eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ما ندارد بلکه از باب اینکه اینها متعلق به محبوب و معشوق ماست و اینها را بخاطر معشوقمان می بوسیم نه بخاطر خودشان این شرک نمی باشد و اساساً پرستش و زیارت جمادات نمی باشد تا شرک محسوب شود. 🔹لذا در زمان فتح مکه هم پیامبر وقتی داخل کعبه شد خانه خدا را که سنگ بود خراب نکرد اما همه بت هایی که در خانه خدا بود را خراب کرد با اینکه خانه خدا هم مثل بتها از سنگ بود اما فرق این بود که بت را اله فرض می کردند و آن را می پرستیدند 🔸 و این اشکال داشت اما خانه خدا را کسی اله فرض نمی کند بلکه آن را متعلق به خدای متعال می دانستند و بخاطر اینکه انتساب به خدا دارد آن خانه برایشان ارزش داشت نه اینکه چون خانه خدا را اله می دانستند زیارت می کردند خیر. خانه خدا را چون متعلق و منسوب به او بود دوست داشتند و آن را زیارت می کردند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
جواب: اولا: اینها از شایعات است طبق جستجوهای محققین در منابع ««مـعـتـبـر»» روايي شيعه چنین روایتی نیست. ثانياً: بر فرض وجود چنين روايتي مفاد آن با ساير روايات قطعي و معتبر در تعارض است. زيرا روايات متعددي دلالت بر «وجوب قضاء ما فات کما فات» دارد يعني قضاء نمازي که فوت شده و از دست رفته، بايد همانگونه که از دست رفته باشد. اگر دو رکعت بود دو رکعت، اگر شکسته بوده شکسته و .. و لذا هيچ چيزي جز بجا آوردن نمازهاي قضا شده نمي تواند جايگزين آن گردد. ثالثاً: برفرض صحت سند منظور اين است كه ثواب نمازهاي قضا را دارد نه اين جاي آن را پر كند. مثل اين كه در باره برخي كارها گفته شده ثواب حج را دارد معناي آن اين نيست كه اگر مستطيع هست نيازي به حج رفتن نيست. یاحقّ. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساتید محترم یه جواب مبسوط و مستند برای این شبهه میخواستم‌
هدایت شده از نجمه کبیریان
وقتی مخاطبین کمترین اطلاعات دینی و فقهی را ندارند نتیجه‌اش می شود نشر همین اراجیف مجازی ساخته معاندین فطریه را مستقیم و بدون واسطه می توانید به فقیر و نیازمند بدهید 👇👇👇 فطریه را به چه کسانی باید پرداخت؟ در مورد محل اصلی مصرف فطریه باید به نظرات مراجع عظام تقلید مراجعه کرد (و هر کس طبق نظر مرجع خود عمل کند) که دو نظر را ارائه داده‌اند. از یک طرف طبق نظر امام خمینی رحمه‌الله و بعضی از مراجع عظام تقلید، فطریه را می‌توان در تمام هشت موردی که زکات مال در آن مصرف می‌شود پرداخت کرد. یعنی شامل: فقیران مسکینان: یعنی افرادی که وضعیت اقتصادی‌شان از فقیران هم بدتر است. مسافرانی که در راه مانده و خرج برگشت به شهر خود را ندارند. بدهکارانی که نمی‌توانند قرض خود را بپردازند. در راه خدا: یعنی در تمام کارهای خیری که سود و نفع آن به عموم مسلمین برسد. مانند ساختن و تعمیر مسجد، راه، پل، مدرسه و بیمارستان و ... کافرانی که با دادن زکات به اسلام ترغیب می‌شوند یا در جنگ به مسلمانان کمک می‌کنند. پرداخت به نائب امام یا کارمندان حکومت اسلامی که مأمور جمع‌آوری زکات و رساندن آن به نیازمندان است. بعضی از علمای شیعه مانند آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی هم معتقدند که فطریه مخصوص فقیران و مسکینان شیعه است و لازم نیست آن را در موارد دیگر هزینه کرد. به عنوان مثال آیت‌الله مکارم شیرازی در این باره تأکید کرده‌اند که: «زکات فطره برای شیعیان نیازمند باید مصرف شود. اما در صورت داشتن این شرط مثلاً می‌توان به زلزله‌زدگان نیز پرداخت کرد.» ✅ در عین حال مستحب است هر کسی فطریه خود و خانواده‌اش را در وهله اول به اقوام و خویشاوندان فقیرش بدهد و اگر در میان آن‌ها فقیری نباشد، به همسایه فقیر یا اهل علم و فضیلت و تقوا که فقیر هستند، بپردازد.
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ❌️ ضمن اینکه پرداخت نقدی یارانه از ابتدا اشتباه بود و حال هم به این سبک اشتباه است، اما؛⬇️ ⬅️ ما فقط نظام اسلامی داریم و تا تشکیل دولت اسلامی با رای مردم شریف خیلی فاصله داریم. لذا احکام شرعی فطریه را نمیشود با یارانه ای که احمدی نژاد بدون در نظر گرفتن شان ملت و آینده و بدون اینکه ردیفِ بودجه ی مشخصی را دارا باشد، قیاس کرد. ♦️فطریه به فقرا و مستمدان تعلق میگیرد و لزوما باید با وضعیت اقتصاد و معیشت مردم تعیین شود که مراج تقلید همواره حد تقریبی را اعلام نموده اند. ❌️در مورد پرداخت یارانه ی نقدی که بدون تعیینِ محل خرید و یا چه اقلامی را باید در بر بگیرد مبحث گسترده ای است که امیدواریم روزی به نتیجه ی مطلوب برسد. پیشاپیش عید سعید فطر مبارک. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از چشم من و امر ولی
اینکه فطریه آپدیت می شود بخاطر اینکه خدای متعال هر سال که چه عرض کنم هر روز روزیش را آپدیت می کند و به هر بنده ای هر روز روزیی که تقدیر او کرده به او می رساند لذا شبهه کننده طرف خودش غش کرده اما این حرف را نمی زند که چرا خدای متعال روزی ما را به روز می دهد نه به قیمت مثلا سی سال پیش جنابعالی سی سال پیش حقوقت مثلا یک میلیون تومان بوده و نان سنگک مثلا 100 تومان بوده الان حقوقت مثلا 5 میلیون شده نان هم الان مثلا 5 هزار تومان شده لذا همانطور که حقوقت آپدیت شده در مقابلش هم فطریه هم هزینه نان و برنج و خرمای فقراست به روز باید خریداری شود لذا انصاف این است که همانطور که حقوق تو آپدیت شده فقیر هم بتواند قیمت نانی را که به روز هست بخرد و این نهایت بی عدالتی است که حقوقمان را انتظار داشته باشیم به روز شود و سال به سال طبق تورم زیاد شود اما فطریه که پول نیازمندان است را حاضر نباشیم به روز دهیم جا دارد یکی بگوید بی انصاف در کل سال خدای متعال می گوید من به تو روزی می دهم هرچه پول بدست آوردی مال خودت فقط در آخر سال یک پنجم مالت را واجب است خمس بدهی و در هر سال هم در آخر ماه رمضان یکبار فطریه بده. تازه این خمس و فطریه را هم خدای متعال برای خودش نمی خواهد او غنی مطلق است و نیاز به پول ما ندارد بلکه این را هم می گوید ما به مصرف فقرا و نیازمندانی برسانیم که نیازمند به نان روزمرّه خود هستند حالا این فطریه همانطور که روزی هر بنده ای به او می رسد اگر کسی صاحب مال است و نیازمند نیست و قادر به خرج و پرداخت هزینه زندگی خود می باشد بر این اشخاص واجب است که مالی که به نرخ روز حقوقی است که خدای متعال تقدیر نموده و با کار کردن بدست می آوری نسبت به فقیر هم فطریه به قیمت روز بده که همانطور که تو روزیت به روز است و به دست رسیده او هم بتواند به قیمت روز با آن پول فطریه نان بخرد علاوه بر این هرکسی هم که قدرت پرداخت فطریه ندارد خدای متعال این واجب را از گردن او برداشته و تکلیفی ندارد بلکه حتی موظف کرده کسان دیگر که دارند خرج نان یا برنج یا هرچه که عرف مصرف مردم آن شهر هست را برای آن فقیر هم یا خود آن نان و برنج و ... را بدهند یا پول آن را بدهند که آنچه که مصرف عمومی آن شهر هست را در روز عید فطر بتواند خریداری کند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم و رحمةالله، طاعاتتون قبول باشه یه بنده خدایی از گروه خواست جواب بدید لطفا یه شبهه در جلسه مطرح شده، لطفا پاسخ بدید. چرا خداوند می‌فرماید ربا حرام است اما خودش می‌فرماید فدیه و کفاره بدهید؟ و میگن خودش به جای یه روزه شصت تا روزه طلب میکنه یا میگه شصت فقیر سیر کن
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. طاعات قبول. ♦️احکامی که ذات اقدس اله معین فرموده آیا به نفع بشر نیست؟ اینکه برای یک امر واجب که به سلامت روح و جسم انسان مرتبط باشد و در صورت ترک آن مجازات معین کند، فقط برای این است که انسان /مسلمان/ با یک اشتباه عمدی متنبه شود تا هم در دنیا و هم آخرت مسعود باشد. اگر کفاره ای گرفته میشود به اقشار مستحق تعلق میکیرد و در جیب خدا نمیرود. اما ربا؛⬇️ ⬅️ رباخواری موجب میشود تا جامعه با فساد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی مبتلا شود. گیرنده ی ربا نمیتواند یک مسلمان متقی باشد و هم ربا دهنده نمیتواند یک مومن بالله. چون در ربا یکی به سود میرسد که هیچ تلاشی برای آن نکرد و دیگری زیان می بیند چون به خدا اعتماد نکرد. ❌️ربا در جامعه ایجاد تورم نیز میکند. ربا جامعه در جامعه گرانی را هم به همراه دارد. ربا موجب شد تا بسیاری از گیرندگان یا سکته های قلبی کنند یا مغزی چون از پرداخت سود پول ناتوان بودند. ربا ارزش پول جامعه را بصورت حباب بالا میبرد و در مقطع دیگر از آن می کاهد. 🔷️با خدا و احکام خدا باشیم هم آرامش داریم و هم ارزش های ما توسط رباخوارها از بین نمیرود. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521