eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 👇⬇️ ✅🌴معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».⁉️ ⬅️ : البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! 🔹شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». 👈در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 🔻 می‌گویند: «مگر دین اجباری است⁉️ لا اکراه فی الدین». ⬅️ : این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ 🔹قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 🔻 می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید»⁉️ ⬅️ : دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 🔻می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ : کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 🔻می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم»⁉️ ⬅️ : اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 🔻 می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید»⁉️ ⬅️ : این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. 🔸 خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
سلام و عرض ادب ⬇️ گناه دیگران، کارى به ما ندارد 🔸1.بعضى به این دلیل که : «عیسى به دین خود، موسى به دین خود» و به دلیل اینکه : من و گناهکار را در یک قبر نمى گذارند، در برابر باطل ساکت مى‏مانند، در حالى که در زمان عیسى نباید به دین موسى بود و اگر شما و گناهکار را در یک قبر نمى‏گذارند، ولى در یک جامعه گذاشته اند. جرم در جامعه قابل سرایت است. یک خلاف از یک فرد، در کل جامعه اثر دارد. براى مثال، یک نفر سیگارى هواى همه محیط را آلوده مى‏کند. یک دروغ نیز همه ارتباطات را به هم مى‏ریزد. یک نگاهِ بد، سرچشمه عیاشى و زنا و فرزند حرام‏زاده مى ‏شود که آن حرام زاده هر روز صدها فتنه و فساد مى‏کند. یک گناه گاهى زمینه ساز انواع گناهان دیگر مى‏شود. شرابخوارى گناهى است که انسان را مست مى‏کند و در مستى هزاران حادثه پیش مى‏آید. 🔹۲ – امر به معروف و نهى از منکر را خلاف آزادى مى ‏داند : آزادى، کلمه مقدسى است که در سایه آن هزاران کار نامقدس انجام گرفته است. معناى آزادى آن نیست که، هر کسى بتواند هر کارى انجام دهد؛ زیرا این نه با عقل سازگار است و نه هیچ فرد و جامعه و رژیمى به آن تن مى‏دهد. آزادى در چهارچوب قانون الهى و عقل و فطرت صحیح است؛ وگرنه مى‏شود هرج و مرج و بى بند و بارى و مزاحمت این و آن و کارشکنى و صدها آفت دیگر. اگر کودکان را آزاد مى‏گذاشتیم، در روى زمین انسانى باقى نمى ماند؛ چون همه آنان خودشان را به نحوى نابود مى‏کردند و در معرض خطر قرار مى‏دادند. اگر آزادى کنترل نشود، سنگ روى سنگ قرار نمى گیرد. 🔹۳ – خجالت : گاهى سکوت و رها کردن امر به معروف و نهى از منکر، سرچشمه روحى و روانى دارد. فرد خجالت مى‏کشد و حیا مى‏کند. این نوع حیا در روایات اسلامى مورد انتقاد است و باید این صفت را کسى که گرفتار آن است، با تمرین از خود دور کند.او باید بداند که عار و خجالت موقت در دنیا، نتیجه‏اى جز آتش ابدى در قیامت نخواهد داشت. 🔹۴ – ترس : گاهى انسان امر به معروف و نهى از منکر نمى کند، زیرا مى‏ترسد. از چه؟ … مى ترسد مشترى و خریدار جنس او کم شود؛ ولى باید بداند که به فرموده حضرت على علیه السلام امر و نهى، رزق کسى را قطع نمى کند مى‏ترسد دوستانش را از دست بدهد؛ ولى باید بداند بهترین دوست او، خداست. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نجمه کبیریان
🚫مسئله اصلا این نیست که چرا در فضای مجازی هشتگ مرحوم مهرجویی بالا آمده است! ✅مسئله این است که چرا هشتگ اخراج افغان ها بعد از هشتگ داریوش مهرجویی قرار گرفته و مطالب زیادی را به خود اختصاص داده؟ ⚠️دشمن قطعا میخواهد با سناریوی قتل این کارگردان، دوباره در آتش اختلاف بین مهاجران افغان و ایرانیان بدمد! ✍میلاد خورسندی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستان من یه سوال برام پیش اومده با اینکه اسرائیل هیچ رحم و مروتی نداره توی حملاتش و داره حسابی مناطق مسکونی و کودکان بی دفاع رو با موشک میزنه، ولی بعضی از گروه های مقاومت میگن در صورتی که اسرائیل حملات زمینی رو شروع کنه، ما اسرائیلو میزنیم؟ مگه اسرائیل اونارو تهدید میکنه؟ نه، اسرائیل به جای تهدید، داره عمل میکنه ... به هیچ کسی هم فرصت فکر کردن نمیده چرا اینقدر مقاومت داره وقتو از دست میده؟ منظورم از مقاومت، همه گروه ها هست ... مثل حزب الله، حماس، حتی ایران همه این گروه ها اسرائیلو تهدید کردن
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 👇⬇️ ⭕️🔸 طوفان الاقصی؛ ابعاد موازنه استراتژیک 👈 این جنگ را طرفی خواهد برد که بتواند غافلگیری تولید کند. حجم خشونت و ویرانی کور ملاک نیست. ⬅️ تولید غافلگیری نیازمند داشتن برنامه ای است که از مدت ها قبل تدوین و اجزاء آن تمرین شده باشد. حماس و متحدانش از روز اول به خوبی می دانستند وارد چه مسیری می شوند و چند گام جلوتر را دیده اند. تا اینجا اسراییل کاری نکرده که خارج از پیش بینی ها باشد. 🔻 جنگ را طرفی می برد که هدف داشته باشد. حماقت برخاسته از خشم هدف نظامی تولید نمی کند ولو اینکه بتوانید در ۵ روز ۴۰۰۰ تن مهمات مصرف کنید. نتیجه می شود همین که اکنون نمی دانند کجا را بمباران کنند. 🔹 این جنگ را طرفی می برد که بتواند روی زمین بجنگد. تسلط بر محیط شرط پیروزی در نبردی است که در محیط متراکم شهری رخ می دهد. اسراییل بیش از یک سال برنامه ریزی و تمرین را در غزه ندید، ده ها هزار تله و دام را چگونه خواهد دید؟! 🔹 جنگ را طرفی می برد که ‘نترسد’. جوانی که از همه خانواده اش فقط او‌ باقی مانده چه برای ترسیدن دارد⁉️ و کدام هدف برای او نیرومندتر از این است که از کشندگان خانواده اش انتقام بکشد؟ و از آن سو، سرباز بی نوای اسراییلی که بهشت موعودش جهنم از آب درآمده، با چه انگیزه ای باید بجنگد؟ ⬅️ ضمنا؛ غزه مسطح نشده. گالانت از همان ابتدا هم بی خردتر از آن بود که بفهمد غزه را مسطح نمی کند بلکه در حال تبدیل آن به خاکریز و سنگر است. حالا سنگرها مهیاست. مردانی لازم است که بجنگد! 🔸یک نکته دیگر را هم اجازه بدهید بگویم. می گویند هزاران سرباز اسراییلی بر دروازه های غزه ایستاده اند. خواهیم دید! اما باید بدانند و لابد می دانند که ده ها هزار مرد جنگی پشت مرزهای سرزمین های اشغالی ایستاده اند که یا می خواهند به قدس بروند یا به بهشت! اگر یک جبهه گشوده شد همه جبهه ها گشوده خواهد شد. نوبت و ترتیبی درکار نیست. سد که شکست سیل خواهد آمد. در ساحل باب المندب هم آماده جهادند و آزادی قدس را میسر می دانند؛ سوریه و لبنان که جای خود دارد. فلسطین مرزی ندارد غزه اینک محصور نیست آوازه ای جهانی است ‏مرز ما عشق است،حب و انساندوستی است و هر جا اوست آن‌جا خاک ماست سامرا، « »، حلب، تهران چه فرقی می‌کند⁉️ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 فقهای فاسق شیعه نما بدتر از سپاه یزید لعنة الله علیه ! ➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ⫸امام حسن عسکری علیه السّلام در تفسیر شریف خود از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند که فرمودند:َ از فقها و علمای آخرالزمان نه همه‌ آنها ، مرتکب اعمال قبیح و گناه آلود می شوند؛ چنانکه فقهای فاسق از اهل خلاف نیز چنین هستند. پس اگر چیزی یا کرامتی را به ما نسبت دادند از ایشان قبول نکنید ، چرا که ⇦ تخلیط و تحریف در آنچه که به ما نسبت می دهند. زیاد است. چون که⇦ این علمای فاسق ، معارفی را از ما اخذ می کنند و به خاطر جهلشان تمام آن را می کنند و معانی آن ها را به خاطر⇦ کمبود معرفتشان به چیزی غیر از معنای واقعی آن بیان می کنند . و دیگران به عمد به ما دروغ می بندند تا دنیایشان را آباد سازند که جز آتش جهنم چیزی برای ایشان به ارمغان نخواهد آورد. و بعضی از ایشان در واقع (دشمن اهل بیت) هستند ولی ⇦ قادر نیستند عداوتشان را اظهار کنند ! پس ، بعضی از علوم صحیحه ما را می آموزند و به شیعیان ما عرضه می کنند ، از طرفی نزد دشمنان ما از ما عیب جویی می کنند سپس چندین برابر آن بر ما دروغ هایی می بندند که ما از آن بیزاریم. پس شیعیان ساده دل ما روی حساب اینکه این دروغ ها و اراجیف سخن ماست، آن را قبول می کنند پس گمراه می شوند و گمراه می کنند. و این علمای شیعه نما برای ضعفای شیعه ما از سپاه یزید که بر اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب پاکش هجوم برد، بدتر و مضرترند چون سپاه یزید جان و مال ایشان را غارت کرد ولی این علمای ناصبی شبهه افکن ، دین مردم را به تاراج می برند؛ چون در دوست دار مایند و با دشمنان ما دشمنند با این حال شبهه و شک بر دل ضعفای شیعه می اندازند پس گمراهشان می کنند و از رسیدن به حقیقت درست بازشان می دارند. ✍فقهای فاسقی که به جای معارف اهل بیت علیهم السلام ، کفریات فلاسفه و متصوفه را گسترش می‌دهند ، ملعون هستند ؛ مدعیان وحدت اعتقادی شیعه و سنی ، ملعون هستند ؛ هیچ فرقی بین این فقها با مولوی های عُمَری نیست. ( بر بتریه لعنت) 📚تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، صفحه۲۷۴_۲۷۵،حدیث۱۴۳،چاپ موسسه الامام المهدی‌ علیه السلام ➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ 𖣐اللّٰهُمَــ؏َجِـلْ لِوَلیــِـــڪَ الـْفَرَّج𖣐 یاالله یا علیّ ( ع )🌺 هرکس غیرمعصوم‌ را امام ورهبر بداند ناصبی است! از امام صادق(علیه‌ السلام) سوال شد ازتفسیرآیه : «عَامِلَةٌ ناصِبَة » ؟ حضرت فرمودند : عامِلَةُُ یعنی بر خلاف آن چه خداوند نازل فرمود، عمل کردند. و«نَّاصِبَةٌ» یعنی کسانی غیراز اولیای امر(یعنی غیراز معصومین علیهم السّلام) را بر این کار (امامت ) نصب کردند. عرض کردم: «تَصْلَی نَارًا حَامِیَةً» یعنی چه؟ فرمودند: در دنیا در روزگار حضرت قائم(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف باحضرت) به آتش جنگ در آیند و در آخرت به آتش دوزخ) . تفسیر البرهان، امامت کسی راپذیرفتن ، یعنی قبول کند که او امام وجانشین پیامبر.صلوات الله علیهم. است و بی اشتباه وازطرف خداست وهرچه گفت درست است وبی چون وچرا باید قبول کرد، مثل قبول کردن ولایت عمرملعون ماحتی فقیه واقعی هم راامام ندانسته وامام نمی‌خوانیم و بی خطا و واجب الاطاعه نمی‌دانیم، مگر اطاعت ازآنچه ازنصّ ( قرآن وحدیث) بگوید و او حق فتوادادن به میل خودراندارد و حق حلال کردن حرام ، و حرام کردن حلال راندارد اللهم عَجّل لنورِک الفرَج صلوات،بر محمّدو آل محمّد ،
هدایت شده از My Hero
سلام و ادب 👇⬇️ 🔸فرض کنید عده ای در یک جزیره دور افتاده، گیر کرده باشند و در بین آنها یک دانشجوی پزشکی سال ششم باشد. اگر در شهر بودیم و دسترسی مستقیم به پزشک داشتیم، مراجعه به این دانشجوی سال ششم برای درمان کار خطایی بود. 🔻اما اگر در جزیره دور افتاده هستیم، آشناترین آدم به طب، همین دانشجوی سال ششم است و مراجعه به او عاقلانه ترین کار است. به هر حال او خیلی خیلی از سایرین که مثلا کارمند و کشاورز و بازاری هستند، به علم پزشکی آشنایی دارد. ⬅️ ولی فقیه در زمان غیبت همان کاربرد امام معصوم در زمان ظهور را دارد و رها کردن ولی فقیه به این بهانه که او همتراز امام معصوم نیست، افتادن در دره گمراهی و دام شیاطین است. 🖊سیدعلی سادات حسینی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام پاسخ به این سوال بعضی ها میپرسن ک چرا فرزندان شهدا در کنکور سهمیه دارن چیه؟
هدایت شده از سَرو
سلام و رحمت 🛑 این سهمیه جدای از سهمیه دانشگاه هاست و مخصوص آنها است. یعنی اگر ظرفیت دانشگاهی 1000 نفر باشد مثلاً‌ 10 نفر به آن مازاد بر سهمیه قرار می دهند به عنوان خانواده ایثارگران و اگر این سهمیه پر نشود از سهمیه اصلی کم نمی.شود. 👈 هر کس از خانواده ایشان باید حداقل حد نصاب نمره قبولی را در رشته یا دانشگاه کسب کند تا بتواند از سهمیه خود استفاده کند. مثلاً کسی که نمره قبولی او در حد پیام نور است مسلماً در دانشگاه تهران قبول نخواهد شد. حتی اگر خانواده این عزیزان باشد. 👈بسیاری از فرزندان اهل تلاش و رتبه علمی بالا هستند و قبولی در دانشگاه حق آنهاست. 👈 تعدادی از فرزندان و حتی از سهمیه پدر خود استفاده نکرده اند. 👈تعداد زیادي از دانشجویان شاهد به خاطر تلاش علمی رتبه های بالای علمی دانشگاه را دارا می.باشند. 👈 فرزندان شاهد رو به اتمام هستند و دیگر به ندرت فرزند شهید و ایثارگر برای استفاده از سهمیه وجود دارد ✅ ولی در پایان آیا اگر کسی پدرش از 5 تا 18 سال در اسارت باشد یا جانبازی که بیست و چند سال است با درد و رنج خود و خانواده اش در عذاب دائمی هستند،‌ یا فرزند شهیدی که درد بی پدری به خاطر حفظ آب و خاک، استقلال و ناموس و دین این کشور مردم فدا کرده، حق استفاده از یک سهمیه ناچیز را ندارند و باید بیکار باشند. 🔷🔷امام علی (علیه السلام) به خانواده شهدا و یتیمان رسیدگی می کردند و در کشورهای مسیحی و یهودی و بی دین، هنوز به بازماندگان جنگ احترام می گذارند و به آنها امتیازات ویژه می دهند.
هدایت شده از سَرو
🛑تمام افرادی که سینه ی خود را سپر گلوله ی دشمن کرده مستحق پاداشی بی پایانند، حتی اگر خراشی برنداشته باشند،؛ چون یک ساعت حضور در جبهه، یعنی آماده ی فنا شدن برای حفظ جان و مال و ناموس مسلمین، و این با هیچ تشکری جبران نمی شود، زیرا جان، قیمت ندارد، و صد البته دنیا با تمام عظمتش، ظرفیت جبران آن خدمات را ندارد، و ایثارگران حاضر نیستند جزای اخروی را با این امتیازات مادی عوض نمایند. 🔹حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در رابطه چرائی این تکریم می فرماید: با اينكه اطمينان داريم كه خانواده‏‌هاى معظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودين هيچ گاه راضى نشده و نمى‏شوند كه در برابر ايثار عزيزانشان كه فقط به خاطر خدا و رسيدن به كمال بوده است سخن از رفاه و ماديات به ميان آيد و همت آنان بلندتر از اين مقوله‏‌هاست، ولى بر دست اندركاران نظام است كه ذوق و استعداد و توان خود را در هر چه بهتر رسيدن به امور معنوى و مادى و ارزشى و فرهنگى اين يادگاران هدايت و نور به كار گيرند و از خدمت بى‏ شائبه و بى‏‌منت به آنان دريغ نكنند؛ هرچه انقلاب اسلامى ايران دارد از بركت مجاهدت شهدا و ايثارگران است. من می‌دانم كه بسيارى از خانواده‏هاى عزيز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودين به خاطر مناعت طبع و بزرگوارى و اخلاق كريمه خود در مصايب و مشكلات زندگى به مسئولين مراجعه نكرده ‌اند و يا مراجعه‏ شان به حداقل بوده است. و همه نيز می‌دانيم كه اكثريت اين قشر و رزمندگان عزيز اسلام از طبقات محروم و كم درآمد بودند و مرفهين كمتر دل براى انقلاب سوختند، ولى وظيفه ی ماست كه در حد توان و مقدورات، قدرشناس زحمات آنان باشيم و من ميل ندارم كه اين قدرشناسى فقط در حد تعريف و تمجيد ظاهرى خلاصه شود بلكه بايد در همه نوع امتيازات اجتماعى و اقتصادى و فرهنگى به آنان بها داده شود و ضرورتى نمی‌بينم كه به‏ اين عزيزان سفارش و نصيحت كنم و رسالت بزرگ حفظ امانت خونهاى مقدس شهيدان را بازگو نمايم كه بحمداللَّه تا به حال خانواده‏ هاى شهدا و اسرا و مفقودين و جانبازان خود حافظ و نگهبان ارزش شهادت و ايثار بوده‏ اند و بعد از اين نيز به يارى خدا پاسدار آن خواهند بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام بنده در زمان دانشجویی در دانشگاه امام قزوین حدود ۱۶ سال پیش، بالغ بر ۷-۸ بار مشهد، راهیان نور و حتی بازدید کارخانجات رفتم و همگی مختلط بودند. اکنون شرایط تغییر کرده است؟
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام 🛑 سخنگوی وزارت علوم: برگزاری اردوهای مختلط هرگز در دستور کار وزارت علوم نیست ⬅️ ضرورت برخورد دولت با کسانی که پیش از این، بحث اردوی مختلط را پیش آورده اند. 🔹پس از آنکه چند روز پیش، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، گفته بود که: در حال حاضر توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. iscanews.ir/xddc5 🔹به تازگی، مهر به نقل از سخنگوی وزارت علوم نوشته است : برگزاری اردوهای مختلط و یا پیگیری آن هرگز در دستور کار وزارت علوم نیست. mehrnews.com/x33fj6 ⚠️ با در نظر داشتن این خبر، ضروری است که با هر کسی که این قضیه را _ که در تقابل با مبانی دینی و نهی صریح رهبر انقلاب است _ در دولت سیزدهم مطرح کرده، برخورد شود
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام و رحمة الله متأسفانه گاهی راهیان نور هم مختلط بوده خود بنده شاهد بودم و در مناطق جنگی جنوب دیدم متأسفانه دست‌هایی در کار است که ازیک‌طرف دانشجویان ما سیاسی و اهل تحلیل نباشند، و ازطرفی درگیر حاشیه‌ها و مسائل مختلف شوند؛ ازجمله برگزاری کنسرت و جشن‌های خلاف شرع و عرف، و همین اردوهای مختلط و مسائلی ازاین‌دست. رهبر حکیم انقلاب روحی‌فداه دربارۀ مورد نخست فرمودند: بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما، شما دانشجویان چه دختر چه پسر، و حتی دانش‌آموزان مدارس روی این ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلی هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند. کشوری که جوانانش سیاسی نباشند، اصلاً توی باغ مسائل سیاسی نیستند، مسائل سیاسی دنیا را نمی‌فهمند، جریان‌های سیاسی دنیا را نمی‌فهمند و تحلیل درست ندارند (۱۳۷۲/۰۸/۱۲). دربارۀ مورد دوم نیز فرمودند: بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال می‌کنند کار [فرهنگی این است‌]؛ می‌گویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است اما چه‌جوری؟ به چه قیمتی؟ غربی‌ها چقدر بهره برده‌اند از این اختلاط دختر و پسر که ما بهره ببریم؟ یک روزی به ما می‌گفتند که در اروپا حجاب نیست و زن و مرد با هم قاطی‌اند، هوس و شوق جنسی هم در آنجا طبعاً کنترل‌شده است. خب، حالا شما نگاه کنید ببینید همین‌جور است؟ آیا هوس‌ها کنترل‌شده است یا هوس‌ها تحریک‌شده است؟ این‌همه جنایت جنسی امروز دارد در امریکا و در اروپا اتفاق می‌افتد؛ به جنس مخالف هم دیگر حالا اکتفا نمی‌کنند! و از این بدتر هم خواهد شد. اسلام انسان را شناخته است که حکم حجاب را داده، حکم عدم اختلاط زن و مرد را داده. اسلام من و شما را شناخته؛ [انسان‌] مال خدا است و [او] آفرینندۀ ماست. ؟ کوهنوردی مختلط، اردوی مختلط، گاهی حتی خارج از کشور! نه، کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، مفهوم دیگری دارد. مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه‌کار می‌کنند. باید کار فرهنگی دانشگاه این‌جوری باشد که افرادی تربیت کند مؤمن، متخلّق ــ با اخلاق خوب ــ انقلابی؛ کار فرهنگی چیزی است که اینها را تأمین کند. کار فرهنگیِ درست آن چیزی است که جوان ما را انقلابی بار بیاورد (۱۳۹۴/۰۸/۲۰). اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و درود خدا بر شما همواره سالم و برقرار و باعزت باشید از سال ۹۴ که حضرت آقا روحی فداه فرمودند برگزار نشود بخشنامه ممنوعیت برگزاری اردوهای مختلط به دانشگاه ها از وزارت علوم ابلاغ شد دغدغه مندان و نهاد ها و تشکل های انقلابی در دانشگاه ها به جد پیگیر اجرای ابلاغ منع این اردو ها از سال ۹۴تا کنون بوده و هستند قطعاً تخلف صورت گرفته و می گیرد که باید پیگیری و برخورد شود اما قانون شده و وظیفه هر دانشگاهی مومن و انقلابی هست که مطالبه و مواظبت کند الان سوال ما این است که چه طور در دولت انقلابی به این راحتی و بعد این همه مقاومت و مطالبه و خون دل خوردن در دوران لیبرال ها حتی با وجود قانون ، قانون خوب را تغییر داد و دوباره سر پله اول بازگشت ؟؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درست است که بگوییم حمله به ایران کار عُمَر است و اگر حضرت علی(ع) بجای عُمَر حاکم بود به ایران حمله نمی کرد و سعی می کرد بصورت معنوی و فرهنگی و بدون کشورگشایی و کشتار، ایرانیان را مسلمان کنه، همانطور که شیخ زکزاکی ۲۵ میلیون نفر رو بدون کشور گشایی شیعه کرد؟ یا بخاطر آب و هوا و ثروت ایرانیان، حضرت علی (ع) هم به ایران حمله می کرد تا پایه های حکومت اسلامی قوی تر بشه؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
پرسش:  نظر حضرت علي (ع) راجع به حمله به ايران در عصر خلفاء چه بود؟ آيا درست است، كه امام حسن وحسين عليهما السلام در اين فتوحات شركت داشتند؟ پاسخ:  در اسلام جنگ به منظور كشور گشايي و قدرت گرايي جايز نيست. دليلي وجود ندارد، كه امام علي (ع) با آغاز اين جنگها موافق باشد. البته در حين جنگها و يا بعد از آن شرايط به گونه اي فراهم مي شد كه بدان جهت امام با خلفا به صورت مشورت و راهنمايي همكاري مي نمود. البته همكاري امام در راستاي مصالح جهان اسلام بود، نه به معناي تاييد حكومت خلفا و تاييد مشروعيت جنگ. امام نه به طور مطلق موافق جنگها بود و نه به طور مطلق مخالف.  http://www.javab.ir/node/4897
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا