eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام علیکم این معلومه که فتوشاپ می باشد، پای سمت راست به اصطلاح بادیگارد اولی روی هوا وداخل چاله هست ، ردیف نمازگزاران هم نیمی فرش سجاده نما وبقیه موکت معمولی... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این افراداغتشاشگری که کشته میشن توخیابون مث حمیدرضا روحی اگه نظام نکشته وکشته سازی دشمن هست چرا قاتلاشون پیدانمیشن تااعدام بشن؟ولی قاتلین نیروهای امنیتی وبسیجی سریع پیدامیشن؟
هدایت شده از ربیع الاَنام
سلام و احترام. ♦️یک نکته مهم در اینجا فراموش شده است. کشته شدن اغتشاش گران توسط خودشان، شگردی هست با سابقه ی بسیار دیرینه و بنابر این چون تحت عملیات خودشان انجام میشود و قاتل نیز از همین جریان، لذا یافتن قاتل در بین انبوه این گروه زمان میبرد اما پیدا میشود و گاهی هم بجهت امنیتی بودن و تداوم اقدامات تا رسیدن به شبکه ی اصلی، اعلام آن به تعویق می افتد. اما؛ قاتل یا قاتلین مردم شریف عادی یا عزیران بسیجی و ...بسهولت قابل شناسایی است چون فرایند گفته شده در بالا را در بر ندارد. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
🔰تفاوت پرونده سعید مرتضوی و ‎محسن شکاری؟ 🔺مرتضوی شاکی خصوصی‏داشت، ولی شکاری شاکی عمومی. قیاس این۲ پرونده قیاس مع الفارقه،در شاکی خصوصی حکم، تقلیل و تخفیف میگیره در شاکی عمومی هرگز. 🔺طبق بند الف ماده ۴۶۹قانون آیین دادرسی کیفری(من شهرالسلاح لاخافه الناس)و ماده ۲۷۹قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصدجان، مال یاناموس مردم یاارعاب‏به نحوی که موجب ناامنی درمحیط بشه،حکم محاربه اعدامه. 🔺درثانی،مرتضوی متهم به سهل انگاری و اهمال در وظیفه بود که منجر به مرگ انسانی شد. دقت کنید مستقیماً اقدام به مرگ انسانی نکرده ولی شکاری با قمه به انسانی،حمله و مجروح کرده و به اعتراف وی، برای کشتار پول گرفته. 🔴چرا قاتلین شهیدعجمیان اعدام نشدن؟ 🔺۳نفراز قاتلین ‎شهید عجمیان زیر۱۸ سالند که طبق قانون به میزان جرمشون حبس طویل المدت گرفتن، ۵ نفر دیگر حکم اعدام گرفتند ولی چون پرونده شاکی خصوصی داره طبق قانون،امکان اعتراض و دریافت تخفیف و تقلیل هست، بنا بر این پرونده منتظر حکم نهایی پس ازفرجام‌خواهی‌ست، پرونده ‎شهید آرمان هم همینطور 🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢🛑💢🛑💢🛑 آیا این متن صحت داره؟👇👇👇👇 🔴 درخواست مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از مسئولین قضایی برای احتیاط و ملاطفت با معترضان 🔸در ابتدای بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر، به فرازی از نامه 53 نهج البلاغه اشاره شده است که امیرالمومنین علی(ع) در آن می فرمایند:  «زنهار که خونى را به ناحق بریزى؛ زیرا هیچ چیز به اندازه خونریزى ناروا خشم و انتقام الهى را نزدیک نمى کند و بد فرجام نیست و نعمت را زائل نمى کند». 🔸این بیانیه سپس می افزاید: اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت زده و وجدان عمومی را جریحه دارتر کرد. بی‌تردید در شرایطی که به دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد. 🔸مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه می‌افزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بی‌توجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان می‌دهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند. 🔸این تشکل روحانی با اشاره به اینکه اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامه‌ها و روندهایی که ناعادلانه به نظر می‌رسد، از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است، یادآور شد: خداوند می‌فرماید: «لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء: 148). «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر از کسى که به او ستم شده باشد». این آیه به مظلوم اجازه دادخواهى و فریاد مى‌دهد. در آیه 41 سوره شوری نیز مى‌فرماید: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ». «و هرکس پس از ستم دیدن، یارى جوید و انتقام گیرد، راه نکوهشى بر او نیست». 🔸این بیانیه با اشاره به اینکه در چارچوب فقه و قانون مجازات اسلامی محاربه تنها در جایی است که فرد با قصد ایجاد خوف در جامعه دست به اقدام مسلحانه بزند، تصریح کرد: بنابراین اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمی‌توان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر کسی سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمی‌شود. 🔸مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، سپس چند ایراد در مورد اعدام اخیر وارد کرد و نوشت: نخست این که در این اقدام کسی کشته نشده و تنها در حد ایجاد جرح بوده است. دوم این که قصد اخافه(ترساندن) ثابت نشده است. سوم این که حتی با فرض صدق عنوان محاربه، تناسب میان جرم و مجازات رعایت نشده است؛ در حالی که در قرآن و در قانون چند مرتبه برای مجازات محارب تعیین شده، که یکی از آن‌ها تبعید است، تا بتوان به تناسب، مجرم را به مجازات خفیف‌تر محکوم کرد. 🔸در پایان این بیانیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در راستای انجام وظیفه و مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی خود، مخالفت شدید خود را با اعدام معترضان اعلام می‌کند و استناد به عنوان‌هایی مانند محاربه در برخورد با آنان را مایه خشم بیشتر مردم و بی‌‌احترامی به دین و ارزش‌های دینی می‌داند./جماران
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ 💠قبل از پاسخگویی به این بیانیه سخیف و سیاسی ابتدا یک سوال از مخاطبین فرهیخته: ⁉️در این مدتِ آشوب های صورت گرفته و بی حرمتی هایی که به قرآن و مساجد و پرچم ایران ومقدسات دیگر و جان وناموس مردم شد شما چند موضع گیری جدی و یا بیانیه و یادداشت ، گفتگو و .... از اعضای افسادطلب و سیاسی کار و بی تقوای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در رسانه ها شاهد بودید؟! اگر چیزی پیدا کردید به ما هم خبر بدهید!!! 💠فارق از تحلیل و نقد این بیانیه اخیر که سرتاسر سیاسی کاری و بدون در نظر گرفتن شرع ، عرف و قوانین مربوط به آیین دادرسی و از همه مهمتر امنیت ملی و امنیت اجتماعی جامعه می باشد ، ذکر نکاتی خالی از لطف نیست که میتواند موجب تنویر افکار عمومی از پشت پرده هایی باشد که برای مردم ما خیلی روشن نیست: 💠 گفتنی است ، این مجمع دوم خردادی و حامی فتنه ها ، مثل روزِ روشن در سبقه خود و ماهیت برخی از اعضاء نشان داده است که جریانی صرفا سیاسی و خط شکن عرصه های سیاسی منفعت طلبانه بوده است ، موضوعاتی که مستقیم با جریان فکری خود مرتبط باشد که در هیجکدام منافع مردم از قبیل رانتخواری ها ، بی عدالتی ها ، فساد مسئولان ، سبک زندگی و فاصله طبقاتی و فر و فلاکت مردم و ... مد نظر نبوده است ، در حالی که می توانست خیلی جلوتر از اینها باشد . 💠 این مجمع در دورانی که همفکران خود در قدرت اجرایی کشور بودند ، حتی یکبار به مسئولان مربوطه در باره بی عدالتی ها ، فساد ها و ناکار امدی مدیریتی ، حقوق زنان ، بیکاری جوانان ، حقوق بازنشستگان و حقوق اهل سنت و .... حتی تذکر نصف و نیمه ای نداده اند ، طوری که گویا در ایام احاطه دوستان این جماعت بر قدرت وبودجه کشور ، همه چیز گل و بلبل بوده است. 💠یکی از ایرادات وارده به این جماعت ، سکوت در باره فاصله طبقاتی ، اشرافیت مدیرانی که به واسطه حضور در قدرت به دارایی های نجومی رسیده و حتی اخیرا موضوع حقوق های نجومی و تجارت دختر مظلوم وزیر همچنین رانت ها و وام های برادران رئیس جمهور و معاون اول وی و خیریه وزیر مربوط به دولت اصلاحات که حتی گاوداری و دانشگاه را یکجا تجمیع نموده بود و اتفاقا نزدیک و همسو با تفکرات این گعده دینی بوده اند . 💠یکی از معضلات بزرگ اقتصاد کشور ، ربا خواری و رانت های بانکی و و بانک های خصوصی و وجود شرکت ها و کارخانجات و مجموعه های مختلف برخی خواص رانتی و حتی حوزه های لاکچری علمیه و .... می باشد که از آقایان کلمه ای تا امروز در نقد اینها شنیده نشده است . 💠 تردید نداریم ، اعضاء این مجمع مطلع نباشند که مردم ، کارگران ، کارمندان و بازنشستگان و ... در طول چندین سال گذشته چگونه زندگی خود را می گذرانده اند ، از سویی شک نداریم بی خبر باشند که برخی افراد وابسته فکری وشاید اعضاء مربوطه به مجمع از چه سطح زندگی مرفهی برخوردار هستند و سوالی که مطرح می باشد ، کجا و کی نسبت به این تبعیض ها و انحرافات موضع گیری ، نه به تندی این بیانیه سیاسی آخر که در حد دلخوشی مردم داشته اند که ما بی خبریم؟! 💠مجمع فوق الذکر ، بعید است ندانند پیرامون کشور ما از افغانستان بگیر تا جمهوری آذربایجان ، ترکیه و کردستان عراق و شیطنت های منافقین و تجزیه طلبان و همه گروه های اپوزیسیون ، علیه کشور ما چه می گذرد؟! وقطعا به دور از ذهن است که تصور کنیم معنی آشوب و اغتشاشات و کشته سازی و ترور های کور و سیستماتیک و مظلومیت کشته شدگان نیروهای انتظامی و امنیتی و تعطیلی بازار وکسبه با زور و تهدید وارعاب و وارد نمودن خلل به زندگی روزمره مردم را نفهمند . 💠در ادامه حتمی است که خوب می دانند ، دولت رئیسی با اتکاء به توان تجارت وتبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه ، بنا داشت دیگر گول وعده های تو خالی غرب و آمریکا را نخورد و استارت توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان و استان کردستان ، همچنین کریدور راه شمال به جنوب و شرق به غرب را در دستور کار خود قرار داده واین تحرکات مهم اقتصادی که در طول دوران عمر انقلاب بی بدیل بوده است ، نیاز به امنیت کشور و از سویی امید در دل مردم دارد . 💠حال با توجه به اینکه اغتشاشات و آشوب ها ، که با اعترافات صریح سران نفاق ، تجزیه و عناد برنامه ریزی شده بوده تا امنیت کشور ومردم را هدف قرار دهد و امروزبخاطر عدم اقبال مردم و از سویی ایثار گری بخشی از نیروهای امنیتی و انتظامی وبسیج که در تمامی فتنه های دشمنان داخلی و خارجی پای کار می باشند و مظلومانه جان می دهند با شکست مواجهه شده است ، این آقایان ، با چه هدف و منظوری اقدام به انتشار این بیانیه تند و تهیج کننده و در راستای خواست اتاق فکر براندازان و تروریست ها که مدام از طریق رسانه های خود سخن از تقابل تروریستی و مسلحانه در خیابان ها می گویند ، نموده اند؟! .
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ 💠 تصور بفرمایید حتی اگر یک بار اراذل و اوباش مسلح با ان خشونت که دل مردم را نگران و خون کرده بود ، جلو یکی از این آقایان اعضاء را در جایی می گرفت و یا احیانا یک مورد از عمامه پرانی ها به ایشان تعلق می گرفت ، شاید که چه عرض کنم ، قطعا بیانیه آقایان طور دیگری تقدیم افکار عمومی مظلوم می شد که نپرس! ، هر چند فکر این اتفاق هم که آقایان بین مردم باشند توهمی بیش نیست ، چرا که آقایان به هیج عنوان در دسترس عموم مردم بخصوص در معرکه هایی که مردم خشمگین و نفوذی های تروریست بین انها حضور داشته باشند - نیستند. 💠 البته روشن است که سطح وماهیت حوزه را با این رفتارهای غیر اصولی و صرفا سیاسی با اینکه به خوبی می دانند مظهر بی عدالتی ها و فساد و رانتها در کدام جریان فکری به کشور تسری پیدا نموده وآقایان تا امروز دم نزده اند – تنزل داده اند که روزی باید در مظهر خدواند منان پاسخگو باشند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این‌جا صحبت از سیاست نیست بلکه موضوع انسانی در بین است که دارد می‌میرد. در کتاب تعلیمات دینی که از بچگی مرا به حفظ کردن آن وادار کرده‌اند چنین نوشته شده است: به تشنگان آب دادن، به برهنه‌گان جامه پوشاندن، از زائرین پذیرایی کردن، بیماران را تیمار کردن و ننوشته‌اند بیمارانی را تیمار کردن که مثل تو فکر می‌کنند بلکه فقط نوشته‌اند بیماران را تیمار کردن، والسلام. البته راست است که در آن ایام کلیسا با ملت بود نه با دولت و شاید امروز مفاد کتاب تعلیمات دینی را هم تغییر داده باشند. آزادی چیزی نیست که آن را به کسی هدیه کنند. می‌توان در یک کشور دیکتاتوری زندگی کرد و آزاد بود فقط کافیست که علیه دیکتاتور مبارزه کرد مردی که با مغز خودش فکر می‌کند آزاد است. مردی که به خاطر آن‌چه بر حق می‌داند مبارزه می‌کند آزاد است. برعکس می‌توان در آزادترین کشورهای روی زمین زندگی کرد و با این وصف اگر آدم باطنا منفی‌باف و پست و بنده‌منش باشد آزاد نیست و با وجود فقدان هر نوع اجبار و زور باز برده است. آزادی را نباید از دیگران گدایی کرد بلکه باید با چنگ به چنگ آورد. نان_و_شراب ترجمه‌ی محمد قاضی وجواب لطفا