eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام خدمت شما خسته نباشید ان شاءالله من در مورد لعن علنی و غیر علنی و مصادیق هر کدام به شدت گیج شدم کدوم مجازه کدوم غیر مجاز ؟؟ 🛑بعضیا میگن لعن به هر صورت حرامه چه علنی چه غیر علنی ایا این درسته ؟؟؟ در این صورت لطفا بفرمایید چطور جمع میشه کرد که توی قران هم لعن داریم و توی زیارت عاشورا اول لعن هست بعد سلام 🤔🤔🤔 🛑اگه فقط لعن علنی حرامه لطفاً دقیقااااا برام روشن کنید چه مواردی لعن علنی محسوب میشه برای تشخیص مصداق به مشکل برخوردم ایا لعنت بر اولی و دومی علنی هست ؟؟ آیا اللهم العن جبت و طاغوت گفتن علنی هست ؟؟؟ یا فقط بیان کردن مشخص اسم خلفا در لعن مصداق لعن علنی خواهد بود ؟؟؟ ایا لعن کردن معاویه جایز هست یا نه ؟؟؟
هدایت شده از h...m.p.r
🔰لعن از نگاه اسلام مسئله لعن با سب فرق می‌کند؛ لعن به معنای راندن و دور کردن از خوبی است. ⬅️ راغب اصفهانی می‌گوید: «لعن به معنای طرد و دور کردن با غضب است. لعن اگر از طرف خداوند باشد در آخرت به معنای عقوبت و در دنیا به معنای انقطاع از قبول رحمت و توفیقش است. و اگر از طرف انسان باشد به معنای دعا و نفرین و در خواست بر ضرر غیر است». ✅بنابراین لعن به معنای بیزاری از اعمال زشت یک فرد و دعا برای دور شدن او از رحمت خدا جایز است. 🔰لعن در قرآن کریم خداوند متعال در قرآن کریم در موارد متعددی گروهی را لعن و نفرین کرده است؛ مانند ابلیس،👈 کافران،👈ظالمان👈 و آزار دهندگان پیامبر خدا(ص) 👈 و این دلیلی بر اصل مشروعیت لعن می‌باشد. 🔰لعن در احادیث رسول خدا(ص) ⬅️با رجوع به سنت نبوی متوجه می‌شویم که پیامبر اکرم(ص) تعبیر «لعن» و مشتقات آن‌را در موارد بسیاری به‌کار برده است، حتی در خصوص برخی افرادی که بعدها از صحابیان مسلمان به شمار می‌آمدند! ⬅️پیامبر خدا(ص) گاهی به صورت کلی لعن می‌کرد؛ چنان‌چه در روایات مختلفی آمده است که آن‌حضرت این گروه از مردم بدکار را لعن می‌کرد: مردی که خود را به شکل زن درآورد، و نیز زنی که خود را شبیه مرد کند، کسی که حیوانی را به غیر نام خدا ذبح کند، کسی که والدین خود را لعن کند، کسی که عمل قوم لوط انجام دهد و یا رشوه بگیرد.👈 همچنین می‌فرمود: «خدا لعنت کند شراب، شرابخوار، ساقی، فروشنده و مشتری آن‌را» 👈و نیز می‌فرمود: «خدا لعنت کند گیرنده ربا و دهنده و نویسنده و شاهد آن‌را». ⬅️گاهی هم پیامبر(ص)، افراد مشخص و معیّنی را لعن می‌کرد:👇 شعبی می‌گوید: عبداللّه بن زبیر در حالی‌که بر کعبه تکیه زده بود، گفت: «سوگند به پروردگار این خانه، رسول خدا فلانی و آن‌کس که از صلب او متولد شود را لعن کرده است». در مورد شخص مورد ادعای عبدالله بن زبیر، حاکم نیشابوری در حدیثی در مستدرک، او را حکم بن عاص و فرزندانش معرّفی می‌کند: «رسول خدا، حکم بن عاص و فرزندان او را لعن کرد».و نیز مروان و پدرش مورد لعن رسول خدا(ص) قرار گرفتند: «پیامبر خدا، پدر مروان و مروان در صلب او را لعن کرد». 👈عبدالله بن عمر می‌گوید: رسول خدا(ص) در روز جنگ احد چنین نفرین نمود: «اللّهُمَّ الْعَنْ أباسُفْیانَ...». ⬅️روایات بسیاری نیز درباره ثواب لعن و نفرین بر دشمان اهل بیت(ع) در متون روایی شیعه وجود دارد. 🔰لعن و نفرین برخی صحابه توسط برخی صحابه دیگر ⬅️با جست‌وجو در تاریخ به این واقعیت خواهیم رسید که خود صحابه نیز در مواردی برخی از صحابیان دیگر را جهت کارهای زشتشان لعن می‌کردند؛ مانند این‌که؛👇 محمد بن ابی‌بکر ضمن نامه‌اش به معاویه، او و پدرش را ملعون و نفرین شده می‌داند و خطاب به او می‌گوید: 👈«تو ملعون و نفرین شده و پسر نفرین شده‌اى! همواره تو و پدرت علیه رسول خدا طغیان نموده و جهت خاموشى نور خدا تلاش می‌کردید». 👈پس از جریان حکمیت، ابو موسى اشعرى به عمرو عاص گفت: «خداوند تو را لعنت کند، تو مانند سگى می‌مانى که اگر تحت فشار قرار گیرد زبان از کام درآورد و اگر رهایش کنى (باز هم) زبان از کام درآورد. عمرو گفت: خدا تو را لعنت کند تو مانند الاغى هستى که کتاب‌ها را حمل می‌کنى». 🔰دلایل برخی اهل سنت در رد لعن صحابه اهل سنت صحابه را از منابع تشریع می‌دانند و معتقدند در کنار قرآن، سنت، اجماع و عقل، مذهب صحابی هم از منابع تشریع است و گاه در عرض سنت پیامبر(ص)، از رویکرد صحابی نیز با تعبیر سنت صحابی یاد می‌کنند. ⬅️در همین راستا، آنان بر این باورند که اگر صحابه نقدپذیر بوده و یا لعن شوند دین متزلزل می‌شود، در حالی‌که دینی که اساس آن به وسیله پروردگار و پیامبرش نهاده شده و با وعده الهی تا روز قیامت باقی است، «با نقد چند نفر» هرگز متزلزل نخواهد شد. 👈همچنین این سخن که «مذهب صحابی از منابع تشریع است» مردود است؛⬅️ غزالی در این‌باره می‌گوید: «کسی که در او احتمال خطا و اشتباه می‌رود و عصمت او از خطا ثابت نشده است، سخن او حجت نیست، پس چگونه می‌توان به سخنش استناد کرد، در حالی‌که احتمال خطا می‌رود؟⁉️ و چگونه بدون دلیل متواتر، ادعای عصمت برای آنان می‌شود و چگونه می‌توان قومی را تصوّر کرد که اختلافشان جایز باشد؟⁉️ و چگونه ممکن است دو معصوم با هم اختلاف داشته باشند؟ ⬅️ در حالی‌که همه صحابه اتفاق نظر دارند که می‌توان با صحابه مخالفت کرد. چرا ابوبکر و عمر نمی‌پذیرند که کسی بر اساس اجتهاد، مخالف آنان باشد، بلکه در مسائل اجتهادی بر هر مجتهد واجب می‌دانند که از اجتهاد خودش پیروی کند؟». ⬅️شوکانی به ظاهرِ عنوانِ «منابع تشریع» اعتراض کرده و گفت که حجت نیست؛ چون خداوند جز حضرت محمد(ص) را به سوی این امت برنیانگیخته و ما جز یک پیامبر و یک کتاب آسمانی نداریم و همه مأمورند که از کتاب خدا و سنت پیامبرش اطاعت کنند و در این مورد فرقی میان صحابه و دیگران نیست. همه مکلف به تکالیف دینی و پیروی از کتاب
هدایت شده از h...m.p.r
و سنت‌اند. پس هر کس بگوید پس از قرآن و سنت پیامبر و آنچه به این دو برمی‌گردد، حجتی دیگر در دین خداوند است، در دین خدا حرف نادرستی گفته است. ✅به هر حال، آنچه حجت است، قرآن و سنت پیامبر و اجماع مسلمانان و عقل قطعی است و سخن صحابی اگر مستند به پیامبر خدا(ص) نباشد قطعاً حجت نیست. 🔰نتیجه‌گیری با توجه به قرآن و روایات و سیره مسلمانان سَبّ و شتم از نظر شرع مقدس اسلام حرام و ممنوع است؛ ولی لعن بر خلاف سب نه تنها در برخی موارد جایز، بلکه از نظر اجتماعی ضرورت دارد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
✅ با توجه به آیات قرآن که افراد را به جهت گناهانى که انجام داده‏اند، لعن کرده و خواهان دورى آنان از رحمت الهى شده است و نیز آن گونه که در لعان مطرح‏است، 👈مى‏توان گفت لعن مرتکب کبیره جایز است،👈 ولى سبّ و به زشتى یاد کردن، مورد نهى قرآن قرار گرفته است و پیامبر اکرم(ص) نیز افراد را از این که عادت به لعن پیدا کنند نهى فرموده است:  »انى لم ابعث لعاناً و انّمابعثت رحمة.« ⬅️ از آن جا که در موارد زیادى لعن با سب و شتم آمیخته مى‏شود و به تحقیر افراد و دشنام آنان مى‏انجامد و این عکس العمل طرف مقابل را در پى دارد، باید تلاش کرد از لعن دیگران خوددارى ورزید، گرچه از نظر فرد لعن کننده، وى داراى صفت یا گناهى باشد که لعن او روا باشد. این نکته هم از علت نهى قرآن از سبّ استفاده مى‏شود و هم از سیره على بن ابى طالب(ع) در هنگام جنگ صفین که یارانش را از هرگونه لعن و شتم و سب بازداشت، با این که براى نبرد رفته بودند و دو گروه مى‏خواستند با یکدیگر بجنگند و همدیگر را از پاى دربیاورند. در عین حال حضرت یاران خود را از هر گونه لعن و شتمى بازداشت و فرمود به جاى آن بگویید:  »بارالها خون ما و آنان را حفظ فرما ✅ بدیهى است سب و لعن، مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار مى‏دهد و زمینه خونریزى بین آنان را فراهم مى‏سازد و این کار حرام و بر خلاف سیره امام على(ع) است. سیره‏اى که شیعیان خود را پاى بند به آن مى‏دانند و براى اهل سنت نیز سرپیچى از آنان روا نیست، زیرا که على را جزو خلفاى راشدین و از صحابه مى‏شمارند. ✅ احترام مسلمانان به یکدیگر در این عصر ضرورى است زیرا دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند. شیعه حق ندارد به بهانه این که براءت از دیگران لازم است به لعن صحابه بپردازد و اهل سنت نیز نباید به ادعاى این که شیعه بدعت گذار است این روش ناپسند را تعقیب کند.👈 همه باید در راه حفظ اسلام و دفاع از ارزشهاى اسلامى تلاش کنند و سخنان امام على(ع) را در برخورد منطقى و رأفت‏آمیز با یکدیگر مورد توجه قرار دهند و دعاى آن حضرت، مد نظر آنان باشد.  »بار الها خون ما و آنان را حفظ فرما!« ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از h...m.p.r
⁉️پرسش:👇 ⁉️چگونه است که لعن بر خلفا باید غیر علنی باشد، اما تکفیر شیعیان مخالف وحدت «علنی» است! آقایان پشت علمای سنی مذهب به نماز می ایستند و مرجعیّت شیعه را به لحاظ کوشا بودن بر «فرهنگ برائت» تکفیر کرده و مورد فحاشی قرار میدهند! بصیرتی که مقام معظم رهبری به آن دستور داده اند را فراموش نکنیم. ◀️ پاسخ: ▶️ دوستان حواستونو جمع کنید. نفوذی های جماعت شیرازی (شیعه انگلیسی) بخصوص توی گروه های مذهبی نفوذ میکنند. و چون اونقدر سرکرده این جریان، منفور هست که اگر اسمشو بیارن، سریع لو میرن. بنابراین 👈افکارشو پخش میکنند. تا نفوذ کنند در افکار ما. 👈 لعن میکنند. دشنام میدهند. به همسران پیامبر تهمت های بی شرفانه میزنند. قمه زنی و لطمه زنی و این چرندیات رو در قالب بچه هیاتی بودن رواج میدند. 👈 از شاخصه هاشون اینه که دعوای سنی و شیعه رو دامن بزنند. به هر قیمتی... حتی علیه شعرا و ادبای فارسی هم راه افتادند، تکفیرشون میکنن👈 شاخصه دومشون اینه که نسبت به اسرائیل هیچ موضع گیری ندارند و حتی شایعات به نفع اسرائیل و علیه جریانهای مقاومت فلسطین و لبنان و... هم پخش میکنند. تا جایی که شخص رهبر انقلاب، علیه شایعات اونها برای فلسطینی ها،(تهمت ناصبی بودن) موضع گیری کردند. ⭕️ فکررررررر را رواج میدن. کم کم. تا اون شخص پشت پرده شونو موجه جلوه بدهند. ⭕️ حواسمون جمع باشه. اینها رو از خودمون برونیم و اجازه نشر پیامهای انحرافی شون از تاریخ شیعه و... رو ندهیم. یا روشن شون کنیم. (اگر نااگاهند) 💠 یادمون باشه، 🌸حضرت علی (ع) خودش اسوه و پرچمدار اصلی "وحدت" هست. 💠 ایشان بعد از رحلت پیامبر، شمشیر دست نگرفت با خلفا بجنگه و حتی انزوا و در کنج خانه عبادت کردن هم پیشه نکرد. بلکه تا جایی که تونست به خلفا کمک کرد تا اسلام از مسیر صحیحش خارج نشه. 💠 علی (ع) کسی است که بخاطر حفظ اسلام و وحدت جامعه مسلمین، به خلفا مشاوره فکری و علمی و سیاسی و نظامی میداد. تا جایی که عمر گفت: اگر علی نبود، هلاک میشدم 💠 علی (ع) کسی است که عمر هر گاه میخواست به سفر یا جنگ بره، ایشان را خودش در مدینه میکرد. و ایشان می پذیرفت. 💠 علی (ع) کسی است که وقتی مخالفان عثمان، خانه اش را محاصره کردند، پسرانش امام حسن و امام حسین (ع) را فرستاد تا براش آب ببرند و از جانش مراقبت کنند. تا جایی که سر مبارک امام حسن (ع) مجروح شد. ⭕️ دوستان نگذاریم عده ای به اسم علی (ع)،با خود علی (ع) و سلوک وحدت آفرین ایشان بجنگند. حواسمون رو خوب جمع کنیم ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب، و هدف از این نوشتار چیست و آیا این نوشتار از عبید زاکانی هست؟ 👇👇👇 شیخی به چُرت بود که زنش  وارد شد و به تعجیل بگفتا: شیخا چه نشسته ای که آش شله قلمکار دهند اندر هیئت پس شیخ  به عبا شد و با دیگ، سمت دروازه پیش گرفت.. چون رسید کوی هیئت را، خیل خلق بدید در آشوب و هیاهو در اندیشه شد که نوبتش نیاید و شکم در حسرت بماند ره زِ میان صف گشوده، بالای دیگ برسید دیگ آش نیمه یافت پس آشپز را بگفت: دست نگاهدار که نذری را اشکالی هست شرعی آشپز بگفت: از چه روی ای شیخ؟ خلق نیز به گوش شدند شیخ بگفت: قصاب بدیدم به بازار که گوسپندِ تازه ذبح بکرده، سر به کناری نهاده بود. چون زِ سر بگذشتم، حیوان به ناله و اشک شد که قصاب آب نداده هلاکم نمود... هم از این روی حرام باشد آن گوشت و این شله! مردم را ولوله افتاد و آشپز را پرسش که حال که کار زِ کار بگذشته ، چه باید کرد شیخا؟ شیخ بخاراند ریش را و بگفتا: خُمس آش به شیخ دهید حلال شود! پس خلق بگفتند آشپز را ، که خُمس دهی حلال شود، به زِ آنست که کُلِ آن حرام شود! پس آشپز دیگ زِ شیخ بستاند و آش اَندر بِکرد! خلق شادمان شده شیخ را درود گفته صلوات بفرستادند. خشتمال که حکایت بدید و بشنید، شیخ را جلو گرفته بگفتا: این چه داستان بود که کردی؟ چه کَس دیده که گوسپندِ سر بریده سخن گوید، ای فریبکار؟ شیخ بگفت: مهم آش است که به این دیگ شد! اَلباقی نه گناه من است، که خلق را اگر میل به خریت باشد همه کس را حلال باشد به سواری... عبید زاکانی...
هدایت شده از h...m.p.r
👇متن شبهه:👇 شیخی به چُرت بود که زنش وارد شد به تعجیل، بگفتا: شیخا چه نشستی که آش شله قلمکار دهند اندر هیئت ابوالفضلی! پس شیخ به عبا شد و دیگ، سمت دروازه پیش گرفت. چون رسید کوی هیئت را خیل خلق بدید در آشوب و هیاهو! در اندیشه شد که نوبتش نیاید و شکم در حسرت بماند! ره زِ میان صف گشوده، بالای دیگ برسید. دیگ آش نیمه یافت. پس آشپز را بگفت: دست نگاهدار که نذری را اشکالی ست شرعی! آشپز بگفت: از چه روی شیخ؟ خلق نیز به گوش شدند. شیخ بگفت: قصاب بدیدم به بازار که گوسپند، تازه ذبح بکرده، سر به کناری نهاده بود. چون زِ سر بگذشتم، حیوان به ناله و اشک شد که قصاب، آب نداده، هلاکم نمود. هم از این روی، حرام باشد آن گوشت و این شله! مردم را ولوله افتاد و آشپز را پرسش که: حال که کار زِ کار بگذشته، چه باید کرد شیخا؟ شیخ بخاراند ریش را و بگفتا: خُمس آش به امام دهید، حلال شود! پس خلق بگفتند آشپز را که: خُمس دهی، حلال شود، به زِ آنست که کُلِ آن حرام شود! پس آشپز، دیگ زِ شیخ بستاند و آش اَندر بِکرد! خلق شادمان شده شیخ را درود گفته، صلوات بفرستادند. خشتمال که ترش روی، حکایت بدید و بشنید، شیخ را جلو گرفته، بگفتا: این چه داستان بود که کردی؟ چه کَس دیده که گوسپند سر بریده سخن گوید ای فریبکار؟ شیخ بگفت: مهم شُله است که به دیگ شد! اَلباقی نه گناه من است، که خلق را اگر میل به خریت باشد همه کس را حلال باشد به سواری... 🔰 پاسخ شبهه🔰 1⃣ اخیراً دست های دین ستیز که از حمله ی مستقیم به ساحت دین، شعائر اسلامی و روحانیت نتیجه نگرفته اند، از روش تخریب غیرمستقیم و از شگرد داستان پردازی و حکایت سازی برای اهداف پلید سود می جویند. 👈حکایت هایی ساختگی و دروغین که در همه ی آنها، شخصیت منفی داستان با عناوینی نظیر شیخ، ملا و آخوند به عنوان نماد و نماینده ی اسلام، با ویژگی های دروغگویی، فریبکاری و شکم بارگی معرفی می شود. این حکایت هم که البته در آن از زبان و ادبیاتی مشابه با لحن و سبک حکایات اخلاقی و پندآموز استفاده شده، از جمله ی آنهاست. ناگفته روشن است که آنچه سبب عنادورزی و کینه توزی این جماعت نسبت به عموم جامعه ی روحانیت است، بر اساس فرموده ی به حق امام امت، این است که روحانیون کسانی هستند که (به برکت انقلاب اسلامی و با روشنگری در باب مسائل اعتقادی) مشت اینها را در جامعه باز کرده و دروغ پردازی های آنان را روی دایره ریخته اند! (کشف الاسرار، ص9) 2⃣ اما علاوه بر روحانیت، هیئت های عزاداری با عنوان "هیئت ابوالفضلی" و مردم دیندار و پایبند به امور شرعی با عنوان توهین آمیز "خلق مایل به خریت" نیز از تیررس تخریب و توهین نویسنده ی معاند شبهه در امان نمانده اند. تنزل دادن جایگاه معنوی مجالس و هیئت های حسینی که در آن سفره های احسان و نذری برای اطعام عزاداران و نیازمندان برپا می شود، به عنوان جایی برای شکم چرانی، خود حکایت از تنزل و سقوط معنوی و اخلاقی سازندگان چنین شبهاتی است. اما آنچه در پایان حکایت از زبان شیخ خیالی نقل می شود؛ لب مطلب، نتیجه ی نهایی داستان و در واقع نظر شخص نویسنده است که: پایبندی به شرعیات یعنی خریت مردم و امکان سواری گرفتن از آنها؛ و این یعنی عناد و ضدیت با اساس دین. 3⃣ در این حکایت، از زبان شیخ به چند موضوع اشاره شده است؛ از جمله:👇 👈 1. سخن گفت سر گوسفند ذبح شده 👈2. حرام بودن گوشت حیوانی که تشنه سر بریده شده باشد. 👈 3. حلال شدن نذری با پرداخت خمس! اما از میان این سه موضوع، تنها آنچه که مورد اعتراض واقع و دروغ خوانده شده، اولی است. این یعنی اینکه به احتمال بسیار، نویسنده قائل به دروغ و نادرست بودن دو مورد دیگر نیست و این در حالی است که: اولاً ذبح حیوان تشنه، سبب حرام بودن گوشت آن نیست؛ بلکه مستحب است پیش از ذبح به او آب داده شود. ثانیاً حکم خمس هیچ ربطی به آش یا خوردنی های نذری و احسان ندارد. این یعنی اینکه شیخ خودساخته ی این معاندان، چندان اطلاعی هم از احکام شرعی نداشته است. 4⃣ در پایان باید گفت: هیچ کس منکر وجود برخی آسیبها و آفت ها در مجالس و مراسم مذهبی که بعضاً آلوده به خودنمایی و ریاکاری می شوند، نیست. این نویسندگان دین ستیز اگر مرد بودند، قلمشان را در نقد و اصلاح این مسائل بکار می بردند، نه تخریب اساس مجالس مذهبی و توهین به روحانیت و مردم مسلمان. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
با سلام و رحمت 👇⬇️ چنین داستانی در هیچ منبع معتبری از عبید زاکانی یافت نشد❌ چنین مطالبی را علیه روحانیون جعل می کنند تا مردم را نسبت به آنان و اصل دین بدبین کنن. در این داستان برای فریب مردم سعی می کنند چنین القا کنند👈 که روحانیون برای رسیدن به اهداف دنیوی خود راحت دروغ می گویند و حتی از تعالیم دینی مثل خمس سوء استفاده می کنند. ▪️ راجع به خمس، احادیث بسیار زیادی در متون دینی وارد شده از این مهم تر در قرآن کریم هم وجوب آن اعلام شده. (وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَیْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَیٰ وَالْیَتَامَیٰ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ ...) انفال، ۴۱ ⬅️ البته ما منکر این نیستیم که بعضی از آخوندنماها برای رسیدن به دنیا از دین سوء استفاده می کنند، اما این نباید باعث بدبینی ما به تمام روحانیونی شود که عمر خود را با سختی و مشقت صرف آموختن دین، تعلیم دین و دفاع از آن می کنند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام میگن حرف حضرت علی بوده که رهبری امت اسلامی در غیر حضور معصوم توسط شورا باید انجام شود. پس رهبری ایشان بجا نیست. آیا امام علی همچین حرفی زدن؟ آره یا نه؟ جوابش چیه؟ یه جواب کامل میخواستم، چون موضوع مهمه گفتم از شما کمک بگیرم،تشکر
هدایت شده از My Hero
سلام و ادب 👇⬇️ 🔻خلافت ابوبکر بدون مشورت با مسلمانان و بدون حضور امام علی علیه السلام و بزرگان صحابه و تنها با بیعت عمر بن خطاب منعقد شد، و امیر مؤمنان علی علیه السلام و بنی هاشم و بسیاری از صحابه با ابوبکر بیعت نکردند. ⬅️ بنابراین، حتی طبق نامه ششم نهج البلاغه، امامت ابوبکر مورد رضای خداوند و امیر مؤمنان علی علیه السلام نمی باشد. 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم آیا جمعه خونین زاهدان واقعیت داره؟ میشه دربارش توصیح بدید؟
هدایت شده از سَرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی ▪️تیرِ تحریکِ تجزیه‌طلبان و منافقان به سنگ خورد 🔹گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین از ماه‌ها قبل در تلاش ‌بودند به بهانه حوادث 8 مهر زاهدان، دوباره با تحریک مردم بلوچ در نماز این هفته زاهدان اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند و برخی تحرکات سنگین ر‌سانه‌ای خود را از روزهای گذشته آغاز کرده بودند و تلاش‌های بسیاری کردند تا مردم را با خود همراه کنند. 🔹این رسانه‌ها با طرح ادعاهای غیراوقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه مردم بلوچ را به بهانه حوادث 8 مهر برانگیخته و اوضاع را علیه آنها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهند کرد تا با این حربه بتوانند ‌با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند. 🔹نیروهای امنیتی از صبح امروز به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان خیام که منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند. 🔹‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام خیر بزرگوار فراخوان معاندین جز رسوایی برای آنان نخواهد داشت جمعه خونین در بلوچستان پاکستان اتفاق افتاده که شيعيان نمازگزار توسط گروه‌های تکفیری و سلفی به خاک و خون کشیده شدند لطفا خبرها را از رسانه های داخلی دنبال کنید . شکست دوباره ضدانقلاب در پروژه آشوب ‌‌‌ ▪️مردم زاهدان به فراخوان‌ها اعتنایی نکردند معاون امنیتی وزیر کشور: 🔹بعد از شکست پروژه معاندان در ۲۵ شهریور امسال ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج داد تا دوباره آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند ولی با بی اعتنایی محض مواجه شد. 🔹آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث پارسال و کشته‌سازی، دوباره ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهرهای کشور نیز گسترش دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند. 🔹اما مردم زاهدان بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰-۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعارهایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند. 🔹بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و با بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. 🔸👈بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی‌‌بی‌سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام چطور رهبر رییس صدا و سیما را تعیین می کنند اما صدا و سیما تحت نظر رهبر نیست؟ و اینکه این صدا و سیما رهبر است که مردم با رهنماای نکرده یا به شخص بدی راه نمایی کرده در انتخابات که افرادی مثل روحانی و خاتمی مقبول مردم شدن و به کشور ضربه زدن پس این هم تقصیر رهبری است و صدا و سیما ی تحت نظر ایشان
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام و رحمة الله بخشی از پاسخ شما در این نوشته هست 👇 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: 🔸انتقاد به منصوبان رهبری، انتقاد به رهبری نیست یکی از این اعتراض‌ها، اعتراض به صداوسیما بود و اینکه بعضی می‌گویند اگرچنانچه صداوسیما را نقد کنیم، برخلاف رهبری مطلبی گفته‌ایم؛ چرا؟ چون رهبری رئیس صداوسیما را معین می‌کند! اگر واقعاً ملاک این باشد، که آدم باید به هیچ‌کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوۀ قضائیه را هم رهبری انتخاب می‌کند، رئیس‌جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ می‌گوید نصب کردم. پس باید به هیچ‌کس اعتراض نکرد! نه آقا؛ اولاً صداوسیما را رهبری اداره نمی‌کند؛ این معلوم باشد. صداوسیما را رئیس صداوسیما اداره می‌کند، و رهبری هم در موارد زیادی اعتراض‌هایی دارد. همین اعتراض‌هایی که شما دارید، بعضی‌هایش یا خیلی‌هایش، اعتراض‌های ما هم هست. احتمالاً اعتراض‌های دیگری هم هست که چون برای من از جوانب مختلف گزارش می‌آورند ــ بااینکه خود من ممکن است به‌قدر شما تماشاچی تلویزیون یا گوش‌کنندۀ رادیو نباشم ــ اطلاعاتم زیاد است از وضع صداوسیما؛ اعتراض‌هایی هم می‌کنیم، اشکالاتی هم می‌کنیم؛ گاهی با آنها دعوا هم می‌کنیم. بالاخره آنها هم یک ضرورت‌هایی دارند و جواب می‌دهند؛ گاهی جوابشان درست است، گاهی هم نادرست است. به‌هرحال اعتراض هست و انتقاد شما از صداوسیما مطلقاً به رهبری منتقل نمی‌شود. شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالی ندارد. 🔹بیانات در دیدار دانشجویان، ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی ایران خودرو ۶۰ هزار میلیارد زیان سالانه و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته‌ دارد چرا پایان سال به مدیرانش پاداش هم می‎دهد؟! ✅
هدایت شده از سَرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وزیر صمت: همۀ رانت‌های خودروسازان‌ حذف می‌شود. چرا باید به خودروساز رانت بدهیم و بعد حساب‌کشی کنیم. خودروسازان بدانند که هیچ رانتی در کار نیست. " خبرگزاری فارس"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرض سلام خسته نباشید آیا به کسانی که از مادرسادات هستند نیز سید گفته میشود؟ یک مرحله در این گروه خواندم ،که جواب داده شده،ولی حضور ذهن ندارم جواب چه بوده،ممنون میشم دوباره جواب داده بشه.🙏 در پناه حق باشید🌺