eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نجمه کبیریان
بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51184 در مورد نخبه‌ی علمی و [کلّاً] نخبه، اوّلاً باید بدانیم و میدانیم ــ یعنی من بجد به این معتقدم و باید همه بدانیم این را ــ که نخبه یکی از مهم‌ترین ثروتهای انسانی کشور است؛ بله، منابع طبیعی کشور مهم است، جایگاه‌های جغرافیایی مهم است، شکل اقلیمی مهم است، اینها همه‌ مهم است، امّا یکی از مهم‌ترین‌ها وجود نخبه است؛ نخبه را ثروت عظیمی باید دانست. وقتی آن را ثروت عظیمی دانستیم، در تولیدش تلاش میکنیم، از دست دادنش را خسارت میشمریم، و حتّی‌المقدور مانع میشویم از اینکه این از دست برود و با او رفتار کریمانه خواهیم داشت؛ وقتی فهمیدیم ثروت باعظمت و مهمّی است، رفتار ما هم با او به همین تناسب شکل خواهد گرفت. بنابراین، این را باید بدانیم، همه بدانند؛ مسئولین کشور و مؤثّرین در فضای عمومی کشور. امّا انتظاراتی هم که از دستگاه‌ها برای نخبه داریم، بخش مهمّی است. در یک کلمه: حمایت. از دستگاه‌ها توقّع داریم که از نخبگان حمایت کنند. این حمایت همیشه به معنای پول دادن نیست. گاهی پول دادن مضر است؛ حمایت [باید] عاقلانه، بخردانه و با توجّه به جوانب گوناگون باشد یکی از موارد حمایت این است که چه نخبه‌ای که در ایران درس خوانده، چه نخبه‌ای که در خارج درس خوانده و آمده ایران ــ داریم از این قبیل، کم هم نداریم نخبه‌هایی که در خارج درس خوانده‌اند و به جایی رسیده‌اند و حالا آمده‌اند ایران ــ دو توقّع دارند؛ این دو توقّع را برآورده کنیم برایشان: یک توقّعشان اشتغالِ مناسب با دانششان است؛ یک توقّعشان امکان ادامه‌ی تحقیقات است؛ ارتباط با مراکز علمی دنیا؛ این دو توقّعِ نخبه‌های ما است، توقّع زیادی نیست. بنده اطّلاع دارم که نخبه‌ای میخواهد در هیئت علمی دانشگاه وارد بشود، [ولی] با انواع و اقسام ترفندها جلویش را میگیرند و نمیگذارند؛ چرا؟ چرا از این نخبه استفاده نمیکنید؟ بعضی از نخبه‌های ما ــ نخبه‌های برجسته ــ بیرون درس خوانده‌اند، آمده‌اند اینجا به امیدی که بتوانند کار کنند، [امّا] بر اثر همین رفتارها برگشته‌اند رفته‌اند! دیده‌اند اینجا نمیشود زندگی کرد. خب من چه توقّعی بکنم از این جوان؟ باید حمایت کرد. در این زمینه هر چه خرج کنیم، این هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. وزرای محترم حتماً در این زمینه کار کنند، تلاش کنند. نگذارید نخبه از دانشگاه مأیوس بشود؛ حالا حدّاقلّش این است که بتواند در دانشگاه وارد بشود، جایگاهی پیدا کند. بعضی‌ها سنگ نخبه را به سینه میزنند، مرتّب میگویند نخبه‌ها نخبه‌ها، امّا در عمل نخبه را مأیوس میکنند، ناامید میکنند، مانع‌تراشی میکنند. به نظر من در مورد ارتباط با مراکز علمی دنیا هم وزارت خارجه میتواند فعّال باشد، میتواند کمک حسابی بکند. یک نکته‌ی دیگر که انتظار میرود، این است که شاخص ارزیابی نخبه را اصلاح کنیم. امروز شاخص ارزیابی استاد و نخبه و غیره غالباً مقالات است؛ این درست نیست. البتّه من قبلاً هم این را گفته‌ام،(۹) من بارها تکرار کرده‌ام این را؛ شاخصها را حلّ مسئله قرار بدهید. مسئله را ارائه بدهید، بخواهید حل کنند؛ این جمع، این گروه نخبه، این شخص نخبه، این استاد نخبه، یک مسئله‌ای را حل کند برای دستگاه‌های ذی‌ربط؛ این شاخصِ ارتقا باشد، این شاخصِ پذیرش به عنوان رتبه‌ی برتر باشد؛ این هم یک نکته است.
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 🎦آغاز رسمی جذب نخبگان 🔸روند رسمی جذب نخبگان با تکمیل فرایند استخدام نخستین گروه از آنها در دستگاه‌های اجرایی، آغاز شد. 🔹بر اساس مصوبه هیئت دولت، ستاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور، مکلف شده بودند که در فرایندی، نخبگان را شناسایی و برای جذب، آنها را به دستگاه‌های اجرایی معرفی کنند.
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔴در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از نخبگان کشور و به منظور ایجاد فرصت برابر و امکان بهره‌گیری از توان تخصصی نخبگان در امر حکمرانی، قانونگذاری و نظارت، مرکز پژوهش های مجلس به منظور تکمیل کادر هیئت علمی خود از بین استعدادهای برتر و نخبگان فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی دانشگاه‌های تراز اول که ترجیحا دارای سوابق کاری در حوزه‌های سیاستگذاری و حکمرانی باشند در رشته گرایش‌های جدول ذیل عضو هیئت علمی می‌پذیرد. 🔺️شایان ذکر است افراد منتخب پس از طی یک دوره شش ماه تا یکساله آزمایشی در قالب قرارداد پسادکترا، به عضویت هیأت علمی پیمانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در می‌آیند. 🔺️علاقه‌مندان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به آدرس ذیل به منظور تکمیل فرم‌های الکترونیکی ثبت نام، مدارک خود را حداکثر تا 20 فروردین ماه 1402 بارگذاری نمایند. ضرورت دارد متقاضیان پس از تکمیل فرم‌ها نسبت به بارگذاری رزومه خود در قالب فایل پی‌دی‌اف(PDF) در سامانه مذکور اقدام نمایند. ♨️آدرس الکترونیکی: https://rc.majlis.ir/fa/member/elite/start پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 🌐 @rcmajles_ir
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔴ایجاد ۵ هزار ردیف استخدامی برای نخبگان ♦️رئیس بنیاد ملی نخبگان: ۵ هزار ردیف استخدامی‌ در دستگاه‌های اجرایی کشور برای نخبگان برگزیده‌ی علاقه‌مند به همکاری در دولت به تفکیک هر سازمان صادر شد. 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
🔴 این روحانی محترم، در یک جمع مخصوص، با شناختی که از مخاطبان خود دارد درباره موضوع تغذیه و سلامتی سخن می گوید و به زعم خود به روایات هم استناد می کند. اما اگر او می دانست که عده ای این سخنان را برای عموم مردم منتشر می کنند و دیگرانی هستند که آن را با مسائل اقتصادی و سیاسی پیوند دهند، شاید این مطالب را نمی گفت. فارغ از این موضوع، با بررسی روایات روشن می شود که مطالب مطرح شده در این سخنرانی دقیق و معتبر نیست. 💠 درباره وعده های غذایی توصیه شده در اسلام👇👇 احادیث رسیده از پیشوایان درباره «وعده‌هاى غذا»، به پنج دسته تقسیم می‌شوند: 1️⃣ آنچه با الهام گرفتن از قرآن در مورد چگونگى غذا خوردن بهشتیان، به دو وعده غذا در صبح و شام، توصیه نموده است. و چنین روشی در غذا خوردن نیز مستحب است. 2️⃣ آنچه بر خوردن صبحانه و نهى از ترک آن، تأکید دارد. 3️⃣ آنچه بر خوردن شام و نهى از ترک آن، بویژه در افراد مُسن، تأکید نموده است. 4️⃣ آنچه بر یک بار غذا خوردن در روز، تأکید دارد.(حدیثی که در ویدئو نقل می شود) 5️⃣ آنچه به سه وعده غذا در دو روز، توصیه نموده است. ✳️ احادیث دسته اوّل، دوم و سوم، نه تنها تعارضى با یکدیگر ندارند، بلکه مؤیّد همدیگرند؛ زیرا دسته اوّل، به دو وعده غذا خوردن در صبح و شام، توصیه می‌کند و دسته دوم و سوم، تأکید دارند که صبحانه و شام نباید ترک شوند. ✳️ درباره روایات دسته چهارم باید گفت: 👈👈 سند روایت اول ضعیف است؛ زیرا این روایت در منابع روایی متقدم و حتی متأخر شیعه – مانند بحار الانوار – نیامده است، و تنها در کتاب «المواعظ العددیه» نوشته ابن قاسم حسینی عاملی(از علمای قرن یازدهم)، آمده است. سند روایت دوم نیز ضعیف می‌باشد. 👈👈روایات دیگری که درباره وعده‌های غذا وارد شده و محدّثین و فقها به آنها استناد کرده‌اند، قوی‌تر به نظر می‌رسند، لذا بر این روایت مقدم می‌شوند. ✳️ حدیث دسته پنجم هم از نظر سند ضعیف است؛ زیرا منقول از کتاب «طبّ الرضا» است و استناد این کتاب به امام رضا(ع) ثابت نیست، و هم از نظر دلالت؛ زیرا مخاطب آن، مأمون عبّاسى است و ممکن است توصیه یاد شده براى شخص او باشد. بنا بر این، جمع‌بندى احادیث گذشته، این می‌شود که دو بار غذا خوردن در روز (صبح و شام) براى تداوم سلامت بدن، سودمند است، چنان‌که بهشتیان نیز که در خانه سلامت، زندگى جاوید دارند، در همین دو وقت، غذا تناول می‌نمایند. 🔆 گفتنی است؛ آنچه گفته شد معمولاً درباره افرادی است که با دو وعده غذا به سلامت بدن آنها ضرر نمی‌رساند و نیرو و توان کار کردن را دارند و برای اشتغالات زندگی آنها کافی است، اما افرادی هم هستند که به جهت کارها و شغل‌های سنگین بدنشان نیازمند خوردن بیشتر از دو یا سه وعده غذایی می‌باشد. البته در صورتی که به پرخوری نینجامد. این افراد از محل بحث خارج هستند. متن کامل این توضیحات بعلاوه متن احادیث در لینک زیر: https://www.islamquest.net/fa/archive/fa42493 💠 درباره قضاء حاجت اهل بیت👇👇 🔹 حديثي در باره نشانه ها و خصوصيات امام معصوم است که در آن چنین آمده: « بول و مدفوع او را كسي نديده است؛ زیرا خدا زمین را موظف کرده تا آنچه را از او بیرون می آید، در خود فرو برد". از اين عبارت فهميده مي شود كه آن بزرگواران همانند انسان هاي ديگر در اين دنياي مادي زندگي مي كردند و غذا مي خوردند و بول و مدفوع داشتند و... 📚 معاني الأخبار، ترجمه محمدى، ج ‏1، ص 244 🔹 علاوه بر این، روایاتی که در مورد آداب تخلی از پیامبر و امامان نقل شده و در باب وارد شدن ایشان به بیت الخلاء می باشد، مؤید این است که ایشان هم مثل بقیه انسان ها بودند که برای نمونه به دو مورد اشاره می شود: ✳️ از عايشه نقل شده كه گفت: به رسول خدا گفتم: بعد از شما بلافاصله داخل بيت الخلاء مي شوم؛ ولى چيزى به غير از بوى مشك نميبينم. آن حضرت فرمود: بدن‏هاى ما گروه پيامبران به منزله ارواح اهل بهشت است و آنچه خارج مى‏شود، از آن زمين در خود فرو مى‏ برد». 📚 علامه طباطبایی، سنن النبى صلى الله عليه و آله (با ترجمه)، انتشارات اسلامیه، ص 195. ✳️ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: رسول خدا پس از بول كردن، سه بار دست خود را به مجراى بول مى ‏كشيد».(اشاره به عمل استبراء دارد که از آداب تخلّی است.) 📚 علامه طباطبایی، سنن النبى صلى الله عليه و آله (با ترجمه)، انتشارات اسلامیه، ص 103. 🔴 نک ته مهم: شاید کسی نتواند این ویژگی ها برای معصوم را بپذیرد اما قطعاً چنین ویژگی ای را انکار هم نمی تواند بکند زیرا طبیعتاً این ویژگی ها خارق العاده و معجزه آسا هستند آیا برای معصومین (ع) نیز مانند بقیه انسانها ادرار ومدفوع وجود داشته است یا خیر؟ https://www.pasokhgoo.ir/node/50221 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده۲
36.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 مجدد به توصیه‌های یک روحانی در مورد کم غذا خوردن: ❌غیر از یک وعده ثابت هر چه میخورید، بدانید شما حمال و مزدور بی مزدید. و این دلیل باز نشدن روح و نرسیدن به عرفان است. ❌اگر کم بخورید نیاز به دستشویی رفتن هم ندارید مثل اهل بیت که کسی دستشویی (مدفوع) رفتن آنها را ندید. 👆 درفیلم بالا👆 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
روایتی که می‌گوید: «اگر می‌خواهید شیعیان ما را بشناسید سه بار اسم حسین علیه‌السلام را جلوی آن‌ها ببرید، اگر اشک بر چشمانشان جاری شد آنان شیعیان واقعی ما هستند». یعنی اگر کسی با سه بار اسم حسین علیه‌السلام اشکش جاری نشود شیعه نیست⁉️ 👇⬇️ 🔶 اول: چنین روایتی به این مضمون در روایات ندیدیم؛ ولی روایاتی شبیه به این داریم. ◾️ مثل روایت ابن خارجه که می‌گوید: «ما نزد امام جعفر صادق علیه‌السلام بوديم و نامي از امام حسين علیه‌السلام برده شد، امام صادق علیه‌السلام گريان شد و ما هم گريستيم. سپس آن بزرگوار فرمود: امام حسين علیه‌السلام فرموده: من كشته اشك می‌باشم، هيچ مؤمني یادآور من نمي‌‏شود مگر اينكه گريان خواهد شد». [1] 🔷 دوم: روایت می‌گوید؛ ذکرکردن نه فقط اسم امام حسین علیه‌السلام را بردن، یعنی ذکر مصائب امام حسین علیه‌السلام را کردن، اگر ذکر امام حسین علیه‌السلام شود هر کسی که مؤمن باشد از آن مصیبت‌ها که بر امام حسین علیه‌السلام شده است گریه‌اش می‌گیرد. 🔶 سوم: روایت می‌گوید؛ هیچ مؤمنی و نمی‌گوید هیچ مسلمانی، و دایره آن را تنگ می‌کند. چون هر مسلمانی، مؤمن نیست و ویژگی‌هایی که برای مؤمنین بیان شده است خیلی سخت است که کسی مؤمن باشد. مؤمن همان شیعه واقعی است که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در خطبهٔ همام 110 ویژگی برای آن بیان می‌کند. ◾️ اگر کسی آن ویژگی‌ها را داشته باشد با ذکر و یاد مصیبت‌های امام حسین علیه‌السلام که سهله با آمدن اسم امام حسین علیه‌السلام هم اشکش جاری می‌شود و شیعیان و مؤمنان واقعی اباذر و سلمان و مالک و عمار و حضرت ابوالفضل و حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه علیهم‌السلام هستند و ما در واقع محبان و دوستداران اهل‌بیت و امام حسین علیهم‌السلام هستیم. 🔷 چهارم: اگر کسی با اسم و یاد امام حسین علیه‌السلام گریه ‌کند، مؤمن و شیعه‌ی واقعی باشد، دلیل بر آن نیست که اگر کسی گریه نکرد شیعه نیست. 🌐 منابع: [1] ـ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ كُنَّا عِنْدَهُ فَذَكَرْنَا الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ(ع) وَ عَلَي قَاتِلِهِ لَعْنَةُ اللَّهِ فَبَكَي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ بَكَيْنَا- قَالَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَا يَذْكُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلَّا بَكَي». (علامه مجلسي‏، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ناشر اسلاميه‏، تهران،‏ سال چاپ مختلف‏، نوبت چاپ مكرر، ج‏44، ص 279) لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/160
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا