eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام, بنده خدایی میگن مگه امام زمان نمیگن در اخرالزمان دین اتش کف دست هست پس باید دین رو قایم کنیم. مثلا با چادر هرجایی نریم، همش دعاها و مکان های مذهبی شلوغ نریم و..... چی باید جواب داد؟
هدایت شده از مهاجر
مردم اخر الزمان در شرایطى به سر مى برند كه اوج فتنه ها و شبه ها آنها را احاطه كرده است. به گونه اى كه در روایات داریم، حفظ دین در آخر الزمان، مانند نگه داشتن آتش كف دست است. این در حالى است كه آنها همچون نسلهاى گذشته خود، امام زمانشان را ندیده اند و از این رو حفظ ایمان در چنین شرایطى، ارزشش بیش از موقعى است كه مردم امام زمانشان رادیده اند. از این رو در روایات آمده كه مؤمنین آخر الزمان از مؤمنین دیگر زمان بهتر هستند و اجرشان هم بیشتر است. چرا كه طبیعى است كههرچه امتحان سخت تر باشد، امتیازش بالاتر است. بنا بر این در روایتى دیگر داریم: «إنّ عظیمَ الأجر لمَعَ عَظیم البَلاء». یعنى بالاترین اجرها با سخت ترین بلاهاست. امام چهارم حضرت زین العابدین فرمودند: هر كس بر ولایت ما در زمان غیبت قائم ما ثابت قدم بماند، خداوند عز و جل ثواب هزار شهیدى كه در جنگ بدر یا احد، به شهادت رسیده باشد را به او اعطا مى كند. در روایت دیگرى مى خوانیم:رسول خدا- كه سلام خدا بر او و خاندان پاكش باد- فرمودند: اى على بدان كه عجیب ترین مردم و از نظر ایمانى و عظیم ترین ایشان در یقین (به خداوند و نشانه هاى او) گروهى در آخر الزمان هستند كه پیامبر را ندیده اند و حجت خدا نیز از ایشان غایب شده است، اما آنان هم چنان به سیاهى بر روى سپیدى ایمان دارند. (یعنى ایمانشان به واسطه ى نوشته هاى سیاه بر كاغذ هاى سفیدى است كه از پیشینیانشان به یادگار دارند.) آرى آنان كه حجت خدا را دیدند و به او ایمان آوردند كجا و آنان كه هرگز حجت خدا را ندیده اند و او را از نوشته هایشان شناختند، به او ایمان آوردند، حضور سبزش را در كنار خود حس نمودند و عمرى دم از محبت و ولایتش زدند كجا؟ آنان كه هر لحظه و ساعت، صداى آسمانى امامشان را شنیده اند و زلال جانشان را در معارف الهى او شسته اند كجا، شوریدگانى كه هر لحظه در عطش انتظار دیدار مولایشان سوخته اند كجا؟ قطعا خدا گروه دوم را بیشتر دوست مى دارد و ثواب و منزلتى بیش از گروه اول برایشان در نظر خواهد گرفت. لذا باید منتظران مهدىو كسانى كه مروارید محبت او و پدران پاكش را در دل جای داده اند و عشق و علاقه ى خود را بر او نثار مى كنند قدر محبت و علاقه و عشق شان به اهل بیت را بدانند.و دست بیعتى دوباره به مولایشان بدهند و با او عهد كنند كه تا آخرین دم، بر ولایت و محبتش استوار خواهند ماند و او را یارى خواهند نمود. پیامبر اكرم (ص) مى فرمایند:هر یك از آنان (مومنان واقعى دوره غیبت) اعتقاد و دین خویش را با هر سختى حفظ مى كنند چنان كه گویى درختان خار مغیلان را در شب تاریك با دست پوست مى كنند یا آتش پر دوام را با دست نگاه مى دارند. معلوم مى شود آنها با توجه به این قبیل از روایات، علاوه بر افزودن بر تلاش و كوشش، با موانع و مشكلات نیز آشنا مى شوند و پیشاپیش آمادگیهاى لازم را در خود ایجاد مى كنند و درنتیجه در سخت ترین پیشامدها بر ایمان و عقاید خود پاى مى فشارند و در حد توان به زمینه سازى ظهور كمك مى نمایند. امام سجاد (ع) در توصیف مومنان عصر غیبت مى فرمایند: مردم زمان غیبت مهدى (ع) كه به امامت آن حضرت پاى بندند و همواره در حال انتظار ظهور به سر مى برند از مردم همه زمانها برترند، زیرا خدا چنان درك و فهم و نیروى تشخیص آنان را قوت مى بخشد كه غیبت نزد آنان همانند زمان ظهور باشد… آنان به حق اخلاص ورزانند…
هدایت شده از مهاجر
انسان دین دار عصر غیبت كه دسترسى عادى به امام زمان (عج) ندارد بر اساس درك عقلى و تهذیب اخلاق و اندیشه به یقین والایى دست مى یابد و همواره به دفاع از احكام و عقاید دینى مى پردازد و این در شرایطى است كه اغلب مردم در زرق و برق و لذات مادى خود را غرق ساخته اند و به احكام و ارزشهاى دینى و فضیلت هاى انسانى بى توجه شده اند. امام صادق (ع) مى فرماید:پیامبر (ص) و على (ع) فرمودند یاعلى بزرگترین مردمان در ایمان و یقین كسانى هستند كه در آخر الزمان زندگى مى كنند، آنها پیامبرشان را ندیده اند و امامشان در غیبت به سر مى برد، با این همه آنان از روى علوم و معارف و كتابهایى كه در اختیار دارند ایمان آورده و در ایمان خود پایدارى مى ورزند… [بنابراین یكى از راههاى مهم در امان ماندن از فتنه هاى آخر الزمان، عمل به وظایف دینى و وظایف و مسئولیتهاى مربوط به دوران غیبت است كه به طور خلاصه این وظایف عبارتند از: ۱ - تلاش براى شناخت بیشتر امام عصر (ع) ۲ -خودسازى و تهذیب نفس ۳- انتظار فرج امام زمان (ع) ۴ -سعى در اصلاح وضع جامعه ۵ - حفظ و تحكیم پیوند معنوى با امام عصر (ع) ۶ -پیروى از نائبان امام زمان (ع) در رابطه با حدیثى كه نقل كردید هم مى شود همین نتیجه را گرفت كه چون مردم قبل از آخر الزمان امام زمانشان را با چشم دیده اند و براى آنها دلنشین تر بوده، پس ارزش ایمان مردم آخر الزمان كه چون ندیدند بر حسب ظاهر ممكن است با اكراه مواجه شوند پا روى این حس خود مى گذارند، بالا تر است. اگرچه در شناخت امام زمان و دین آنچه بیشتر از چشم ظاهر به آدمى كمك مى كند، بصیرت دل هست. از طرفى اگرچه حفظ دین به خاطر شرایطى كه آخر الزمان دارد سخت تر است اما در عوض امكانات موجود در آخر الزمان، بسى بیشتر و كامل تر از زمانهاى دیگر است. چرا كه در هیچ زمانى به اندازه زمان ما، ابزار و وسایلى كه بتوان به كمك آنها دین را شناخت فراهم نبوده است. به عنوان مثال، اگر در گذشته شخصى براى استماع حدیثى فرسنگ ها راه بیابان را طى مى‏نمود، امروز با زدن چند كلید رایانه و یا مراجعه ساده به كتابها و نیز امواج رادیویى و تصویرى، مى‏تواند به همان اطلاعات دسترسى پیدا كند. این در حالى است كه مردم آخر الزمان، ازعقل و هوش بیشترى نیز برخوردارهستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
براساس روایات، طالع‌بینی کاری حرام است و هیچ‌گونه حقیقتی ندارد و سخن افرادی که از طریق طالع‌بینی و تعیین مسیر ستاره‌ها درباره حوادث و پیش‌آمدهای آینده خبر می‌دهند و از نحسی یا سعادت کارها و اعمال از این طریق پیش‌گویی می‌کنند، نباید تأیید کرد؛ چون سخن آنها حقیقت ندارد. کار طالع‌بینی که توسط ستاره‌شناسان طالع‌بین انجام می‌شود، حرام است؛ اما مسائل دیگر نجومی از قبیل ستاره‌شناسی علمی که در مباحث علم نجوم، کیهان‌شناسی و ستاره‌شناسی علمی مطرح است، حرام نیست و به عنوان یک کار ارزشمند است. به طور کلی باید این مطلب را در نظر گرفت، هر علمی از آن جهت که علم است، ممدوح است؛ ولی اگر از آنها استفاده سوء شود یا در مثل علم نجوم تأثیرات مستقلاً به ستارگان و یا بروج و غیره داده شود، این مذموم است؛ وگرنه تأثیرات به طور کلی مورد انکار نیست؛ بلکه تأثیر مستقل داشتن این امور مورد انکار و مذموم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینکه طلسم وباطل کردنش واقعیت داره علائم طلسم برای باطل کردن پیش چه کسانی بریم که مورد اطمینان باشن خدا خیرتون بده
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
باز کردن ⭕️اشخاصی هستند که برای ما از روی قرآن یا کتاب فال می گیرند و سر کتاب باز می کنند و خبرهایی در مورد شخص می دهند و احیانا می گویند شما طلسم شده اید و دعایی می نویسند و می گویند برای دفع طلسم همراهت باشد و در ازای این کارها مبلغی پول می گیرند؛ مراجعه به این اشخاص و میزان صحت کار اینها چگونه است؟❓ ✅پاسخ: عمل این اشخاص و مراجعه و تصدیق این اشخاص در روایات زیادی مذمت شده است که چند مورد را ذکر می کنیم : 🔵عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ نَصْرِ بْنِ قَابُوسَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَقُولُ الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ... 📚خصال ج١ص٢٩۶ ترجمه:نصر بن قابوس گوید:شنیدم امام صادق علیه السلام می فرمود: منجم(مدعی پیش گویی و طالع بینی از روی حساب ستاره ها) ملعون است و کاهن(خبر دهنده از گذشته و آینده و امر پوشیده) ملعون است و ساحر ملعون است... 🔵مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعَیْبِ بْنِ وَاقِدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ زَیْدٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله نَهَی عَنْ إِتْیَانِ الْعَرَّافِ وَ قَالَ مَنْ أَتَاهُ وَ صَدَّقَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله 📚من لا یحضره الفقيه ج۴ص۶ ترجمه :رسول خدا صلی الله علیه و آله از رفتن به نزد عَرَّافِ نهی کرد و فرمود: کسی که به نزد عراف برود و او را تصدیق کند، از آنچه خدا بر محمد صلی الله علیه و آله نازل نموده است بیزار است. بیان: «عَرَّافِ» به کسی گفته می شود که از گذشته و آینده و از امر پنهان و سری خبر بدهد و اشخاص را به چیز گم شده و غیره راهنمائی کند. 🔵فِی الْخِصَالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ مَنْ تَکَهَّنَ أَوْ تُکُهِّنَ لَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِنْ دِینِ مُحَمَّدٍ 📚خصال ج١ص١٩ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :کسی که از گذشته یا آینده یا از امر پنهان و پوشیده خبر دهد یا کسی که این کارها برای او انجام شود از دین محمد صلی الله علیه و آله بیزار است... 🔵عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ شُعَیْبٍ الْعَقَرْقُوفِیِّ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ لَا بَأْسَ بِالرُّقَی مِنَ الْعَیْنِ وَ الْحُمَّی وَ الضِّرْسِ وَ کُلِّ ذَاتِ هَامَّةٍ لَهَا حُمَةٌ إِذَا عَلِمَ الرَّجُلُ مَا یَقُولُ لَا یُدْخِلْ فِی رُقْیَتِهِ وَ عُوذَتِهِ شَیْئاً لَا یَعْرِفُهُ 📚طب الأئمه ص۴٨ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :تعویذ (خواندن یا نوشتن دعای مخصوص) برای چشم زخم یا تب یا درد دندان یا صاحب نیش زهردار اشکالی ندارد در صورتی که شخص بداند چه می گوید و در تعویذ خود، چیزی که آن را نمی شناسد وارد نکند. بیان:اغلب دعا نویس ها اولا دعاهایی که می نویسند سند و مدرک ندارد و بدعت است و ثانیا شکل ها و کلمات نامفهوم در آن می آورند که این کار در حدیث فوق و احادیث دیگری مذمت شده است. یعنی تعویذ را انسان باید بفهمد که چه چیزی در آن هست. 🔵عَنْ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ السَّعْدِیِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَیْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ إِنَّ کَثِیراً مِنَ التَّمَائِمِ شِرْکٌ 📚طب الأئمه ص۴٨ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :همانا بسیاری از تمیمه ها(مهره ها و نوشته هایی که برای تعویذ و حفظ و غیره به شخص آویزان می کنند ) شرک است. ✅مشاهده می شود که مراجعه به کاهن و منجم یعنی شخص خبر دهنده از گذشته یا آینده یا خبر دهنده از امر پنهان مانند مکان چیز دزدیده شده و غیره شدیدا مذمت شده است و اینکه گاهی اوقات حرف آنها درست از کار در می آید نشانه صحت امر آنها نیست همانطور که در روایات وارد شده است و نیز دستورات و دعاهایی که توصیه می کنند مبنای دینی ندارد و اکثرا نامفهوم است. همچنین کهانت و غیب گوئی تفاوتی ندارد که شخص بگوید از قرآن آن را به دست آوردم یا از اجنه به دست آوردم یا از راه دیگر آن را ادعا نماید. و خلاصه اینکه هیچ قسمت از کار اینها صحیح و شرعی نیست. آنچه امروزه به آن «باز کردن سر کتاب برای شخص» گفته می شود مشمول روایات فوق و احادیث فراوان دیگری است که شدیدا از مراجعه به آنها و تصدیق آنها نهی شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️شبهه 👇 چندتا سوال مهم و اساسی از این قاتل شاهچراغ اگر داعشی هستی : ۱- آخه بیشعور توکه اینقدر شجاعی که میتونستی بدون ماسک بیای جاییکه پر از دوربین مداربسته هست و پر از تدابیر امنیتی و بری آدمای بی دفاع و درحال نماز رو بکشی اگر اینهمه شجاعت داشتی، پس چرا دهها و صدها یگان ویژه که کنار خیابونا وایسادن رو به رگبار نبستی؟؟؟؟؟؟ ۲- مگه شما داعشیا هدفتون گرفتن ایران نیست چطور نمیدونی برای گرفتن یه کشور باید نظامیاش رو بکشی نه غیرنظامیا رو ؟؟؟ ۳- آیا فکر نمیکنی با یه موتور میتونستی فقط در ساعتهایی که فراخوان میدن دهها نظامی و لباس شخصی رو یکجا به رگبار ببندی و خودت هم راحت تر فرارکنی ؟؟؟ ۴- راستی آقای داعشی بیشعور تو که تونستی چندین خشاب گلوله با خودت داشته باشی، چرا تا جمعه صبر نکردی که بری و صفهای اول نماز رو که اکثرا کله گنده های مملکت مینشینن بکشی، البته تهرون که پایتخت هست و به هدف تصرف ایران نزدیک تره ؟؟؟ ۵- آقای داعشی بیشعور چرا برای گرفتن ایران و ایجاد ناامنی در آن به پادگانها و پایگاههای مقاوت حمله نکردی ؟؟؟ ۶- آقای داعشی تا جاییکه ما شنیدیم روش شماها برای کشتار، بمب گذاری و انتحاری است یهویی چطور شد روش کشتارتون عوض شد ؟؟؟ ۷- آقای داعشی حالا چرا تنهایی اینکار رو کردی، همین عید نوروز گذشته میلیونها طالبانی و داعشی بدون هیچ زحمتی، گله ای ریختن توی مملکت ما ، خب چرا با همفکرات هماهنگ نکردی که گروهی و سازماندهی شده و نتیجه بخش عمل کنید ؟؟؟ ❇️پاسخ 👇 1️⃣هدف از این سؤالات القای همون اتهام نخ نمای «کارخودشونه» به نظام جمهوری اسلامی است!❗️ 2️⃣گرچه اون داعشی که جنایت کرد یک نفر بود اما در روزهای بعد همکار وی و تیم پشتیبانی کننده آنها با گزارش مردمی بازداشت شدند. 3️⃣ داعشی‌ها که تفکرات وهابی دارند اعتقاد دارند که شیعیان به دلایلی از جمله زیارت حرم‌های اهل بیت مشرک هستند و باید کشته شوند و هرکس شیعیان را بکشد وارد بهشت می‌شود که دلیل انتخاب برای جنایت توسط داعش در همین زمینه ارزیابی می‌شود. 4️⃣هدف داعشی از انتخاب اون ساعت نمازگزارانی بود که مشغول نماز بودند تا بتواند کشتار وسیعی انجام دهد که با لطف خداوند و هوشیاری و زیرکی خدّام حرم ناکام ماند و مجبور به رفتن به سمت ضریح شد. 4️⃣خادمین حرم مسلح نیستند و در روزهای عادی نیروهای انتظامی و امنیتی در حرم حضور ندارند که این مسئله را اون داعشی هم می‌دانست و همان‌طور که در فیلم‌ها مشخص بود نیروهای انتظامی از بیرون وارد شده و با وی درگیر شدند . 5️⃣گرچه هدف نهایی داعش تسلط بر ایران هست اما آنها به خوبی می‌دانند که کشتن مردم عادی در چنین ترورهای کوری باعث براندازی نمی‌شود اما ایجاد حس ناامنی در مردم و نشان دادن قدرت خودشان از عوامل دیگر این جنایت بود. 6️⃣از آنجایی که در برپایی نمازهای جمعه تدابیر امنیتی اندیشیده می‌شود امکان موفقیت برای جنایت کمتر بود. 7️⃣با وجود اینهمه فیلم‌هایی شنیع و دلهره‌آور که سال‌های گذشته داعش از سربریدن و سوزاندن و... منتشر کرد؛ نویسنده فقط بمب‌گذاری و کشتار داعش را، آنهم ندیده! فقط شنیده است! همین جمله سطح معلومات و درک و فهم نویسنده از مسائل را نشان می‌دهد! ❗️ 👈از همین رو نمی‌توان از ایشان انتظار داشت که بفهمد حمله به پادگان‌ها و نیروهای نظامی به راحتی حمله به مردم عادی در حرم نیست! 8️⃣از داعش بدتر، قلم به دستان مزدوری هستند که همصدا با معاندین با ایجاد شبهات و شایعه پراکنی؛ باورها و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را نشانه گرفته‌اند و با تحریک احساسات و ملتهب کردن جو جامعه و تخریب وجهه نیروهای حافظ امنیت، فضا را برای جنایت داعش مساعد می‌کنند!❗️