مغالطه ششم: در نامه به اهل کوفه بحث خلافت مطرح نیست‼️
❌نویسنده متن، رسما با دروغگویی دست به جعل تاریخ زده است.
🔵امام حسین(علیه السلام) زمانى که در مکّه بود، پیوسته از جانب مردم کوفه، نامه دریافت مى کرد. مردم کوفه در نامه هاى خود، حضرت را به جانب کوفه و پذیرفتن رهبرى خویش دعوت مى کردند.
🔷امام(علیه السلام) نامه اى در پاسخ مردم کوفه نوشت و به همراه هانى بن هانى و سعید بن عبدالله ـ که آخرین فرستادگان کوفیان بودند ـ ارسال کرد.نامه چنین بود:
🔶«به نام خداوند بخشاینده مهربان; از حسین بن على(علیه السلام)، به بزرگان مؤمنان و مسلمانان!هانى و سعید همراه نامه هایتان به سوى من آمدند ـ و این دوتن آخرین کسانى بودند که نامه هایتان را آوردند ـ محتواى همه نامه هایتان (به طور فشرده) این بود که:«امام و پیشوایى نداریم، به سوى ما بیا! امید است که خداوند به وسیله تو ما را بر محور حقّ و هدایت گردآورد». اکنون من، برادر، پسر عمو و شخص مورد اعتماد از خاندانم ـ مسلم بن عقیل ـ را به سوى شما مى فرستم; به او فرمان دادم که تصمیم و برنامه ها و افکارتان را براى من بنویسد. اگر نوشت که بزرگان، اندیشمندان و خردمندان شما، با آنچه که در نامه هایتان بود همراه و هماهنگند; به زودى به سوى شما خواهم آمد إن شاء الله». «به جانم سوگند! امام و پیشوا فقط کسى است که به کتاب خدا عمل کند و عدل و داد را برپا دارد، دین حق را پذیرفته، و خود را وقف در راه خدا کند و السلام».( ارشاد مفید، ص 380-381 ; تاریخ طبرى، ج 4، ص 262)
💠اولا مردم کوفه در نامه های مکرر از امام دعوت به رهبری برای قیام علیه یزید وتشکیل حکومت داشتند که در کمال تعجب وبرای جلوگیری از تحریف امام در جواب به کوفیان محتوای نامه شان را مورد اشاره قرار می دهد تا در تاریخ تحریف نشود : محتواى همه نامه هایتان (به طور فشرده) این بود که:«امام و پیشوایى نداریم، به سوى ما بیا!
💠امام در جواب دعوت کوفیان،در حالیکه می توانستند به جواب نوشتاری اکتفا کنند این کار را نمی کنند بلکه همراه جواب، مسلم بن عقیل وقیس بن مسهر را هم که از یاران باوفا و امین وسیاستمدار ومدبر امام بودند را به سوی کوفیان می فرستند تاشرایط را بسنجد وهماهنگی وتدابیر لازم را اتخاذ کنند. که این خود بهترین دلیل برای تدبیر و تجهیز برای قیام وتشکیل حکومت الهی است.
💠امام در آخر نامه خود اشاره به ویژگیهای حاکم و پیشوای الهی می کنند ومی فرمایند :به جانم سوگند! امام و پیشوا فقط کسى است که به کتاب خدا عمل کند و عدل و داد را برپا دارد، دین حق را پذیرفته، و خود را وقف در راه خدا کند... ⬅️این جملات به خوبی حکایت از اهداف امام از قیام سیاسی ایشان را دارد که همانا تشکیل حکومت اسلامی بوده است چرا که امام به خصوصیات و شرایط حاکم به حق اشاره می کنند.
💠امام دراین نامه به حق حکومت خود اشاره می کنند: « و انّی احقّ بهذا الامر لقرابتی من رسول الله »، همانا من بهترین شخص برای این امر خلافت هستم به خاطر قرابتی که به رسول خدا دارم
این گفتار امام گواهی می دهد؛ حرکت امام حسين قيامی برای مبارزه علیه ظلم و اطاغوت و تشکیل حکومت بود.
❎ مغالطه هفتم: وقتی فرستاده های امام شهید شدند حرکت ایشان به کوفه متوقف نشد پس اما به دنبال قیام وحکومت نبودند❗️❗️
💠مهمترین عوامل اصلی حرکت و قیام امام حسین علیه السلام که در خطبه ها وجمله های مختلف امام به آنها اشاره شده است عبارت بودند از: عدم بیعت بایزید، مبارزه با فساد علنی و دین ستیزی یزید ، احیای سنت پیامبر و اصلاح امت ، امر به معرف ونهی از منکر، اجرای عدالت ،مابرزه با جهل و.....
💠در مغالطه اول اشاره شد اساسا دعوت مردم کوفه عامل اساسی قیام امام نبود و در میان عاملهای قیام امام اتفاقاً كوچكترین آنها از نظر تأثیر، عامل دعوت مردم كوفه است . پس شهادت مسلم و قیس نمی توانست حرکت امام را منتفی کند.امام حسین(ع) از ابتدا قصد داشتند با قیام از دین اسلام دفاع کند چه مردم کوفه همراه ایشان باشند چه نباشند.
💠دعوت بی شمار مردم کوفه و فرستادن حدود ۱۲ هزار نامه از طرف مردم کوفه به امام ،برای قیام علیه یزید باعث شد تا تعداد زیادی از یاران آن حضرت بگویند حتی بعد از به شهادت رسیدن مسلم بن عقیل اگر شما به سمت کوفه بروید، همین که به آنجا نزدیک شوید مردم کوفه به سمت شما برمی گردند. پس امام حسین(ع) با مشورت یارانش تصمیم به ادامه دادن مسیر گرفت. ضمنا وابستگان مسلم هم گفتند بزرگ و عزیز ما از دست رفته و باید حتماً به سمت کوفه برویم.
❎مغالطه هشتم: محاصره حر و درخواست برگشت امام
💠اینکه امام بعد از ممانعت حر قصد داشتند مسیر حرکت به کوفه را عوض کنند دقیقا ادعای قیام را ثابت می کندمنکرین قیام حسینی با اصرار بر دعوت کوفیان قصد دارند حرکت امام را کاملا متاثر از دعوت کوفیان بدانند تا ثابت کنند امام به دنبال منطقه امنی برای خود وخانواده شان بودند. درحالیکه همان طور که قبلا اشاره شد دعوت کوفیان نقش موثری نداشت و امام از ابتدای عدم بیعت با یزید و خروج از مدینه و وقوف در مکه و مجددا خروج ازمکه قصد قیام علیه یزید را داشتند و همراهی وعدم همراهی مردم کوفه تاثیری در این حرکت نداشت. لذا با ممانعت حر از حرکت امام ، حجت عقلایی شایسته می نمود تا امام به سمت دیگری حرکت کند تا شرایط لازم برای این قیام و تشکیل حکومت فراهم شود.
💠قبلا گفتیم که امام برای اهل بصره هم نامه ای نوشته بودند و تغییر مسیر امام می توانست شرایط را برای بیعت اهل بصره با امام برای قیام آماده نماید.
💠امام در خطبهای که در جمع لشکریان حرّ ایراد کرد، فرمودند:
🔷«ألاتَرَوْنَ إلی الحَقِّ لا یُعْمَلُ به، و إلی الباطِلِ لا یُتَناهی عنه لِیَرْغَبَ المُؤمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ حَقَّاً حَقّاً؛ ....
آیا نمیبینید به حق عمل و از باطل جلوگیری نمیشود. در چنین شرایطی بر مؤمن لازم است که به دیدار پروردگارش راغب باشد».
⬅️آن گاه که حر مانع حرکت امام شد، امام (ع) نامهای به بزرگان کوفه نوشت و تمام موارد چهارگانه را در این نامه بیان فرمود:
🔷فقَدْ عَلِمْتُمْ أنَّ رَسُولَ اللهِ(ص) قد قال فی حَیاتِهِ، مَن رَأیَ سُلْطاناً جائراً مُسْتَحِلَّا لِِحُرُمِ اللهِ...، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مخالفاً لِسُنَّةِ اللهِ، یَعْمَلُ فیعبادِ اللهِ بالإثْمِ وَ العُدْوانِ، ثُمَّ لم یُغَیِّرْ بِفِعْلٍ و لا قولٍ، کان حَقیقاً علی اللهِ أنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ؛
🔶میدانید که پیامبر خدا (ص) در زمان حیاتش فرمود: هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده و پیمان خدا را شکسته، با سنت پیامبر (ص) مخالفت ورزیده و در میان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار کرده، ولی با او به مبارزه عملی و گفتاری برنخیزد، سزاوار است که خداوند او را به جایگاه آن سلطان ستمگر (جهنم) وارد کند.
♦️امام با این خطبه ونامه با صراحت کامل هدف خویش را از حرکت ، قیام بر علیه طاغوت ومبارزه علیه باطل وظلم وبالتبع تشکیل حکومت عدل اعلام می کند
💠امام در خطبهای که پس از نماز عصر در جمع لشکریان حرّ خواند، فرمود:
🔷«أَیُّهَا النَّاسُ أنَا ابْنُ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ(ص) و نَحْنُ أولی بِوِلایَةِ هذِهِ الأمُورِ عَلَیْکُمْ مِنْ هؤلاء المُدَّعِینَ ما لیْسَ لَهُمْ
🔶ای مردم! من فرزند دختر رسول خدایم و ما به ولایت این امور بر شما از این مدعیان دروغین سزاوارتریم».
🔴از این جملات صریح امام غیر از تشکیل حکومت الهی وساقط کردن طاغوت برداشت می شود⁉️
❎مغالطه نهم خطابه های عاشورا و عدم بیان مساله خلافت:
💠اگر کسی مقداری عقل وفهم و درایت داشته باشد چنین اشکال جاهلانه و مسخره ای به ذهنش هم خطور نمی کند !!!
♦️اگر کسی در برابر سپاه عظیم دشمنی که بی رحم و قدار است که به قصد کشتن شما وخانواده او آمده، قرار بگیرد درایت و عقل سلیم به او چه می گوید؟ عقلانه است که در مقابل این سپاه صحبت از قیام وتشکیل حکومت کند؟؟
💠لینک خطبه امام در روز عاشورا را برای مخاطبین علاقمند می گذارم تا با مطالعه آن متوجه شوید که امام چقدر حکیمانه با سپاه دشمن صحبت می کند و در سخترین شرایط قلب های سیاه آنان را می لرزاند و حتی این خطبه الهی باعث هدایت عده ای از همین افراد می شود: ⬅️ https://b2n.ir/k19022
💠 اگر به فرازهای این خطبه نورانی دقت کنید:
♦️اى مردم! به من بگویید من چه کسى هستم؟ آنگاه به خود آیید و خویشتن را نکوهش کنید، و ببینید آیا کشتن و هتک حرمت من براى شما جایز است؟ مگر من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ مگر من فرزند وصى و پسرعموی پیغمبر شما نیستم؟ مگر من پسر کسى نیستم که او پیش از همه مسلمانان ایمان آورد؟ و پیش از همه، رسالت پیامبر را تصدیق کرد؟ آیا حمزه سید الشهداء، عموى پدر من نیست؟ آیا جعفر طیار عموى خود من نیست؟مگر شما سخن پیغمبر (ص) را درباره من و برادرم نشنیدهاید که فرمود: این دو، سروران جوانان اهل بهشتند؟...
♦️و اگر گفتارم را باور ندارید، اینک هنوز برخى از صحابه رسول خدا (ص) در قید حیات هستند، میتوانید از آنها بپرسید، از جابر بن عبدلله انصارى، ابو سعید خدرى، سهل بن سعد ساعدى، زید بن ارقم، انس بن مالک از اینان بپرسید اینها همه سخنان پیغمبر را درباره من و برادرم از رسول خدا (ص) شنیدهاند .... واى بر شما، آیا کسى را از شما کشتهام که در مقابل خون او میخواهید مرا بکشید؟ آیا مال کسى را حیف و میل کردهام؟ یا جراحتی بر کسى وارد ساختهام که میخواهید مجازاتم کنید؟»
🔶در این جملات امام با ظرافت تمام ، به جایگاه خود که فرزند رسول خدا وحضرت علی وحضرت زهرا علیهم السلام است اشاره می کنند تا هم باعث تنبه وبیداری جاهلان شوند و هم اشاره کنند که تنها کسی که شایسته ولایت و خلافت امور مسلمین است خود امام هستند
🔷این خطبه حکیمانه حاوی بهترین جملاتی است که در آن شرایط جنگی می توان ایراد کرد تا شاید کسانی که هنوز قلبشان سنگ وسیاه نشده از مسیر ضلالت باز گردند.
❎ مغالطه دهم : چرا امام مانند آباء خود صلح نکرد
💠 مخاطب عزیر اگر کمی دقت کند متوجه می شود که شبهه افکن برای اینکه شمارش اعداد را به ده برساند به مهمل گویی و مزخرف گویی افتاده است😨😨😨
❇️نویسنده تلاش می کند که بگوید حرکت امام یک قیام سیاسی و برای تشکیل حکومت نبوده حالا می پرسد چرا امام صلح نکرد؟؟⁉️
⛔️به ایشان می گوییم !! این سوالی است که شما باید جواب بدهی؟ اگر امام دنبال قیام سیاسی وحرکت مجاهدانه وشهادت طلبانه نبوده و به دنبال آسایش و مکان امن بودند چرا در آخرین لحظات صلح نکردند😀😀😀
♻️بگذاریم وبگذریم💢
❎ مغالطه یازدهم: مجددا نویسنده اشکالاتی که قبلا مطرح کرده بود یعنی پیمان شکنی کوفیان و شهادت مسلم وقیس واسارت خانواده را دوباره مطرح می کند تا به هر زور و ضربی شده عدد شبهه های خود را به ده برساند❗️❗️ ظاهرا به عدد ده ارادت خاصی دارد😜😜
❎ مغالطه بعدی نویسنده: انکار سیاسی بودن پیامبر وائمه علیهم السلام!!!
💠نویسنده عدم آشنایی خود با معارف ناب الهی را کاملا به رخ می کشد و سیاست را نجس ودور از شان معصومین می داند‼️
🔵خداوند متعال خودش در قرآن کریم میفرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت، اجتناب کنید. در واقع هر پیغمبری را فرستادیم، دو هدف داشته است-که این دو هدف دو روی یک سکه هستند- یکی عبادت خدا و دیگری درگیری با طاغوت است. اجتناب از طاغوت، درگیری و نبرد با طاغوت و طاغوتیان را اقتضا میکند؛ چون طاغوتیان، یعنی کسانی که طغیان کردهاند، طغیانگر و تجاوزکارند، و میخواهند شما را به بردگی بکشند. شما اگر خیلی آدم صلحطلبی هم باشید، فقط کافی است که بگویید «من برده نمیشوم»، در این صورت، طاغوتیان به شما حمله میکنند، گرگی میکنند و وحشیگری خواهند کرد.
🔴آیا در قرآن آیهای سراغ دارید که خدا فرموده باشد «اگر کسی نماز نخواند، یا اگر قتل و فساد و فلان گناه را انجام بدهد، والله او ایمان ندارد»؟ اصلاً آیهای در قرآن هست که بگوید «اگر کسی این گناهها را انجام بدهد، والله ایمان ندارد؟» خُب سراغ نداریم.
✅ اما در ارتباط با امر سیاست، یک آیۀ قرآن داریم که خدا میفرماید «به خدای تو سوگند، چنین کسی ایمان ندارد...» آیهاش این است: «فَلَا وَ رَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتىَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یجَِدُواْ فىِ أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُواْ تَسْلِیمًا» (نساء/65) ای پیغمبر، به خدای تو سوگند، اگر در اختلافات اجتماعی پیش تو آمدند و تو یک دستوری دادی و اینها در دل خودشان یکذره در اطاعت تو احساس سختی کردند، به خدای تو سوگند که ایمان ندارند! یعنی کسی که یک ذرّه توی دلش احساس سختی کرده باشد در اطاعت از پیامبر.
🔵اساسا بعثت، زمان درگیری سرِ مسائل سیاسی و قدرت است و رسولخدا(ص) ساختار سیاسی جامعه را بههم زده است. چون پیامبر، اوّل باید به مردم آزادی بدهد تا بتوانند انتخاب کنند. دوم اینکه ساختار سیاسی را بههم میریزد؛ چون وقتی شما نظام ارزشی جامعه را تغییر دادی، طبیعتاً آن کسانی که اینکاره نیستند، با شما درگیر میشوند و شما باید با آنها مقابله کنی. سوم اینکه خودت(یعنی خودِ پیامبر) باید رئیس بشوی. چرا؟ چون اصلاً ریاست و مدیریت، شأن انبیاء است. کسی غیر از ایشان به این سادگی نمیتواند این کار را انجام بدهد، مگر اینکه خیلی آدم باتقوایی باشد؛ در زمان غیبت و غربت. به این سه دلیل، وقتی یک پیغمبر مبعوث میشود یعنی یک اتفاق سیاسی در شهر افتاده است.
🔷از اولی که پیغمبر ما مبعوث شد، هم دوستان و طرفدارانش و آن کسانی که از او حمایت میکردند، و هم دشمنها (یعنی کسانی که بنا بود پیغمبر با آنها درگیر بشود) هر دو گروه فهمیدند که حرف پیغمبر چیست و در این دنیا چه میخواهد بگوید.
🔴حرفی که نویسنده متن هنوز درست نفهمیده است ... این مطلبی که ما باید اینجا دربارۀ آن بحث کنیم و حرف بزنیم تا ثابت کنیم، استدلال کنیم و روشن کنیم، مطلبی است که عرب بیابانی یا شهری آن روزگار بعثت پیامبر در اولین جمله، قضیه را میفهمید. یعنی میفهمید که این پیامبر، میخواهد قدرت بگیرد و قضیه، سیاسی است. امروز ما باید با شما صحبت کنیم و بگوییم که روح توحید، عبارت است از نفی هرگونه قدرتی جز قدرت پروردگار. ابولهب همین مطلب را همان اولِ اول فهمید. ولید بن مغیره، مخزومی، ابوجهل و دیگران، همه فهمیدند؛ همان اول هم فهمیدند و دعوای سیاسی راه انداختند! فهمیدند اینی که میگوید لاالهالّاالله، اینی که میگوید معبودی جز الله نیست، فقط به یک مسئلۀ اعتقادی دعوت نمیکند، بلکه به یک مسئلۀ اجتماعی نیز دعوت میکند؛ و آن نبودن فلانیهاست در قدرت.
#شبهه
رجلی بدون هیچ ادعایی برای حکومت اسلامی!
مصدق را عارضهای افتاد و غدهای بر صورتش هویدا شد. هنوز تصمیمی در چگونگی درمان اتخاذ نکرده بودند. از برای درمان پدرش، غلامحسینخان [پسر دکتر مصدق] بدون آن که از او پرسد، خود توسط پرفسور یحیی عدل از شاه تقاضا کرد که اجازه دهد او را روانه دیار فرنگ کند. شاه نپذیرفت و پیام داد میتوانند برای شفایش از هر پزشک متخصصی که مایل باشند دعوت به ایران کنند. هنگامی که پسر کلام شاه را به پدر بازگو نمود، مصدق سخت برآشفت و به پسرش پرخاش کرد و گفت «که به تو گفت من قصد سفر به فرنگ را دارم؟ غلط کردی سرخود از شاه اجازه گرفتی، اصلا نیازی به متخصص از فرنگ نیست که شاه اجازه بدهد یا ندهد. ابدا لازم نیست کسی از خارج بیاورید و من هم پایم را از این مملکت بیرون نخواهم گذاشت.
🔸و رجالی مدعی برپایی حکومت اسلامی
بریدههایی از خاطرات «هاشمی رفسنجانی»:
▪️ آقاى «عباس واعظ طبسى»، [توليت آستان قدس رضوی] و فرزندش آمدند. از سفر به لندن و عمل جراحى پایاش راضى است. تحت تأثير نظم و پيشرفت آنها قرار گرفته است. ۲۷ مهر ۷۱.
▪️ آقای «آذری [قمی]» آمد و درخواست ارز برای معالجهٔ پروستات در لندن داشت.
▪️ برای آقای «مهدوی [کنی]» هم به خاطر کسالت قلبی، گفته شد در لندن جا رزرو کنند. ۱۹ اذر ۶۴.
▪️ آقای «دعاگو» آمد. از کیفیت معالجهاش در لندن گفت. سرطان داشته و با شیمیدرمانی معالجه شده. راضی است. موهایش در اثر معالجه ریختهاست. از نتایج معالجه در مدت اقامت، پیشنهاد جلوگیری از اعزام دانشجو به خارج را داشت که ارز آن را صرف تأمین استاد در داخل کنیم.
۳۱ خرداد ۶۵.
▪️شب در جلسهٔ شورای مرکزی «[جامعهٔ] روحانیت مبارز» شرکت نمودم. بیشتر صحبتها دربارۀ بد اداره شدن جلسات روحانیت مبارز در دههٔ فجر بود. آقای «مهدوی کنی» که از لندن پس از معالجه برگشته، به خاطر خستگی نیامده بود. میخواستم ایشان را ببینم.۲۹ بهمن ۶۴
▪️ صبحانه را در خدمت آقای «منتظری»، در منزل ایشان صرف کردیم. پس ازخداحافظی به منزل آیتالله «نجفی مرعشی» رفتم. از اسپانیا برگشته بودند. برای معالجه چشم رفته بودند. * ۸ خرداد ۶۰*
▪️آقای «احمد توکلی» که قبل از پیروزی انقلاب ممنوع الخروج بوده، برای گرفتن گذرنامه جهت سفر برای معالجه درد مفاصل احتیاج به نامه من به اداره گذرنامه داشت که نوشتم.۱۹ اردیبهشت ۶۰.
▪️ شب تلفنى از «احمدآقا» احوالپرسى كردم از اسپانيا برگشته است. براى معالجهٔ چشم رفته بود. در آنجا همان تشخيص ايران را تأييد كردهاند. ۲۷ اسفند ۷۱.
▪️ خانم شهید بهشتی به خانهٔ ما آمد و با عفت به دیدن همسر امام رفتند که برای معالجهٔ چشم مدتی به خارج رفته بودند. ۱۸ مرداد ۶۱.
(خلاصه شده)
سلام وعرض ادب خدمت کاربر محترم
#پاسخ👇
✅🌴 در جمهوری اسلامی مسئولان ساده زیستی وجود دارند که رسانههای معاند هیچ گاه به آنان اشارهای نمیکنند.
✅ به عنوان مثال چند نمونه از ساده زیستی بعضی مسئولان را ذکر میکنیم:
🔹 رسانههای معاند در مقاطع مختلف به ساده زیستی مقام معظم رهبری اعتراف کردهاند.
🌐https://www.aparat.com/v/msjP5/
کسی که در زندگی ایشان دقیق شود و ایشان را با بعضی مسئولین مقایسه کند خود متوجه این امر میشود.
🌐https://www.porseman.com/!44813
🔸 در جلسه سران قوا که میزبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود ایشان شام سادهای تدارک دیدند که آقایان علی لاریجانی و حسن روحانی با کنایه متذکر این مسئله شدند.
آقای روحانی گفت: نمیدانیم شام را از هیئت های بغل گرفته بودند یا خودشان درست کرده بودند. آقای لاریجانی گفت: مخلوط بود. آیت الله رئیسی: هیئتی هم باشد تبرک است.
🌐 mshrgh.ir/990160
🔹 یکی از این اشخاص شهید اسد الله لاجوردی، دادستان انقلاب تهران در دهه شصت است.
🌐 https://b2n.ir/y20636
✅ بعضی از اشخاصی که در متن نام برده شده مانند آقای آذری قمی با جمهوری اسلامی مخالفتهای داشتند و اصلاً نمیشود آنان را در زمرهی انقلابیون محسوب کرد.
✅ این که شخصی در جمهوری اسلامی به دنبال تجملات و زندگی مرفهانه برود قطعاً از اهداف نظام و انقلاب فاصله گرفته است و دلیل بر وجود اشکال در نظام نیست زیرا همیشه مورد مناسب برای تعداد بسیار مسئولیتهای سطح کشور وجود ندارد و از طرفی بخشی از مسئولین جمهوری اسلامی توسط مردم انتخاب میشوند و مسئول سالم در گروی انتخاب صحیح مردم است.
✅ این که بعضی بزرگان برای معالجه به خارج از کشور سفر کردند دلیل بر تجمل گرایی و زندگی مرفهانهی ایشان نیست زیرا زندگی این بزرگان دارای ابعاد مختلف علمی، مدیریتی و... است که از این جنبه معالجهی ایشان برای رشد بیشتر کشور ضروری است. در
حقیقت منفعت جمعی در حفظ سلامتی این افراد است.
✅ اگر این افراد در زندگی شخصی نیز اهل تجمل باشند قطعاً عیبی است که در آنها وجود دارد ولی این عیب همانطور که بیان شد به اصل جمهوری اسلامی بازگشت نمیکند.
✅ مطلب مزبور در مورد دکتر مصدق یافت نشد.
✅ زندگی دکتر مصدق دارای نقاط تاریکی است که در لینک زیر به بخشی از آن اشاره شده
http://fna.ir/brzv6r
#خاطرات_هاشمی
#بحبوبه_های_جنگ_و_موشک_باران
#مسئولین_برای_درمان
#در_بلاد_کفر
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا باب نجاة الاُمّة و یا رحمت الله الواسعه
#شبهه 5
#اکبری
هرحکومتی تا وقتی قدرت بی نظارت دارد چیزی بنام حق نمی فهمد مثل اینکه بنده الان دیوانه بشوم با شورحسینی در برابر همین دولت حاکم ایران که خیلی با حکومت یزید فاصله دارد ، مع الوصف گروهی را جمع و قیام کنم خوب عملکرد خود حکومت نشان داده که اصلا لحظه ای تحّمل قیام جمعی و علنی را ندارد و فورا نابود می کند ، تجربه چهل سال این طرف و چهل سال آن طرف نشان می دهد خاصیت قدرت بی نظارت و مطلق العنان این است که مخالف خودش را می کُشد و مسوولیت خون خودش را بر گردن همان مخالف می اندازد ، لذا می دانم که موفق نمی شوم آنقدر هر حکومتی شعبان بی مخ مزدور دارد و پول هنگفت می دهد که دمار از روزگار مخالف سیاسی در می آوردند ، شما الان در دولت و مردم آنروز و امروز و فردای ایران و عراق ... بنگرید همواره شبیه هم بوده وهستند هرگز چیزی بنام دین واسلام و پیامبر و تشّیع و تسّنن در کنار قدرت معنا ندارد فقط قدرت عریان و سیاست دَراّن است ، سیاست یعنی دروغ و تهمت وقتل و غارت و درکنار آن خدمت برای جلب امنیت و محبوبیت برای خودش ، چون حکومت هم بالاخره از مردم خود ترس دارد مجبور به خدمت هم هست اگر بنده در ایران و عراق و افغان وعربستان...قیام علنی به امر معروف بکنم فورا یک عده ترسو و منافق و فرصت طلب دور من جمع می شوند بعد به محض اینکه مرا گرفتند زیر شکنجه اسلامی... همه از اطراف بنده فرار می کنند که هیچ اتفاقا همان ها دست وبازوی حکومت می شوند ولو در دل موافق من باشند و شما این تجربه را نداری جناب دکتر عزیز ولی من بارها این واقعیت را در خود ایران تجربه کردم ، مکرر عده ای مدعّی مرا به محافل مهم دعوت کردند برای سخنرانی ساختارشکنانه اجتماعی یا مذهبی ، با خیلی تشویق و تبلیغ ،اما وقتی یک یا دو نفر آدمک سیاسی مزدور بیمار گزارش دادند فورا مرا حذف و عزل کردند من خیلی مکافات کشیدم خیلی بخدا نمی گویم چون نمی خواهم دیگران را سرگرم خودم کنم لذا همان هزار نفر پای سخن من که از ته دل تشویقم می کردند موقع گرفتاری همه نه تنها سکوت اختیار کرده بلکه همزبان اذناب قدرت شدند و باز من متوّسل به همان قدرتمندان شدم تا رفع گرفتاری کردم ،این طبیعت قدرت است که حق نمی فهمد و رحم نمی کند ، طبیعت مردمی که از خانواده تا جامعه با ترس و استبداد بزرگ می شوند هم همین است باید کسی از درون سیستم کاری کند نه از بیرون ، انقلاب ایران داستان دیگری دارد ، وقتی ظلم فراگیر و واگیر شد دیگه چیزی بنام دین و وجدان معنا ندارد ،البته تهمت و دروغ ابزاری برای توجیه ظلم خود ظالمان است یعنی حتی برای فریب مردم هم نیست بلکه توجیه و فریب خودشان برای ارتکاب جنایت است در جامعه مبتلا به استبداد تاریخی که ظلم در آن نهادینه شد و دروغ و بی اعتمادی همگانی گشت باید منتظر مرگ حاکمان یا کودتای درونی شد لذا حاکمان کشور ظلم فراگیر خیلی خطرناک می شوند و اصلا خون آنها را می گیرد خیلی راحت می زنند و می کُشند ، امام حسین که به اندازه بنده درک و شعور داشت که دعوی خلافت در برابر امپراطوری اموی نکند با هفتاد تا طرفدار و یا به کوفیانی که چند بار قبل آن ها را تجربه کرده بود اعتماد کند ، مردم امام حسین را بخوبی از حیث تبار و آثار می شناختند قصدشان آن بود که زیر نام وعنوان پیامبر زادگی او جمع شوند و کلک بنی امیه را برکَننَد یعنی پدر سوخته ها اهداف سیاسی و شخصی داشتند نه دینی و اجتماعی لذا قیام امام هم یک تصمیم و اقدام شخصی بود به محض خلافت یزید و دعوت شبانه ولید ابن عُتبه به بیعت اجباری ، فهمید که یزید دمار از روزگار بنی هاشم در می آورد و این نوع قصّه ها در تاریخ ایران و اسلام تا امروز خیلی تکرار شد ، بنده معتقدم قدرت بی نظارت چیزی بنام رحم و عطوفت و آزادی و دادگری نمی فهمد ، فقط به بقای خودش با تکیه بر سپاه و سلاح می اندیشد و ابدیت و ماندگاری ولو در خیال باشد ، لذا اگر من در کربلا بودم با گریه وحسین گویان فرار می کردم الان شما هم قیام کنی بنده از دور و برت فرار می کنم به شما بگم چون بنده تاریخ ایران و اسلام را با تحلیل روان شناسیک و فلسفه سیاسی خواندم ، دیگه طرفین خسته شدیم ولش کنیم والسلام ، الداعی المرید ،
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه 5 #اکبری هرحکومتی تا وقتی قدرت بی نظارت دارد چیزی بنام حق نمی فهمد مثل اینکه بنده الان دیوان
❌ اتهام عدم نظارت بر قدرت در انقلاب اسلامی مغرضانه بدون دلیل است
💠اگر مخاطب محترم با متد و روش جامعه شناسی غربی آشنا باشد با خواندن این متن دقیقا متوجه می شود که نویسنده کاملا تحت تاثیر نظریات جامعه شناسان غربی است
❌کارل پوپر، فیلسوف انگلیسی میگوید دموکراسی نه به معنای حاکمیت مردم است، نه حاکمیت اکثریت!مردم یا اکثریت هیچوقت حکومت نکردهاند. مبنا و معیار دیگری نیاز است. آنچه دموکراسی را دموکراسی میکند «توانایی و حقِ عزل حاکمان است از سوی مردم، بدون خونریزی و براندازی».وآنچه دیکتاتوری را دیکتاتوری میکند، «بینصیب ماندن مردم از این توان و حق است، مگر با انقلاب و سرنگونی»
✅ دموکراسی هم به معنای حاکمیت اکثریت است و هم به معنای حاکمیت مردم، این که میگویند اکثریت هیچ وقت حکومت نکردهاند درست نیست، چرا که در حکومتهایی که حاکمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط اکثریت مردم یا نماینده مردم انتخاب میشوند، حکومت اکثریت است.
💠حکومت اکثریت به معنای حاکمیت اکثریت مردم بر جامعه به صورت مستقیم نیست، بلکه به معنای انتخاب حاکم توسط اکثریت مردم است. همان طور که مردم و اکثریت با انتخاب خود فردی را حاکم بر خود قرار میدهند، به همان شیوه قانونی و انتخابات نیز میتوانند آن را عزل کنند، پس در دموکراسی هم حق انتخاب است و هم حق عزل.
💠 نمونه این دموکراسی را در انقلاب اسلامی ایران میبینیم که بنی صدر رئیس جمهور با رأی اکثریت مردم انتخاب شد ولی وقتی به دنبال خواسته اکثریت نبود توسط نمایندگان مردم عزل شد و رهبر که حاکم جامعه بود نیز بر این امر صحه گذاشت و آن را تأیید کرد، که این امر اوج دموکراسی است، مردم هم انتخاب میکنند و هم عزل بدون انقلاب و سرنگونی. البته برخی بیشتر کشورهای غربی شعار دموکراسی را میدهند و در عمل دیکتاتور هستند و اگر نصب شدند به راحتی قدرت را واگذار نمیکنند مگر با جنگ و درگیری داخلی.
💠دموکراسی فقط رأی دادن نیست، بلکه این حق انتخاب استمرار دارد تا زمانی که خواست مردم باشد و در غیر این صورت حاکم مقبولیت خود را از دست میدهد. پس حقیقت دموکراسی هم عزل است و هم نصب.
💠در دموکراسی نباید اراده حاکم بر مردم تحمیل شود، بلکه آنچه صلاح مردم است باید در نظر گرفته شود.
💠در جامعه اسلامی ایران بالاترین شخصیت سیاسی نیز قدرتش دایمی نیست و در شرایطی توسط مردم (به صورت غیر مستقیم و از طریق نمایندگان خود) عزل میشود، بنابراین قدرت قابل نظارت و قابل استرداد از شخص است.
💠اصل این جمله که «قدرت فساد آور است» حرف غلطی است. طبق فرمایشی روانشناسانه از امیرمومنان علیه السلام، قدرت، شخصیت افراد را معلوم میسازد «القدرة تظهر محمود الخصال و مذمومها؛ قدرت صفات خوب و بد افراد را آشکار می کند» (غررالحکم ص61)
💠معنای این سخن آن است که قدرت فساد را آشکار میکند (نه اینکه فساد را ایجاد کند) همانطور که قدرت ویژگیهای خوب اشخاص را نیز آشکار میکند. بنابراین هرکس قبل از به قدرت رسیدن، درون خود را اصلاح کرده باشد، به قدرت رسیدن او نه تنها برایش فساد ایجاد نمیکند، بلکه فضیلتهای درونی او به منصهی ظهور رسیده و در خدمت جامعه قرار خواهد گرفت. از این رو با توجه به شرایط سختی که در قانون اساسی برای مسئولیت ولایت فقیه در نظر گرفته شده، خبرگان مردم موظفند با بررسی دقیق و سوابق افراد، کسی را به این سمت انتخاب کنند که از قلبی سالم و باطنی طاهر برخوردار باشد تا نه تنها قدرت بر او تاثیر منفی نگذارد بلکه از بروز و ظهور صفات پسندیدهی او، در جهت خدمت به جامعه استفاده شود.
💠دقیقا به همین خاطر است که دوست و دشمن اعتراف دارند در کارنامه عملی مقام معظم رهبری و حتی خانوادهی ایشان، نه تنها نقطه سیاه، بلکه نقطه خاکستری هم پیدا نمیشود. و همانطور که قبلا گفته ایم، این روزها برای هجمه به رهبری، به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف افراد و نهادهای منتسب به ایشان هستند تا آقا را مسئول عملکرد سایر مدیران معرفی کنند!
❌ نویسنده شور حسینی و دیوانگی را با هم معادل قرار می دهد
💠این دو مفهوم هیچ تشابه وسنخیتی با هم ندارند . شور حسینی برگرفته از شعور حسینی و شناخت تکلیف و در نظر گرفتن مصلحت و تلاش وتدبیر در راستای انجام وظیفه به احسن وجه است واین معنا را چه به دیوانگی
❌نویسنده دولت حاکم ایران را با حکومت یزید مقایسه می کند که با هم فاصله دارند
💠 این تفکر ناشی از عدم شناخت ویا غرض است. نظام الهی با طاغوت چه نسبت وتشابهی دارد که در کنار هم قرار بگیرند وبا هم مقابسه شوند
💠 حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند در زمان حکومتم بیش از 30 بدعت و کار خلافی که از قبل در جامعه مسلمین رخنه کرده بود را نتوانستم حل کنم!(کافی ج 8)
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه 5 #اکبری هرحکومتی تا وقتی قدرت بی نظارت دارد چیزی بنام حق نمی فهمد مثل اینکه بنده الان دیوان
⁉️آیا شایسته است به جهت این امور خلافی که در حکمت علوی مشاهده می شود این نظام را با نظام معاویه مقایسه کنیم؟
❇️در حالیکه یکی نظام الهی ومطلوب ومحبوب خداست البته با وجود مشکلات . ودیگری نظام طاغوت است و مبنای آن مغبوض خدا .
💠 نظامی که قوانین ومبانی آن اسلامی است اگرچه خلافها ومشکلاتی دارد جنس و ریشه اش با نظام طاغوت کاملا متفاوت است
💠 قیام وانقلاب در برابر نظام طاغوت قیام مقدس است در حالیکه آشوب در مقابل نظام اسلامی ، حرکتی طاغوتی و شیطانی است که بر حاکم شرع واجب است به دلیل حفظ نظام در برابر آن محکم بایستد و این دستور قرآن است:
✳️وقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ
✳️ای مومنان با فتنه گران پیکار کنید، تا فتنه برچیده شود، و دین (و پرستش) همه مخصوص خدا باشد!
❌تشبیه نظام ایران وعراق کاملا غلط و تشبیه مع الفارق است
⬅️نظام ایرانی مبتنی بر اصل مشروع ولایت فقیه است که بر طبق توقیع شریف امام زمان ولی فقیه در زمان غیبت حجت امام بر مردم است : (فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله)(بجار ج 53) وبه تعبیر امام صادق علیه السلام او را بر شما حاکم قرار دادم و رد کننده او رد کننده من و رد کننده من، رد کننده خدا ومشرک است (فَإِنّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حاكِما فاذا حَكَمَ بِحُكْمِنا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّما اسْتَخَفَّ بِحُكْمِ اللّهِ وَ عَلَيْنا رَدَّ وَ الرّادُّ عَلَيْنا الرّادُّ عَلَي اللّهِ وَ هُوَ عَلي حَدِّ الشِّركِ باللّهِ(کافی ج 1)
⬅️در حالیکه نظام عراق نظام ولایت فقیه نیست ویک نظام پارلمانی است.
❌ نویسنده ادعا کرده "هرگز چیزی بنام دین واسلام و پیامبر و تشّیع و تسّنن در کنار قدرت معنا ندارد "
💠این ادعا بدون دلیل و کاملا مخالف دستور خدا و قرآن وهمچنین سیره وسنت پیامبر و حضرت علی علیهم السلام است:خداوند متعال خودش در قرآن کریم میفرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت، اجتناب کنید.
💠تمام درگیریهای انبیاء الهی بر سرِ مسائل سیاسی و بهخاطر درگیر شدن با قدرتطلبان بوده، و الا هیچ پیغمبری را بهخاطر اینکه درس اخلاق می داده، نکُشتند!
💠دلیل اینهمه اذیت شدن پیامبر(ص) این بود که ایشان دنبال قدرت بود.مسلماً پیامبر(ص) به دنبال قدرت بود، چون نجات بشر بدون قدرت امکان ندارد.
💠پیامبر(ص) بعد از هجرت به مدینه، آنجا را به یک پادگان تبدیل کرد. خروج از مدینه بدون اذن پیامبر جایز نبود.( و إنه لا یخرج منهم أحد إلا بأذن محمد، البدایةوالنهایة/ 3/ 225)
💠پیامبر اسلام(ص) اول به دنبال تأمین قدرت بودند. حتی گاهی اوقات پیامبر(ص) در ایامی که در مکه بودند به «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» دعوت نمیکردند، بلکه به برخی از اقوام میفرمودند: من با عقاید دینی شما کاری ندارم، بیایید با من پیمان نظامی ببندید که از من دفاع کنید تا بشود کلمۀ «لااله الا الله» را نشر داد. (وَ مَنْ کَرِهَ لَمْ أُکْرِهْهُ إِنَّمَا أُرِیدُ أَنْ تُحَرِّزُونِی مِمَّا یُرَادُ بِی مِنَ الْقَتْلِ حَتَّى أُبَلِّغَ رِسَالاتِ رَبِّی...؛ اعلام الوری/53)
💠رسول خدا(ص) یک سیاستمدار بزرگ بود. بدون داشتن قدرت سیاسی،نمیشود مردم را به سعادت رساند؛ معیشت و دیانت و معنویت مردم هم اصلاح نخواهد شد.
💠تا وقتی قدرت در جامعه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد.امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: خداوند متعال، پیامبر(ص) را به رسالت مبعوث کرد، تا مردم را از عبادت طاغوتیان نجات دهد و مردم را به عبادت خدا دعوت کند، و انسانها از زیر دِین طواغیت بیرون بیایند و تحت امر خدا قرار بگیرند، و مردم را از طاعت بندگان خود نجات دهد و به طاعت خود فراخواند. (کافی/8/386)
❌نویسنده در این متن یک ادعای بسیار عجیب می کند: امام حسین که به اندازه بنده درک و شعور داشت که دعوی خلافت در برابر امپراطوری اموی نکند!!!!
💠او درک وشعور خودش را با معصوم مقایسه می کند و حتی خود را ملاک و میزان شعور امام قرار می دهد. این جمله بی ادبانه ناشی از عدم معرفت به جایگاه امام و جهل به نفس وحتی جهل به تاریخ است.
💠واما این جمله کاملا دروغ است امام حسین علیه السلام بارها در خطابات خود به خلافت اشاره می کنند به عنوان نمونه در برابر حاکم مدینه که از طرف یزید برای بیعت گرفتن از امام آمده بود صراحتا می فرمایند:
مِثْلی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ، وَ لکِنْ نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُونَ وَ نَنْتَظِرُ وَ تَنْتَظِرُونَ⬅️ أیُّنَا أَحَقُّ بِالْخِلافَةِ وَالْبَیْعَةِ.➡️
✳️هرگز شخصى مانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد! ولى به هر حال بگذار تا زمان مشخص کند ⬅️ کدام یک از ما، به خلافت و بیعت شایسته تریم!)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه
با سلام و ادب
رئیسی لایق ریاست جمهوری نیستن........
هدایت شده از فرزاد مقبلی
این کلیپ تقطیع شده است
وبدون دلیل حرف می زند
کارهای ریسی برای همه مشهود است
ـ اتخاذ تدابیر ویژه برای تأمین سوخت موردنیاز نیروگاهها و صنایع با هدف جلوگیری از قطعی گاز و برق در زمستان
انجام تکالیف قانون بودجه 1400 و تسویه 54هزار میلیارد تومان تنخواه مصرفشده
کاهش مستمر تورم از مهرماه تا اسفندماه (از عدد 45 به 40 درصد در پایان اسفند)
افزایش 40درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به سال 1399
وغیره از ای
اینکه می گویید چه رئیسی رای بیاورد چه رای نیاورد رئیس جمهور است توهین و تهمت است توهین به رای دهنده ها و تهمت به چند مجتهد که پیش خدای متعال منزلت دارند
از روزی که رئیسی رئیس قوه قضایه شد جلوی فساد به سرعت گرفته می شد
آغاز اصلاح ساختار قوه قضائیه
۲. تقلیل ۶۳ حساب قوه قضائیه به ۵ حساب
۳. برخورد با فساد درون قوه قضائیه
۴. انفصال ۶۰ قاضی متخلف از خدمت
۵. عزل اکبر طبری
۶. دستور برای بررسی ویژه تحقیق و تفحصهای ارجاعی به قوه قضاییه
۷. برخورد قاطع با مفسدان
۸. حکم ۱۵ سال حبس ریختهگران و برادرش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی
۹. حکم هادی رضوی
۱۰. حکم متهمان بانک سرمایه
۱۱. رسیدگی نهایی به پرونده پدیده شاندیز و اعلام حکم مال باختگان پرونده پدیده شاندیز
۱۲. ۹۷۸ حکم قطعی برای مفسدین اقتصادی
۱۳. حکم حسین فریدون
۱۴. حکم متهمان پرونده کیمیا خودرو
۱۵. حکم تخریب ویلاهای غیر مجاز (تخریب بزرگترین سازه ویلایی در رشت)
۱۶. طراحی سامانه ثبت اموال و داراییهای مسؤولان
۱۷. آغاز گزارشدهی فساد یا همان #سوت_زنی
۱۸. پیگیری پرونده ۱۷ متهم جاسوسی
۱۹. پیشنهاد ارائه طرحی در رابطه با ممانعت از تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور
۲۰. دستور برای تهیه لایحه جامع احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی
۲۱. عزم جدی برای ورود به فساد خودروسازان
۲۲. بررسی لایحه مقابله با خشونت علیه زنان
۲۳. نشست نتیجهدار با تعدادی از فعالان محیط زیست
۲۴. حکم قصاص قاتل شیرعلی محمد
۲۵. تحول جدی در راههای ارتباطی قوه قضائیه با مردم به خصوص در فضای مجازی
۲۶. توقف استفاده از چادر برای پوشش متهمین
۲۷. ابلاغ آییننامه اجرای احکام کیفری
۲۸. بررسی امکان اعدام و قصاص به روشی غیر از طناب دار و اهدای عضو محکوم
۲۹. دستورالعمل حفظ کرامت و ارزشهای انسانی در ق.ق با ۳۳ ماده
۳۰. بررسی پرونده تمامی زندانیان بدهکار مالی و اعمال حداکثر مساعدت قضایی و قانونی
۳۱. دستور اعلام نتیجه و روند بررسی احکام به مردم
۳۲. ممنوعیت مطالبه وجه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
۳۳. بازدیدهای سرزده
#شبهه
🌵 برق استان قم ۷۰ درصد ارزانتر از سایر استانهای کشور است!
پزشکیان، نمایندهی مجلس در کنایه به تعرفهی ارزان برق استان قم گفت:
«تمام پیامبران آمدند که عدالت را پیاده کنند و روحانیت معظم ما در استان قم نباید از چیزی استفاده کند که مشابه آن در جای دیگر نیست در سال ۱۳۹۲ با مصوبه هیئت دولت، وزارت نیرو تعرفه برق استان قم را از مناطق گرمسیر ۴ به مناطق گرمسیر ۳ تغییر داد و با این اقدام تعرفه برق استان قم تا ۷۷ درصد کاهش پیدا کرد.
حضرت علی وقتی برادرش بیش از حق خود را درخواست کرد آهن گداخته روی دستش گذاشت. یعنی عدالت را رعایت کرد. اگر قرار است عدالتی در کشور رعایت شود باید برای همه یکسان باشد نمیشود در یک شهر باشد و در شهر دیگر وجود نداشته نباشد»
#پزشکیان
#برق_ارزانتر
#استان_قم
سلام و احترام.
🔵 تعرفه ی آب و برق با در نظر گرفتن اقلیم استانها محاسبه میشود و در اصل تفاوت ندارد.
بطور مثال در استانهای جنوبی که گاها تا ۵۰ درجه گرم میشود با استان همدان تعرفه ی جدا دارد و در عوض در زمستان این تعرفه با همان تناسب در نظر گرفته میشود.
🔵 استان قم از مناطق گرمسیر ۳ محسوب میشود و تعرفه آن نیز با این حساب است.
اما در مجموع تبعیض در تعرفه های کشور وجود ندارد و فقط جو آب و هوای مناطق هستند که تعرفه ها را برابر قانون تعیین میکنند.
❌️ نویسنده قصد دارد بگوید که در قم چون روحانیت بیش از دیگران ساکن هستند تعرفه ی برق نیز ۷۰ درصد کاهش دارد اما گرمای تابستان در قم را در نظر نگرفته است و این همان بیماری از نوع افساد طلبی هست که برخی ها بدان مبتلا هستند.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#تعرفه_آب_و_برق
#استان_قم
#کنایه_پزشکیان
#اقلیم_های_متفاوت
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام و ادب.
❌️ این فعال اصلاح طلب درست میگوید.
دکتر رئیسی نمیتواند مانند برخی خود فروختگان هم خود و هم وطن خود را به بیگانگان ارزان بفروشد.
دکتر رئیسی نمیتواند بصورت هفتگی آبستن فسادهای مالی و رانت و رشوه باشد.
دکتر رئیسی نمیتواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد.
دکتر رئیسی باج به برخی مقامات کشورهای همسایه و غرب و اروپا نمیدهد بلکه با یک تماس اقلام ضروری را وارد کشور میکند.
رئیسی نمیتواند در لباس دین عزت مردم را به حراج بگذارد.
رئیسی نمیتواند نسبت به اصول ولایت بی توجه باشد.
دکتر رئیسی نمیتوانست ببیند که ۸ سال ایران در انتظار عضویت دائم شانگهای بماند و با یک جلسه این حقارت را به اقتدار تبدیل کرد.
رئیسی نمیتواند شب آرام بخوابد حال آنکه یک شهر آب و نان نداشته باشد و....
🔴 آری دکتر رئیسی خدا پرست است و همین امر جریان لیبرال را ناراحت میکند.
خاک بر دهان کسانی که امریکا را نجات بخش و از خدا غافل شده اند.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#اصلاح_طلبان_همیشه_منتقد_و_طلبکار
#خود_فروختگان_ارزان_فروش
#رییسی_خواب_ندارد
#چون_شهری_آب_ندارد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام و احترام.
❌️ بهتر است بدانید که دشمنان سعی داشتند تا اربعین را متوقف و از قبل با اغتشاش در عراق و...امنیت این همایش عظیم را برهم زنند و نگذارند حتی یک نفر به نام اربعین در نجف و کربلا حاضر شود.
✅️ اربعین در کنار تمام تاثیرات معنوی و وضعی، یک پیام دشمن ستیزی هم دارد که ما آنرا برائت از افساد طلب و استکبار می نامیم!.
اما قدرت ولایی امام سید علی حفظه الله و جانبرکفان پای در رکاب نقشه ی دشمن را خنثی نمودند.
♦️ حال در یک پمپ بزنین حادثه رخ داد و در حال رسیدگی و بررسی علت هم هستند.
هر عزیزی که در این حادثه به رحمت خدا رفت، در آغوش شهدای کربلا جای دارد اما به کوری چشم منافقین داخل و استکبار، اربعین امسال با قدرت و بصیرت برگزار شد و میشود.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#اربعین
#انفجار_اتوبوس
#به_کوری_چشم_معاندین
#ناامنی_عراق_و_سلام_از_دور
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin