eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام و درود بر کاربر گرامی.. سه نکته هم به درد دلهای شما برای تامل اضافه کنم. ✅️خدا که خالق ماست نمیخواد ما در سختی بسر ببریم چون نعتمی نیست که به ما نداده باشه. پس سختی ها از نوع عملکرد بشر هست. همان قانون جناب نیوتُن..قانون عکس العمل اعمال..‌یعنی هر کنشی یه واکنشی داره و کنش های بشر وقتی خوب باشن واکنش ها هم خوب هستن‌. بنابر این مشکلات امروز بشر، واکنش اعمال و افعال خودش هست. حالا این کنش و واکنش به دولت ها هم ربط داره که در جوامع دموکراسی با رای مردم میشن مسئول مردم. ✅️ ما نمیتونیم و نباید نسبت به گذشته بی تفاوت باشیم و لزوما برای ادامه ی حیات باید از پیشینیان عبرت بگیریم برای بهبود فردامون. علی علیه السلام و امامان معصوم معلم بشر هستند و فقط مسئولیت هدایت را دارن تا بشر که هم صفات انسانی داره هم غرائز حیوانی، بتونه زیر نظر یه استاد مدیریت کنه وجودشو. بهر حال کودک دبستانی اگه کتاب و معلم نباشه، هرگز به الفبای زندگی اجتماعی نمیرسه. پس به هزار یا هزار و ۴۰۰ سال قبل با رغبت و محبت بنگریم چون معلم و هادی و دوستدار بشر بوده و هستن. ♦️رفاه اجتماعی با در مجموع با سه عنصر بدست میاد. انتخاب درست مردم. تحقق وعده های معتمدین مردم و حمایت مردم عزیز و مطالبه از کسانی که بهش رای داده اند. البته یه عنصر هم وجود داره که ظاهر نمیشه اما تلاشش همیشه هست و اون دشمن وجود ماست که باید در شناخت اون هم موفقیت حاصل کنیم. نتیجه، سختی های الان اصلا ربط به معصومین نداره چون امام هر عصر جز سعادت دنیا و آخرت مردم هیچ نمیخواد. ما...باید..‌قدر خودمونو بدونیم و با الهام از همام امام و بیاناتشون زندگی رو تو ریل بهاری قرار بدیم. در پناه امام علی باشین الهی. الاقل....محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در جواب کسی که میگه چه معنی داره بانوی مومنه راه بیفته در معابر و جهادتبیین یا امر به معروف برای حجاب(البته فعلا بدون تذکر لسانی) انجام بده چی باید گفت؟
امر به معروف ونهی ازمنکردر دین اسلام یک واجب ضروری است وبر زن ومرد هردوواجب است ومختص بیحجابی هم نیست ومختص زمان ومکان خاصی هم نیست وهم شرایطی دارد وهم مراتبی. اما این فریضه هنگامی واجب میشود که یک فرد با آن منکر مواجه شود نه اینکه فردی دنبال عیوب مردم راه بیفتد تا شاید منکری باشد تا سپس تذکردهدوچه بسا در اینصورت مفسده هایی هم داشته باشدو البته چنین چیزی هم در اسلام نداریم وچه کسی گفته که بانوان محترمه چنین کاری کردند؟؟هر بانوی مسلمان وقتی منکری را دید وظیفه تذکر دارد آنهم بدون تهمت تذکر دهد و رد شود البته خودش هنگام تذکرلسانی نباید منکری رامرتکب کردد. اما درمورد مراتب عملی امربمعروف ،وظیفه آن درزمان ما به دستگاههای مربوطه واگذارشده است لازم به ذکر است درمکانهایی که حرمت خاص دارد مانند حرمهای اهلبیت علیهم السلام وامامزاده ها برای جلوگیری از هتک حرمت ممکن است مامورینی کارگذاشته شود ویا درمکانهای خاصی دیگر بنابه مصالحی که قانون ومقررات جامعه درنظر میگیرد. ✅پیامبر گرامی اسلام ( صلّی الله علیه وآله وسلّم ) در یک مثال ساده، فلسفه امر به معروف و نهی از منکر و عدم منافات آن با آزادی را این طور ترسیم می فرماید: یک گنهکار در میان مردم، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می گیرد، به سوراخ کردن جایگاه خویش می پردازد. اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می کند و یکباره همگی غرق می شوند ✅امام علی علیه السلام:مَن تَرَک انکارَ المُنکرِ بِقَلبِهِ وَ یدِهِ وَ لِسانِهِ فَهُوَ مَیتٌ بَینَ الاحیاء کسی که منکر و فساد را با هیچ یک ازقلب و دست و زبان، انکار نکند، او مرده ای میان زندگان است. سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بالفرض اینکه یک بنده خدایی، دامادش آستینش کوتاه واسم دخترش را فلان، و فلان سیسمونی را داشته باشه حالا این مسائل چه ربطی به اون بنده خدا داره مگه؟ هرکسی مسئول اعمال خودشه واگر نهایتا کسی گناهی از کسی دیگر ببیند جز تذکر چه وظیفه ای دارد؟؟؟ ✅من روى على مۆمن روایة یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایة الشیطان ،فلا یقبله الشیطان (الکافی ج2 ص 358). ترجمه👇👇👇 اگر کسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام عرض ادب , این اتفاقاتی که درتنهایی محض برای بعضی اولیا یا مومنین افتاده چطور منتشر شده? مثلا داستان چاه و دلو پر از طلا و جناب موذن زاده اردبیلی, یا غذا بردن امیرالمومنین در نیمه شب ,ممنون میشم پاسخ بفرمایید
گاهی آن اتفاقاتی که در تنهایی وخفا صورت گرفته ،توسط امام معصوم علیه السلام نقل میگردد(مانندماجراهای انفاق معصومین علیهم السلام) وگاهی نقل آن اتفاقات توسط فردی که شاهد ماجراست اتفاق می افتد ونیز گاهی خود آن شخصی که در خفا آن کاری را که انجام میدهد بنا به مصالحی باز گو میکند(مانند داستان مقدس اردبیلی بنا به نقلی) .ونیزگاهی خود قرآن از مسئله ی خبر میدهد(مانند ماجرای اطعام اهلبیت علیهم السلام سوره انسان). اینک‌به دوحدیث در رابطه با این نوع نقلها اکتفا میکنیم: ✅امام باقر علیه السلام مى‌فرماید: چون تاریكى شب همه جا را فرا مى‌گرفت پدرم حضرت سجاد انبانی(کیسه) از چرم به دوش مى‌گرفت، در حالی كه در آن انبان مایحتاج نیازمندان را قرار داده بود، آنگاه خانه به خانه مى‌رفت و هر كس را به مقدار نیازش كمك مى‌فرمود، ولى به خاطر این كه صورت مباركش را مى‌پوشاند او را نمى‌شناختند!! مردم به وقت غسل بدن شریفش، آثار به دوش كشیدن آن انبان را به صورت سیاهى پوست بر شانه مباركش مشاهده كردند ✅محمد بن الصمه از طریق پدرش از عموی خود نقل کرده است: شبی در مدینه، مردی را دیدم که مشکی بر دوش و کاسه غذایی در دست گرفته بود و می‌گفت: ای خدای من که صاحب‌اختیار و آفریدگار و پناه دهنده مؤمنانی، قربانی امشب مرا بپذیر، به چیزی جز آنچه در این کاسه دارم و آنچه بر دوش کشیده‌ام به شبانگاه درنیامده‌ام و تو خود میدانی که من علیرغم شدت گرسنگی و تشنگی، به خاطر تقرّب به تو و هدیه به پیشگاهت آن را از خود دریغ داشتم. ای پروردگار من! پس‌روی مرا برنگردان و دعایم را بپذیر! به او نزدیک شدم تا آنکه او را شناختم، ناگهان متوجه شدم که او علی بن ابی‌طالب بود؛ سپس به سراغ مردی رفته و اطعامش نمود(ابن شهراشوب ج۲ص۷۶) سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم این پوستر دست به دست در فضای مجازی میچرخه ممنون میشم واقعیت این پوستر رو اعلام بفرمائید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
عکس نوشته فضای مجازی: ✅ بررسی فقهی عقد موقت مستاجر با صاحب ملک در ازای مبلغ اجاره پاسخ به شایعه👇 ❌این عکس بصورت ناشیانه جعل شده است ✅عکس واقعی در مورد سخنرانی خانم دکتر فریبا علاسوند میباشد با موضوع چالش های جدید پیرامون عفاف LGBT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام این متن از دانمارک توسط یک ایرانی ارسال شده. معتقد هست : عصر دیگری آ غاز شده . نیاز نیست در صدد تغییرات باشیم تغییرات خودش درست می‌شود. 👇👇😊🌞 💌 این متن صرفآ برای آگاهی ملت عزیز ایرانی‌تبار هست و نه برای دشمنان ایران زمین دقیقاً سال ششم دبستان بودم همین ایراد را از پدرم گرفتم.. ایشان چیزی نگفت پس از اندکی از من سوال کرد مساله آب کُر را میدانی؟ گفتم آری .... گفت برایم بگو..... گفتم *{{حجم آب کر برابر است با ظرف آبی که هر کدام از درازا، پهنا و گودی آن سه وجب و نیم باشد که معادل آن بر اساس اختلاف فقها از ۳۷۶ کیلوگرم تا ۴۸۰ کیلوگرم گفته شده است. }}* گفت فرض کنیم آب کُر 480 کیلو گرم هست و دو ظرف آب کُر را داریم در یکی 10 سک بشاشد. و در دیگری یک سگ فقط جرعه‌ائی از آن بنوشد... و شما مجبور باشید از همان آب بخورید از کدام ظرف خواهید خورد.. از اونیکه سگ نوشید؟ یا از اونیکه 10 سگ در آن شاشید؟ گفتم خوب معلومِ" هر عقل سالمی از آن ظرفی می‌نوشد که فقط جرعه‌ائی از آن را سگ نوشید.. پدرم گفت "اگر به تو بگویم که همه مراجع می‌گویند فقط باید از آن ظرفی بنوشید که 10 سگ در آن شاشیدن باز چی! آیا قبول می‌کنید؟ گفتم نه... پدرم گفت از چه روی این حرف را میزنی؟ گفتم عقل هر آدم سالمی همین را می‌گوید.. پدرم گفت ولی می‌دانی استدلال آن مراجع تقلید چیست؟ گفتم نه هر چه هم استدلال بیاورد من یکی از آن ظرفی که 10 سگ شاشید قطعاً نخواهم نوشید..!! می‌دهم آن‌ها خودشان بخورند.. پدر گفت" لازم نیست شما بدهید خودشان خواهند خورد!! گفتم حالا استدلال آن مراجع چیست..؟ گفت اگر سگی از آب کُر بنوشد چون از کُر بودن کاسته می‌شود آن آب نجس می‌شود ولی اگر 10 سگ در آن آب کُر بشاشد چون بر آن آب افزوده می‌شود ولی رنگ و طعم آن تغییر نمی‌کند پس طاهر هست.. پدرم گفت ما آنزمان هرچه مراجع می‌گفتند را می‌پذیرفتیم ولی الان تو یک الف بچه حاضر نیستی زیر بار حرف مراجع بروی خوب ایراد ما این بوده که این کلاه گشاد را بر سر نسل ما گذاشتند.. و با خنده گفت همه ما بدون کوچکترین اشکال از ظرفی آب می‌خوردیم که 10 سگ در آن شاشیده بودند نه از ظرفی که فقط اندکی سگ نوشیده بود... معلوم هست که وقتی دوران ما بسر رسد همزمان دوران مراجع هم به پایان خواهد رسید.. هیچ شکی در این گفته من نداشته باش پسرم.. و هیچ عجله‌ائی هم نکن که این حکومت را تغییر بدهی.. شک نکن خودش تغییر می‌کند بدون اینکه نیاز به زحمت اضافی داشته باشید.. 📎 اگر می‌خواهید آخوندها رو را دق مرگ و از این سرزمین بیرون کنید فقط کافی است ایرانی باشید! یعنی برقصید، بخندید، شادی کنید، زیبا بپوشید، به زنان احترام بگذارید، بجای گداخانه‌ها (قبر به اصطلاح امامزاده‌های عرب) به تخت‌جمشید و آرامگاه فردوسی سفر کنید، گریه نکنید و عزاداری چند ماه در سال برای اعراب را ترک کنید، نام ایرانی بر همه چیز بگذارید، کوروش و حافظ و مولانا و فردوسی را گرامی بدارید، به فرزندانتان شاهنامه بیاموزید، آهنگ شجریان با سنتور و کمانچه برایشان بگذارید ، نوروز و تیرگان و مهرگان و چهارشنبه سوری را اجرا کنید و در یک جمله انسان باشید 🔺با انتشار همین متن چند خطی، به نجات ایرانیان در بند خرافات و جهل کمک کنید🔺
🔆 پاسخ شبهه: ✅ این مسئله در رساله و کتابهای هیچ یک از علما نیامده است.بنابراین این اولین دروغ شبهه افکن. ✅ از نظر شرع وقتی یک آب به اندازه کُر باشد به صرف برخورد با نجس، نجس نمی شود مگر آنکه بو یا رنگ یا طعم آن تغییرکند، اما اگر آب کر نباشد، به صرف ملاقات با شیئ نجس، نجس می شود که احکامی دارد از جمله نمی‌توان آن را نوشید، با آن نمی‌توان وضو گرفت و... ✅دوما آب کُر زمانی نوشیدنش جایز است که اولا پاک باشه دوما خبثی در آن نباشه وعلاوه برآن ضرری نیز نباشه درنوشیدنش (يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ)، (لا ضرر فی الاسلام) و ... ✅ درفرض سوال نوشیدن هر یک از آن دو آب حرمت دارد؛ یکی به خاطر نجاست و دیگری به خاطر خباثتی و کثافتی که در ادرار که در آن است، اما اگر شخص به دلیلی مثلا ترس از تلف شدن، ناچار به خوردن از یکی از آنها باشد، در این هنگام مخیر است یکی از آنها را انتخاب کند و چه بسا به دلیل اینکه آب کری که در آن ادرار ده سگ وجود دارد ضرر دارد، «قاعده لاضرر» حکم می کند که از آن نباید نوشید و آب دیگر را برای نوشیدن استفاده کرد. ✅بنابراین اختیار نوشیدن درفرض شبهه افکن ، بین ظرفی است که حاوی خباثت است وظرفی که نجس است میباشد وشبهه افکن به خیال خود،نوشیدن هر نوشیدنی که نجس نباشد را جایز میداند درصورتی که شرایطی دیگر مانند خبیث نبودن ،ضرر نداشتن و...راهم برای جواز نوشیدن باید داشته باشد. سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخوند: شما اسلام را دينِ زن‌ستيز می‌نامد؛ درصورتى كه اسلام زنان بزرگى تربيت كرده است. احمد کسروی: می‌توانيد چند نمونه از آن‌ها را بفرمایيد. آخوند: يكى فاطمه زهرا، يكى هم زينب كبرا. احمد کسروی: لطف كنيد خدمات اين دو بانو به بشريت، يا حتی به جامعه‌ی اسلامى را بيان كنيد؟ آخوند: فاطمه زهرا با خطبه‌ی فدكيه به انسان‌ها درس بزرگى داد! احمد کسروی: خطبه‌ی فدکيه‌ی فاطمه زهرا فقط و فقط براى دفاع از يک باغ شخصی بود؛ كه پدرش آن را بدون رعایت قانونِ تقسیم غنایم، به او بخشیده بود و توسط خليفه‌ی دوم مسلمانان از او بازپس گرفته شد. بنابر اين، دفاع يك نفر از منافع شخصی خود، چه درسى به بشريت داده و چه خدمتى به انسان‌ها كرده است؟! آخوند: زينب كبرا در كاخ يزيد با خطابه‌ی آتشين خود، كاخ يزيد را به لرزه درآورد. احمد کسروی: - اول اين‌که این مطلب نشان از آزادى بيان، آن‌ هم در كاخ يزيد دارد؛ كه به يک مخالف، آزادانه اجازه‌ی بيان مخالفت‌اش را داده است. - دوم این‌که ايشان يک زنِ داغ‌دار بود و در غصه‌ی كشته‌ شدن برادرانش مطالبى را بيان كرده که بسیار هم طبیعی است. - سوم، مگر كاخ يزيد بعد از این سخنان سرنگون شد؟! مگر مردم پس از آن مطالب، عليه يزيد شورش كردند؟! عزادارى و مويه بر برادرانِ كشته شده چه درسى به بشريت داده است؟! - و چهارم این‌که وقتی یزید، یک مقرری مادام‌العمر و یک مکان اختصاصی در مدینه برای ایشان و بقیه‌ی خانواده‌اش تعیین نمود؛ دیگر تا پایان عمر، هیچ ‌کدام از ایشان، نه به یزید و نه به جانشینان اش، اعتراضی نکردند. آخوند: شما با همان يزيد محشور شويد؛ به‌ حق پنج تن آل‌عبا. شما مزدوران ضد دین هستيد؛ كه با اهل بيت در افتاده‌ايد. و از ديد ما، هركسى با اهل بيت شيعه، دشمنى كند؛ زنازاده است. احمد کسروی: سپاس از منطق قانع‌كننده‌ی شما. كاملاً قانع شدم و به حقانيت ادعاهاى شما پی بردم. ✍ شاید گمان کنید که این نوشتار، داستان‌گونه‌ای برای انتقاد بر باورهای دینی است. لیکن این متن، يك حقيقت و تنها بخشی کوچک از تلاش یک آخوندِ جنایت‌ پیشه، به‌نام نواب صفوی، برای غلبه بر قاضی و تاریخ‌نگار برجسته‌ی کشورمان، زنده‌یاد "سید احمد حكم آبادی (یا همان احمد کسروی) " است؛ که پس از چند جلسه، وقتی نواب صفوی می‌بیند از پس منطق شیوای او‌ برنمی‌آید؛ در پى صدورِ حکم تکفیر، از سوی "آیت‌الله کاشانی"، اقدام به ترور و قتل ناجوانمردانه او می‌نماید و ایشان به ضرب گلوله و ٢٧ ضربه چاقو، توسط فدائیان اسلام، به قتل رسید. احمد کسروی، انسانی فهیم و دور اندیش بود؛ و هم او بود که گفت: ما یک حکومت به آخوندها بدهکاریم؛ تا هم ذات خرابشان برای مردم روشن شود و هم خود آخوندها بفهمند؛ رمالی بیش نیستند و اهل حکومت داری نمی‌توانند باشند. *روحش شاد * تاریخ زبان تلخی دارد؛ اما آموزنده. مردم ایران، برای رهایی از خرافات اسارت بار ذهنی، نیازمند چنین حکومتی بودند؛ تا بتوانند از قرون تاریک فرهنگ ساختگی، نجات یابند. با انتشار هرچه بیشتر حقایق تاریخی، ساختار آینده کشورمان را مستحکم‌تر کنیم 🤝@NinaSajady
هدایت شده از چشم من و امر ولی
1⃣ اگر آنگونه که ادعا می‌شود این دیالوگ مربوط به دادگاه و مناظره‌ی شهید نواب صفوی با آن قصه پرداز (نه تاریخ نگار) مشهور یعنی کسروی است، چرا نام‌ منبع آن را رو نکرده‌اند تا بهتر بتوان درباره اش قضاوت و صحت و سقمش را بررسی کرد؟ از ادبیات مناظره هم می‌توان نتیجه گرفت که این متن ساختگی بوده و صرفا برای اعتبار بخشیدن به آن از اسامی افراد مشهور استفاده شده است. 👈همین داستانی که ساخته و پرداخته شده نشان می دهد جداً شاگردان همان قصه باف دروغگو یعنی کسروی هستند که هیچ گاه جرات مناظره با علمای بزرگ و مطرح شیعه را پیدا نکرد و کارش یکسره تخریب و تهمت بر علیه تشیع و روحانیت بود. 2⃣ فدک، زمینی بود که طبق طبق حکم قرآنی اختصاصا به پیامبر (ص) تعلق داشت و از سوی آن حضرت به حضرت زهرا سلام الله علیها اهدا شده بود.👈👈 مطالبه ی فدک از خلیفه ی اول، به این دلیل بود که مشروعیت خلافت او زیر سوال برود و به همگان یادآودی شود که خلافت و امامت مسلمانان، تنها حق حضرت علی علیه السلام بود که از وی دریغ کردند و شد آنچه نمی بایست شود. 3⃣ از محتوای داستان بافته شده که از خلفا و به ویژه شخص فاسد و ستمگری مانند یزید دفاع کرده، کاملا می توان به دشمنی نویسنده با اهل بیت پیامبر پی برد. یزید فکرش را نمی کرد که خطبه های کوبنده و آتشین زینب کبری سلام الله علیها بتواند کاخ او را که بر اساس ظلم و دشمنی با بازماندگان پیامبر بنا شده بود، به لرزه درآورد. اما خدا خواست به این وسیله چنان رسوا شود که گناه فاجعه ی کربلا را به گردن ابن زیاد لعین بیندازد و سعی کند با دلجویی از اسرا، مانع رسوایی بیشتر خودش شود. ☑️بماند که قیام امام حسین علیه السلام، سبب بیداری مسلمانان و قیام های پی در پی بر علیه حکومت نامشروع امویان بود. البته درک این حقیقت برای کوردلان و دشمنان حق و راستی بسیار دشوار است که ماجرای کربلا تنها کشته شدن یک برادر و داغدار شدن یک خواهر نیست، که اگر چنین بود، ماندگار و الگوی آزادیخواهان مسلمان و غیرمسلمان نمی شد. 📌اما درباره ی دروغ دیگر نویسنده باید گفت یزید پس از واقعه ی کربلا، مقرری خاصی برای حضرت زینب اختصاص نداده است. بلاذری اشاره ی کرده به مقرری ای که شوهر حضرت زینب (س) از زمان معاویه داشته و هیج ارتباطی هم با جریان عاشورا ندارد.‼️ 🔺شرح کامل ماجرای فدک را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/017528 همچنین پاسخ به ۴ سؤال درباره احمد کسروی؛ چگونه کسی که از دین نفرت داشت مدعی پیامبری شد؟ را در لینک زیر بخوانید https://bit.ly/34K6qOT ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساتید محترم در مورد ان قسمت از سخنان دکتر بهشتی که میگویند حضرت علی نیاز به در بان ونگهبان واسکورت نداشت ولی چرا رهبر پیروی نمیکنند ودربان واسکورت دارند مگر بالاتر از علی ( ع) بود میگویند میکشند بگزار بکشند تو ضیح دهید تادر گروه قرار دهم فیلم زیر 👇👇
هدایت شده از چشم من و امر ولی
پاسخ به این شبهه باید از مطرح کننده شبهه پرسید ایا چون پیامبراسلام سوار بر اسب می شدند ما در این عصر نباید سوار بر خودرو شویم چون پیامبر در اون زمان سوار بر اسب میشدن. بله بعضی چیز ها جزو واجبات دین هست مثل حجاب و باید در عصر الان هم رعایت شود ولی چون پیامبر تو کوزه گلی اب میخوردند ما هم باید در کوضه گلی اب بخوریم این اشتباه هست چون پیامبر و اهل بیت هیچ گاه نگفتند همه  باید در کوزه گلی اب بخورند تا قیامت و واجب نکردند و تحریم هم نکردن پاسخ به شبهه : اولاً باید توجه داشت که نوع سلاح‌های جنگی امروز و دیروز با یکدیگر متفاوت است، اگر در گذشته عموم جنگ‌ها رو در رو و تن به تن بوده و افراد شجاعی مانند امام علی(ع) به راحتی می‌توانستند در مقابل حمله دشمن از خود دفاع کنند، اما اکنون یک فرد از فاصله‌های بسیار دور می‌تواند افراد بسیاری را ترور کند و به همین دلیل مبارزه با این نوع از دشمنان، مقدمات و تکنیک‌های خاص به خود را می‌طلبد که با آنچه که در گذشته وجود داشت کاملاً متفاوت است. دوماً پیامبر و ائمه نیز در مواردی که خطرجدی جانشان را تهدید می کرد محافظ داشتند و اکنون با پیشرفت سلاح های کشتار جمعی و ترور هر لحظه برای شخصی مانند رهبر جمهوری اسلامی ایران لحظه ی خطر جدی است. «گروهى از منافقان نیت سوء قصد به پیامبر(ص) داشته و تصمیم گرفتند تا آن‌حضرت را از بالاى گردنه کوهی صعب العبور به درّه پرت کنند. چون حضرتشان به مکان مورد نظر رسید، این توطئه با وحی الهی به اطلاع پیامبر(ص) رسید. از این‌رو ایشان به همراهان فرمود: از پایین گردنه عبور کنید که هم آسان‏تر و هم گشاده‏تر است، اما خود پیامبر(ص) به دلایلی به همراه دو نگهبان از راه گردنه عبور فرموده و به عمار بن یاسر دستور داد زمام شتر را در دست گیرد و جلو حرکت کند و به حذیفة بن یمان دستور فرمود مراقب پشت سر باشد. در فراز گردنه بود که صداى همهمه منافقان که آهنگ او کرده بودند به گوش رسید. پیامبر(ص) خشمگین شد و به حذیفه دستور داد تا آنها را دور گرداند. حذیفه به جانب ایشان برگشت و با چوبی که در دست داشت به مرکب‌هاى آنها حمله کرد. آنها هم که مطمئن شده بودند رسول خدا از مکرشان آگاه شده به سرعت از گردنه پایین آمده و خود را میان مردم مخفی ساختند».(۱) محافظان امام حسین(ع) پس از مرگ معاویه، حاکم مدینه امام حسین(ع) را به کاخ خود فراخواند تا از ایشان برای یزید بیعت بگیرد. وقتی خبر این دعوت به امام رسید «… اشخاصی را به دنبال یاران و نزدیکانش فرستاد و بعد از نقل ماجرا به آنان فرمود: سلاح در زیر جامه‏ ها پنهان داشته و بر در سراى ولید (حاکم مدینه) بنشینید؛ اگر صدای مرا شنیدید که بلند سخن مى‏گویم و شما را ندا میدهم، بدون هیچ دستوری، خویش را به داخل خانه برسانید و اگر دانستید که کسى قصد من دارد، او را دفع کنید و هر کس که قصد هلاک من کرده باشد، او را بکشید و البته تا مطمئن نشدید که آنان قصد کشتن من را دارند؛ حرکتى نکنید. پس امام عصاى پیامبر را به دست گرفت و از خانه بیرون آمد و به همراه سی نفر نزد ولید رفت و بعد از رسیدن به آن‌جا آنچه گفته بود را مجدّداً تکرار کرد و فرمود که امیدوارم سالم به سمت شما برگردم …»(۲) ۱) واقدی، محمد بن عمر، کتاب المغازی، تحقیق، مارسدن جونس، ج ۳، ص ۱۰۴۲ – ۱۰۴۳، بیروت، مؤسسة الأعلمی، چاپ سوم، ۱۴۰۹ق؛ صالحی دمشقی‏، محمد بن یوسف، سبل الهدی و الرشاد فی سیرة خیر العباد، ج ۵، ص ۴۶۶، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، ۱۴۱۴ق؛ مقریزی، تقی الدین‏، امتاع الأسماع بما للنبی من الأحوال و الأموال و الحفدة و المتاع‏، تحقیق، نمیسی، محمد عبد الحمید، ، ج ۲، ص ۷۴، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، ۱۴۲۰ق. ۲) ابن اعثم کوفی، احمد بن اعثم، الفتوح، تحقیق، شیری، علی، ج ۵، ص ۱۳، بیروت، دار الاضواء، ۱۴۱۱ق؛ سید بن طاوس، اللهوف فی قتلی الطفوف، ص ۲۲، تهران، نشر جهان، چاپ اول، ۱۳۴۸ش. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا