eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد حسین
سلام بزرگوار مقام تمامی شهدا بالاست آنها مقام ومنزلتی بسیار بزرگ در نزد خداوند متعال دارند. اما خون برخی شهدا مثل شهید حججی عزیز بسیار خروشان و جوشان است. و ولایت پذیری بسیار زیاد شهید. رهبر انقلاب مقام عظمای ولایت فرمودند :این شهید برای ما سبب‌ غرور وافتخار شد. این شهید به دلیل اخلاصی که داشته است نزد خداوند اینگونه عزیز شد. رهبر انقلاب همچنین فرمودند :ما راضی نیستیم که خانواده دیگر شهدا به دلیل معروفیتی که شهید حججی پیدا کرد وجهانی شد نگرانی ودلخوری داشته باشند. همه شهدا عزیز هستند وبا خون خود پایه های مملکت را مستحکم کردند. هدیه به روح شهدای عزیز صلوات ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وخداقوت سوال شده چرارهبرعزیزمان مثل حضرت علی علیه السلام خانه نشینی نمیکنه چه بایدبگوییم جواب اقای عبادی هرچه میگردم پیدانمیکنم جواب قانع کننده ای دادن زحمت شما برام بفرستین
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ۲ سوال هم مطرح است اینجا،. ۱. مگر حضرت علی علیه السلام خانه نشین بود؟ ۲. مگر سید علی یار کم دارد که خانه نشینی را گزیند؟ چند نکته؛. 1️⃣خانه نشینی علی علیه السلام هرگز اعتبار واقعی ندارد بلکه یک کنایه ادبی هست. یعنی حق خلافت از ایشان غصب شد. ورنه امام علیه السلام وظائفی که ذاتا بر عهده داشت را انجام میدادند و فقط حاگم مسلیمین نبودند در آن سالها. 2️⃣ رهبر فرزانه چرا باید خانه نشین شود حال آنکه با یک سخنرانی اش تمام جهان استکبار را بهم میریزد و نقشه های شوم آنانرا افشاء و مردم شریف را آگاه می سازد. 3️⃣رهبری نظام با یک واسطه توسط مردم عزیز انتخاب شده است و آنقدر حاج قاسم های کوچک پای رکاب دارد که توانسته است در عرصه های گوناگون ایران اسلامی را مقتدر و دشمنان را به ذلت بکشاند. ❌️ اگر منظور از نوشتار بالا، وضعیت اقتصادی (معیشت جامعه) هست، رهبری برابر قانون اختیاری در این بخش ندارد اما سکوت هم نکرده و نمیکند. 🔷️ امام ثانی انقلاب تا کنون فراتر از انتظار در بیداری ملل جهان نقش داشت و عمل کرده است‌. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔷♦️ "ادامه ی پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️⬇️🔸🔷♦️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
وقتی اعتراضات مردم یک کشور از 40 روز بیشتر بگذرد سازمان ملل ورود می‌کند برای تغییر نظام⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️⬇️⬇️ 🔶 اول: در کدام بند و ماده‌ی قانون سازمان ملل این قانون نوشته شده است؟! 🔻 آنچه در قانون سازمان ملل هست این است که اگر در یک کشوری درگیری شود و حکومت آن کشور ساقط شود یا طوری شود که توان اداره کشور را نداشته باشد و گروه‌های مختلف به جان هم بیفتند و امکان کشتن افراد بی‌گناه باشد یا باعث به خطر افتادن صلح جهانی باشد می‌تواند دخالت کند و بین طرفین دعوا صلح ایجاد کند. [1] 🔷 دوم: سازمان ملل اگر راست می‌گوید و صلح و امنیت را بین کشورها برقرار می‌کند، چرا جنایات آمریکا و فرانسه و اسرائیل و کشورهای غربی را در یمن و فلسظین و لیبی و ... که کودکان و مردم بی‌گناه را می‌کشند دخالت نمی‌کند و صلح را در آنجا برقرار نمی‌کند؟! 🔶 سوم: و اگر چنین قانونی وجود دارد چرا در فرانسه اجرا نمی‌شود که به جای 40 روز بیش از 40 هفته اعتراض داشتند و به مدت یکسال هر شنبه اعتراض می‌کردند پس چرا قانون را درباره آن‌ها اجرا نکردند؟! 🔷 چهارم: این مثل آن می‌ماند که بره‌ها و چوپان با هم درگیر شوند و به گرگ و روباه بگویند بیاید بین ما آشتی برقرار کنید. سازمان مللی که خودش عامل بدبختی و درگیری تمام ملت‌هاست و خودش مدافع حقوق ظالمان و ستمگران جهان است بیاید اختلاف و درگیری بین کشورها را حل کند و صلح بین آن‌ها برقرار کند. 🔶 پنجم: علاوه بر همه‌ی این‌ها وقتی پدر یک خانواده با فرزندان خودش درگیر شود همسایه‌ی فضولی که قبولش ندارید نمی‌آید دخالت کند و بخواهد بین آن‌ها صلح برقرار کند. وقتی جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل را عامل جنگ و بدبختی و مدافع حقوق ظالمان می‌داتند چگونه اجازه می‌دهد که در امور داخلی او دخالت کند. منبع: [1]ـ ـ نقش سازمان ملل و شوراي امنيت در حل و فصل مناقشات (http://www.shakuri.blogfa.com/post/21) http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📳 مولوی عبدالحمید گفته هشتاد ساله‌ها نمی‌توانند برای جوانان تصمیم بگیرند!! ❌ کاری نداریم که خودش ۷۶ سال سن دارد ✅ اما جناب عبدالحمید چرا بزرگان شما ابوبکر و عُمر گفتند: علی(ع) جوان است و برای ریاست مناسب نیست؟! شماها پیروِ جماعتی نیستید که حقِ علی علیه‌السلام را در سقیفه غصب کردند به بهانه‌ی جوان بودن؟! ❓سوال: مبانی تغییر کرده یا در مکتب سقیفه جوانی و پیری بهانه بوده و هست؟!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
❌❌ بر مولوی عبدالحمید در مورد سن حاکم !!!! 📛کانال رسمی مولوی عبدالحمید تیتر زده است که مولوی عبدالحمید گفته است که افراد هشتاد و نود ساله نمی‌توانند برای جوانان تصمیم گیری کنند !!!! ✅ ظاهرا جناب عبدالحمید می‌خواهد یکی از شرایط حاکم را سن و جوانی حاکم بیان کند، در حالی که این سخن بر خلاف اعتقاد صریح اهلسنت است و متاسفانه مولوی عبدالحمید در این موضوع نیز با اعتقاد اهلسنت مخالفت کرده است و مذهب جدیدی عرضه کرده است ‼️ ❇️ پاسخ اجمالی ❇️    ✔️ اولا مسن بودن یکی از شرایط حاکم اسلامی طبق نظر علمای اهلسنت است ✔️ ثانیا یکی از امتیازاتی که برای ابوبکر برای استحقاق حکومت گفته‌اند همین سن زیاش بوده ✔️ثالثا طبق گفته قرآن حضرت ابراهیم در سنین پیری به مقام امامت و رهبری جامعه رسیده ✔️ رابعا خود عبدالحمید به عنوان سرپرست و رهبر دینی اهلسنت بالای ۷۶ سال سن دارد ✔️ خامسا "عدم پیری" جزو شروط ذکرشده در قرآن برای حاکم اسلامی ذکر نشده ✔️ سادسا روایت صحیحی از اهلسنت مبنی بر داشتن سن زیاد برای امام جمعه و جماعت وجود دارد. 👇⬇️⬇️ 1⃣ علمای اهلسنت معتقدند که یکی از شرایط حاکم اسلامی، مسن بودن او است و حاکمی که مسن و پیر باشد به حکومت سزاوارتر است، چنان که برخی می‌نویسند : " يك اشكالى كه بر خلافت امير المؤمنين عليه السّلام داشتند جوانى او بود. می‌گفتند: على جوان است. ابو عبيده جرّاح در مسجد كه على را براى بيعت برده بودند به او گفت: 🔺 «اى پسر عمو! تو جوانى و سنّت كم است، و اين جماعت، شيوخ قوم تو هستند! تو همانند آنها تجربه و معرفت به امور را ندارى، و من به يقين می‌دانم كه ابوبكر از تو بر اين امر قدرتش افزونتر است! و صبر و طاقتش در نهوض و قوّت در حمل اين بار بيشتر است! تو اين خلافت و امامت را به ابوبكر بسپار! پس اگر زنده ماندى و عمرت طولانى شد در آن صورت تو براى حكومت سزاوارى، و براى حمل اين بار، استوار و متين و نيرومند و قمين! به جهت فضل تو و دين تو و علم تو و فهم تو و سابقه تو و نسب تو و دامادى تو». " 📚الامامه و السیاسه ص 12 👈در اينجا می‌بينيم كه با اين عبارات حساب شده، چگونه ابو عبيده جرّاح كه سوّمين نفرى است كه با ابوبكر بيعت كرده است و از كارگردانان سقيفه بوده و لحظه‏‌اى از طرفدارى شيخين دريغ نمی‌كرده است، علىّ بن ابيطالب را با وجود فضل و دين و علم و فهم و سابقه و نسب و دامادى كه بر شيخين برترى داشته است به گناه جوان بودن، از اقدام به امارت و در دست گرفتن امور مسلمين برحذر می‌دارد و می‌گويد: اندوهگين مباش كه در زمان پيرى اگر زنده باشى به خلافت خواهى رسيد! " 📚امام شناسی ج 8 ص 105 2⃣ بر همین اساس ذهبی عالم نامی اهلسنت یکی از امتیازاتی که برای ابوبکر ذکر می‌کند که او را مستحق حکومت می‌کرد، مسن بودن و پیر بودن ابوبکر بیان می‌کند 📚تاریخ الاسلام ذهبی , ج 2 ص 584 ( به نقل از کتاب سوالات ما، حسین تهرانی ص 19 و 42 ) 3⃣ همینطور قرآن تصریح می‌کند که ابراهیم علیه السلام در پیری صاحب فرزند شد و به مقام امامت و رهبری جامعه رسید : ( هود 72 _ بقره 124 ) 👈یعقوبی مورخ بزرگ اهلسنت می‌نویسد که سن ابراهیم علیه السلام در وقتی که عهده دار امامت و رهبری جامعه بود و از دنیا رفت، صد و نود و پنج سال بوده است : " توفي إبراهيم، و كانت وفاته يوم الثلاثاء لعشر خلون من آب، و كانت حياته مائة و خمسا و تسعين سنة. " 📚تاریخ یعقوبی ج 1 ص 28 4⃣ در روایات صحیح اهلسنت آمده است که افراد مسن و پیرتر باید عهده دار مقام امامت جمعه و جماعت شوند : "فَلْيَؤُمَّهُمْ أَكْبَرُهُمْ سِنًّا _ لْيَؤُمَّكُمَا أَكْبَرُكُمَا». 📚صحیح مسلم ج 1 ص 465 _ 466 _ سنن ابن ماجه ج 2 ص 218 _ سنن ابی داود ج 1 ص 280 _ مسند احمد ج 28 ص 320 5⃣ خود جناب عبدالحمید هم که به عنوان سرپرست و رهبر دینی اهلسنت بلوچستان معرفی می شود از افراد مسن با ٧٦ سال سن می باشد !!!! 6⃣ در قرآن نیز شرط عدم پیری برای حاکم جامعه بیان نشده است، آنچه ملاک است آن است که حاکم قدرت انجام دادن وظائفش را داشته باشد اگر چه سنش هم بالا رفته باشد در صورتی که قدرت جسمانی لازم برای انجام وظائف را داشته باشد باز هم حاکم مستحق حکومت است. 📖شروطی که در قرآن برای حاکم اسلامی بیان شده است عبارتند از : ❕اجتناب از استبداد _ اجتناب از ظلم _ احسان _ اقامه نماز _ امانتداری _ ایمان _ پرداخت زکات _ تقوا _ توانایی جسمی _ توانایی علمی _ عبودیت _ عدالت _ عمل صالح _ قاطعیت _ مشورت ( آل عمران ١٥٩ _ یوسف ٧٨ _ ٧٩ _ ٥٦ _ مائده ٥٥ _ نساء ٥٨ _ یوسف ٥٤ _ ٥٥ _ نساء ١٤١ _ اعراف ١٢٨ _ بقره ٢٤٦ _ ٢٤٧ _ انبیاء ١٠٥ _ص ٢٦ _ نور ٥٥ _ آل عمران ١٥٩ ) 📚فرهنگ قرآن ج 12 ص 92 ( شرایط حاکمان ) 🔺 منبع: پرسمان اعتقادی @Rahnamye_Behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا