هدایت شده از مهاجر
#پاسخ #محاکمه_روحانی
🔰 جناب آقای روحانی در طول 8 سال ریاست جمهوری خود با عملکردی سرشار از خسارت که بخشی از آنها غیر قابل جبران است بوده و همین موضوع عاملی شده است که بخش کثیری از جامعه خواهان محاکمه و مجازات او هستند.
🔹 اما سوالی که اینجا مطرح میشود این است که محاکمه روحانی با چه پشتوانه ای و در چه شرایط میبایست توسط حاکمیت تحقق یابد؟!
🔹 ابتدا شرایط حال را بصورت اجمالی بررسی کنیم:
▪️دولت سیزدهم در ابتدای راه قرار دارد و هنوز درگیر مشکلات متعدد اقتصادی وامنیتی و فرهنگی است که از دولت قبل به ارث رسیده است.
▪️ وضعیت اقتصادی کشور، دارای تاثیرپذیری بالا از هیجانات سیاسی-اجتماعی جامعه است لذا مهمترین عامل برای عبور از مشکلات فعلی، آرامش و امنیت اجتماعی است.
▪️ شرایط سیاسی وامنیتی کشور نیز درگیر فتنه ها و اختلافات گوناگون است به شکلی که ایجاد تنش جدید سیاسی منجر به تلاطمات اجتماعی وآشوبهای بیشتر در کف خیابان خواهد شد. لذا در نظر گرفتن بحث تبعات امنیتی محاکمه روحانی بسیار مهم است ،قطعا نیروهای اطلاعاتی وزارت و اطلاعات سپاه،این تبعات را بررسی کرده اند و به شورای عالی امنیت ملی گزارش داده اند.
▪️ دشمنان نیز با تهاجم ترکیبی و پلن های مختلف فتنه وآشوب در کشور و نیز سوء استفاده از اختلافات مذهبی، سیاسی و مشکلات معیشتی در حال توطئه و تحت فشار قرار دادن مردم و حاکمیت هستند.
▪️ جریان انقلابی نیز که مهمترین حامی دولت سیزدهم است از اختلافات درون گروهی در حوزه های مختلف رنج میبرد.
🔰 حال؛ در چنین شرایطی، اگر حاکمیت اقدام به آغاز سیر محاکمه قضائی روحانی کند، در تمام حوزه های فوق الذکر کشور دچار تلاطم و آشوب میگردد و در این بین تنها گروهی که خشنود میشود دشمنان قسم خورده کشور و مردم هستند.
🔰 برای محاکمه شخصیتی مانند روحانی، می بایست صبور بود تا ملاحظات پیاده سازی آن فراهم گردد، ملاحظاتی مانند:
🔸 تثبیت و استقرار کامل دولت سیزدهم بر تمام ارکان حکمرانی و پیاده سازی بخشی از برنامه های اجرایی خود
🔸ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، تقویت معیشت مردم و کنترل تلاطمات افسارگسیخته بازار و گرانی
🔸 تقویت جایگاه منطقه ای کشور و تثبیت اقتدار میدانی در مقابل آمریکا و اسرائیل در منطقه
🔸 کاهش و کنترل اختلافات درونی جریانات حامی دولت و تقویت وحدت جریانات مختلف سیاسی کشور
✅ مهمتر از محاکمه روحانی، عبور از شرایطی است که او برای کشور و مردم ایجاد کرده است و تمرکز و اولویت حاکمیت و مردم میبایست بر این موضوع باشد تا مطالبه محاکمه
✅ قطعا روحانی محاکمه خواهد شد، هم در محضر مردم هم در پیشگاه عدل خداوند، اما ابتدا میبایست گزاره های مورد نیاز آن را فراهم کرد و این مهم فراهم نمیشود مگر با صبر و بصیرت و عقلانیت در این مسیر
✅ ضمنا موضوع مهمی چون محاکمه فردی که رئیس جمهور سابق بوده است ، موضوعی به مراتب فراتر از امورات قوه قضائیه است، این مورد از آن موارد بسیار مهمی است که باید در شورای عالی امنیت ملی به تصویب برسد،
👈وقتی دستگیری کسانی مثل #ریگی و #جیسون_رضائیان و... با هماهنگی این شورا انجام شد، پس این محاکمه که به مراتب مهمتر است خارج از این قاعده نیست و هم رهبری در شورای عالی امنیت ، نماینده دارند و هم مصوبات شورا باید برای اجرا به امضای رهبری برسد
#سوال
🔴لزوم عذرخواهی دولت
🎙سخنگوی دولت رییسی از علی کریمی می خواهد به کشور برگردد و به تضمین هم می دهد!
🔹اگر این سخن را سخنگوی قبیله اصلاح طلب می گفت اسمش فتنه گری بود
⛔️آقای جهرمی شما سخنگوی کدام قوه هستید؟
⛔️چه مجوزی برای دخالت در مسائل حقوقی دارید؟
⛔️این سخن غلط شما، پایمال کردن خون شهیدان فتنه است
⛔️از خانواده های شهیدان و جانبازان فتنه خجالت بکشید
⛔️از زنانی که چادر از سرشان کشیدند خجالت بکشید.
🔹این سخن در کشور سوریه در زمان اشغال توسط داعش هم منفعلانه بود.
همه چیز را زیر پا نگذارید برای دعوای قبیله ای حزب تان
اگر کندفهمی و سطحی نگری بخشی از طرفداران انقلاب نبود باید الان عزل می شدی...
🔹قوه قضاییه هم باید به این دخالت و عمل مجرمانه واکنش بدهد.
شما لاریجانی های آینده اید.
#نگاه_قبیله_ای
#محافظه_کاری
#کندفهمی
🌐 بـزرگترین کانال مطالبـهی حجاب
هدایت شده از مهاجر
💠بهادری جهرمی در جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) و جلسه پرسش و پاسخ در هیئت ثارالله زنجان که با حضور پرشور جوانان و نوجوانان زنجانی برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از حاضرین مبنی بر اینکه چرا در دانشگاه علامه طباطبایی گفتید با برگشتن علی کریمی مشکلی نداریم و تا کی باید با وی مماشات شود، گفت:
💠متاسفانه حرف بنده تقطیع شد. قسمت نخست صحبتم را منتشر کردند و ادامه آن را نگفتند. در اینجا کامل میگویم که غلط رسانده نشود.
💠 بنده گفتم مشکلی با برگشت علی کریمی نداریم. برگردند، بیایند و ببینیم و حرف هایی که زده اند را بررسی کنیم که ببینیم برحق بوده یا خیر؟
💠وی بیان کرد: مشترک برویم درب منازل، محل کارها و محل تحصیل افرادی که ادعا شده کشته شده اند تحقیقات کنیم و بببنیم بر حق بوده است یا خیر. طبیعا هر کسی پاسخگوی عملکرد خودش پس از اثبات حقانیت خواهد بود.
سلام
علت وضع این قانون که پدر و پدر بزرگ اگر فرزند رو به قتل برسونن اعدام نمیشن ، اما مادر اگر مرتکب این جرم بشه حکمش قصاص هست رو ممکنه توضیح بدید
#سوال
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ #پاسخ #قصاص_پدر
❇️بر اساس نظریه صحیح و درست که فقهاء و دانشمندان شیعه بدان معتقدند، احکام خداوند بر اساس مصالح و مفاسد است؛ یعنی اگر انجام عملی دارای منفعت مهم و حیاتی است، آن عمل واجب خواهد بود یا اگر منفعت آن حیاتی نباشد آن عمل مستحب است؛ و اگر انجام عملی، دارای ضرر خطرناک و مهلک باشد، انجام آن حرام؛ و اگر ضرر آن خطرناک و مهلک نبوده، مکروه است؛ و در صورتی که منفعت یا ضرر آن غالب نباشد و مساوی الطرفین باشد آن عمل مباح است؛ البته منظور از منفعت و ضرر صرف منفعت و ضرر مادی نیست بلکه به معنای عام و گسترده است که به جامعیت و گستردگی ابعاد وجودی انسان می باشد.
❇️ هرچند اصل کلیت این قاعده که احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد است، قطعی و یقینی است ولی کشف مصالح و مفاسد در جزئیات و مصادیق، بسیار مشکل است.
🔸چون اولاً: نیازمند داشتن امکانات وسیع، در ابعاد مختلف علمی است.
🔸و ثانیاً: بشر هر قدر از نظر علم و صنعت پیشرفت کند، باز معلومات او در برابر مجهولاتش، قطره ای است در برابر دریا «جز اندکی از دانش به شما داده نشده است ».
🔶و شاید علت عدم بیان علت و فلسفه تمام احکام، از سوی اولیاء الهی دین، یکی این بوده که بیان تمام اسرار احکام برای انسان هایی که بسیاری از حقایق علمی هنوز برایشان کشف نشده، مانند گفتن معما و لغز است، که چه بسا موجب تنفر شنوندگان گردد، امام علی (ع) می فرماید: «مردم، دشمن آن چیزی هستند که نمی دانند » لذا اولیاء الهی در حد فهم انسان ها به بعضی از علت ها و فلسفه ها و احکام اشاره نمودند.
🔷علاوه اینکه، هدف از دین و شریعت، آراستگی انسان ها به خوبی های علمی و عملی، و اجتناب از زشتی های فکری و عملی است، و این هدف با عمل به شریعت به دست می آید، و لو اینکه افراد فلسفه و علت احکام را ندانند، نظیر اینکه: مریض با انجام دادن دستورات پزشک، بهبودی را به دست می آورد ولو فایده و فلسفه، دارو و دستورات پزشکی را نداند.
🔷مضافاً اینکه: مؤمنین، چون اطمینان و یقین دارند به اینکه دستورات دینی، از کسانی صادر می شود که علم و آگاهی آنان خطاناپذیر است، پس یقین به اثربخشی و مفید بودن این دستورات دارند.
✅ هرچند فهم علت و فلسفه احکام مشکل است، ولی پیدا نمودن ضوابط کلی احکام، امر ممکنی است. البته کلیت در مسایل حقوقی، مثل کلیت در مسایل فلسفی نیست که استثناء ناپذیر باشد بلکه کلیت در مسایل حقوقی و اجتماعی به معنای اکثری است و لذا قابل استثناست.
برای روشن شدن بعضی از حکمت ها و فوائد این مسئله (عدم قصاص پدر) چند نکته را متذکر می شویم:
✳️ نکته اول: انگیزه های کیفرهای قرار دادی به معنای عام یعنی اعم از اینکه کیفر قصاص باشد یا غیر آن، به چند صورت تصور می گردد:
🔷تشفی خاطر: کیفری که مظلوم برای خالی کردن عقده و تشفی نفس خود اجرا می کند.
🔷تربیت و اصلاح شخص مجرم: در این قسم از کیفرها، هدف اصلاح شخص مجرم است. مانند تادیب دانش آموز تنبل و خاطی توسط معلم یا پدر.
🔷اصلاح اجتماعی: در این جا هدف از کیفر، اصلاح جامعه و عبرت گرفتن سایرین است، مانند مجازات اعدام که هیچ نفعی برای شخص مجرم ندارد، بلکه فقط برای عبرت دیگران به اجرا در می آید.
🔷احقاق حق: این انگیزه به معنای عام، شامل احقاق حق مظلوم، چه توسط خود وی و چه توسط دیگری می شود، مانند دفاع شخص ثالث از حق مظلومی که خود او قادر بر آن نیست.
🔷پیش گیری: اگر مجرمی را به حال خود رها کنند، دست به جنایت های هولناکی خواهد زد، از این رو برای پیش گیری از تکرار جنایت، حاکم می تواند او را به کیفر برساند.
❇️به نظر می رسد در مورد قصاص پدر هیچ کدام از انگیزه های کیفری نمی توانند تاثیر گذار باشند:
💠 چون اولا خود او از اولیاء دم است و نسبت نزدیکی با اولیای دیگر دارد؛ پس تشفی خاطر چندان رنگی در اینجا ندارد.
💠و انگیزه تربیت و اصلاح شخص مجرم اصلا در مورد کیفر اعدام قابل تصور نیست چون شخص مجرم با اعدام دیگر وجود ندارد تا اصلاح گردد.
💠انگیزه احقاق هم در اینجا شبیه انگیزه اولی یعنی تشفی خاطر است که خیلی کارساز نیست.
💠و همینگونه می باشد انگیزه اصلاح اجتماعی و انگیزه پیش گیری از جرم. چون رابطه پدر و فرزند و علاقه پدر نسبت به فرزند به قدری زیاد است و به گونه ای در نهاد و سرشت وجودی انسان تابیده و عجین شده است که برای دوام و استمرار آن نیاز به ترساندن از کیفر اعدام نیست.
💠و از اینجا می توان فلسفه مهم قصاص نشدن پدر را فهمید و آن اینکه کیفر اعدام برای پدر در واقع یک نوع تخفیف عذاب است ولی عذاب بالاتر برای پدر همان عذاب روحی و وجدان است که او را هر ساعتی چندین بار اعدام می کند.
💠به عبارت ديگر حكم قصاص به لحاظ وجود مصالح و جبران خسارت است، و در اينجا اين مصلحت معدوم است.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ #پاسخ #قصاص_پدر
💠و علاوه اینکه قصاص کنندگان نیز در اینجا فرزندان یا خویشان دست اول قاتل می باشند که قطعا اجرای قصاص از طرف آنها چه بسا بعدها مشکلات روحی بیشتری را برای آنها فراهم کند. یعنی ممکن است در ابتدائی که چنین جنایت هولناکی واقع شد بقیه نزدیکان از روی خشم و غضب تصمیمی بگیرند که بعدها خودشان پشیمان گردند و دچار عذاب وجدان و ناراحتی ها و مریضی های روحی گردند.
✳️ نکته دوم: قصاص به طور کلی حقی است که خداوند به اولیاء مقتول داده است و به معنای قطعیت و لزوم نیست، بلکه بجای قصاص می توانند عفو و گذشت نمایند و یا با رضایت قاتل از او دیه بگیرند. البته در مواردی که قاتل قصاص نمی شود (مانند مورد بحث ما) قاتل باید دیه بپردازد.
✳️ نکته سوم: اگر پدری فرزند خود را بکشد، در درجه اول خود او و خانواده اش بیشترین آسیب را می بینند، چرا که او ضربه شدید و مهلکی به خود و خانواده خود وارد آوره است و انصاف نیست که به خاطر این عمل در چنین شرایطی قصاص شود زیرا تقاضای قصاص او نیز یک امر احساسی و غیر عقلانی است. پس اسلام قصاص او را ممنوع کرده است. اما همان طور که گفته شد در این شرایط، دیه بر او ثابت است و باید آنرا به سایر وارثین بپردازد.
✳️ نکته چهارم: قتل فرزند امري كاملاً نادر است و در عرف عقلا براي موارد نادر قانون وضع نميكنند. و البته چنین اتفاقی در شرایط بسیار استثنایی، احساسی و غیر عادی اتفاق می افتد. یعنی در شرایطی که فرد کاملا غیر عادی و تحت فشار های روحی و روانی شدید که بیشتر شبیه به عدم عمد و اختیار است اتفاق می افتد.
#سئوال
سلام علیکم .لطفا جواب بفرمایید؟
چرا جلوی تبلیغات بهائیت گرفته نمیشه؟ چرا ازادانه تو این کشور
تبلیغ می کنند و ازادانه شورش
می کنن وجوانهای ونوجوانهارو
فریب می دهندحتی بزرگترهارا هم به دین بهائی تشویق می کنند ؟!
چرا حکم وقانون
براشون اجراء نمیشه ؟!!
چرا قوه قضائیه کوتاهی می کند ؟
لطفا جواب بفرمایید
هدایت شده از مهاجر
1️⃣#پاسخ #بهائیت
✅امام خمینی(ره)درموضوع بهائیت می فرمودند: ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود، سکوت نمی کنند و اگر کسی سکوت کند، در پیشگاه خداوند قاهر، مسئول است
💠انقلاب اسلامی، نفوذ بهائیت در ایران را ریشهکن کرد:
https://www.mehrnews.com/news/5142984
🔷به اذعان صاحبنظران و کارشناسان یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم انقلاب در عرصه جنگ نرم مقابله با جریان های انحرافی همچون وهابیت و بهائیت است که اصل اسلام و مذهب را نشانه رفته و به اسم دین و مذهب، مسموم ترین افکار را به مخاطبان خود عرضه می کنند.
🔶در مواجهه با جریان های انحرافی و مباحث تکفیری شرایط امروز را نباید با شرایط قبل از انقلاب اسلامی و حتی اوایل پیروزی آن مقایسه کنیم، چراکه دو سه متغیر اساسی وجود دارد که قبل و نیز اوایل انقلاب شاهد آنها نبوده ایم، چون در آن دوران تقابل اندیشه ها یا به قول «هانتینگتون» برخورد تمدن ها و برخورد اندیشه ها اینچنین گسترده نبود و وسایل ارتباط جمعی جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل نکرده بود که به سهولت صدایی در آن سوی دنیا در این سوی آن شنیده شود و بالعکس؛ امروز مردم در سراسر دنیا به طور آنلاین همه با هم در ارتباط هستند و شاهد تکثر و تزاید اندیشه ها در کنار رشد و گسترش فضای رسانه ای هستیم و به موازات آن، انقلابی نیز در حوزه جریان های انحرافی در سطح دنیا شکل گرفته که اولاً باید به آن توجه داشت و ثانیاً باید دسته بندی شان کرد تا بتوان با آنها مقابله کرد.
🔹در جریان های درون دینی شاهد سه انشعاب هستیم: یکی در شبهه قاره که به «احمدیه» یا «قادیانیه» مشهور است و توسط «غلام احمد قادیانی» تاسیس شد؛ وی ابتدا ادعا کرد، مسیح(ع) است اما مسلمانان با او مخالفت کرده و گفتند: مسیح(ع) به آسمان عروج کرده و خواستند او را از بین ببرند اما استعمار انگلیس ممانعت کرد.
🔶او سپس مدعی شد من مهدی شیعه هستم که ظهور کرده ام!!؛ اما باز هم مسلمانان با او مبارزه کردند و باز هم انگلیس از غلام احمد حمایت کرد. در مرحله سوم او ادعای نبوت کرد و گفت وحی منقطع نشده و بر من نازل می شود و این بار مسلمانان او را مرتد خواندند و باز هم انگلیس از او حمایت کرد و اکنون با همین حمایت در شبه قاره شامل هند، بنگلادش، افغانستان و پاکستان جریان احمدیه یا قادیانیه فعال است.
🔹ضلع دوم این مثلث انحراف در ایران شکل گرفت با ادعاهای محمد باب که توسط امیر کبیر اعدام شد اما با حمایت روس و انگلیس این انحراف در قالب فرقه بهائیت مطرح شد و امروز بهائیت با قدرت استعمار، بشدت در حال رشد و گسترش است.
🔶و نهایتاً... ضلع سوم این مثلث وهابیت است که در عربستان و با قرائتی غلط از توحید و شرک، سنت و بدعت و ایمان و کفر متولد شد و با همین قرائت اشتباه حکم به تکفیر مسلمانان می دهد و امروزه به عنوان چالشی بزرگ گریبانگیر جهان اسلام است.
🔹علاوه بر اینها، شاهد خرده جریان های درون مذهبی هستیم مثل جریان احمدالحسن که در عالم تشیع به عنوان جریانی انحرافی با محور مهدویت مطرح شده یا جریان قرآنیون که سلفی های شیعه هستند.
🔸متاسفانه، این جریان ها به دلیل وجود ابزارهای اطلاع رسانی و رشد فناوری های ارتباطی گسترش یافته اند.
🔹اما در بیرون جهان اسلام شاهد عرفان های نوظهور همچون اوشو، آراء پائولو کوئیلو و یا عرفان های دینی مثل کابالا متعلق به یهود یا مسیحیت تبشیری و حملات آن به اسلام هستیم همچون سینما ماوراء و حمله آن به اسلام در قالب هنر و نیز جریان های شیطان پرستی و آتئیسم که خدا را انکار می کند و به این فضا دامن می زند.
✅مهمترین کار انقلاب اسلامی در عصر جدید و در مقابله با این جریان ها، ارائه قرائت مستقلِ اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و سیاسی از اسلام است؛ چراکه اولاً جهان اسلام نیازمند الگویی بود که در اجتماع و سیاست حرف برای گفتن داشته باشد و ثانیاً این پاسخی بود به یکی از مهمترین شبهات علیه اسلام که مدعی بود اسلام نسخه کاربردی برای زندگی اجتماعی و سیاست ندارد، لذا انقلاب اسلامی مدعیان چنین دیدگاهی را به چالش کشید.
🔷از آنجایی که ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و مذهبی بود نه سکولار (نظیر آنچه در نیکاراگوئه در همان سال ها رخ داد) ناگزیر مقابله با جریان های انحرافی از رسالت هایش بوده و است.
♦️وقتی مبنای حرکت انقلابی، دینی باشد در ذات باید در این حوزه ورود و عمل کند. لذا کار مهم انقلاب در مقابل این جریان ها مقابله نرم بود تا سخت.
🔷 برای مثال پیش از انقلاب بهائیت در کشور رشد و فعالیت بالایی داشت تا جایی که حتی برخی از زمامداران و شرکت های بزرگ کشور بهایی بودند اما پس از انقلاب این جریان محدود شد.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣#پاسخ #بهائیت
🔷شاید برخی بگویند هنور هم شاهد فعالیت این فرقه انحرافی هستیم که در پاسخ باید گفت امروز را نباید با گذشته مقایسه کرد، در آن دوران وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی در این حد و وسعت نبود اما امروز شبکه های اجتماعی درصدد هدایت فکری جامعه برآمده اند!
🔶اما امروز روشنگری های بسیار درباره انحرافات فکری آنها صورت گرفته و افسران جنگ نرم در این میدان ورود و عمل کرده اند.
🔷همانطور که ذات انقلاب ما فرهنگی است، در ذات خود مقابله با جریان های انحرافی را دارد؛ البته از آن سو دشمنان هم تلاش گسترده ای را برای مقابله با جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند تا جایی که شاید هیچ کشوری مانند ایران آماج حملات مختلف از سوی مراکز و کانون های مختلف انحرافی نباشد. برای مثال امروزه فقط چندین شبکه فارسی زبان، عقاید انحرافی را تبلیغ و القاء می کنند.
🔶با آنکه عقاید انحرافی بر گروه های حاشیه خلیج فارس سرمایه گذاری های کلان کرده تا از این طریق در ایران نفوذ کند که این همه تلاش در جنگ نرم را کنار تحریم ها و جنگ های اقتصاید بگذاریم، بدون اغراق هیچ کشوری نمی توانست آن را تحمل و اینچنین هویت و همگرایی اش را حفظ کند؛ اما به لطف الهی، علی رغم همه این حملات فرهنگی که با جنگ اقتصادی توام شده جمهوری اسلامی ایران در اوج ایستاده است.
🔷مهمترین راه مقابله با جریان های انحرافی تعمیق باورهای دینی در نفوس و قلوب جوانان و جامعه است، اگر بر ایجابیات یعنی مساله مثبت تمرکز و جوانان را با معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا کنیم، مسلماً معتقدانِ محکم به سادگی جذب جریان های انحرافی نمی شود اما اگر به جای تعمیق باورها، فقط جوانان را با این فرقه ها و جنایات شان آشنا کردیم و آن جریان را زیر سوال ببریم و جایگزین مناسب برای پاسخ به نیازهای جوانان نداشته باشیم، راه به جایی نمی بریم.
🔵در روایت معصوم است که اگر مردم محاسن و زیبایی کلام ما را بدانند، جذب می شوند.
🔶پس اگر مردم آنطور که باید امروز جذب دین و معارف اهل بیت(ع) نمی شود ما مقصریم که این زیبایی ها را در قالب های جدید و زیبا نریخته و به تناسب دنیای امروز عرضه نکرده ایم.
🔹لذا باید در افراد درد دین ایجاد کنیم، تا کسی درد و سوز دین نداشته باشد نمی تواند به نیروی قوی در مقالبه با جریان های انحرافی تبدیل شود، اگر اهمیت مبارزه با تفکرات انحرافی تبیین نشود، مخاطب نمی تواند واکنش نشان دهد اگر افراد را نسبت به دین دردمند کنیم این افراد بدون نیاز به واسطه های فرهنگی و به طور خودجوش به میدان مبارزه می آیند.
🔻چه چیز باعث می شود جوانی از اروپا بیاید و در سوریه دست به کشتار و انتحار بزند؟ چون برایش انگیزه و دغدغه ایجاد شده و برای نجات توهمی دین دست به عملیات انتحاری می زند.
🔺اینکه در فضای میز و دفتر و امکانات و داشتن نیرو گیر کنیم و نگاه جهادی نداشته باشیم به ما در مقابله با تفکرات انحرافی کمکی نمی کند.
✅البته اقدامات امنیتی و اطلاعاتی در برخورد با فعالیت بهائیان درکشور به طور مستمر در برنامه نهادهای امنیتی هست که غالب آنها مخفیانه است و رسانه ای نمی شود.