبری میسنجم تا عیار ولایتمداری و انقلابیگریتان را محک بزنم:
✅شما زبدگان، نخبگان در هر بخشی که هستید، روزبهروز دریچهی امید را بر روی خودتان بیشتر باز کنید و به نسل جوان بیشتر امید بدهید. سم مهلکی است سیاهنمائی و ناامیدسازی و آینده را تاریک نشان دادن؛ و این سم مهلک به وسیلهی تبلیغات معارض و خصمانه، سعی میشود در کشور پراکنده شود؛ با این مبارزه کنید. همهی نشانهها مژدهی امید به ما میدهند؛ مژدهی پیشرفت میدهند؛ در همهی بخشها. و امیدواریم که انشاءاللَّه این مژدهها در کمتر از یک نسل، تحقق پیدا کند.
۱۳۸۷/۰۲/۱۷
🔹بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان و فرهیختگان استان فارس
#دشمن_شناسی
#عدالتخواهی
#سیداحمدرضوی
#بازنشر
#مرتبط
💠 به بهانه هفتم آبان، چند کلمه صحبت با کسانی که #کوروش را می پرستند و او را بهتر از ائمه (ع) می دانند ( منظور ما مسلمانانی که برای کوروش احترام قائل هستند ، نیست)
🔰 عزیزم ، سلام
چند صباحی هست که شما روز هفتم آبان را به عنوان روز جهانی #کوروش می دانید و به مناسبت این روز یا به سر قبر منسوب به او می روید یا در فضای مجازی ، طوفان هایی به پا می کنید اما بنده به عنوان یک ایرانی و هموطن شما چند سوال ساده دارم
1️⃣ می شود به بنده بگویید در کدام سند رسمی بین المللی اعم از سازمان ملل یا سازمان یونسکو یا... روز هفتم آبان به نام کوروش ثبت شده ؟ آیا سندی دارید ؟ نشان دهید ممنون می شوم
2️⃣ می شود بگویید این جملاتی که همیشه در فضای مجازی به نقل از کوروش پخش می کنید، سند و منبعش کجاست؟ از کدام کتاب می گویید؟ آیا تا به حال به دنبال تحقیق منابع این جملات رفته اید؟ سند دهید ممنون می شویم
3️⃣ گفته اید #کوروش به فرزندانش گفته موقع تشییع جنازه دستانم را از تابوت بیرون بیاورید تا همه بدانند مال من به دردم نخورد، تابوت من را پزشکان حمل کنند تا همه بدانند کسی نمی تواند مرگ را به تاخیر بیاندازد و...
می شود بگویید سند این وصیت نامه کجاست و در کدام کتاب آمده؟ آقای پیرنیا در کتاب سه جلدی تاریخ ایران باستان متن وصیت نامه را آورده اما چنین چیزهایی نوشته نیست، شما اگر سند محکمی دارید ممنون می شوم نشان دهید
4️⃣ می شود بگویید قدیمی ترین سندی که نشان دهد این مکان فعلی، همان قبر #کوروش هست مربوط به چه سالی هست؟ اصلا می توانید یک سندی که بیشتر از 400 سال از عمر آن می گذرد نشان دهید که بگوید این قبر برای #کوروش هست؟ می دانید اینجا معروف بود به قبر مادر سلیمان ؟ سند قدیمی دارید برای اثبات قبر کوروش بودن؟ اگر دارید ممنون می شویم نشان دهید
5️⃣ شماها که میگویید ما ایرانی ها نسل اندر نسل از همان شروع تمدن 7 هزارساله ، موحد و خداپرست و یکتا پرست بودیم ، میشود به بنده بگویید چرا در چندجای کتاب تاریخ گزنفون ، همان کتابی که شماها خیلی بهش استناد می کنین ، کوروش گفته به شکرانه خدایان ، امشب قربانی می کنیم...
اینکه با موحد بودن و یکتاپرست بودن نمیسازهد ! از کجا آمده؟ تا حالا رفتین دنبال منابع؟
اگر هم می خواهید تاریخ گزنفون را زیر سوال ببرید، پس باید بسیاری از چیزهای خوبی که به کوروش نسبت می دهید هم از بین ببرید ! چون اکثر اونها در همین کتاب اومده
6️⃣ میشه بگین چطور تاریخ 1400 ساله اسلام رو زیر سوال می برین با اینکه خیلی از منابع رسمی اونها رو نوشتن ، اما تاریخ 2500 سال قبل رو خیلی دقیق و مو به مو قبول میکنین؟؟؟
اگه 1400 سال پیش ، تاریخش تحریف شده هست ، تاریخ 2500 سال پیش تحریف نشده؟؟؟
7️⃣ میشه بگین شماها که همیشه کتاب دو قرن سکوت اقای زرین کوب رو به رخ ما می کشین و میگین که بیاین و بخونین و از جنایت اعراب هنگام حمله به ایران با خبر بشین ، چرا نمیاین و نمی گین که ایشون چند سال بعد از نظرش برگشت و در چاپ دوم کتابش در مقدمه ، گفت که تحت تاثر تعصبات ایرانی بوده و مطالب غلط رو هم نقل کرده ک در چاپ دوم ، تصحیحش کرده؟؟؟
هر دو کتاب هم قبل انقلاب و در دهه 30 نوشته شده ، پس نمی تونین بگین جمهوری اسلامی مجبورش کرد
چرا نمیگین همین زرین کوب بعدا کتاب کارنامه اسلام رو نوشت و در اون به خدمات بزرگ اسلام بعد ورود به ایران اشاره کرد ، خدمات پزشکی ، علم ریاضی و منطق و..
عجیب نیست؟
8️⃣ راستی چرا میگین کوروش کبیر؟؟؟ مگه شما با عرب ها مشکل ندارین؟؟؟ یعنی نمی دونین کبیر کلمه عربی هست؟؟؟
👈 خدا رحمت کنه علی اکبر دهخدا رو که در پشت جلد کتاب مهم ایشون ، چرند و پرند از قول ایشون نوشته شده : 👇
💠 ای بابا ، برو پی کارت ، برو عقلت را عوض کن ،
مگر هرکسی هرچی گفت باید باور کرد؟
پس این عقل را برای چی تو کله ی آدم گذاشته اند؟
آدمیزاد گفته اند که چیز بفهمد وگرنه می گفتند... 💠
✍️ احسان عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرتبط
#بازنشر
«عمروعاص» ها به شدت مشغول کارند!!!!
«عمروعاص»ها وقتی لاریجانی برجام را ظرف بیست دقیقه تصویب کرد، لال بودند!!!
وقتی فرزندان روحانی،آخوندی، ظریف، ابتکار، و سایر تفالههای نحس افسادطلب، اقامت آمریکا و اروپا را گرفتند، لال بودند!!!
وقتی جریان اصلاحات، اقتصاد و تولید ملی و سیاست خارجی و عزت اجتماعی ایران را با خاک یکسان کرد، لال بودند!!!
«عمروعاص»ها فقط وقتی از سوراخ خود بیرون میخزند، که طعمهای برای دریدن، و سوژهای از جبهه انقلاب، برای نابودی و تخریب دستو پا کنند
مثل «عمروعاص»ها نباشیم!!❌
«عمروعاص»ها هرگز سعادتمند نشدند!!!
#جریان_تحریف
"بنده خدا"
در ادامه #پاسخهای_مرتبط را ملاحظه کنید👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرتبط
#بازنشر
مروری بر زندگی و سوابق علمی و اجرایی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی👇
https://www.iribnews.ir/009x7P
🔰فیشهای دخالت روحانیون در حکومت دینی👇
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3488
#مرتبط
#بازنشر
⛔️ #سوال 👇
آيا شب يلدا برگرفته از دين زرتشت است؟ نظر اسلام درباره شب یلدا و شب چله چیست؟
✅ #پاسخ 👇
♦️شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیمکره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق میشود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن میگیرند.
♦️شرق شناسان و مورخان متفق القولند كه ایرانیان نزدیك به چند هزار سال است كه شب یلدا آخرین شب پاییز و آذر ماه را كه درازترین و تاریك ترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار میمانند، در كنار یكدیگر خود را سرگرم می کنند تا اندوه غیبت خورشید و تاریكی و سردی روحیه آنان را تضعیف نكند.
♦️واژه یلدا، از دوران ساسانیان كه متمایل به به كارگیری خط (الفبای از راست به چپ) سریانی شده بودند به كار رفته است.
💢یلدا همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است كه از آن زبان سامی وارد پارسی شده است.
♦️ باید دانست كه هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مركب شب چله استفاده می شود.
💢 نظر اسلام درمورد شب یلدا:
♦️درباره دیدگاه اسلام در مورد سنت پیشینیان باید عرض کنیم: اسلام در مقابل سنتها و آیین های اقوام و مللی که به اسلام گرویده شده و مسلمان میشوند واکنشهای مختلفی را دارد:
1. یا آن سنت و آیین مخالف آموزه های شریعت اسلام بوده ، که اسلام با آن گونه سنت ها مقابله کرده و رد می کند(مانند زنده به گور کردن دختران اعراب و ...)
2. یا آن سنت و آیین موافق و مطابق با آموزه های دین اسلام است، که اسلام آنها را قبول کرده و تأیید می کند. مانند سنت پاکیزه گی و رفع کدورت و صله رحم در عید نوروز ایرانیان
3. یا آن سنت؛ سنخیت و یا عدم سنخیتی با آمورزهای دین اسلام ندارد و انجام آن مخالفتی با احکام الهی نمیکند و دین اسلام هم آنها را رد نمی کند.
♦️ مانند خیلی از رسوم وآیین های محلی اقالیم مختلف جهان اسلام نظیر؛ «صحبت کردن،مراسم ازدواج، و...
💢 نکته: در مواردی اسلام برخی از رسوم را طبق مبنای فوق اصلاح کرده و قسمتهائی را رد و قسمتهایی را تأیی می کند.
♦️حال با توجه به این مقدمه ای که ذکر شد متوجه میشویم که سنت باستانی شب یلدا تا جائیکه مستلزم احیای آموزه هایی چون؛ صله رحم، احترام به بزرگان، همدلی و صمیمیت در خانواده، و...شود خوب و پسندیده می باشد.
♦️ اگر در اجرای این سنتها دچار افراط کاری شویم نظیر: اسراف در مخارج، چشم هم چشمی و آوردن فشار مالی نامناسب به خانواده و ... قطعاً مخالف احکام دین اسلام بوده و مردود است.
📚 پینوشت:(1). الآثار الباقية عن القرون الخالية/ابو ریحان بیرونی/متن، ص: 363
.
#مرتبط #بازنشر
❌ #شبهه👇
سالروز اعدام هویداست
هویدا قرار بود از سیستم بگوید. به قول ابراهیم یزدی، از سیستمی که ١٣ سال صدر اعظم دوران طلائیش بود.
او می خواست برملا کند تمام آن دورانی كه چشم دنیا به اقتدار ایران بود. او می خواست بگوید چگونه شد که از شیره کش خانه به "دروازه تمدن بزرگ" رسیده بودیم.
او قرار بود بگوید ملتی که کنار خیابان قاپ می انداخت و شپش از سر و رویش بالا می رفت، چگونه شد که به آنجا رسید که بدون ویزا به ۷۲ کشور دنیا سفر می کرد.
هویدا قرار بود بگوید چگونه ریال ایران جزء ٧ پول برتر دنیا شد. هویدا قرار بود بگوید که چه شد که بعد از ٥٧ سال سلطنت پهلوی، دنیا به مردم ایران تعظیم می کرد.
کسی نمی داند کسانی که دیروز با بورسیه بنیاد پهلوی در بهترین دانشگاه ها دانشجو بودند و عضو کنفدراسیون دانشجویان ناراضی ایران و امروز بعد از انقلاب از زیر قرآن به دیار غربت پناه برده اند، از صدقه سر سیستمی بود که هویدا می خواست برملائش کند.
خلاصه شده
🔰 #پاسخ 👇
سالروز مرگ امیرعباس هویدا 18 فروردین 1358 است.
هویدا پیش از آنکه حکم دادگاه علیه او صادر شود، در وقت استراحت دادگاه توسط شخصی که احتمالاً "هادی غفاری " بوده ترور شد. البته خود آقای غفاری این مطلب را انکار کرده و می گوید من هویدا را نکشتم و نیز برخی شاهدان گفته اند که یکی از همراهان هویدا او را ترور کرده است.
اگرچه طبق نقل قول ابراهیم یزدی، در ادامه جلسه دادگاه قرار بود هویدا از دوران نخست وزیری اش بگوید، اما مسلما اسرار محرمانه و یا سخنان بنیان برکنی نداشته برای قاتل یا حکومت انگیزه ی قتل غیر قانونی او را فراهم کند.
بله؛ حکومت پهلوی شاید برای عده ی معدودی که با پول ملّت مستضعف مدام در سفرهای خارجی بوده اند خوب و آرمانی بوده است. اما واقعیت تاریخ این است که اکثریت جامعه ایران در دوران پهلوی در فقر و تنگدستی به سر می بردند. حکومت انواع آزادی ها را از مردم سلب کرده بود و مردم هیچ نقشی در حاکمیت نداشتند.
اگر دغدغه امثال شما اعتبار پاسپورت بود تا راحت تر با پولهایتان در کشورهای خارجی خوشگذرانی کنید، دغدغه اکثریت ملّت ایران در آن زمان، استقلال و آزادی و عزّت و روی پای خود ایستادن بود. مردم می خواستند حکومتشان بله قربان گوی اجانب نباشد. مردم می خواستند حکومتشان را خودشان انتخاب کنند. مردم نمیخواستند یک شرابخوار زن باز بر آنها حکومت کند. مردم نمی خواستند آمریکاییها برای سرنوشت آنها تصمیم بگیرند.
وقتی که ملّت ایران خواست با ابرقدرتها مبارزه کند، خواست به دهان آمریکاییها بزند، تحریم شدن و کاهش ارزش پاسپورت و پول ملی، امری طبیعی است. اما همه ی این کم و کاستی ها ارزشش به حد عزّت و استقلالی که امروز داریم نمی رسد.
سوال اساسی ما از نویسنده متن این است که اگر وضعیت کشور گل و بلبل بود، مردم برای چه انقلاب کردند؟ با چه هدفی و با چه انگیزه ای حکومت گل و بلبل پهلوی را کنار زدند؟
لطفا تاریخ را تحریف نکنید!
.
#بازنشر
⁉️ چرا دادگاه اختلاسگران چندین سال طول می کشد اما اغتشاشگران را خیلی سریع اعدام می کنند ⁉️
1️⃣ ✅ #جواب بسیار ساده هست، اصولا برای اثبات یک اختلاس و فساد اقتصادی ، به دلیل وجود پرونده های زیاد از جمله اسناد معامله ای و تراکنش های بانکی و اسناد رد و بدل شده و... وقت زیادی صرف می شود ، باید تک تک آنها بررسی شود تا حکم به اختلاس داده شود ، در بالا عکس پرونده های مربوط به بابک زنجانی را می بینید که با چرخ دستی آن را حمل می کنند !!!! ورق به ورق آنها باید خوانده و بررسی شود.
از طرفی هر اختلاس گری حکم اعدام ندارد ، بلکه باید اثبات شود آن اختلاس ، در حکم فساد فی الارض است.
👈 همان طور که هر اغتشاش گری هم حکمش اعدام نیست و نبوده و برای بسیاری از اغتشاش گران اخیر فقط حکم زندان داده شد.
2️⃣ پرونده اختلاس گر با اعدام تمام نمی شود، بلکه باید تا حد توان و امکان پول هایی که به ناحق گرفته را برگرداند ، برای همین مسیر اعدام طول می کشد تا پول ها به حساب خزانه واریز شود ، مثلا در قضیه بابک زنجانی ، بخشی از پول دریافت شد ، اما هنوز بخش زیادی از پول هایی که او از کشور خارج کرده بازگشت داده نشده است، قطعا این پولها برای مردم و کشور است ، پس باید تا استرداد آنها صبر کرد.
3️⃣ اما در بحث قتل یا اغتشاش در حد فساد فی الارض ، همه چی مشهود و عیان است و اثبات کار به سادگی است ، فیلم هست ، مقتول هم هست و قطعا جرم اتفاق افتاده ، هم فیلم های موجود و هم شهادت شاهدان و هم اقرار قاتل یا اغتشاش گر باعث می شود خیلی سریع پرونده مختومه شود و حکم صادر شود .
4️⃣ پس اساسا قیاس بین این موارد اشتباه است ، چون روند طی پرونده ها در دو موضوع فرق دارد ،
5️⃣ اما همیشه هم اینگونه نیست که پرونده اختلاس گران یا دزد ها طول بکشد ، ما هنوز کم حافظه نشدیم و سال 97 را به یاد داریم، در تیرماه آن سال ، وحید مظلومین معروف به سلطان سکه دستگیر شد ، جرم او اخلال در بازار اقتصادی و فساد فی الارض بود و چون سند و مدرک به اندازه کافی بود اثبات جرم او سریع انجام شد و او در آبان همان سال اعدام شد ، یعنی فقط حدود 4 ماه بعد دستگیری اعدام شد ، پس اینکه برخی می گویند اختلاس گران چرا اعدام نمی شوند یا چرا پرونده های آنها چندین سال طول می کشد یک قاعده کلی نیست و مثال های نقض زیادی دارد.
✍#استاداحسان_عبادی
#بازنشر
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#پرسش❓جوّسازی بسیار گستردهای علیه بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از مصوبه گرانی بنزین به راه افتاده، نظر و تحلیل شما چیست؟
✅ #پاسخ 👇
به نکته مهم توجه نماییم:⬇️
1- سالهاست که استراتژی دشمنان خارجی، عوامل داخلی از جریانهای متفاوت و حتی مغایر و معارض با یکدیگر این است که پس از انجام هر خطا و یا بروز هر گونه نقص و کاستی، انگشت اشاره را به طرف رهبری بگیرند، تا اذهان عموم، به جای مطالبه از مجلس، دولت، قوه قضاییه، نهادها و ...، متوجه ولایت فقیه و رهبری شود!
2- وقتی میخواهیم مواضع هر اندیشمند، مقام، مسئول و از جمله ولیّ فقیه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، باید بدور از هر گونه شعار و جوّ زدگی، دقت کنیم که چه گفتهاند.
با توجه به نکات فوق، اینک به بررسی چند فراز از بیانات ایشان، دقت نماییم:⏬
●- آن چه که اگر خدایی ناکرده اتفاق بیفتد و عمومیت بیابد، برای مردم به مراتب گرانتر از نرخ بنزین تمام میشود، بیدقتی، سطحینگری، شعارزدگی و بیبصیرتی میباشد که زمینهها را برای ایجاد ناامنی مساعد میسازد. بالاخره ما کشور، نظام و ملتی هستیم که امریکا و متحدانش، آن را قویترین دشمن خود قلمداد میکنند! لذا اگر در فرانسه و به ویژه در پایتخت آن، یعنی پاریس، در شنبهی هر هفته، آن تظاهرات و اعتراضات گسترده صورت بپذیرد، هر هفته با خشونت پلیسی مواجه شود، کشته و مجروح و بازداشتی نیز داشته باشد، و یا ناگهان در آلمان کارمندان لوفتهانزا اعتصاب کنند و کل پروازهای آلمان مختل گردد، یا در امریکا تظاهراتهای گسترده، ضد جنگ، نژادپرستی، نظام سرمایهداری (مثل 99 درصدیها) و ... راه بیفتد، واکنشی دیده نمیشود، اما اگر در ایران یک پمپبنزین به آتش کشیده شود، از ترامپ گرفته تا رسانههای زنجیرهی صهونیست، تا نوکران فارسی زبان، اینگونه ذوقزده به وسط میدان میپرند!
حال با توجه به این نکته، به چند فراز از بیانات امام خامنهای، درباره گرانی بنزین، با تعمق بیشتر توجه نماییم:⬇️
خوشبینی:
«وقتی یک چیزی مصوبهی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به او نگاه کند»؛ این مسئلهی مهم، "مقدم بر بهای بنزین" بود که ابتدا بیان گردید. القای این که در کشور ما [مانند امریکا و بسیاری از کشورها اروپایی و عربی]، نه تنها مردم از مسئولان جدا هستند، بلکه تمامی آنها دشمنان مردم هستند و بد مردم را میخواهند و تصمیماتی اتخاذ میکنند که حتماً و فقط به نفع جیب خودشان و به ضرر مردم است و ...، ازسیاستها و تاکتیکهای دشمن در جنگ نرم میباشد! همیشه از پشتیانی مردم از نظام، حرص خوردند و نگران بودند، چنان که بارها اعلام نمودند که فشار اقتصادی به مردم نیز برای جدا کردن و بدبینی آنها نسبت به اصل نظام میباشد.
یک موقع یک رییس جمهور یا یک وزیر کاری میکند، جای دارد که تصمیم شخصی او چنین به نظر آید که فقط به سود جیب شخص، یا حزبش میباشد، اما وقتی سران قوه تصمیمی میگیرند [هر چند یکی از آنها موافق نباشد)، نباید به چشم بدبینی نگاه کرد. لذا ایشان ابتدا و پیش از هر نکتهای، متذکر میگردند که وقتی سران مملکت و نظامی که مسئولانش توسط خود همین مردم انتخاب میشوند، کاری را تصویب کردند، ابتدا باید خوشبینانه به آن نگاه کرد.
✋علت حمایت از تصمیم سران سه قوه⏬
ایشان در تشریح علل حمایت فرمودند: «بنده در این قضیه سررشته ندارم، یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناسها هم در این قضیهی بنزین مختلف است، بعضیها آن را لازم و واجب میدانند بعضیها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانهی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم».
موافقت یا مخالفت انسان عاقل و حکیم، با هر رویکرد یا تصمیمی، حتماً باید منشأ و پشتوانهی "علمی" داشته باشد؛ خواه شخص عاقل و حکیم خودش از تخصص علمی لازم و کافی در آن موضوع برخوردار باشد و یا به نظر کارشناسان رجوع نماید و اگر از هیچ کدام نتیجهی قطعی به دست نیامد، باید "عمل صالح"، یعنی بهترین راه را انتخاب نماید.
امام خامنهای، در این بیانات [مانند دفعاتی که در گذشته بیان داشتهاند]، تصریح نمودند که اولاً «من در جزئیات مسائل اقتصادی، صاحبنظر نیستم» و لزومی هم ندارد که ایشان در جزئیات هر امری، مانند فقه و یا دانش و بینش سیاسی، صاحبنظر باشند. مثلاً لزومی ندارد در این که آیا امروز لازم است گندم از خارج خریداری شود و یا لازم نیست نیز صاحبنظر باشند، بلکه نظر کلی میدهند که باید تولید ملی افزایش و واردات کاهش یابد و واردات غیر ضروری و بیرویه، متوقف گردد. هیچ تردید ننمایید که شخص رئیس جمهور و یا رئیس مجلس نیز نمیتوانند در اینگونه مسائل
#پاسخی_دیگر⏬
#بازنشر
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#سوال❓
در مواردی وقتی با مردم بر سر حضور در انتخابات بحث میشود
کسانی که با نظام مخالفت میکنند یکی مواردی که خیلی روی آن مانور می دهند کشتار فتنه بنزینی سال ۹۸ هست، و ادعا میکنند که این ظلم بزرگ نظام بود که خون خیلی ها که از مردم عادی و فقط معترض بودند را روی زمین ریخت.
و ما از این نظام ظالم حمایت نمیکنیم.
چه مدارکی هست دال بر اینکه قضیه خلاف این بوده؟
چرا رهبری واکنشی نداشتند؟!
👉1👈
📝 #پاسخ:👇
✍️ البینَةُ علی المُدعی. یعنی کسی که ادعایی را مطرح میکند باید برای آن بیّنه، سند و مدرکی هم ارائه کنند. در جامعه باید این فرهنگ شود که هر کس حرفِ بی سند زد، بزنند به دهانَش.
❌ تکرارِ ادعاهایِ رسانههای بیگانه بدونِ ارائهی سند، معنایَش این است که من و شما باید از ایشان بپرسیم "چه مَدارکی دارید مبنی بر کشتارِ وسیع توسطِ نظام"؟ بعضیها نمیخواهند رای بدهند، فتنه بنزینی بهانه است.
✍️ در هر بحث ابتدا باید "محلِ نزاع" مشخص شود. یعنی مشخص شود ما مشخصا با چه چیزی مخالفیم؟ بنظرم در موضوعِ سهمیهبندیِ بنزین، عمدهی مخالفتها در سه جهت بود:
1️⃣ آیا معترضان، با مقوله ی سهمیه بندی، مخالف بودند؟ خب این مخالفت، غیر منطقی بود و بعید میدانم هیچ شخصِ عاقلی مخالفِ این اقدام باشد. نه بنده مخالفم، نه رهبری عزیز، نه شما و نه هیچ عاقلِ دیگری.
❗️چون حذفِ قانونِ سهمیه بندیِ بنزین توسط دولتِ کنونی، یک اقدامِ غیر کارشناسی بود و نتیجه اش شد مصرفِ بی رویه ی بنزین توسط مردم و قاچاق بنزین به کشورهای همسایه. بنزینِ ما در مقایسه با کشورهای دیگر در حدِ رایگان بود تا چند روز قبل.
‼️ دولت تدبیر با حذف کارت سوخت در ابتدای دولت یازدهم، حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر به کشور وارد کرد. یعنی سه برابر هزینه ساخت مسکن مهر و پنچ برابر هزینه عمرانی کشور!! اگر با عینکِ مصالحِ ملی و نه منافعِ شخصی به این طرح نگاه کنیم، تحلیلِ عالمانهتری خواهیم داشت.
2️⃣ ما با مقوله ی سهمیه بندی موافق هستیم اما با جزئیاتِ قانونی آن مخالف هستیم. مثلا نظرمان این است که 60 لیترِ سهمیه در ماه تبدیل به 180 لیتر شود. یا مبلغِ بنزینِ آزاد، 2 هزار تومان شود. یا رئیسِ دولت و مجلس نباید بدونِ مصوبه مجلس، طرح را ابلاع میکردند.
❗️خب برای بررسی جزئیاتِ یک قانون ، مملکت ما قوه مقننه دارد. و چه خوب که این ها منتخب ما هستند و توسط نهادهای قدرت و شخصِ رهبری در مجلس شورای اسلامی گماشته نشده اند. این نمایندگان، بد یا خوب منتخبِ خود ما بودند. پس اگر سهمیه بندیِ سوخت، اشکالات قانونی دارد باید بر سرِ مجلس شورای اسلامی فریاد بزنیم و نه رهبریِ عزیز و نظام و انتخابات.
3️⃣ ما با مقوله سهمیه بندی، موافق هستیم؛ با جزئیاتِ قانونی اش هم موافقیم. اما اشکالِ به نحوه ی اجرا و پیاده کردنِ این قانون است. مثلا باید پلکانی و تدریجی این طرح، اجرا می شد. مثلا باید با اطلاعِ قبلی و پس از اقناعِ مردم اجرا می شد. مثلا باید ابتدائا یارانه ها را افزایش میدادند و بعد قانون سهمیه بندی را اجرا می کردند.
❗️خب برای اجرا کردنِ یک قانون، مملکت ما قوه مجریه دارد! و چه خوب که این قوه نیز توسط رهبری و حاکمیت، پشتِ سکانِ مدیریتِ اجرائیِ کشور ننشسته است. دولت و کابینه اش بد یا خوب، منتخبِ خود مایند. پس اگر طرحِ سهمیه بندی سوخت، اشکالات اجرائی دارد باید بر سرِ دولت و کسانی که به این دولت رأی داده اند فریاد بزنیم و نه بر سرِ رهبریِ عزیز؛ نباید سرِ انتخابات، عقدهمان را خالی کنیم.
❓خب پس مسئولیتِ رهبری در این ماجرا چیست؟ آیا رهبر، فقط یک مقامِ تشریفاتی و دکوری است؟! بیاید یکبار برای همیشه اصلِ 110 و 111 که بیانگر وظایفِ رهبری است را مرور کنیم. آیا قانونِ اساسی، اجازه دخالت در امرِ قانون گذاری و اجرائی را به رهبری داده است؟ اگر واقعا ما از رهبری، توقعاتِ بی حد و حصر داریم، باید قبلا اختیارات بی حد و حصر هم به ایشان داده باشیم که ندادیم.
➕ مقامِ رهبری در موردِ دو قوه ی مقننه و مجریه ، مثلِ بقیه مردم فقط یک حق رای دارد و طبقِ اصل 107 قانون اساسی، رهبر، در برابرِ قوانین با سایرِ افراد کشور مساوی است. همانطور که مردم در جزئیاتِ قوانین و اجرائیاتِ منتخبانِ خود دخالت ندارند، رهبری هم قانوناً اجازهی ورود به جزئیاتِ این دو قوه را ندارد. البته طبقِ اصلِ 110 سیاستگذاری کلان و نظارت کلان باید داشته باشد.
👀 می توان چشم ها را بست و همه چیز را زیرِ سوال بُرد؛ و می توان چشم ها را دوخت به قانونِ اساسی و گفت در موضوعِ سهمیه بندیِ سوخت، جایگاهِ رهبری حمایت کلان و تذکر اجرائی است که در سخنرانیِ همان موقعشان این دو بُعد نمایان بود.
ادامه 👇👇
.
#مرتبط
#بازنشر
#شبهه👇
آیا دولت میلیاردها تومان هزینه کرده تا بعضی از مردم برن کربلا. ما منکر بزرگ نگهداشتن یاد و نام امام حسین و شهداء نیستیم؛ ولی آیا این هزینه موجب نارضایتی عمومی نمیشود؟!
✅ #پاسخ👇
اگر چه زیارت کربلا بسیار ارزشمند و لازم است و مردم در دورانهایی حاضر شدند تا دستشان قطع شود، ولی به زیارت بروند؛ اما اجازه ندهید که موضوع راهپیمایی عظیم اربعین را با گزارۀ «مردم برن کربلا»، ساده جلوه دهند! مسأله «برن کربلا» نیست که در هر وقت دیگری هم میشود رفت، بلکه برگزاری هر چه با شکوهتر عظیمترین راهپیمایی جهان، آن هم در راه سیدالشهداء، امام حسین علیه السلام میباشد که آثار، تبعات و برکات خودش را دارد.
از همان ابتدای پیروزی انقلاب که هنوز اینترنت هم نبود، شاهد بودیم که ضد انقلابها، بیدینها، غربزدهها، بهاییها و ...؛ حتی اگر هزار نفر بودند نیز خود را «مردم» خواندند و دهها میلیون جمعیت این کشور را «مردم» به حساب نیاوردند و حتی به وقتش گفتند: «این مردم احمق هستند»! در گذشته نیز چنین بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود؛ چرا که بیدینها، بسیار جاهل و متکبرند!
«وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ» (البقره، 13)
- و هنگامی كه به آنها گفته شود همانند سايری مردم ايمان بياوريد میگويند: آيا همچون سفيهان (احمقها) ايمان بياوريم؟! بدانيد اينها همان سفيهانند ولی نمیدانند.
در طول سال، ضدتبلیغ گستردهای علیه عزاداریها [به ویژه در محرم]، زیارت رفتنها و ... به راه میاندازند که الحمدلله همه ساله نتیجه معکوس میدهد. به ویژه امسال که برای شدت بخشیدن به این جنگ شناختی و جنگ نرم، میلیاردها هزینه کردند و نتیجه بیش از سالهای گذشته معکوس شد.
🔆 راهپیمایی اربعین
از دوست و دشمن، همگان میدانند که راهپیمایی بزرگ و با شکوه اربعین، تأثیرات بیبدیلی در تقویت ایمان و روحیۀ جهادی مردم دارد، چنان که این اتحاد و همسویی، تأثیرات گسترده و عمیقی علیه جبهۀ گستردۀ دشمنان اسلام و مسلمین دارد؛ لذا دشمنان برنمی تابند و از هیچ ضد تبلیغی که بتوانند، کوتاهی نمیکنند؛ و امسال دربارۀ هزینههای دولت جوّسازی به راه انداختهاند!
❎تفاوت مناسک حج با راهپیمایی اربعین
انجام مناسک حج تمتع، با تمام عظمتش، تفاوتهایی با بزرگداشت اربعین دارد، از جمله:
1- در ایام حج تمتع، فقط حدود 2 میلیون نفر از مسلمانان جهان، در یکجا جمع میشوند و آن هم به غیر از سه روز وقوف، نیمی در مکه و نیمی دیگر در مدینه هستند که 400 کیلومتر با هم فاصله دارند. دشمن همین را نیز برنمی تابد، چه رسد به راهپیمایی اربعین، که نزدیک به سی میلیون از مسلمانان جهان، حتی از مذاهب غیر شیعه و حتی از غیر مسلمانان (به ویژه مسیحیان)، در یک مسیر و به سوی یک مقصد حرکت میکنند!
2- حج فقط بر مسلمانان توانمند (مستطیع) واجب است، آن هم یکبار در طول عمر؛ اما راهپیمایی اربعین، «سفر عشق» است و هر کسی بخواهد، میتواند بیاید.
3- سفر حج، هزینههای بسیاری دارد؛ اما بسیاری از مردم (عراق، ایران و ...)، با پای پیاده و جیب خالی در راهپیمایی اربعین شرکت میکنند.
4- امام باقر علیه السلام فرمودند: «بیشتر مردم در حج، سنگپرانی و سر تراشی میکنند، در حالی که فرمان دارند كه بيايند و بر گرد اين سنگها بگردند و پس از آن نزد ما بيايند و نسبت به ما اظهار ولايت و دوستى كنند و هوا دارىشان را از ما اعلام نمايند.» (عيون أخبار الرِّضا : 2/262/30)
در راهپیمایی اربعین، مردم یکپارچه به سوی امام میروند تا اظهار ولایت، دوستی، مودّت و پیروی نمایند.
5- در حج تمتع، جمیع مسلمانان از مشرکان برائت نمیجویند. یک حرکتی به فرمان امام خمینی رحمة الله علیه تحت عنوان «برائت از مشرکین» آغاز شد که به کشتار ایرانیها در همان مراسم حج انجامید و پس از آن نیز بسیار محدود و در چادرها برگزار میشود؛ اما تمام راهپیمایی اربعین، از همان گام نخست از خانهها، تا طول مسیر و کربلا، فریاد «برائت از مشرکین» میباشد.
6- در ایام حج که کنگرۀ عظیم مسلمانان توانمند میباشند، باز هم هر ملّیتی جدا از دیگران در کاروانهای خود اسکان مییابند، اما در اربعین، همه با هم هستند.
7- متأسفانه اخبار و پیام حجّ، چیزی جز این که چند نفر عازم شدند، احیاناً چند نفر در ازدحام کشته شدند و ... نیست؛ اما اخبار و پیام راهپیمایی اربعین که به گوش جهانیان میرسد، حضور دهها میلیون مسلمان در یک سنگر، به قصد پیروی از راه سیدالشهداء، خویشان و یاران ایشان علیهم السلام، در مبارزه با نظامات سلطۀ استکباری، فاسد، ظالم و جنایتکار جهان امروز میباشد!👇👇
علیکم السلام
#پاسخ_مرتبط
#بازنشر
جنایات آمریکا و انگلیس 👇
حکومتِ 240 سالهی آمریکا، 222 سال از عُمرش را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلفِ دنیا سپری کرده است و هنوز خویِ تجاوز و جنگ افروزی دارد.
🔔 بد نیست کسانی که هنوز دشمن بودنِ حکومت آمریکا را قبول ندارند، مروری داشته باشند به برخی جنایات این دولتِ خبیث از بدوِ تاسیس. اگر مردمِ آمریکا در کلیسا دعا میخوانند عوضش دولتِ آمریکا با "کلّ دنیا" جنگیده!
👀 ببینید در این سدهی اخیر آیا سالی بر آمریکا گذشته که تجاوز و جنگی نداشته باشد در دنیا:⏬
👈 1901: ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
👈 1902: حمله به پاناما
👈 1904: ورود به کره و مغرب
👈 1905: ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور
👈 1905: حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
👈 1907: حمله به نیکاراگوئه
👈 1907: ورود به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
👈 1907: مشارکت در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه
👈 1908: مداخله در انتخابات پاناما
👈 1910: برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه
👈 1911: ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
👈 1911: سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
👈 1911: مداخله در چین
👈 1912: حمله و اشغال کوبا
👈 1912: حمله به پاناما
👈 1912: حمله به هندوراس
👈 1912+ 1933: اشغال نیکاراگوئه
👈 1914 + 1934: هائیتی. هائیتی به مدت 19 سال تحت اشغال آمریکا در آمد
👈 1916 + 1924: اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال
👈 1917 + 1933: اشغال کوبا.
👈 1917 + 1918: مشارکت در جنگ جهانی اول
👈 1918 + 1922: مداخله در روسیه
👈 1918 + 1920: ورود نظامی به پاناما
👈 1919: ورود نظامی به کاستاریکا
👈 1919: حمله به هندوراس
👈 1920: حمله به گواتمالا
👈 1921: حمایت آمریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریرو
👈 1922: مداخله در ترکیه
👈 1922 + 1927: ورود نظامی به چین
👈 1924 + 1925: حمله به هندوراس
👈 1925: حمله به پاناما
👈 1926: حمله به نیکاراگوا
👈 1927 + 1934: آمریکا چین را به اشغال درآورد.
👈 1932: حمله به السالوادور
👈 1937: حمله به نیکاراگوا
👈 1945: بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن
👈 1947+ 1949: حمله به یونان
👈 1948 + 1953: حمله به فیلیپین
👈 1948: حمایت رسمی از اسرائیل برای اشغال فلسطین و تائید جنایات این رژیم در کشورهای اسلامی در طی 68 سال
👈 1950: حمله به پورتریکو
👈 1950 + 1953: حمله به کره
👈 1958: لبنان
👈 1958: جنگ با پاناما
👈 1959: نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند.
👈 1959: حمله به هائیتی
👈 1960: عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
👈 1960: حمله به پاناما
👈 1965 + 1973: تجاوز خونین به ویتنام
👈 1966: حمله به گواتمالا
👈 1966: حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
👈 1971 + 1973: بمباران لائوس
👈 1972: حمله به نیکاراگوا
👈 1980: عملیات نظامی علیه ایران در طبس
👈 1983: دخالت نظامی در گرینادا
👈 1986: حمله به لیبی و بمباران لیبی
👈 1988: حمله آمریکا به هندوراس
👈 1988: حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما
👈 1989: سرکوب ناآرامی ها در جزایر ویرجین
👈 1991: عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
👈 1992 + 1994: اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
👈 1998: حمله به سودان.
👈 1999: آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید.
👈 2001 : حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود آمریکاییها تجهیز کرده اند!!!
👈 2003: حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
👈 2011: حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی
👈 2011:حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
👈 2011: اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی بحرین
👈 2015: اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
👈 1662: نسلکشیِ 100 میلیون سرخ پوست آمریکایی
👈 1945: قتلِ عامِ 34هزار آلمانی با 3900 تُن بمب در کمتر از 15 ساعت
👈 1945: بمبارانِ اتمی با دو بُمب به فاصله 3 روز در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که به مرگِ آنیِ 220 هزار تن منجر شد و صدها هزار تَن به عوارضِ حادِ این بُمبها مبتلی شدند.
ادامه👇👇
#مرتبط
#بازنشر
1⃣
🔹نخبه یا پخمه؟
✍️ مهاجرت از ایران یک پُز اجتماعی است و لزوماً دلیلَش سیاسی نیست! خارجرفتهها در جامعهی ایرانی افرادی مدرن، بروز، فهمیده و با کلاس قلمداد میشوند. خیلی هم مهم نیست در کدام کشور ساکن باشند و در آنجا به چه کاری مشغول باشند. مهم این است که در شناسنامهی فرزندَت نامِ آمریکا یا کانادا نوشته شود! حسِ پاریسدوستیِ یک ایرانی و رنگ باختنش در برابرِ اروپا و غرب، هیچ ارتباطی با حاکمانِ ایران ندارد.
☝️ همانطور که برخی از روستائیانِ عزیزِ ما آرزویِ شهری بودن دارند، برخی شهریها هم آرزویِ اروپائی بودن دارند! چون واقعیت آن است که از لحاظِ مادی و ظاهری، کشورهای اروپائی و غربی از ما پیشرفتهترند و انسان، ذاتاً پیشرفت را دوست دارد. حالا اینها بجایِ اینکه در کشورِ خود پیشرفت را بسازند، ترجیح دادهاند سرِ سفرهی آمادهی غرب و اروپا بنشینند! بس که تنبلَند!!کسی که اهلِ ابتکار و همت باشد، چه در ایران و چه در خارج میتواند پلههای موفقیت را بپیمایَد. اما کسی که تنبل باشد فرق نمیکند ایران باشد یا خارج. بعضی از خارجنشینان، پولِ خوشخدمتی با دشمنانِ ما را میخورَند.
❌ اصطلاحِ "فرار مغزها" چند سالی است که واردِ ادبیاتِ شفاهیِ مردم شده است. بسیاری از مردم میگویند ایرانیها فرهیختهترین شهروندان ایالات متحده هستند و ایران یکی از نخبهگریز ترین کشورها است! اما واقعیت آن است که خروج دانشجو از کشور نسبت به چهل سال قبل نه تنها رشدی نداشته بلکه کاهش چشمگیری هم داشته است. در سال 1356 تعداد کل دانشجویان ایرانی، 270 هزار نفر بود که از این تعداد چیزی حدود 38 درصد در خارج از کشور خارج از کشور بودند.
➕ در حال حاضر 4 و نیم میلیون دانشجو داریم که تعداد دانشجویان ایرانی در خارج کشور تنها 1/3 درصد است و همین تعداد نیز غالبا بشکلِ موقتی و صرفا برای ادامه تحصیل به خارج کشور مهاجرت کرده اند. اداره مهاجرت آمریکا در سال 2017 اعلام کرد در خواست پذیرش دانشجویان ایرانی حدود 28 درصد کاهش داشته است.
🔔 البته به هر حال درصدِ کمی از فارغ التحصیلانِ ایرانیتبار در خارجِ کشور، نبوغِ خدادادی شان را وقفِ مردمِ کشورشان نمیکنند و به خدمتِ مادام العمرِ دشمنانِ ملت در می آیند. اما چرا؟!! لابد عدهای در مقام دفاع برآمده و خواهند گفت پاسخ این سؤالات را باید در نحوهی تعاملِ حاکمیتِ ایران با نخبهگان جستجو کرد؛ چرا که مسئولینِ نخبهستیزِ ایران، بهای آنان را نمیپردازند.
❗️"فرار مغزها" اصطلاحی است که در درون خود دارای تناقض است. زیرا کسی که مغز داشته باشد فرار نمیکند. انتخاب گزینهی "فرار از مشکل" بجای حل آن، سیرهی مستمرهی بیمغزان است. پس چرا باید به مشتی بیمغز که خدمتکار استکبار هستند مباهات بورزیم؟
❗️برخی از عوام و حتی خواص، گاهی سادهلوحانه به ایرانی بودن این دست از نخبهگان افتخار میکنند و با هواداری از آنان، اصل نظام اسلامی را در رویش نخبهگانِ ایرانگریز مقصر میدانند؛ در حالی که آن نخبگان، پشیزی برای مردم و نظام مردمی ایران ارزش قائل نیستند. نخبهای که هیچ خاصیتی برای ایرانیان ندارد و هر از گاهی گفتارها و رفتارهای دینستیزانه از او صادر میشود مایهی ننگ ایرانیان است؛ نخبهگانِ این چنینی در واقع دشمنانی هستند که فقط نام دوست را به یدک میکشند.
📣 فرهیختهای که بخاطر تعارض با حاکمیت ایران، مردمش را بفروشد اساسا فرهیختهگیاش زیر سؤال است. کسی که سیر مطالعاتیاش وی را به سطحی از بلوغ نرسانده باشد که حقانیت جمهوری اسلامی برایش آشکار شود، نه تنها نخبه نیست که پخمهای است عقبمانده! مگر هر کس که دارای نبوغ فکری و ضریب هوشی بالا بود، میتوان او را متصف به وصف فرهیختگی دانست؟ نخبه به هیچ قیمتی مردم فروشی نمیکند، حتی اگر دولتش طاغوتی باشد. نخبه، أخم دوست را بر لبخند طاغوتیان ترجیح میدهد و بجای نوکری دشمن، خادم مردمش میشود؛ خدمت به مردم، پیشکش لااقل با در اختیارِ دشمن قرار دادن دانش، به مردم خیانت نکند.
ادامه👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرتبط
#بازنشر
⭕️ آمار واقعی مهاجرت دانشجویان
👨🏻🎓در حال حاضر 4 و نیم میلیون دانشجو داریم که تعداد دانشجویان ایرانی در خارج کشور تنها 1/3 درصد است و همین تعداد نیز غالبا بشکلِ موقتی و صرفا برای ادامه تحصیل به خارج کشور مهاجرت کرده اند.
➕ اداره مهاجرت آمریکا در سال 2017 اعلام کرد در خواست پذیرش دانشجویان ایرانی حدود 28 درصد کاهش داشته است.
✍سید محمدمهدی صدری
#جهادگرتبیین
علیکم السلام
#پاسخ_مرتبط
#بازنشر
جنایات آمریکا و انگلیس 👇
حکومتِ 240 سالهی آمریکا، 222 سال از عُمرش را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلفِ دنیا سپری کرده است و هنوز خویِ تجاوز و جنگ افروزی دارد.
🔔 بد نیست کسانی که هنوز دشمن بودنِ حکومت آمریکا را قبول ندارند، مروری داشته باشند به برخی جنایات این دولتِ خبیث از بدوِ تاسیس. اگر مردمِ آمریکا در کلیسا دعا میخوانند عوضش دولتِ آمریکا با "کلّ دنیا" جنگیده!
👀 ببینید در این سدهی اخیر آیا سالی بر آمریکا گذشته که تجاوز و جنگی نداشته باشد در دنیا:⏬
👈 1901: ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
👈 1902: حمله به پاناما
👈 1904: ورود به کره و مغرب
👈 1905: ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور۹
👈 1905: حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
👈 1907: حمله به نیکاراگوئه
👈 1907: ورود به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
👈 1907: مشارکت در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه
👈 1908: مداخله در انتخابات پاناما
👈 1910: برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه
👈 1911: ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
👈 1911: سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
👈 1911: مداخله در چین
👈 1912: حمله و اشغال کوبا
👈 1912: حمله به پاناما
👈 1912: حمله به هندوراس
👈 1912+ 1933: اشغال نیکاراگوئه
👈 1914 + 1934: هائیتی. هائیتی به مدت 19 سال تحت اشغال آمریکا در آمد
👈 1916 + 1924: اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال
👈 1917 + 1933: اشغال کوبا.
👈 1917 + 1918: مشارکت در جنگ جهانی اول
👈 1918 + 1922: مداخله در روسیه
👈 1918 + 1920: ورود نظامی به پاناما
👈 1919: ورود نظامی به کاستاریکا
👈 1919: حمله به هندوراس
👈 1920: حمله به گواتمالا
👈 1921: حمایت آمریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریرو
👈 1922: مداخله در ترکیه
👈 1922 + 1927: ورود نظامی به چین
👈 1924 + 1925: حمله به هندوراس
👈 1925: حمله به پاناما
👈 1926: حمله به نیکاراگوا
👈 1927 + 1934: آمریکا چین را به اشغال درآورد.
👈 1932: حمله به السالوادور
👈 1937: حمله به نیکاراگوا
👈 1945: بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن
👈 1947+ 1949: حمله به یونان
👈 1948 + 1953: حمله به فیلیپین
👈 1948: حمایت رسمی از اسرائیل برای اشغال فلسطین و تائید جنایات این رژیم در کشورهای اسلامی در طی 68 سال
👈 1950: حمله به پورتریکو
👈 1950 + 1953: حمله به کره
👈 1958: لبنان
👈 1958: جنگ با پاناما
👈 1959: نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند.
👈 1959: حمله به هائیتی
👈 1960: عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
👈 1960: حمله به پاناما
👈 1965 + 1973: تجاوز خونین به ویتنام۸
👈 1966: حمله به گواتمالا
👈 1966: حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
👈 1971 + 1973: بمباران لائوس
👈 1972: حمله به نیکاراگوا
👈 1980: عملیات نظامی علیه ایران در طبس
👈 1983: دخالت نظامی در گرینادا
👈 1986: حمله به لیبی و بمباران لیبی
👈 1988: حمله آمریکا به هندوراس
👈 1988: حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما
👈 1989: سرکوب ناآرامی ها در جزایر ویرجین
👈 1991: عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
👈 1992 + 1994: اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
👈 1998: حمله به سودان.
👈 1999: آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید.
👈 2001 : حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود آمریکاییها تجهیز کرده اند!!!
👈 2003: حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
👈 2011: حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی
👈 2011:حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
👈 2011: اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی بحرین
👈 2015: اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
👈 1662: نسلکشیِ 100 میلیون سرخ پوست آمریکایی
👈 1945: قتلِ عامِ 34هزار آلمانی با 3900 تُن بمب در کمتر از 15 ساعت
👈 1945: بمبارانِ اتمی با دو بُمب به فاصله 3 روز در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که به مرگِ آنیِ 220 هزار تن منجر شد و صدها هزار تَن به عوارضِ حادِ این بُمبها مبتلی شدند.
ادامه👇👇