#سؤال
🟣 اگه بی حجاب مجازات باید بشه پس چرا اسلام براش مجازات مشخصی، تعیین نکرده؟
مثل دزدی و شراب و ...(که مجازات مشخص دارن)
کانال رسمی لایحه حجاب👇
🆔
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
👈در اسلام وحاکمیت دینی در مورد حجاب مجازات هایی در نظر گرفته شده است👇👇👇
🔹حجابی یعنی فرد آنچه در دین اسلام و شرع برای پوشش و حدود آن مشخص شده است را رعایت نکند. اسلام برای پوش زنان حد و حدود و مرزهایی را تعریف کرده است و تمامی زنان مسلمان ملزم به رعایت آن می باشند. حدود مورد نظر اسلام برای حجاب، پوشاندن کامل موی سر، دست ها و پا ها تا مچ و پوشاندن کامل باقی اعضای بدن به غیر از گردی صورت می باشد.
تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی آمده است که " زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر انظار عمومی ظاهر می شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا جریمه نقدی از پنجاه تا پانصد هزار ریال محکوم خواهند شد." این مجازات تعیین شده، مجازات بد حجابی یا بی حجابی زنان است.
بنابراین در مورد جرم بی حجابی که عملی حرام است مجازات در نظر گرفته شده برای فرد مرتکب به جرم بی حجابی، مجازات (حبس از ده روز تا دو ماه و یا جریمه نقدی از پنجاه تا پانصد هزار ریال ) البته باید توجه داشت که اگر قاضی لازم بداند و تشخیص دهد می تواند حبس را تبدیل به جریمه نقدی کند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
زیارت عاشورا که کلام الهی هست که توسط فرشته وحی بر پیامبر نازل شده است که برای زیارت امام حسین و یاران باوفایش سروده شده است
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ 👇⬇️
▪️زیارت عاشورا آن گونه که از روایت امام صادق(ع) در کتاب مصباح شیخ طوسی به دست میآید، از جانب خداوند و حدیث قدسی است، یکی از تفاوتهای حدیث قدسی با قرآن این است که رساندن آیات قرآن بلافاصله بعد از نزول آن به همه مردم واجب است
▪️ ولی ممکن است یک حدیث قدسی از جانب خداوند به پیامبر اکرم(ص) عرضه شود، بدون آنکه پیامبر(ص) آن را به یک نفر هم بگوید یا فقط به افراد خاص مثل سلمان و مقداد و ... تعلیم دهد.
▪️زیارت عاشورا توسط خداوند بیان و توسط جبرئیل امین برای پیامبر اکرم(ص) هدیه آورده شد و امیرمؤمنان(ع) به امام مجتبی(ع) و ایشان به برادرش امام حسین(ع) و ایشان به امام سجاد(ع) و ایشان به فرزندش امام باقر(ع) و او به امام صادق(ع) انتقال دادند.
▪️👈 تا اینکه در زمان امام باقر و امام صادق(ع) که موقعیت بهرهمندی خواص شیعیان از این حدیث قدسی ایجاد شد، امام باقر(ع)به علقمه و امام صادق(ع) آن را به صفوان بن مهران در نجف آموزش دادند، ولی تنها روایتی که زیارت عاشورا را حدیث قدسی معرفی میکند روایت امام صادق(ع) در کتاب مصباح شیخ طوسی است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
326.9K
#پاسخ 👆👆
شخصی درگروهی شبهه ای را درمورد زیارت عاشورا مطرح کردند که زیارت عاشورا حدیث قدسی نیست ودلیلشونم این بود که حدیث قدسی به احادیثی گفته میشود که درشب معراج پیامبر وازقول ایشان نقل شده وباقال الله و...شروع میشود
آیا زیارت عاشورا زبان حال امام معصوم است یا صرفا آنرا تعلیم داده اند؟؟
استاد محمدی کارشناس مسائل اعتقادی👆👆👆
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پاسخ به برخی شبهات عاشورا
شبهاتی مثل:
▪️داستان کربلا و عاشورا اونطوری نیست که میگن مثلا👇
❌کربلا صحرا و خشک نبود سرسبز بود و آب داشت (تصویر گوگل از کربلا)
❌در کربلا با چهار پنج متر کندن به آب میرسیدن چرا چاه نکندن
❌عاشورا در مهرماه بود پس اینکه هوا گرم بوده واقعیت نداره..
❌شهادت علیاصغر اینجوری نیست که میگن، بچه شش ماهه که گردن نداره!
❌ #امام_حسین چرا کودک و زنوبچهاشو شب عاشورا ول نکرد برن؟
❌ گیریم آب نبود شتران هم شیر نداشتن بخورن؟
❌وقتی دست حضرت عباس قطع شد میگن مشک رو بااون دست دیگهاش گرفت! دست قطع شه چجوری بادست قطع شده مشک رو میده اون یکی دستش!!
❇️ پاسخ همه شبهات بالا در فیلم فوق
🎙استاد ابوالقاسمی
🔺دانلود با کیفیتهای مختلف
https://aparat.com/v/n4Tpc
✅ پاسخهای دیگر شبهه فوق
🔗https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1882
و
🔗https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1856
#محرم #پیشنهاد_برای_محرم
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امام حسین تو کربلا فرمود: "اگه دین ندارید آزاده باشید⁉️
▪️تو کربلا، برای تشخیص حق از باطل، شما دیگه به دین نیاز نداری..
✖️جنگی که الان باهاش مواجهیم اینه..👆
#جمهوری_اسلامی
🎤 شیخ ناصر یوسفی
شب اول محرم ۱۴۴۵
#سوال✅ زن در حکم اموال!
✍️سمیه اصغرزاده، دکتری مطالعات زنان
سخنی از رئیس شورای فرهنگی نهادریاست جمهوری دولت قبل با این مضمون منتشر شده است که "زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بیحجاب وِل و رها است. یعنی معلوم نیست، متعلق به چه کسی است؟ متعلق به شوهرش است؟ متعلق به نامحرم است یا متعلق به چه کسی است؟"
این سخن مرا یاد تمام نقدهایی انداخت که در مذمت وضعیت زنان پیش از اسلام بیان میشود. همیشه در این نقدها اشاره میشود که زن در قبل از اسلام فاقد هویت و ارزش بود و مثل کالا در ید پدر یا شوهر قرار داشت آنها خود را مالک زن میدانستند و هرگونه رفتاری را که مایل بودند با زن انجام میدادند و آن زن از هیچ حق و حقوق مادی و معنوی برخوردار نبود.
حق مالکیت عموما بر اموال تعلق می گیرد و زمانی که شما اسم "صاحب" را بکار می برید در حقیقت به نوعی در حال ادعای مالکیت هستید و تملک بر مال بگونهای است که به شما اجازه هر نوع دخل و تصرفی را میدهد.
بیان وی چنین برداشتی را به ذهن علی الخصوص ذهن زنان متبادر میکند که زنان بی حجاب در حکم اموال بلاصاحب هستند که احکام خاص تملک بر آنها جاری است.
از سوی دیگر زنان با حجاب در ملکیت همسر قرار دارند و او به نحو مقتضی با این مال هرگونه که صلاح میداند رفتار میکند و صد البته تکلیف اموال (زنان!) مجرد و بدون همسر محجبه نیز مشخص شود بهتر است تا مالک آنها نیز تکلیف خود را بداند.
هر چند این ابهام و شبهه نیز وجود دارد که زنان بدحجاب دارای همسر از چه زمانی از مالکیت همسر خارج شدهاند و منافع حاصل از این مال از چه زمانی دیگر به شوهر تعلق نمیگیرد و نقل و انتقال این مال تابع چه شرایطی است.
نوع کلام ما به موضوعات متاثر از باورهای ما به آن موضوعات میباشد و کنش ما نیز بر اساس این باورها بر محیط تاثیر خواهد داشت.
ما به عنوان انسان، فارع از جنسیت، نژاد و قوم و ... همگی دارای کرامت و منزلت هستیم. و هیچ کس بر دیگری در چنین اموری برتری و استیلاء ندارد و از آنجا که معانی الفاظ محمول بر معانی عرفیه است، به بزرگوارانی که چنین ادبیاتی را بکار میگیرند، عرض میکنم در عرف زنان، آنها تمایلی بر مملوک شدن ندارند و خود را همچون زنان پیش از اسلام در مالکیت کسی نمی بینند.
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
بهتر بود به جای نقد این صحبت آنرا به خوبی درک میکردیم که چرا گفته شده زنان بی حجاب صاحب ندارند؟! ⛔️ 👇
🔹قیم بودن مردان بر زنان در خانواده، یک حکم الهى شمرده شده که مستند به حکمت ربانى است و وظیفه تامین مالى خانواده نیز به عنوان نکته دیگرى در نظر گرفته شده است; یعنى اگر مردان ریاست خانواده را برخوردارند، مسوولیت سنگین اداره آن را نیز برعهده دارند.
🔹 ریاست بدون اطاعت معنا ندارد و آیه شریفه زنان صالح را فرمانبردار همسرانشان معرفى مى کند که اسرار آن ها را حفظ مى کنند; همان گونه که خداوند حافظ ضعف هاى ایشان است.
❌مردی که راضی میشود همسرش با وضع ناجور در اجتماع ظاهر شود میشود گفت آن زن صاحب خوبی ندارد
یا بهتر بگوییم ساده وبی پرده غیرت ندارد👇👇
🔹غیرت عبارت است از نفرت طبیعی انسان از مشارکت دیگران در چیزی که محبوب او است
👈وجود این صفت باعث آن می شود که آدمی از آنچه را که دوست می دارد و یا وظیفه محافظت از آن بدو سپرده شده است نگاهبانی نماید.
🔹غیور براساس فطرت و آموزش های دینی به خوبی می داند که کامیابی از همسر، انحصارا باید در اختیار شوهر باشد نه افراد دیگر و بی حجابی همسرش بیشتر از همه چیز خدمتی به مردان هوس ران است و آنان هستند که با دیدن زیبایی ها و جذابیت های همسرش لذت برده و احساس کامروایی کرده و عشق و علاقه به او به جای اینکه در انحصار وی باشد به اشتراک گذاشته می شود.
اما نسبت به تصرّف در اموال شخصی و درآمد خود که ربطی به زندگی مشترک و یا شأن همسرش ندارد، آزاد است و نیاز به قیم و سرپرستی ندارد.
اینجا هم 👈مردمطلقا مى تواند از خروج زن خود از خانه جلوگیرى کند، بلکه به طور کلى خارج شدن زن از خانه، در هر مورد، مشروط به اجازه شوهر است.
◀️پس مادامى که اجازه او را کسب نکرده یا رضایت او برایش محرز نیست، نمى تواند از خانه خارج شود.
🔹مردان مسوول حفظ مصالح خانواده،انجام دادن وظایف خانوادگى و صیانت از حریم خانواده هستند وغیر از این باشد زن صاحب و همراه خوبی ندارد.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و رحمت
#پاسخ 👇⬇️
🔸مخالفان حجاب از هر راهی استفاده می کنند تا با حجاب مخالفت کنند.
آسمان را به ریسمان می بافند تا به مقصود خودشان برسند.
در مورد حجاب بحث مملوک و مالک و ... مطرح نیست ، بلکه بحث آرامش در زندگی دنیوی و سعادت در زندگی اخروی است.
👈بحث این است که اگر جامعه ای می خواهد آرامش داشته باشد، زندگی ها از هم نپاشد و متلاشی نشود، مردها از زندگی فاصله نگیرند و کانون خانواده ها گرم گرم باشد و بماند
🌱باید زنان در این جامعه حریم نگه دارند.
🌱 باید زنان حجاب و پوشش مناسب را رعایت کنند.
🌱باید زنان از منحرف کردن مردان اجتناب کنند.
🌱باید زنان خود را فقط برای شوهر و محرم های خود ، زینت و آرایش کنند نه برای همه مردان.
🔻جامعه مانند یک کشتی است ، طبعا عاقلانه نیست کسی تبر بردارد و به همگان بگوید من زیر پای خودم را سوراخ می کنم لذا کسی حق ندارد به من تذکر دهد. چنین سخنی عاقلانه نیست.
🔻همچنین بی حجابی یا بدحجابی جامعه را به سمت رفتارهای حیوانی پیش می برد و از حرکت به سمت کمال انسانی و قرب الهی باز می دارد.
بی حجابی مردان و زنان را به کارهای پست و ناچیز مشغول می کند و از پیشرفت جامعه جلوگیری می کند.
🔸فلسفه حجاب، مکتوم و پنهان نیست؛ زیرا برهنگی زنان که بهطور طبیعی پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن را به همراه دارد، مردان و به خصوص جوانان را در حال تحریک دائم قرار می دهد؛ تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجان های بیمار گونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد.
🔸 و همچنین می توان بیان کرد که گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع، از پیامدهای دردناک بی حجابی است
هنگامى كه جامعه، زن را با اندام برهنه بخواهد، طبيعى است روزبهروز تقاضاى آرايش بيشتر و خودنمایی افزون تر از او دارد و هنگامى كه زن را از طريق جاذبه جنسی اش، وسيله تبلیغ كالاها و دكور اتاق های انتظار و عاملى براى جلب جهانگردان و سياحان و... قرار بدهد، در چنين جامعه ای شخصيت زن تا سرحد عروسكی يا كالاى بی ارزشی سقوط می کند و ارزش های والاى انسانى او بهکلی به دست فراموشى سپرده می شود
🔸⬅️ یکی از مفاسد بی حجابی، فساد اخلاقی جوانان و گرایش آنان به انحراف های جنسی است.
بی حجاب با قرارگرفتن در اجتماع، سبب آزار و اذیت خود را فراهم می کند؛ به طوری که افراد پست و فرومایه زمینه هرگونه مزاحمت را برای بی حجاب فراهم می بینند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
افرادی که در عزاداری ومصیبت به سینه خود میزنند از نظر حضرت علی
سیدنا علی رضی الله عنه
ِ، وَ مَنْ ضَرَبَ يَدَهُ عَلَى فَخِذِهِ عِنْدَ مُصِيبَتِهِ، حَبِطَ [أَجْرُهُ] عَمَلُهُ.
ترجمه:هرکس هنگام مصیبت دستش را بکوبد روی رانش عملش باطل میشود.
نهج البلاغه 144
پس هر کس که با زنجیر به خودش بکوبد یا سینه زنی کند به طریق اولا بیشتر عملش تباه میشود
نهج البلاغه
وَ لَوْ لَا أَنَّكَ أَمَرْتَ بِالصَّبْرِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْجَزَعِ لَأَنْفَدْنَا عَلَيْكَ مَاءَ الشُّئُونِ
اگر به شكيبايى امر نمى كردى، و از بى تابى نهى نمى فرمودى، آنقدر اشك مى ريختم تا اشك هايم تمام شود،
خطبه 235 نهج البلاغه
#شبهه
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام علیکم
چنین سخنی در کجای نهجالبلاغه
آمده است؟؟
مخالفین مکتب اهل بیت (علیهم السلام) با استناد به برخی از روایات، قصد دارند اینگونه جلوه دهند که بزرگان دین، حتی ائمه اطهار (علیهم السلام) با عزاداری و مصادیق عزاداری مخالف هستند. حال آنکه در مقابل این روایات که به ظاهر مخالف مصادیق عزاداری هستند، روایات متعددی هم وجود دارد که بر عزاداری بزرگان دین اسلام و همچنین دستور ایشان در جهت اقامه عزاداری دلالت می کند.
🔹 بهترین راه جمع بین این روایات متعارض، این است که بگوییم انجام عزاداری فی نفسه، جایز است و هیچ اشکالی ندارد، ولی اگر مصادیق عزاداری با فعل حرامی (مثل دروغگویی در نوحه سرایی) همراه شود و یا به فعل حرام دیگری (نظیر وارد ساختن ضرر قابل توجه به جسم) منتهی شود، مسلما حرام خواهد بود. این نکته را نیز باید افزود که اقامه عزاداری برای بزرگان دین، از آنجایی که منجر به احیاء سیره زندگانی ایشان می شود، رابطه مستقیمی با کاهش محسوس جرم و جنایت و همچنین انتشار فضایل اخلاقی در جامعه دارد که از این باب هم اگر به عزاداری نظر بیاندازیم، از باب مقدمه مستحب (انتشار فضایل و دفع رذایل)، عملی مستحب شمرده خواهد شد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#سوال_همیشگی_ایام_حج_قربان_محرم
🔻چرا پولهاتون رو خرچ فقرا نمیکنید ⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ👇⬇️
🔹 اگر کسی پرسید چرا اینقدر برای اربعین و امامحسین (ع) هزینه میکنید⁉️ چرا این پول را هزینه فقرا نمیکنید؟
🔹 این پاسخها را در آستین داشته باشید:⬇️⬇️
▪️⬅️ سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خرج هزینه کنسرتهایی میشود که فقرا اجازه ورود به ان را ندارند زیرا توان مالی که شرط ورود به کنسرت است را ندارند چرا این هزینه را به فقرا نمیدهید؟
▪️⬅️ سالانه ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان لوازم آرایشی خریداری میشود و ایران هفدمین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان است چرا این پول را خرج فقرا نمیکنید؟
۱۰ تریلیون پول کمی است؟ تمام فقرا را میتوان با آن سر و سامان داد.
▪️⬅️ ایرانیان در سال، ۳۲۵۰ میلیارد صرف خرید سیگار میکنند که علاوه بر آن، هزینه درمان بیماریهای ناشی از مصرف سیگار ۷۲۰۰ میلیارد تومان است. چرا این هزینه را صرف مخارج فقرا نمیکنید؟
▪️⬅️ در سال دو میلیون ایرانی به ترکیه میروند که اکثر آنها شفر تفریحی دارند. بابت این سفر حداقل ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه میکنند. آیا بهتر نیست به جای چنین سفرهایی که ارز را هم از کشور خارج میکند، این هزینه را به فقرا بدهند؟
▪️⬅️ بیش از ۲۸۰ هزار ایرانی در سال به امارات میروند و بیش از ۵۰۰ میلیارد هزینه سفر ایرانیان به این کشور بسیار کوچک میشود. بهتر نیست به جای ریختن پولشان در جیب سرمایهداران اماراتی، این هزینه را به جیب فقرا بریزند؟
▪️⬅️ بیش از ۸۰ هزار ایرانی در سال به تایلند میروند و بیش از ۴۰۰ میلیارد هزینه سفر ایرانیها به تایلند است. بهتر نیست این هزینه را به جای گشت و گذار در مناطق ... این پول به فقرا داده شود؟
▪️⬅️ بیش از ۷۲ هزار ایرانی در سال به مالزی میروند و هزینه سفر ایرانیان حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند؟ و جوابهای نقضی دیگر.
▪️⬅️ علاوه بر اینها باید گفت که بخش اصلی و مهم هزینههای هیآت مذهبی از طرف مردم و به ویژه همین افرادی است که بضاعت مالی اندکی دارند اما تلاش میکنند حتی به میزان اندکی هم که شده، برای مجالس اهل بیت هزینه میکنند.
⁉️ سؤال
چرا فقط نزدیک محرم و اربعین، فقرا و نیازمندان برای عدهای دینستیز مهم میشوند؟!
#درپرتگاه_مجازی
#با_سواد_رسانه
#مجهز_وارد_شویم
#محرم_وعاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️قانون خدا اینه
آزمایش حلال زادگی
و حرام زاد
#محرم
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام علیکم
🔹منابع اهل سنت روایات بسیاری در رابطه با حلال زاده نبودن دشمنان امام علی(ع) وارد شده است؛ 👇ابوسعید خدری می گوید: «انصار فرزندان خود را با محبت علی(ع) می سنجیدند، اگر علی(ع) را دوست نداشت، زنازادگی کودک را نتیجه می گرفتند».
◀️عبادة بن صامت مى گوید: «ما فرزندانمان را با دوست داشتن على(ع) امتحان مى کردیم، و چون على(ع) را دوست نداشت، مى فهمیدیم از راه حلال به دنیا نیامده است».
🔹از سویی حافظ جزرى می نویسد: «از قدیم تا به حال مشهور است که فقط زنازاده با على(ع) دشمنى مى کند».
🔹در منابع اهل سنت روایاتى در این خصوص وارد شده است که در اینجا به برخى از آنها اشاره مى کنیم:
◀️ ابوسعید خدرى مى گوید: «کنّا معشر الأنصار نبور أولادنا بحبِّهم علیّاً(رضی الله عنه)؛ فإذا وُلد فینا مولودٌ فلم یحبّه عرفنا أ نّه لیس منّا»(1)؛ (ما انصار ، فرزندانمان را با دوست داشتن على(رضی الله عنه) امتحان مى کردیم؛ پس هر گاه فرزندى از ما متولّد مى شد و او را دوست نداشت مى فهمیدیم او فرزند ما نیست) .
◀️عبادة بن صامتعبادة بن صامت مى گوید : «کنّا نبور أولادنا بحبِّ علیّ بن أبی طالب(رضی الله عنه)؛ فإذا رأینا أحدهم لا یحبّ علیّ بن أبی طالب علمنا أنّه لیس منّا وأ نّه لغیر رِشْدَة»؛ (ما فرزندانمان را با دوست داشتن على ابن ابى طالب(رضی الله عنه) امتحان مى کردیم ، و چون مى دیدیم یکى از آنها على ابن ابى طالب(رضی الله عنه) را دوست ندارد ، مى فهمیدیم از ما نیست و از راه حلال به دنیا نیامده است) .
◀️حافظ جزرى در کتاب «أسنى المطالب»(3) پس از ذکر این حدیث نوشته است :
مطلب از قدیم تا به حال مشهور است که فقط زنازاده با على(رضی الله عنه) دشمنى مى کند .
◀️حافظ حسن بن على عدوى از احمد بن عبده ضبىّ از ابوعیینه از ابن زبیر از جابر نقل کرده است : «أمرنا رسول الله(صلى الله علیه وآله) أن نعرض أولادنا على حبِّ علیِّ بن أبی طالب»؛ (پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) به ما دستور داد که فرزندانمان را بر دوستى على بن أبى طالب عرضه کنیم) .
👈رجال این حدیث رجال صحیحین (صحیح بخارى و مسلم) بوده و همگى از ثقات محسوب می شوند.از ابوبکر نقل شده است : من پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) را دیدم که خیمه اى بنا کرده بود و بر کمانى عربى تکیه داده بود و در آن خیمه ، على و فاطمه و حسن و حسین بودند ، و فرمود : «معشر المسلمین! أنا سلمٌ لمن سالمَ أهل الخیمة ، حربٌ لمن حاربهم ، ولیٌّ لمن والاهم ، لا یحبّهم إلاّ سعید الجدِّ طیّب المولد ، ولا یبغضهم إلاّ شقیُّ الجدِّ ردیء المولد» (اى گروه مسلمین! من با کسى که با اهل خیمه در صلح باشد در صلحم ، و با کسى که با آنان در جنگ است در جنگ هستمو دوستدار کسى هستم که با آنها دوستى ورزد . و آنان را جز فرد خوشبخت حلال زاده دوست ندارد ، و جز فرد بدبخت داراى ولادتِ پست ، با آنان دشمنى نمى کند) .
✅عباده بن صامت» از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می گوید: «ما حلال زادگی و صحت نسب فرزندانمان را با حبّ علی بن ابی طالب علیه السلام آزمایش می نمودیم؛ هر کدامشـان که علـی علیه السلام را دوست نداشتـند، می فهمیدیم از ما نیستند».
◀️«ابن الجزری» دانشمند مشهور اهل سنت در واکنش به این روایت می گوید: «این کار از قدیم مشهور بوده و تا امروز نیز بین ما معروف است که جز زنا زاده دشمن علی علیه السلام نیست».برگرفته از کتاب «أسنی المطالب فی مناقب علی بن أبی طالبرسول الله صلی الله علیه واله:
یا علی لا یحبک الا طاهر الولاده و لایبغضک الا خبیث الولاده.
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله:
ای علی دوست ندارد تو را مگر شخص طاهر الولاده حلال زاده و بغض و دشمنی با تو نداشته باشد مگر خبیث الولاده حرام زاده.
👈روايت روایت مهمی است و اگر اين روايت در منابع أهل سنت نبود، آن را مطرح نميكردیم. اين روايت هم جزء فرهنگ مردم شده است و در كتابهاي لغت أهل سنت مانند النهاية في غريب الحديث إبن أثير و لسان العرب إبن منظور و تاج العروس زبيدي در ماده بَوَرَ آمده است كه أبو سعيد خدري نقل ميكند:
كنا معاشر الأنصار نبور أولادنا بحبهم عليا عليه السلام، فإذا ولد فينا مولود فلم يحبه عرفنا أنه ليس منا.گروه انصار، فرزندانمان را به محبت علي عليه السلام آزمايش ميكرديم. اگر فرزندي به دنيا ميآمد و ميديديم كه علي را دوست نميدارد،
يقين ميكرديم كه آن فرزند از ما نيست و زن مان در حقما خيانت كرده است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
بسیاری از تاریخ نویسان معتقدن پس از رسیدن کاروان اسیران کربلا به شام یزید با احترام کامل و دادن هدایای بسیار حصرت زینب را به مدینه فرستاد و نامبرده بخاطر شعل شوهرش به مصر رفت و در همانجا فوت شد که امروزه زیارتگاه شیعیان در شهر قاهره پایتخت مصر است حرم حصرت زینب در سوریه درست مثل تاسیس بسیاری از امامزاده های کشور ماست
#شبهه #شبهه
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام واحترام
#پاسخ
🔸نویسنده این متن مغرض بودنش را در قسمت اول متن فوق نشان داده اینکه گفته بسیاری از تاریخ نویسان معتقدند یزید احترام کامل کرده و هدیه داده
🍃سوال ما از ایشان این است که این بسیاری از تاریخ نویسان چه کسانی هستند حداقل دوتا را بگو در ضمن در کتب تاریخی معتبر برعکس این مطلب بی ادبیهای و بی حرمتی های یزید را نقل کردند مثلا اینکه بر سر امام حسین علیه السلام در تشت شراب ریخته یا با سر امام حسین علیه السلام بازی کرده و چوب خیزران بر لب امام می زده در حضور خواهرش اینها همه نشانه های بی احترامی در حضور خواهرش هست حال این همه جسارتهای او را که در تاتریخ نقل شده قیچی کنی و با غرض و مرض خود در ذهن مردم القاء کنی که یزید با اهل بیت به احترام برخورد کرده اینها بی حرمتی های او را پوشش نمی دهد 🔸ثانیا بعد از اینکه آبرویش را حضرت زینب و امام سجاد به سخنرانیهایشان در مجلس یزید بردند بطوری که به ستوه آمد که مجبور شد بگوید اشتباه کردند امام حسین را کشتند و از این به بعد با اهل بیت مجبور شد که با مهربانی برخورد کند و خواسته امام سجاد علیه السلام را برآورده کند
اما در مورد حرم حضرت زینب 3 قول است مدینه، مصر، شام ما در هیچ کتاب معتبر تاریخی نداریم که بعد از اینکه از اسارت به مدینه برگشت از مدینه بیرون رفته باشد لذا همانطور که در مورد شام سندی نداریم و ضعیف است که حضرت از مدینه به شام رفته باشد هیچ سندی هم نداریم که حضرت از مدینه به مصر رفته باشد پس با این مطلب مرقد حضرت زینب باید در مدینه باشداما تاریخ نویسان اسامی کسانی را که در مدینه دفن شده اند را نام بردند از شخصیت های بزرگ تا پایین ترین افراد را که در مدرینه دفن شدند را نام بردند و اسمی از حضرت زینب برده نشده لذا احتمال می رود که حضرت از مدینه بیرون رفته باشد حال بیرون رفته به کجا رفته نمی دانیم اما دو تا قبر به نام حضرت زینب نقل شده 1. مصر 2. شام
در مورد مصر یک اشکال هست و آن اینکه ما در منابع داریم زیتب نوه امام حسن علیه السلام در مصر پرستار دختر برادر خودش بی بی نفیسه بوده که مدفن او در قاهره است به نظر می رسد آن قبری که در مصر است متعلق به این زینب باشد نه حضرت زینب. با این اشکال مصر تضعیف می شود و شام تقویت می شود که بگوییم قبر حضرت زینب در شام است
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
آیا روایتی داریم در مورد کلمه و اهمیت آن در سخن امام حسین علیه اسللام که در مقابل ولید به او گفته اند.
او میگوید یک کلمه بگو بیعت کردم و جان خود خاندانت را نجات بده. و ایشان در مورد کلمه جملات زیبایی را میگویند.
.
عین این روایت را ممکن است ارسال کنید؟
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام واحترام
#پاسخ
ترجمه بعضی کتابهای مقتل به نقل راویان دعوت وليد از امام حسين عليه السلام براى بيعت پنهانى با يزيد
امام حسين عليه السلام در مجلسى وارد شد و بر وليدبنعتبه (حاكم مدينه) سلام كرد. وليد با خوشرويى پاسخ داد و ايشان را نزد خويش نشاند. مروانبنحكم نيز در آنجا حضور داشت و ميان او و وليد درگيرى پيش آمده بود. امام حسين عليه السلام روبه وليد كرد و فرمود: خدا حاكم را اصلاح كند! همانا سامان بهتر از نابسامانى و پيوند بهتر از تندخويى و كينهتوزى است. اكنون وقت آن است كه شما دو نفر با هم باشيد.
سپاس مخصوص خداوندى است كه ميان دو نفر دوستى انداخته است.
آن دو جوابى ندادند؛ سپس فرمود: از معاويه خبرى دارى؟ او بيمار بوده و بيمارىاش طولانى شده، اكنون حال او چطور است؟ وليد آهى كشيد و گفت: اى اباعبدالله، خدا تو را بهخاطر معاويه پاداش دهد! او براى تو عموى خوبى بود كه درگذشت و اكنون اين نامۀ اميرمؤمنان يزيد است.
امام حسين عليه السلام فرمود:
إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ اى امير، خدا مزد تو را بزرگ دارد. اكنون مرا براى چه خواستهاى؟
گفت: خواستم بيايى تا با يزيد1 بيعت كنى، زيرا همۀ مردم بيعت كردهاند.
امام حسين عليه السلام فرمود: كسى چون من پنهانى بيعت نمىكند. دوست دارم بيعت من آشكارا و در حضور مردم باشد! وقتى صبح شد، تو مردم و ما را براى بيعتكردن دعوت كن؛ كار ما يكى خواهد بود.
1) بيعت: پيمان دوستى و وفادارى بستن.
وليد گفت: اباعبدالله سخنانت را پسنديدم و به آنها ايمان دارم. اكنون به سلامت و در پناه خدا به خانۀ خود برگرد تا فردا همراه مردم نزد من بيايى.
مروانبنحكم به وليد گفت: به خدا سوگند، اگر هماكنون حسين عليه السلام از تو جدا شود و بيعت نكند، ديگر چنين فرصتى را بهدست نمىآورى، مگر اينكه ميان شما و او عده زيادى كشته شوند. (مگر اينكه براى بيعت گرفتن خونريزى راه بيفتد.) اكنون او را نگهدار تا بيعت كند و اگر تسليم نشد، گردنش را بزن.
امام حسين عليه السلام برخاست و فرمود: واى بر تو اى فرزند زرقاء، آيا تو مرا مىكشى يا او؟! به خدا سوگند دروغ گفتى و گناه كردى.
به خدا قسم، اگر كسى قصد كشتن مرا كند، پيش از آن زمين را با خونش رنگين مىكنم! اگر مىخواهى و راست مىگويى، بيا و گردنم را بزن!
سپس امام حسين عليه السلام رو به وليدبنعتبه كرد و فرمود: جناب امير ما خاندان نبوت و معدن رسالت و محل رفتوآمد فرشتگان و رحمت خداونديم. خدا دنيا را با ما آغاز فرمود و به ما نيز ختم كند. يزيد مردى تبهكار، شرابخوار و قاتل است كه آشكارا گناه مىكند و كسى مثل من با او بيعت نمىكند؛ اما ما صبح مىكنيم و شما نيز صبح كنيد؛ ما انتظار مىكشيم و شما نيز انتظار بكشيد تا ببينيم كداميك براى جانشينى رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم به بيعت سزاوارتريم
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
ما یه تبلیغ داریم یه ضد تبلیغ
وقتی که هیات را وابسته به نظام و سیاست نظام کنیم میشه این اوضاع که طرف بیرق امام حسین میسوزونه تا با نظام لج کنه
طرف حتک حرمت عزای امام حسین میکنه تا با نظام لج کنه
این مطلب درسته ؟
#شبهه
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
هیئت سکولار به چه دردی میخورد؟
هیئت سیاسی غیر سیاسی
هیئت نظام وغیر نظام چیست؟؟
✅شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یکی هیئتی ها فریاد زد آقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند
👈ناگهان اول بیاد این نقل روایی افتادم:
✅اول لهوف، سید بن طاووس روایتی را نقل میکند که در آن پیامبر اکرم در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین را برای مردم تعریف میکند. همه شروع میکنند به گریه کردن، بعد پیامبر همه را توبیخ میکند با این جمله تاریخی که
اتبکونه و لاتنصرونه...
آیا برایش گریه میکنید و یاریش نمیدهید؟
✅این گونه تفاسیر که عده ای با نظام لجبازی میکنند وپرچم امام حسین علیه السلام را آتش میزنند بسیار حرف سخیفی است. حرکتی ضد دینی است نه لجبازی..!
◀️اگر مسئله بیحجابی لجبازی باشد به مردم و نیروها برنمیگردد، به آیات سوره نور و احزاب برمیگردد و به خدا برمیگردد. از شما میخواهم بنویسید خدا چه بدی به شما کرده است که با او لج میکنید؟
امام حسین به شما چه بدی کرده که با او لج میکنید؟؟
خدا به شما صورت زیبا داده است. در شکم مادر شما را پرورش داده است. دو سال به واسطه مادر به شما شیر داده است. جرم خدا چیست با او لجبازی میکنید؟ و با سخن و قرآنش لج میکنید؟ چرا با امامان لج میکنید؟؟
این حرکت ضد دینی واسلام ستیزی است نه لجبازی..
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin