eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
🔵 سریال امام علی علیه السلام چندین بار از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شده است و مدتی بود هر شب ساعت 23 از شبکه قرآن و معارف سیما در حال پخش بوده است. لطفا لینک زیر راببینید: https://qurantv.ir/emamali 🔴اتهامات دیگر به آیت الله جنتی که در متن هست مانند همان خبر دروغ همگی کذب محض وبرای تخریب شخصیت انقلابی ایشان است. ایشان هیچ کجا چنین حرفی نزده اند و منش ایشان الگو گیری ازسیره امام علی علیه السلام بوده است. ♦️تایید ویا رد صلاحیت کاندیداها اصلا یک مساله دل بخواهی و سلیقه ای نیست و یک مساله کاملا قانونی با فرایند پیچیده اطلاعاتی است. 🔷بر اساس ماده ۴۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان، وزارت کشور و شورای نگهبان موظف شده‌اند پس از وصول مشخصات داوطلبان، روزانه لیست کامل آنها را تهیه و به‌منظور بررسی سوابق آنان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون به وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت‌ احوال کشور و اداره تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل در مرکز ارسال کنند. مراکز مزبور نیز موظف‌اند ظرف پنج روز نتیجه بررسی را با دلیل و سند به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کنند. 🔷شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی بررسی صلاحیت های داوطلبان را در دستور کار قرار می دهد تا افرادی که شایستگی های لازم برای حضور در این حوزه مهم را دارند وارد شوند. 🔵در نظام اسلامی و بر اساس همین حکم عقلی که در قرآن کریم هم به آن تصریح شده است، مردم موظفند تا مسوولیت های حکومتی را که به مثابه امانت های گرانبها هستند به کسانی بسپارند که شایستگی دارند و برای این کار، واجد صلاحیت لازم هستند. 🔵حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: 'موضوع احراز و تشخیص صلاحیت، یک موضوع همه‏جاییِ دنیایی است و مخصوص ایران هم نیست و در همه‏جا وقتی انسان برای فعالیتی مسوول معیّن می کند، قهراً تفحّص و جست‌وجو می‏کند که آیا این شخص صلاحیت دارد یا ندارد؟... بنابراین کار، کار معمولی‏ای است؛ کاری است که در همه‏جای دنیا و پیش همه عقلای عالم انجام می‏گیرد.' 🔵رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بیان کرده اند: 'این را من اعلام می کنم، همه‌ی افراد بدانند؛ اینهائی که ردصلاحیت می شوند، لزوماً آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. اینجور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات ردصلاحیت شد، پس دیگر بکلی از صلاحیت ساقط است؛ نه،... ممکن است برای این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیت های فراوان دیگری داشته باشد.'
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ کشتن انسانهای دیگر مخصوص جنگهای داخلی مسلمین نبوده، بلکه قتل و آدم کشی ریشه در تاریخ بشریت دارد، در بین یهودیت و مسیحیت هم جنایات بسیاری رخ داده است، مانند کشتن انبیاء الهی و... 2️⃣ ریشه عقاید و سنت، القاعده و طالبان و داعش به همان بنی امیه و بنی عباس و ظالمان به خاندان رسالت برمی گردد. 3️⃣ تفاوت بسیاری وجود دارد بین اینکه یک فرد ظالم و کافر کشته شود با اینکه یک مرد آسمانی و معنوی و مدافع دین و مظلومین مثل امام حسین علیه السلام به شهادت برسد. 4️⃣ مهم این است که حامی اصلی داعش و... ،آمریکا و اسرائیل و غرب است، نفت آنها را می خرند، پولش را انتقال می دهند،اموال دزدی آنها را می خرند، به آنها سلاح و... می فروشند. 5️⃣ قتل و کشتن مخصوص اعراب نبوده، در بین تمام اقوام و ملتها وجود داشته، الان هم آمریکا و اسرائیل بزرگترین مصداق تروریسم دولتی هستند، آنها بزرگترین حامی تروریسم در جهان هستند، عامل اصلی کشتار مسلمانان در ایران، عراق، فلسطین، لبنان،یمن، افغانستان و پاکستان همین دولتهای غربی و همین جلادان کراوات و ادکلن زده هستند. جنایات اینها را در هیروشیما و ناکازاکی ببینید،جنایات آنها در جنگ جهانی اول و دوم، جنایات آنها در قرون وسطی و اندلس و ... 6️⃣ اگر بنی امیه مرتکب چنین جنایاتی درباره امام حسین علیه السلام و یارانشان شدند، به دلیل این بود که آنان بر ضد حکومت ظالمانه یزید قیام کردند، و از طرفی بنی امیه کینه امیرالمؤمنین علیه السلام را نیز در دل داشتند، ولی در فتح ایران چنین چیزی مطرح نبوده، مسلمانان تنها حکومت ظالمانه ساسانی و ظلم موبدان زرتشتی را از بین بردند. بنابراین کشتاری در ایران صورت نگرفت. اجداد ما با مسلمانان در نابودی حکومت ظالمانه ساسانی همکاری نمودند و چندان مقاومت جدی بجز در قادسیه در مقابل مسلمانان صورت نگرفت. البته طبیعت جنگهای آن روزگار این بوده که افرادی از هر دو طرف کشته شده اند، و زنان و مردان جنگجویان ایرانی اسیر شده اند. https://pasokhgoo.ir/node/60963 7️⃣ سید الشهدا علیه السلام و یاران باوفایشان برای خدا، دین، آزادی، عزت و مبارزه با ظلم جنگیدند، برای همین در تاریخ بشر ماندگار شدند. اما افرادی مثل بابک خرم دین، مرداویچ، مازیار، افشین، طاهر، ابومسلم و ...برای چه جنگیدند و کشته شدند؟؟مسلما اگر برای دین و برای خدا و انسانیت بود در تاریخ جاودان می شدند اما آنها به راحتی فراموش شدند. اگر تمام سال شب و روز برای امام حسین علیه السلام و حادثه کربلا عزاداری و گریه کنیم باز کافی نیست و حق آنها را بجا نیاورده ایم. 8️⃣ جنایات بنی امیه و بنی عباس به خاطر دنیا طلبی، قدرت، ثروت و شهوت بوده، درست همان اهدافی که آمریکا و اسرائیل و غرب دارند. 9️⃣ نقش عناصر یهودی و مسیحی را در حکومت بنی امیه بخصوص مشاور مسیحی یزید را نباید در جنایت آنها در حادثه کربلا نادیده گرفت. https://b2n.ir/207594 https://b2n.ir/931403 https://b2n.ir/375993
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
🔴بنای «نصب الشهید» در شرق بغداد در اوایل دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و به دستور صدام حسین التکریتی در میان یک دریاچهٔ مصنوعی ساخته شد. این بنا که ظاهری شبیه به یک قطرهٔ اشک دو نیم شده با شعله ای در میان خود دارد و از سبک گنبدهای دورهٔ عباسی اقتباس شده است، به عنوان یادبود کشته شدگان عراقی در هشت سال جنگ با ایران طراحی شده است. در اطراف این بنا، نام هزاران نفر از این کشته شدگان به خط عربی نقش شده است. طی سال های متمادی، این بنا نمادی از ایران ستیزی حکومت صدام بوده است. 🔵اما اخیرا این بنا به همت دولت شیعی عراق تغییر کاربری داده است و به عنوان یادبود گروهی دیگر از مقتولین استفاده می شود. دولت عراق این مکان را به موزهٔ افتخار شهدای شیعی و کردی تبدیل کرده است که رژیم صدام آن ها را به قتل رسانده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4 ( بخاطر امام حسین این نوشتار را نشر دهید ) اقای استاد جناب رحیم پور ازغدی در خطابه خود قیام امام حسین مظلوم را مانند نویسنده کتاب شهید جاوید ، یک قیام سیاسی و برای تاسیس حکومت دینی در عراق می داند ، بنده می پرسم اگر امام واقعا برای حکومت به سمت کوفه رفته باشد اولا چرا بدون سرباز و سلاح رفت یعنی باید حداقل به اندازه هزار نفر سرباز در برابر آن امپراطوری بزرگ اموی ، با خود همراه می داشت که نداشت پس چه امامی و چه اقدامی کرد ؟ ثانیا چرا از مدینه با زن و فرزند خارج شد تا بعد از انجام حج به سمت یمن برود ،ثالثا چرا در خطابه منای مکه هیچ اشاره ای به خلافت و تاسیس حکومت نکرد ، فقط در باره عبادت و امر به معروف سخن گفت ، رابعا چرا ( بعد از آگاهی از اسارت یا ترور توسط عَمرو ابن سعید والی مکه ) حج را نیمه تمام گذاشت و بدون طرح و برنامه بسوی کوفه شتاب گرفت ، خامسا چرا در نامه کوفیان ملعون ، هیچ اشاره ای به حق خلافت نشد و قصد آنان فقط دعوت وحمایت و اعلام بیعت وفاداری بود ، سادسا وقتی دو فرستاده او یعنی مُسلم ابن عقیل و سپس قیس ابن مُسَهّر کشته شدند امام فهمید مردم کوفه خیانت کردند باز چرا بسوی کوفه ادامه طریق داد ، سابعا وقتی در محاصره حّر ریاحی قرار گرفت چرا درخواست برگشت کرد ( ولی حرّ او را به دستور ابن زیاد محاصره و گیر انداخت یا او را مجبور به بیعت کنند و یا بکشند ) ثامنا چرا در خطابه صبح عاشورا هرگز از حق خلافت سخن نگفت فقط از منزلت معنوی و نفی بیعت اجباری فریاد داشت ، تاسعا چرا تا آخرین لحظه تسلیم نشد مثل پیامبر و پدر و برادرش که صلح و سازش کردند با آنکه تا ظهر عاشورا شکست خود را قطعی دید ، عاشرا چگونه برغم پیمان شکنی کوفیان و کشتن دو فرستاده، حاضر شد باز بسوی کوفه برود ، درحالیکه اگر اسیر می شد برای او و خانواده مظلومش بهتر بود ، بویژه چرا حاضر شد تمام خاندان پاکش جلوی چشم خودش فدا شوند ولی باز تسلیم بیعت اجباری با ظالم نشود ، مگر جایگاه او بالاتر از پدر و برادرش بود ، پس آن حضرت نه آدم سیاسی بود و نه جنگی بلکه یک انسان آسمانی بود چون پیامبران الهی که با سیاست نجس عُرفی جمع شدنی نبود ، در غیر این صورت معاذالله باید گفت از حداقل حَزم و عقل و درک سیاسی عاری بوده است ، حضرت می دانست که بنی امیه تحمل هیچ نوع مخالفت بویژه از بنی هاشم را ندارد ، یا بیعت یا قتل یعنی به حبس واسارت هم قانع نبودند ، بویژه امام می دانست که شخص یزید دنبال انتقام تاریخی و زهرچشم گرفتن از بنی هاشم است و بقول حضرتش اگر توی سوراخ موش هم برود او را خارج و می کشند ، ولید ابن عُتبه در خود مدینه به او گفته بود یا بیعت یا مرگ ، برای آنکه خاصیت ذاتی هرحکومتی (جز حکومت معصومین) و هر قدرت بی نظارت تسلیم سازی همگان بلکه جهان در برابر اراده حاکمان است ، قدرت فقط دنبال توسعه سلطه خویش است ، لذا امام غریب فقط دنبال مکان امن بود تا نه کشته شود و نه تسلیم ، امام از کوفیان انتظار داشت به او کمک کنند که مجبور به بیعت با یزیدیان نشود حتی با اسارت و دستگیر کردن او ، لذا برای اسکان و تامین جان خود و خانواده بطرف کوفه رفت ، بعد وقتی دید مُسلم و قیس را کشتند دریافت دیگه کارش تمام است ولی هم چنان بسوی قتلگاه (حالا هرکجا) حرکت کرد ، اقای ازغدی ان شالله عمدا دروغ نمی گوید اما ناخواسته به امام ستم روا می دارد و منزلت امام را در حد عبدالله ابن زبیر و مختار ثقفی و زید ابن علی ... تنزل می دهد ، چون هر حکومتی برای خودش حق قائل است که خارجی و شورشی را بکشد فقط به دلیل آنکه قدرت دارد و شیدای بقای قدرت خویش است ، با تحلیل آقای ازغدی حق با کسانی مانند غزالی و ابن خلدون و ابن تیمیه است که کار امام را اشتباه استراتژیک دانستند و برخی دیگر حتی امام را مقصر قتل خودش قلمداد کردند ، در حالیکه امام فقط می خواست به عنوان یک مصلح ضمن امر به معروف، بیعت اجباری با ظالم نکند همین ، کاش این نوشتار به دست هم کلاسی خیلی قدیم بنده برسد تا دیگه امام مظلوم را سیاسی نکند که خود ظلمی مضاعف است بر حضرتش ، الداعی الغریب ،
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه 4 #اکبری ( بخاطر امام حسین این نوشتار را نشر دهید ) اقای استاد جناب رحیم پور ازغدی در خطابه خ
❎مغالطه اول : تشبیه دیدگاه رحیم پور و نویسنده کتاب شهید جاوید ❇️نویسنده متن عمدا و به دروغ این دو دیدگاه را به هم تشبیه کرده .بین دیدگاه صحیح قیام امام حسین علیه السلام و دیدگاه نگارنده کتاب شهید جاوید اختلاف نظر اساسی وجود دارد.این کتاب اشکالات فراوانی دارد. نویسنده کتاب شهید جاوید نه‌تنها منکر علم و معجزات امام حسین(ع) است، بلکه از قرائنی که پیداست از قدر و مقام آن حضرت کاسته و او را از افراد عادی هم بی‌هوش‌تر فرض کرده است او قیام امام حسين (عليه السلام) را اقدامى در حد يك دفاع شخصى می داند.در این کتب بسیاری از احادیث و حتی مسلمات تاریخی انکار شده است ❇️نگارنده کتاب شهید جاوید برای عامل دعوت مردم كوفه ارزش بیش از حد قائل شده است، گویی خیال كرده است كه عامل اساسی و اصلی این است.در میان عاملهای قیام امام اتفاقاً كوچكترین آنها از نظر تأثیر، عامل دعوت مردم كوفه است و الاّ اگر دعوت مردم کوفه عامل اساسی می بود، آن وقتی كه به امام خبر رسید كه زمینه ی كوفه دیگر منتفی شد، امام می بایست دست از آن حرفهای دیگرش هم برمی داشت و می گفت بسیار خوب، حالا كه این طور شد، پس ما بیعت می كنیم، دیگر دم از امر به معروف و نهی از منكر هم نمی زنیم. اتفاقاً قضیه برعكس است. سیاسی ترینخ طبه های امام حسین، شورانگیزترین و پرهیجان ترین سخنان امام حسین، بعد از شكست كوفه است. ❎مغالطه دوم :گفته شده چرا امام با لشکر و سلاح به جنگ امویان نرفت؟ 1️⃣اساسا امام در چه شرایطی از مدینه خارج شد؟ در شرایطی که یزید به حاکم مدینه نامه نوشت که از حسین علیه السلام یا بیعت بگیر یا اگر بیعت نکرد گردن او را بزن!! در این شرایط آیا فرصتی برای تجهیز سپاه بود؟ 2️⃣ آیا برای نویسنده نامه نگاری با مردم کوفه و فرستادن مسلم به آنجا فراهم کردن آمادگی وتجهیزات نظامی برای تشکیل حکومت نیست؟ از نمودهاى تلاش امام حسين(عليه السلام) براى تشكيل حكومت اسلامى، پاسخ به دعوت‏ كوفيان جهت پذيرش رهبرى قيام بر ضدّ حكومت نامشروع يزيد است. همچنین فرستادن مسلم به عقیل به کوفه به عنوان سفیر و برای ارزیابی دعوت آنان و بسيج نيروها و گرفتن بيعت از مردم، حكايت از عزم امام(ع) جهت تجهیز سپاه وتشكيل حكومت اسلامى و الهى دارد. 3️⃣آیا دعوت از مردم بصره تجهیز سپاه نبود؟ امام حسین(ع) - هنگامی که هنوز ابن زیاد در بصره بود- نامه‌ای به بزرگان آن شهر نگاشتند که حاوی این فرازها بود: «ما اهل‌بیت پیامبر(ص)، اوصیاء و وارثان او بوده و نسبت به مقام او بیشترین حق را داشتیم، اما افرادی آن‌را غصب نمودند و ما برای جلوگیری از تفرقه اعتراضی نکرده و به آن تن دادیم … من فرستاده‌ام را با این نامه نزد شما فرستاده و شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) فرامی‌خوانم. همانا سنت پیامبر(ص) نابود شده و بدعت‌ها پدیدار شده و اگر از من پیروی کنید، شما را به راه راست هدایت می‌کنم».[وقعة الطف، ص107] نگارش چنین نامه‌ای برای مردمی غیر از مردم شهر مقصد، نشانگر آن است که حضرتشان نه برای پناهندگی و نجات جان خویش، بلکه برای تجهیز یک سپاه و آمادگی یک قیام به سمت کوفه حرکت کردند. ❎مغالطه سوم: خروج امام با زن وفرزند: 1️⃣اولین دلیل مساله امنیت خانواده امام است .یزیدی که به هیچ مسأله شرعی و اخلاقی پایبند نبود وحرمت خانه خدا و ماه حرام را نگه نمی داشت قطعا خانواده امام را زندان می کرد یا می کشت تا امام را تحت فشار قرار داهد. 2️⃣«پيام رسانی قیام حسینی»:انقلاب عاشورا را باید به دو بخش اصلی تقسیم کرد،بخش اول ، تا عصر عاشورا به رهبرى شخص امام حسین (ع) ؛ و بخش دوم قیام، پس از آن و با حضور و اسارت اهل‌بیت امام، شکل گرفت که رهبری این بخش از قیام را امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) به‌عهده داشتند؛ چنانچه اگر نبود سخنان آتشين حضرت زینب (س)، و روشنگرى‏هاى حضرت زین‌العابدین (ع) در کوفه و شام، و مظلومیت زنان و کودکان در طول مسیر اسارت، قطعاً پيام انقلاب بزرگ حسینی بی‌اثر و یا حداقل کم‌اثر می‌شد؛ لذا در حقیقت امام با بردن زنان و کودکان، مبلغان حسینی را به شهرهاى مختلف و حتى به قلب حکومت دشمن فرستادند و پیام حسینی را به گوش همگان رساندند؛ 3️⃣«مردود کردن تبلیغات دروغین بنی‌امیه»:یزیدیان برای عموم مردم، طوری برنامه‌ریزی و وانمود کرده بودند، که امام حسین (ع) برای حُبّ جاه و مقام و خلافت به طرف کوفه لشگرکشی نموده‌ و پس از جنگ برای رسیدن به قدرت و حکومت کوفه کشته شدند، لذا حضرت با بردن زنان و کودکان، و عدم ایجاد لشگر منسجم، این دسیسه دشمن را نزد عموم مردم باطل نمودند؛
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه 4 #اکبری ( بخاطر امام حسین این نوشتار را نشر دهید ) اقای استاد جناب رحیم پور ازغدی در خطابه خ
4️⃣«افشاى ماهيت واقعی امویان»:بُعد ديگر علت حضور خاندان امام را می‌توان نمایان کردن چهره سفّاك، بى‏رحم و غیرانسانى يزيد و حكومت اموی دانست؛ چنانچه مسلماً يكى از عوامل مؤثر در پذيرش پيام عاشورا از سوى عموم مردم، «عنصر مظلوميت» زنان و کودکان شهید شده و به اسارت رفته بود؛ و بر همین اساس امام سجاد(ع) در شام، وقتی كه خواستند تیر خلاص را به دستگاه اموی وارد کنند، فرمودند: پدرم امام حسين(ع) را قطعه قطعه كردید...اما چرا پس از شهادت ایشان كودكان را به شهادت رساندید؟ و به خيمه‏هاى زنان و کودکان حمله كرديد؟» (مقتل الحسين، ص٣٣۴) اين جملات امام، به قدرى تاثیرگذار بود كه همه‌ی تبلیغات چهل و چند ساله امویان را در هم شکست و شام را طوفانى كرد؛ ❎مغالطه چهارم: چرا در خطبه مکه به خلافت اشاره نشده؟!! 1️⃣ امام قبل از مکه و در همان مدینه و در برابر حاکم مدینه که از طرف یزید برای بیعت گرفتن از امام آمده بود صراحتا به خلافت اشاره می کنند و می فرمایند: ❇️«أَیُّهَا الاَمیرُ! إِنّا أَهْلُ بَیْتِ النَّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلائِکَةِ وَ مَحَلُّ الرَّحْمَةِ وَ بِنا فَتَحَ اللّهُ وَ بِنا خَتَمَ، وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ خَمْر قاتِلُ النَّفْسِ المحَرَّمَةِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَمِثْلی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ، وَ لکِنْ نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُونَ وَ نَنْتَظِرُ وَ تَنْتَظِرُونَ⬅️ أیُّنَا أَحَقُّ بِالْخِلافَةِ وَالْبَیْعَةِ».➡️ ✳️(اى امیر! ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جایگاه رفت و آمد فرشتگان و محلّ نزول رحمت الهى مى باشیم. خداوند [اسلام را] با ما آغاز کرد و با ما پایان برد. در حالى که یزید مردى است فاسق، مى گسار، قاتل بى گناهان و آن کسى که آشکارا مرتکب فسق و فجور مى شود. بنابراین، هرگز شخصى مانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد! ولى به هر حال بگذار صبح شود و به انتظار بمانیم و ببینیم⬅️ کدام یک از ما، به خلافت و بیعت شایسته تریم!).➡️ 🔴 حماسی تر وشجاعانه تر و صریحانه تر از این جمله سراغ دارید؟ آن وقت نویسنده برای فریب مخاطب همه این حقایق را انکار می کند!! 2️⃣امام اهداف قیام خود را در قالب وصیت‏نامه به برادرش محمد بن حنفیه چنین بیان مى‏دارد: «مردم دنیا بدانند که من یک فرد جاه طلب، مقام طلب، اخلال‏گر، مفسد و ظالم نیستم، منچنین هدفهایى ندارم، قیام من قیام اصلاح‏طلبى است، قیام و خروج کردم براى اینکه مى‏خواهم امّت جدّ خودم را اصلاح کنم من مى‏خواهم امر به معروف و نهى از منکر بکنم...» ⁉️صراحت بیان ؛در بیان اهداف قیام سیاسی ، بیشتر از این می خواهید؟؟ 3️⃣ امام در خطبه مکه هم به صراحت هدف قیام شان رابیان می کنند واما خطبه: 🔶(الحمدلله ما شاء الله ولا قوة الا بالله و خط الموت علی ولد آدم مخط القلادة علی جید الفتاة.....من کان باذلا فینا مهجته وموطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا فانی راحل مصلحا ان شاء الله تعالی) 🔷ترجمه خطبه چنین است: سپاس برای خداست. آنچه خدا بخواهد همان خواهد بود و هیچ نیرویی حکم فرما نیست، جز به اراده خداوند، و درود و سلام خداوند بر فرستاده خویش، مرگ بر فرزندان آدم نوشته شده است؛ همانند اثر گردنبند که لازمه گردن دختران است، و چقدر به دیدار نیاکانم اشتیاق دارم....هر کس از شما که حاضر است در راه ما از خون خویش بگذرد و جانش را در راه شهادت و لقای پروردگار نثار کند، با ما حرکت کند که من فردا صبح حرکت خواهم کرد، ان شاء الله 🔴امام به صراحت می فرمایند هر کس از شما که حاضر است در راه ما از خون خویش بگذرد و جانش را در راه شهادت و لقای پروردگار نثار کند، با ما حرکت کند!!! 💠معنای این جمله حماسی چیست؟ غیر از قیام سیاسی و حرکت مجاهدانه برای مبارزه با طاغوت وتشکیل حکومت؟؟ 🔵 امام یک ذره قیام‏ خودش را مشروط نمی‏ کند و این‌طور می ‏فرماید: «خُط ‏ ‏الموت علی ولد آدم...» مرگ برای فرزندان آدم زینت است... و در آخر خطبه می ‏فرماید: « فمن کان فینا باذلا مهجته موطنا ‏علی لقاء‌الله نفسه، فلیرحل معنا فاننی راحل مصبحا انشاء‌الله تعالی»، من‏ فردا ‏صبح حرکت می‏ کنم هر کس که آماده جانبازی است و حاضر است خون قلب‏ خودش را در راه ما ‏بریزد و تصمیم به ملاقات حق گرفته است، فردا صبح‏ حرکت کند که من رفتم. دیگر بیش از این ‏حرفی نیست کسی که به دنبال حفظ جان خود وخانواده اش است چگونه چنین جملات حماسی را خطاب به مردم بیان می کند؟
❎ مغالطه پنجم: رها کردن حج بدون برنامه ورفتن به کوفه!!! 1️⃣ مستندات تاریخی کاملا دلالت دارد که رها کردن حج یک دروغ عوامانه و ناشیانه است اساسا امام حسين (ع) به احرام حج، محرم نشده بود و اين سخن مشهور كه امام حجّ خود را نيمه تمام گذاشت، سخن نادرستي است؛ زيرا امام(ع) در روز هشتم ذي الحجه ""يوم الترويه"" از مكّه خارج شد. در حالي‏كه اعمال حجّ - كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع مي‏شود - از شب نهم ذي الحجه آغاز مي‏شود. امام صادق فرمود: امام حسين(ع) قبل از روز هشتم ذي الحجه از مكه خارج شد در حالي كه با احرام عمره، به قصد انجام عمره وارد مكه شده و عمره انجام داده بود.(كافي ج 4، ص 536) 2️⃣ خروج امام ازمکه قبل از مناسک حج با وجود شرایط تبلیغی مناسبی که در ایام حج برای امام بود تا علیه حکومت یزید قیام کند دلایلی داشت ازجمله: 💠اظهار نارضايتي شديد از حكومت يزيد:حركت امام غير منتظره و برخلاف معمول بود،و باعث جلب توجه همگان شد. براي همه این پرسش پديد آمد كه چرا در حالي كه همگان خود را آماده مي‌كردند به عرفات و منا روند و اعمال حج را به جا آورند، فرزند پيامبر و بهترين راهنماي حاجيان و شايسته‌ترين افراد براي انجام مناسك حج، مكه را ترك مي‌كند؟ واولین جواب این که حتماً به عنوان اعتراض به حكومت يزيد اين حركت صورت گرفته، يا حكومت براي امام مشكلي درست كرده كه فرزند فاطمه نتوانسته است در حرم امن الهي، مناسك حج را به جا آورد! حركت امام، بزرگ‌ترين گام تبليغاتي و فرهنگي در اعتراض به حكومت ستم‌پيشه و فاسد يزيد به شمار مي‌آمد. 💠 توطئه قتل امام:حركت امام از مكه به كوفه در روز ترويه براي بسياري ايجاد سؤال كرد و آنان از حضرت علت اين كار را پرسيدند، از جمله ابن عباس، كه امام در پاسخ او فرمودند : ""كشته شدن در مكاني ديگر براي من دوست داشتني‏تر از كشته شدن در مكّه است"" 💠پیشگیری ازهتك حرمت حرم:اگر امام در حرم الهي (مكه) كشته مي‌شد، حرمت حرم شكسته مي‌شد، گرچه در اين ميان گناه بزرگ از آن قاتلان و جنايتكاران اموي باشد. 3️⃣ نویسنده متن ادعا کرده امام ، بدون طرح وبرنامه راهی کوفه شد. همان طور که اشاره شد امام از همان زمان که در مدینه بود با تدبیر وحکمت عمل کردند: 💠وقتی حاکم مدینه امام را به دار الحکومه خواند تا از ایشان بیعت بگیرد حضرت با 30 نفر از جوانان بنی هاشم در حالی که مسلح بودند وارد دار الحکومه می شوند. امام به گونه ای این ورود را برنامه ریزی کردند که حاکم مدینه دید اگر تعدّی کند خودش آسیب خواهد دید. 💠امام وقتی از مدینه خارج شدند نامه ای به محمد ابن حنفیه دادند و پیام رسانی بعد از روزهای شهادت را برنامه ریزی کردند. امام پیش بینی می کند که اگر حضرت زینب (س) را شهید کردند باز یکی دیگر- محمد ابن حنفیه- باشد که پیام عاشورا را به گوش ها برساند. در آن پیام، امام حتی پیش بینی تهمت خروج از مسلمانی را صورت داده بودند بنابراین امام شهادتین می گویند. 💠خروج از مدینه و استقرار در مکه، حرم امن الهی، تا صدای اعتراض خود را به گوش مسلمانان برساند. 💠ملاقاتهای متعدد در مکه وتبیین قیام و دعوت به قیام مانند دیدرا با: 1. گروهی از مردم و عبد اللّه بن زبیر 2. عبد اللّه بن عمر 3. عبد اللّه بن عباس 4. یحیی بن سعید با جماعتی 5. جمعی از طرفداران یزید 💠نامه نگاری به اهالی بصره که قبلا اشاره شد. 💠در مواجهه با دعوت مردم کوفه برای قیام، امام، مسلم بن عقیل را به کوفه اعزام می کنند تا شرایط را بررسی ومدیریت وسازماندهی کند 💠حرکت دادن خانواده پیامبر به همراه زنان و کودکان از کوره راه ها و بیابان ها، از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا، که قبلا اشاره شد 💠ملاقاتهای متعدد در مسیر راه مکه تا کربلا و کسب اطلاع از عراق و تبیین قیام ودعوت به قیام. که مهمترین آنه ملاقات با: 1. فرزدق شاعر : امام از فرزدق درباره اوضاع عراق پرسید و او گفت : دلهای مردم با شما است و شمشیرهای آنان با بنی امیه. 2. عبد اللّه بن جعفر: او از حاکم مکه برای امام امان نامه گرفت ولی امام قبول نکرد و فرمودند بهترین امان هم امان الهی است.دو فرزند عبد اللّه، عون و محمّد همراه امام راهی کربلا شدند. 3. بشر بن غالب: کسب اطلاع از اوضاع سیاسی عراق 4. ابو هرة : امام به او گفتند: ای ابو هرّه! بدان که من به دست فرقه ای یاغی کشته خواهم شد و خداوند لباس مذلّت را به طور کامل به تن آنان خواهد پوشاند و شمشیر برنده بر آنان حاکم خواهد کرد. 5. زهیر بن قین:امام به دنبال وی فرستاد؛طولی نکشید که مراجعت نمود، در حالی که چهره اش می درخشید و مسرور بود و یک باره دگرگون شد. وی همسرش را همراه برادرزنش فرستاد و مهریه او را پرداخت وگفت: من جان خود را برای کشته شدن در راه امام حسین علیه السلام آماده کرده ام. 6. مرد نصرانی:در «ثعلبیه»، مردی نصرانی به همراه مادرش نزد حضرت آمدند و اسلام آوردند و همراه او رهسپار کربلا شدند.