eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام یه خانمی که چندین ساله شوهرش (که آدم خوب و مومنی بود)رو از دست داده خانمه گفته این مدت روح شوهرم تو خونه هست و داریم با هم زندگی میکنیم.با هم انس و الفت دارن.... خواستم ببینیم چنین چیزی واقعیت داره؟ مگه روح ها اجازه دارن هر لحظه یا هر ثانیه بیان این دنیا؟
سلام و احترام‌ 👇⬇️ ✅🌴از آیات قرآن و روایات وارده از ائمه‌ی معصومین(ع) استفاده می‌شود که ارواح انسان‌ها می‌توانند پس از مرگ به عالم دنیا رجوع کرده و از احوال خویشان خود و ... آگاه شوند و نقش فرشتگان الهی، هم به عنوان واسطه‌ی در این کار، نه تنها نفی نشده؛ بلکه به آن تصریح شده است. 🔸👈در روایات آمده است: «به درستى که مؤمن خانواده خویش را زیارت می‌کند، آنچه را دوست دارد، می‌بیند و آنچه را ناخوشایند دارد، از او پوشیده می‌شود». و «خداوند فرشته‌‏اى را با او روانه می‌‏کند تا چیزهایى را به او نشان دهد که شاد شود 🔹انسان دارای دو بعد روح و بدن است و جای هیچ‌گونه انکار ‏نیست که حقیقتى به نام روح در انسان‌ها وجود دارد. روح انسان، جوهری است مجرد که زنده، توانا، دانا و مختار است که از آن به نفس ناطقه یا روان هم تعبیر می‌شود. 👈تعلق روح به بدن تعلق تدبیری است؛ یعنی روح دارای حیات بالاصاله است و تا به بدن متعلق است، بدن نیز از وى کسب حیات می‌کند و هنگامی که از بدن مفارقت نمود، بدن خواص حیات خود را از دست می‌دهد و به تدریج متلاشى می‌شود، اگرچه روح همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. ⬅️ پژوهش‌های عقلانی در باب زندگی پس از مرگ، می‌تواند به اثبات مطالب کلی؛ مثل بقای روح و یا ضرورت معاد بپردازد؛ اما جزئیات مسائل پس از مرگ را باید از طریق وحی و سخنان ائمه(ع) دریافت نمود. 🔸از آیات و روایات در این زمینه استفاده می‌شود که روح انسان‌ها پس از مرگ می‌توانند از مسائل دنیا آگاهی پیدا کند. برای نمونه به چند روایت در این زمینه توجه کنید:⬇️⬇️⬇️ 🔻اسحق بن عمار از امام کاظم(ع) پرسید: آیا مؤمن خانواده خویش را زیارت می‌کند؟ امام (ع) فرمود: «آرى، گفتم چقدر؟ فرمود: بر حسب فضایلشان؛ پاره‌‏اى از آنان هر روز و گروهی هر سه روز». اسحق بن عمار مى‏گوید: در اثناى کلام حضرت دریافتم که می‌‏فرمود: کمترین آنان هر جمعه(خانواده‌ی خود را زیارت می‌‏کنند)؛ پس گفتم: در چه ساعتى؟ فرمود: «هنگام زوال خورشید یا مثل آن؛ خداوند فرشته‌‏اى را با او روانه می‌کند تا چیزهایى را به او نشان دهد که شاد شود و از وى چیزهایى را بپوشاند که او را غمگین می‌سازد» 🔸امام صادق‌(ع) در این زمینه می‌‏فرماید: «به درستى که مؤمن خانواده خویش را زیارت می‌‌‏کند؛ آنچه را دوست دارد، می‌‏بیند و آنچه را ناخوشایند دارد، از او پوشیده می‌‏شود و به درستى که کافر خانواده‌ی خویش را دیدار می‌‏کند؛ آنچه ناخوشایند او است می‌بیند، و آنچه را دوست دارد از او پوشیده می‌‏شود. امام(ع) می‌‏فرماید: پاره‏‌اى از ایشان هر جمعه و گروهی بر حسب عمل خود زیارت می‌‏کنند». 🔹از آن‌جا که فرشتگان الهی در سلسله‌ی علل طولیه قرار دارند و از جمله اسباب الهی هستند، هیچ استبعادی ندارد که ارواح بتوانند به امر خداوند به عالم دنیا رجوع کرده و از احوال خویشان خود و... با خبر شوند و در این امر فرشتگان، نقش واسطه‌ای داشته باشند، چنان‌که در روایت نیز بدان اشاره شده است. منبع: اسلام‌کوئست ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و ادب. همراهی روح اموات با بازماندگان به این شکل ک گفتین نیست. چون اموات آنقدر آنجا در اشتغال عکس العمل ها هستن ک فرصت همراهی با همسر محترمه را ندارند. ♦️این بنده خدا باید با یک مشاور ارتباط بگیره تا توهمات از ذهنشون پاک بشه. یا زینب ◼️🙋‍♂️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با پولی که توی ایران میشه پراید خرید توی امارات میشه بنز خرید. اگر میشه به صورت کامل پاسخ بدید لطفا ممنون
⛔️ 100 هزار ریال عمان  ؛ ۱دستگاه اپارتمان 100هزار درهم امارات؛ لندکروز 2014 100 هزار  دینار بحرین ؛ لامبورگینی GL 100 هزار ریال عربستان : BMW سریX 100 هزار دینار کویت ؛ به روزترین مدل بنز 100 هزار ریال ایران  ؛  تنظیم باد خودرو قدرت اول منطقه ✋ 1️⃣ هیچ کس ادعا نکرده که ما از نظر اقتصادی قدرت اول منطقه هستیم! همه قبول دارند که ارزش پول ملی ما پایین است اما آیا این بدان معناست که ما در سایر مولفه های اقتصادی نیز ضعیف هستیم؟! آمارهای بین المللی چیز دیگری میگویند👇🏻 ✅ در جدیدترین گزارش صندوق بین‌المللی پول ایران با تولید ناخالص داخلی یک هزار و 596 میلیارد دلاری خود در سال 2022 به‌عنوان بیست و دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این سال شناخته شده؛ رتبه 22 اقتصاد ایران در میان 193 کشور جهان در حالی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌های وضع‌شده علیه اقتصاد یک کشور در طول تاریخ قرار دارد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2023 نیز 95 میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن افزایش یابد و به یک هزار و 691 میلیارد دلار برسد. https://tn.ai/2879718 ✅ ایران در رتبه هفتم پایین‌ترین میزان بدهی خارجی در جهان است: https://www.google.com/amp/s/www.farsnews.ir/amp/14010124000649 2️⃣ آیا برای قضاوت در مورد قدرت و پیشرفت یک کشور تنها پرداختن به بعد اقتصادی و آن هم فقط تمرکز بر ارزش پول ملی صحیح است؟! و یا باید به همه ابعاد توجه داشت! چند گزارش از منابع معتبر بین المللی👇🏻 ✅ بر اساس آمار پایگاه‌های استنادی بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، سازمان جهانی گردشگری، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، انجمن جهانی فولاد و... ایران در حوزه‌های سلامت، علم و فناوری، بهداشت، آموزش، صنعت، بازار، انرژی و... رتبه ایران بین 206 کشور برتر دنیا، زیر 20 است. https://tn.ai/2658357 ✅در رده بندی جدید وبسایت نظامی «گلوبال فایر پاور»(وبسایت تخصصی در امور نظامی) ارتش ایران در جایگاه سوم خاورمیانه بالاتر از عربستان و رژیم صهیونیستی و با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جهان بالاتر از ارتش آلمان، لهستان، اسپانیا، کره شمالی، کانادا، سوئد، هلند و پرتغال قرار دارد. https://www.yjc.ir/00Yx4T ✅دست بالای علم و توان پزشکی ایرانی/ رتبه کمی و کیفی پزشکی ایران در دنیا 15 است. https://khabaronline.ir/xjJfG 🔆 رشد علمی ایران در چند پایگاه بین‌المللی: ✅ در جدیدترین نسخه رتبه‌بندی نیچر ایندکس که در ۱۴ ماه مارس سال ۲۰۲۳ به روز رسانی شده است، کشور ایران از نظر مقالات‌ بین المللی در میان ۳۰ کشور اول فهرست این رتبه‌بندی قرار دارد. ✅ بر اساس آخرین گزارش دریافت شده از وب آو ساینس (web of Science) رتبه تولید علم ایران در جهان ۱۶ است. جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در میان کشورهای اسلامی در سه سال اخیر در رتبه اول قرار داشته است. ✅ بر اساس آخرین رتبه‌بندی منتشره در نظام رتبه‌بندی سایماگو، ایران در رتبه ۲۱ دنیا از نظر دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی- پژوهشی قرار دارد. https://www.javanonline.ir/fa/news/1150298/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ 🔺پرچم‌های پیش از قیام قائم علیه السلام 💠 امام صادق علیه السلام فرمودند: «هر پرچمی که پیش از قیام قائم علیه السلام برافراشته شود، صاحب آن پرچم طاغوت است که در برابر خداوند عزوجل پرستش می‌شود.» ✨عن أبي عبد الله علیه السلام قال: كل راية ترفع قبل قيام القائم فصاحبها طاغوت يعبد من دون الله عز و جل. 📒الكافي، ج‏۸، ص۲۹۵‏، ح۴۵۲ 📌شرح حدیث: (هر پرچمی که بلند شود قبل از قیام قائم) (علیه السلام) و حتی اگر (این پرچم) بلند شود و دعوت کند بسوی حق.! الشرح: ( كل راية ترفع قبل قيام القائم ) ( عليه السلام ) وإن كان رافعها يدعو إلى الحق.! 📓شرح أصول الكافي، ج۱۲، این حدیث رو در برابر اینکه حکومت اسلامی الان تشکیل شده میگن نباید حکومت گفته بشه ودر برابر پیام‌هایی که اثبات ولایت فقیه میکنن فرستادن آیا سند این روایت درست هست ⁉️
⛔️ " امام صادق(ع): هر پرچمی که قبل از قیام قائم (عج) برافراشته شود، صاحب آن طاغوتی است که به جای خدا پرستش می‌شود! " در این حدیث و احادیث مشابهی که در این دست هستند با این سوال مواجه می شویم که: آیا قیام برای احیای دین همانند قیام جمهوری اسلامی، باطل است؟ ✅🌴رواياتي كه هر نوع قيام پيش از ظهور حضرت مهدي (ع) را محكوم كرده است . پرچم دار آن را طاغوت يا مشرك معرّفي مي كند. امام باقر(ع) مي فرمايند:كُلّ راية تُرفَعُ قبل رايَة القائم (ع) صاحبها طاغوت(۱) مراد از پرچم هر پرچمي است كه در مقابل خدا و رسول خدا(ص) و امام (ع) برافراشته شود و هدف پرچم دار اين است كه خود را مطرح كند. در نتيجه به خواسته هاي خود جامه عمل بپوشاند. 🔹رواياتي كه در صدد بيان اين حقيقت اند كه بگويند: معمولاً نه دائماً قيام هاي پيش از حضرت مهدي(ع) ناموفق اند. نتيجه اي جز قتل و كشتار و خون ريزي و كشته شدن ندارد، روشن است اين دسته روايات اصل قيام را رد نمي كنند، بلكه تنها نفی پيروزی و موفقيت ظاهری مي كنند، چرا كه اگر اصل جواز را رد كنند، با قيام اباعبدالّه الحسين (ع) و زيد بن علي و حسين بن شهيد فخ منافات دارد. 🔸اين دسته روايات فقط ناظر اين مطلب است كه نوع قيام ها گرچه در ظاهر با شكست مواجه مي شوند. وانگهي عدم پيروزي نمي تواند دليل عدم تكليف باشد. چه بسا زنده نگهداشتن دين و تكليف تقاضا مي كند كه انسان همه چيز را فداي آن كند مثل اباعبدالله (ع) و.... 🔻 و دسته ای از روايات كه متوجه مخاطبان و حاضران در جلسه حضوری امام است، يعني امام (ع) به آن عده اي كه در حضورش نشسته و حرف هايش را گوش مي دهند مي فرمايند: قيام نكنيد كه قيام قبل از مهدي(ع) چنين و چنان است و كاري به عموم ندارد ⬅️ مثلاً حضرت صادق (ع) به يكي از ياران خود به نام «سدير» مي فرمايند: در خانه بنشين و به زندگي بچسب. آرامش داشته باش تا وقتي كه شب و روز آرامش دارند. وقتي به شما خبر دادند كه سفياني قيام كرده است، فوراً به سوي ما بيا، اگر چه پياده .(۲) در اين گونه روايات مخاطب ، اشخاصي همانند سدير هستند كه افرادي احساساتي بودند كه احساسات شان بر عقل شان غلبه دارد. آنان خيال مي كردند شرايط و زمينه قيام و اقدام براي تشكيل حكومت اسلامي وجود دارد. به همين جهت همواره منتظر قيام بودند. حضرت (ع) با بيان خود به اين گونه افراد گوشزد مي كند دچار اشتباه هستيد، هنوز زمينه قيام وجود ندارد . منع افراد خاص از قيام عليه حُكّام جور، هرگز دليل بر جايز نبودن اصل قيام نخواهد بود. در هيچ يك از روايات اصل جواز قيام نفي نشده، بلكه منع به خاطر جهاتي بوده كه به بعضي اشاره شده است 🔸در مقابل، روايات زيادي داريم كه از قيام قبل از ظهور حضرت مهدي (ع) خبر و مورد تأييد قرار مي دهد. پيامبر اكرم (ص)‌فرمودند: يخرج الناسٌ من المشرق فيوَطّؤُن للمهدي يغني سلطانه، مردي از مشرق قيام مي كنند و زمينه حكومت مهدي را فراهم مي سازند.(۳) 🔹👈به علاوه انقلاب ها و قيام هايي قبل از ظهور حضرت مهدي(ع) صورت گرفته و مورد تأييد ائمه اطهارقرار گرفته است، مانند قيام زيدبن علي «پسر حضرت سجاد(ع)و قيام حسين بن علي شهيد فخّ از نوادگان امام مجتبي (ع) و قيام مختار كه امام سجّاد(ع) در حقش فرمود: الحمدلله الّذي ادرك لي ثاري من اعدائي و جزي المختار خيراً; شكر خدا را كه انتقام خون ما را از دشمنان ما گرفت ، و به مختار جزاي خير عنايت فرمايد.(۴) 🔸در اسلام اصلي وجود دارد به نام امر معروف و نهي از منكر كه در شرايط خاصي بر همه افراد در هر زمان و مكانی واجب است. لازمه چنين اصلي اين است كه در مقابل منكرات و انواع ظلم و جور و مقابل ستمكاران قد علم كنند.بديهي است كه ايستادن گاهي منجر به درگيري و قيام می شود. نتيجه اين كه قبل از قيام حضرت مهدی (ع) انقلاب و قيام كردن مانعي ندارد . پی نوشت ها: ۱.بحار الأنوار،ج ۲۵،ص ۱۱۴ حدیث ۱۵ و ۱۷ ۲. الكافي،شيخ كلينى ،ج۸،ص۲۶۵ ۳.بحارالانوار، ج ۵۱ ،ص ۸۷. ۴ .همان ، ج ۴۵ ،ص ۳۴۵ ،حديث ۱۳. منبع: مرکز ملی پاسخگویی و قرارگاه پاسخ به شبهات
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
⭕️ پرچمِ قبل از مهدی عج ❓آیا درست است که هر پرچمی که قبل از مهدی عج بلند شود، باطل است؟ 📝 :👇 🔔 به این دو روایتِ زیر توجه کنید:⏬ 1️⃣ قال الصادق: "كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّه‏". یعنی هر پرچمی که قبل از قیامِ قائم بلند شود، صاحبَش طاغوت است و غیر خدا را می‌پرستد. اصول کافی/ج8/ص295 2️⃣ قال الصادق: "كُلُّ بَيْعَةٍ قَبْلَ ظُهُورِ الْقَائِمِ فَبَيْعَتُهُ كُفْرٌ وَ نِفَاقٌ". یعنی هر بیعت قبل از ظهور قائم، بیعتش کفر و نفاق است. بحار الانوار/ج56/ص8 ☝️این دو روایت، خبرِ واحد محسوب می‌شوند. خبر واحد نیز آن‌گاه حجت است که با ارکانِ دین مخالف نباشد. امر به معروف، مبارزه با فساد، جهاد، دفاع از حق، جلوگیری ظلم و... اصولی هستند که جُز با برپائیِ حکومت قابلیتِ اجرا ندارند. ➕ علاوه بر این‌که بسیاری از روایاتِ دیگر، با مضمونِ دو روایتِ فوق، مخالفت دارد. به 4 روایتِ زیر توجه کنید: 1️⃣ قال الصادق: " لَيُعِدَّنَّ أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ الْقَائِمِ وَ لَوْ سَهْما". یعنی هر یک از شما برای قیام قائم هر چند با تهیه کردن یک تیر باید آماده گردد. الغیبه نعمانی/320 2️⃣ قال الباقر: لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُم‏". در بینِ پرچم‌ها هیچ پرچمی هدایت‌گر از یَمانی نیست و آن، پرچمی است که دعوت می‌کند به سویِ صاحبتان. الغيبة نعمانی/ص256 3️⃣ قال الکاظم: "رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ". مردی از اهل قم دعوت می‌کند مردم را به حق و جمع می‌شوند گِرد او قومی که مانند پاره‌های آهنند و طوفان‌ها آنان را نمی‌لغزاند و از جنگ خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند و بر خدا توکل می‌کنند. بحار الأنوار/ج‏57/ص216 4️⃣ قیامِ زید بن علی در زمان امام صادق رُخ داد. امام رضا در موردِ ایشان می‌فرمایند: "زید از علمای آل محمد بود و برای خداوند خشم نمود و برای خداوند با دشمنانش جنگید تا به شهادت رسید". امام کاظم نیز می‌فرمایند: "عمویم زید در راه رضایت آل محمد قیام کرد". 🔔 جمعبندی: قیام‌هایِ قبل از ظهور، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دو روایتِ اول، قیام‌هایی که با نامِ مهدویت ولی به کامِ طاغوت است را نهی می‌کند. روایاتِ دسته‌ی دوم، قیام‌هایی که مبتنی بر آرمان‌های اهلبیت شکل می‌گیرند و بستر سازِ ظهور هستند را تایید می‌کند. ✍سید محمدمهدی صدری
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
❓ امام صادق علیه السلام: «هر پرچمی كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهی است»، آیا یعنی هر حکومتی طاغوتی است، حتی جمهوری اسلامی ایران؟! ✅ 👇  آیا می‌گویند: روایت داریم که تسلیم مستکبران و ظالمان جهان شوید و ذلیل بمانید، تا قیام برسد؟!! تجربه نشان داده که سالی یک بار، مقارن با دهه‌ی فجر، این گونه روایات، در فضای مجازی فرافکنی می‌گردد؛ و البته کاری هم با پاسخ‌هایش ندارند و مجدد و مجدد، همه ساله تکرار می‌کنند! شما می‌توانید طی یک مطالعه و برآورد، تمامی اشخاص و گروه‌هایی که از این دسته از روایات، به عنوان نه تنها مجوز، بلکه دستور به "خاک بر سری یک ملت"، سوء استفاده می‌نمایند را به سه قسمت تقسیم نمایید:یک – اشخاص، گروه‌ها و تشکل‌های سازمان‌ یافته‌ی رسمی یا غیر رسمی که نه تنها هیچ اعتقادی به اسلام ندارند، بلکه با اسلام و مسلمین دشمن هم هستند (مانند بهائیت، سلطنت‌طلب‌ها، غرب‌زده‌ها و وابستگان و ...)، و در این جنگ نرم، به هر ابزار و حیله‌ای متوسل می‌گردند، اگر چه آیات قرآن مجید، احادیث یا روایات باشد. دو – مسلمانانی که نه تنها خرد [عقل] ضعیفی دارند، بلکه معلومات آنها از اسلام و منابع آن نیز بسیار ضعیف است؛ هر چند در هیبت روحانی یا یک تشکیلات کاملاً مذهبی باشند. آقای شیخ محمود حلبی، بنیانگذار و رییس "انجمن حجتیه" نیز در کوران انقلاب مردم، همین دسته از روایات را با همین برداشت‌های غلط، برای مردم می‌خواند! سه – "مسلمانان عوام"، که هم مسلمان هستند و هم خیلی اسلام را دوست دارند، اما چون مطالعه و شناختی ندارند، اسیر جوّ هستند؛ پس اگر جوّ مثبت بود (مثل دهه‌ی اول محرم)، آنها نیز در میدان حضور می‌یابند، و اگر جوّ منفی بود، (مثل میدان جنگ نرم، به ویژه در فضای مجازی)، آنها نیز یا دچار شک و شبهه و تردید و ... می‌شوند و یا به طور کل، از جرگه‌ی اسلام و مسلمانان خارج می‌گردند. شرط صحت حدیث: شرط اول برای تشخیص صحت و اعتبار یک حدیث، این است که اولاً با "عقل و عقلانیت" در تقابل نباشد، و ثانیاً با آیات قرآن مجید منافات و تضادی نداشته باشد. پس از حصول این دو شرط، سراغ این می‌روند که حال آیا این گزاره، عین کلام معصوم علیه السلام می‌باشد و می‌توان به آن حدیث یا روایت اطلاق نمود یا خیر؟! حال باید دقت کنیم که نه تنها شرط صحت حدیث، بلکه شرط فهم، برداشت، تفسیر و تحیل یک حدیث و روایت معتبر (نه نامعتبر) نیز همین است که با "عقل و وحی"، منافات، مقابله و تضاد نداشته باشد. می‌گویند: اسلام و مسلمانی، تجزیه و تعطیل! این برداشت و تفسیر سویی که از این دسته روایات می‌نمایند، به مثابه‌ی آن است که بگویند: الف - اسلام و قرآن کریم را باید تجزیه نمود! که اساس این تجزیه نیز به دروغ بزرگی تحت عنوان «جدایی دین از سیاست» بر می‌گردد! چرا که "دین و سیاست"، یک چیز است، ولو دین کفار و سیاست آنها باشد که عین دیانت خودشان است. ب – اسلام اجتماعی را باید تعطیل نمود. اسلام تا این حدی که یک عده‌ای از مردم، مشغول طهارت، وضو، غسل جنابت و حیض باشند – نمازی بخوانند، روزه‌ای بگیرند و ...؛ عیبی ندارد، اما تمامی ساختار، قوانین و نظام اسلامی در زندگی اجتماعی، باید تعطیل شود؛ حداقل تا ظهور! و البته این را نیز برای فریب می‌گویند! می‌گویند: مردم در این گونه امور، نباید فهم، اراده، آرمان و فعالیتی داشته باشند، بلکه پیرو همان فرهنگ منحط قوم بنی‌اسرائیل (قوم یهود) باشند و به بگویند: «خدا هر موقع صلاح بداند با امام زمانش کاری بکند، می‌کند، پس به ما چه که دخالت کنیم و کاری انجام دهیم، چه رسد به این که خود را مکلف و موظف نیز بدانیم». در نظر اینها، تمامی آیات مربوط به تلاش برای برقراری قسط - مقابله با ظلم - یاری مظلومان - جهاد در راه خدا – جنگ (قتال) در راه خدا -  امر به معروف و نهی از منکر – پذیرش ولایت الله و دوری از ولایت کفار – استقلال – آزادی ... و خلاصه هر گونه اندیشه و عملی که هویت اسلامی را حفظ کند، شأن مسلمانی را به دنبال بیاورد، به نفع مسلمانان باشد، زمینه‌‌های رشد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بالندگی را نتیجه دهد، باید تعطیل شود، دست کم تا ظهور امام زمان علیه السلام(؟!) روایت مورد بحث: اصل روایت مورد بحث و ترجمه‌اش به شرح زیر می‌باشد، اگر چه روایات مشابه و مکمل نیز وجود دارد: «كُلُّ رَایةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِیامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ یعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (کافی، جلد 8، صفحه 295) ترجمه: هرپرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود صاحب آن طاغوتی است که غیر خدا را می‌پرستد. از نظر روایی، به این دسته از روایات، "خبر واحد" می‌گویند، و هر چقدر هم که سند داشته باشد، حجیّت آنها وقتی به اثبات می‌رسد و ضروری می‌گردد که با عقل و نیز صراحت آیات قرآن کریم و اصول و فروع قطعی اسلام، منافات و رویارویی نداشته باشد👇👇