هدایت شده از مهاجر
این مصاحبه مربوط به سال 1399 است و صحبتهای آقای زنگنه هم مربوط به مسئولین دولت قبل :
https://bazarnews.ir/fa/news/78012
#شبهه
هرگز نباید و نمیتوان بر این کشتار و قتل سیاسی که تنها در راستای تامین خواسته و اجابت امر ولی فقیه توسط قوه ی غزاییه روی میدهد نام و عنوان اعدام یا هر نام حقوقی یا جزایی دیگر نهاد .
اینها اعدام نیست . ج ا حتی در اینکار هم تقلب میکند و فریبکاری پیشه کرده است .
اگر بپذیریم آنچه در قتل عامدانه و البته ستمگرانه ی این جوانان رعنا و نور چشمان پاک و پر شور رخ داده اعدام بوده است یعنی قبول کرده ایم که اینها در یک پروسه ی قانونی و ترتیب و توالی حقوقی و قضایی محاکمه و محکوم به اعدام و حکمشان اجرا شده است !!!
نیک میدانیم که چنین نبوده و نیست .
تنها نام و عنوانی که میتوان بر این جنایت اطلاق نمود قتل نفس عامدانه و ظالمانه است آنهم برای جلب رضایت و اثبات سرسپردگی در مقابل ولی فقیه و نه هیچ چیز دیگر .
مگر ممکن است در یک پرونده ی قتل هیچگونه مدرک و سند و مستندات و مستدلی نیاز نبوده و موجود نباشد ؟؟؟!!
مگر میتوان کسی را به جرم قتل محاکمه کرد و او حتی اجازه ی داشتن وکیل و حق دفاع از خود را نداشته باشد .
مگر میتوان صرفا به استناد اعترافات و آنهم اعترافاتی زیر انواع و اقسام شکنجه و ضرب و شتم وحشیانه و تهدید و تحقیر کسی را محکوم نمود ؟؟؟؟!!!
نه هرگز و هرگز از این قتل و جنایت تحت نام اعدام یاد نکنیم و نپذیریم این جان باختگان راه آزادی ملک و ملت محاکمه و اعدام شده اند .
بی گمان این حکومت هیچ نمی کارد حتی باد !!!؟
بلکه کشته ها و رسته ها را می خشکاند و سرانجام در آتشی که از هیزم همین خشکانده ها برافروخته خواهد شد میسوزد و خاکسترش بر باد میرود !!!!
تردیدی در این نیست
قوه غزاییه نه قضاییه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام.
#مرتبط 👇⬇️ پاسخی کوتاه منتظر پاسخ اساتید بزرگوار باشید .
«محمدمهدی کرمی» وکیلی به دادگاه معرفی نکرد
🔹یکی از وکلای دادگستری اخیرا مدعی شده است که وی برای وکالت محمدمهدی کرمی به مرجع قضایی مراجعه کرده و به او اجازه داده نشده است که وکالت محکوم علیه را برعهده بگیرد.
🔹پیگیریها در رابطه با ادعای این وکیل دادگستری حاکی از آن است که محمدمهدی کرمی از زمان بازداشت تا صدور حکم، وکیلی به دادگاه معرفی نکرده بود و به همین جهت مطابق مقررات وکیل تسخیری برای وی تعیین شد.
🔹بعد از صدور حکم و زمانی که پرونده در دیوان عالی بود، یک وکیل دادگستری، راسا به دیوان عالی مراجعه و اعلام کرد که میخواهد وکالت این فرد را برعهده بگیرد.
🔹براساس قانون، وکالت، توافقی دو طرفه است و تقاضایی از سوی محکوم در این مورد ارائه نشد. کرمی وکیل تسخیری داشت.
🔹«محمد حسینی» یکی دیگر از متهمان پرونده که به اعدام محکوم گردید، در زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور وکیل معرفی نموده و دارای وکیل انتخابی بوده است.
🔹محکومان امکان تماس تلفنی و ملاقات حضور داشتند. کرمی به صورت متعدد تماس تلفنی، همچنین ملاقات حضوری با خانواده خود داشته است.
تسنیم نیوز
ارسالی از مخاطبین
#شبهه
سلام وقتتون بخیر ان شاالله...
یه شبهه داشتم اونم اینکه مگر نه اینکه در سوره واقعه داریم که «لامقطوعة ولاممنوعه»
بااین حال یعنی میشه ما در بهشت از خدا بخواییم که علمی که حضرت علی(ع)داشت رو به ما هم بده؟
از اهل فضل گروه خواهشمندم پاسخ بفرمایند تا همه اعضا استفاده کنن.
اگر جواب منفی باشه با آیه شریفه که گفتم تضاد پیدا میکنه،،اگر مثبت باشه، یعنی ممکنه یک شخص عادی با امیرالمومنین ع از لحاظ علمی برابر باشه؟!!!
هردو طرف مسأله باعث تضاد و تناقض میشه،،اگر ممکنه جواب قانع کننده ایی به این سوال بدید...
متشکرم
در پناه امام هادی(ع)باشید🤲
هدایت شده از مهاجر
سلام علیکم
💠دوست گرامی جنابعالی آیه ای از قرآن را بدون در نظر گرفتن آیات قبل و بعد آن گزینش کرده اید و برای آن ترجمه ای تحت اللفظی در نظر گرفته اید واین موجب ایجاد این شبهه ذهنی شده است در حالیکه برای فهم درست آیات قرآن باید به آیات قبل وبعد وحتی آیات دیگر قرآن و ورایات تفسیری توجه کرد تا فهم درستی از آیات قرآن داشته باشیم:
✳️" وَ فاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ لا مَقْطُوعَةٍ وَ لا مَمْنُوعَةٍ"
💠يعنى درختانى كه ميوههايش فصلى نيست و مانند درختان دنيا نيست كه در زمستان بار نداشته باشد، ممنوعه هم نيست نه از ناحيه خود بهشتيان، كه مثلا از آن سير و خسته شده باشند، و نه از ناحيه خارج از خودشان، كه مثلا دورى محل و يا وجود خارهاى شاخه كه نگذارد ميوه آن را بچينند و يا مانعى ديگر.
💠اگر به آیه قبل از این آیه توجه کنید متوجه می شوید که این آیه در مورد میوه های بهشتی است واما فارغ از این آیه که موضوعش خاص ومربوط به میوه های بهشتی است برای پاسخ به این پرسش لازم است آیات دیگر قرآن در مورد نعمتهای بهشتی و درخواستهای بهشتیان را بررسی کنیم:
💠با مراجعه به آیاتی که در رابطه با بهشت و توصیف نعمتهای آن سخن گفتهاند، به این مطلب میرسیم که رابطه اراده بهشتیان با نعمتهای آن در سه سطح بیان شده که در ادامه به آیات مربوطه اشاره خواهیم کرد.
❇️← دسته اول
💠در سوره مبارکه واقعه در دو آیه متوالی آمده: «وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ»؛ «و میوههایی از هر نوع که مایل باشند» و «وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ»؛ «گوشت پرنده از هر نوع که بخواهند».
💠اراده و انتخاب مؤمن در مورد خوردنیها ـ اعم از میوهها و گوشتها ـ در این سطح قوی دانسته شده؛ به طوری که هر میوهای که بتواند تصور کند با اراده کردن مهیا میشود و هر گوشت پرندهای را که بخواهد، برای او آماده میشود؛ ولی این دو آیه نسبت به سایر لذایذ مادی ساکت است.
← دسته دوم
💠در آیهای داریم که: «وَفِیهَا مَا تَشْتَهِیهِ الْاَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْاَعْیُنُ»؛ «در بهشت هر آنچه دلها بخواهد و چشمها از آن لذت برد، وجود دارد».
💠این آیه دامنه اراده را وسیعتر کرده و هرگونه خواست نفس ـ اعم از خوردن و لذایذ دیگر مثل لذتی که مربوط به چشم است ـ را دربر میگیرد.
💠البته چون تنوع در بهرهگیری از لذت، لذتی عظیم است، مؤمن میتواند از هر راهی و به هر طریقی که دوست دارد و هر غذایی که میخواهد، آن را اراده کند؛ مثلاً به غلمان خود دستور دهد، در طَبَقهای آراسته برای او غذا بیاورند.
❇️← دسته سوم
💠آیه «لَهُمْ مَا یَشَاءُونَ عِنْدَ رَبِّهِمْ»؛ «برای آنها در آنچه که بخواهند نزد پروردگارشان هست»؛ و آیات مشابه آن مثل «لَهُمْ مَا یَشَاءُونَ فِیهَا وَلَدَیْنَا مَزِیدٌ»؛ «اهل بهشت درحالیکه در بهشتاند، مالک و صاحب اختیار در هر چیزی هستند که مشیت و ارادهشان به آن تعلق بگیرد و نزد ما از این بیشتر هم هست».
💠خلاصه اینکه هر چه را بخواهند در اختیارشان قرار میگیرد، بدون هیچ قیدی و استثنایی پس هر چیزی که ممکن باشد اراده و مشیت انسان به آن تعلق بگیرد، آن را دارند.
💠از ادامه آیه که فرمود لَهُمْ مَا یَشَاءُونَ فِیهَا وَلَدَیْنَا مَزِیدٌ نیز استفاه میشود که وقتی قرار شد که اهل بهشت هر آنچه را که امکان دارد مشیت و خواست آدمی به آن تعلق گیرد و آنچه از مقاصد و لذایذ که علم آدمی سراغش را داشته باشند در اختیار داشته باشند، قهراً زیادتر از آن، امری عظیمتر خواهد بود که علم و مشیت انسان درک آن را ندارد؛ چون کمالاتی است مافوق آنچه که علم بشر بدان برسد
⁉️حال در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا اگر آنها تقاضای مقامات انبیا و اولیا برتر از خود را بکنند نیز به آنها داده میشود؟
✅غافل از اینکه بهشتیان چون چشم حقیقتبین دارند، هرگز به فکر چیزی که برخلاف حق و عدالت و برخلاف اصل توازن «شایستگیها» و «پاداشها» است، نمیافتند.به تعبیر دیگر، امکان ندارد افرادی که در درجات متفاوت در ایمان و عمل هستند، جزای مشابهی داشته باشند، بهشتیان چگونه آرزوی محال میکنند؟ و درعینحال آنها از نظر روحی چنان هستند که به آنچه دارند، راضیاند و هیچگونه حسد و رشک بر وجود آنان حاکم نیست؛پس از سوی بهشتیان آرزوهای غیر منطقی صادر نمیشود.
✳️نتیجه بحث:
💠با توجه به آیات مذکور، برای بهشتیان هر چه را که برایشان امکان داشته باشد ـ چه بتوانند تصور بکنند و چه نتوانند و فوق تصور آنها باشد ـ مهیا و آماده شده است. نعمتهایی که هر کدام از غرایز وجودی او ـ اعم از مادی و معنوی ـ را برآورده کرده و در اثر تنوعی که بر آنها حاکم است، هیچگاه از آنها خسته نشده و برایشان ملالآور نخواهد بود. افزون بر اینکه بهشتیان هیچگاه خواستها و آرزوهای غیر منطقی و غیر عادلانه نمیکنند.
#شبهه
هرگز نباید و نمیتوان بر این کشتار و قتل سیاسی که تنها در راستای تامین خواسته و اجابت امر ولی فقیه توسط قوه ی غزاییه روی میدهد نام و عنوان اعدام یا هر نام حقوقی یا جزایی دیگر نهاد .
اینها اعدام نیست . ج ا حتی در اینکار هم تقلب میکند و فریبکاری پیشه کرده است .
اگر بپذیریم آنچه در قتل عامدانه و البته ستمگرانه ی این جوانان رعنا و نور چشمان پاک و پر شور رخ داده اعدام بوده است یعنی قبول کرده ایم که اینها در یک پروسه ی قانونی و ترتیب و توالی حقوقی و قضایی محاکمه و محکوم به اعدام و حکمشان اجرا شده است !!!
نیک میدانیم که چنین نبوده و نیست .
تنها نام و عنوانی که میتوان بر این جنایت اطلاق نمود قتل نفس عامدانه و ظالمانه است آنهم برای جلب رضایت و اثبات سرسپردگی در مقابل ولی فقیه و نه هیچ چیز دیگر .
مگر ممکن است در یک پرونده ی قتل هیچگونه مدرک و سند و مستندات و مستدلی نیاز نبوده و موجود نباشد ؟؟؟!!
مگر میتوان کسی را به جرم قتل محاکمه کرد و او حتی اجازه ی داشتن وکیل و حق دفاع از خود را نداشته باشد .
مگر میتوان صرفا به استناد اعترافات و آنهم اعترافاتی زیر انواع و اقسام شکنجه و ضرب و شتم وحشیانه و تهدید و تحقیر کسی را محکوم نمود ؟؟؟؟!!!
نه هرگز و هرگز از این قتل و جنایت تحت نام اعدام یاد نکنیم و نپذیریم این جان باختگان راه آزادی ملک و ملت محاکمه و اعدام شده اند .
بی گمان این حکومت هیچ نمی کارد حتی باد !!!؟
بلکه کشته ها و رسته ها را می خشکاند و سرانجام در آتشی که از هیزم همین خشکانده ها برافروخته خواهد شد میسوزد و خاکسترش بر باد میرود !!!!
تردیدی در این نیست
قوه غزاییه نه قضاییه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
بسم رب الشهدا والصدیقین
سلام بر شهدای مظلوم امنیت
اما در خصوص این متن؛
🌴که عجیب است که چنین متنی شبهه ایجاد کرده باشد چرا که پر از اراجیف و اکاذیب است که سعی در تحمیق و سوءاستفاده از احساسات مخاطب دارد و کاملا در مقابل حقیقتی است که ما در چند ماه اخیر دیدیم و درک کردیم و مستندات آن موجود است.
اما در خصوص اعدامیان
جنایت اینها
اعترافات اینها
و مستندات مجرم بودن اینها
از روز روشن تر است مگر بر مخالفین اسلام و دشمنان ایران زمین
🔸که میخواهند در جهت حقد و کینه هایشان از این فرصت نیز بهره ببرند و سخنان مغرضانه و مسموم خود را چنین اظهار نمایند.
اما پاسخ جزئی تر:
پاراگراف اول که تهمت و سخنان بیهوده است و توهمات ذهن نویسنده.
پاراگراف دوم:
نتیجهگیری قبل ارائه استدلال و مستندات
پاراگراف سوم:
خطاب کردن قاتلان و جانیانی که با آن وضع غریب و فجیع، جوان یک خانواده و فرزند مادری را و یک حافظ امنیت را که شهید #عجمیان باشد به شهادت رسانده اند و در مقابل دوربینها در دادگاه هم اعتراف نموده اند را با نام جوانان رعنا و نورچشم بکار میبرد و جای #جلاد و #شهید را عوض می کند تنها از یک روح خبیث و شیطانی نشات می گیرد.
🔸پاراگراف سوم:
ادعایی می کند اما بدون مستندات و استدلالهای کافی نتیجه میگیرد؛ "نیک میدانیم که چنین نبوده و نیست!!!"
• از کجا میدانید؟ چگونه ؟ کو؟
اما دوباره میرود سر ادعا و اتهام و با بی شرمی تصاویر و کلیپ هایی ام که پخش شدند در صدا و سیما و مصاحبه ها و ... حتی با وجود آنکه ادله نزد قاضی و دادگاه فراوان تر از کلیپ ها و حتی اعترافات نزد دوربین بود که اصلا موجب شده بود به قتل و جزئیات #جنایت اعتراف کنند.
🔸مطمئنا امثال نویسنده اینگونه متن ها در ریخته شدن خون جوانان وطن شریک است و جز عوام فریبی و تحمیق رذیلانه مخاطب آنهم از روی ضعف و زبونی هدف دیگری ندارند!
الا لعنت الله علی القوم الظالمین
و عرض آخر اینکه مخاطب خود باید عاقل و هوشیار باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
🖊سید عادل مکتوفی
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از شهید گمنام
سلام علیکم
چند پاسخ به این متن
اول: طبق شریعت اسلام اقرار هر کس علیه او نافذ و موجب حکم بر علیه شخص اقرار کننده میشود و این مجرمان اعدام شده نیز اعتراف به قتل نموده اند
ممکن است کسی بگوید طیر شکنجه و کتک و تحقیر و ... بوده است
در پاسخ میگوییم دلیل این ادعا را اقامه کنید و صرف ادعا برای قضاوت عادلانه صحیح نیست چرا که اگر قرار باشد با صرف احتمال از اعترافات و ادله و مستندات پرونده رفع ید نمود در همه موارد باید چنین باشد و اینگونه دیگر قانون لغو است و جامعه تبدیل به جنگل میشود
دوم : نویسنده که نوشته است چنین بوده است دلیلی بر ادعا اقامه ننموده است و تنها با مغالطه ای اشکار احتمال را مطرح و رد شده است
سوم : طبق قانون تمام ملل اسلامی و غیر اسلامی قضات قوه قضاییه طبق مستندات موجود در پرونده حکم میکنند و اگر کسی به مستندات اشکال دارد می بایست انرا به دادگاه جهت بررسی اعلام و در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور بررسی شود و عقلای مخاطب این متن خود واقف هستند که این نوشتار هیچ گونه صلاحیتی برای کشاندن حکم قاضی به دادگاه تجدید نظر را ندارد چرا که اصلا حاوی دلیل محکمه پسند نیست
چهارم : نگارنده این متن اگر فرزند خودش را کسی به قتل رسانده بود ایا همینگونه سخن مینوشت یا نوشتارش به گونه ای دیگر میشد و دنبال احقاق حق فرزند خود میشد به هر نحو ممکن؟؟!!!
نتیجه : حیف وقت که برای اینگونه متن ها گذاشته و خوانده شود
وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین