eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدویم
سلام و روز به خیر خدمت اساتید گروه لطفا راجع به این عکس توضیحات لازم رو بفرمائید با تشکر از وقتی که میزارید
هدایت شده از نجمه کبیریان
⚠️🚨یکی از اتفاقات زیانبار رایج در فضای مجازی فارسی و غیرفارسی این است که کسی که از یک موضوع اطلاعات کافی ندارد، تصمیم می‌گیرد دیگران را راهنمایی کند! شروع می‌کند به نت‌برداری از مطالبی که مخلوط درست و نادرست‌اند و به اندازهٔ درک خود از آن‌ها برداشت و آن را برای راهنمایی عموم منتشر می‌کند! 1️⃣درباره نسبت حضرت عباس با شمر تاریخ می گوید؛ از آن جهت که مادر حضرت عباس(ع) با شمر بن ذی الجوشن هر دو از یک قبیله بودند و رسم عرب این است که به افرادی که از یک قبیله هستند و به نوعی وابستگی با هم دارند به فرزندان آنان با نگاه فامیلی نظر می کنند، شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب. نسب شمر: شمر بن ذی الجوشن(جمیل) بن اعور(عمرو) بن ضِباب(معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوه دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [1] محمد بن اشعث نیز از همین حربه برای فریب حضرت مسلم استفاده کرد و به ایشان گفت: «نترس این قوم پسران عم تو هستند» (یعنی ابن زیاد و تابعان او)در حالیکه مسلم هیچ قرابتی با ابن زیاد و یاران او نداشت. نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود می خواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود: «دست های تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر می کنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم. . . ». [2] پی نوشت: 1. مقتل الحسین، ص 209، سید عبد الرزاق موسوی مقرم، قم، منشورات دار الثقافه والنشر، نقل از جمهره انساب العرب، 270، 265 261- ۲. سید بن طاوس اللهوف ص 87- علامه مجلسی جلا العیون ص 570. 2️⃣فحاشی در مرام شیعیان و مسلمانان نیست. بلکه مسلمانان بر اساس ادبیات قرآنی، دشمنان خود و کسانی که خداوند و رسول خدا را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، لعن می کنند. لعنت نوعی دعاست که در آن دعا کننده، از خدا می خواهد شخص ملعون را از رحمت خود محروم بگرداند. إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا(آنها که خدا و پیامبرش را آزار می‌دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و برای آنها عذاب خوارکننده‌ای آماده کرده است.) سوره احزاب/آیه 57. 3️⃣در اسلام، ایمان به خدا و روز قیامت، ملاک و معیار دوستی است و نسبت های خانوادگی در درجه ی دوم قرار دارند، یعنی اگر کسی از خویشاوندان ما با خدا و رسول دشمنی می کند و هدایت پذیر هم نیست، نباید با او ارتباط دوستانه بر قرار کنیم. لذا صرف نسبت فامیلی داشتن، فضیلتی را برای شخص ایجاد نمی کند و ملاک فضیلت و کرامت،ایمان است. لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ ۖ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَٰئِكَ حِزْبُ اللَّهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمی‌یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندانشان باشند؛ آنان کسانی هستند که خدا ایمان را بر صفحه دلهایشان نوشته و با روحی از ناحیه خودش آنها را تقویت فرموده، و آنها را در باغهایی از بهشت وارد می‌کند که نهرها از زیر (درختانش) جاری است، جاودانه در آن می‌مانند؛ خدا از آنها خشنود است، و آنان نیز از خدا خشنودند؛ آنها «حزب اللّه» اند؛ بدانید «حزب اللّه» پیروزان و رستگارانند.) سوره مجادله / آیه 22. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از مهدویم
ببخشید این سوالات رو بعد جواب شما پرسیدن؟
هدایت شده از مهدویم
بعد این جواب این سوالات شده
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم بزرگوار
هدایت شده از یاسریع الرضا
اینا دلیل نمیشه که مثلاً چون جنگی در طول تاریخ صورت گرفته پس هیچ از اسلام و تاریخ اهل بیت علیهم السلام نمی بایست سالم می مانده!!!! خیر، همچنانکه آثار (انجیل) و (تورات) با وجود تحریف های گوناگون با اینکه سالهای طولانی قبل ازپیامبر ما وجود داشته حال گوشه ای از ین آثار (حتی به شکل تحریف شده) در فضای جامعه مسیحیت و یهودیت موجود هست...، و اما در،مورد حوادث تاریخی آغاز اسلام و دوران زندگی پربرکت اهل‌بیت علیهم السلام و چگونگی حفظ و اسناد آن باید به این قضیه توجه کرد که افرادی در آن زمانها بودند که برای حفظ این اسناد زحمات فراوانی کشیدند، نقل سینه به سینه احادیث و روایات، احادیث و روایات و وقایع تاریخی صحیح( افراد زبده ای وجود داشتند که روایات زیادی را حفظ میکردند،همچنین کسانی هم بودند که در تاریخ شناسی و حفظ آثار تاریخی ید طولایی داشتند). این اسناد مهمترین سرمایه شیعه و اهل ایمان بود که مثل خود ازآن مراقبت میکردند، گاها دشمنان این کتب دست نوشت را و یا به نام خود میکردند و یا افرادی که حافظ این وقایع و اسناد روایی بودند را به می رساندند، لذا این و ترس از نابودی ثروت عظیم شیعی موجب شد که بسیاری از افراد دقیق تر مراقب حفظ آثار باشند، مثل این آثار و نشانی دادن آن به افراد ثقه و مورد اعتماد و انتشار دقیق این اسناد در سراسر ....، این زحمات در دوران زندگانی همه معصومین علیهم السلام بوده، بنابر امام زمان عليه السّلام علماي شيعه به طور عموم، از طرف اون حضرت عهده‌دار مسئوليت حفظ و ارزشهاي ديني بوده و هستند، 👈«و امّا الحوادث فارجعوا فيها الي احاديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجة الله عليهم...»؛ با اين حفظ دين و اصالت اون، كه در مذهب تشيع وجود داره به عهده طراز اول قرار گرفت....، طبقه‌اي از علماي اسلام كه در حفظ دين مسئوليت داشته و ايفاي نقش نموده‌اند، طبقه‌اي بوده‌اند كه با ابزارهاي و ، ، و به حفظ دين اسلام همت نموده‌اند، علمايي مثل👈 ((ابن هشام، خواجه نصير طوسي، ميرداماد، ميرفندرسكي، ملاصدرا، علامه طباطبايي، شهيد مطهري و... )))... 👈در دوران حضور (تمام ائمه اطهار علیهم السلام) عده‌اي به نام اصحاب و شاگردان ائمه گروهي از علماي شيعه را تشكيل مي‌دادند، افرادی مثل : بن زياد ، و حمزه ثمالي و و ، ، ، ، ...، و دیگران كه در حفظ و تبليغ دين نقش داشتند...اینها طبقه‌اي از علماي شيعه دين محسوب میشن،چون در حفظ دين در عصر ائمه عليهم السّلام نقش داشته و از طرف ائمه عليهم السّلام نيابت و مأموريت تبليغ داشتند.... لذا برای نشر آثار اهل بیت علیهم السلام و احیای دین و مذهب شیعی زحمات زیادی در طول تاریخ تا حال کشیده شد. اگر اين تلاشهای بي‌منت علمای اسلام از آغاز تا نبود، تمام دست آوردهای از بين مي‌رفت، ... اگر ما تلاش دشمنان شيعه را براي نابودی تشيع در نظر بگيريم، و تشيع را بدون و علماء در برابر اين گسترده ملاحظه كنيم، 👈جايگاه كاركرد اسلام براي ما روشن میشه،... تلاشهای خستگی ناپذیر مفيد در مقابل دشمنان سرسخت علیهم السلام، مبارزات ‌ثانی و آزار و اذيت‌هایی كه اونها تحمل كردند و زحمات و زحمات طاقت فرسای و حضور ایشون در دربار و دفاع از و تأليفات ارزشمند تمام علما كه هر يك از اين تأليفات در جای خودش يك خلأ اساسی و يك شبهه گسترده از دامن شيعه پاک و تشيع را كه می‌رفت در عرصه تاريخ به نابودي كشيده بشه، نجات داده .... البته کتابهای زیادی میشه نام برد، كتابهايی👈 چون در دفاع از شيعه و امامت نوشته شده است....، مجموعه‌اي با ارزش و دائرة المعارف عظيم شيعه توسط علمای صاحب نامی چون علامه مجلسی تأليف شده ، ( الانوار) ....، 👈لذا این کتب ارزشمند امروزه وجود دارند و کسی منکر صحت این کتب و نسبت آن به اهل بیت علیهم السلام نیست، کسانی که به دنبال شبهه هستند که بگن که این افراد چگونه و چه زمانی و چطور روایات رو نقل و تاحال به سلامت به ما رسوندند و سعی در القاء دروغ بودن این قضایا دارند در حقیقت و درست از تاریخ ندارند. در مقابل هر چیز دروغین و پوچ و بی ارزشی را باور میکنند اما واقعیات موجود در عالم رو انکار میکنند. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم اول توضیح در مورد صحت این کلیپ که یه روحانی سید دارن پیانو میزنن. این فیلم متعلق به یه روحانی سید اهل لبنان هست، موسیقی نواخته شده این نیست و صداگذاری هست، اصل آهنگ ملایم هست نه اینطور ،اگه دقت کنید سرعت دادن کلیپ مشخص میشه. قسمت دوم کلیپ که چندین روحانی و غیره روی میز نشستند و یه روحانی داره کارایی انجام میده ،این هم صداگذاری شده ، هیچ ربطی به موسیقی و آهنگ نداره و این کار رو دشمن برای زیر سؤالل بردن روحانیت انجام داده که بگه اینا میگن موسیقی فلانه ولی خودشون اهل موسیقی هستند... اما پاسخ اصلی به نواختن موسیقی توسط این روحانی سید لبنانی. کاری به حکم شرعی نواخت موسیقی و حرمت چه نوع از موسیقی از لحاظ غنا یا لهوی بودن نداریم... بحث روی این فرد هست که در لباس روحانی مشغول نواختن موسیقی هست. این کار از لحاظ عقلی و شرعی اصلا شایسته یک روحانی نیست، اینو از یک بزرگوار شنیدم که فرمودند حضرت به خیلی از طلبه ها از نوشابه خوردن در ملاء عام میکردند و گاها حرام اعلام میکردند که یه طلبه تو دستش بگیره و بخوره...، البته میدونید این حرمت تکلیفی نیست بلکه و هست، مقصود این هست که هرکاری برای طلبه شایسته نیست... ایشون در جایی فرمودند" این لباس(لباس روحانیت) برای طلبه یعنی نماینده حضرت خاتم الانبیاءبودن در رفتار و اخلاق این بزرگواران.... شأن باید رعایت بشه من یادم میاد در همین بحث موسیقی ضمن اینکه نسبت به موسیقی سنتی و یا موسیقی غیرمطرب و سالم داخل نداشتند اما در مورد تبلیغ و ترویج موسیقی در رسانه انتقاد کردند... کار این روحانی هم نوعی موسیقی و نواختن موسیقی و سوء استفاده دشمن از این موضوع قلمداد میشه...، این کارها و هورا نداره،بلکه باید به این فرد جدی داد. البته کلیپ قدیمی و برای سالها قبل هست. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از سید علی حسینی
گفتم امام جعفر صادق كه بود؟ گفت: بنيانگذار فقه شيعه و از عالم ترين امامان شيعه. گفتم خب اگر ايشان خیلی علم داشته اند، آيا كتابی كه نگارش ايشان باشد و ميزان علم وی را آشكار سازد موجود هست؟ گفت: نه، خودشان كتابی ننوشته اند، ولی بيش از شش هزار دانشجو داشته اند. گفتم پس چرا كتابی ننوشته اند؟ از ارسطو كه بيش از دو هزار سال پيش می زيسته كتاب ارغنون، و از افلاطون كتاب ١٢جلدی جمهوريت به جا مانده كه ميزان علم آنها را آشكار می سازد. چطور در مورد ايشان اينگونه نيست؟ گفت: خلفای ظالم وقت اجازه ی نگارش به ايشان نمی داده اند. گفتم پس با اين جو اختناق چگونه شش هزار دانشجو داشته اند؟ گفت: نمی دانم، ولی از ايشان احاديث بسياری به جا مانده است. گفتم در كجا آمده؟ گفت: در كتاب بحارالانوار مجلسی و چند كتاب ديگر. گفتم مجلسی در چه قرنی می زيسته؟ گفت: حدودا ٤ قرن پيش. گفتم او از كجا به علم اين امام رسيد، در حالی كه حدود ٩ قرن بينشان فاصله بوده و كتابی از امام هم در دسترس نبوده؟ گفت: زياد كنجكاوی نكن. وگرنه باید واجبی بخوری! 😉😜🤫😶🤐😱😷🙈
هدایت شده از سید علی حسینی
سلام اساتید محترم یه جواب واسه این متن میخوام با تشکر
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌ بااینکه امام صادق شاگردان زیادی داشتند ، اما برای نوشتن چند مانع برای حضرت وجود داشت: ✅مانعِ اول «شــــــاه» بود. ممکن است شما بگویید که همه‌ی اهل بیت علیهم السلام با طرف بودند، نخیر! خیلی ادّعا داشت و مادرِ خود را نمادِ معرّفی می‌کرد اما هیچ‌وقت نگفت من هستم، ولی ملعون می‌گفت که امّت من هستم، معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که شما ندارید با او کنید، اگر فتوای شما با فتوای او اختلاف پیدا کند به تو می‌آیند... شما نمی‌توانید این تجربه را به این راحتی درک کنید، من نمی‌خواهم قسمِ حضرت اباالفضل العباس صلوات الله علیه بخورم که این روایتی که می‌خوانم قطعی است ولی چند طریق دارد، در «کافی» هم آمده است که زمان منصور ملعون برای روز سی‌ام ماه مبارک رمضان اختلاف شد. اگر ماه مبارک رمضان باشد باید روزه بگیرید، اگر عید فطر باشد نباید روزه بگیرید، مثلِ امروز هم نبود که مترو سوار شوید و به کرج بروید و برگردید، باید یک روز سفر می‌کردند، اصلاً همه پولِ این سفر را نداشتند، راوی می‌گوید که نزدِ امام صادق علیه السلام رفتم تا ببینم که ایشان چکار می‌کنند، به محضرِ حضرت صادق صلوات الله علیه رفتم… در کارگرهای خانه‌ی حضرت صادق صلوات الله علیه هم نفوذی هست، حضرت فرمودند سفره بیاورید و ما هم خوردیم، بعد از خوردنِ ما حضرت فرمودند: امروز روزِ سی‌ام ماه مبارک رمضان بود، در ادامه فرمودند: گردنِ این شیعیان در خطر است! مانعِ اول این است که حاکمیّت می‌گوید من « » هستم و امام باید طوری بیان بفرمایند که معلوم نشود که حاکم را قبول ندارند. شما بروید و وصی مراجع را ببینید، هر مرجعی که از دنیا می‌رود چه کسی وصیِ اوست؟ وصی مرحوم آیت الله خوئی چه کسی است؟ آیت الله سیستانی، وصی مرحوم آیت الله گلپایگانی چه کسی است؟ آیت الله صافی. یعنی مرجع است، وصیِ امام جعفر صادق علیه السلام کیست؟ پنج نفر هستند که یک نفر از آن‌ها « دوانیقی » است!!!!!! شرایط خیلی پیچیده است، تریبونِ آزاد نیست که هر چه دوست دارید بگویید، اولاً امام به هیچ وجه نمی‌توانند با حاکمیت در بیفتند، اگر در بیفتند باید جنگ بشود و کار تمام بشود، و امام دریا دریا کارِ فرهنگیِ عقب‌افتاده برای آن جامعه دارند که باید درست کنند، مکتبِ اهل البیت علیهم السلام باید شکل بگیرد، اصلاً کسی نمی‌داند، قبل از این کسی نمی‌دانست که در مکتب اهل بیت علیهم السلام چطور نماز می‌خوانند و فکرِ آن‌ها چیست و ارکانِ اعتقادیِ آن‌ها چیست و باید چطور حج بروند و باید چطور روزه بگیرند، مردم هیچ چیزی نمی‌دانستند. 👈پس یک مانع حکومت و شاه است که می‌گوید اعلم من هستم. کمتر سلطانی از سلاطینِ بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس اینقدر بلندپرواز بودند که بگویند اعلمِ امّت من هستم. ✅دومین مانع این بود که درونِ خاندانِ بنی‌هاشم امامتی بودند که این‌ها برای اینکه جای خود را تثبیت کنند با حضرت درگیر بودند. لذا اگر به این‌ها خبر می‌رسید می‌گفتند که نستجیربالله امام صادق علیه السلام در حالِ دکّان‌داری هستند. در موردِ همین جمله‌ای که عرض کردم باید یک ساعت حرف زد و گریه کرد. 👈نوه‌ی مشترکِ امام حسن مجتبی صلوات الله علیه و حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه دشمن و مخالفِ درجه‌ی یکِ امام هستند، در اقوام هم هست! این موضوع هم خیلی جای توضیح دارد، فقط عرض می‌کنم و می‌روم، چون قصد دارم مطلبِ دیگری را عرض کنم. ✅گروه سوم که حضرت با این‌ها طرف هستند « جامعه‌ی دیندارِ به دین هستند که دین را از گرفته‌اند»، «وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا»، محکم هستند، چون خیال می‌کنند دین است. 📍ادامه..... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
آن کسی که زمانِ صلوات الله علیه دین را از و یزید و ولید بن عبدالملک و اَمثالِ این‌ها گرفته بود آن مناسک و رفتار و عقاید را عینِ اسلام می‌دانست، حال امام صادق صلوات الله علیه بیایند و بفرمایند که مسئله این نیست که دست را بالای ناف بگذارید یا پایینِ ناف، ما کلاً تکتّف نداریم! حال این شخص خیال می‌کند که یک شخصی آمده است که می‌خواهد نماز را ساقط کند. پس امام صادق صلوات الله علیه باید با این‌ها هم خیلی باشند، اینطور نیست که امام صادق صلوات الله علیه یک پُستی بگذارند و بگویند که نمازِ صحیح اینطور است، در اینصورت مردم می‌شورند و به نامِ با امام صادق علیه السلام می‌جنگند. 👈پس حضرت باید نسبت به و دستگاه حکومتی مراقب باشند، چون طبیعتاً تا امام هم داشتند. جمعِ زیادی از بنی‌هاشم دشمنِ شماره‌ی یک حضرت هستند و رقابت می‌کنند، که باید ساعت‌ها در موردِ این درد حرف زد. عوامِ دیندارِ متعصّبِ به دینی که دین را از حضرت علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و حضرت اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم نگرفته‌اند، بلکه دین را از گرفته‌اند، و وقتی به دنیا آمده است این دین را داشته است و با این دین هم از دنیا رفته است، دو سه نسل اینطور به دنیا آمده‌اند و از دنیا رفته‌اند و این تفکّر در ذهنِ آن‌ها نشسته است. 👈وقتی می‌خواستند بر حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه را بردارند یکی از شهرهای مهم ایران پنجاه روز وقت گرفتند، می‌گفتند: ما نمی‌توانیم! مانندِ معتادها شده بودند و به این موضوع عادت کرده بودند، می‌گفتند: یعنی ما باید این سنّت را ترک کنیم؟ پنجاه روز وقت گرفتند و وقت تمام شد، مدّت‌ها وقتی روی مناره اذان می‌گفتند « هو » می‌کردند، می‌گفتند نستجیربالله «هو هو» همان به علی است، حکومت فهمید و گفت « هو » ممنوع است، بعد از اذان گفتن مردم « » می‌گفتند! یعنی این‌ها با این انحراف زندگی کرده بودند، «وَأُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ»، با این بدعتی که در وجودِ آن‌ها رخنه کرده بود… 👈حال که امام صادق صلوات الله علیه می‌خواستند اعتقاداتِ این‌ها را اصلاح کنند این مردم خیال می‌کردند که امام نستجیربالله بدعت‌گر است! پس امام باید با این سه گروهِ «حکومت»، «خودی‌های رقیب» و «عوامِ دینداری که بدعت دارند و خیال می‌کنند سنّت است» بجنگند. ✅گروهِ چهارم: شیعیانِ ! برای این موضوع روایتِ معتبر داریم، حضرت فرمودند: 👇👇👇 ما خیلی از حرف‌ها را به شما نمی‌زنیم، چون هنوز به خودت نرسیده‌ای به می‌رسد! شما شبیه به این افراد را دیده‌اید، همینکه چیزی به آن‌ها می‌گویید سریع پُست و استوری می‌گذارند! صبر کن! همه چیز را نباید علنی کرد! معارفِ دین طبقه‌بندی است، نباید همه چیز را در همه جا بگویید، بعضی چیزها شجاعت نیست بلکه تَهَوُّر است. حضرت فرمودند: نمی‌توانیم با شما حرف بزنیم، چون شما لو می‌دهید، قبل از اینکه مطلب به شیعیان برسد دیگران فهمیده‌اند! پس « » نباید « » معرّفی بشود، چون با درمی‌افتند، امام با مردم درمی‌افتادند… 👈لذا اگر امام صلوات الله علیه می‌خواستند بنویسند، اگر حقایق را می‌نوشتند دستِ این گروه می‌افتاد و این چهار گروه با امام درگیر می‌شدند، اگر حقایق را نمی‌نوشتند چکار می‌کردند؟ یعنی اگر با می‌نوشتند چه می‌شد؟ اینطور می‌شد که امام با مُهرِ امام هست که مثلاً با دستِ بسته نماز بخوانید، یا مثلاً روز عاشورا روزه بگیرید، در اینصورت دیگر می‌گفتند که این دستخطِ امام صادق صلوات الله علیه است،..... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌امام صادق علیه السلام باوجود اوضاع آشفته زمان خود، چطور این همه شاگرد داشتند؟ (البته آنچه در روایت آمده ۴۰۰۰شاگرد بوده.) https://www.mashreghnews.ir/news/970307/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%B9-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
اما در مورد قسمت آخر سؤال که گفتند علامه در فلان قرن(قرن یازدهم) می زیسته ،چطور با وجود این همه فاصله زمانی با عصر امام ،به علم امام رسیده؟!!!! در پاسخ به اشکالی مشابه،بیان کردیم که شیوه نگهداری و نشر و انتقال روایات و آثار اهل بیت علیهم السلام در طول این اعصار باوجود شرایط خاص زمانها چگونه بوده، لذا با اندکی مطالعه به این مطلب میرسیم که قیاس به همزمان نبودن عصر امام صادق با علامه مجلسی و نتیجه گیری به رد آثار علامه، قیاس مع الفارق هست، نیازی نیست که حتماً علامه می بایست در زمان امام صادق علیه السلام حضور داشتند تا اسناد و کتب ایشان مورد قبول باشه... یقیناً از زمان امام صادق علیه السلام تا قرنی که علامه می زیسته، این علوم و اسناد روایی و آثار امام توسط علما و برجستگان و صاحبان علم دیگری سینه به سینه منتقل شده و در حفظ این آثار ارزشمند تلاش زیادی شده و سرانجام به علامه مجلسی رسیده... ایشان هم در جمع آوری آثار بسیار تلاش کردند. پس قیاس به زمان عقلا باطل هست. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
👆گزارش یک فوت دیگر بر اثر عوارض واکسن 👆👆پس از ۲۰۰ ملیون دریافت هزینه بیمارستانی جهت رفع عوارض واکسن ، ایشان فوت کردند👆👆 پیام خانواده میرکبیری به حوزه انقلابی لینک خبر خانواده این مرحوم از عوارض واکسن https://eitaa.com/howzehenghelabi/40075 لینک خبر خانواده این مرحوم از فوت ایشان با وجود ۲۰۰ ملیون دریافت هزینه بیمارستانی... https://eitaa.com/howzehenghelabi/40103 رهبر معظم از جان خویش برای نجات مردم از شر عواقب واکسن خارجی مایه گذاشت و بعد از آن همه نهی و‌هشدار، به وظیفه خویش عمل کرد تا دفع أفسد کند، شما چه کرده اید؟! آیا پزشکانی که مردم را تشویق به واکسن میکنند و اینگونه به کام مرگ میفرستند پاسخگوی دیه و این هزینه ها هستند؟! ما که روشنگری میکنیم ، مدعیانی که کتمان حقایق میکنند پاسخگوی قیامت باشند
هدایت شده از چشم من و امر ولی
https://www.instagram.com/tv/CRtO8kPjlHK/?utm_medium=share_sheet تحلیل علمی دکتر اشرفی ساکن سیدنی، عزیزانی که واکسن زدند یا تصمیم به تزریق واکسن دارند، حتما ملاحظه کنید.👆
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم البته این فوت ها باید واکاوی بشه که علت دقیق مشکلات چیه. نتیجه گیری به اینکه "پزشکان مردم را تشویق به واکسن میکنند و به کام مرگ میفرستند ...این نتیجه گیری اصلاً عقلایی نیست... سابق توضیح دادیم که هیچ عملی نه دارای مزیت بالاست و نه خالی از معایب....، حالا در بین این همه افرادی که واکسن زدند یه چند نفر دچار این قضیه شدند باید تحقیق بشه علت چیه.... ضمناً تمام توان رهبری حمایت از نخبگان علمی و پزشکی کشور بوده و هست و اساس وظایف دولت را هم به حمایت و ریل گذاری در سرعت فعالیت نخبگان برشمردند، هیچ تحمیل و اجباری در این قضیه نیست. دفع افسد اصلا اینجا مطرح نیست... برخی افراد دارای بیماری قبلی هستند مثل فشارخون و تپش قلب بالا و یا دیابت و غیره...این افراد حتی راه رفتن سریع هم برشون مضر هست استرس بالا هم همین...طبیعی هست که باید نسبت به این افراد حساسیت بالایی به خرج داد. محیط بیمارستان هم واقعا آلوده هست شاهد این مطلب ،فوت پرستاران و پزشکان زحمت کش در طول مدت شروع کرونا هست که با وجود پوشش مقاوم باز هم دچار این عارضه شدند پس رفتن به این محیط نیاز به احتیاط هست، آلوده شدن هم طبیعی هست چون نمیشه با حجم بالای ورود بیماران و حمل و نقل فوتی ها جلوی انتشار بیماری در بیمارستان را کاملا گرفت....، از طرفی اینکه گفته میشه رهبری دفع افسد کردند این به این معناست که رهبری مخالف واکسن خارجی بودند لذا با زدن واکسن ایرانی دفع افسد کردند....خیر رهبری موافق استفاده از واکسن خارجی نبودند اما موافق و حامی واکسن ایرانی بودند... رهبری بعد از اینکه واکسن زدند فرمودند : ...این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم.» دو چیز در این جمله هست، ۱. افتخار ملی ۲. پاسداشت به نظر شما اگر تحمیل و اجبار و سطحی نگری در قضیه واکسن ایرانی بود رهبری چنین اظهاراتی داشتند؟!!! چرا واکسن ایرانی کرونا مایه‌ی افتخار ملی است؟ ایشان در جای دیگه فرمودند:👇👇 (( که برای آماده شد، مایه و عزت کشور است. این را انکار نکنند. البته از طرق مختلفی هم دنبال می‌کنند. وقتی این هسته‌ای را جوان ها درست کردند، چند نفر از بزرگان علمی به من نامه نوشتند که این‌ها را نخورید.!!!!! عین همین قضیه در مورد سلول‌های بود. وقتی توانستند سلول‌های بنیادی را انجام بدهند، یک عده‌ای باز پیام می‌دادند که باور نکنید.!!!! برخی آمدند به من گفتند این‌ها قابل قبول نیست. تست واکسن کرونا شد. ان‌شاء الله بهترش را هم درست خواهند کرد و کامل‌تر خواهد شد. این مایه است. از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن تشکر می‌کنم.....،)) خواهشا طوری تحلیل نکنیم که برداشت نا صحیح از قضیه بشه. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از ____ــ!
سلام خدا قوت. یه سوال دارم مگه آموزش پرورش و صدا سیما زیر نظر رهبر نیستند و رهبر بر مسئول انها نظارت دارد درسته؟ پس چرا تو مدرسه نباید دروسی باشد که یک جوان انقلابی بتواند پاسخ بدهد به سوالاتو شبهات سیاسی؟ یا در صدا سیما فیلم های ایرانی هم بعضی هاشون مناسب نیستند و حرف های مناسبی نمی زنند پس چرا رهبر تذکر نمیدهد؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
✅نظر رهبری « یکی از این اعتراضها، اعتراض به صدا و سیما بود و اینکه بعضی میگویند اگر چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، بر خلاف رهبری مطلبی گفته ایم؛ چرا؟ چون رهبری رئیس صدا و سیما را معین میکند! اگر واقعاً ملاک این باشد، که آدم باید به هیچ کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه ی قضائیه را هم رهبری انتخاب میکند، رئیس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ میگوید نصب کردم. پس باید به هیچ کس اعتراض نکرد. نه آقا، اولاً صدا و سیما را رهبری اداره نمیکند؛ این معلوم باشد. صدا و سیما را رئیس صدا و سیما اداره میکند. و رهبری هم در موارد زیادی اعتراضهائی دارد. همین اعتراضهائی که شما دارید، بعضی هایش یا خیلی هایش، اعتراضهای ما هم هست. احتمالاً اعتراضهای دیگری هم هست که چون برای من از جوانب مختلف گزارش می آورند. با اینکه خود من ممکن است به قدر شما تماشاچی تلویزیون یا گوش کننده ی رادیو نباشم. اطلاعاتم زیاد است. از وضع صدا و سیما اعتراضهائی هم میکنیم، اشکالاتی هم میکنیم، گاهی با آنها دعوا هم میکنیم. بالاخره آنها هم یک ضرورتهایی دارند و جواب میدهند؛ گاهی جوابشان درست است، گاهی هم نادرست است. به هر حال اعتراض هست و انتقاد شما از صدا و سیما مطلقاً به رهبری منتقل نمیشود. شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالی ندارد.» (۱۳۸۷/۰۷/۰۷) ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از نجمه کبیریان
صرفا جهت یادآوری 🔴سند 2030 چیست؟// 💥گوشه‌هایی از خیانت آموزشی و فرهنگی دولت تدبیر و امید دکتر خزعلی، رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در گفت‌وگو با تسنیم در اینباره صحبتهایی مطرح کرد و گفت: 2030یعنی: ۱- طبق سند 2030 در مدارس ما همجنس‌بازان می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند برای همجنسگرایی، ولی در مورد دین نمی‌توانیم صحبت کنیم. ۲- آموزش‌های جنسی و حذف مفاهیم قرآن به‌بهانه حذف خشونت در کتاب‌های درسی. ۳- 2030 ایران را موظف به حذف کلیشه‌های جنسی می‌کند. یعنی حیا و عفت دختر ایرانی را با دست خود از بین ببریم. و دیگر واژه پاکدامنی،مادر پاک،الگوی وجود نداشته باشد. ۴- ایران موظف است، به کودکان از کلاس دوم دبستان به بعد تا قبل از سن بلوغ، آرام آرام روش سکس کامل را آموزش دهد. ۵- فرهنگ شهادت و جهاد و کُلّاً فرهنگ دینی باید تا سال 2030 به طور کامل کتاب درسی حذف شده باشد. ۶- در قسمت دیگری از 2030 مستقیماً بحث کاهش جمعیت را ما قبول کرده‌ایم، یعنی 20 سال بعد تمام مهدکودک‌ها باید به خانه سالمندان تبدیل شود،20 سال بعد خانواده در ایران چه تعریفی دارد؟ ۷- در این سند ،اهدافی مانند عزاداری برای امام حسین(ع) را خشونت می‌دانند، به چند کشور عربی که نوکرشان هستند، دستور دادند که واژه‌های نظارت اجتماعی، انقلاب و واژه‌هایی نظیر این را از کتاب‌ها حذف کنند. ۸- ویژگی‌های کودکی که می‌خواهند تربیت کنند منطبق بر سکولاریسم است. ما چگونه این مسائل را در مدارس‌مان اجرا کنیم؟ ۹- میخواهند بلایی که سر غرب آمده است، سر ما هم بیاورند. به‌طوری که در غرب چیزی به نام ازدواج وجود ندارد که می‌خواهند این سبک زندگی را از کودکی به فرزندان ما آموزش دهند. ۱۰- طبق سند،تمام اطلاعات آموزشی، منابع، محتواها، معلمان، آموزش‌گیرندگان و اساتید را باید به آنها اعلام کنیم، یعنی به‌طور رسمی خودمان برای آنها جاسوسی می‌کنیم. ۱۱- سند 2030 به‌گونه‌ای است که بر اساس آن مستشاران خارجی باید به آموزش و پرورش ما نظارت کنند و دستور بدهند. یعنی عملا ،با دستان خود،خودمان را مستعمره انگلیس و غرب کرده‌ایم و اهداف آنها را بر اهداف خود و ملت مقدم شمرده ایم. یعنی مجددا باید شاهد اتفاقات گذشته از این قبیل باشیم که سگ امریکایی ارزشش از جان ایرانی بالاتر است. چراااا دولتمردان کنونی باید بصورت مخفیانه و به دور از چشم ملت و رهبر و نهاد مربوطه، این سند را ملتزم شود و امضایش کنند؟؟؟ این فقط بخشهایی از سند 2030بود... #۲۰۳۰ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin