eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم آیا میشه خمس رو به غیر از مرجع خود داد؟ منظورم به ولی فقیه بدم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
علیکم السلام و رحمت الله موارد مصرف خمس؟؟ آیا می‌توان خمس را به ولی فقیه داد ؟؟ پاسخهای خود را در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی دریافت نمایید 👇⬇️ https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21&catid=44813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
23.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅🌴 اسناد ولادت امام علی علیه‌السلام در کعبه بر اساس منابع اهلسنت ⛔️ وهابی‌ها ادعا می‌کنند تولد امیرالمومنین در کعبه دروغ شیعیان است ✅ در فیلم بالا و در پست بعدی تعدادی از این منابع رو در اهلسنت می‌بینیم 🔹 لینک فیلم در کانال آپارات https://aparat.com/v/LADo7
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ادامه👆 🔺 اسناد ولادت امیرالمومنین در کعبه و شکاف کعبه بر اساس کتب اهلسنت 📗 بجز منابع ذکر شده در کلیپ، منابعی از اهل سنت که به طور صریح به شکافته شدن دیوار کعبه بخاطر ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرده اند عبارتند از: 🔺1. مولوی حافظ حکیم ظهير احمد سهسوانی در کتاب «ظهير البشر» می‌نویسد: چون خداوند اراده کرد که شرفی بر شرف‌های کعبه بیفزاید، دیوار کعبه را بشکافت و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش علی را در درون کعبه به دنیا آورد. (ظهير البشر به زبان اردو ص۱۸) 🔺2. محمد شریف خان شیروانی در کتاب "چوتھی کتاب" به ولادت حضرت على در درون کعبه و شکافته شدن دیوار کعبه و شنیده شدن صدای هاتف غیبی تصریح کرده است. (چوتھی کتاب به زبان اردو ص۱۲۳) 🔺3. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی، در کتاب تجهیز الجيش جریان ولادت حضرت على را طبق روایت «بشائر المصطفی» از یزید بن قعنب نقل کرده است. (تجهیز الجيش چاپ هند ص۱۱۰) 🔺4. دکتر محمد شاه قادری، دانشمند و پزشک نامی لاهور، در کتاب مصباح المقربين» تصریح می کند که امیرمؤمنان در درون کعبه متولد شد و تصریح می کند که مادر آن جناب در حال طواف کعبه بود که او را درد زایمان گرفت، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد به درون کعبه فرا خوانده شد، سپس تأکید می کند که هرگز چنین شرف و فضیلتی به جز امیرمؤمنان برای احدی نصیب و میسر نشده است. مصباح المقربين چاپ لاهور ص۱۶) ✅ بنابراین با بررسی متون تاریخی به این نتیجه می رسیم که جریان ولادت امیرالامومنین علی علیه‌السلام و شکافته شدن دیوار کعبه در منابع متعددی از اهل سنت نقل شده است که برای نمونه به شماری از آنها اشاره کردیم. ✔️ جالب این است که پس از گذشت قرن ها از آن رویداد مهم و تجدید ساختمان کعبه و تعمیر آن و پر کردن جای شکاف با نقره و بهترین مصالح ساختمانی، هنوز هم اثر شکاف بر دیوار بيت الله الحرام، خود را نمایان می سازد. کافیست عکس های آنرا خودتان مشاهده کنید. شکاف رکن یمانی کعبه) ✅ پاسخ تفصیلی:⬇️ 📛 آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت اميرمؤمنان عليه السلام در كعبه به دنیا آمده؟ https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5027
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام، چرا در دین اسلام، حکم کسی که دزدی کرده، قطع کردن چهار انگشت دست هست، ولی در جامعه ما اجرا نمیشه و با وثیقه از زندان ازاد میشوند و دوباره به سراغ دزدی میروند و به اختلاسهای میلیاردی میرسه؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
پرسش با توجه به آیات قرآنی که بریدن دستان دزدان را جایز می شمارد، پس چرا این حکم در ایران اجرا نمی شود؟ آیا اجرای این حکم واجب الاجرا است یا جایز الاجرا؟ پاسخ اجمالی همان طور که در پرسش اشاره شد قرآن و روایات قطع کردن دستان دزد را با تحقق شرایطش واجب می دانند، اما گفتنی است که در مورد اجرای این حکم در عصر غیبت امام زمان (عج) می توان سخنان فقها و دانشمندان اسلامی را به سه بخش تقسیم نمود: 1. برخی از فقها مانند علامه حلی در مورد اجرای حدود الاهی از سوی فقها در عصر غیبت توقف نموده و رأی خاصی ندارند. 2. بعضی هم مانند مرحوم خوانساری بر این باورند که در عصر غیبت اجرای حدود جایز نیست. 3. اما نظر سوم که دیدگاه برخی از فقهای پیشین و اکثر فقهای معاصر است، این است که در این زمینه فرقی بین زمان حضور و غیبت نیست همان طور که در زمان حضور امام (ع) (در صورت تحقق شرایط) حدود اجرا می شود، در زمان غیبت امام نیز باید حدود را اجرا نمود. لازم به ذکر است که احکام الاهی بر اساس مصالح و مفاسد صادر شده است، در برخی از موارد اجرای حدود چه در زمان حضور امام یا در زمان غیبت ممکن است بنابر دلایل و یا مصالحی موقتا متوقف شود که امروزه نیز چنین است. پاسخ تفصیلی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa10751
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ايا ميدانستيد در دين مبين اسلام دست دزد بايد طبق ايه ٣٨ سوره مائده قطع شود ⁉️ بله ايا ميدانستيد اگر كسي اختلاس كند دستش قطع نميشود ⁉️ و اصولا دين مبين با اختلاسگر سر دشمني ندارد ⁉️ چي ؟ باور نداريد ؟؟؟؟ اين هم مدرك از كتاب وزين فروع كافي نوشته: ثقة الاسلام كليني ⬇️⬇️⬇️ ✅🌴تلاش نویسنده این بوده، که از دو مقدمه صحیح به صورت ظرافتمندانه،نتیجه ای غلط به ذهن مخاطب القا کند. ✅در اسلام بنا بر مصالح و مفاسدی که شارع مقدس مد نظر داشته برای برخی جرایم، حد مشخص شده و برای برخی دیگر تعزیر وضع گردیده است.وتحقق جرم دارای حد وابسته به جمع شدن شرایطی است: _از جمله حد سرقت. 🔸سرقت در لغت⬅️ «ربودن مال غیر است بطریق پنهانی» و در شرع برای اینكه مستلزم قطع دست باشد عبارت است از⬅️ « ربودن شخص مكلف بطور پنهانی مالی را كه ده درهم قیمت داشته و در محلی بسته و محفوظ (محرز) بوده یا حافظی بر آن گمارده شده باشد». ✅در موضوع سرقت و اختلاس موضوع شناختن دو لفظ (حرز) و (سری) مهم است،زیرا : از شرایط اصلی سرقت⬅️ «دزدیدن از جای محفوظ و بسته و مقفل وبطور پنهانی است». بنا بر این اگر این دو شرط موجود نباشد سرقت هم بوجود نخواهد آمد. ♦️اما شرائطی كه در فقه اسلامی برای تحقق سرقت مستوجب حد ذكر شده عبارت است از: 1⃣بلوغ و عقل اختیار مرتكب. 2⃣مالیت مال مسروقه. 3⃣به حد نصاب رسیدن قیمت مال مسروقه (و آن ربع مثقال طلای خالص است ). 4⃣مال مسروقه متعلق به فرزند و غلام شخص نباشد. 5⃣اگر مال مسروقه طعام است در زمان قحطی نباشد. 6⃣مال مسروقه مال سارق نباشد كه به شكل رهن و وثیقه و اجاره و امثال آن امانت داده باشد. 7⃣توهم حلیت نرود یعنی سارق خیال نكند كه مال خود اوست. 8⃣مال مسروقه از محرمات نباشد. _مال مسروقه از حرز دزدیده شده باشد. 9⃣دزد شخصاً از حرز بیرون آورد و اگر او حرز را بشكند و دیگری بیرون آورد حد نیست. 🔟دزد متاع را شخصاً ببرد. 1⃣1⃣دزد پنهانی ببرد چه اگر آشکارا و به قهر و غلبه یا غیر آن ببرد قطع دست نیست.⬇️ (ر.ک لمعه دمشقیه .ج ۲.کتاب الحدود .حدالسرقه ) 🍀🍀🍀 ✅روایت کافی، نیز اشاره به اجرای حد قطع انگشت،برای سارق دارد نه اینکه مختلس هیچ مجازاتی ندارد، آنگونه که طراح شبهه در صدد القای آن بوده است.روایات فراوانی اختلاس را مذمت و مختلس را مستوجب کیفر دانسته اند. در روایت پیامبر اکرم« ص »،آمده که:" پنج فرد را هر پیامبر مستجاب الدعوه لعنت کرده اند ونفر پنجم کسی است که بیت المال را برای خود حلال سازد".(کافی.ج۲ص۲۹۳). 🍀🍀🍀 🌹امام رضا علیه السلام فرمودند:" برائت از ویژه خوران بیت المال از شرایط اسلام راستین است". (میزان الحکمه:واژه سرقه) 🍁🍁🍁 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان کسی جواب این سوال را می دونه فرعون پیروان حضرت موسی را چگونه توصیف نمود؟؟؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
با سلام و عرض ادب دو صفتی که فرعون به یاران موسی(علیه السلام) داد در آیات 54و55 سوره مبارکه شعر بیان شده است: «إِنَّ هَؤُلَاءِ لَشِرْذِمَهٌ قَلِیلُونَ». همانا اینها گروهی اندکند «وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَآئِظُونَ». که نسبت به ما خشم ونفرت دارند. کلمه ى «شِرذِمه» به معناى گروهى محدود است که از ابتدا جدا شده باشد. فرعون در تبلیغات خود، مخالفان را گروه کوچکی معرّفی می کند. امّا در تفاسیر از ابن عباس روایت کرده اند: افرادى که با حضرت موسى حرکت کردند حدود 600000 نفر بوده اند، و فرعون به این جمعىّت زیاد مى گوید: «اِنّ هؤلاء لَشِرذمه قلیلون»(1) طاغوت بدانند که مورد تنفّرند. «و اِنّهم لنا لغائظون»  و بغض و خشم نسبت به طاغوت ها و تبرّی از آنان، لازمه ایمان به خداست.(2)   پی نوشت ها: 1.قرائتی، تفسیر نور، ذیل آیات 54و55 سوره شعراء: https://gharaati.ir/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1/#numsooreh=26&numayeh=2558 بنابراین دو صفت کم بودن یاران موسی و تنفرداشتن آنها از فرعون، صفاتی بود که او یاران حضرت موسی(علیه السلام) را با آن توصیف نمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر دزدی با اختلاس فرق دارد!!! پس چرا حکم دزد طبق قران اجرا نمیشه!!؟ 2-ایا توجیه تفاوت دزدی با اختلاس در فقه اسلامی با عدالتی که در اسلام هست منافاتی نداره!!؟(دزدی ممکنه در حد یک چهارپا باشه ولی اختلاس در حد چندین میلیارد)
هدایت شده از جان من و سید علی💕
در چه شرایطی دست دزد قطع می شود⁉️ 🔻اول: دزد بالغ باشد. 🔻دوم: عاقل باشد. 🔻سوم: در اختیار خود دزدی کند. 🔻چهارم: مال دزدی حداقل یک چهارم دینار یعنی چهار نخود و نیم طلای سکه دار، یا چیز دیگری که به این ارزش باشد. 🔻پنجم: بداند مالی را که بر می دارد مال مردم است. پس اگر اشتباه کرد و خیال کرد مال خود اوست، حد جاری نمی شود، هر چند ضامن است. 🔻ششم: خود او در مالی که بر می دارد شریک نباشد. پس اگر مثلاً از مال مشترک به مقدار سهم خود بردارد حد ندارد. 🔹هفتم: مال در جایی محفوظ و در بسته باشد و او حفاظت آنجا را از بین ببرد. مثل اینکه قفل را باز کند، یا بشکند، یا دیوار را خراب یا سوراخ کند یا از دیوار بالا رود و مال را ببرد. پس اگر دیگری در را باز کند و او مال را ببرد، و یا در حمام و مسجد و اماکن عمومی مالی را ببرد حد جاری نمی شود هر چند او را تعزیر می کنند. 🔸هشتم: مخفیانه مال غیر را ببرد. پس اگر ظالمی به زور علناً در را باز کند و مال را ببرد، یا به زور مال را از صاحبش بگیرد، یا از دست او برباید، یا مال امانت را تصرف کند و پس ندهد دست او را می برند هر چند ضامن است و تعزیر می شود. 🔹نهم: اضطرار و ناچاری، او را به دزدی وادار نکرده باشد. پس اگر کسی مثلاً در زمان کمبود و قحطی، مواد غذایی مورد نیاز را بدزدد، دست او را نمی برند. 🔸دهم: سارق، پدر صاحب مال نباشد. پس دست پدر را برای سرقت مال فرزند نمی برند، ولی دست فرزند را برای سرقت مال پدر می برند. ضمناً اگر کسی از جیب یا آستین کسی چیزی را ببرد، پس اگر از جیب یا آستین لباس زیر ببرد دست او را می برند، ولی اگر از جیب یا آستین لباس رو ببرد دستش را نمی برند بلکه تعزیر می شود. 🔻همچنین گر کسی مثلاً قفل را شکست و داخل شد ولی پیش از اینکه چیزی را ببرد بازداشت شد، حد جاری نمی شود بلکه او را تعزیر می کنند            منبع: لوح پرسمان
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
جرم «اختلاس» چیست و چه مجازاتی خواهد داشت؟ https://www.tabnak.ir/fa/news/760988
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام اینکه در قران میفرماید هیچ اجباری در دین نیست را میفهمم که در مورد پذیرش اولیه دین است اما سوال من این است اگر کسی در کشوری مثل ایران به دنیا بیاید دین او به احتمال زیاد اسلام میشود در صورتی که این دین انتخاب خود او نبوده است و بخاطر دین اجداد او بوده است اما اگر این فرد وقتی که بزرگ شد بخواهد دین خود را تغییر دهد مرتد میشود و حکم او مرگ است آیا این درست است؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔹🔹مسأله حکم ارتداد در اسلام ناظر به معانی و اهداف خاصی است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اعتقادی. مقصود آن است که در صدر اسلام، گروهی از مشرکین و احیاناً اهل کتاب، توطئه ای چیده بودند که صبح ها اسلام آورده و شامگاهان از اسلام برگردند، تا موجبات ضعف ایمان و سستی اعتقاد را در مسلمین فراهم آورند. اسلام برای مقابله با این توطئه که همیشه وجود دارد، احکام ارتداد را وضع نمود، که باید هم با چنان توطئه ها و دسیسه هایی متناسب باشد. 🔸🔸از نظر اسلام تحقق دقیق ارتداد دارای ارکان خاصی است که بدان اشاره می شود. 🔻اول این که؛ شخص اسلام آورده و سپس از اسلام روی گردانده باشد. ولی اگر کسی از همان اوان بلوغ اسلام نیاورد او را مرتد محسوب نمی کنند. 🔹دوم آن که؛ ارتداد خود را آشکار نماید. یعنی برگشتن خود از دین مبین اسلام یا اموری که در حکم آن است.(مثل انکار یکی از ضروریات دین) را اظهار کند. پس اگر کسی قلباً از دین اسلام بر گردد، ولی بدان تظاهر نکرده و آن را به زبان نیاورد، احکام مرتد متوجه او نخواهد بود. 🔸سوم: متلفت باشد که انکار این ضروری، برابر با انکار خدا و یا رسول خدا(ص) است. با توجه به نکات یاد شده (پذیرش اسلام و بعد اظهار ارتداد) معلوم می شود که این حکم، یک تدبیر برای حفظ جامعه اسلامی از فرو پاشی اعتقادی آن است و در تمام ادیان کم و بیش چنین حصارهای نگهدارنده ای وجود دارد. 🔸انکار هر حکمی (ولو ضروری نباشد) برابر با ارتداد نیست و حتی انکار ضروری بدون التفات به لازمه ضروری آن (که انکار نبوت یا الوهیت یا تکذیب آنان است) هم ارتداد آور نیست. و در حکومت اسلامی باید در دادگاه صالحی این امر ثابت شود و کسی مجاز نیست که خود مجری حکم ارتداد باشد. منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 آیا از نظر اسلام هرکسی که مرتد شد باید اعدام شود⁉️    👆⬆️ صحبت‌های همیشه جذّآب حجت الاسلام محسن قرائتی در این زمینه را بشنوید...
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
🔹مرتد کسی است که مسلمان باشد و بعد از دینش برگردد، و بعد علیه اسلام تبلیغ بکند. پس هر مرتدی حکمش اعدام نیست. آن هم مرتدی اعدام است که بیاید در همان سرزمین اسلامی علیه اسلام تبلیغ کند چنین کسی حکمش اعدام است. تبلیغ اگر نکند علیه اسلام کسی با او کاری ندارد!
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
﷽ ♦️سوال لا اکراه في الدين در دين اجباري نيست پس چرا ما نبايد از دين خارج بشيم واگه خارج شديم بايد کشته بشيم ؟ ❇️پاسخ: 🔺 در جمله «لا اکراه فی الدین» دین اجباری نفی شده است، 👈چون دین عبارت است از یک سلسله معارف علمی که برنامه های عملی را بدنبال دارد و در واقع دین عبارت است از ”اعتقادات“ و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبی است که اکراه و اجبار در آن راه ندارد چون کاربرد اکراه در اعمال ظاهری است و اما اعتقاد قلبی برای خود، علل و اسبابی از سنخ خود اعتقاد و ادراک دارد و محال است که مثلاً جهل، علم را نتیجه دهد، و یا مقدمات غیر علمی، تصدیقی علمی را بزاید.👈 با مراجعه به تفاسیر مربوط به این آیه روشن می شود که این آیه در مورد کسانی است که هنوز اسلام را نپذیرفته اند. زیرا شأن نزول آیه در مورد مردی است که غلامی داشت و او را به آوردن اکراه می نمود، وقتی خبر به حضرت رسول اکرم (ص) رسید حضرت او را نهی کرد و اسلام هم در مورد این افراد سخت گیری نمی کند، بلکه با دعوت و تبلیغات اگر اسلام را پذیرفتند که بسیار خوب و الا می توانند با شرایط، همزیستی مسالمت آمیز با مسلمانان داشته باشند که نمونه آنرا شما هم اکنون در کشورمان می بینید. 📌ولی در مورد کسانی که اسلام را پذیرا شوند سپس عدول کنند فوق العاده سختگیر است. چرا که این عمل موجب تزلزل اعتقادی جامعه اسلامی شده و یک نوع بر ضد اسلام محسوب می شود و غالباً دلیل بر سوء نیت است. 🔺لذا اگر کسی زاده باشد و از اسلام برگردد و آشکارا از این بازگشت سخن گوید و در دادگاه اسلامی به ثبوت رسد، اسلام خونش را مباح می شمرد، اموال او باید در میان وارثان مسلمانش تقسیم گردد و همسرش از او جدا می شود و توبه او در ظاهر پذیرفته نیست. ولی اگر واقعاً پشیمان گردد در پیشگاه خدا پذیرفته خواهد بود (البته اگر مرتد زن باشد توبه اش مطلقاً پذیرفته و حکم اعدام ندارد) و اگر پیشمان نشود و توبه نکند ولی در ظاهر سخنی که دلیل بر او باشد نگوید کسی به او کاری ندارد. چنین حکمی برای آنها که از محتوای آن آگاه نیستند ممکن است یکنوع خشونت و تحمیل عقیده و سلب آزادی اندیشه تلقی گردد، ولی اگر به واقعیت توجه کنیم که این احکام مربوط به کسی نیست که اعتقادی در درون دارد 👈👈و در مقام اظهار آن بر نیامده بلکه تنها کسی را شامل می شود که به اظهار یا به تبلیغ بپردازد و در حقیقت قیام بر ضد اسلام کند، روشن می شود که این خشونت، بی دلیل نیست و با مسأله آزادی اندیشه نیز منافات ندارد و شبیه این قانون در بسیاری از کشورهای شرق و غرب با تفاوتهایی وجود دارد که خون افرادی که قیام بر ضد رژیم آنها کنند مباح شمرده می شود. ☑️خلاصه اینکه: 🔻1. این حکم مخصوص کسانی است که مرد و مسلمان زاده بوده باشند. 🔻2. کسانی که در حال تحقیق باشند مشمول این حکم نیستند. حتی اگر نتیجه تحقیق آنها بازگشت از اسلام و گرایش به آئین دیگری باشد مشروط بر اینکه سخنی بر خلاف اسلام نگویند و علناً اظهار نظر نکنند. 🔻3. هر گاه دربرابر کسی که علناً اظهار مخالفت می کند سکوت شود بیم آن می رود که هر روز گروهی مانند در آغاز اسلام به توطئه ای بر ضد مسلمین برخیزند و برای در هم ریختن اعتقادات مردم و قیام بر ضد حکومت اسلامی از طریق اظهار ارتداد وارد شوند و اینجاست که هرج و مرج عظیمی در داخل جوامع اسلامی روی می دهد. به خصوص که کارهای تخریبی معمولاً آثار سریعی دارد. اسلام در برابر این کار ایستاده و عکس العملی شدیدی نشان داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗‏طرح جدید ‎: اخذ عوارض از قبرها در تهران! 🔻در صورت تصویب شورای شهر تهران و تایید فرمانداری از سال آینده هزینه نگهداشت سالیانه قبور برای هر پلاک قبر گرفته می‌شود. آقای زاکانی دست از سر اموات هم بر نمیدارید؟! پس از مرگ هم باید پول مردنمون رو بدیم؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔸سخنگوی شهرداری تهران: هزینه‌ای با عنوان نگهداری قبور دریافت نخواهد شد. مردم را بی‌جهت نگران نکنید. ⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔷♦️ "ادامه ی پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️⬇️🔸🔷♦️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔸🔹 اینکه گفته شده است دلیل معجزه بودن قرآن این است که تحدی کرده که کسی مثل آن را نمی‌تواند بیاورد یک نوع مغالطه است چون هیچ کسی هم نمی‌تواند مثل مثنوی مولوی و دیوان حافظ و بوستان سعدی و کتاب شکسپیر اثری بیاورد چون هر کتاب و نوشته، با نویسنده خود آن کتاب خلق می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند چون او بنویسد و بگوید⁉️ 👇⬇️ 🔶 اول: آیا یک مکانیک ماشین می‌تواند بگوید شعر و اثر فلان شاعر و نویسنده خوب است یا خوب نیست؟! 🔻یا یک پزشک متخصص می‌تواند بگوید شعرهای فردوسی یا حافظ اصلا بلاغت ندارند و به درد نمی‌خورند؟! 🔻یا یک شاعر و نویسنده می‌تواند بگوید درمان فلان بیماری این چیزی است که من می‌گویم و متخصص اشتباه کرده است؟! 🔻 همانطور که یک نویسنده و شاعر نمی‌تواند بیماری را تشخیص دهد یک دکتر متخصص هم نمی‌تواند در کار شعر و نویسنده دخالت کند و خوب یا بد بودن شعر را تشخیص دهد. 🔻 بنابراین برای تشخیص خوب یا بد بودن یک شعر و نوشته باید متخصص آن نظر بدهد. 🔷 دوم: برای تشخیص اینکه قرآن کلام بشر است یا کلام الهی باید کسی نظر دهد که خودش در کلام و ادبیات عرب سرآمد باشد و بداند این کلام بشر است و می‌شود مثل آن را آورد یا کلام بشر نیست و نمی‌شود مثل آن را آورد. 🔻 به این خاطر بزرگترین و متخصص‌ترین افراد در ادبیات عرب اعتراف کردند که کلام قرآن به گونه‎ای است که هیچ کس نمی‌تواند مثل آن بیاورد. 🔻 اگر امکان داشت مثل آن آورده شود، آن متخصصین می‌گفتند: این کلام قرآن خیلی فصیح و بلیغ است ولی می‌شود مثل آن را آورد هر چند سخت است. اما هیچ متخصص کلام عربی چنین حرفی نزده است حتی آن‌هایی که دشمنان اسلام بوده‌اند. 🔶 سوم: درست است اثر هر کسی برای او منحصر به فرد است و شاید کسی نتواند یک کتاب مثل مثنوی مولوی یا دیوان حافظ بیاورد ولی شبیه به آن و شبیه به ابیات آن را خیلی‌ها می‌توانند بیاورند همانطور که خیلی‌ها مانند آن‌ها آورده‌اند، اما در قرآن نه تنها مثل آن بلکه شبیه آن را هم نمی‌توانند بیاورند. 🔷 چهارم: در طول تاریخ خیلی‌ها تلاش کردند که مثل قرآن بیاورند ولی هر کاری کردند نتوانستند مثل آن بیاورند. 🔶 پنجم: ویژگی دیگر قرآن این است که انسان امی و درس نخوانده‌ای ان را اورده وبشر اگر میخاهد مشابهی برای قران بیاورد باید امی باشد نه دانشمند وتشکیلات عریض وطویل یک اکادمی علمی. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا