eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
# سوال سلام و ادب و دعای خیر بدعت ها و تحریفاتی که خلفاء صدر اسلام در دین ‌ایجاد کردن؛ آیا تا الان بعد از گذشت قرن ها؛ در دین هست؟ ممنون از لطف تون .. ما اطلاعی نداریم ؛ بدعت ها رو بگید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ⬇️🔻 ✅🌴بر اساس دیدگاه شیعی، در زمان خلفای اول و دوم، بدعت‌های زیادی شکل گرفت. سوالی که ممکن است در پی این دیدگاه در اذهان ایجاد شود این است که اگر در زمان دو خلیفه اول و دوم، بدعت‌هایی در آیین محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) شکل گرفته بود، چرا علی (علیه‌السّلام) در زمان حکومتش بخشنامه‌ای جهت از بین بردن بدعت‌های خلفا صادر نکرد؟ 🔸در پاسخ به این سوال باید گفت که علی (علیه‌السّلام) در حد توان خود برای مبارزه با بدعت‌ کوشید و این عمل را دقیقاً بر اساس روشی منطقی و عقلایی انجام داد. او این کار را در چند مرحله و با سنجیدن اوضاع صورت داد. همگان می‌دانند که علی (علیه‌السلام) حتی پیش از خلافتش نیز با بدعت‌های خلفا مخالفت می‌کرد و تنها کتاب خدا و سنت رسول خدا را به عنوان مرجع معرفی می‌نمود و سیره شیخین را مشروع نمی‌دانست. بستن دست‏ها در نماز چون هیچ دلیل معتبری ندارد، بدعت است و با حقیقت تسلیم در برابر خدا منافات دارد؛ بخارى و مسلم هرکدام یک روایت برای آن آورده اند که هر دو مرسل هستند و دلالت بر آن هم ندارند. مذاهب اهل سنت در این حکم اختلاف دارند و روایات اهل بیت هم از این عمل نهی کرده است. اگر این عمل در زمان پیامبر(ص) مرسوم بود باید در آن اختلاف نمی بود. ⬅️ یکی از بدعت‌های ایشان، تغییر اذان است که به دستور او عبارت «الصلاةُ خیرٌ من النوم» وارد اذان صبح شد و بدین‌گونه آن‌را تشریع کرد، در حالی‌که اندیشمندان تاریخ و حدیث اهل‌سنت نیز می‌دانند که این فراز نه تنها در زمان پیامبر(ص)، بلکه در زمان ابوبکر نیز به عنوان بخشی از اذان نبود. از مالک بن انس نقل است: «مؤذّن نزد عمر بن خطاب آمد تا او را براى نماز صدا کند، دید او خوابیده است، پس گفت: "الصلاة خیر من النوم" عمر هم دستور داد مؤذن، این جمله را در اذان صبح قرار دهد».[ 🔹یکسری بدعت‌ها هستند که در زندگی روزمره ما به صورت واضح خود را نشان نمی‌دهد، اما تاثیرات آن در جهان اسلام دامن‌گیر همه مسلمانان شده است. بسیاری از انحرافات اعتقادی که امروز وجود دارد، چندان هم محسوس نیست و نیاز به تدقیق بیشتری دارد. بر اساس این بدعت‌ها، در جوامع غیر شیعی، فرقه‌های تکفیری ایجاد شده که به راحتی یک مسلمان دیگر را کافر می‌دانند و به همین مقدار هم اکتفا نمی‌کنند، بلکه جان و مال و ناموس او را بر خود مباح می‌پندارد؛ یعنی جامعه شیعی ما هم از این آسیب‌های اعتقادی متأثر می‌شود. 🔻نمونه بارز تاثیرات این گونه بدعت ها که در جامعه امروز جهان اسلام بسیار محسوس بوده و باعث مشکلات بسیاری در جامعه امروز شده است را می‌توان در بدعتی که خلیفه دوم بنا نهاد جستجو کرد؛ وی ازدواج موقت را از روی بدعت حرام کرد. بدعت وی هر چند در زمان خودش مورد اقبال مردم قرار نگرفت و صحابی رسول خدا سال‌های سال به این سنت رسول خدا صلی الله و علیه و آله عمل می‌کردند، ولی در قرن‌های بعد متعصبین نسبت به غاصب دوم به این بدعت عمل کردند و ازدواج موقت عملاً به صورت حرام قطعی درآمد. 🔸این سم مهلک با کمال تاسف به جامعه شیعه نیز سرایت کرد و عملاً این دستور الهی تعطیل شد. در زمان حاضر که ضرورت این مسئله در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود و در شرایطی که سن ازدواج در دخترها و پسرها بسیار بالا رفته و فیلم‌ها و سایت‌های موهن و ضد اخلاقی با هدف تحریک جنسی جوانان برای نابود کردن جامعه بیش از بیش شده است، نیاز به ازدواج موقت یک ضرورت بسیار مهم در جامعه امروز می‌باشد، اما بدعت حرمت این عمل مقدس همچنان بت بزرگی سایه شوم خویش را بر جامعه ما انداخته است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️⛔️ سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد در رشته روانشناسی 🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد 🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد واقعیت های عینی جامعه این است ولی قراره نبینیم و بگوییم نه بابا پول چیه. تو فقط بچه بیار خدا خودش ردیف میکنه. ولی هیچوقت جواب نمیدهند که چرا برای قبلی ها این فرمول جواب نداد و بخاطر مشکلات اقتصادی از همه چیز حتی تحصیل در رشته ی خوب محروم شدند. ما اینجا زندگی میکنیم و باید طبق این آمارها حرف زد نه با رویاهایی که سالهاست محقق نمیشود.|شیخ فرهاد ایا این آمار درسته ؟
سلام و ادب. ⬇️ معمولا رتبه های اول تا سوم رشته های مختلف را فرزندان روستاهایی کسب میکنند که هیچ کلاس کمک آموزشی نرفتند. اما، تا حدودی آمار بالا درست است در یک نگاه؛ اینکه تجارت را در مراکز آموزشی برداریم که این امر فقط با مطالبه ی همگانی امکان پذیرهست. ⬅️ چون مراکز امداد آموزشی و تحصیلی در حال رسوخ به بدنه اقتصاد خانواده و اجتماع هستند و اگر منع نشوند ما در آینده با سواد تحصیلکرده نداریم الا فقط مدرک. از سوی دیگر برخی مدارس در مقطع های گوناگون عنوان هایی را برای خود انتخاب کرده اند که فقط هزینه های تحصیل را بالا میبرد و این هم فقط با مطالبه ی جدی همگانی رفع میشود‌. وگرنه در آینده ملت ما مانند افغانستان فقط کسانی را با مدرک تحصیلی وارد جامعه میکند که از اقشار مرفه باشند. مطالبه همگانی... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...📣📣📣📣 🔸 این روزها که شاهد انتشار مطالب متعدد بر علیه اتباع افغانستان در فضای مجازی هستیم؛ اطلاعیه‌هایی به نقل از: وزارت کشور، دادستانی، وزارت اطلاعات، برخی اصناف و.... مبنی بر عدم ارائه‌ی خدمات، عدم فروش نان، اخراج کارگران اتباع و.... منتشر می‌شود. 🔹اینگونه اطلاعیه‌ها صحت ندارد. چون علاوه بر این که در منابع معتبر یافت نمی‌شود، متن و محتوای آماتور آن به نحوی است که به سادگی می‌توان تشخیص داد توسط افراد کم‌سواد و غیر متخصص و غیرحرفه‌ای نگاشته شده است. ⬅️ امروزه هر کاربری می‌داند که اولین سطح از ، توجه به اعتبار یا عدم اعتبار منبع خبر است. هر خبر یا اطلاعیه از سوی هر شخص و نهاد را تنها در صورت نشر در منابع معتبر بپذیرید. 🔹 نکته موضع ما در خصوص اتباع مجاز و غیر مجاز بارها اعلام شده است ولذا متن فوق به معنای تایید حضور اتباع غیر مجاز در کشور نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویدیؤ حمله وحشیانه به پلیس قدیمی است پلیس غرب استان تهران ویدیؤ منتشر شده در فضای مجازی با مضمون حمله وحشیانه به پلیس را مربوط به ۶ سال پیش دانست. به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی پلیس غرب استان تهران، به تازگی کلیپی با مضمون ضرب و شتم پلیس توسط اراذل و اوباش در فضای مجازی منتشر شده که مربوط به ۶ سال پیش(۱۳۹۷) است. 🔹گفتنی است در همان زمان موضوع تحت بررسی و رسیدگی قرار گرفت و عاملین دستگیر و مجازات شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شبهه⛔️⛔️⛔️ مغالطات دوباره حسن آقامیری نسبت به آیات قرآن و پیامبران اینبار من به حضرت نوح علیه السلام انتقاد دارم ⁉️
پاسخی به انتقادات حسن آقامیری در مورد عملکرد نوح نبی علیه السلام !!!! ❕اخیرا دو کلیپ از حسن آقامیری منتشر شده است که او اشکالاتی را به نوح نبی علیه السلام وارد کرده است : 1 _ در جایی می گوید که استدلال نوح نبی علیه السلام در هنگام تقاضای عذاب برای قومش استدلال متقنی نبود زیرا نوح گفت که قوم من چون کافرند , تنها فرزندان کافر را می زایند و به دنیا می آورند !!! 2 _ در جای دیگر می گوید من به نوح ع  انتقاد دارم که چرا برای قومش تقاضای عذاب کرد و وسط عذاب هم تنها به فکر نجات فرزند خود بود نه نجات امت عذاب شده !!! ❕در پاسخ ادعاهای او نخست باید توجه داشت که نوح علیه السلام از انبیاء والا مقام و بزرگ خداوند است تا جایی که قرآن مجيد در آيات فراوانى از نوح ع سخن مى‏گويد، و روى هم رفته در بيست و نه سوره از قرآن درباره اين پيامبر بزرگ، سخن گفته شده، و نام او 43 بار در قرآن آمده است. 📚تفسير نمونه، ج‏25، ص: 91 ❕در آیات متعددی از نوح به عنوان یک عبد شاکر و صالح و محسن یاد شده است و دیگران نیز به پیروی از راه و روش نوح دعوت شده اند . ( انعام 84 _ 90 _تحریم 10 _ اسراء 3 ) 👌همینطور هشدار به عذاب قوم نوح توسط خود خداوند به نوح  داده شده بود چنانچه که می خوانیم : "ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، و گفتيم: قوم خود را انذار كن پيش از آنكه عذاب دردناك به سراغشان آيد. " " إِنَّا أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ أَنْ أَنْذِرْ قَوْمَكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ " ( نوح 1 ) ❕نوح ع هم بارها قومش را از عذاب الهی ترساند , چنانچه که باز می خوانیم : " ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، او به آنها گفت: اى قوم من (تنها) خداوند يگانه را پرستش كنيد كه معبودى جز او براى شما نيست (و اگر غير اين كنيد) من بر شما از عذاب روز بزرگى مى‏ترسم‏ " " لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ " ( اعراف 59 ) ❕گوش قوم نوح بدهکار این انذارهای نوح ع نبود و نوح نبی  قرنها ( 950 سال ) بابت این لجاجت و عدم ایمان قومش گریه و نوحه می کرد و اساسا بر اساس روایات , به خاطر همین نوحه و گریه کردن زیاد نوح بابت عدم هدایت قومش بود که به این پیامبر بزرگ اطلاق نام نوح شد : " إِنَّمَا سُمِّيَ نُوحاً لِأَنَّهُ نَاحَ عَلَى قَوْمِهِ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاما " 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 244 ❕علامه مجلسی نقل می کند : "نوح عليه السّلام نجّار بود و اندكى گندم‏گون بود و رويش باريك بود و در سرش درازى بود و چشمهايش بزرگ بود و ساقهايش باريك بود و گوشت رانهايش بسيار بود و نافش بزرگ بود و ريشش دراز و پهن بود و بلند قامت و تنومند بود و در نهايت شدت و غضب بود، و چون مبعوث شد هشتصد و پنجاه سال عمر او بود، پس نهصد و پنجاه سال در ميان قوم خود ماند كه ايشان را بسوى خدا دعوت مى‏نمود، و زياد نشد ايشان را مگر طغيان، و سه قرن گذشتند از قومش كه پدران مردند و فرزندان ايشان ماندند، و هر يك از ايشان پسر خود را مى‏آورد در هنگامى كه او خرد و کودک بود و بر بالاى سر نوح عليه السّلام بازمى‏داشت و مى‏گفت: اى پسر! اگر بعد از من بمانى اطاعت اين ديوانه مكن " "يَدْعُوهُمْ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فَلَا يَزْدَادُونَ إِلَّا طُغْيَاناً وَ مَضَى ثَلَاثَةُ قُرُونٍ مِنْ قَوْمِهِ وَ كَانَ الرَّجُلُ مِنْهُمْ يَأْتِي بِابْنِهِ وَ هُوَ صَغِيرٌ فَيَقِفُهُ عَلَى رَأْسِ نُوحٍ ص فَيَقُولُ يَا بُنَيَّ إِنْ بَقِيتَ بَعْدِي فَلَا تُطِيعَنَّ هَذَا الْمَجْنُونَ " 📚قصص الأنبياء راوندی ص: 84 ( به نقل از حیاه القلوب ج 1 246 ) ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❗️خداوند به نوح علیه السلام خبر داد که جز همان اندک افراد مومن به او , دیگر کسی از قومش به او ایمان نمی آورد , چنانچه که می خوانیم : " به نوح وحى شد كه جز آنها كه (تا كنون) ايمان آورده‏اند ديگر هيچكس از قوم تو ايمان نخواهد آورد بنا بر اين از كارهايى كه مى‏كنند غمگين مباش " " وَ أُوحِيَ إِلى‏ نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلاَّ مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُون‏ " ( هود 36 ) ❕این تعداد کم ایمان آورندگان به نوح ع در روایات هشتاد تن معرفی شده اند : " عن أبي جعفر ع في قول الله: «وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ» قال: كانوا ثمانية " 📚تفسير العياشي، ج‏2، ص: 148 ❗️پس از این خبر دادن خداوند نوح ع قومش را نفرین کرد و گفت : " پروردگارا! روى زمين احدى از كافران را زنده مگذار - چرا كه اگر آنها را بگذارى بندگانت را گمراه مى‏كنند، و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمى‏آورند. " " وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً _ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً " ( نوح 26 _ 27 ) 👌چنانچه که گفتیم نوح علیه السلام به تعلیم الهی دانسته بود که تمام نسل قومش کافر خواهند بود و ایمان نمی آورند , لذا تقاضای هلاکت قومش را کرد , در روایات با صراحت به این نکته تصریح شده است : " فَلَبِثَ فِيهِمْ نُوحٌ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاماً يَدْعُوهُمْ سِرّاً وَ عَلَانِيَةً فَلَمَّا أَبَوْا وَ عَتَوْا قَالَ رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ  فَأَوْحَى اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ إِلَيْهِ- أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُونَ [يَعْمَلُونَ‏]  فَلِذَلِكَ قَالَ نُوحٌ ع- وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً " _ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَ رَأَيْتَ نُوحاً ع حِينَ دَعَا عَلَى قَوْمِهِ فَقَالَ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً قَالَ ع عَلِمَ أَنَّهُ لَا يَنْجُبُ مِنْ بَيْنِهِمْ أَحَدٌ قَالَ قُلْتُ وَ كَيْفَ عَلِمَ ذَلِكَ قَالَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا يُؤْمِنُ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَعِنْدَ هَذَا دَعَا عَلَيْهِمْ بِهَذَا الدُّعَاءِ. " 📚الكافي ج‏8، ص: 283 _ علل الشرائع، ج‏1، ص: 31 ❕بنابراین دیگر جای این سخن نیست که کسی بگوید استدلال نوح بر عذاب قومش استدلال ضعیفی بود , زیرا استدلال نوح به تعلیم الهی بوده است . 👌در تفسیر نمونه در این رابطه می خوانیم : "اين سخن را هنگامى گفت كه به طور كامل از هدايت آنها مايوس شده بود، و آخرين تلاش و كوشش خود را براى ايمان آوردن آنها به كار زد و نتيجه‏اى نگرفت، و تنها گروهى اندك به او ايمان آوردند.... اين نشان مى‏دهد كه نفرين انبياء، از جمله نوح ع از روى خشم و غضب و انتقام‏جويى و كينه‏توزى نبود، بلكه روى يك حساب منطقى صورت گرفته است، و نوح مانند افراد كم حوصله‏اى نبود كه با كوچكترين چيزى از جا در برود و دهان به نفرين بگشايد، بلكه بعد از نهصد و پنجاه سال دعوت و صبر و شكيبايى و خون دل خوردن، و بعد از ياس كامل زبان به نفرين گشود. در اينكه نوح از كجا فهميد كه اينها ديگر ايمان نمى‏آورند، و علاوه بر آن، بندگان خدا را كه در آن محيط بودند گمراه مى‏سازند، و از اين گذشته‏ نسل آينده آنان نيز فاسد و مفسد است؟! بعضى گفته‏اند اين از طريق آگاهى بر غيب بود كه خدا به او داد، اين احتمال نيز داده شده كه نوح اين مطلب را از وحى الهى استفاده كرد آنجا كه مى‏فرمايد: وَ أُوحِيَ إِلى‏ نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ: " به نوح وحى فرستاده شد كه از قوم تو احدى جز آنان كه ايمان آورده‏اند ايمان نخواهد آورد ... 👈از مجموع اين آيات به خوبى استفاده مى‏شود كه عذابهاى الهى بر اساس حكمت است، جمعيتى كه فاسد و مفسد باشند و نسلهاى آينده آنها نيز در خطر فساد و گمراهى قرار گيرند در حكمت خداوند حق حيات ندارند، طوفان يا صاعقه يا زمين لرزه، يا بلاى ديگرى، نازل مى‏شود و آنها را از صفحه زمين بر مى‏اندازد، همانگونه كه طوفان نوح زمين را از لوث وجود آن قوم شرور شستشو داد. و با توجه به اينكه اين قانون الهى مخصوص زمان و مكانى نيست، بايد توجه‏ داشته باشيم كه اگر امروز هم قومى فاسد و مفسد و فرزندانشان فاجر و كفار بودند بايد منتظر عذاب الهى باشند، چرا كه در اين امور تبعيضى وجود ندارد و اين يك سنت الهى است. 👉 📚تفسیر نمونه ج 25 ص 88 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕از آنچه گفتیم چرایی تقاضای عذاب قوم از سوی نوح نیز معلوم شد زیرا نوح ع به تعلیم  خداوند آگاه شده بود که قومش و نسل آنان تا روز قیامت ایمان نمی آورند و دیگران را هم فاسد می کنند , لذا دیگر شایسته حیات و زندگی نیستند . ❕اما این که آقامیری اشکال کرد که نوح ع در حین عذاب قومش تنها به فکر نجات فرزند خود بود نیز پاسخ روشنی دارد , چنانچه که برخی از محققین می نویسند : " خداوند به نوح هشدار داده بود كه درباره ظالمان (مشركان) شفاعتى مكن زيرا همه غرق مى‏شوند "وَ لَا تُخَاطِبْنِى فِى الَّذِينَ ظَلَمُوا انَّهُمْ مُغْرَقُونَ " ( هود 37 ) ولى از كجا نوح مى‏دانست كه پسرش در زمره كافران است؟ زيرا ممكن است همان‏گونه كه جمعى از مفسران گفته‏اند فرزند نوح وضع خود را از پدر ظاهراً مكتوم مى‏نمود و بسيارند پسرانى كه در برابر پدر قيافه ظاهر الصلاحى به خود مى‏گيرند ولى در غياب او طور ديگرند و نمونه آن را بسيار ديده يا شنيده‏ايم. بعلاوه طبق آيه 40 سوره هود قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِنْ كُلِّ زُوجَينِ اثْنَينِ وَ اهْلَكَ الَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَولُ: «به نوح گفتيم: از هر جفتى از حيوانات يك زوج در كشتى سوار كن و همچنين خاندانت را مگر كسى كه قبلًا وعده هلاكش داده شده است ( یعنی همسر نوح ) ». مطابق اين آيه تصور نوح اين بود كه فرزندش نيز طبق وعده الهى اهل نجات خواهد بود، و لذا در آيات مورد بحث به عنوان جلب ترحم پروردگار عرض كرد: «خداوندا فرزندم از اهل من است و وعده تو درباره اهل بيتم شامل حال او نيز مى‏شود». " وَ نادى‏ نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ " ( هود 45 ) در اين ماجرا هيچ كارى كه مصداق گناه و معصيت باشد ديده نمى‏شود، جز يك ترك اولى و آن اين‏كه نوح مى‏بايست بيشتر درباره فرزند خود تحقيق مى‏كرد، تا از خدا تقاضاى نجات او را نكند، آن هم تقاضايى توأم با اصرار. تعبير نوح درباره فرزندش كه گفت: «بركشتى سوار شو و با كافران نباش (و نگفت از كافران مباش)» يَا بُنَىَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَ لَاتَكُنْ مَعَ الْكَافِريِنَ ( هود 42 ) نيز قرينه است بر اين‏كه نوح فرزندش را جزء كافران نمى‏دانست بلكه همنشين آنها مى‏ديد. " پیام قرآن ج 7 ص 107
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 من به حضرت نوح انتقاد دارم!!! پاسخ جامع حجت‌الاسلام دکتر به شبهات حسن آقامیری درباره انتقاد به حضرت نوح را ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚫شایعه بی‌بی‌سی فارسی: «به دستور دادستانی شهرستان بردسیر استان کرمان فروش نان به اتباع ممنوع است.» ❇️پاسخ 🔻دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر بعد از انتشار این خبر گفت : انتشار خبری مبنی بر «ممنوعیت فروش نان به اتباع بیگانه» در این شهرستان تکذیب می‌شود. 🔻ظاهرا علت انتشار این شایعه از این خبر نشات گرفته است :‌ «با توجه نارضایتی مردم از شلوغی صف‌های نانوایی(عرضه نان یارانه‌ای) در سطح شهر، دستوری صادر شده است که اتباع برای تهیه نان یارانه‌ای از نانوایی‌های تعیین شده در اردوگاه نگهداری اتباع استفاده کنند./میزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دیروز درباره ی این پست کانال های هواداری سعید جمهور درباره ی کنسرت ۱۵ هزار نفری معین توضیح دادیم اما هنوز با اعتماد به نفس و ژست روشنفکری در حال بازنشر آن هستند پس یک سوال مجدد می‌پرسیم: معین سرمایه است و باید به کشور برگردد؟ چرا؟ چون ۱۵ هزار هوادار داشته؟ معین را ولش کن، عادل فردوسی پور برخی نظرسنجی هایش تا ۱ میلیون پاسخ دهنده داشت. رامبد جوان و مهران مدیری و احسان علیخانی و بقیه هم همین طور تو همین هایی که به اسم انقلابی ها از تلویزیون پایشان را بریدی و با کمک آنها شبکه ی خانگی را مفت مفت جلوی تلویزیون علم کردی برگردان، معین پیشکش در عجبم از حلقه وفادار که معین را می بیند و این را نشانه ی حکمرانی غلط میداند اما با عملکرد مخاطب ریز حلقه ی نزدیک به سعید جلیلی در صدا و سیمای جدید کاری ندارد. : اینجور مطالب رو باید چجوری توضیح بدیم برای کسانی که بازنشر میدهند؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ ارسال چنین مطالبی بیشتر هدفش این است که جو تفرقه و بدبینی را در جامعه گرم نگه دارد تا بتوانند در موقع مناسب به نفع خود بهره برداری کنند. 🔸یک لحظه تصور کنید شهید رییسی یا آقای جلیلی یا آقای قالیباف اگه رییس جمهور بودند و با دختر و پسر و داماد همین سفر عراق آقای پزشکیان رو میرفتند اصلاح طلب ها و سلیبربتی ها و برعندازا و...چیکار میکردن.... 🔻حالا چون آقای پزشکیانه همشون ساکت شدند تازه آنرا راهگشا نیز می‌دانند و دیگر اعضا باند خود را نیز ترغیب میکنند. هدفشان ازاین کارهم نه ازبابت حمایت ازآقای پزشکیان است بلکه سعی دارند با ترویج چنین فرهنگی در نظام ،همان مانور تجمل غریق استخر را فراگیر کنندلذا آقای پزشکیان را سپر بلای خود قرار داده اند. 🖊علی احمدی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام فوری سلام سر در مسجد نوشته پرهیز کنید خدا را خدا را در امر نماز . زیرا نماز ستون دین است. امام علی آیا این درست هست یا اشتباه ؟؟؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 💠این متن درکتاب شریف نهج البلاغه تحت عنوان نامه ۴۷ به وصيّت امام عليه السلام به حسن و حسين عليهما السّلام پس از ضربت ابن ملجم كه لعنت خدا بر او باد اشاره شده كه در ماه رمضان سال ۴۰ هجرى در شهر كوفه مطرح فرمود: ۱ -پندهاى جاودانه شما را به ترس از خدا سفارش مى كنم، به دنيا پرستى روى نياوريد، گر چه به سراغ شما آيد، و بر آنچه از دنيا از دست مى دهيد اندوهناك مباشيد، حق را بگوييد، و براى پاداش الهى عمل كنيد و دشمن ستمگر و ياور ستمديده باشيد. شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و كسانى را كه اين وصيّت به آنها مى رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ايجاد صلح و آشتى در ميانتان سفارش مى كنم، زيرا من از جدّ شما پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه مى فرمود: «اصلاح دادن بين مردم از نماز و روزه يك سال برتر است». خدا را خدا را در باره يتيمان، نكند آنان گاهى سير و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضايع گردد 👈خدا را خدا را در باره همسايگان، حقوقشان را رعايّت كنيد كه وصيّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شماست، همواره به خوشرفتارى با همسايگان سفارش مى كرد تا آنجا كه گمان برديم براى آنان ارثى معيّن خواهد كرد. ✅خدا را خدا را در باره قرآن، مبادا ديگران در عمل كردن به دستوراتش از شما پيشى گيرند. خدا را خدا را در باره نماز، چرا كه ستون دين شماست. خدا را خدا را در باره خانه خدا، تا هستيد آن را خالى مگذاريد، زيرا اگر كعبه خلوت شود، مهلت داده نمى شويد. خدا را خدا را در باره جهاد با اموال و جانها و زبان هاى خويش در راه خدا. بر شما باد به پيوستن با يكديگر، و بخشش همديگر، مبادا از هم روى گردانيد، و پيوند دوستى را از بين ببريد. امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه بدهاى شما بر شما مسلّط مى گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانيد جواب ندهد (سپس فرمود). متن عربی و من وصية له ( عليه السلام ) للحسن و الحسين ( عليهما السلام ) لما ضربه ابن ملجم لعنه الله : أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا (صلى الله عليه وآله) يَقُولُ صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْأَيْتَامِ فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ شِرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ . ثُمَّ قَالَ‏ : يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ لَا أُلْفِيَنَّكُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمِينَ خَوْضاً تَقُولُونَ قُتِلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ أَلَا لَا تَقْتُلُنَّ بِي إِلَّا قَاتِلِي انْظُرُوا إِذَا أَنَا مِتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ وَ لَا تُمَثِّلُوا بِالرَّجُلِ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله عليه وآله) يَقُولُ إِيَّاكُمْ وَ الْمُثْلَةَ وَ لَوْ بِالْكَلْبِ الْعَقُورِ . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا