در ارتباط با این روایت باید گفت؛ علامه مجلسی(ره) بدون ذکر منبع و سند به نقل این روایت پرداخته است که از دیدگاه دانش حدیث، چنین روایتی قابل اعتماد نیست. اما صرف نظر از سند، برخی اشکالات محتوایی نیز در آن وجود دارد؛ مانند دور بودن کربلا از محل زندگی اسماعیل(ع)، کسب دانش یک پیامبر از حیوان و ... .
بنابراین روایت مورد اشاره هم به لحاظ سندی قابل قبول نبوده و هم به لحاظ محتوایی دارای اشکالات مهمی است.
[۱]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۴۳ – ۲۴۴،
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه #روزنامه #برق #مجانی
🔵پاسخ:
🔹اینگونه شایعات و شبهات هر سال در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال امام خمینی، و دیگر مناسبتهای انقلاب اسلامی و رویدادهای سیاسی اجتماعی، توسط دشمنان خارجی و داخلی از طریق فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای و خبری منتشر میگردد و با کمی تغییر در محتوای آن بروزرسانی میشوند.
🔹در ابتدا باید بیان کرد متاسفانه این شبهه مانند شبهات فراوان دیگر در فضای مجازی علاوه بر آنکه صحبت ها و بیانات امام را تقطیع شده بیان کرده، با ایجاد یک شبهه طولانی مطالب کذبی را هم به امام خمینی (ره) نسبت داده است که به آنها اشاره میگردد:
🔴1. ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ #ﻣﺠﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ!.
🔵– اولین بار که از آب و برق مجانی در ایران سخن گفته شد توسط سخنگوی دولت بازرگان، عباس امیر انتظام بود!
– حضرت امام (ره) جهت اصلاح وعده دولت، سخنرانی می کنند تا مردم انقلاب را صرفا در بهبود معیشت نبینند و آرمانهای انقلاب در آباد کردن دنیا و مخصوصا آخرتشان را بهتر درک نمایند.
– تاکید ایشان در ارائه این خدمات به اقشار محروم جامعه و نه تمامی اقشار بوده است.
– در سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب، آب و برق تا سطح معینی برای خانوادههای کممصرف و کمدرآمد واقعاً مجانی بود. برخی به خاطر دارند که مصرف آب و برق تا حد معینی رایگان بود.
– علی رغم روندی که برای تحقق این هدف در نظر گرفته شده بود، متاسفانه تحرکات گروهکها، جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، کاهش فروش نفت و مسایلی از این دست مانع از آن شد.
(در ادامه، فیلم سخنرانی حضرت امام در این رابطه قرار داده میشود)👇
🔴2. «در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود ندارد»
🔵 جمله «در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود ندارد» اگرچه در بیانات ایشان موجود نیست، اما اساس باور و عملکرد حضرت امام (ره) بوده است.
– برگزاری اولین انتخابات و رفراندوم کمتر از 2 ماه از پیروزی انقلاب، ایجاد نظام مردم سالاری دینی ، مجلس، انتخابات مختلف و … موید این امر است.
🔴3. «روحانیون نباید در سیاست دخالت کنند»
🔵– این مطلب نقل قول ایشان از دشمنان و حکومت شاه است نه از طرف خودشان!
«…يك وقت صحبت ميكردند كه اين ارتش طاغوتي است و مال رژيم سابق است و اينها قابل اينكه لشكر اسلام باشند، قابل اين نيستند و اينها بايد اصلش منحل بشود. خوب، در مقابلش صحبت شد كه نه، نبايد منحل بشود. اينها نميخواستند ارتش را منحل كنند. اينها ميخواستند كه يك قوّه بزرگي، كه ميتواند كار انجام بدهد، او را از دست بگيرند و كنارش بگذارند. بعدش بيايند سراغ روحانيين، كه روحانيين نبايد اصلاً دخالت بكنند در امور سياسي … بعد بيايند سراغ دولت و مردم و اينها كه آن قوا را از آنها گرفتند و اين قوّه روحاني را هم از آنها گرفتند و مردم را جدا كردند از ارتش، و مردم را جدا كردند از روحانيت، به حساب آنها برسند…»
صحیفه نور, ج13 ص347
🔴4. «همه احزاب در ابراز عقیده آزاد هستند»
🔵– این جمله شرطی نیز دارد که نویسنده با شیطنت آن را حذف نموده است:
«احزاب آزادند که مخالفت با ما یا با هر چیزی بکنند، مادامی که اقداماتشان مضر به کشور نباشد.»
صحیفه نور ج22 ص 173
🔴5. «مارکسیستها در ابراز عقیده آزادند»
🔵ادامه جمله:
«… ما حتي براي سرنگون كردن شاه با ماركسيستها همكاري نخواهيم كرد … ما با طرز تلقي آنان مخالفيم. ما ميدانيم آنها از پشت به ما خنجر زدهاند و اگر روزي به قدرت برسند، رژيمي ديكتاتوري برقرار خواهند كرد و اين مخالف روح
اسلام است. اما در جامعهاي كه ما به فكر استقرار آن هستيم، ماركسيستها در بيان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زيرا ما اطمينان داريم كه اسلام دربردارنده پاسخ به نيازهاي مردم است … هر كس آزاد است كه اظهار عقيده كند و براي توطئه كردن آزاد نيست….»
صحیفه نور, ج3 ص371
* همانگونه که مارکسیستها در 3 سال اول انقلاب در ابراز عقیده خود آزاد بودند اما پس از اخلال در امنیت و حرکتهای مسلحانه با آنان برخورد شد.
🔴6. «ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺭییس ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ.»
🔵این مطلب نیز دروغ و با سوء برداشت سعی در القاء یک مطلب نادرست در ذهن مخاطب دارد؛
« پيش از انقلاب من خيالميكردم وقتي انقلاب پيروز شد افراد صالحي هستند كه كارها را طبق اسلام عمل كنند، لذا بارها گفتم روحانيون ميروند كارهاي خودشان را انجام ميدهند. بعد ديدم خير، اكثر آنها افراد ناصالحي بودند و ديدم حرفي كه زدهام درست نبوده است، آمدم صريحاً اعلام كردم من اشتباه كردهام … امروز ميگويم مادام كه احكام اسلام پياده نشده است و افراد صالحي نداشتيم تا طبق اسلام عمل كنند، علما بايد مشغول به كارهايشان باشند. اين شأني براي علما نيست كه رياست جمهوري و يا پست ديگري را داشته باشند. چون وظيفه است به اين كارها ميپردازند … »
صحیفه نور, ج18 ص241
🔴🔵7. با جستجوى انجام شده، سایر جملات موجود در متن شبهه در 22 جلد صحیفه نور یافت نشد و این سخنان صرفا به حضرت امام، منتسب شده و کذب مى باشد.
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
💠 #عدالتخواری ، #عدالتخواهی نیست ، هر شنیده شده ای حقیقت نیست !
🔰این روزها که حکم یکی از #عدالتخوار های جنجالی ( #وحید_اشتری ) صادر شده ، او از این حکم دستمایه ای درست کرده برای مظلوم نمایی و همفکران او هم فرصتی مناسب پیدا کردند که جار بزنند و بگویند که در #جمهوری_اسلامی نمی شود #فساد مسئولین را جار زد و اگر #افشاگری کنی ، عاقبتت محکومیت است و بس !
◀️ اما حواسمان باشد جای #محکوم و #مدعی عوض نشود ، مشکل بزرگ #وحید_اشتری و امثال او این است که تا یک چیزی را شنیدند سریع جار می زنند، حتی اگر آن مورد بارها و بارها در #دادگاه اثبات شود که حقیقت نداشت.
👈 مثلا در مورد پرونده قائم مقام آقای #قالیباف در شهرداری تهران ، این پرونده هم در دوران ریاست آقای لاریجانی بر قوه قضا ، هم دوران ریاست آقای #رئیسی و هم در دوران فعلی بررسی شد آن هم از زوایای مختلف و در هیچ موردی اتهامی متوجه آقای #قالیباف نبود ، اما این جماعت مثلا #عدالتخواه اما در حقیقت #عدالتخوار ، هیچ وقت جرأت و البته #تقوا نداشتند که بگویند ما اشتباه کردیم و بدون سند حرف زدیم !
👈 در قضیه #سیسمونی دختر آقای #قالیباف هم #وحید_اشتری علیرغم تمام ادعاها و زبان درازی ها، موقع دادن سند و مدرک که شد بی دست و پا بود و هیچ سندی جز چند عکس که نشان دهنده سفر به ترکیه بود، نداشت
در حالیکه طبق قوانین جمهوری اسلامی، نه سفر به ترکیه جرم است و نه کار خلاف شرع
اما برای خود مورد #سیسمونی هیچ عکس و سندی داده نشد و این هم مثل بقیه ادعاهای این آدم، دروغ بود
👈 هنوز یادمان نرفته آن تقطیع ناجوانمردانه و دروغی که #وحید_اشتری درباره صحبتهای آقای #قالیباف درباره وضع حقوقی بازنشستگان انجام داد ، واقعا انسان عاقل به چنین آدم دروغگویی می گوید #عدالتخواه ؟؟؟؟؟
✅ واقعا باید افتخار کرد به وجود نازنین مقام معظم رهبری که فرمودند " #عدالتخواهی را مصداقی نکنید " ، اما همین جماعت که سابقه توهین به #شهید_سلیمانی عزیز را هم دارند فقط بلد هستند روی اشخاص و مصادیق کار کنند و البته موقع سند دادن که می شود دست بسته تر از همیشه !
◀️ آری ، مشکل #افشاگری شما نیست که #جمهوری_اسلامی بارها و بارها از افشاگری درست و با سند حمایت کرده و بارها گزارشات مردمی و سپس رسیدگی و رفع آن مشکل در خبرهای مختلف سیما پخش شد ، مشکل شما این است آقای #اشتری که #افشاگری را با #دروغگویی و حرفهای بدون سند و مدرک و صرفا تکیه بر شنیده ها اشتباه گرفتید .
🌀 مرتب برای مردم دم از مرام امیرالمومنین (ع) می زنید، اما خوب است بدانید همان امام حق و بزرگ مرد #عدالت فرمود " فاصله بین حق و باطل ، چهار انگشت است " ( شنیدن تا دیدن ! )
آقای #اشتری بارها و بارها با دروغگویی هایت که اسمش را #افشاگری گذاشتی ، آبروی افراد را بردی ، آن وقت انتظار داری #جمهوری_اسلامی بنشیند و برای تو سوت و کف و هلهله بر پا کند؟
✅ ما عاشق سینه چاک هیچ مسئولی نیستیم و قطعا با #فساد و #رانت مخالفیم ، اما متنفریم از #تهمت زدن، فرقی هم نمی کند مسئولی که به او #تهمت زده شده یک مسئول انقلابی باشد یا اصلاح طلب، تهمت در هر حالی گناه است و گناه .
👌 مشکل بزرگ این جماعت #عدالتخوار ، نداشتن یک ارزن #تقوای_سیاسی است ، اگر می داشتند آن را ، آن وقت به حرف رهبری عمل می کردند و #عدالتخواهی را مصداقی نمی کردند.
✍️ احسان عبادی
@ma_va_o
💠 فقط کافیست همین چند خط فرمایشات رهبری عزیز آویزه گوش ما باشد تا بدانیم مسیر این جریان مثلا #عدالتخواهی اما در حقیقت #عدالتخواری ، چقدر از مبانی امام و انقلاب و اسلام به دور است
✅ ۱۳۸۷/۲/۱۴: " گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید"
✅ ۱۳۹۰/۴/۶: " روی قوه قضائیه فشار میآورند که آقا افشا کنید. نه آقا، هیچ لزومی ندارد افشا کردن. بله در موارد خاص شارع مقدس مشخصا و معینا خواسته است که مردم مجازات را ببینند، یا مجازات شونده را بشناسند؛ اینها موارد خاص است، مال همه جا نیست. بخصوص وقتی که در فضای جامعه روحیه تعمیم وجود دارد که یک چیزی را به غیر مورد خودش تعمیم میدهند، اینجا انسان خیلی باید احتیاط کند"
✅ ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ رهبر انقلاب میفرمایند: "اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود".
ایشان در همان سخنرانی میفرمایند:" اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار تو خالی.
👆👆👆👆👆👆
عاقل انقلابی را یک اشاره و حرف رهبری کافیست ،
جای تاسف است که برخی عزیزان انقلابی ما عاشق امثال #وحید_اشتری هستند ، کسیکه تمام حرکات و رفتارهایش مخالف همین چند خط فرمایشات رهبری عزیز بوده
👌 انقلابی عزیز ، فراموش نکن که شاخص و معیار ، فقط حرف ولی جامعه هست و بس !
✍️ احسان عبادی
#شبهه
☘️🍃☘️
ِتوی کلاس دینی
وقتی فقط ۱۱ سالم بود...
معلم گفت:
نباید #مشروب" بخوری!
من اصلا نمیدونستم مشروب چیه!!!
معلم دینی یادم داد!!!
گفت نباید با #دخترا" بازی کنی!
نباید به بدنشون #نگاه" کنی!
من اصلا توی بازی با دخترا ، متوجه بدنشون نبودم!
معلم دینی یادم داد!!!
معلممون گفت...
نباید بدون عقد شرعی #هـمـبـسـتر" بشی!
من از حرفهاش چیزی نفهمیدم!
اصلا نمیدونستم راجع به چی حرف میزنه!
معلم دینی یادم داد!!!
گفت:
اگه خواهر داری ، نذار بدون روسری بره جلو #نامحرم"!
من نمیخواستم به خواهرم "زور" بگم!
معلم دینی یادم داد!!!
معلم دینی میگفت:
زنها "نصف" مردها #ارث میبرن!
من نمی خواستم به زنها جور دیگه نگاه کنم!
نمی خواستم "حقشون" رو بخورم!
معلم دینی یادم داد!!!
سرکلاس دینی ، همیشه حرف از "دوری" از زنها و حرف "بهشت و #حوری و شهوت" بود!
ما جدا افتادیم از "جنس مخالف" ولی همیشه راجع بهشون با ما حرف زدند!
همیشه تکرار کردند!!!
«یه جور عقده شد»...!
تکرار ، تکرار ، تکرار و...!!!
ذهن هایی که فقط پر شده بود از "شهوت" ، بدونِ هیچ خاطره ای!
ما گرفتار افکاری همیشگی بودیم!
بدونِ هیچ راهی برای شناخت!
ما از جنس مخالف "جدا" بودیم!
برای همینه که حتی الان هم رفتار با جنس مخالف را بلد نیستیم!
برای همینه که تا یک زن می بینیم ذهن مون و رفتارمون جوریه که خودتان خوب میدانید!
معلم دینی از جنس مخالف برای ما
ذهنیتی "انسانی" نساخت...
ذهنیتی "ابزاری" ساخت!!!
یک روز گفت از روی آیات قرآن بخوان...
خواندم... ولی نفهمیدم!!!
او وادارم کرد کاری انجام بدهم که نمیفهمم!
من نمی فهمیدم معنی کلمه ها را...
فقط میخواندم... و بعد گفت حفظ کن!!!!
حفظ کردم ، همان چیزی که نمی فهمیدم را...!
و بعد در جشن ۲۲ بهمن و دهه فجر
همان آیات را همخوانی کردیم و به ما جایزه دادند!
به خاطر چیزی که نفهمیده بودیم...
ولی حفظ کرده بودیم!!!!!
معلم دینی به ما یاد داد...
هر چیزی در اطرافمان که خوب است ، «نعمت خداست»!
و هر چیزی که بد است ، «حکمت خدا»!
ما هم این وسط یک مشت علافیم که کاری از دستمان ساخته نیست...!!!
معلم دینی بود که یاد داد قبل از انجام هر کار بگو «بسم الله الرحمن الرحیم»!
ولی یاد نداد قبلش باید "فکر" کنیم!
معلم دینی بود که یاد داد "تقیه" کنیم !
یعنی میزان "تقوای" شما بسته به "شرایط" تعیین میشود!
یعنی اگه صلاح بود که "دروغ" بگویید ، اشکالی ندارد!
یا اگر صلاح بود یک نفر را "بفروشید" ، اشکال ندارد!
یا اگر صلاح بود "منت کشی" کنید ، اشکال ندارد!
معلم دینی بود که سر صف نماز "تهدید" کرد اگر کسی که "خندیده" را "معرفی" نکنیم ، از همه نمره انضباط "کم" میکند!
همانجا بود که معنی "آدم فروشی" را فهمیدیم!
معلم دینی بود که گفت...
هر کس"راهپیمایی" بیاید ، ۲ نمره به نمره امتحانش "کمک" میکنیم!
همانجا معنی "دستمال به دستی" و "پاچه خواری" را فهمیدیم!
حالا از ما چه مانده!!!؟؟؟
آدمهایی هستیم که همه چیز و همه اطرافیان خود را "میفروشیم" و "ریا" میکنیم و نامش را میگذاریم: "تقیه"...!!!
جلوی رئیسمان مطیع محض هستیم ، تا به پول و قدرت و احترام برسیم!
برای رسیدن به یک "زن" از غرور ، شرف ، و همه چیزمان میگذریم!
همه "ترفندها" را به کار میگیریم...!
اما پس از رسیدن به خواسته مان ، مثل یک "ابزار" کنار میگذاریمش!
نمی فهمیم که او هم یک " انــســـان" است مثل خود ما...!!!
مـــا پـســران ایــرانـیـــم...
مـَـــردان ایـــرانـیــــم...
دوست داشتیم "خـــوب" باشیم ولــــی
"مـُـعـلــّــم دیــنـــی" داشــتـیـــم..!!!
من دوست دارم برگردم به "۱۱سالگی"...!
وقتی معلم دینی را دیدم " ترک تحصیل" کنم ، چون ترک تحصیل بهتر از ترک "انـســانـیـّـت" است...!!!
کاش معلم انسانیت داشتیم و معلم دینی نداشتیم...!!!
کاش.......
حسین ستوده:
پاسخ:
بگویید: هر چند معلم نادانی داشتید، اما لابد اگر معلم شما میگفت: سعی کنید خواهر شما مقابل دید نامحرم، بدن نمایی کند، دیگر همه مشکلات ذهنی شما حل میشد؟! یا اگر بحث از ارث و دیه نمیکرد، شما الان آنقدر خدا شناس بودید که عارف فی الله شده بودید و آنقدر پیامبر شناس و اسلام شناس و قرآن شناس و فقیه شده بودید که دیگران باید جهت کسب فیض، صف میکشیدند؟!
قصه نویسی برای القای یک شبهه، جدیداً باب شده است. البته اصلش جدید نیست، قرآن کریم بسیاری از معارف، اخلاق، احکام و عبرتها را در قالب نقل قصهای حقیقی از تاریخ بیان نموده است، اما حالا اینها نیز یاد گرفتهاند.
خب بد نیست، این هم روشی است، منتهی برخی از شبههپراکنان، هنری در قصه نویسی نیز دارند، ولی برخی نه تنها هنرش را ندارند، بلکه آن قدر بغض گلویشان را فشار میدهد که حوصله ورودی قابل قبول، پرداختِ متن و نتیجهگیری مطلوب را نیز ندارند؛ که این قصه، از آن دسته است.
خب، حالا چه کنیم که [این دروغگو] وقتی یازده ساله بود، معلمش به او چه گفته است؟ اگر کسی بگوید: معلم شما بیخود کرد به شما پسر یازده ساله، بحث از حجاب دختر، یا احکام ارث و دیه دختران را بیان کرد، و آن هم غلط، کافیست؟ یا حتماً باید به این قصهی من درآوردی، چنان اهمیتی بدهیم که گویا مانیفست فلان مکتب را نقد میکنیم، و بعد فراز به فرازش را تحلیل و نقد کنیم؟!
آیا آن معلم نادان، با شما در سن 11 یازده سالگی در مورد "تقیه" صحبت کرده است؟!
نکند انتظار دارد که هر کجا به گمان خودش احساسی نوشته گریه کنیم، یا حرفهایش را قبول کنیم و بگوییم: ای وای! این اسلام عجب دینی است؟!
نکند انتظار دارد که دین خود را از گفتههای آن معلم خیالی و دریافتهای این کودک یازده ساله بشناسیم؟!
از او میپرسیم: شما چرا در همان یازده سالگی و خاطرات آن معلم، درجا زدهاید؟ آیا هیچ گاه دوازده ساله و پانزده ساله نشدید؟! به عمرتان معلم دیگری ندیدید و سخن دیگری نشنیدید؟!
قرآن که عمراً نخواندهاید، اما حتی یک کتاب نیز [به ویژه در اصول عقاید] نخواندهاید و ناگهان درس ناخوانده وارد مباحث فقی (حقوقی) شدید و در این میان نیز فقط بحث ارث و دیه را انتخاب کردید؟! بدیهی است که آن تدریسها، چنین نوابغی بار میآورد!
