eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، وقت بخیر یکی از دانش آموزان این عکس رو ارسال کرده چه پاسخی باید داد که قانع بشه؟
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ⏬ ✳️آیه مورد اشاره زنانی را بیان می کند که ازدواج با آنها برای پیامبر حلال است. 🔺گروه هایی که در این آیه ذکر شده همانهایی هستند که برای دیگران هم ازدواج با آنها حلال است. 👈فقط دو تفاوت وجود دارد. یکی اینکه پیامبر با دختر عمو و عمه و دایی و خاله خودش فقط در صورتی می تواند ازدواج کند که در مکه مسلمان شده و همراه با او از مدینه هجرت کرده باشند 👈 و دیگر اینکه به پیامبر این امتیاز داده شده که می تواند اگر زنی خودش به پیامبر پیشنهاد ازدواج بدون مهریه داد قبول کند در صورتی که برای بقیه باید حتما مهریه ای هر چند بسیار اندک باشد قرار داده شود. این امتیاز از لحاظ مادی ارزش چندانی ندارد و بیشتر جنبه احترام به پیامبر را در خود دارد. ✳️حرام بودن همسران پیامبر بر دیگران پس از وفات او نیز همانند مورد قبلی نوعی احترام و حرمت نگه داشتن شخصیت بزرگ پیامبر به عنوان نماینده خداست. ✳️پیامبر تا سن 53 سالگی یعنی زمان وفات خدیجه همسری جز او نداشت و ازدواج هایی که پیامبر بعدا انجام داده است مربوط به دورانی است که به مدینه هجرت نموده بود و حکومت اسلامی را تشکیل داده بود. 👈 در این دوره پیامبر برای جذب قبایل مختلف عرب و جلوگیری از دشمنی آنها و مصالح دیگر همسران متعددی گرفت که به جز یکی همه بیوه بودند و الزام نمودن خدا پیامبرش را به رعایت عدالت جنسی بین آنها، موجب می شد که پیامبر عملا نتواند از این ابزار برای اداره حکومت استفاده کند لذا خدا این الزام را از عهده پیامبرش برداشت ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعدازظهورامام زمان(عج)زندگی چگونه است؟ آیادرآنزمان هم گناه وفسادوحرامخواری هست؟ اگرنیست آیادینداربودن درزمانه ای که هیچ گناه وفسادی نیست اجر و فایده دارد؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⬇️⬇️ 1-چه اتفاقي بعد از ظهور مهدي عج در زندگي شخصي ما رخ ميدهد⁉️ 2-ايا کساني که الان به ما ظلم ميکنند وحق ما را ميخورند به سزاي اعمالشان ميرسند⁉️ 3-ايا الان کساني که با هزار زحمت نان حلال بدست مي اورند ودينداري ميکنندبا کساني که بعد ازظهورمتولد ميشوند يکي هست⁉️ 4-حديثي درباره مردمان ديندار اخرالزمان نداريد⁉️ سوال اول: 🔹در زمان امام مهدي(عج) وضعيت زندگي کلا فرق مي کند و با توجه به روايات فراواني که درباره دوران حکومت حضرت مهدي(ع) موجود است، برنامه‌هاي حکومتي حضرت را در سه محور مي‌توان خلاصه کرد: 1. برنامه فرهنگي 2. برنامه اقتصادي؛ 3. برنامه‌هاي اجتماعي. 🌴🔸1. برنامه فرهنگي: در انجام برنامه فرهنگي، مهمترين محوري اين برنامه عبارتند از: 👈الف. احياي کتاب و سنت: امام علي(ع) مي‌فرمايند: در روزگاري که هواي نفس حکومت مي‌کند(امام مهدي(ع) ظهور مي‌کند) و هدايت و رستگاري را جايگزين هواي نفس مي‌سازد و در عصري که نظر اشخاص بر قرآن مقدم شده، افکار را متوجه قرآن مي‌گرداند و آن را حاکم بر جامعه مي‌سازد. 🔹ب. گسترش معرفت و اخلاق: امام باقر(ع) مي‌فرمايد: زماني که قائم ما قيام مي‌کند دست خود را بر سر بندگان خواهد نهاد و عقل‌هاي ايشان را جمع کرده و اخلاق آنها را به کمال خواهد رساند. 🔸ج. رشد دانش بشر به طور چشمگير و بي سابقه: امام باقر(ع) فرموده‌اند: در زمان امام مهدي(ع) به شما حکمت و دانش داده مي‌شود تا آن جا که زن در درون خانه‌اش مطابق کتاب خدا و سنت پيامبر قضاوت(رفتار) مي‌کند. 🔻 مي‌دانيم که رفتار صحيح ريشه در علم و دانش گسترده دارد که اين روايت شريف حکايت از آگاهي و شناخت عميق از آيات قرآن و روايات اهلبيت(ع) دارد. 🔹د. مبارزه با بدعت‌ها: بدعت به معناي داخل کردن انديشه و آراي شخصي در دين و دينداري است. آنچه از تمايلات شخصي و هواهاي نفساني وارد دين شده، حضرت مهدي(ع) با آن مبارزه مي‌کنند. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: هيچ بدعتي را وا نگذارد مگر اينکه آن را از ريشه برکند و از هيچ سنتي (پيامبر) نمي‌گذرد مگر اينکه آن را برپا خواهد داشت. 2. برنامه‌هاي اقتصادي: 🔸برنامه‌هاي اقتصادي در حکومت حضرت مهدي(ع) به صورت مطلوبي تدوين شده تا اولا امر توليد سامان يابد و از منابع طبيعي بهره برداي شود و ثانيا ثروت بدست آمده به شکل عادلانه بين همه طبقات توزيع گردد. موارد اقتصادي دوران حاکميت حضرت: الف. بهره‌وري از منابع طبيعي: 🔸 در زمان حضرت مهدي(ع) و به برکت حکومت ايشان آسمان سخاوتمندانه مي‌بارد و زمين بي دريغ ثمر مي‌دهد. امام علي(ع) فرمودند: و چون قائم ما قيام کند آسمان باران مي‌ريزد و زمين گياه بيرون مي‌آورد. امام باقر(ع) فرمودند: تمام گنج‌هاي زمين براي او آشکار مي‌گردد. 🔹ب. توزيع عادلانه ثروت: از عوامل اقتصاد بيمار، انباشته شدن ثروت در نزد گروه خاصي است. در دوران حکومت عدل مهدوي اموال و ثروت بيت المال به طور مساوي بين مردم تقسيم مي‌شود. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: وقتي قائم خاندان پيامبر قيام کند،(اموال را) به طور مساوي تقسيم مي‌کند و در ميان خلق به عدالت رفتار مي‌کند. و همچنين فرمودند: امام مهدي(ع) ميان مردم به مساوات رفتار مي‌کند به گونه‌اي که کسي پيدا نشود که نيازمند زکات باشد. 🔸ج. عمران و آبادي: در حکومت حضرت مهدي(ع) توليد و توزيع به گونه‌اي ساماندهي مي‌شود که همه جا به نعمت و آباداني مي‌رسد. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: در تمام زمين هيچ ويرانه‌اي نمي‌ماند جز اينکه آباد مي‌گردد. 🔻3. برنامه‌هاي اجتماعي: در حکومت عدالت گستر حضرت مهدي(ع) برنامه‌هايي بر اساس تعاليم قرآن و عترت(ع) اجرا مي‌شود که به سبب اجراي آنها محيط زندگي زمينه‌اي براي رشد و تعالي افراد خواهد بود. در اين زمينه روايات فراواني رسيده است. که به پاره‌اي از آنها اشاره مي‌کنيم. 🌿 الف. 👈احياء و گسترش امر به معروف و نهي از منکر: در حکومت جهاني حضرت مهدي(ع) فريضه بزرگ امر به معروف و نهي از منکر به صورت گسترده به اجرا گذاشته خواهد شد. امام باقر(ع) مي‌فرمايند: مهدي(ع) و ياران او، امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنند. 🔹🌿ب. مبارزه با فساد و رذائل اخلاقي: حضرت مهدي(ع) در عمل به مبارزه با فساد و تباهي و زشتي مي‌پردازد، چنانچه در دعاي شريف ندبه مي‌خوانيم: 🌴 «اين قاطع حبائل الکذب و الافتراء اين طامس آثار الزيغ و الاهواء ...؛ کجاست آن که ريسمان‌هاي دروغ و افتراء را ريشه کن خواهد کرد. کجاست آن که آثار گمراهي و هوی و هوس را نابود خواهد ساخت» منبع:بحارالانوار:جلد ۵۲ برای مطالعه بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید .👇⬇️ https://eporsesh.com/content/%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%9F
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔷♦️ "ادامه ی پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️⬇️🔸🔷♦️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ 🔸 خدا که می‌دانست ما بهشتی یا جهنمی هستیم پس چرا ما را آفرید⁉️ و اینکه خدا علم به آینده ما دارد و ما طبق آینده‌ای که او برای ما رقم زده زندگی می‌کنیم پس اختیاری نداریم⁉️ 🔶 اول: خدا از قبل از خلقت ما به سرنوشت ما علم داشت و می‌دانست ما بهشتی هستیم یا جهنمی هستیم ولی فقط می‌دانسته که ما چطور زندگی می‌کنیم و آینده خود را چگونه رقم می‌زنیم نه اینکه زندگی ما را رقم بزند. 🔷 دوم: خداوند از اول می‌داند که ما چه مسیری را انتخاب می‌کنیم و سرنوشت ما چیست ولی ما را مجبور به انتخاب آن نکرده است، بلکه خود ما با اختیار خودمان آن را انتخاب کردیم. یعنی علم خدا به سرنوشت ما ربطی به اختیار ما در انتخاب سرنوشت ما ندارد. 🔶 سوم: اگر استادی از روز اول بداند شاگردش آخر سال رفوزه می‌شود به معنی این نیست که اختیار دانش اموز را گرفته باشد. ولی در عین حال استاد برایش چیزی کم نمی‌گذارد و تمام زحماتی که برای دیگر شاگردان می‌کشد برای او هم می‌کشد تا اینکه موفق شود، ولی اگر شاگرد با انتخاب کاهلی و خوشگذرانی حاضر به پذیرش راهنمایی استاد نشود و همان راهش را ادامه دهد، در آخر سال شاگرد نمی‌تواند بگویدکه استاد در حق من کوتاهی کرد و علم استاد نسبت به من موجب مردودیم شد. 🔻 و اگر استاد از روز اول که می‌‌فهمید آن شاگرد، آخر سال رفوزه می‌شود او را از کلاس و مدرسه محروم می‌کرد و می‌گفت فایده ندارد اینجا باشد پسندیده تر بود یا اینکه شاگرد تا آخر سال در مسیر تحصیل باشد و خودش متوجه بشود که بر اثر انتخاب غلطش مردود شده؟! مسلما حضور شاگرد در مدرسه و کلاس بهتر از اخراج او بود. 🔻 حال اگر خدا کلا آن انسان را خلق نمی‌کرد بهتر بود یا اینکه او را خلق می‌کرد و تمام امکانات و شرایط هدایت را در اختیارش قرار می‌داد ولی انسان با اختیار خودش راه بدبختی و عاقبت به شری را انتخاب می‌کرد کدام بهتر بود؟! مسلما خلق کردن بهتر بود هر چند خدا از اول می‌داند که آن انسان راه شر و بدبختی را انتخاب می‌کند. 🔶 پنجم: باید دانست که منظور از خلقت انسان خلقت موجودی مختار بوده نه موجودی که نتواند به جهنم برود و الا فرشتگان بودند که اصلا جهنمی نیستند و در جایگاهی قدسی قرار دارند و طبیعتا جهنم رفتن برای آن‌ها قابل تصور نیست. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/125
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام سوال دانش اموزان گاهی پیش میاد یک صحنه هایی در زندگی میبینیم ک فک میکنیم قبلا این صحنه رو دیدیم ایا درسته که ما قبل اومدن تو این دنیا ی زندگی دیگه ای داشتیم؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
با سلام و رحمت 👇⬇️ ✅🌴بعضی ها گفته اند که قبل از این عالم ما در عالم ذر بودیم و در آنجا زندگی کردیم و زندگی دنیا را انتخاب کردیم و به این دنیا آمدیم اما این قول ضعیف است که اکثریت این را نپذیرفتند که در عوالم قبل از این عالم بودیم و در آنجا زندگی می کردیم بلکه تنها در این عالم دنیا هست که زندگی کرده ایم. 🔹اما اینکه گفتید بعضی صحنه هایی که می بینیم گویا قبلا دیده ایم آنهایی که آن قول ضعیف را قبول دارند که ما قبلا در عالم ذر زندگی کرده ایم نظرشان این است که این صحنه هایی که آشنا به نظرما می آید در عالم ذر دیده بودیم بخاطر همین آشنا می آید ولی ما این نظر را قبول نداریم گفتیم اکثریت علماء عالم ذر را نپذیرفتند که در آنجا زندگی کرده باشیم. 🔸 لذا توجیه این صحنه های آشنا را این گفتند که ما اینها را در خواب دیده ایم چون روح ما در خواب از بدن جدا می شود و چون مجرد و مستقل هست می تواند به گذشته سیر کند یا به آینده برود و اینها را در خواب دیدیم و فراموش کردیم الان که یک صحنه آشنایی می بینیم آن چیزی که در خواب دیده بودیم و فراموش کرده بودیم تداعی می شود لذا فکر می کنیم قبلا یک جایی در بیداری ما آن را دیدیم درحالیکه در خواب دیده بودیم و فراموش کرده بودیم که به دیدن آن صحنه آشنا آن صحنه برای ما تداعی می شود که بله یک وقتی این را خواب دیده بودیم که آشنا به نظر می رسد 🔹البته دانشمندان خارجی یک تحلیل دیگر برای این صحنه های آشنا کرده اند به این صورت که می گویند در همین بیداری چند دقیقه قبل این صحنه را دیدیم و متوجه نشدیم و الان یک لحظه یادمان می آید چرا که دیدن اینطور نیست به محض اینکه یک چیزی را در بیداری می بینیم سریع یک نوری از آن به چشم ما بخورد و ما آن را ببینیم بلکه دیدن به این صورت است. 🔸 بعد از اینکه چیزی دیده می شود مغز بعد از آن باید تحلیل و پردازش کند تا بتواند دیدن برای ما تحقق پیدا کند تا قبل از تحلیل و پردازش من ما درکی از دیدن چیزی نداریم لذا بخاطر همین تا این درک دیدن حاصل شود زمان می برد و لذا گاهی می شود یک صحنه ای را چند لحظه قبل دیده ایم و بعد از تحلیل و پردازش مغز از آن صحنه نور از آن صحنه به چشم ما می خورد و درک دیدن حاصل می شود می توانیم ببینیم 🔻 بنابراین اینکه گاهی بعضی صحنه ها آشنا می آید بخاطر اینکه چند لحظه قبل آن را دیدایم اما چون هنوز درکی از دیدن نداشتیم و زمان می برد تا برای ما حاصل شود بخاطر همین آشنا می آید. این هم تحلیل از دانشمندان خارجی است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، وقت بخیر یکی از دانش آموزان این عکس رو ارسال کرده؛ چه پاسخی باید داد که قانع بشه؟
یا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنا لَكَ أَزْواجَكَ اللاَّتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَ ما مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفاءَ اللَّهُ عَلَيْكَ وَ بَناتِ عَمِّكَ وَ بَناتِ عَمَّاتِكَ وَ بَناتِ خالِكَ وَ بَناتِ خالاتِكَ اللاَّتِي هاجَرْنَ مَعَكَ وَ امْرَأَةً مُؤْمِنَةً إِنْ وَهَبَتْ نَفْسَها لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرادَ النَّبِيُّ أَنْ يَسْتَنْكِحَها خالِصَةً لَكَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنا ما فَرَضْنا عَلَيْهِمْ فِي أَزْواجِهِمْ وَ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ لِكَيْلا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً (۵۰) ‏ای پيامبر! ما برای تو همسرانی را كه مهرشان را پرداخته‌ای حلال كرديم و همچنين كنيزانی را كه (به عنوان غنايم جنگی) خداوند بر تو ارزانی‌ داشته و مالك شدی (بر تو حلال كرديم) و نيز (ازدواج با) دختران عمويت و دختران عمّه‌هايت ودختران دايی و دختران خاله‌هايت را كه با تو هجرت كرده‌اند، (برای تو حلال كرديم،) و زن با ايمانی كه خود را به پيامبر ببخشد (و مهريّه‌ای از حضرت نخواهد) اگر پيامبر بخواهد می‌تواند او را به عقد خويش در آورد؛ (اين قانونِ عقد بدون مهريّه) مخصوص توست نه ديگر مؤمنان؛ همانا می‌دانيم كه برای مؤمنان درباره‌ی همسران و كنيزانشان چه حكمی كرده‌ايم، (اين برای آن است كه) تا برای تو مشكلی نباشد، و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است. ‏نكته‌ها: ‏«أَفاءَ» از «فيی‌ء» به اموالی گفته می‌شود كه بدون جنگ به دست مسلمانان می‌رسد. در عرب كلمات «عم» و «خال» به صورت جنس به كار می‌رود و همه‌ی عموها و دايی‌ها را شامل شود، ولی «عمة» و «خالة» به صورت جمع می‌آيد. «عَمَّاتِكَ»، «خالاتِكَ» 💠‏در اسلام سه نوع نكاح وجود دارد: ‏الف: نكاح با مهريّه (خواه دايم يا موقّت). ‏ب: نكاح از طريق مالك شدن كنيز. ‏ج: نكاح بدون مهريّه، كه زنی خود را به مردی ببخشد. ✔️‏نوع اوّل و دوم برای عموم است . ✔️ نوع سوم تنها برای پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله بوده است. روزی عايشه گفت: يا رسول الله! خداوند هوای تو را دارد. پيامبر فرمود: «و انك ان اطعت الله سارع فی هواك» تو نيز اگر مطيع خدا باشی، امتيازاتی به تو می‌دهد.۱ 🔸‏بر پيامبر جهاد يك تنه واجب بود. «لا تُكَلَّفُ إِلَّا نَفْسَكَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ»۲ 🔸 بر پيامبر نماز شب واجب بود و ... اكنون يك امتياز مادّی در برابر آن همه سختی‌ چيزی نيست.۳ ⁉️‏سؤال: چرا پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله زنان متعدّد داشت؟ ✅‏پاسخ: اوّلًا: در ازدواج‌های رسول خدا صلی الله عليه و آله مسأله شهوت محور نبوده است، زيرا پيامبر عزيز اسلام از ۲۵ سالگی تا ۵۳ سالگی فقط با خديجه زندگی كرد، زنی كه هنگام ازدواج سنّش پانزده سال از حضرت بيشتر بود و پيامبر تا او را داشت با ديگری ازدواج نكرد. ‏ثانياً: تمام قبايل عليه حضرت بودند و پيامبر بايد با طرحی دقيق اين وحدت نا مقّدس را می‌شكست و بهترين و ساده‌ترين و ارزان‌ترين و طبيعی‌ترين راه اين بود كه پيامبر داماد قبايل مختلف شود و مردم طبق رسوم آن زمان حمايت داماد را بر خود لازم می‌دانستند و پيامبر بدين وسيله می‌توانست مشكلات راه تبليغ دين را هموار كند. ‏ثالثاً: بعضی ازدواج‌ها برای مبارزه با آداب و رسوم غلط بود. نظير ازدواج پيامبر با زينب دختر عمّه‌اش كه در آيه‌ی ۳۷ همين سوره گذشت. ‏رابعاً: پيامبر بعضی زنان را تنها عقد نمود و با آنان همبستر نشد و از بعضی قبايل تنها خواستگاری نمود و عقد هم نكرد و همين رفتارها وسيله‌ی ارتباط می‌شد. ‏خامساً: اگر هدف مسأله‌ی جنسی بود بايد از اين همه همسر فرزندان بسياری می‌داشت. ‏سادساً: عايشه بسيار كوچك بود كه به عقد پيامبر درآمد و مدّت‌ها گذشت تا توانست همسر واقعی حضرت باشد. اگر هدف مسايل جنسی باشد انسان با بچّه ازدواج نمی‌كند. ‏سابعاً: ما نبايد پيامبر را با خود مقايسه كنيم؛ ما با داشتن يك همسر از بسياری توفيقات باز می‌مانيم، ولی پيامبر اكرم با داشتن چند همسر چنان غرق در عرفان و مناجات و تبليغ بود كه خداوند به حضرت خطاب می‌كند: چرا اين قدر به خاطر هدايت مردم حرص می‌خوری‌ «فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ»۴* چرا خود را به مشقّت می‌اندازی، «لِتَشْقی‌»۵ چرا حلال‌هايی را بر خود حرام می‌كنی، لِمَ تُحَرِّمُ‌ ... آری، نسيم تند معرفت، خيمه‌ی وجودی پيامبر را چنان بلند می‌كرد كه اين همه زن، نمی‌توانست آن را از پرواز باز دارد. ‏به هر حال، ازدواج‌های مجدّد پيامبر بعد از سنّ ۵۳ سالگی بوده است، آن هم با زنان بيوه و متروكه يا داغديده، با تمايل كامل آنان به ازدواج و اجرای عدالت از سوی پيامبر و آموختن درس عملی برای اداره چند همسر و انتخاب زندگی ساده و بی توجّهی به خواسته‌های تجّمل گرايانه‌ی برخی همسران.
علاوه بر همه‌ی اين‌ها در آن زمان داشتن چند همسر هيچ عيبی نبوده است و گاهی همسر اوّل به خواستگاری همسر دوم می‌رفت و ده‌ها نكته‌ی ديگر كه بايد در آن دقّت نمود. ‏پيام‌ها: ‏۱- تعيين حلال و حرام به دست خداست. «إِنَّا أَحْلَلْنا لَكَ» (حتّی پيامبر در مسايل فردی تابع قانون الهی است.) ‏۲- مهريه برای زن لازم و پرداخت آن از سوی مرد واجب است. «آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ» ‏۳- غرايز جنسی را جدّی بگيريد، حتّی كنيزان بايد كامياب باشند. «ما مَلَكَتْ يَمِينُكَ» ‏۴- اسلام برای شخص پيامبر، تكاليف و همچنين امتيازات خاص قرار داده است. «خالِصَةً لَكَ» ‏۵- تعيين زنانی كه می‌توان با آنان ازدواج كرد، از سوی خداوند است. «فَرَضْنا عَلَيْهِمْ فِي أَزْواجِهِمْ» ‏۶- خداوند دوست ندارد پيامبر در تنگنا قرار گيرد. «لِكَيْلا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ» ‏۱ بحار، ج ۲۲، ص ۱۸۰. ‏۲ نساء، ۸۴. ‏۳ رسول خدا صلی الله عليه و آله فرمود: هيچ پيامبری چنان كه من اذيّت شده‌ام آزار نديده است.« ما اوذی نبّی مثل ما اوذيت» ‏۴ شعراء، ۳. ‏۵ طه، ۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام خیلی از دانش اموزان غسل انجام نمیدن میگن مسخره است سرو گردن طرف راست حالا طرف چپ میگن ما خدا رو قبول داریم و این چیزا رو اخوندا از خودشان دراوردن ممنون میشم بفرمایید در جوابشان چی گفته بشه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ کسی که هر روز به حمام می‌رود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد⁉️ 👇⬇️ 🔶 اول: دانشمندان ژاپنی وقتی روی آب آزمایشی انجام دادند، فهمیدند آبی که اسم خدا در کنارش برده می‌شود، مولکول‌هایش منظم‌تر از آب‌های دیگر است. اگر برای غسل کردن فقط صرف شستن ظاهر را بخواهید، مسلماً آن اثر را ندارد. همانطور که نیت و حرف خوب بر آب اثر دارد، آبی هم که با نیت و کلام خدا باشد، مسلمآً روی بدن ما اثر دارد. 🔷 دوما: اگر غسل فقط برای شستن و تمیز کردن بود، باید در بحث وضو و اعمال دیگر هم بگوییم نیت مهم نیست. در حالیکه اولین اصل در وضو، نماز و تمام عبادات نیت است. ♦️ سوما: اگر بحث بهداشتی و تمیزی مطرح بود، عقل انسان و پیشرفت‌های امروزی حکم می‌کرد به جای شستن با آب خالی، از مواد شوینده استفاده کند. دلیل غسل پاکی و تمیزی روح است. اما روح انسان چطور پاک می‌شود؟! روح انسان با ذکر و یاد خدا پاک میشود. نیت یعنی ما در تمام مراحل زندگیمون به یاد خدا باشیم. 💎 چهارماً: در آخر باید توجه داشته باشیم که خدا به ما دستور داده اینگونه غسل و وضو را انجام دهید. ما نمی‌توانیم هر طور که خودمان دوست داشتیم آن را انجام دهیم. لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/198930
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام ما خدا را قبول داریم الحمدلله خداوند متعال به انسان این موجود پیچیده دارای جسم و روح راه و روش زندگی را در کتاب آسمانی قرآن بیان کرده است در قرآن صراحتا داریم که غسل کنید در قرآن صراحتا آن هم در چندین جا داریم که يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ بنابراین شیوه غسل را باید از سنت و احادیث آموخت و عمل کرد
هدایت شده از نجمه کبیریان
خدا را قبول دارند چون فطرتا همه می دانیم آفریننده داریم و قابل انکار نیست اما دین را تحقیقی نپذیرفتند تقلیدی پذیرفتند باید اصول دین را با تحقیق و پژوهش بپذیرند و بیاموزند و سوال کنند باید در صفات خداوند یکتای مهربان مقتدر عادل حکیم غرق شوند باید عدالت و عادل بودن خدا را بفهمند باید بدانند ابدیت در پیش دارند باید نبوت و تمام سختی هابی که در این را تحمل شده تا دستورات الهی و راه و روش زندگی درست به ما برسد را بفهمند باید به باور و اعتقاد برسند تا در احکام که کاملاً تعبدی هست چون و چرا نیاوریم همان طور که مى دانید هیچ ‏کس گناه دیگرى را به دوش نمى‏کشد] و این که در اسلام نماز قضاى پدر بر پسر بزرگ واجب است، به معناى این نیست که پسر بار گناه پدر را به دوش مى‏کشد، یا پدر به خاطر ترک نماز مورد سؤال و بازخواست و عقاب قرار نمى‏گیرد، بلکه یک تکلیف مازاد بر پسر بزرگ است که داراى دلایل و حکمت‏هاى خاص خود مى‏باشد. این دلایل و حکمت ها را می توان از نظر فقهی و غیر فقهی زیاد است مثلاً بحث ارث و احترام و جایگاه والدین و رساندن اهمیت نماز و روزه و جایگاه فرزند بزرگ ... کما اینکه پدر می تواند مبلغی وصیت کند و یا پسر بزرگ مبلغی از دارایی پدر را به دیگران بدهد تا فضای نماز و روزه را به جا آورند و کما اینکه اگر انسان تا زنده هست به فکر نباشد چه بسا که وارثان اصلأ به فکر نخواهند بود
هدایت شده از نجمه کبیریان
این افراد برای فرار از دستورات الهی و رها کردن خود از قید و بند بندگی خالق که عین آزادی است بهانه می آورند و اگر از سرزنش اطرافیان نمی ترسیدند خود را مرتد اعلام می کردند وگر نه هر عاقلی با اندکی تفکر می فهمد وقتی مثلاً ماهیتابه ای دست ساز انسان یک دفترچه نحوه کاربرد دارد تا سالم و بهینه مورد استفاده قرار گیرد آیا انسان این موجود پیچیده دستورالعمل ندارد؟ و خالق دانا و عالم و حکیم او برایش دستورالعمل نفرستاده است؟ نتیجه 👇 به نظر مي رسد اين نوع اعتقاد به خدا در اكثر موارد براي فرار از عنوان كفر و بي خدايي است و نوعي فرار به جلو و گريختن از هر نوع تكليف و مسئوليت ديني و اجتماعي بدون متهم شدن به كفر و بي ديني است . به هر حال قبول نداشتن امور ذكر شده توسط فرد مزبور اگر به معناي انكار آنهاست كه بايد در اعتقاد ايشان به خداي حكيم ترديد كرد، زيرا به خدايي معتقد است كه مخلوقات خود را به حال خودشان رها كرده ؛ اما اگر اين امر به معناي اثبات نشدن اين آموزه ها براي ايشان باشد بايد دلايل عقلي لزوم نبوت و امامت و اطاعت رسول در کنار اطاعت خدا و اینکه آفریننده و خالق هرگز مخلوق را بدون راهنمایی و دستورالعمل رها نمی کند را به ايشان عرضه كرد و پرسيد عقل شما در برابر اين ادله چه پاسخي دارد؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
من خدا رو قبول دارم ، اما دین رو نه!!؟ https://www.aparat.com/v/e8ZI2
هدایت شده از نجمه کبیریان
قابل توجه اونايی که ميگن فقط خدا رو قبول داريم https://www.aparat.com/v/soM96
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا