eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
علیکم السلام 👇 مقایسه قانون اساسی ایران و فرانسه (شباهت ها و تفاوت ها) 👇👇 https://www.sena2015.com/v/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87.html 🔅🔆🔅🔆🔅🔆 شیوه تدوین قانون اساسی جمهورى اسلامى ایران چگونه بود؟ - گنجینه پاسخ ها اسلام کوئست 👇👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa2228
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام.در سوره منافقون چند علامت از انسان های زنا زاده رو بیان کردن که یکی از آنها جای مهر بر پیشانی آنهاست.میگن سران جمهوری اسلامي هم نفوذ بالله همشون.....هستن چون جای مهر بر پیشانی دارن. جوابشون رو چی بدم.
هدایت شده از ربیع الاَنام
سلام علیکم هیچ کدام از موارد گفته شده در سوره منافقون نیست. اتفاقا درآیه ۲۹سوره مبارکه فتح داریم: "سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ" یکی از علائم اهل ایمان این است که در چهره هایشان اثر سجده است. به هرحال توجه داشته باشید که تهمت زدن به مسلمانان چه مسئولین وچه غیرمسئولین حرام است آنهم با این دلیلهای واهی که هیچ چیز را ثابت نمیکند جز دروغگویی ادعا کننده. 🖊سید حسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سیر تا پیاز فوت مرحومه اسراء پناهی 🔹 مصاحبه‌ با پدربزرگ، عمو و برادر مرحومه اسراء پناهی، دختری که شبکه‌های معاند وی را کشته در اردبیل جلوه دادند!!! حتی زمان تماس با اورژانس و مکالمه برادرش هم موجوده!!!👆🏻 ‼️اگر خود مرحومه هم زنده بشه و واقعیت رو بگه باز هم کسایی پیدا خواهند شد که لجن‌پراکنی کنند!!!! چرا برخی از مردم ما تا این حد ساده‌لوح هستند که با وجود عیان شدن این دروغها باز هم میکنند؟؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
بعضی از مولفه های بسیار موثر در ایجاد یک انقلاب؛ رهبری مدبر برای هدایت انقلاب ،شناخت و آگاهی سیاسی افراد جامعه، خواست مشترک اکثریت جامعه و فضای آزاد سیاسی است که در آمریکا هیچ کدام از این عوامل وجود ندارد یکی از مولفه های بسیار مهم در ایجاد یک انقلاب رهبری آن انقلاب است رهبری که مورد اعتماد ومقبول اکثریت مردم جامعه و در عین حال نماد شجاعت و قدرت سیاسی و زبان خواسته های مردم آن جامعه باشد. جامعه آمریکا از چنین مولفه ای محروم است. در آمریکا دو حزب سیاسی و ثروتمند دمکرات وجمهوری خواه فعال هستند و عملا هیچ فرد یا گروه دیگری اجازه فعالیت سیاسی ندارد لذا ما در آمریکا شاهد شورش واعتراض هستیم ولی شاهد انقلاب یا طغیان نیستیم. شورش یک اعتراض سیاسی یا اجتماعی نسبتا خودجوش، غیرسازمان یافته و زودگذر است که با شرکت جمعی از مردم بمنظور اعتراض به بخشی از سیاست های حکومت انجام می گیرد.شورش مقطعی و زودگذر و فاقد رهبری و ایدئولوژی بوده و کشش و سازمان دهی لازم را برای تداوم حرکت را به جز در موارد استثنائی ندارد. ، همچنین انقلاب ها ناشی از یک منازعه کشدار مذهبی و سیاسی هستند، به سخن دیگر اولین مشخصه های هر انقلابی جنبه مذهبی و سیاسی بودن آن است یعنی مردم یک جامعه باید در زمینه مذهبی یا سیاسی به یک نقطه مشترک اعتراض ودرخواست واحد برسند لکن جامعه امریکا جامعه نامتجانس و ناهمگنی است که مردم آن دارای هویت و خواسته های یکدست نیستند و هر کس در آن به دنبال چیزی است، عده ای به دنبال کار هستند، عده ای به دنبال ثروت بیشتر و عده ای به دنبال آزادی های اجتماعی بیشتر و.... می باشند و این ناهمگنی بسیار زیاد سبب می شود که وقتی تغییری در آنجا ایجاد می شود واکنش های متفاوتی را هم درپی داشته باشد. وعملا مردم به نقطه مشترک برای ایجاد یک انقلاب نرسند. انقلاب ها نمونه شدید انفجار و اشتراک مذهبی و سیاسی هستند که این مهم به واسطه آگاهی و شناخت مذهبی و سیاسی افراد جامعه ایجاد می شود به تعبیر دیگر اگر رسانه ها و یا افرادی در جامعه وجود نداشته باشند که به مردم جامعه آگاهی لازم را بدهند و معرفت افزا باشند این جامعه دچار خفقان سیاسی می شود و زمینه ایجاد یک انقلاب ایجاد نمی شود. یکی از مهمترین دلایل عدم انقلاب در کشورهای اروپایی وآمریکایی همین خفقان سیاسی است : طرد بقیه جهان از جلوی دید آمریکایی ها یکی از آزاردهنده ترین واقعیات در جامعه آمریکا است. ایالات متحده حتی به رغم برخورداری از سیستم رسانه ای غول پیکری که با تکنولوژی های به روز و کارآمد فعالیت می کند چونان جامعه ای بسته به روی اطلاعات، واقعیت ها و عقاید سایر نقاط جهان عمل می کند. جای تعجب نیست که آمریکایی ها به عنوان تمام جهان محسوب می شوند در حالی که از رشد احساس تنفر نسبت به ایالات متحده در باقی ملت ها ناآگاه هستند. رسانه های آمریکایی بخشی از این بدنامی هستند.تلویزیون در آمریکا تنها رسانه ای است که شهروندان بیش از دیگر وسایل ارتباط جمعی از آن استفاده می کنند این رسانه به طور صد درصد در جهت منافع وخواسته های دولت آمریکا عمل می کند و هیچ مخالفی اجازه عرض اندام در این رسانه را ندارد . عملکرد بیرون از مرزهای بین المللی تنها برای گزارش مصیبت ها و جنگ های هدایت شده آمریکایی برنامه ریزی شده است. انواع صداهای مخالف و معاند از آن رو سانسور می شوند که بتوان رسانه ای آرام و تک فرهنگی طراحی کرد که مصرف گرایی، تجارت و منافع دولت و نخبگان قدرت را تأمین کند و انبوه مردم را نیز نطیع و سرگرم سازد. این عملکرد تنها نتیجه «بازار آزاد»ی نیست که به عنوان قانن طبیعی عمل می کند، بلکه محصول سیاست حکومتی آگاهانه در جهت حفظ قدرت سیاسی است. از زمان ریاست جمهوری ریگان، ایالات متحده به مرور دست از تنظیم صنعت رسانه ای خود برداشت و حمله به آیین نامه های بین المللی را وجهه همت خویش قرار داد که پیامد طبیعی آن تجمع قدرت رسانه های جهانی در دستان کمتری بود. در سال ۱۹۸۳ وقتی بن باگدیکیان انحصار رسانه ای را منتشر کرد مالکیت رسانه ای در دستان ۵۰ شرکت فراملیتی متمرکز بود. به طور خلاصه فعالیت بخش های خبری رسانه های گروهی در آمریکا علیه منافع عمومی و به سود شرکت های مادر، مبلغان آن ها و دولت آمریکا است. تنها هدف مطبوعات کمک به دولت آمریکا در اداره کردن حکومت است نه عکس آن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام یجا رییسی میگه اللهم العن من‌قتلک بالایدی و الالسن یعنی خدایا لعنت کن هرکس تورا کشت جواب اینو بی زحمت بدین اینو‌مسخره
هدایت شده از مهاجر
دشمنان به جهت موفقیتهای میدانی که دولت سیزدهم در این یک سال داشته است چاره ای جز فرافکنی ندارد وهمه این تلاشهای مذبوحانه ی رسانه ای به جهت شکست میدانی دشمن در نقشه هایش بوده است.. بعضی از موفقیتهای دولت در این یک سال را ببینید: https://b2n.ir/f65389 اشتباهات لفظی در سخنرانی های سیاسیون و خطبا امری طبیعی است و در روسای جمهور دنیا نمونه های بسیار زیادی دارد https://b2n.ir/x22875 https://b2n.ir/j19510 در این کلیپ آیت الله رئیسی به جای اینکه بگویند لعن الله من قتلک گفته اند اللهم العن من قتلک جمله ای که در زیات نامه امام حسین علیه السلام هست لعن الله من قتلک است است یعنی خدا لعنت کند کسی که شما را کشت اللهم العن جمله خطابی است یعنی خدایا لعنت کن اگر گفتیم اللهم العن باید دنباله اش بگویم اللهم العن من قتله نه "من قتلک" خدایا لعنت کن کسی را که او را کشت وقتی با امام سلام می دهیم خطاب به امام است پس باید بگوییم خدا لعنت کند نه خدایا لعنت کن ولی اگر مخاطب خدا باشد باید گفت : اللهم العن من قتله ضمنا میانگین رشد اقتصادی در دولت قبل نزدیک به صفر (۴ دهم درصدی) بوده است که در این دولت به پنج درصد رسیده است https://b2n.ir/u64889
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام انقلابی به کی میگن؟ وتفاوتشون ما مذهبی ها چیه؟
هدایت شده از مهاجر
یک انقلابی ومذهبی واقعی باید معیارهای پنج گانه زیر را داشته باشد مذهبی که انقلابی نباشد معنای مذهب را نفهمیده است تفکیک مذهبی بودن از انقلابی بودن نفهمیدن دین است
هدایت شده از مهاجر
🔵اساسا بعثت پیامبر،زمان درگیری سرِ مسائل سیاسی و قدرت است و رسول‌خدا(ص) ساختار سیاسی جامعه را به‌هم زده است.چون پیامبر، اوّل باید به مردم آزادی بدهد تابتوانند انتخاب کنند. دوم اینکه ساختار سیاسی را به‌هم می‌ریزد؛ چون وقتی شما نظام ارزشی‌ جامعه را تغییر دادی، طبیعتاً آن کسانی که این‌کاره نیستند، با شما درگیر می‌شوند و شما باید با آنها مقابله کنی. سوم اینکه خودت(یعنی خودِ پیامبر) باید رئیس بشوی. چرا؟ چون اصلاً ریاست و مدیریت، شأن انبیاء است. کسی غیر از ایشان به این سادگی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد، مگر اینکه خیلی آدم باتقوایی باشد؛ در زمان غیبت و غربت. به این سه دلیل، وقتی یک پیغمبر مبعوث می‌شود یعنی یک اتفاق سیاسی در شهر افتاده است. 🔷از اولی که پیغمبر ما مبعوث شد، هم دوستان و طرفدارانش و آن کسانی که از او حمایت می‌کردند، و هم دشمن‌ها (یعنی کسانی که بنا بود پیغمبر با آنها درگیر بشود) هر دو گروه فهمیدند که حرف پیغمبر چیست و در این دنیا چه می‌خواهد بگوید. 🔴 این مطلبی که ما باید اینجا دربارۀ آن بحث کنیم و حرف بزنیم تا ثابت کنیم، استدلال کنیم و روشن کنیم، مطلبی است که عرب بیابانی یا شهری آن روزگار بعثت پیامبر در اولین جمله، قضیه را می‌فهمید. یعنی می‌فهمید که این پیامبر، می‌خواهد قدرت بگیرد و قضیه، سیاسی است. امروز ما باید با شما صحبت کنیم و بگوییم که روح توحید، عبارت است از نفی هرگونه قدرتی جز قدرت پروردگار. ابولهب همین مطلب را همان اولِ اول فهمید. ولید بن مغیره، مخزومی، ابوجهل و دیگران، همه فهمیدند؛ همان اول هم فهمیدند و دعوای سیاسی راه انداختند!
هدایت شده از مهاجر
امام خمینی(ره) : سیاست این است که جامعه را هدایت کند و راه ببرد، تمام مصالح جامعه را در نظر بگیرد و تمام ابعاد انسان و جامعه را در نظر بگیرد، و اینها را هدایت کند به طرف آن چیزی که صلاحشان هست، صلاح ملت هست، صلاح افراد هست و این مختص به انبیاست. دیگران این سیاست را نمی‏ توانند اداره کنند. این مختص به انبیا و اولیاست و به تبع آنها به علمای بیدار اسلام. و هر ملتی علمای بیدارش در زمانی که آن ملت نبیشان بوده است. اینکه می ‏گویند شما دخالت در سیاست نکنید و بگذارید برای ما، شماها سیاستتان، سیاست صحیحتان هم یک سیاست حیوانی است. آنهایی که فاسدند، سیاستشان سیاست شیطانی است، آنهایی که صحیح راه می ‏برند باز سیاستی است که راجع به مرتبه حیوانیت انسان، راجع به رفاه این عالم، راجع به حیثیاتی که در این عالم هست راه می ‏برند. لکن انبیا، هم این عالم را و هم آن عالم را- و اینجا راه است برای آنجا- اینها هدایت می ‏کنند. مردم را به این راه و آنچه که صلاح‏ ملت است، صلاح جامعه است. اینها آنها را به آن صلاح دعوت می‏ کنند. و صلاح مادی و معنوی از مرتبه اوّل تا آخری که انسان مراتب کمال دارد. سیاستمداران اسلامی، سیاستمداران روحانی، انبیا- علیهم السلام- شغلشان سیاست است. دیانت؛ همان سیاستی است که مردم را از اینجا حرکت می‏ دهد و تمام چیزهایی که به صلاح ملت است و به صلاح مردم است. آنها را از آن راه می ‏برد که صلاح مردم است که همان صراط مستقیم است.» (تفسیر سوره حمد، صص: 246-247)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
،سوال 👇 🔴زندگینامه واقعی امام حسین (ع) بدون سانسور و مخفیکاری- با ذکر منابع واقعی موجود 🔻 حسین پسر علی در عربستان و در سال چهار هجری متولد شد. پس از مرگ حضرت محمد،در زمان خلافت عثمان در سال سی هجری به سرکردگی و هم دستی سعید ابن عاص،بهمراه برادرش حسن و دیگر اعراب مسلمان، برای جلب رضایت معاویه و کسب قدرت به ایران حمله و کشتار بسیار کرد.(غزای طبرستان) بعدها که معاویه(برادر زن حضرت محمد) خلیفه مسلمین شد،زیر پرچم معاویه در حمله به (روم) قسطنطنیه و (ایران) طبرستان شرکت کرد و به تجاوز و اشغال و غارت ایران ادامه داد. [امام علی نیز که بدستور محمد قبلاً به ایران در مرزهای یمن لشگرکشی و کشتار کرده بود(سریه امام علی به یمن_ساسانی)در خطبه صدوچهل وشش نهج البلاغه،شیوه ی حمله و تجاوز به ایران را به عمرخطاب آموزش داده و با سرزنش عمر که از تعداد زیاد جمعیت ایرانیان ترسیده بود،ب وی قوت قلب داده و او را برای حمله تهییج و ترغیب میکند و باهم فرش_بهارستان از بزرگترین گنجینه های ملی ایران را از تیسفون پایتخت ایران بنام غنیمت دزدیده و به مدینه برده و تکه تکه کرده و فروختند🤨 ضمنا در زمان خلافتش نیز به اشغال ایران ادامه داده و پایتخت را به درون ایران اشغال شده(کوفه) انتقال داد و همه ی قیامهای ایرانیانستمدیده را که بحق خواهان پایان اشغالگری اعراب مسلمان بودند، سرکوب و در خون فرو نشاند. نکته :هیچکدام از هفتادودوتن یاران حسین،ایرانی نبودند. حتی یک جمله ی مثبت از حسین درباره ایرانیان وجود ندارد، و همواره ایرانیان عجم (قوم فرومایه) می‌خواند. او هیچ واکنش و اعتراضی به قتل عام هزاران ایرانی در قادسیه و نهاوند و... به کنیزی گرفتن زنان ایرانی ( از جمله بی بی شهربانو دختر پادشاه زیبای ایران )و یتیم شدن کودکان ایرانی و اشغال ظالمانه ایران نکرد. 🔻 امام حسین پس از بیعت با معاویه در مدینه از او استقبال می کرد و معاویه هر ساله مبلغ یک میلیون درهم از خراج ایرانیان اشغال شده و ستمدیده را به حسین و یک میلیون هم به حسن باج می داد. روابط این دو چنان گرم شد که،حسین خواهر زاده معاویه را نیز به لیست زنانش افزود(لیلا مادر علی اکبر) حسین به زندگی آرام و اعیانی خود با همسرانش در مدینه خو گرفته بود تا اینکه،معاویه مرد و پسرش یزید به وصیت پدر،خلیفه شد. نکته:حسین در طول بیش از بیست سال خلافت معاویه نه تنها با سکوت زیست و قیام نکرد بلکه کوچکترین اقدامی علیه وی انجام نداد! یزید با امام‌حسین چالش هایی نیز برسر اورینب زن زیبای بصری داشت. ب حسین هم قبلاً اخطار داده بود ک‌ اورینب صیغه من است. ( آن زمان امام حسین ۵ زن رسمی و هفتاد زن صیغه ای داشتند و ۱۶ فرزند )😨 پس از اعلام این هشدار و ب خلافت رسیدن یزید یک میلیون درهم باج حسین قطع و حسین را خلع منسب کرد. وی سه نامه به ولید ابن عتبه در مدینه نوشت تا از عبدالله ابن عمر،عبدالله ابن زبیر وحسین ابن علی،بیعت بگیرد. هیچکدام بیعت نمیکنند. . یزید گفته بود یا بیعت کنند یا کشته شوند چون خلافت اسلامی را دچار آشوب میکنند. پسر عمر قانع شد و بیعت کرد.حسین و پسر زبیر که داعیه خلافت هم داشتند ،سرباز زدند و به مکه فرار کردند(خلفای اموی بعدا هردو را کشتند) حسین ک دید آن دو نفر کشته شدند از مدینه به مکه فرار کرد. . در مکه به حسین خبر میرسد که شیعیان کوفه پیروان تو هستند(چون مقر حکومت پدرش کوفه بود) و با تو بیعت میکنند نه با یزید. ۱۲ هزار نامه به هواداری حسین فرستاده میشود! حسین در نزدیکی شصت سالگی به وسوسه خلافت می افتد. برای اطمینان از وعده ی کوفیان،پسرعمویش مسلم ابن عقیل را به کوفه میفرستد. مسلم پیک میفرستد که حسین حرکت کن،غافل از اینکه خبر به یزید رسید،یزید به عبیدالله ابن زیاد فرمان میدهد که کوفه را آرام کند،عبیدالله جان و مال و ناموس شورشیان را حلال اعلام میکند! همه می ترسند و پشیمان می شوند.مسلم کشته می شود.حسین اما بی خبر و از هول حلیم قدرت ،حج الهی را در روز دوم عرفه نیمه کاره رها کرد و به امید دوازده هزار لشگر کوفه براه افتاده است. در مسیر یک کاروان یمنی را غارت می کند. نرسیده به کوفه،عمر سعد راه را بر حسین می بندد،(حسین قصد اقامت و اسکان در کوفه که مقر حکومت پدرش علی و محل سکونت شیعیان فرستاننده ی دعوتنامه بود را داشت،تا در فرصت مناسب با هزاران شیعه ی کوفی شورش را آغاز و بسوی دمشق حرکت کنند) ابن سعد( به حسین که غافلگیر شده بود!) گفت: چرا با یزید خلیفه برحق مسلمین بیعت نکردی؟! حسین:بگذار بروم! ابن سعد: بنابر رسوم اسلامی،تو از بیعت سرباز زدی،پس خونت حلال است. (کلا دو حالت داشت،یا بیعت یا جنگ،چنانچه علی مجبور به بیعت با ابوبکر_عمر_وعثمان شد) حسین ترسید و گفت بخاطر نامه های کوفیان آمده بودم،حالا که مرا نمیخواهند ،اجازه دهید به مدینه برمیگردم،سپس سه_درخواست معروفش را عنوان کرد(سه درخواستی که روحانیون شیعه همیشه
هدایت شده از مهاجر
🔹این متن سراسر دروغ و مملوّ از ادعاهای بی سند و مخالف نقلیات تاریخی است. البته برای رفع اتّهام و خالی نبودن عریضه، در انتهای متن، اسامی تعدادی منبع تاریخی و غیر تاریخی را ردیف کرده که هیچ ارتباطی با متن نوشته شده ندارد! این نوشته در حقیقت ترکیبی از شبهات فضای مجازی در چند سال است و اکثر آنها جداگانه و نسبتاً مفصل پاسخ داده شده است. با این حال پاسخ های کوتاهی به برخی قسمت های آن بیان می شود: 1. اولین نکته اینکه اتفاقاً مردمان یمن بدون جنگ و خونریزی و با رسیدن حضرت علی(ع) به عنوان فرستاده ویژه پیامبر اکرم(ص) به اسلام گرویدند. البته قبل از آن، باذان حاکم ایرانی یمن و بسیاری از ابناء (ایرانیان ساکن یمن) در ماجرای نامه نوشتن پیامبر (ص) به خسرو پرویز، اسلام آورده بودند. چون پیامبر از راه علم غیب به فرستاده باذان اطلاع دادند خسروپرویز مرده و همین باعث اسلام آوردن او شد. (سیره ابن هشام ج 1 ص 71) پر واضح است که نمی توان ادعا کرد که امام علی در یمن هیچ مخالفی نداشته و هیچ درگیری بین ایشان و مخالفان اتفاق نیفتاده است. اما به طور کلی یمن بدون خونریزی مسلمان و سپس از شیعیان مخلص امام علی شدند. 2. ادعای شرکت امام حسین ع و برادرشان امام حسن ع در حمله به ایران، از روایات مردودی است که در بعضی از منابع تاریخی نقل شده است و راوی آن (علی بن مجاهد)، مشهور به جعل و کذب است. سیره امام علی ع و حسنین ع این نبود که زیر پرچم فرد فاسق اموی مانند سعید بن عاص در جنگ شرکت کنند؛ در حالی که رفتارهای خلاف دستورات دینی از سعید بن عاص گزارش شده است. از این گذشته امیرالمومنین در جنگ های خود نیز با این استدلال که نمی خواهم با کشته شدن امام حسن و امام حسین نسل پیامبر قطع شود، چندان اجازه شرکت به جنگ به آنها نمی داد (نهج البلاغه خطبه 207) چه برسد به اینکه آنها را زیر پرچم افرادی که قبولشان ندارد به جنگ بفرستد. ( برای مطالعه بیشتر بنگرید به مقاله: مواضع علی ع در برابر فتوحات خلفا، محسن رنجبر، فصلنامه تاریخ در آینه پژوهش، پیش شماره 2). همچنین شرکت امام حسین ع در زمان معاویه در فتح روم (قسطنطنیه) نیز بر اساس متون تاریخی دروغی بیش نیست و همانطور که گذشت با سیره و شخصیت حضرت نیز سازگار است. 3. سرکوب قیام ایرانیان توسط امیرالمومنین ع نیز از دروغهای عجیب این متن است. در حالی که بر اساس نقل طبری، امام علی ع برای فرو خواباندن شورش فارس، زیاد را فرستاد و او بدون خونریزی فضا را آرام کرد به گونه ای که اهالی فارس رفتار او را به انوشیروان تشبیه می کردند (وكان أهل فارس يقولون ما رأينا سيرة أشبه بسيرة كسرى أنوشروان من سيرة هذا العربي في اللين والمداراة والعلم بما يأتي ؛ تاریخ طبری، ج4 ص105)
هدایت شده از مهاجر
4. اما اینکه امام حسین ایرانیان را عجم یعنی فرومایه خوانده از دروغ های واقعا شاخ دار این متن است. چون اولا حدیث مذکور از امام حسین نیست و از امام صادق است. ثانیاً اساسا سند آن ضعیف است، ثالثاً عجم به معنای فرومایه نیست و اصطلاحاً به هر غیر عربی (چه ایرانی چه غیر ایرانی) عجم گفته می شود. (طرف گفته بود خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند که گرگ آنها را در بیابان خورد!!) خلاصه اینکه نه تنها هیچ سخن اهانت باری از امام حسین ع و پدر و برادر گرامی اش در باره ایرانیان نقل نشده، بلکه برعکس، امیرالمؤمنین ع به دلیل حمایت از ایرانیان مسلمان در عراق، از سوی برخی مانند اشعث بن قیس مورد اعتراض قرار می گرفت (الغارات، ج2 ص498). و تمامی ائمه اهل بیت ع تابع این اصل قرآنی و سیره نبوی بودند که عرب بر عجم فخری ندارد و هیچ فخری نیست جز به تقوا. جالب اینکه احادیث قبل و بعد همین حدیث در تعریف و تمجید از ایرانیان است. (سفینة البحار ج 6 ص 163 تا 166) 5. اولا یک ایرانی به نام اسلم بن عمرو قزوینی در کربلا حضور داشته است و شعر معروف أَمیری حُسَیْن وَنِعْمَ الْامیر • سُرورُ فُؤادَ البَشیرِ النَّذیر نیز رجز وی در هنگام نبرد بوده است. (تنقیح المقال ج 9 ص 326) ثانیاً با توجه به فضای سخت و محدودیتهای پدید آمده، امکان محلق شدن به سپاه امام حسین علیه السلام حتی برای کوفیانی که در چند فرسخی امام بودند فراهم نبود چه رسد به ایرانیان. البته در سپاه مختار تعداد زیادی از ایرانیان برای انتقام گیری از خون امام حسین ع حضور داشتند. 6. مشورت‌های امیرالمومنین تأثیری در قتل و خشونت نداشته است. مشورت اشاره شده در متن این است که امام علیه السلام خلیفه را از شرکت مستقیم در جنگ بر حذر می داند. این نکته نیز اضافه می شود که شکست مسلمانان شکست اسلام بود و لذا طبیعی است که امام هر توصیه ای برای حفظ اسلام و جلوگیری از قتل و غارت بی گناهان را لازم می دانسته بیان کرده است. 7. استقبال امام حسین ع از معاویه در مدینه از دروغهای این متن است که هیچ مستند تاریخی ندارد. بله برخی موارد بوده که اموالی را از معاویه گرفته اند. اما چون طبق تعالیم اسلامی خمس و انفال باید در اختیار اهل بیت قرار می گرفته، چیزی که از معاویه گرفته اند تنها بخشی از حق شرعی آنها بوده که صرف نیازمندان از شیعه و تقویت اسلام ناب می شده است. 8. ازدواج امام حسین ع با لیلا (دختر میمونه، خواهر معاویه) هیچ دلالتی بر تأیید معاویه از سوی حضرت ندارد. چنان که رسول خدا ص زمانی با دختر ابوسفیان (ام حبیبه) ازدواج کرد که ابوسفیان هنوز دشمن درجه یک پیامبر ص بود. اما چون دخترش جزء مسلمانان و از مهاجران به حبشه بود برای حمایت از او با وی ازدواج کرد. 9. نویسنده حتی یک شاهد یا سند (حتی ضعیف؛ مانند برخی از استنادات ضعیف دیگر در این متن) برای زندگی اعیانی و اشرافی امام حسین ع ندارد. اما داغ کردن داستان نیاز به این دروغ هم دارد و دروغ هم که مالیات ندارد. کافی است چشم را ببندد و دهانش را باز کند! 10. امام حسین ع در زمان معاویه بیکار نبوده و اعتراض های زیادی در قالب نامه نگاری، سخنرانی (حتی در حضور خود معاویه) انجام دادند. اما طبیعی است به دلیل شرایط خاص (صلح نامه برادرش با معاویه، نفاق و زیرکی معاویه، جهل مردم و ... که هرگونه حرکتی را بی اثر می نمود) امکان انقلاب وجود نداشت. اما با شروع حکومت یزید، به دلیل انتخاب نامشروع و خلاف صلحنامه و همچنین ظاهر الفسق بودن او، حرکت امام می توانست بر مردم تاثیرگذار باشد. کما اینکه نمونه های متعدد تاریخی از انقلاب و قیام مردم، بهترین شاهد مدعا است. 11. در جایی از متن نوشته وقتی امام حسین دید آن دو نفر کشته شدند!!! به مکه فرار کرد! کدام دو نفر؟ عبدالله بن عمر که بیعت کرد. عبدالله بن زبیر هم که چند سال پس از امام کشته شد. منظورش کدام دو نفر است؟ هیچ کسی قبل از امام با یزید مخالفت نکرد و کسی کشته نشد. اما نویسنده لازم می بیند با دروغ و هیاهو داستانش را جذاب تر کند.