eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
معلمان به عنوان تأثیر گذارترین قشردر پیشبرد اهداف صحیح تربیتی و فرهنگی جامعه هستند.الان ماه هاست که بحث رتبه بندی معلمان مطرح شده ولی متاسفانه اجرایی نشده است و این مسئله موجب دلسردی و بی انگیزگی و بی اعتمادی این قشر زحمتکش شده است. آحاد جامعه باید بدانند کار معلمی آن چنان که در اذهان عمومی نقش بسته است ،کار ساده و راحتی نیست.اگر اوضاع به همین منوال پیش برود بدنه نظام تعلیم و تربیت ضربه جدی خواهد خورد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام 👇 طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان تا ۳۱ شهریور باید اجرایی گردد مشروح خبر را در آدرس زیر دنبال کنید 👇 https://www.ghatreh.com/news/tag/29634-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/0/20 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 از بارش های بی سابقه باران ☀️ امام صادق ‏علیه السلام می‏فرماید: در آستانه قیام ‏علیه السلام سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل می‏پوسد. پس در این تردیدی به خود راه ندهید». 💯 در روایات شریف به صورت صریح به مکان این بارش ها اشاره نشده ولی بعضی قرائن وجود دارد که میتوان فهمید مراد احادیث بیشتر مناطق مسلمان نشین است چرا که در روایات آمده یکی از اهداف این بارشها روییدن گوشت بر پیکر مبارک مومنان و شهیدانی است که سالها قبل از دنیا رفته اند و در صدد و یاری امامشان هستند. لذا این بارشها باید در جایی محقق شوند که آن دسته از مومنین دفن شده اند. 🔸 یکی دیگر از مکان های این بارش ها عراق و مخصوصا شهر کوفه است.(رجوع کنید به ملاحم و فتن، ج 3، ص 170) و مناطق خرما خیز (رجوع کنید به الارشاد ج‌2، ص‌377) یعنی منطقه غرب اسیا و مناطق شیعه نشین از جمله ایران و بحرین و عراق و ... 🌙 هدف این بارانها سه مطلب است ، اول اینکه خشک سالی چندین ساله قبل از از بین برود و همه زمین آماده فرا رسیدن فصل بهار بشر شود و همه زمین قابل کشت و زرع گردد(رجوع کنید به : الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد ج‏2 ص 370 ) و دیگر اینکه همانطور که قبلا گفته شد بدن های مبارک مومنینی که اجازه رجعت دارند در قبرهایشان گوشت می رویاند و اماده یاری مولایشان مهدی صاحب الزمان شود(رجوع کنید به الإرشاد ج‏2 381 ) و سوم در اثر این بارانها بدنهای شیعیان از هر درد و مرضی شفا یابد و دلهایشان نسبت به نزدیکی ظهور آرامش و یقین یابد. ✍ پایان/ سالهای منتهی به ظهور سالهای پر بارشی خواهند بود همچنانکه این تغییر بزرگ را در چند سال اخیر شاهد بوده ایم. همراه با ما در کشورهای مسلمان نشینی همچون کویت ، عربستان ، قطر ، لبنان ، بحرین و عراق و سوریه و ... سالهای پر بارشی را شاهد بوده اند و منطقه پس از دو دهه خشکسالی محض به یکباره با حجم بارشهای زیاد مواجه شده است که کارشناسان اعلام کرده اند در سالهای پیش رو بیشتر هم خواهد شد تا جاییکه وزیر نیرو رسما اعلام کرد که باید کشور را برای رویارویی با سالهای ترسالی آماده کنیم! ✍ تعجیل در فرج امام نازنینمان صلوات که مانندش را ندیده اید. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج با سلام سوالم اینه که این متن سندیت دارد؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
در فضای مجازی روایتی از امام صادق (ع) (رَوَی عَبْدُ اَلْکَرِیمِ اَلْخَثْعَمِیُّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ کَمْ یَمْلِکُ اَلْقَائِمُ عَلَیْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَبْعَ سِنِینَ تَطُولُ لَهُ اَلْأَیَّامُ وَ اَللَّیَالِی حَتَّی تَکُونَ اَلسَّنَةُ مِنْ سِنِیهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِینَ مِنْ سِنِیکُمْ فَیَکُونُ سِنُو مُلْکِهِ سَبْعِینَ سَنَةً مِنْ سِنِیکُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِیَامُهُ مُطِرَ اَلنَّاسُ جُمَادَی اَلْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَیَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ یَرَ اَلْخَلاَئِقُ مِثْلَهُ فَیُنْبِتُ اَللَّهُ بِهِ لُحُومَ اَلْمُؤْمِنِینَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِی قُبُورِهِمْ فَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ مُقْبِلِینَ مِنْ قِبَلِ جُهَیْنَةَ یَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ اَلتُّرَابِ.)، دست به دست می‌شود و باران‌های اخیر در کشور را به باران‌های آخرالزمانی که در ماه رجب نازل می‌شود، تطبیق می‌دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد یاوری استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) در پاسخ به خبرنگار مهر درباره مباحث مطرح شده در خصوص روایت آخرالزمانی باران‌های سیل‌آسای دهه اول رجب به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور پاسخ مکتوبی داد که از نظر شما می‌گذرد؛ آیا حدیث زیر صحیح است و می‌تواند اشاره به بارانهای شدید در ایران و عراق و جاری شدن سیل در ماه رجب امسال باشد؟ «امام صادق (ع): وقتی که زمان قیام قائم نزدیک شود، در ماه رجب، بارانی بر مردم می بارد که مانندش دیده نشده … و آب از روی آنان بالا می‌رود، از موهای سر و رویشان خاک می‌ریزد (الارشاد، ج٢، ص٣٨١)» متن فارسی بالا که به عنوان حدیث نشر شده، تنها یک ترجمه ناقص، نادرست و تقطیع شده (برش داده شده) از روایتی است که با یک سند ضعیف نقل شده است. حتی متن کامل و تحریف نشده ی آن روایت را نیز نباید با قاطعیت به عنوان سخن معصوم (ع) ترویج کرد زیرا دارای سند محکمی نیست. ۱ - حدیثی شبیه این در منبعِ ذکر شده یعنی کتاب الارشاد، ج ۲، ص ۳۸۱ وجود دارد اما متن عربیِ آن با ترجمه فارسی بالا، تفاوت‌های مهمی دارد. ۲ - متن فارسیِ بالا، یک بُرِشِ مغرضانه از ترجمه حدیث است و بخشهای مهمی از متن عربی را عمداً ترجمه نکرده‌اند تا آن را به بارانهای اخیر ربط بدهند. ۳ - عبارت «آب از روی آنان بالا می رود» در متن عربی نیست. ۴ - مؤلف عالیقدرِ کتاب الارشاد، این حدیث را به عنوان یک حدیث صحیح نیاورده بلکه فقط گفته که شخصی اینچنین نقل کرده است (یعنی نمی‌گوید روایت، درست و عینِ حدیثِ معصوم ع است). وی همچنین سند متصلی برای آن را ارائه نفرموده است. ۵ - وقتی متن کامل روایت را ببینیم درباره ارتباطش با سیل و بارانهای شدید اخیر در ایران و عراق بیشتر شک خواهیم کرد. رَوَی عَبْدُ الْکَرِیمِ الْخَثْعَمِیُّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع): کَمْ یَمْلِکُ الْقَائِمُ (ع)؟ قَالَ: سَبْعَ سِنِینَ تَطُولُ لَهُ الْأَیَّامُ وَ اللَّیَالِی حَتَّی تَکُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِیهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِینَ مِنْ سِنِیکُمْ فَیَکُونُ سِنُو مُلْکِهِ سَبْعِینَ سَنَةً مِنْ سِنِیکُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِیَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَی الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَیَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ یَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَیُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِی قُبُورِهِمْ فَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَیْهِمْ مُقْبِلِینَ مِنْ قِبَلِ جُهَیْنَةَ یَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَابِ" عبدالکریم خثعمی گفت: به امام صادق عرض کردم: قائم عج چند سال حکومت خواهد کرد؟ امام (ع) فرمود: «هفت سال (حکومت می‌کند ولی) روزها و شب‌ها برای او طولانی خواهد شد به گونه‌ای که یک سال از سالهای (حکومتِِ) او با ۱۰ سال از سالهای شما برابری خواهد کرد. بنابراین مدت حکمرانیِ او برابر با هفتاد سال از سالهای شما خواهد بود و هنگامی که قیام او فرا برسد در ماه جمادی الاخر و ۱۰ روز از ماه رجب، آنچنان بارانی بر مردم خواهد بارید که مانندش را ندیده باشند و خداوند با آن باران، گوشتهای مؤمنان و بدنهای آنان در قبرهایشان را خواهد رویاند. گویی من به آنان می نگرم که (از گور برخاسته‌اند و) از سمتِ جُهَینه می آیند در حالی که خاک را از موهای خود می تِکانَند». این حدیث - حتی اگر صحیح باشد- ربطی به بارانهای شدید و سیل اسا در ایران و عراق ندارد زیرا: ۱ - با توجه به اینکه امام صادق (ع) در مدینه زندگی می‌کردند و گاهی نیز برای حج به مکه می‌رفتند بنابراین اگر واقعاً چنین فرموده باشند - که یقین نداریم- منظورشان بارش باران در سرزمین حجاز است نه ایران. ضمناً در متن حدیث نیز آمده که افرادی که از قبر بر می‌خیزند از سمت جُهَینه (منطقه‌ای بین مکه و مدینه) می آیند. ۲ - طبق این روایت، بارانهای مورد نظر «از ماه جمادی الاخر شروع می‌شود و ۱۰ روز نیز در رجب خواهد بود و موجب زن
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ده شدن مؤمنان و برخاستن آنها از قبر می شود» که این خصوصیات انطباق با بارانهای اخیر ایران و عراق ودیگر کشورها ندارد. این حدیث را نباید به عنوان پیشگویی سیل‌های اخیر، به معصوم (ع) نسبت داد زیرا با شرایط کنونی سازگاری ندارد. ضمناً حتی متن اصلی آن، سند محکمی ندارد و محتوایش نیز مشکوک است و یقین نداریم امام صادق (ع) چنین فرموده‌اند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
علائم ظهور ✅ یا قطعی اند:حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ فرمودند:« پنج علامت قبل از قيام قائم ـ عليه السّلام ـ است: يماني، سفياني، نداكننده‌اي كه از آسمان ندا درمي‌دهد، فرو برده شدن در بيداء، كشته شدن نفس زكيه. كمال الدين، ج2، ص649 ، نيزشيخ طوسي در كتاب «غيبت» خود ص267، ودر برخی روایات از فتنه دجال و کسوف وطلوع شمس از مغرب را از علائم قطعی دانستند. ✅یا غیرقطعی :مانند جنگ ها وکشتارهای فراوان،خروج پرچمهای سیاه از خراسان و..... ✅فرق ایندو اینجاست که علایم قطعی وابسته به هیچ شرطی نیست وحتمی است مگر اینکه بدا رخ دهد. اما علائم غیرقطعی وابسته ومشروط است یعنی اگر مقتضی آنها موجود و موانع مفقود باشد، رخ میدهد با این مطالب باید بدانیم که وظیفه ما آمادگی قبل از ظهور است واین نشانه ها فقط برای آمادگی همه جانبه بیشتربرای ظهور وبسترسازی مناسب برای یاری حضرت ولیعصر عج الله فرجه است ونمیتوان با علائم غیر قطعی ظهور را ثابت کرد زیرا تعیین زمان ومصداق جزو آسیبهای مهدویت است ودر صورت عدم رعایت،آسیب جدی به باورهای مردم میزند.پس انچه برما لازمه، علاوه بر انجام وظیفه مان و تقوا،منتظر بودن وامیدوار بودن ونزدیک دانستن ظهور است . انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضیا میگن اینکه زاکانی با کت و شلوار اومده توی سیل، یعنی قصدش کمک نبوده ... تظاهر بوده ... انگار از پشت میز کشوندن آوردنش ... وگرنه لباس ضد آب و چکمه میپوشید!!! میشه توضیح بدین؟
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
🔰 حضور با کفش و بدون پوتین و چکمه در میدان حادثه را مسخره می کنند ،اما چشمانشان ندید را که او هم ... 💠 والله قسم مشکل یک عده فقط گشودن و زبان درازی به هر بهانه علیه و مسئولین است ، همین ! استاد عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
⁉️ چرا اینقدر به گریه و عزاداری و تشکیل مجالس امام  حسین (ع) تاکید می شود؟  ✅ گریستن بر مصیبت حضرت سیدالشهدا از اهمیت بسیاری برخوردار است. و علت آن نیز روشن است گریه برای مصیبت ایشان از طرفی دلیل بر تولی و پذیرش ولایت و محبت ایشان است چرا که انسان برای مصیبت کسی می گرید که به او محبت دارد. از طرفی دلیل بر تبری از دشمنان و قاتلان حضرت و عملکرد و سیره و روش آن هاست. چون اگر کسی عملکرد آن ها را در قتل فرزند پیامبر تایید کند دیگر بر مصیبتی که بر اهل بیت پیامبر وارد کردند گریه نخواهد کرد. کسی که بر این مصیبت می گرید در واقع می خواهد بگوید اگرچه در زمان حادثه کربلا حضور نداشته است اما الان هم خود را در صف سید الشهدا و یاران او و در جبهه حق می بیند و  از دشمنان حضرت ابراز برائت می کند و حاضر نیست در صف اهل باطل قرار بگیرد. بنابراین گریه بر سیدالشهدا نشانگر حضور در جبهه حق و جبهه اولیای الهی است و این خود  دلیل بر فلاح و رستگاری شخص گریه کننده است. بنابراین هر کسی بر مصیبت اهل بیت پیامبر گریه کند و یا با بیان و ذکر این مصیبت، و اثبات حقانیت ایشان و اوج مصیبتی که بر ایشان وارد شده، دیگران را نیز به این نتیجه برساند که کدام جبهه حق و کدام جبهه باطل بوده و بدین وسیله این بصیرت را به دیگران هم بدهد که جبهه حق و باطل را تشخیص دهند و جبهه باطل رسوا گردد، علاوه بر اینکه خود هدایت یافته بلکه دیگران را نیز هدایت کرده است و روشن است که هدایت دیگران، در حکم احیا و زنده کردن آن هاست و جایگاه والایی نزد خداوند دارد. همچنین کسانی که خود قدرت بیان و روشن سازی را ندارند ولی با مال و امکانات خود زمینه تشکیل چنین مجالسی را فراهم می کنند تا عده ای در این مجالس با محبت و حقانیت اهل بیت پیامبر و ظلم و جنایات اهل باطل آشنا شوند ، باز در امر هدایت مردم شریکند.  در حدیث مناجات حضرت موسی(ع) با خداوند آمده است که؛ حضرت موسی(ع) به درگاه خداوند متعال عرضه داشت: پروردگارا! چرا امّت محمّد(ص) را بر سایر امتها برتری دادی؟! خداوند فرمود:  به خاطر ده خصلت. موسی(ع) عرض کرد: آن ده خصلت چیست تا به بنی اسرائیل دستور دهم انجام دهند؟ خطاب رسید آن ده خصلت عبارتند از: نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قرآن، علم و عاشورا. قالَ موسی یا ربِّ و ما العاشوراءُ؟ قال: البکاءُ و التباکی علی سبطِ محمّدٍ(ص) و المرثیةُ و العزاءُ علی مصیبةِ ولدِ المصطفی(ص) موسی(ع) عرض کرد: پروردگارا عاشورا چیست؟ فرمود: گریه کردن یا تباکی کردن و روضه خوانی و عزاداری بر مصیبت فرزند مصطفی(ص) است. ای موسی! در آن زمان هیچ بنده ای نیست که گریه یا تباکی کند در عزای فرزند پیامبر(یعنی حسین بن علی) مگر این بهشت برای او حتمی است و هیچ بنده ای نیست که مقداری از مالش را در راه محبّت فرزند پیامبر(ص) انفاق کند از طریق طعام دادن یا غیر آن مگر این که خداوند متعال در دنیا به هر درهمی هفتاد درهم به او برکت عنایت می کند و سرانجام به فضل خدا وارد بهشت می شود و گناهانش آمرزیده می گردد. بعزّتی و جَلالی ما مِن رجُلٍ او امرأةٍ سَال و دمَع عَینَیه فی یومَ عاشوراء، قطرةً واحدةً الّا و کتَب لَه اَجرَ مائةَ شهیدٍ به عزت و جلالم قسم که هیچ مرد و زنی نیست که در روز عاشورا و غیر عاشورا برای امام حسین(ع) قطره اشکی بریزد مگر این که برای او ثواب صد شهید نوشته می شود. پینوشت: ۱)مستدرک سفینة البحار، ج۷،ص۲۳۵ ۲)مستدرک الوسائل محدث نوری،ج۱۰،ص۳۱۹ ۳)مجمع البحرین طریحی،لغة عشر،ج۳،ص۱۸۶
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👇 امام حسین به گریه نیاز نداره عده ای با ژست روشنفکری دینی می‌گویند: امام حسین(ع) شهید نشد که ما گریه کنیم و توی سر وکله بزنیم باید راه حسین را شناخت حسین به این عزاداری ها نیاز نداره 📌✅ 👇 این حرف درستی است که امام حسین(ع) به گریه ما نیاز ندارد. 👈خداوند هم به نماز و عبادت ما احتیاجی ندارد پس انجام ندهیم؟!⁉️ 📌اصلا اینجا حرف از نیاز امام حسین(ع) به عزاداری ما نیست. این شبهات با حرفهای قشنگ دینی مخلوط می‌شود. 👈کسانی که ادعای روشنفکری دینی دارند به این سوال جواب دهند: 🔺 چرا امام موسی کاظم(ع) که خودشان امام معصوم هستند برای (ع) عزاداری می‌کردند؟ 🔺 امام رضا(ع): هر گاه ماه فرا می‌رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی‌شد و غم و افسردگی بر او غلبه می‌یافت تا آن که ده روز از محرم می‌گذشت، روز دهم محرم که می‌شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود. 📚امالی صدوق، ص 111 🔺یا چرا امام صادق(ع) از قول پدرشان می‌فرمایند: پدرم امام باقر(ع) به من فرمود: ای جعفر ! از مال خودم فلان مقدار وقف نوحه خوانان کن که به مدت ده سال در «منا» در ایام حج، بر من نوحه خوانی و سوگواری کنند. 📚بحار الانوار، ج 46، ص .220 💠 گریه بر حسین(ع)، گریه اعتراض به ظلم است. گریه بر محبت حسین(ع) 📌مگر در زیارت عاشورا نمی‌خوانیم که با محبت حسین(ع) به خدا نزدیک می‌شویم 👈 با حرفهای به ظاهر قشنگ، دنبال تحریف و تخریب روضه امام حسین (ع) هستند و تازه خود را اسلام شناس و امام شناس هم معرفی می‌کنند. التماس تفکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# شبهه اره قانون کشور ما اینه باید تابع قانون بود... اما همون کشورای غربی قانون اساسی شون به روزه نه اینکه قانون کشور ما 40ساله اینه و کسایی این قانون رو نوشتن ک دیگه زنده نیستن و برا ما تصمیم گرفتن.. منم نمیگم بی حجاب و وضع خراب بگردن من میگم مشکلات دیگه مردم رو هم به همین جدیت رفع کنن... چرا تو خیابون دنبال بی حجاب می‌گردن اما دنبال یه گرسنه دنبال یه مریض ک خرج درمونشو نداره نمیگردن چرا اوضاع اقتصادی مردم رو درست نمیکنن چرا مردم باید اتوبوس خوابی و پشت بوم خوابی و گور خوابی کنن اما اگه همونا موهاشون بیرون باشه دولت احساس خطر میکنه.. شهدا هم اصن بخاطر موی کسی شهید نشدن
✅اولا پیشینه تاریخ قانون اساسی کشورما به سال ۱۳۵۷ برمیگردد یعنی تقریبا ۴۴ سال. تاریخ قانون اساسی آمریکا سال ۱۷۸۹ میلادی یعنی بیش از ۲۰۰سال!!!!!! واین رقم تاریخ در فرانسه باز بیش از ۲۰۰سال!!!! واین رقم تاریخ در آلمان ۷۰ سال ودر انگلیس بیش از ۳۰۰ سال!!!!!✅ولی چون اینا غربی هستند پس نتیجه گرفتن که قانونشان به روزه😁درحالیکه کسانی قانونشان رانوشتند که خیلی زودتر از پدر بزرگ‌ قانون نویسان ایران از دنیا رفتند!!!!! ✅اینکه فرمودند مشکلات دیگر مثل اقتصادیرا درست کنند حرف درستی است وحرف همه است وما انتظار تلاش بیشتری از مسئولین داریم منتها مسئله حجاب هم باید حل شود ومهمتر، آموزش از طرف خانواده بخصوص مادر است،سپس آموزش پرورش و رسانه ها وخود دولت ودیگران. والبته درکنار این فرهنگ سازی باید با هنجارشکنان هم طبق قانون برخورد شود وگرنه چون هنجارشکنی درهمه چیزی وجود داره واگر برخورد نشه یقینا ابتذال فرهنگی دامن همه را خواهد گرفت. ✅شهدا بخاطر اسلام شهید شدند وحجاب هم یکی از ضروریات دین اسلام است والبته اینکه شهدا در وصیت نامه شان خیلی به حجاب تاکید میکرد اینجا مشخص میشود که چرا امروز دشمنان درجه یک شهدا افتادند به فکر بیحجابی ایران واز طریق امپراتوری رسانه ها وسنگین ترین حملات رسانه ای وفرهنگی ، میخواهند تمدن برهنگی را که کلید از بین بردن معنویت مردم است را رقم زده وبنیان خانواده ها را نابود و جمهوری اسلامی را مثل یک دندانی که از درون خالی شده قرار بدهند‌وایران را به درد لاعلاج خودشان مبتلا نمایند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
+249بنام خدا خدای محمد ! خدای محمد که خدایی عادل است! عدالت چیست؟ که هر حاکم ظالمی آنرا چماق کرده تا بر سر داناتر بکوبد واو را پایین بیاورد و دیگری را بجای او بالا برد! عدالت الهی اینکه دانا ونادان برابر نیست!عدالت اینکه السابقون السابقون اولا ئک المقربون، عدالت اینکه پنج انگشت مساوی نیستند!عدالت اینکه به دانش آموزی که تلاش کرده ،بی خوابی کشیده، درس خوانده،نخبه شده!بهای بیشتری بدهی، تا الگویی شود برای دانش آموزی که تنبلی کرده،درس نخوانده،آ گاهی نیافته! عدالت اینکه یک کارمند،مدیر و مسولی که تلاش کرده و باید نتیجه این تلاش را در حکم کار گزینی و دریافت حقوقش ببیند! به حکم حاکم جبار عدالت پیشه! وارونه نگردد! که از حقوق او کم کنی وبه کارمند زیر دست او دهی ! عدالت شمشیری نیست که با آن انگشت بلندی را کوتاه کنید تا هم تراز انگشت کوتاهی شود! پس مساوات چیست ؟ اما مساوات اینکه تقلبی صورت نگیرد و سئوال یکسانی به دو دانش آموز داده شود تا هرکس به سهم تلاش خود نمره بگیرد! اگر این شد انگیزه حرکت وتلاش به فرد ودر نتیجه جامعه داده میشود تا در مسیر پیشرفت حرکت کند! اگر این روش دنبال شد وفرد داناتر را بها دادی پست میگیرد وبالا میرود و مدیران افرادی داناتر از دیگران می شوند! ودر نهایت حکومت بدست کسانی می افتد که داناترند وکمتر خطا میکنند و درنتیجه‌جامعه ای میشود خدا پسندانه و منطبق بر سنت نبوی!محمد وخدای محمد! و چنین جامعه‌ای جامعه‌ای روبه رشد می‌گردد و به سوی رستگاری وپیشرفت حرکت میکند! وقتیکه کودتا منشانه بر پایه معیار های به ظاهر زیبا یک فرد نادان وبی تخصص را مدیر یک مجموعه دانا وبا سواد کردی! مجبور می شوی برای رفع تناقض نابرابری سطح تحصیلات با بدنه سازمان، آموزش! ضمن خدمت مدرک پروری راه بیندازی ودکتر! تولید کنی! واین میشود که در سطح کلان هیچ مدیر و رییسی نیست که ملعون ومترود نشده باشد!؟وجامعه هم این! خدای محمد ص، خدایی جبار نیست! همه سوره های کتاب محمد با رحمان ورحیم شروع شده!جایی هم که ازصفت جبار بودن یاد شده« قاسم الجبارین» است،یعنی که خدا در هم کوبنده جبر کنندگان است! محمدص حکومت را ویژه «پروردگار» دانای ،عادل، رحمان، رحیم میداند!وهیچ پرورش دهنده ای هم بد پرورش یافته خود را نمی خواهد! در دین وآیین پیامبران از جمله محمدص حکومت کردن بر دیگران جایگاهی ندارد! سلیمان هم که حاکم شد موفق نبود!چون حتی مورچگان هم ناراضی بودند و شکایت اورا نمودند ! و در شان یک پیامبر نیست که حتی موری هم از دست او نا راضی باشد! زیرا ضربه این نارضایتی به خدا می خورد! چون پیام آوران خود را دوست ومرشد بندگان و نماینده خدا میدانند! لذا در «غدیر»هم محمدص نمی گوید: هرکه را من بر او حاکمم، علی هم حاکم بر اوست!ویاحتی جانشین من است!!در غدیر هم گفت:امروز اعلام میکنم که دین وآیین خوب زندگی کردن و رستگار شدن شما تکمیل است،هرکس که مرا الگوی عملیاتی بودن مکتبم میداند ومرا دوست خود میداند! ( دوستی اوج محبت و بالا ترین رابطه دوفرد است که گاهی از رابطه خانوادگی هم بالاتر است!) ودوست میدارد! علی هم الگو و امام وشاخص ودوست اوست!اگر مرا به عنوان حجت خدا ودوست خود می دانید و میخواهید راه را گم نکنید، برادرم علی را هم دوست و شاخص خود بدانید وپشت سر او حرکت کنید! این پیروان! محمد ص بودند که در پی تشکیل حکومت وبه قدرت رسیدن بودند! وبرای آن ارزش قائل میشدند، وبرای رسیدن به آن لحظه شماری میکردند! و نه تنهاارزش های الهی که ارزشهای انسانی را هم زیر پا نهادند! وقبل از آنکه پیام آورشان را دفن کنند! حکومت را علم کردند!!؟ خدای محمد همان خدای علیست که برای حکومت بر مردم ارزش آب بینی یک گوسفند هم قائل نیست! .. لطفاً پاسخ این شبهه را بفرمایید👆
هدایت شده از حسین ستوده۲
پاسخ شبهه : ابتدا دقت شود که اگر کسی به وجود خدا معرفت و ایمانی ندارد، نباید اصلاً در خصوص عدل یا سایر اسمای الهی سخنی بگوید. مگر می‌شود بدون قبول داشتن «وجود» از اسما، صفات یا افعال او سخن گفت؟! اما اگر کسی وجود خدا را قبول دارد، باید بداند که اساساً سؤال «اگر خدا عادل است»، سؤالی غلط و انحرافی است. چرا که اگر فرض کند [العیاذ بالله] خدا هست ولی عادل نیست، چه فرض جایگزینی خواهد داشت؟ آیا خدا ظالم است؟ ظلم که از جهل، نقص و نیستی است. آیا خدا «سبحان»، یعنی منزه از نیستی‌ها و نقص‌ها نیست؟ اگر خدا «سبحان» نباشد که اصلاً خدا نیست، او نیز موجود محدود و ناقصی می‌شود که در اصل وجودش نیاز به هستی‌بخش دیگری دارد. مثل سایر مخلوقات. پس همیشه در مهندسی سؤال در ذهنمان راجع به خداوند متعال دقت کنیم که «وجود» و «سبوحیّت» خدا را ناخودآگاه نفی کنیم. چرا که در این صورت پاسخ سؤال نیز فایده‌ای ندارد. دقت شود که اسما یا به قول خودمان «صفات الهی» با وجودش اثبات می‌گردند، نه این که وجود با صفات اثبات گردد. یعنی اگر خدایی هست (که هست) حتماً حیّ، قیوم، علیم، حکیم، قادر، عادل و ...، می‌باشد و اگر نباشد، دیگر خدا نیست. اما در پاسخ سؤال مطروحه نیز دقت شود که اولاً نسبت دادن «چرایی» مرگ فرزند به گناه پدر یا مادر، کار بسیار دشواری است و اگر به اثبات نرسد و یقین حاصل نگردد، نوعی افترا به خداوند متعال است. فرد مدعی به خدا می‌گوید: تو این فرزند را گرفتی، چون من فلان گناه را کردم! حال سؤال ایجاد می‌شود که از کجا این «علت و معلول» را کشف کردی؟! آیا وحی شد؟ آیا معصوم (ع) فرمود؟ آیا کشف و شهودی صورت پذیرفت؟ یا این که همه وهم و گمان و ... بالتبع افترا بود؟! اما اگر به فرض خداوند متعال فرزندی را به خاطر گناه پدر یا مادرش ببرد نیز مال خودش را پیش خودش برده و در بازپس‌گیری امانت، مدیون کسی نمی‌ماند و به کسی ظلمی نشده است، اگر چه فرد یا افراد به آن امانت علاقه‌ی شدیدی داشته باشند. به عنوان مثال: اگر صاحب خودرویی، آن را امانت نزد کسی بگذارد و اجازه استفاده‌ی متعارف هم بدهد، سپس آن شخص و اهل خانواده‌اش نیز به آن خودرو علاقه‌ و وابستگی شدیدی پیدا کنند. بعد صاحب خودرو ببیند که او امانت‌داری را رعایت نمی‌کند و یا اصلاً شیوه‌ی قهر را پیش گرفته است. آیا اگر امانت را پس بگیرد، به او یا خانواده‌اش ظلم کرده است؟! آیا اساساً کسی مالک خود یا چیز دیگری هست که بتواند به خدا معترض شود: چرا دادی یا چرا گرفتی؟ و یک نکته‌ی مهم دیگری نیز باید مورد دقت و توجه قرار گیرد و آن این که حیات دنیا، دار «علت و معلول»، «اثر و تأثیر» و نیز «عمل و عکس‌العمل» است و هر چیزی قانونی دارد منطبق با حکمت و مشیّت الهی. و خداوند متعال در اراده و مشیّت‌اش نیز به کسی ظلمی نمی‌کند. بلکه این اشخاص هستند که سبب ظلم به خود و دیگران می‌گردند. اگر کسی چشم خود را کور کرد و سبب ناراحتی خود و اطرافیانش گردید، ظالم اوست. پس اگر معصییت کسی سبب مرگ فرزند و حزن و اندون دیگران گردد نیز ظالم همان معصیت‌کار است. «إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَ لكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» (یونس، 44) ترجمه: خدا به مردم به اندازه سر سوزنى ظلم نمى‏كند و ليكن اين خود مردمند كه به خويشتن ستم مى‏كنند. «وَ خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَ لِتُجْزى‏ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ» (22) ترجمه: و خدا آسمانها و زمين را (به خيال و پندار خلق نكرد) بلكه به حق آفريد. آرى آفريد تا هر كسى را به آنچه مى‏كند جزاء دهد و در اين جزا به كسى ظلم نمى‏شود.، پاسخ ادامه دارد👇
چند خط ⭕️ پیشتر که خبری از رسانه های اجتماعی نبود و رسانه ها در انحصار فراعنه رسانه ای قرار داشت، اخبار خوب (اخبار به نفع مردم و انقلاب) یک سرنوشت بیشتر پیدا نمی کرد: "بایکوت کامل" راه پیمایی چند سال پیش اربعین را خاطرتان هست؟ بی بی سی در اوج حقارت یک خط ننوشت و عبور کرد. اما امروز به مدد رسانه های اجتماعی هیچ خبری پنهان نمی ماند. 🔸 بیایید تو جنجال اخیر؛ سیل و چکمه! دشمن با لباس های گلی مسوولین ما در سیل باید چه می کرد؟ بنویسد این حضور میدانی ضرورت نداشت؟ مخاطب نمی پذیرد. بنویسید ضرر داشت؟ خب مضحک است. بنویسد ثمر نداشت؟ اگه ثمر نداشت که اینقدر مسخره نمی‌کردند. چه کنند این جماعت جیره بگیر با خبر خوب؟ بالاخره باید حقوقی که می گیرند حلال که نه؛ حداقل کارانه خباثت شان را پر کند. ❌بهترین راه چیست؟ تمسخر و استهزا. این روش برخلاف روش های دیگر مخاطبش خواص نیست و عموم مردم است. استهزا هم لذت و سرگرمی است و هم دشمنی و مکر و خدعه. به سرعت نیز همه گیر و اجتماعی می شود. بازگردیم به ؛ در جنگ روایت ها شلوار گلی را نمی شود سانسور کرد؛ حتی نمی شود تحلیل غلط ارائه کرد. پس باید چه کنند؟ روایت نادرست؛ تحریف واقعیت؛ زشت انگاری زیبایی ها و برعکس؛ برق انداختن نجاست. خاطرتان هست رهبری فرمود جلاد را جای شهید نشانند؟ همان. 🔴 بگذریم. دشمن که دشمن است. اما امان از بداخلاقی ها و لجاجت ها و حسادت های برخی داخلی ها. ✅بصیرت انقلابی که هیچ؛ از کجا نیت‌سنج آوردند و با کدام حجت تهمت ریاکاری زدند؟ بگذریم؛ اما کاش مراقبت کنیم تا بی بهره در میدان مبارزه، خاک‌مال ها نشویم. ✍ محسن مهدیان (با تصرف)