eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لباس شخصی ها چه مسیولیتی در برابر نارامی ها دارن؟
هدایت شده از مهاجر
لباس شخصی یعنی چه؟ چرا از اصطلاح معاندین و دشمنان نظام که برای تحقیر و تذلیل نیروهای امنیتی به کار می برند، استفاده می کنید؟ در کشورهای اروپایی و آمریکا نیروهای امنیتی چه لباسی می پوشن؟ لباس فرم نظامی؟!!! اونها به نیروهای امنیتی شون که لباس شخصی می پوشن چی می گن؟ با احترام می گن نکنه نیروی امنیتی سیا یا نیروی امنیتی ام آی سیکس یا نیروی امنیتی موسادو... در کشور عزیز ما هم بهشون می گن سربازان گمنام امام زمان علیه السلام... مسئولیت شون هم شناسایی و سوار شدن روی لیدرهای اغتشاش وتمرکز برای پیدا کردن خط وربط شون هست والبته در حد توان زد زدن یعنی عملیات معکوس انجام دادن بقیه اش هم جز مسائل امنیتی هست و قابل باز گویی نیست😄😄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🚩🚩ایام شادی بر همه اهل ولا مبارک باد ✨💫🎉🎊🎈🚩 👈حواسمون باشه اولین امتحانات ظهور برائتیه و قلبها باید به این مهم محکمِ محکم باشه کمش نزارین و غفلت نکنیم مرحوم آیت‌الله سید محمود مجتهدی سیستانی از جدّشان مرحوم آیت‌الله سید علی سیستانی، لعنی را به برخی شاگردان خود آموختند و فرمودند: ♻️🔱ختم این لعن به‌حدّی کارساز است که وقتی پدربزرگمان این لعن را برمی‌داشت، گاهی برایش مکاشفه پیش می‌آمد و ملعون را می‌دید که در قلاده‌های آتشین می‌آید و ضجّه می‌زند که «سید دست بردار که مرا بیچاره کردی»! 🚩🚩🚩این ختم لعن به کرّات و مرّات برای امور ریز و درشت تجربه شده و در صورتی که با باور قطعی و برائت قلبی گفته شود، تردیدی در نتیجه‌دادن آن نیست. 👈و اما ختم «اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ» 🛑🛑🛑🛑به نیابت از بزرگان و به قصد فرج مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف. ( کمش نزاریم و تو این ایام ختم رو چندین بار به قصد فرج داشته باشیم)
هدایت شده از مهاجر
این از جمله سوال‌هایی است که بارها پاسخش را شاید همه از خود رهبر معظم انقلاب شنیده باشید . به خاطر این فتنه‌هایی که در جهان اسلام پیش آمده است و برادر کشی و مسلمان کشی بین برخی از مسلمانان و ضرری که برای جهان اسلام دارد و سودش را استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل می‌برد. بارها شنیده اید که ایشان فرموده‌اند به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید و توهین به مقدسات سایر مذاهب را حرام دانسته اند. به علاوه هر عملی که موجب تفرقه بین مسلمانان شود، ایشان آن را منع کرده اند و حرام دانسته اند. بنابراین مومنین از کارهایی که به هر حال سودی ندارد، بلکه ضرر دارد و موجب اختلاف بین مسلمان‌ها می‌شود و موجب برادرکشی بین مسلمانان می‌شود یا موجب وهن مذهب هست یا به نحوی توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی است ان‌شاالله بپرهیزند که این عمل جایز نیست. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی): بعضی‌ها به نام شاد کردن دل حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، این روزها کاری می‌کنند که انقلاب را در دنیا لَنگ کنند 🔹 آن کسی که امروز کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور CIA و ... دلیلی پیدا کند، نواری پُر کند و ببرد اینجا و آنجا و نشان بدهد و بگوید آن که میخواهید انقلابش را قبول کنید، این است! میدانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ 🔹 فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) راضی نیست
هدایت شده از مهاجر