از او میپرسیم: فرض کنیم که الان هجده سال دارید [البته اگر از اعضای شبکهی شبهه پراکنی بهاییت که اغلب بزرگسال هستند نباشید]؛ آیا در این شش سال، این چند تا سؤال ساده را نگه داشتید تا تکنولوژی پیشرفت کرده و بتوانید در فضای مجازی منتشر کنید؟!
به او میگوییم: خیلی راحت میتوانستید این چند مطلب را از چند نفر که میدانند سؤال کنید و یا در همان فضای مجازی پیگیری کنید و به پاسخ برسید، نیازی نبود تا برای یک مملکت منتشر کنید تا همه بدانند که معلم شما در یازده سالگی، به شما چه گفته است!
در خاتمه میگوییم: اول آن که بدانید اسلام عزیز با این قصهها و انشاهای چند خطی، رد و تکذیب نمیشود – دوم آن که هیچ کس محل نمیگذارد، مگر کسانی که قبل از خواندن، بر همین مواضع باشند و شما فقط به آنها خوراک میدهید – سوم آن که ما و بقیه نیز منفعل شما نمیشویم که شما یک قصه چند خطی بنویسید و بعد ما چند کتاب در بارهی اصول دین – فقه – انقلاب و ... بنویسیم.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
نکته:
کاربران گرامی و همگان، به دو تاکتیک توجه داشته باشند: یکی «قصه نویسی» است، [مثل: یازده سالم بود – معلم گفت – هم کلاسی من گفت – دوست سنی من پرسید و ...]، و دیگری «پرگویی و پراکنده گویی» است. از یازده سالگی شروع کرده، ناگهان به تقیه میرسد تا به تظاهرات روز قدس و 22 بهمن برسد، بعد به آدم فروشی و معنای آن بپردازد و ... .
این پر گوییها به این سه دلیل میباشد: اول - القای تعدادی شبههی متفرق که مخاطب نداند به کدامش توجه و تمرکز کند. دوم - مخاطب گمان کند لابد گوینده حرفی برای زدن دارد که اینهمه پرگویی کرده است و سوم آن که پاسخ دهنده، نتواند تصمیم بگیرد که حالا به کدام یک پاسخ دهد؟ و اگر بخواهد همه را فراز به فراز تحلیل و پاسخ دهد که خودش چند جلد کتاب میشود.
پس، تنها راه همین است که بصیر باشیم و منفعل هر نوشتاری نگردیم و اهمیت نداده و نادانسته برای دیگران ارسال ننماییم تا آنان خوشحال شده و به ما بخندند.
بابد بدانند، بفهمند و کاملاً حس کنند که مخاطبین آنها، مردمی هوشیار و بصیر هستند، مضافاً بر این که بدانند این روشها بسیار کهنه شده است. باید کمی به روز باشند. آن هم در عصر علم، ارتباطات، تکنولوژی و فضای مجازی.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
⬅️⬅️⬅️ شبهه:
انسان ها کفش و لباس پنج سال پیش خود را استفاده نمی کنند اما با باورهای هزار سال قبل زندگی می کنند...
پاسخ🌻🌻:
🔘این سخن دو جنبه دارد، جنبه ی مثبت و جنبه ی منفی.
📘الف)
▪️جنبه ی مثبت آن این است که، کمک می کند باورهای غلط را دور بیندازیم.
و به نظر ما، باور نادرست را در سریعترین زمان ممکن باید دور انداخت، 5 و سال 10 سال و حتی یک ماه زمان زیادی است.
📕ب)
▪️اما جنبه ی منفی آن (که اصل سخن ما در مورد آن است) این است که، وقتی باوری درست باشد، چرا باید آن را دور بیندازیم؟!، هزاران سال که سهل است. اگر میلیون ها سال هم باشد، چه اشکالی در تبعیت از آن وجود دارد؟
▪️بله، این سخن را طیف های مختلف در مورد عقاید دینی ما مسلمین بکار می برند، اما معلوم نیست کسانی که در خانه ی شیشه ای نشسته اند، چرا نسبت به دیگران سنگ اندازی می کنند (همانگونه که پیشتر در رد واژه ی کهنه پرست ذکر کرده ایم:)
🔸- ملی گرایان منتقد اسلام می گویند آیین زرتشت از اسلام بهتر است، در حالی که اگر ملاک برتری ادیان، تازه بودن باشد، آیین زرتشت آنقدر کهنه است که به سختی می توان تاریخی برای آن تعیین کرد.
🔸-یا کسانی که در پی استوار نمودن سکولاریسم هستند و اسلام را نقد می نمایند، حتما باید بدانند دموکراسی مدعای آنها، ریشه در یونان باستان دارد (چند قرن قبل از میلاد حضرت عیسی (ع)) و باز کهنه تر از اسلام است. (مثلا پدر دموکراسیِ آتنی، کلِئیستِنِس است)
🔸-از آن طرف بی خدایی هم ریشه در یونان باستان دارد و باز کهنه تر از آیین اسلام محمدی است.
📗ج)
▪️پس اگر درستی و نادرستی علمی را در نظر نگیریم و معیار ما فقط تاریخچه و سن و سال باشد،
اتفاقا اندیشه ی منتقدان اسلام باید حذف شود و همگی باید به الهی بودن قرآن کریم ایمان بیاورند(چون تازه تر از تفکرات آنهاست). ولی آیا این ملاک صحیح است؟
▪️قطعا صحیح نیست و برای ابطال یک ایدئولوژی یا باور، باید با دلیل و برهان وارد شد نه با چنین سخنانی. و به کسی که چنین حرف هایی می زند بفرمایید، لطفا از روش دیگری استفاده کن چون این روش غیر علمی است.
📙د)
▪️احتمالا یک اسلام ستیز بگوید؛ ما با دلیل، نادرست بودن اسلام را ثابت کرده ایم، در پاسخ می گوییم، پس لطفا از قِدمت و زمان حرف نزنید و نگویید چون کهنه است، باید حذف شود.
▪️در ثانی، شما فقط ادعای نقد اسلام را داشته اید و کاری که کرده اید اشکال پیدا کردن نبوده است؛ شما فقط مطالب نادرستی ارائه داده اید که به کرات و مرات پاسخ داده شده است.
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام و رحمتالله
اگر در فضای مجازی بخواهم به طرفداران سید کمال حیدری در باب ولایت فقیه پاسخگو باشم و قانعشون کنم و یا حداقل سکوت اختیار کنند
چه مطالبی رو پیشنهاد میدین
هرچی از دروسی که خوندیم را گفتم باز بهانه میارن
یک استدلالشونم احادیثی است که میگن تا زمان ظهور هیچ حکومتی نباید برپا شود چرا که بیشتر آبروی اسلام را میبرند
#مرتبط
پرسش: کسى که اشتباه مى کند و معصوم نیست، چگونه مى تواند ولایت داشته باشد؟
جواب:
ولایت مراتبى دارد و بسیارى از مراتب آن هیچ ارتباطى با عصمت ندارد؛ مثل ولایت پدر بر فرزند، شوهر بر زن، قیم بر صغیر و....
قرآن مجید مواردى از ولایت را ذکر مى کند که لزوماً مشروط به عصمت نیست؛ مثلاً مى فرماید: (وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ)؛توبه (۹)، آیه ۷۱. «برخى از مؤمنان بر دیگرى ولایت دارند» یا (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِى سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ)؛انفال (۸)، آیه ۷۲. «همانا کسانى که ایمان آورده و هجرت کردند و با مال و جانشان در راه خدا جهاد نمودند و کسانى که آنان را پناه داده و یارى کردند، برخى بر بعضى دیگر ولایت دارند».
از سوى دیگر یکى از اقسام ولایت «زعامت و رهبرى سیاسى» است. اکنون این سؤال پدید مى آید که آیا این مرتبه از ولایت، عصمت مى خواهد؟ پاسخ آن است که وجود عصمت براى رهبر و پیشواى سیاسى، بسیار خوب و مفید است و با وجود شخص معصوم، هیچ فرد دیگرى، حق حکم رانى و ولایت ندارد. حال اگر شخص معصوم وجود نداشت و یا در غیبت به سر مى برد، چه باید کرد؟ آیا امت اسلامى باید بدون رهبر باشد؟ یا باید به رهبرى و ولایت طاغوت تن دهند؟ و یا باید بهترین کسى که از نظر علم، زهد، تقوا و مدیریت سیاسى، کمترین فاصله را با معصوم دارد، به رهبرى برگزینند؟
در واقع با وجود معصوم، باید خود او رهبرى کند و در عصر غیبت به نیابت از امام زمان(عج)، ولى فقیه رهبرى و زمام امور جامعه را به دست گیرد تا امت گرفتار هرج و مرج و آنارشیسم و یا ناچار به پیروى از طاغوت نشود. این مسأله هم از نظر عقلى پذیرفته شده و مورد تأیید است و هم نصوص دینى بر آن صحّه مى گذارد.
ناگفته نماند خطا دوگونه است:
یکم. خطاهاى فاحش و روشنى که حداقل براى عموم کارشناسان مسائل دینى، سیاسى و اجتماعى، بطلان آن روشن است. کسى که مرتکب چنین خطاهایى بشود، داراى شایستگى رهبرى نیست و ولایت ندارد.
دوّم. خطاهاى پیچیده و کارشناختى که در میان کارشناسان نیز چندان روشن نیست و معمولاً مورد اختلاف آرا و نظرات است. در این صورت نمى توان با قاطعیت حکم کرد که نظر کدام یک صحیح است؛ زیرا هر کس بر اساس مبانى پذیرفته شده خود، حکم مى راند. این گونه موارد در مسائل اجتماعى و سیاسى زیاد به چشم مى خورد و ولى فقیه هم یکى از آراى متفاوت را بر مى گزیند. از طرف دیگر در چنین مواردى، چاره اى جز این نیست که یک رأى ملاک عمل قرار گیرد؛ زیرا کنش اجتماعى و سیاسى نیازمند وحدت رویه است و در غیر این صورت جامعه دچار هرج و مرج مى شود. ضمن آنکه از نظر فکرى، راه تحلیل و نقد و بررسى سالم براى همگان باز است؛ اما نظم و انضباط اجتماعى مستلزم وحدت رویه و عمل است؛ همچنان که در تمام نظام هاى سیاسى این گونه عمل مى شود و از آن گریزى نیست.
بنابراین در فرض فقدان معصوم یا غیبت او، هیچ راهى براى به صفر رساندن خطا وجود ندارد. از طرفى نمى توان به آنارشیسم و هرج و مرج تن داد و لاجرم باید یک رأى مورد تبعیت قرار گیرد.
گفتنى است امامان(ع) مرجعیت کامل دینى را در تمام ابعاد دارند و حجت واقعى خداوند مى باشند. لازمه چنین چیزى مسلماً عصمت است؛ در حالى که مجتهد و ولى فقیه حجت ظاهرى است و لازمه آن عصمت نیست، بلکه عدالت و فقاهت است که نزدیکترین مرتبه ممکن به عصمت مى باشد.
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
#مرتبط
متن شبهه:
به صورت برهان عقلی به این دو سوال پاسخ دهید
1_چرا جامعه بشری نیاز به حکومت اسلامی دارد
2_ چرا حاکم جامعه باید #ولی_فقیه باشد.
پاسخ شبهه:
🔺1- احکام دین مبین اسلام ابدی است
2- اسلام دارای احکام اجتماعی/سیاسی/ جهادی/جزایی/ اقتصادی و... بسیاری است
3- اجرای این احکام بدون تشکیل حکومت امکان ندارد.
4- اصل وجود و ضرورت حکومت برای هر انسانی روشن است
🔺5- در زمان غیبت آیا اسلام و اهلبیت علیهم السلام برای #شیعیان تعیین تکلیف کردند که چه کار بکنند یا نه.
6- قرآن و اهلبیت علیهم السلام ما را از رجوع به طاغوت نهی کردند
7- طاغوت کسی است که مشروعیت امر و نهی کردن ندارد
🔺8- امام معصوم در زمان غیبت حاضر و صاحب قدرت نیست
9- شیعیان در زمان غیبت چه کنند؟
✍ نتیجه: راهی که اولا عقل/ ثانیا خود اهل بیت علیهم السلام به ما نشان دادند؛ تشکیل حکومت و رجوع به اسلام شناسانی است که در غیبت امام احکام اسلام را در حد توان اجرا کنند.
#امام_خامنه_ای
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521