#سوال
فقط همین مانده که زنان رهبر بشوند جامعه نابود میشد برای همین خداوند رهبری زنان را جایز ندانسته است و....
سلام واحترام
#پاسخ👇
✅ از دیدگاه قرآن، افراد انسان (چه مرد و چه زن) از نظر حقیقت انسانیت و مسائل ارزشى یکسانند و هیچ یک بر دیگرى جز به تقوا و عمل صالح بیشتر، برترى ندارد.
✅ اما میدانیم که طبیعت زن و مرد با یکدیگر متفاوت است؛ در زندگى عموم زنان، «احساس» و در حیات غالب مردان «تعقّل» غلبه دارد. به خاطر همین تفاوتى که در آفرینش زن و مرد وجود دارد، خداوند وظایف و تکالیفى را که به صلابت بیشترى نیاز دارد و احساسات بیش از اندازه در انجام آنها مانع است (مانند: حکومت، امامت، قضاوت، جهاد ابتدایى و...) به عهده مردان قرار داده است و وظایفى را که ارتباطش با احساس، بیشتر از تعقّل است و زن، بهتر از مرد مى تواند از عهده آن برآید (مانند: پرورش و تربیت اولاد و آشنا کردن آنها به وظایف اجتماعى، تدبیر منزل و...) مخصوص زنان قرار داده است.
♦️ از جهت دیگر، براى این که عفت و عصمت زن اهمیت ویژه اى دارد، خداوند متعال، بعضى از کارهاى اجرائى، مانند: امامت، قضاوت و... را ـ که سرکار انسان با نامحرمان است ـ به عهده مردان گذاشته.
به هر حال، این طور مسائل و تفاوت در وظایف، دلیل برترى مرد بر زن نیست، زیرا از نظر اسلام خوبى و برترى هر یک از زن و مرد، در گرو این است که در قبال مسئولیتى که دارد، متعهد و پرهیزگارتر باشد.
♦️ نکته مهم دیگر این که مقام معنوى و سمت اجرایى دو مقوله مجزا هستند. در رسیدن به مقامات معنوى میان مرد و زن تفاوتى نیست. یک زن مى تواند به مقامات والاى معنوى برسد و از بسیارى از مقامات معنوى پیامبران بالاتر باشد. همان گونه حضرت فاطمه (علیها السلام) این چنین بود. ولى سمت اجرائى نبوت و امامت به جهت تفاوت ساختار جسمانى زن و مرد، به مردان سپرده شده است و داشتن چنین سمتى دلیل بر عدم امکان رسیدن زنان به مقام معنوى پیامبران نیست.
🖊سیدعادل مکتوفی
#رهبری_زنان
#جایز_ندانستن_رهبری_زنان
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از 🇾🇪🇮🇷🇸🇾خادم طرح ولایت🇵🇸🇱🇧🇮🇶
1_1582718035.mp3
3.77M
آیا این حدیث صحیح است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «کاد الفقر ان یکون کفراً»؟
🎙 حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ:
🔷اولا این کودک هندی است ... چه کسی گفته بلوج وایرانی است؟؟!!!
ضمنا چیزی که این کلیپ نشان می دهد فقط این است که این کودک گرسنه هندی از گرفتن نان خوشحال می شود ولی اینکه دلیل آن فقر باشد اصلا در هیچ کجای این کلیپ 13 ثانیه ای نیست. فریب رسانه
🔷ثانیا دولت انقلابی ونظام پاکدست جمهوری اسلامی این فساد را کشف و به عموم مردم اعلام کرد . مدیران فاسد که همگی از دولت غربزده قبل بودند عزل شدند وبه قوه قضائیه معرف شدند
https://b2n.ir/e49237
✅گرچه کشف فساد نشانه وجود فساد است اما از طرف دیگر نشانه ی اراده و جدیت نظام در کشف و برخورد با مفاسد و نشانی از سلامتی بدنه اصلی نظام است
https://b2n.ir/t60770
https://b2n.ir/h00030
📛سالهاست متخصصان جنگ رسانه ای غرب، تلاش دارند با انواع دروغ وشبهات و قدرت رسانه ای دو واژه ی فساد و مسئولان را در ذهن مردم باهم قرین کنند تا مردم را از مسئولان و به تبع آن از نظام متنفر کنند!
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
این یارانه ها که ما به مردم میدهیم از سرشان هم زیادتره !
......👇
#سیل #امامزاده_داوود من را یاد ماجرای استاد دانشگاهی انداخت که ۱۵سال پیش با مادرش رفته بود زیارت امامزاده داوود!
این استاد تعریف میکنه: سال ۸۶ بود که تصمیم گرفتم با مادرم به زیارت امامزاده داوود بریم.
چون مادرم کمردرد داشت تصمیم گرفتم برای گرفتن شفا به امامزاده داوود متوسل بشیم!
تا یه جایی با مینی بوس رفتیم و بقیه راه رو که خاکی بود باید پیاده میرفتیم.
به همین دلیل تصمیم گرفتم قاطر اجاره کنم.
چیزی که برام جالب بود این بود که #قاطر ساعتی ۵۰۰۰ تومن کرایهاش بود، درحالیکه اون زمان حقوق من که #استاددانشگاه بودم ساعتی ۴۰۰۰ تومن بود! یعنی تقریبا همطراز با حقوق یک قاطر و حتی کمتر از درآمد قاطر .
خلاصه این که، این استاد بعد از برگشت، تو دانشگاه یک اعتراضیه تنظیم میکنه با این مضمون که چرا باید هزینه هر ساعت قاطر ۵۰۰۰ تومن و هزینه هر ساعت تدریس من ۴۰۰۰ تومن باشه؟
اعتراض این استاد تو اینترنت منتشر میشه و انعکاس فراوانی بدنبال داشت ، دهها هزار کامنت زیر این مطلب منتشر شده نوشته میشه.
خود این استاد تعریف میکنه : از بین هزاران مخاطب، یکی از مخاطبین کامنتی گذاشته بود که برام فوق العاده تأمل برانگیز و شوکه کننده بود.
اون کامنت این بود :
« استاد دانشگاهی که در قرن ۲۱ و در عصر علوم پزشکی و دانش و اتم و فضا و نانوتکنولوژی و فراگیری ارتباطات، هنوز برای گرفتن شفا به امامزاده داود میرود، همطرازی حقوقش با یک قاطر، از سرش هم زیادتره »
وقتی علمای دینی، بالای منبر و از تریبون نماز جمعه مردم را جهت شفا گرفتن به امامزاده ها دعوت میکنند ولی خودشان برای مداوا به انگلیس و اروپا می روند ،
وقتی ویروس کرونا دهها هزار نفر از مردم مستأصل را بکام مرگ میفرستد و خود آقایون واکسن فایزر میزنند تا در امان بمانند و مردم را سفارش میکنند که دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانید
چه باید گفت به این ملت
و چه میتوان گفت به این استاد دانشگاهی که حقوقش کمتر از یک قاطر است ؟!
نظر شما در این باره چیست ؟!
پاسخ لطفا
پاسخ:
📛این داستان تخیلی کاملا دروغ وجعلی است❌
⛔️این متن توسط یک معاند و ضد دین در توئیتر پخش شده وهمه این داستان سرایی، توهمات وتخیلاتی است که او برای باورپذیر بودن خذعبلاتش برای مخاطب ساخته تا در انتهای آن بتواند زهر خود را بریزد و شفاعت و دعا وتوسل را زیر سوال ببرد❌
⛔️یکی از روشهای فریب مخاطب که معاندین ضد دین بسیار استفاده می کنند این است که در مباحث منطقی وعقلی با داستان سرایی های جعلی و تخیلی اخساسات مخاطب را برانگیخته ونور تعقل او را کم می کنند تا فضای بحث را از حالت علمی ومنطقی خارج کنند و مجبور به استدلال نباشند... با این روش فریب، مخاطب ناخودآکاه نتیجه غلط پایان داستان را می پذیرد.❌
⛔️استفاده از عناوین: استاد دانشگاه ، مادر ی که کمرش درد می کرده ،قاطر ساعتی 5000 تومان، حقوق استاد ساعتی 4000 تومان ،حقوق استادهمطراز با حقوق یک قاطر، و...همگی کلماتی هستند که به خدمت گرفته شده اند تا با مکر وحیلی مخاطب را وارد یک فضای جعلی کاملا احساسی وبه دور از تعقل کنند تا درنهایت او را به یک نتیجه غلط بکشانند ... علم وپیشرفت در مقابل ایمان و ایمان دشمن پیشرفت وعلم است!!!!!❌
✅در جواب به چنینی متن هایی اول باید مدرک وسند این خاطره های جعلی را بخواهیم تا دروغگویی نشردهنده آشکار شود مثلا به کسی که این متن را منتشرکرده بگویید: اگر این استاد دانشگاه اعتراض خود را در اینترنت منتشر کرده لطفا آدرس همان نوشته که قاعدتا باید در صفحه شخصی خود این استاد دانشگاه است را بدهید ... اسم این استاد و صفحه ای که در آن این داستان را منتشر شده؟؟؟⁉️
❇️واما راجع رابطه علم وایمان : علم و ايمان از نگاه دین وفرستادگان خدا و علما مكمل و متمم يكديگرند وبا هم در تعارض نیستند...🔆
🔆علم به ما روشنايي و توانايي ميبخشد، و ايمان عشق و اميد و گرمي. علم ابزار ميسازد و ايمان مقصد. علم سرعت ميدهد و ايمان جهت. علم توانستن است و ايمان خوب خواستن. علم مينماياند كه چه هست و ايمان الهام ميبخشد كه چه بايد كرد. علم انقلاب برون است و ايمان، انقلاب درون. علم جهان را جهان آدمي ميكند و ايمان روان را روان آدميت ميسازد. علم وجود انسان را به صورت افقي گسترش ميدهد، و ايمان به شكل عمودي بالا ميبرد. علم طبيعتساز است و ايمان انسانساز. هم علم به انسان نيرو ميدهد، هم ايمان؛ اما علم نيروي منفصل ميدهد و ايمان نيروي متصل. علم زيبايي است و ايمان هم زيبايي است. علم زيبايي عقل است و ايمان زيبايي روح. علم زيبايي انديشه است و ايمان زيبايي احساس. هم علم به انسان امنيت ميبخشد و هم ايمان؛ علم امنيت بروني ميدهد و ايمان امنيت دروني. علم در مقابل هجوم بيماريها، سيلها، زلزلهها، طوفانها، ايمني ميدهد و ايمان در مقابل اضطرابها، تنهاييها، احساس بيپناهيها، پوچ انگاريها. علم جهان را با انسان سازگار ميكند و ايمان انسان را با خودش🔆
https://b2n.ir/w95743
💠درمان پزشکی و دعا وشفا خواستن دوبال برای پرواز در آسمان سلامتی: . امامان، امامزادگان و عالمان دینی، همواره مردم را به مراجعه به درمان و درمانگر توصیه کردهاند و در کنار عمل به سفارش به امور پزشکی و رعایت بهداشت، به دعا و فریادخواهی از درگاه الهی و توسل به بزرگان دین نیز ازشاد نمودهاند. کسی که آشنانیی مختصری با معارف و آموزههای دینی داشته باشد، از نظام فکری جامعنگر اسلام بیخبر نخواهد بود.
✳️هیچچیز در آفرینش الهی بیهوده و بیهدف نیست. جریان پیامبری و فروفرستاده شدن کتابهای آسمانی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در اموری که انسان با غریزه، فطرت، حواس و عقل خود بدان راه میبرد، به انبیاء و اؤلیاءالله نیازی نیست و اگر پیامبران و کتابهای آسمانی در آن امور سخنی فرموه باشند، ارشاد به حکم عقل و تأیید آن است؛ بر این اساس فلسفه فرستادن پیامبران و انتصاب امامان(علیهمالسلام) چیزی است که انسان بدون وحی و هدایت اؤلیای الهی بدان دسترسی پیدا نمیکند؛ یعنی چیزی که مربوط به سعادت جاودان و جامع بشر در دنیا و آخرت میشود؛ از این رو هر انسان عاقلی، چه روحانی و چه غیرروحانی، میبایست سنتهای تکوینی و تشریعی الهی را بشناسد و هماهنگ با آن زندگی کند. سنت تکوینی و تشریعی خداوند مستلزم دوری از عوامل و زمینههای بیماری و جستجو از درمان و درمانگر در هنگام بیماری است.
https://btid.org/fa/news/152290
❇️علمای دین به هر دو جهت نیاز جسمی و روحی انسان آگاه و واقفند و مردم را هم به رعایت نکات پزشکی و استفاده از متخصصین وهم به تقویت بنیه ایمانی و دعا سفارش می کنند
https://b2n.ir/t16901
https://b2n.ir/y57335
#شبهه
تفاوت زندگی یک آقازاده با بچه های مردم و....
❌ #شبهه👇
عجیبا وغرببا، اصلا باورم نمی شد تا با چشمای خودم کلیپش رو دیدم! صحبتهای غافلگیر کننده همسر حداد عادل که از صدا و سیما پخش شد و ۸۰ میلیون ایرانی را شوکه کرد! ببینید تا پی به شکاف طبقاتی این روزها ببرید!« بنده با تاسيس مدارس غير انتفاعی مخالف بودم، تا اينكه پسرمان خواست به رشته انسانی برود و مدرسه خوب نبود! مجبور شديم خودمان برایش یک مدرسه تاسيس كنيم!» و اینگونه لاکچری ترین و گران ترین مدرسه غیرانتفاعی ایران به نام فرهنگ تاسیس شد! ژن خوب یعنی همین و بس! جالب اینجاست که خانم ماهروزاده آمده اند تا در باب عدالت آموزشی در ایران صحبت کنند! اما هیچ مدرسه ای را در شان فرزندش ندانسته است!
✅ #پاسخ 👇
طیبه ماهروزاده، استاد دانشگاه و همسر غلامعلی حداد عادل، با اشاره به صحبتهایش در برنامه زاویه شبکه چهار، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد. درپی برداشتهای نادرستی که از صحبت اینجانب در برنامه زاویه شبکه چهار در شامگاه چهارشنبه هشتم آبان نودوهشت در فضای مجازی منتشر شد توجه کاربران محترم را به نکات زیر جلب میکنم:
۱ - تاسیس دبیرستان فرهنگ بعد از فراغت فریدالدین [فریدالدین حداد عادل] از دوره دبیرستان صورت گرفته و وی در این دبیرستان تحصیل نکرده است.
۲-اشاره به تحصیل وی صرفا به منظور بیان وضعیت نامطلوب رشته علوم انسانی در آن زمان بوده و این مطلب با دقت در صحبت اینجانب به روشنی قابل اثبات است.
۳-در برنامه به صراحت گفته شد که مدارس دولتی فرهنگ (که تعداد آنها در حال حاضر در حدود یکصد مدرسه تخمین زده می شود و باعث توسعه علوم انسانی شده است) هیچ ارتباطی با موسسه غیرانتفاعی فرهنگ ندارد.
۴-اینجانب همواره یکی از آثار پربرکت وجود مقام معظم رهبری راهدایت وحمایت ایشان از طرحهای مختلف علمی وفرهنگی می دانم وخداوند راسپاس می گویم که درحوزه علوم انسانی نیز رهنمود ها وهدایت ایشان در تاسیس موسسه فرهنگ (مخصوص علوم انسانی)به احیاء وگسترش علوم انسانی درایران انجامید.
https://khabaronline.ir/news/1316266
#تفاوت_زندگی_آقازاده_ها
#همسر_حداد_عادل
#برنامه_زاویه
#دبیرستان_فرهنگ
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
دیروز یکی از دوستان همکلاسی دوران دبیرستان که الان مدیر حراست وزارتخانه شده بهم زنگ و گفت:......
هدایت شده از مهاجر
⛔️یکی از روشهای فریب مخاطب که معاندین ضد دین بسیار استفاده می کنند این است که در مباحث منطقی وعقلی با داستان سرایی های جعلی و تخیلی اخساسات مخاطب را برانگیخته ونور تعقل او را کم می کنند تا فضای بحث را از حالت علمی ومنطقی خارج کنند و مجبور به استدلال نباشند... با این روش فریب، مخاطب ناخودآکاه نتیجه غلط پایان داستان را می پذیرد.❌
✅عناوینی مثل مدیر حراست،جوان خوب وامین، آدم بسیار معتقد، وضعش خرابه، بچه هئتی وانقلابی، نزدیک وزارت خونه،پیامبرو.... همه وهمه کلماتی هستند که در خدمت این موضوع قرار گرفته اند که شبهه تعارض میان اعتقادات وعمل یک مسلمان را به مخاطب القاء کنند و با تهییج احساسات فرصت اندیشه صحیح و پیدا کردن مغالطه های شبهه کننده را از مخاطب بگیرند❌
❇️در وهله اول به انتشار دهنده چنین پستی باید گفت این شخص مدیر کدام وزارتخانه بوده⁉️ اسمش چی بوده،⁉️ و... تا دروغ بودن این داستان ساختگی مشخص شود ومعلوم گردد که انتشار دهنده پست حقیقتا به دنبال بحث عقلی وجواب منطقی است یا فریب دادن مخاطب وبه کرسی نشاندن حرف غلط خود!!!♨️
✅واما یکی از اشکالات این داستان جعلی این است که در این متن مغالطه هم بستگی صورت گرفته است .اینکه دو اتفاق باهم رخ میدهند و ظاهرا به همدیگر ربط دارند (دارای همبستگی هستند) همیشه به این معنا نیست که یکی باعث و علت رخ دادن دیگریست.
❇️ مقایسه شخصیت فرضی داستان(جوان معتقد که موهاشو بلند میگذاره وعموهاش کافرند)، با پیامبر ص اساسا مقایسه کاملا غلطی است و از نوع مغالطه همبستگی است.امین بودن و عصمت و مقام والای اخلاقی پیامبر ص چه ارتباطی به موهای بلند ویا عطر زدن و.... دارد؟
✳️جوانی که در چند خصوصیت ظاهری یا نسبی ممکن است با شخص اول عالم خلقت شبیه باشد یعنی در اعتقاد واخلاق هم شبیه است وکاملا قابل اعتماد است؟ القاء این ارتباط مغالطه هبستگی است
♨️ لذا این شباهت دلیل خوب بودن وبد بودن شخص نمی تواند باشد واعتقادات واخلاق او باید جداگانه بررسی شود
✅بر فرض که این داستان ساختگی راست باشد و از این مغالطه هم چشم پوشی کنیم؛با یک مغالطه دیگر مواجه می شویم:
❇️مگر عمل یک یا چند مدیر ، ملاک تشخیص وتعمیم عملکرد همه مدیران است .این مغالطه تعمیم است. این مغالطه وقتی رخ میدهد که فرد بدون وجود مدارک کافی و اثباتشده، یک حکم کلی درمورد دستهی بزرگی از مسائل مختلف صادر میکند. در واقع او بدون در نظر گرفتن تمام واقعیتها و براساس شواهد محدود، یک نتیجهگیری کلی وغلط میکند
✅ بسیاری از جوانان معتقد و پاک که ممکن است شرایط ظاهری بسیار بدتر از جوان تخیلی این داستان داشته باشند هم اکنون در مراکز حساس وکلیدی کشور در حال فعالیت علمی واجرایی هستند و اگر بر فرض مدیری هم سختگیری بیجا درموردی داشته باشد عمل او دلیل شمول فراگیری در همه جا نیست.
———————————————————
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ همسر جناب آقای #حداد عادل در برنامه زاویه شبکه 4 در حال توضیح و بیان وضعیت نامطلوب رشته علوم انسانی در آن زمان می باشند و می گویند چون وضعیت را اینگونه دیدم به این فکر افتادم که مدرسه ای تاسیس کنم که شرایط مطلوب در زمینه علوم انسانی داشته باشد.وعلاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند
اساسا تاسیس دبیرستان فرهنگ بعد از فراغت فریدالدین [فریدالدین حداد عادل] از دوره دبیرستان صورت گرفته و وی در این دبیرستان تحصیل نکرده است.
2️⃣رعایت انصاف و عدالت در قضاوت واظهار نظر از ویژگیهای یک انسان فرهیخته و با تقواست
✅جناب آقای حداد عادل موسس مدارس دولتی تاکید می کنم دولتی فرهنگ هستند که تعداد آنها در حال حاضر در حدود یکصد مدرسه تخمین زده می شود و باعث توسعه علوم انسانی شده است که این مدارس هیچ ارتباطی با موسسه #غیرانتفاعی فرهنگ ندارد.
قطعا متوجه هستید که فقط یک انسان دغدغه مند ودلسوز به آموزش وتربیت جوانان ، فشار وهزینه سنگین چنین فعالیت سخت وطاقت فرسایی را به خود متحمل می شود.
3️⃣امکانات محدود و ضعیف تحصیلی در بعضی #مناطق_محروم اصلا قابل انکار نیست و قطعا باید اصلاح شود ولی توجه نداشتن به جهش امکانات آموزشی بعد از انقلاب هم بی انصافی است.
https://b2n.ir/u76652
https://b2n.ir/s24948
#سوال
استاد لطفابفرمایید حدیث کسا قدسی است؟
و حضرت زهرا سلام الله علیها خودشان ارتباط با ملائکه داشتند که حدیث کسا را بیان فرمودند
آیا زمان حیات پدرشان بوده یا بعد از رحلت پدر
لطفا اگه می شه مستند جوابم بدید.....ممنونم
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
⁉️سند حدیث کساء و اهمیت آن و نیز روز واقعه کساء و نزول آیه تطهیر را بیان نمایید.
#پاسخ👇
اصل واقعه در حدیث کساء و نزول آیه تطهیر، بنا بر اتّفاق شیعه و سنّى، امرى قطعى و روشن است و جاى هیچ شکّ و شبهه اى در آن وجود ندارد؛ هر چند اختلاف هایى در الفاظ روایات و دیگر جزئیّات جریان کساء و نزول آیه تطهیر مشاهده می شود، ولى حدیثى که تحت عنوان «حدیث کساء» به نقل از حضرت فاطمه زهرا (س) در برخى کتاب ها آورده شده است، قابل اعتماد نبوده و سند معتبرى ندارد.
ماجرای کساء که در منابع حدیثی آمده، از دو جهت حایز اهمیت است؛ یکی مسئله اثبات امامت و ولایت و دیگری اثبات عصمت.
نزول آیه تطهیر و داستان کساء در ماه ذی الحجه بوده است، امّا این که دقیقاً در چه روزی از این ماه بوده، چیزی در منابع اسلامی یافت نشد، ولی این قطعی است که نزول آیه تطهیر و داستان کساء پیش از روز مباهله بود.
ادامه پاسخ تفصیلی درآدرس ذیل👇
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa10521