#شبهه
سلام وادب
جوابی مختصر ومفید برای این عکس نوشته میخواستم.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#متن_شبهه⛔️
گرگ اگر هوس گوشت کند
پوست شکار برایش مهم نیست.
حجاب باید باطنی باشد نه ظاهری
از نسل آلودهی من گذشت؛
به فرزندان خود خوب دیدن را بیاموزید.
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴برخی ممکن است ندانند ولی برخی با مقاصد روشن چنین میگویند.
همانطور که انسان عاقل، با کت و شلوار یا دامن داخل استخر نمیرود، یک عاقل نیز با مایو یا بیکینی وسط خیابان راه نمیرود، آنهم با این توجیه که "ظاهر مهم نیست، باطن مهم است!"
🔹چطور میشود که"ظاهر"در عدم رعایت شئونات برایشان مهم است اما در رعایتش مهم نیست؟! اگر ظاهر مهم نیست، پس چرا ساعتها به آن میرسند که تا به مجلسی روند و یاحتی برای خرید سبزی و سیبزمینی به ترهبار روند؟ اما وقتی بحث از رعایت شئونات میشود،"ظاهر"مهم نیست و باطن مهم است؟!
🔸يک آقاپسر شلوار فاقکوتاه میپوشد و تا دو نفر را میبیند، از پشت تا زمین خم میشود و یک دختر خانم استرچی میپوشد که یک میکرون هم با پوست بدنش فاصله ندارد، بعد میگویند: «ظاهر مهم نیست، باطن مهم است»! خب این همین باطنش است که بیرون ریخته شده. اگر واقعاً برایش مهم نیست، خب رعایتکند.
🔹ظاهر و باطن انسان، جدا و بیارتباط و بدون تأثیر بر یک دیگر نیستند؛ بهعنوان مثال اگر کسب علم و معرفت، امری باطنی باشند، ورودیها با همین چشم و گوش ظاهری است، و اگر خیرخواهی باطنی باشد، در همین رفتار"ظاهری" ظهور و بروز دارد؛ و اگر خواب و خوراک و استراحت بدن و... ظاهری باشد، در روح و روان تأثیر مستقیم دارد.
🔸👈رابطهی "ظاهر و باطن"، رابطه روح و جسم است. هیچکس نمیگوید: مهم نیست که این آقا یا خانم، استخوانهایش شکسته، یا دست و پایش ورم کرده، یا چشمش کم سو شده...، همین که هنوز روح دارد و زنده است کافیست. چنانکه کسی نمیگوید: مهم نیست که این فرد مُرده است، مهم این است که سنّش جوان است، ظاهرش زیباست و اندامش سالم است.
🔻کجا ظاهر مهم نیست⁉️
🔸آنجایی که ظاهر را اصل و هدف و همه چیز بگیرند و باطن را رها کنند، یا ظاهر را برای ریا و فریب مردم بیارایند، یا آنجا که فقط بصورت ظاهری توجه شود و تمام همّوغمّ صورت ظاهری هرچیزی باشد. در واقع میگویند: "ظواهر نه فریبت بدهند و نه تو با ظواهر دیگران را بفریب"
«از زندگى دنيا، ظاهرى را میشناسند، حال آنكه از آخرت غافلند» (الرّوم/۷)
🔹در اسلام، اصل روح و ساختار باطنی انسان است اما تمامی احکام اسلام با همین اعضای ظاهری عمل میشود؛ چرا که ورودی به باطن، از ظاهر است و ظهور باطن نیز در ظاهر است.
👈نماز، طهارت، روزه، حج، حجاب، جهاد، تعاملاتتجاری و... همه صورت ظاهری دارند، حتی رعایت ادب و حفظ فرهنگ اصیل نیز با اعمال ظاهری محقق میگردد؛ چرا که همین رفتارهای ظاهری، باطن را میسازند، و همین باطنهاست که در رفتارهای ظاهری بروز پیدا میکند. منتهی تأکید شده که "فقط ظاهر نباشد"، وگرنه جسم بیجان است، بلکه نیّت را برای خدا خالص کنید که حکم روح برای این اعمال ظاهری را دارد. و همچنین تأکید شده فقط باطن نباشد، که آن وقت گمان و وهمی بیش نیست.
🌴«و كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته كردهاند، آنان اهل بهشتند، و در آن جاودان خواهند ماند» (البقره/۸۲)
🔹در غیر اسلام نیز تمامی آداب، رسوم و فرهنگها در ظاهر پدیدار گردیده و با همین رفتارهای ظاهری شکل گرفته و نهادینه میشوند. خواه خوب باشند یا بد، مثبت باشند یا منفی، مفید باشند یا مضر.حتی ظهورِ و کنترلِ نظم در هر عرصهای، از رفتارهای اجتماعی گرفته تا اقتصادی و سیاسی، در همین "ظاهر" نمایش گذاشته میشود، و البته اثر باطنی دارد و نهادینه میشود. مردم در ممالک گوناگون، به ظاهر قوانین را رعایت میکنند، هم مالیات میدهند و هم نظم ترافیکی دارند و هم لباس فرم، هم آداب و رسوم و...، اما ممکن است در باطن قبول نداشته باشند.
دو مثال روشن در نیت(باطن) و عمل(ظاهر):⬇️⬇️
🌴۱)فرض کنید عدهای را وسط بیابان ببرند و به آنها در نهایت چند تا چادر و یک چاه آب بدهند، و بگویند: قصد داشتیم در اینجا شهر بزرگ و زیبایی بارعایت تمامی اصول شهرسازی بسازیم، اما چون ظاهر مهم نیست و همان قصد باطنی ما کافیست، نساختیم و شما همینجا زندگی کنید!
🌴۲)فرض کنید یک نفر وسط مجلس عزا، بلند شود و برقصد! بعد به معترضین گفته شود که ظاهر مهم نیست، باطن مهم است و او نیز در باطن متأثرِ از این مصیبت میباشد، پس مانع رقصیدن او وسط مجلس عزا نشوید، دموکرات باشید، هرکس دلش خواست گریه کند و هرکس دلش خواست برقصد. مهم باطن است.
🔹مردم خواهند گفت: یا دروغ میگوید و میخواهد نظم این جمع را برهم زند و اهانت کند یا دیوانه است.
• پس ظاهر نیز چون باطن، از درجه اهمیت ویژه خود برخوردار میباشد و تأثیرگذار در باطن است، چنانکه باطن نیز در ظاهر پدیدار میشود.
هدایت شده از حسین ستوده۲
شبهه
ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺯﻟﻒ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﯾﻞ ﺟﺰﯾﯽ ﺍﺯ ﭘﻮﺷﺶ
ﺯﯾﺒﺎﯾﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ .
ﻭﻫﯿﭻ ﻣﺮﺩ ﺍﺻﯿﻞ ﻗﺸﻘﺎﯾﯽ ﻭﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺯﻟﻒ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﯾﻞ
ﺗﻮﺟﻬﯽ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ .
ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺷﺎﻟﯿﮑﺎﺭ ﺑﻪ ﺳﺎﻕ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﺯﻧﺎﻥ
ﺷﺎﻟﯿﮑﺎﺭ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﺍﻧﺪ .
ﮔﺮﮒ ﺍﮔﺮ ﻫﻮﺱ ﮔﻮﺷﺖ ﮐﻨﺪ، ﭘﻮﺳﺖ ﺷﮑﺎﺭ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻣﻬﻢ
ﻧﯿﺴﺖ ..
ﺣﺠﺎﺏ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﻃﻨﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﻇﺎﻫﺮﯼ . .
ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﺁﻟﻮﺩﻩﺀ ﻣﻦ ﮔﺬﺷﺖ . .
ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺏ ﺩﯾﺪﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﯾﺪ. (حسین پناهی)
✅ پاسخ
اولا همانطور که دختر حسین پناهی گفته است، نود و نه درصد جملاتی که در فضای مجازی به حسین پناهی منسوب است، از وی نیست (جام جم آنلاین ۱۹ خرداد ۹۴) شبهه افکنان برای باور پذیر کردن آن از نام او و افراد مشهور دیگر سوءاستفاده میکنند.
ثانیاً اینکه مردان قشقایی یا بختیاری به زنانی از قبیل عکس فوق (پیوست شده به شبهه) توجه نمیکنند، صرف یک ادعا و شعار است. همینطور برهنه بودن پای زنان شالیکار هم یک تهمت ناروا به این زنان عفیف و زحمتکش است.
سوم اینکه اگرچه یکی از فواید حجاب، پیشگیری از نگاه بیماردلان است، اما حکمت و فلسفه اصلی حجاب چیز دیگری است و کاستن از حکمت والای حجاب به توجه یا عدم توجه مردان یک مغالطه قدیمی است. در کلیپ زیر درباره فلسفه حجاب توضیح دادهام ، ببینید 👇
https://www.aparat.com/v/JSTZM
البته حجاب باطنی یا همان حیاء و عفت درونی امر لازمی است و در قرآن کریم در کنار امر به حجاب امر به «غض بصر» هم شده است. اما این سادهلوحی و البته شعار قشنگی است که در برابر غریزه نیرومند جنسی به یک توصیهی اخلاقی یعنی رعایت حجاب باطنی اکتفا شود. این مانند آن است که بگوییم باید به مردم احترام به اموال دیگران را بیاموزیم و نیازی نیست که مثلاً طلا فروش طلاهای خود را در گاو صندوق محافظت کند یا حتی به مغازه خود قفل بزند.
این که رواج بیحجابی، سریعاً آن را عادی میکند، خیال باطلی است که در حد شعر و شعار زیبا به نظر میرسد. اما غریزه نیرومند جنسی با شعر و شعار تغییر ماهیت نمیدهد. شاید بیحجابی مراتب پایین توجه به جنس مخالف را عادی کند، اما قطعاً دوز این غریزه بالاتر میرود و افراد به مراتب بالاتر آن گرایش پیدا میکنند. آمار وحشتناک تجاوز به عنف در اروپا و آمریکا شاهد این مدعا است.
نهایتاً این جمله نویسنده که «نسل خود را نسل آلوده» معرفی میکند از یکی از این دو حالت خارج نیست: یا از باب این ضربالمثل معروف است که میگوید: «کافر همه را به کیش خود پندارد» و یا تلاشی ذلیلانه است برای بدبین و ناامید کردن مردم به خود و جامعه!!
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
سلام وادب برای این نوشته جواب میخواستم.
👇🏻
ما مشروب خوارها موقع مشروب برای همه آرزوی سلامتی میکنیم
ولی در نماز جمعه برای مردم آرزوی مرگ میکنند.
خوردن شراب با ارزوی سلامتی
شرف داره به خوندن نماز با ارزوی مرگ
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام.
❌️ سزاوار نیست انسان حتی اگر مسلم نباشد، چنین بیان لغو داشته باشد.
چون؛⬇️
⬅️جهنم جای آدمهای مست نیست بلکه جایگاه انسانهای پست است که در این دنیا نه حریف هواهای نفس شدند و نه در مقابل دشمن ذره ای مقاوم و بدون اینکه نادم شوند و جبران مافات نمایند از دنیا رفته اند.
حال هر کس که باشد و در هر مقام.
♦️این دنیا اینقدر برای برخی زیبا جلوه کرد که گویی قصد ندارند از آن هجرت کنند تا عاقبت خویش بنگرند.
تمام این برداشت ها به جهت سست ایمانی مسلمان و لغزش های او در ناهمواری های دنیا است.
♦️ما که متوجه نوشتار بالا شدیم اما این را باب پند بگویم که؛ ⬇️
⬅️قیمت مسلمان در دنیا ذره ای محبت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین است و بس.
و این قیمت با نرخ های دنیایی قیاس پذیر نیست.
❌️حال اگر در دنیا بی وفایی دیدیم و یا در گذری از زمان دشواری به ما حادث شد، بدانیم که یا در ابتلاء هستیم یا در آزمایش و یا برای آبدیده شدن در بندگی خدا.
❌️کسانی که نجاست مصرف میکنند مست نمیشوند بلکه تدریجا به زوال عقل و قساوت قلب گرفتار میشوند.
🔷️ما تشنه ی آنیم که سقا بدهد آب.
ورنه هر مشکی که مشک دست سقا نشود.
مستی یعنی این...ای عزیز.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهاد_تبیین
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
#شبهه
میگن چرا در دوره ای برخی چیزها حکم گناه داشته یا باطل بوده اما الان نه
این چه فقهی هست
این چه مرجعیتی هست
اگر اون حکم درست بوده پس حکم الان چیه
اگر اون حکم غلط بوده گناهش پای کیه
مثال هایی میزنند
میگنه کله قند نجس بوده برای همین میزدن توچایی تا پاک بشه
یا
غسل با دوش باطل بوده الان نه
شنیدن آواز زن حرام بوده اما الان اگر مفسده برانگیز باشه حرامه
بعد سر همین موضوعات استدلال میکنن و تقلید و کل احکام شرع رو زیر سوال می برند و میگن شریعت پر
و فقط حق الناس مهمه و بیخیال احکام شرع
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام.
در فقه اسلامی حلالی حرام و حرامی حلال نمیشود.
الا اینکه شارع مقدس بنا به مصلحت مسلمان در یک مقطعی یک منعی را فتوا دهد و یا عکس آن.
مثال؛
♦️حرام بودن قند به کله قند نبود. بلکه به دو علت علمی و استقلالی بود.
الف) با وجود مواد اولیه ی قند در کشور اما حبه های قند از خارج وارد میشد و همان تحریم باعث شد تا کارخانه ی قند در کشور احداث شود.
ب)، در حبه های قند( صنعتی و طبیعی) اکسیژن وجود دارد که برای بدن مضر و لذا وقتی به مایعات مانند چای برخورد کند آن اکسیژن در مایع حل میشود و ضرری هم ندارد.
♦️شنیدن آوزا تک خوانی زن، جائز نیست. و لذا جمله ی ( اگر ایجاد مفسده نکند) نیز همان معنی را میدهد چون عاقل میداند ک مفسده ایجاد خواهد شد.
🔷️احکام اسلام ناب ترین اند اگر با دقت بدان نگاه کنیم.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهاد_تبیین
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
شما همین یک سئوال را جواب بدین
مگه عربستان سعودی هست سال یمن را نابود نکرد و هزاران نفر را به کام مرگ نبرد و هزاران کودک را بی پدر و مادر و بی خانمان نکرد پس چرا خدا عربستان را نابود نمیکنه؟؟تازه روز به روز گردنشون کلفت تر هم میشه
میگن مگه نمیگید خدا ظلم رو نابود میکنه
#سؤال