#سوال
این مطلب درست هست 👇👇
دکترمحیی:
*هر ساعت ده نوزاد در سیستان بلوچستان بدنیا میآید...* ❗️😳🙄
*_بیشترین اسامی فرزندان، عایشه و عمر و عثمان است_*... ❗️
تغییر بافت جمعیت برنامه ریزی شده است... ❗️
طرح هر مرد، چهار زن، چهل فرزند... ❗️
——————————
گفته میشود به جز زن اول، سه زن بعدی باید *دختران شیعه* باشند تا از این طریق هم به *کاهش شیعه* در سیستان کمک شود.
از طرف *مدارس وهابی* برای هر بچه *یک و نیم میلیون تومان* حمایت در نظر گرفته شده است.
*به ازای جمعیت دو میلیون و هفتصد هزاری سیستان نزدیک به صد هزار تولد در هر سال ثبت میشود! و نسبت به جمعیت کشور از بیشترین زاد ولد برخوردار است...
*تنها کشور شیعه جهان تا چندسال دیگر زیر یوق اهل تسنن و وهابی خواهد بود* متاسفانه!!!!
و
*سهم ما فقط گله و شکایت است از گرانی و همچنین ضعف ایمان و توکل به خداوند متعال و رزاقیت حضرت حق ...*
*وهابی ها؛* ~سنی نیستند،~ *حتی دشمن اهل تسنن هم هستند...* ❗️
ای که دستت میرسد کاری بکن... ❗️ *بسم ا...*
# نشر_حداکثری
👈اهل سنت در تلاشند ایران شیعی را سنی کنند!! 😔😔ماهم شعار دفاع اهل بیت علیهم السلام را می دهیم چندتا چندتا بچه می آورند ماهم می گوئیم یکی دو تا بس است
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ 👇⬇️
🔹 در ایامی که با تلاش دشمن برای ایجاد نزاع بین شیعه و سنّی مواجه هستیم، انتشار چنین پیامهای نسنجیده و غیر معتبری، هرچند از روی دغدغه های خالصانه باشد، زمینه ساز دردسرهای بزرگی خواهد شد. باید مراقب باشیم در مسیری که دشمن برای ما طراحی کرده قدم بر نداریم.❌
🔹 آمار ده ولادت در یک ساعت، فقط مخصوص استان سیستان و بلوچستان نیست، بلکه استانهای دیگری همچون فارس و اصفهان نیز در بعضی سالها به این آمار رسیده اند.
👈 در واقع آمار زاد و ولد استانی، رقمی متغیر است که در سالهای مختلف دچار اوج و فرود می شود و در هر سالی، یک استان آمار برتر را دارد، ضمن اینکه آمار بسیاری از استان ها نزدیک به هم است.
https://b2n.ir/e78824
www.imna.ir/news/253088/
در سال 1399، استان های خوزستان، تهران، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، بیشترین آمار زاد و ولد را داشته اند.
https://b2n.ir/g16177
🔹 اما درباره اسامی نوزادان. بر اساس آمار رسمی اعلام شده: نامهای محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طاها و علی به ترتیب بیشترین نام گذاری برای پسران و نام های فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب بیشترین نام گذاری برای دخترها در سیستان و بلوچستان بوده است.
irna.ir/xjD4pD
🔹 دیگر ادعاهای متن، از جمله «هر مرد، چهار زن» و «شیعه بودن سه زن دیگر»، ادعاهایی غیر معتبر و خلاف واقع است.
#سوال
ایا رضا شاه قصد تغییر حروف الفبای فارسی نداشتن و فقط قصد یادگرفتن زبان انگلیسی درکنار فارسی بودند؟؟
هدایت شده از یا زینب (س) اللهم عجل لولیک الفرج
سلام و احترام
#پاسخ⬇️
🖊دکتر محمد قلی مجد
🔸در 9دسامبر 1928 تریت میافزاید: «سفارت با علاقه بسیار موضوع تغییر الفبا و جایگزینی حروف لاتین را در ایران پیگیری میکند. اخیراً روزنامهها به امکان تکرار تجربه ترکیه در ایران اشاره کردند، اما هنوز کسی این مسئله را با درک چندان بالا و دلگرمکننده بررسی نکرده است.
🔹 با این وجود، سفیرکبیر ترکیه به من خبر داده است که وزیر دربار با قاطعیت اعلام کرد که به زودی در ایران نیز حروف لاتین به کار خواهد رفت.» در 5 ژانویه 1929 تریت میافزاید: «اخیراً در روزنامههای تهران نمونهای از الفبای جدید ترکی به چاپ رسید و در ارتباط با آن پیشبینیهای خوشبینانهای عنوان شد. آقای تیمورتاش در گفتگوی کوتاهی که با هم داشتیم، مدعی شد که استفاده از حروف لاتین در ایران فقط زمان میخواهد، ولی به هر حال، سیستم الفبایی ترکیه با قدری تغییرات در ایران استفاده خواهد شد.»
🔸ویلیامسن در گزارش 14 مه 1929 خود این موضوع را دنبال میکند: «احتراماً به پیوست رونوشتی از یک یادداشت دربارة جزوة آقای تقیزاده در حمایت از لاتینسازی الفبای ایران ارسال میگردد. با اینکه دولت ایران تا کنون هیچ اقدام قطعی در مدرنسازی نظام نوشتاری صورت نداده است، ولی میتوان حدس زد که این مرحله از غربیسازی همواره مدنظر رهبران ترقیخواه ایرانی بوده است. بروشور آقای تقیزاده ظاهراً گام اول برای آشناسازی افکار عمومی با این تغییر است.»
🔹توضیحات ابتدایی این یادداشت تحت عنوان «دربارة لاتینسازی الفبای فارسی» توسط علی پاشا صالح، مترجم سفارت آمریکا، نوشته شده است: «در جزوهای به قلم آقای تقیزاده، استاندار فعلی خراسان، که در آبان 1307 (اکتبر- نوامبر 1928) تحت عنوان «مقدمه آموزش عمومی یا فصل آغازین تمدن»، توسط کتابخانه تهران منتشر شد، آقای تقیزاده همان ایدهای را مطرح میسازد که چند سال پیش در نشریه کاوه در برلین دربارة لزوم پذیرش کامل و بدون قید و شرط تمدن غرب توسط ایرانیها منتشر شده بود. او هیچ اعتراضی ندارد که همچنان برخی از سنن واقعاً ملی بیضرر حفظ شود، مثلاً جشن نوروز یا سپری کردن روزهای تابستان در زیرزمینها و صبح کردن شبهای آن روی پشت بامها بنا بر اقتضائات اقلیمی کشور.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
افشین رزمجویی دبیر ریاضی شیراز از اتحادیه فرهنگیان امروز با پابند الکترونیک از عادل اباد ازاد و راهی حبس خانگی شد جرمش دفاع از دانش اموزان در اتش سوخته مدرسه کامفیروز و دانش اموزان زیر اوار مانده مدرسه غیر ایمن سین اباد اذربایجان و... حقوق کم و حق معیشت فرهنگیان در جلو سازمان بود
#شبهه
هدایت شده از یا زینب (س) اللهم عجل لولیک الفرج
سلام و عرض ادب
#پاسخ⬇️
◀️جرم افشین رزمجویی
این عضو انجمن صنفی معلمان فارس در خرداد 1402 و در دادگاه بدوی به اتهام اجتماع و تبانی به حبس محکوم شده بود.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
#سوال
فرق شرط با مسابقه چیه؟
اگر شطرنج حرامه چرا پس مسابقاتش رو داریم؟
جوایزش جزء کدوم دسته حساب میشه؟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
حکم تکلیفی حرام وجایز👇👇
🔹شرط بندى در بازى؛ خواه با آلات قمار یا آلاتى دیگر، همچون بازی با گردو و نیز شرط بندى در مسابقات- جز موارد استثنا شده- حرام و مالى که از این راه به دست مى آید باطل و تصرف در آن حرام و ضمان آور است.
🔹شرط بندى در مسابقه اسب دوانى و مانند آن از دیگر چارپایان، همچون شتر و قاطر و نیز در مسابقه تیراندازی جایز است.
منبع :فرهنگ فقه ج ۲ ص ۶۴۲
بازی با شطرنج چیست؟
پاسخ اجمالی
دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
اگر به نظر مکلّف، شطرنج در حال حاضر از آلات قمار محسوب نشود در این صورت بازى با آن بدون شرط بندى اشکال ندارد ولى پاسور عرفاً از آلات قمار محسوب مىشود و بازى با آن مطلقاً حتى بدون شرط بندى حرام است.
دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
شطرنج و تخته نرد در هر صورت حرام است اما غیر این دو اگر با شرط بندی باشد حرام است و بدون آن نیز اگر در عرف محل آلت قماری شمرده شود به احتیاط واجب جایز نیست.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
با توجه به این که شطرنج امروزه به عنوان یک نوع ورزش شناخته شده و آلت قمار محسوب نمی شود، بازی آن بدون برد و باخت مالی اشکالی ندارد.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ دیگر⬇️
سلام واحترام 👇👇
🔸منظور از قمار هر نوع بازی است که در آن شرط برد و باخت مالی باشد، به این نحو که شرط کنند که به برنده مالی را بدهند، خواه آن بازی مانند فوتبال و بسکتبال و از این قبیل بازیهای مرسوم باشد یا با شطرنج و آلات دیگر باشد. در همه این موارد به عنوان "اکل مال به باطل" ( یعنی خوردن مال دیگران از راه نامشروع ) گرفتن آن پول یا آن جنس یا آن مال حرام است و حلال نیست. اما اگر در هر بازی (غیر از بازی با آلات مخصوص قمار) شرط نشود که به برنده پولی یا مالی پراخت شود، اشکالی ندارد.
🔹اصطلاحاً به آن پول یا مالی که گرو میگذارند "رهن" یا "گرو" میگویند. گرفتن رهان وگرو حرام و اکل مال به باطل است. در المنجد آمده است :
🔸به هر بازی که در آن شرط شود برنده از بازنده چیزی را بستاند، قمار میگویند چه با ورق باشد و چه با غیر ورق.
🔹امام خمینی(ره) میفرماید:"فرقی بین انواع قمار (نرد و شطرنج و غیره) نیست حتی بازی با گردو و تخم مرغ اگر همراه با شرطِ گرو باشد که برنده گروی را بگیرد، همه اینها قمار محسوب میشود. ولی اگر در بازی ها شرط برد و باخت مالی نشود و صرفا برای سرگرمی باشد نمی توان گفت هر بازی حرام است بلی انواع بازی هایی که انسان را خدا و ذکر و یاد او دور می کند سزاوار نیست که انسان وقت ارزشمند خود را صرف آن نماید از دیدگاه قرآن این نوع بازی ها لغو و لهو است و باید مومنان خود را از کارهای لغو و لهو دور نگه دارند ( والذین هم عن اللغو معرضون ) لازم به تذکر است که فتوای علما و مراجع در مورد پاسور هایی که از آلات قمار محسوب می شود بازی کردن با آنها جایز نیست ولی بازی با پاسور هایی که از آلات قمار نیست و بچه ها برای سرگرمی با آنها بازی می کنند بدون برد و باخت مالی اشکالی ندارد .
پی نوشتها:
1. محمد حسن نجفی، جواهر الکلام، ج 22، ص 109، چاپ بیروت داراحیاالتراث العربی.
2. المنجد، ماده قمر.
3. امام خمینی، المکاسب المحرمة، ج 2، ص 2.. امام خمینی، المکاسب المحرمة.
🔸حکم شطرنج را از نظر آقای مکارم
اگر شطرنج در عرف عام از صورت قمار خارج شده باشد و به عنوان ورزش شناخته شود مانعی ندارد اما اگر شطرنج قمار محسوب باشد بدون شرط بندی نیز اشکال دارد (استفتاآت جدید آیت الله مکارم، ج 2، ص 238 و 239، س 734 و 735).
🔹نظر آیت الله تبریزی در مورد بازی با شطرنج و پاسور چیست ؟
بازی با پاسور جایز نیست، ولی بازی بدون برد و باخت با شطرنج در صورتی که شطرنج به طور کلی از آلات قمار بودن خارج شده باشد، اشکال ندارد.
◀️چرا حضرت امام بازی با شطرنج را که قبلا حرام بود حلال کردند؟
🔸امام(ره) در رابطه با شطرنج هم فرمودهاند:اگر شطرنج از ابزار قمار خارج شده و به یک ورزش ذهنی تبدیل شده باشد، حلال است. اما این که آیا شطرنج وسیله قمار است یا ورزش، موکول به تشخیص عرف است.
درباره تغییر حکم آن گفتنی است که طبق نظر فقها اگر موضوع حکم تغییر کند، حکم آن نیز عوض میشود. بنابراین تبدیل شطرنج به ورزش فکری آن را از موضوع آلت قمار بودن خارج ساخته و به تبع تغییر موضوع، حکم آن نیز عوض میشود؛ زیرا احکام الهی تابع موضوعات خود میباشند.
✍یا زینب
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