#شبهه
باسلام وعرض ادب واحترام محضر مدیر بزرگوار و اعضای شریف،
بانهایت قدردانی از زحمات مدیر گرامی که مارا به بهترین شکل ممکن یاری می دهند
یک مطلبی که در آستانه انتخابات زیاد تکرار میشود بحث حضور نظامیان در مناصب دولتی است
عین سئوال را که تکراری است میگذارم
محتاج پاسخ کامل مانند دفعات قبل هستم
بانهایت امتنان وارادت.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
همیشه برایم جای سوال است که علیرغم اینکه امام(روحش شاد) وقتی در قید حیات بودند و حتی بعد از فوت ایشان در وصیت نامه هم که معمولا چراغ راه آینده می باشد تاکید داشتند نظامیان در امور سیاسی دخالت نکنند ولی الان می بینیم از دهیاری یک روستا تا هیئت وزیران و مجلس نظامیان اکثریت را دارند
چه شده است که به وصیت امام عمل نمی شود؟آیا دلیل خاصی دارد یا تفسیر ما از جملات امام اشتباه می باشد؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وارد_نشدن_نیروهای_نظامی_در_گرایشهای سیاسی
نظامیان را از وارد شدن به مسائل جناحی و حزبی منع کردند
عناصر و ارکان نظام جمهوری اسلامی و انقلاب متعلق به هیچ جناحی نیست
👇👇
هدایت شده از نجمه کبیریان
«وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که ـ بی اشکال به تباهی کشیده می شوند ـ و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شورای رهبری است که با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا کشور از آسیب در امان باشد.»
هدایت شده از حسین ستوده۲
#پاسخ
با سلام و رحمت از باب اینکه در عرف جامعه ایرانی رانندگی زن با موتور موجب تحریک شهوت جنس مخالف و انگشت نما شدن زن می باشد حرام شرعی است چرا که مفسده آور است و هرچیزی که مفسده داشته باشد شرعا حرام است.
اما پشت سر مرد روی موتور نشستن چون مفسده ندارد به دلیل اینکه نه موجب تحریک می شود و نه انگشت نما می شود غالبا زنها پشت سر مرد روی موتور می نشینند لذا نشستن بر ترک موتور اشکال شرعی ندارد.
یک نکته هم توجه داشته باشید که اینکه گفتیم موجب تحریک شهوت مردان می شود اگر کسی بگوید من نگاه می کنم تحریک نمی شود جواب این است که ملاک نوع و عموم مردم است نه یک شخص یعنی ولو یک نفر بگوید بر من اثر نمی گذارد این مجوّز موتور سواری زن نمی شود چون ملاک شخصی در حکم شرعی اعتبار ندارد ملاک نوعی معتبر است یعنی اگر برای غالب افراد تحریک کننده باشد همین کافی است و اینکه چند نفری اینطور نباشد سبب حلال بودن این کار نمی شود
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#شبهات_دانش_آموزی
آیا این درست است که امام سجاد علیهالسلام همیشه بیمار بودند ⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ
🔶 اول: طبق آنچه که در روایات آمده، امام سجاد علیهالسلام در شب عاشورا بیمار میشوند و تا قبل از آن در هیچ جایی ذکر نشده است که امام سجاد علیهالسلام بیمار بوده باشند.
◾️ امام سجاد علیهالسلام میفرماید: «هنگامی که پدرم نزدیک مغرب در شب عاشورا اصحاب را جمع کرد برای اینکه آنها را مرخص کند. من نزدیک او شدم تا آنچه را برای آنها میگوید بشنوم و من در آن هنگام مریض بودم». [1]
🔷 دوم: طبق گزارشها و روایات، امام سجاد علیهالسلام تا کوفه بیمار بودند و یا اثر بیماری در بدن او وجود داشت به طوری که در «بلاغات النساء» چنین آمده است: «حِذام یا حُذَیم اسدى گفت: سال 61 هجرى، سال شهادت حسین علیهالسلام به کوفه وارد شدم. زنان کوفه را در آن زمان دیدم که بر سر و صورت خود میزنند و گریبان میدرند و دیدم که زین العابدین علیهالسلام با صدایى آهسته و پیکرى نحیف از بیمارى میگوید: «اى کوفیان! شما بر ما میگِریید؟! پس چه کسى جز شما ما را کُشت؟». [2]
◾️ یا امام صادق علیهالسلام از پدرانش چنین گزارش فرمود: «هنگامى که زنان را از کربلا به کوفه وارد کردند، زین العابدین علیهالسلام بدنش نحیف شده و از بیمارى، رنجور بود». [3]
🔶 سوم: و با توجه به خطبههایی که امام سجاد علیهالسلام در کوفه و در شام میخواند نشان میدهد امام سجاد علیهالسلام در آن موقع بیمار نبودند که توانستهاند خطبه بخوانند چون در کربلا آنچنان بیمار است که وقتی شمر قصد کشتن او را میکند حمید بن مسلم امام را که حدود 24 سال سن داشته همانند یک نوجوان میپندارد و به شمر میگوید این بیماری برای کشته شدن او کافی است. [4]
🔷 چهارم: بیماری امام سجاد علیهالسلام در شب عاشورا به خاطر مصلحت الهی بود، چون اگر بیمار نبود جهاد و جنگیدن بر او واجب بود و باید میجنگید و امام زمانش را یاری میکرد ولی چون جهاد و جنگ از بیمار برداشته شده است بر او جهاد واجب نبود. و خدا با این کار خواست تا امامت ادامه داشته باشد و رشتهی ولی خدا در روی زمین قطع نگردد.
🔶 پنجم: طبق زندگینامه امام سجاد علیهالسلام در مابقی عمر، حضرت زندگی سالمی داشت و حتی آنچنان از نیروی سلامتی برخوردار بود که به صورت ناشناس در کاروانهای حج همراه میشد و خیلی از کارهایی مثل برپاکردن چادر و کمک به حرکت کردن و جمع کردن اسباب و وسایل آنها را انجام میداد و وقتی کسی او را میشناخت که امام سجاد علیهالسلام است به کاروان دیگری همراه میشد و به آنها کمک میکرد. [5]
◾️ امام سجاد علیهالسلام آنقدر شبانه کیسههای نان و خرما را حمل میکرد و آن را به در خانه فقرا میبرد که بعد از شهادتش هنگام غسل ایشان توسط امام باقر علیهالسلام میفرماید: پدرم آنقدر نان و خرما برای فقرا برده است که تمام پشت او زخم و پینه بسته است. [6]
🌐 منابع:
[1]ـ شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 91، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق؛ طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ج 1، ص 455، قم، مؤسسه آل البیت، چاپ اول، 1417ق.
[2]ـ ابن طیفور، احمد بن أبی طاهر، بلاغات النساء، ص 37، قم، الشریف الرضی، چاپ اول، بیتا.
[3]ـ همان.
[4]ـ «حمید بن مسلم گوید: ... به على بن الحسین علیهالسلام که دارای بیماری سختى بود و روى فرشى افتاده بود، رسیدیم، گروهى از پیادگان همراه شمر سر رسیدند پس به شمر گفتند: آیا این بیمار را نمیکشى؟ من گفتم: سبحان الله آیا افراد کم سن و سال را هم میکشند؟ او نوجوانی است که همین بیمارى او را بس است؟ پس پیوسته آنجا بودم تا آنان را از او دور کردم». (الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج 2، ص 112.)
[5]ـ داستان راستان،شهید مطهری،جلد اول. بحارالانوار، ج 11، ص 27. وسائل الشیعه، ج 11، ص 430 .
[6]ـ حلیة الاولیاء، ج 3، ص 136- کشف الغمه، ج 2، ص 77 - مناقب، ج 4، ص 154 - صفة الصفوة، ج 2، ص 154 - خصال، ص 616 - علل الشرایع، ص 231 - زندگانی علی بن الحُسین(ع)، صص 147-148.
لینک مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/173
#دانش_آموزی
#محرم
#امام_سجاد_بیمار