هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
تا میوه ای پوست بر تن دارد مدت های زیاد دوام خواهد داشت ولی وقتی پوست میوه ای گرفته شد بیش از دقایقی دوام نخواهد داشت. حجاب همانند پوست میوه است که حافظ تازگی و سلامت میوه است. تا زمانی که این حجاب و عفت را دارند از طراوت و زیبایی و تازگی و سلامت بهره مندند.[1]
شما چرا به دور خانه هاتان دیوار می کشید و بر روی دیوارها سیم خاردار نصب می کنید؟ اگر درب های خانه تان چوبی باشد، چرا آهنی می کنید؟ و اگر دیوارها کوتاه باشد چرا بلند می کنید؟ آیا این همه برای راحتی شماست، یا برای ناراحتی؟ حجاب همچون دیوار خانه و همچون سیم خاردار است، حال اگر دیوار خانه هاتان بلند بود و کوتاه کردید، یا سیم خاردار داشت، برداشتید یا درب بسته بود، باز کردید، این موجب راحتی، آرامش و آسایش شما خواهد بود یا موجب ناآرامی؟ اگر درب ها، دیوارها و.. . برای راحتی خانه ها باشد، حجاب هم برای راحتی و آسودگی بانوان است. پس اگر اسلام برای زن حجاب آورده، برای راحتی است نه مشقّت، مشقّت در بی حجابی و بدحجابی است.»[2]
غنچه تا غنچه است در حجاب است، هیچ کس هوس چیدن آن را نمی کند، اما همین که حجاب را کنار نهاد و باز شد، آن را خواهند چید. وقتی که چیدند، چند روزی هم ممکن است در جای مناسب قرارش دهند، اما دیری نمی پاید که پژمرده و پرپر می شود و آن را در سطل زباله می ریزند.
خواهران هم تا در حجابند، همچون غنچه اند، هیچ کس دست طمع و تصرّف به سمت آنها دراز نمی کند. اما همین که این حجاب را کنار گذارند، مورد طمع دیگران واقع خواهند شد.»[3]
هنگامی که روابط زن یا مرد فاقد ارتباطات جنسی باشد، باید حفاظ و حجابی در بین باشد. سیم های مثبت و منفی برق را در نظر بگیرید که هیچ گونه اتصال و اصطکاک با هم نمی کنند، چرا؟ چون پوششی از پلاستیک آنها را پوشانیده است و بین دو دسته از سیم های مثبت و منفی حجاب ایجاد کرده است. اگر صدها سیم از سیم های مثبت کنار هم قرار بگیرند، نیازمند پوشش نمی باشد اما اگر پای یک سیم منفی در میان باشد، باید پوششی بین این سیم منفی و آن سیم مثبت ایجاد شود. آیا حجاب زندان است برای زن؟ آیا این پوشش ها برای این سیم ها زندان است یا حفاظ؟ شما دفترتان را که جلد می گیرید، این جلد برای دفتر زندان است؟[4]
پی نوشت ها:
[1] تمثیلات، حائرى شیرازى، ج 1، ص 143.
[2] . آيت الله حائرى شیرازى، تمثیلات، ج 1، ص 139.
[3] . همان، ج 2، ص 120 و 121.
[4] . آيت الله حائرى شیرازى، تمثیلات، ج 1، ص 152
سوال
مگر ازدواج حضرت علی با ام البنین ع سالهای بعد نبود؟ حضرت عباس حدود ۲۰ سال با امام حسین ع فاصله سنی داشتن
مگر به وصیت خود حضرت زهرا س با دختر خواهرش حضرت حضرت علی ازدواج نکردند؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
تاریخ دقیقی درباره ولادت ام البنین ذکر نشده است، یک نقلی در این زمینه مطرح است که ایشان در سال پنجم هجری در کوفه یا در حوالی آن به دنیا آمده است، با توجه به اینکه زمان ولادت اولین فرزند ام البنین(س) -قمر بنی هاشم- در سال 26 هجری بوده است و در آن زمان مرسوم بوده است که بعد از ازدواج به زودی صاحب بچه میشدند، پس سال ازدواج ایشان با امام علی(ع) قاعدتاً در سال 24 یا 25 هجری بوده است یعنی حدود 15 سال بعد از شهادت جانسوز حضرت زهرا(س).
شبهه پیرامون ازدواج بلافاصله امام علی(ع) با امالبنین پس از شهادت حضرت زهرا(س)، در حالی که با توجه به اینکه زمان ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در سال 26 هجری قطعی است، این شبهه رد میشود.
بنابر نقل برخی تاریخنویسان متأخر، حضرت عباس (ع) در سال ۲۶ هجری تولد یافت. و در سال ۶۱ هجری در کربلا در ۳۴ سالگی به شهادت رسید. با توجه به عمر شریف امام حسین )ع( که ۵۷ سال بوده، اختلاف سنی حضرت عباس با امام حسین (ع) حدود ۲۳ سال بوده است
#سوال
چرا خداوند افاق رو با اییین همه عظمت(۷ اسمان وکرات و ستاره ها و کهکشانها وجهانها و موجوداتی که ما از وجودشان هم خبر نداریم) افریده؟؟؟
چه نیاز و ارتباطی بین ما و این عظمت وجود داره؟؟؟
لطفا جواب برون دینی بدید
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
سلام. ما از دلیل وجود کائنات با این عظمت که اگه بزرگترین دانشمندان جهان از انیشتین و تسلا و گاموف گرفته تا میچیو کاکو و شون کارول و پل ساتر و… در تمام زمانها با هم جمع بشن نمیتونن اندازه و جزئیات و کیفیتش رو حساب کنن خبر نداریم ولی حقیقت اینه که تمام موجودات سایر عوالم برای خودشون تمدن و زندگی جداگانه از موجودات دیگر از جمله ما انسانها دارن و قوانین تمدن زندگیشون با ما فرق می کنه. خواهشا شما و سایر عزیزان به این روایت شریفه از حضرت امام باقرالعلوم علیه السلام دقت بفرمایید 👇
جابر بن یزید گوید: از امام باقر علیهالسلام در مورد فرمایش خداوند متعال که میفرماید: «آیا در اول بار که آفرینش را از نیستی صرف به هستی در آوردیم هیچ درماندیم؟ بلکه این منکران هستند که از خلقت نو در شک و ریبند» پرسیدم. حضرت فرمود: ای جابر! تأویل این آیهی شریفه چنین است: خداوند متعال چون این آفریدگان و این عالم را (در روز قیامت) فانی مینماید، و اهل بهشت را در بهشت و اهل دوزخ را در دوزخ ساکن میکند، جهانی غیر از این جهان را از نو میآفریند، و از نو جهانی بدون این که نیازی به نر و ماده باشد بنا میکند که او را به یگانگی پرستش میکنند، برای آنها زمینی غیر از این زمین میآفریند تا روی آن زندگی کنند، و آسمانی غیر از این آسمان تا بر آنها سایه افکند. شاید به نظر تو میرسد که خدای متعال فقط این یک جهان را آفریده است! یا فکر میکنی که خدای جز شما بشری نیافریده است. آری، به خدا سوگند؛ تحقیقا خداوند تبارک و تعالی هزاران هزار جهان و هزاران هزار آدم آفریده، و تو در آخر این عوالم و جهانها و آن آدمیان واقع شدهای.
سوال#
آیا فرد درستی رو انتخاب کردن ؟
مگه انتخاب مجری،و....زیر نظر رئیس صدا و سیما نیست
جواب شما برام کافی نبود
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
پاسخهایشما👆👇
۱۳۹۷/۳/۲۸
رهبر ایران عصر روز دوشنبه در دیدار با گروهی از دانشجویان در پاسخ به برخی از انتقادها گفت، هر چند رؤسای قوه قضاییه و صدا و سیما توسط او منصوب میشوند، اما او بر عملکرد آنان مدیریت نمیکند.
او اظهار داشت: «مدیریت نهادهایی همچون نیروهای مسلح با رهبری است، اما در قوه قضاییه و صداوسیما با وجود آنکه رؤسای آنها از طرف رهبری منصوب میشوند، مدیریت آنها با رهبری نیست و به عنوان مثال بنده در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریتهای قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته و دارم.»
آیتالله خامنهای راهحل اصلی برطرف کردن "عیوب و مشکلات" در برخی از نهادهای دولتی نظیر صدا و سیما را "تزریق عناصر جوان، فعال، مؤمن و پرانگیزه به این دستگاهها" دانست.
#سوال
سلام شهادت حضرت ام البنین یا وفات ایشون؟!
کدوم درسته؟