حضرت آیت الله خامنه ای: اهانت به نمادهای برادران اهل سنت حرام است. حضرت آیت الله سیستانی: دشنام به مقدسات اهل سنت مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: هرگونه اهانت به مقدسات دیگران شرعا جایز نیست. حضرت آیت الله وحید خراسانی: نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن و سبّ بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏شود. حضرت آیت الله نوری همدانی: جائز نیست. حضرت آیت الله جوادی آملی: سبّ صحابه، اهانت به مقدسات شیعه یا سنی، توهین و تحقیر ظالمانه نسبت به باورهای هرکدام از دو گروه، حرام و ایجاد اختلاف و روشن کردن آتش تفرقه و شقاق و تحطیم و هدم اساس وحدت امت اسلامی، گناهی بزرگ است. حضرت آیت الله شبیری زنجانی: مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. در صحیحه ابی بصیر از حضرت باقر علیه السلام نقل شده است إِنَّ رَجُلًا مِنْ تَمِیمٍ أَتَى النَّبِیَّ ص فَقَالَ أَوْصِنِی فَکَانَ فِیمَا أَوْصَاهُ أَنْ قَالَ لَا تَسُبُّوا النَّاسَ فَتَکْسِبُوا الْعَدَاوَهَ لَهُمْ. حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: مومنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد می شود اجتناب کنند. حضرت آیت الله العظمی مظاهری: اهانت به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و ایجاد تفرقه میان صفوف پیروان پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم، عقلا و شرعا جایز نیست. حضرت آیت الله محقق کابلی: از اهانت به مقدسات اهل سنت خودداری شود. حضرت آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست. حضرت آیت الله مدنی تبریزی: اسلام توهین به مقدسات هیچ یک از ادیان، به ویژه مذاهب اسلامی را جایز نمی داند و هر حرکتی که موجب اختلاف میان امت اسلامی و خسارت و ضرر مالی و جانی به مسلمانان گردد، حرام و خلاف شرع است. کلیپ زیر را مشاهده کنید: ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب (مدظله العالی): ⛔️ اثبات تشيع به اين نيست كه به بزرگان اهل سنت ناسزا گفته شود ⚠️شیعه آنقدر منطق دارد که اگر اهل فکر بشنوند آنرا میپذیرند 💣 دشمنان از ناسزای نادانها سوء استفاده ميكند.
هدایت شده از مهاجر
به جهت اهمیت چند نکته را در مورد وحدت مسلمین عرض میکنیم. یک نکته این است که اتّحاد مسلمانان یک فریضه‌ی قطعیِ قرآنی است؛ این یک چیز دلبخواه نیست؛ این را به عنوان یک وظیفه باید نگاه کنیم. قرآن دستور داده: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ یعنی حتّی در اعتصام به حبل‌الله هم با اجتماع باید این کار را انجام بدهید. وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ این «امر» است دیگر؛ چرا ما این را به یک امر اخلاقی تبدیل میکنیم؟ این یک دستور است، یک حکم است که باید بر طبق این عمل کرد؛ و همچنین آیات متعدّد دیگری که در قرآن هست؛ [مثل آیه‌ی] «وَ لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم» تا آخر؛ این یک نکته که این یک فریضه است. نکته‌ی دوّم؛ وحدت و اتّحاد مسلمانها یک امر تاکتیکی نیست که حالا بعضی خیال کنند به خاطر شرایط خاصّی ما بایستی با همدیگر متّحد باشیم؛ نه، یک امر اصولی است؛ هم‌افزایی مسلمانها لازم است؛ اگر مسلمانها متّحد باشند، هم‌افزایی میکنند و همه قوی میشوند؛ وقتی که این هم‌افزایی وجود داشته باشد، حتّی آنهایی که مایلند ــ و مانعی هم نیست ــ که تعامل با غیر مسلمانها داشته باشند، با دست پُر وارد این تعامل میشوند. بنابراین این هم نکته‌ی بعد که این یک امر اصولی است، و امر تاکتیکی نیست. نکته‌ی سوّم این است که علّت اینکه ما در جمهوری اسلامی بر وحدت مسلمین، زیاد تأکید میکنیم، این است که فاصله زیاد است. امروز مرتّباً تلاش میشود که بین فِرَق مسلمین، بین شیعه و سنّی اختلاف ایجاد بشود؛ تلاش جدّی و برنامه‌ریزی‌شده. شما ملاحظه کنید، امروز کلمه‌ی «شیعه» و «سنّی» وارد ادبیّات سیاسی آمریکا شده! آمریکایی‌ها به شیعه و سنّی چه‌ کار دارند؟ چند سال است که در ادبیّات سیاسیِ آمریکا مسئله‌ی سنّی بودن و شیعه بودن وارد شده، که بله، فلان کشور شیعه‌اند، فلان کشور سنّی‌اند؛ با اینکه آنها با اصل اسلام مخالفند و دشمنند امّا مسئله‌ی شیعه و سنّی را رها نمیکنند. پس این چیزها هست؛ اختلافات را روزبه‌روز دارند زیاد میکنند، سوءتفاهم‌ها را زیاد میکنند. بنابراین ما تأکید میکنیم و علّت تأکید ما این است. و ملاحظه هم میکنید که دست‌آموزهای آمریکا در هر جای دنیای اسلام که بتوانند، فتنه ایجاد میکنند. نزدیک‌ترین نمونه‌اش همین حوادث تأسّف‌بار و گریه‌آور افغانستان در این دو جمعه‌ی گذشته است که مسجد مردمِ مسلمان و در حال نماز را منفجر کردند؛ چه کسی منفجر میکند؟ داعش؛ داعش کیست؟ داعش همان مجموعه‌ای است که آمریکایی‌ها ــ همین گروه دموکرات آمریکا [که الان در قدرتند] ــ صریحاً گفتند که این را ما به وجود آورده‌ایم؛ البتّه حالا نمیگویند، حالا انکار میکنند، امّا این از آنها سر زده، این را صریحاً بیان کرده‌اند. بنابراین لازم است که این قضیّه را دنبال کنیم. نکته‌ی بعدی این است که یکی از هدفهای نظام جمهوری اسلامی که ما تعریف کردیم، عبارت است از ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ یعنی یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد تمدّن نوین اسلامی است: تمدّن اسلامی با نگاه به ظرفیّتهای امروز و حقایق و واقعیّات امروز. این کار جز با اتّحاد شیعه و سنّی امکان‌پذیر نیست؛ این را تنها یک کشور و یک فرقه نمیتواند انجام بدهد؛ برای این بایستی همه با هم همکاری کنند. این هم نکته‌ی بعدی است؛ بنابراین این هم یک ضرورت دیگر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا این نقل قول‌ها صحت دارد؟👇👇 ✍بزرگان ما از جمله آیت الله قندهاری و آیت الله ناصری پس از فروکش ۸۸ خبر داده اند که فتنه ی بسیار بزرگتری در راه است و از برخی علما شنیده ایم آنقدر بزرگ است که ممکن است حتی از مراجع تقلید ریزش هایی صورت بگیرد و غوغایی از دو دستگی در کشور جاری میشود. 🔸گفتنی است قبل از رخداد فتنه ۸۸ همین بزرگان وقوع آن را هشدار داده بودند و صدق وعده ی آنها را نظاره گر بودیم. ✔️حتی خود مقام معظم رهبری پس از فروکش فتنه 88 فرمودند: «منتظر امتحانات جدی‌تری باشید، خود را تجهیز کنید و آماده بشوید که فتنه بزرگتری در راه است» 【بیانات در تاریخ ۲۳ بهمن ۸۸】 👌مرحوم آیت الله مولوی قندهاری فرمودند: فتنه‌ای به وجود می‌آید (فتنه 88) و بعد از آن فتنه اکبر است. من در آن زمان نیستم اما شما خودتان را سپر بلای این سید عظیم‌الشان، مقام معظم رهبری، قرار دهید چون ایشان سپهسالار امام زمان (عج) هستند. ☑️آنچه عیان است ما در شرف امام عصر ارواحنا فداه قرار گرفته ایم و در روایات وقوع فتنه ای بزرگ در داخل ایران پیش از ظهور امام زمان عج امری قطعی است که البته نهایتا یاران امام زمان عج در ایران فاتح فتنه ی نهایی خواهند شد و خسران عظیم برای آنهایی خواهد بود که به هنگام یاری رهبرشان در  آن عصر در خواب بوده اند. 💠ما وقت ظهور حضرت را نمیدانیم ولی احتمال میدهیم فتنه ی اکبر همان فتنه ی وعده داده شده در ایران باشد و طبق سفارش بزرگانمان هرکس آن زمان خیره به سر انگشت اشاره ی رهبر معظم انقلاب بود سعادت را به جان خریده است. ✌️هر اتفاقی که بیفتد به فضل خدا تا خشکاندن ریشه فتنه اکبر با هم زیر بیرق امام سید علی و منتظر اشاره او خواهیم ماند و در برابر هر قضیه ی ریز و درشت که ایشان اشاره کند موضع سخت خواهیم گرفت تا ان شاءالله ما را به سرمنزل هدایت و سعادت ابدی برساند. 💎جهت حفظ عهدمان بر محمد و آل اطهرش صلوات میفرستیم و از خداوند منان عاجزانه میخواهیم ذره ای ما را از ولایت جدا نکند و ما را به خودمان واگذار نفرماید و ... 🙏خدایا... ما را به جبر هم شده سر به راه کن خیری ندیده ایم از این اختیارها اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای الی قیام مولانا المهدی
هدایت شده از مهاجر
بهترین دلایلی که می‌توانند راه صحیح را به ما نشان بدهند، «قواعد واصول کلی» راه حق هستند که به هیچ وجه قابل خدشه وتغییر نیستند . این قواعد واصول ، شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن پیروزی در مسیر حق را بیان می‌کنند.
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه حیات طیّبه و بابرکت خویش، به مدد بصیرت دینی، فتنه‌های متعدد و پیچیده دشمنان را همواره باعزّت و سربلندی پشت سر گذاشته است. در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب نیز بصیرت ِملّت و مسئولان نظام، عامل اساسی مهار این فتنه­ها و همچنین بالندگی شجره طیّبه نظام اسلامی شناخته‌شده و نیاز به بصیرت، یک ضرورت همیشگی برای ادامه حیات جمهوری اسلامی، با توجه به پیچیده­تر شدن فتنه­های دشمنان در مقایسه با گذشته، به شمار می­رود. جامعه امروز ما به شدت نیازمند تبیین معنا و مفهوم «بصیرت» به ویژه برای عبور از مراحل سخت فعلی جامعه و نیز کسب آمادگی برای دفع فتنه های آینده است. به تعبیر امیرالمومنین(ع) هیچ حرکتی نیست مگر اینکه انسان در آن نیازمند به معرفت باشد؛ «ما من حرکه الا و انت فیها محتاج الی معرفه». متاسفانه، امروز در جامعه، کثیرالعمل شده ایم و حرکت ها و اعمال ما عمدتاً بر مدار معرفت شکل نمی گیرد، عملا وقتی حرکت ما بر مدار معرفت نباشد از تشیع علوی فاصله گرفته ایم و نتیجه آنکه از مسیری که برای ما تعیین شده، دور می شویم! در نگاه دینی انتظار آن است که معرفت و شناخت را پایه قرار داده و مبتنی بر معرفت گام عملی را برداریم و نهایتا به ثمره برسیم. «بصیرت» معرفت عمیقی است که ابهامات درون صحنه را برطرف کند. بصیرت از ریشه «بصر» اخذ می شود و به معنای نگاه عمیق و نافذی است که با پشتوانه فضای ایمانی و معرفتی شکل می گیرد و لایه های پیچیده فتنه را کنار می زند و از ورای فتنه، لایه های درونی آن را می بیند. با این تعریف در سال های اخیر به شدت نیازمند بصیرت شده ایم به ویژه در آزمون سال 88 این کلیدواژه در میان جامعه متدینین به دلیل کاربرد و توصیه مقام معظم رهبری نسبت به آن، بیشتر مطرح شد. اگر قبول کنیم انقلاب اسلامی ایران گام جدی به سمت مهدویت و فضای آینده است، طبیعتاً درون آن، آزمون های آخرالزمانی یک به یک شکل می گیرد، آزمون هایی مثل فتنه 88، اتفاقات سال های 97 و 98 وفتنه اخیر . یک زمان با دید سیاسی صحنه را تحلیل و راهکاری خاص برای آن ارائه می کنیم و زمانی دیگر با دید معرفتی؛ با دید معرفتی که نگاه کنیم، انقلاب اسلامی از مقدمات مورد نیاز حرکت به سمت جامعه زمینه ساز و فضای آخرالزمانی است. از این منظر، صحنه های درون انقلاب اسلامی، صحنه های مرتبط با آینده تلقی می شود بدین صورت تحلیل مان را از سطح سیاسی به تحلیل کلان معرفتی ارتقا می دهیم و به جای جستجوی راهکار صرفا سیاسی، در جستجوی راهکار کلان معرفتی برمی آییم. باید راهکارهای معرفتی برای انقلاب اسلامی را از ادبیات قرآن و عترت(ع) استخراج کنیم، ازجمله روایت امام کاظم(ع) که می فرمایند: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین»؛ مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است». اگر بخواهیم بر اساس این روایت تحلیل کنیم عرصه انقلاب اسلامی در عصر غیبت عرصه «الرياح العواصف»، است یعنی عرصه تندبادها و آزمون های شدید و عرصه شکل گیری انسان هایی که نمی لغزند. برخاستن پرچم از قم، عصر شکل‌گیری جماعتی برحق است؛ وزیدن تندبادها در ایران سبب می شود انسان هایی مقاوم همچون آهن از جای برخیزند که سه عنصر توجه به امام حق، تقوا و توکل آنها را می سازد.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب در این سال ها امام راحل و رهبری معظم انقلاب به عنوان انسان های شاخص و الگو در درون این تندبادها حرکت کرده و حقیقتاً تقوا و توکل را در اوج داشته اند. بر اساس روایت مزبور حرکت در درون انقلاب اسلامی نیازمند توجه به فضای حق مداری، و گام های تقوا و توکل است. این خمیرمایه بصیرت انقلابی را شکل می دهد. اگر انسان مدعی انتظار واقعا منتظر امام زمان(عج) باشد، اما بنشیند کنار خانه و تسبیح بیندازد جامعه به جایی نمی رسد اما اگر انتظار او کنشگر و فاعلانه باشد، به عصر ظهور وصل می شود که این انتظار، نیازمند سه عنصر مذکور است. بر اساس روایات اگر این اتفاق رخ دهد یعنی تشکیل دوگانه تقوا و توکل در فضای توجه به امام حق، مسیر توام با بصیرت پیش روی انسان گشوده می شود اما اگر توجه به امام حق نشود و فقط بر توکل و تقوا تکیه شود، ریزش ها زیاد می شود چنان که در این 40 سال شاهد این مسئله هم بوده ایم. اگر قرار است انقلاب اسلامی در منطق آخرالزمانی تحلیل شود، می بینیم که حیات انقلاب اسلامی در درون بروز تندباد شکل می گیرد. در بیان عترت، عبور از تندبادها بر اساس معرفت و بصیرت باید انجام شود و آن مدل مدنظر معصوم، صرفاً دانش افزایی نیست بلکه مدلی عملگرا با عناصر مذکور است. اگر اینچنین حرکت نکنیم مصداق تعبیر امام صادق(ع) می شویم که فرمودند: «العامل بلا بصیره کالسائر علی غیر طریق لا یزیده السیر الا بعدا» یعنی انسان بدون عمل همچون کسی است که هر چه بر سرعتش می افزاید از مسیر دور می شود. اگر مومنان و معتقدان به انقلاب، سه‌گانه مدنظر امام کاظم(ع) را نداشته باشند، مصداق تلاشگرانی می شوند که علی رغم زحمت بسیار در مسیر، به مقصد نمی رسند! انتظار پویا و فعال در منطق وحیانی نسبت به انقلاب اسلامی، انتظاری است که بصیرت ما را شکل دهد و بصیرت ما با توجه به فضای امام حق، و گام های توکل و تقوا شکل می گیرد. مقام معظم رهبری در گویش های عمومی و خصوصی مکرر در مکرر، حرف از آینده روشن و وعده های الهی و نصرت خدا می زنند و در نهایت مرامنامه ای ترسیم می کنند با عنوان «گام دوم انقلاب» تا پایانی دهند به این فضای یاس آلود و کرخت. از این رو، بیانیه مصداق همان نقشه راه بصیرت است! چراکه بعضاً بین دید ما از 40 سال گذشته و آینده اعوجاجاتی وجود دارد و رهبری به عنوان انسانی بصیر، آنها را کنار زدند تا ما واقعیت را ببینیم. این بیانیه ای که مسیر ما را برای آینده روشن ترسیم می کند 30 تا 32 عنوان مسئله دارد، نخ تسبیح بین این عناوین یک جمله است که در ابتدای بیانیه آمده: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی؛ این سه تعبیر در ابتدای بیانیه مسیر و مقصد انقلاب را مشخص کرده از فضای خودیت تا جامعه و امت شدن و نهایتا تمدن سازی و رسیدن به مُلک مهدوی. این مسیر و مقصد مصداق بارز بصیرت افزایی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
سوال یکی از کاربران محترم وبه دنبال آن پاسخ مربوطه 👇👇
هدایت شده از Khadijeh
سلام میشه چند روایت با سند از سخنان استاد پناهیان برام بذارید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمهوری اسلامی فقط زمانی از بین میره که جمهوریِ مهدویِ امام زمان به قدرت برسه! ما سنگر رو فقط تحویل صـاحبش میدیم... 💠
هدایت شده از مهاجر
نخیر این جمله غلط است جمهوری اسلامی در حال رشد وتکامل است وهیچ وقت از بین نمی رود بلکه با حکومت مهدوی به تکامل می رسد و به تمدنی جهانی تبدیل می شود جمله ای که در عکس نوشته است بار منفی دارد وبه شکلی از آن برداشت می شود که این دو حکومت در عرض هم هستند در حالی که این دو حکومت در طول هم هستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا