هدایت شده از محمدتقی عارفیان
.
سلام و رحمة الله
حتماً باید به کسی که اجازۀ دریافت وجوه دارد ــ چه دفتر مرجع چه نمایندگانی که ازطرف مراجع اجازه دارند ــ تحویل داد.
البته برخی از مراجع به شما اجازه میدهند که در اموری صرف کنید.
اما خودمان نمیتوانیم سرِ خود و بدون اجازۀ مرجع صرف هیچ کاری بکنیم.
حتماً و قطعاً باید خودمان از مرجع اجازه بگیریم.
برای مثال یکی از موارد که خودم شاهد بودم عرض میکنم.
یکی از مقلدان حضرت آیتالله مکارم حفظهالله از ایشون پرسیده بود که آیا میتونم خمس رو در فلان راه هزینه کنم.
ایشون هم به اون فرد برای اون کار خاص اجازه داده بودن و صدای ایشون از رادیو معارف پخش شد.
جز این مجاز نیستیم.
#سوال
سلام
در جواب خانم جوانی که مومن و نمازخونه ولی به این نتیجه رسیده که تو ایران جوانیش داره هدر میره،وقصد داره به کشور سوئد عزیمت کنه چی بگم؟میگه شاید بعضی اوقات آدم فقط کافیه یه کارایی رو انجام نده مثلا دزدی نکنه رانت نکنه حق کسی رو ضایع نکنه...!دیگه از نفس کشیدن تو هوای مسمومی که یه سری آدم اینجوری توش هستن خسته شدیم!!!
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام بزرگوار
👈مهاجرت به هر شکلی که باشد یک تصمیم مهم و تاثیر گذار در زندگی است و باید قبل از هرگونه اقدامی درباره اتفاقات بعد از آن فکر کنید.
🔹کندن از کشوری که در آن متولد شده ایم و شروع زندگی دوباره و موفق در دیاری غریب کار دشواری است و هر کسی که تصمیم به این کار می گیرد کاملا بر سختی مهاجرت واقف است.
👈رها کردن خانه و کاشانه ای که سال ها در آن زندگی کرده اید از سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهید، جدایی از اقوام و دوستان و گام نهادن به دنیایی نو کار دشواری است. افراد زیادی به دلیل دلبستگی های عاطفی از مهاجرت منصرف می شوند.
👈پس با خود رو راست باشید و جواب محکمی برای این سوال که می توانید خانه و آشنایانتان را رها کنید یا خیر بیابید زیرا اگر وارد مراحل مهاجرت شوید پشیمانی در میانه ی راه هزینه و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
در پاسخ افرادی که میگن عفت ربطی به حجاب نداره چی باید بگیم
و اینکه خانمی میتونه عفت داشته باشه ولی بی حجاب هم باشه ⁉️
سلام علیکم
#پاسخ ⬇️👇
حجاب اگر به معنای پوشش میاد برای اینست که پوشش، مانع دیدن اندام زن می شود. در دین اسلام حجاب معنای وسیعی داره و شامل پوشش، رفتار و گفتار نیز میشه.
👈حجاب و عفاف بر یکدیگر اثر گذار و نیز تأثیر پذیرند، امّا نمی توان هر بی حجابی را نیز متهم به بی عفّتی کرد.❌
در معارف اسلامی، عفاف به دو قسمت تقسیم میشه، یکی ساحت درونی عفاف هست که منشأ فضائل اخلاقی👈 مانند حیا، غیرت، حجاب و ... است و دیگری ساحت بیرونی عفاف است که در رفتارهای ظاهری افراد در زندگی و معاشرت اجتماعی ظاهر میشه.
🔸یکی از ارزش های مهم انسانی که خود منشأ بسیاری از فضایل و صفات نیک در فرد و جامعه است، عفّت و خویشتن داری است . این عنصر برجستۀ اخلاقی تأثیر بسیاری در رفع ناهنجاری های جامعه داشته و از پایه های مهم اخلاقی انسان که موجب تعالی و کمال بشر می شود.
عفت همانطور که از اسمش پیداست به معنای پاکدامنی و خویشتنداری از افعال کریه هست
با رعایت عفاف در برخی از افعال می توان حاشیه امنی برای اخلاق و رفتار انسان ایجاد نمود. به بیان دیگر؛ منافع و مصالح مادی و معنوی باعث می شود که انسان دست به هرکاری نزند، هرچند که انجام آن کار نیاز فعلی او را رفع نماید.
🔸👈 به عنوان نمونه، یک فقیر اگر به واسطۀ فقر خود از کسی گدایی کند شاید حرام نباشد، ولی او با این کار خویش حاشیۀ امنی که برای حفظ سایر خصوصیات اخلاقی خود از قبیل حیا و عزّت که ایجاد کرده بود را کم کرده و راهی برای انهدام فضایل خود ایجاد می نماید. بنابر این، عفّت، سپری برای حفظ فضایل اخلاقی است و اخلاق نیکو نیز اساس رشد و تکامل جوامع بشری می باشد.
🔻⬅️ اگر زنان بی حجابی که مدّعی عفّت هستند با وضع آرایش کرده در اجتماع ظاهر شوند، نگاه شهوت آلود مردان هوس باز را چگونه می توانند تحمّل نمایند⁉️چنانچه آنها مورد تعرّض و توهین این مردان مریض القلب قرار گیرند، بدیهی است خود نیز مقصّر خواهند بود؛ زیرا این زن، آنها را به سوی خود جلب کرده و موجبات وهن و اذیّت خویش را فراهم نموده است.
بنابر این، زنان بی حجاب ممکن است عفیف باشند، امّا هرگز نه آرامش روانی خواهند داشت و نه امنیّت اخلاقی اجتماعی ضمن این که در ایجاد زمینه های فساد اجتماعی نیز نقش خواهند داشت.
🔸در آخر باید گفت حجاب و عفاف علی رغم گسست مفهومی که در برخی از مواقع دارند، ارتباطی محکمی نیز میان آنها وجود دارد. فلسفه احکام حجاب برای این است که کرامت انسانی زن حفظ شود و از انسانیت به یک کالای جنسی سقوط نکند و این جز با حجاب امکان پذیر نیست، هرچند که بتوان در برخی از زنان بی حجاب نشانی از عفّت نیز یافت.
#حجاب_وعفاف
#ایران_عفیف
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام و احترام.
🔸عفت زنان و غیرت مردان، زندگی فردی نیست که ما با خواست خود حرکت کنیم.
جوامع بشری، مدنی هستند یعنی با هم در ساعاتی از روز یا شب در اجتماع بسر میبرند.
🔻در اجتماع هم ما نمیتوانیم بگوئیم تمام مردان علامه حسن زاده ی آملی هستند و زنان هم مجتهده امین.
🔸انسانها بدلیل غرائز مشترک با حیوان، نمیتوانند گاهی در مقابل قوای شهوانی خود ایستادگی کنند.
لذا برای اینکه قوای حیوانی کنترل شود و زنان مورد تعرض واقع نگردند، حجاب بخش عظیمی از ظاهر عفت را تامین میکند.
⬅️ ممکن است کسی به خود مطمئن باشد اما نمیتواند اعتماد همگانی داشته باشد.
ضمن اینکه طلا تا وقتی ارزش دارد که در جعبه ی خود باشد.
#یا_زینب..
الاقل....محسن خاکزاد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
همسران بعضی از امامان کنیز بودن
و کنیزان حق حجاب نداشتند
آیا کنیزان مفسده ایجاد کردند و باز همسر امام شدند
اگر نه پس بی حجاب ها هم مفسده ایجاد نمیکنن...⁉️
سلام و ادب.
🔸کنیزان حق داشتند اما مجبور نبودند.
کدام کنیز را سراغ دارید در منزل امام بی حجاب باشد.
فضه رحمته الله کنیز بود اما عالم تشیع به فضل و معرفت و دانش او بدهکار است.
🔻کنیزان ائمه علیهم السلام، هر یک از دانش و تقوای بالایی برخوردار بودند.
ضمن اینکه حدود ۷ امام معصوم از رحم کنیزان متولد شده اند.
یعنی خدا دانست گوهر را در کدام رحم قرار بدهد.
#یا_زینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
چطوری میتونیم بابت قضیه سلبریتیای وطن فروش
جریان سازی کنیم؟؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلامو عرض ادب
و رخصت از استاد بزرگوار
وقتی که ما بین برنامههای مختلف یک انسجام، هماهنگی و ترتیبی برقرار کردیم، به حدی که کل این برنامهها تبدیل به یک حرکت و یک موج عظیم اجتماعی بشند جریان سازی کردیم
وقتی بین زمانهای مختلف نسبتی برقرار کنیم و زمانها را در پیوند با یکدیگر تبدیل به یادمانهایی برای یک هدف یا یک حقیقت تبدیل کنیم.
👈 وقتی بین سطوح مختلف جامعه درباره یک موضوع یا مفهوم پیوندی برقرار کرده و هر کسی را در سطح خودش به نوعی درگیر با آن مفهوم یا هدف کنیم جریانسازی کردیم.
جریانسازی، پیوند برقرار کردن بین حرکتها و برنامههای مختلف، پیوند برقرار کردن بین زمانهای گوناگون، یا حداقل نوعی استمرار دادن و پیوند برقرار کردن بین سطوح مختلف جامعه هست .
👈نقطه مقابل جریانسازی، کار پراکنده و ابتر و بیاستمرار هست کارهایی که فراگیر نیست و انواع طبقات را درگیر نکرده و قدر یک حرکت و مفهوم خوب را ندانستن محسوب میشه.
بعنوان مثال حرکت عظیم جشن غدیر ،یا همین کاری که ما میکنیم و با تاسی از سخنان رهبر فرزانه ما که تاکید بر امر جهاد تبیین چه در فضای رسانه ای و مجازی و چه در بطن جامعه در گفتگوهای رودررو با مردم داشتن....
در جریان سازی رسانه ای شناخت مخاطب خیلی مهمه ،و نحوه تبیین و یا اقناع آن و ...
هدایت شده از نجمه کبیریان
جریان سازی در مصداق بسیجی دلاور جناب شهبازی
یعنی با یک حرکت دقیق و به موقع و با بهره گیری از جادوی رسانه ، نیرو و ظرفیت دینی و انقلابی مردمی را غنیمت و به کار گرفتن ، برای توجیه افکار خواص و مسئولان و به نتیجه رساندن کار
👇👇👇
هدایت شده از نجمه کبیریان
📌پاسخ پیمانجبلی ریاست صداوسیما به سؤال جمعکثیری از مردم در ویراستی :
آقای شهبازی و برنامه پاورقی ادامه خواهد یافت.
🇮🇷
#شبهه.
از نان سنگک خوش قد و قواره یک تومانی اعلیحضرت وابسته به آمریکا تا نان سنگک آب رفته پنج هزار تومانی "مرگ بر آمریکا"
sadeghzibakalam ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ 👇⬇️
‼️ یک باور غلط ذهنی
ارزانی های #دوران_پهلوی گران تر از امروز بود👇
👈 علتاینکه بعضیها گمانمیکنند در دوران پهلوی ارزانی بوده اینست که عده ای نرخهای زمان شاه را برای جوانان نقل میکنند ولی از درآمدهای آن زمان صحبتی نمیکنند.
اما با یک مقایسه ی ساده و درست، متوجه خواهیم شد که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده
چند نمونه جهت اطلاع:
خرید خودرو:
🔷 سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزارتومان بود
🔷 حقوق یک کارمند رسمی در ماه ۲۰۰ تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود.
⬅️ اگر میخواست پیکان بخرد باید حقوق ۹۰ ماه یعنی ۷/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 و یا یک مدیر دبیرستان که حقوقش ۵۰۰ تک تومانی و خیلی هم بالا و عالی بود باید حقوق ۳۶ ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت، نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود، پرداخت میکرد.
🔷 اهالی یک روستا با ۳۰ خانوار، با مشارکت هم توانسته بودند یک نیسان دست دوم! به قیمت ۱۵ هزار تومان آن هم قسطی بخرند،تا بتوانند با هم به شهر نزدیک خود بروند و شیر و لبنیات بفروشند و مایحتاج خود را خرید کنند.!!!
🔷 ولی امروز عمده روستائیان خود صاحب یک نیسان یا ماشین دیگر هستند.!!!!
🔷 در آن زمان سالانه، کلاً ۳ هزار پیکان در کشور تولید میشد که آنهم به سختی فروخته میشد چون مردم توان خرید نداشتند...
🔷 اما الان سالانه حدود ۱ میلیون (حدود ۳۵۰ برابر زمان شاه) انواع خودرو تولید میشود و برای خرید آنها به علت کمبود تولید و درخواست بالای خرید مردم، صف و نوبت است!!
قیمت دلار:⬇️
🔷 سال ۱۳۵۰، هر دلار آمریکا به قیمت آزاد ۱۰۵ ریال فروخته میشد.
🔷 کارمندی که حقوق ماهیانهاش ۲۰۰ تک تومانی بود میتوانست با حقوق ماهانهاش تقریباً ۲۰ دلار بخرد.
🔷 الآن یک کارگری که حداقل دستمزد را میگیرد می تواند با دستمزد یک ماهش حداقل۱۲۰ دلار بخرد.
🔷 ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و در کنار آن شاخص توسعه انسانی، کاهش فقر ، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی و... هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند.
اقلام مصرفی:
زمان شاه یک حلب ۴/۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹۰ ریال قیمت داشت
و کارگری که مزد روزانه اش ۵۰ ریال بود تقریباً مزد ۶ روزش را میبایست بابت ۱ حلب روغن ۴/۵ کیلویی پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز یک کارگر ساده با ۶ روز کارش می تواند بیش از ۳ حلب روغن ۴/۵ کیلویی ۳۵۰ هزار تومانی بخرد.
🔷 سال ۵۴ مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته میشد و مزد کارگر در شهر فردوس ۶۰ تا ۷۰ ریال بود.
🔷 یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را میپرداخت نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری
می کرد.
🔷 در حالی که امروز با دستمزد روزانه ۲۰۰ هزارتومانیاش بیش از ۴ کیلو مرغ منجمد می تواند بخرد. (۶برابر)
🔷 سال ۵۴ قیمت یک موتور سیکلت یاماها ۱۰۰ خارجی ۵۶۰۰ تومان بود.
🔷 کارمندی که حقوقش عالی بود یعنی ماهانه ۵۰۰ تومان میگرفت اگر میخواست موتور بخرد میبایست تقریبا حقوق یکسالش را پرداخت میکرد.
🔷 و اگر یک کارگر با مزد روزانه ۶ تومانیاش میخواست موتور بخرد میبایست مزد ۹۳۴ روز کار یعنی ۲/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز می تواند با ۵ ماه کار یعنی مزد ۱۵۰ روز کار یک موتورسیکلت ۱۲۵ بخرد.
🔷 در زمان شاه نان سنگک ۵ ریال بود.
🔷 کارگری که در روز ۶۰ ریال مزد میگرفت
میتوانست ۱۲ عدد نان سنگک بخرد. همین بود که مردم حاشیه شهرها و حلبی آبادها نان خوردن نیز نداشتند.!!!!
🔷 ولی امروز کارگر با مزد یک روزش می تواند بیش از ۶۰ عدد نان سنگک ۵ هزارتومانی بخرد.
✅ اینچنین بود و عده ای تصور می کنند آن دوران ارزانی بوده... البته قطعا وقتی فقط به قیمت ها نگاه کنیم آن دوران اجناس ارزانتر بوده اما وقتی مقایسه درآمدها را هم ملاحظه کنیم متوجه میشویم علیرغم چهل و چهار سال تحریم و بیش از دو برابر شدن جمعیت و هشت سال جنگ پر هزینه، توان خرید مردم امروز چندین برابر شده.
#پهلوی_بدون_روتوش
#خودتحقیری_ممنوع⛔️
#تطهیر_پهلوی_ممنوع⛔️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
❌ سنگگ یک تومانی اعلیحضرت!!
🔻 جناب زیباکلام!
👈 سال ۵۷ حقوق کارگر ۶۳۰ تومان برابر با ۶۳۰ عدد #نان_سنگک
👈 با همان ۵هزار تومان محل شما: سال ۱۴۰۲ حقوق کارگر ۷/۵ میلیون تومان برابر با ۱۵۰۰ عدد نان سنگک.
🔻یکی از مغالطههای مدافعان پهلوی در مقایسه اقتصادی جمهوری اسلامی با دوران پهلوی اینست که صرفا قیمتهای دو دوره را باهم مقایسه میکنند
و نتیجه میگیرند فلان جنس در آن زمان ارزانتر بوده است👈 در حالی که باید قیمتهای هر زمان را نسبت به درآمد همان زمان مقایسه کرد و نه صرفا قیمتهای یک جنس را.
#خودتحقیر_نباشیم
#پهلوی_خاندان_فراری
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
دوستان یه جواب تمیز شسته رفته میخوام برای کسایی که میگن مگه رئیس صدا سیمارو رهبر انتخاب نمیکنه پس ا
پاسخی بر انتخاب رئیس صداوسیما توسط رهبری👆👆👆👇👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#مرتبط
🔹صدا و سیما
#سوال❓بنظرم تقصیرِ رهبره! صدا و سیما که دیگه زیر نظرِ ایشون هست چرا اسلامی نیست؟
📝 #پاسخ: 👇
1️⃣ برای اصلاحِ یک ارگان، وجودِ یک مدیرِ صالح، لازم است اما کافی نیست. مدیر اگر امامزاده هم باشد، برای اجرایِ سیاستهایِ خود، نیازمند کادرِ اجرائیِ کاردان و متدیّن است.
☝️شما که معترضِ وضعیتِ کنونیِ رسانهی ملّی هستید، چرا در رشتهی هنر، بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی ورود پیدا نمیکنید و صرفاً به اعتراض کردن و شعار دادن، که سادهترین کار است، اکتفا کردهاید؟!
❓آیا رهبریِ عزیز باید برای اصلاحِ رسانهی ملّی، از کُرهی مرّیخ، کادرِ حزب اللهیِ کارآمد وارد کنند؟! اقتصاد و فرهنگ و عدالت، یک سازهی دیجیتالی نیست که رهبری با فشار دادنِ یک دکمه همه چیز را اصلاح کند.
❓آیا رهبری عزیز با حزب اللهیهایی که فقط اهلِ شُعارَند میتواند سنگرِ رسانه را تصرف کند؟ من و شمایی که عرصه را خالی کردیم و به غُر زدن اکتفا نمودیم مقصر وضعِ موجودیم. رهبر باید سرِ ما غُر بزند و مطالبه کند که چرا یاریام نمیکنید: "هَل مِن ناصرٍ یَنصُرنی".
❌ وقتی سُکانِ اجرائی و عملیاتیِ یک سازمان، به دستِ شُل دینان و لیبرال ها افتاد، اینان انگیزهای برای اسلامی سازیِ آن سازمان نخواهند داشت، حتی اگر در رأس آن سازمان، امام زمان باشد.
✅ فعالیتِ رسانه ای، یک کارِ دلی است و با بخشنامه و اجبار نمیتوان کادرِ غیر مذهبی را وادار به رعایت موازین شرعی در برنامه سازی ها کرد.
2️⃣ ذائقهی جامعهی امروزی تغییر کرده و رسانه ملی بجایِ اقدام به تغییرِ ذائقه، برای جذبِ مخاطب و در رقابت با ماهواره، ناچار به ساختِ برنامههای خاکستری میشود.
☝️این برنامهها غالبا جنبهی سرگرمی دارند و فاقدِ بارِ اخلاقی و اسلامیاند؛ حتی مستقیم یا غیر مستقیم از خط قرمزهایِ دینی عبور میکنند گاهی. تولیدِ برنامه جذابِ نشاط آور و در عینِ حال اسلامی، کارِ آسانی نیست بزرگوار.
✅ اگر امروز جنگِ رسانه ها است، باید شبکه های تلویزیون را مثابهِ یک اسلحه بدانیم و ببینیم. شبانه روز از رسانه دشمن، دستوراتِ دینی از نماز گرفته تا حج و حجاب زیر سوال میرود.
❌ رسانه ما منفعلانه فقط به سرگرم کردنِ مردم با دورهمی و خندوانه و عصرِ جدید میپردازد و برنامههای دینیاش در حدِ سخنرانی و دعوت از کارشناسان دینی است که آن هم مخاطبِ خاص دارد و همه نمیپسندند.
3️⃣ رسانهی ملی باید بودجهای مستقل و وافر داشته باشد تا اولا وامدارِ کسی نباشد و ثانیا برایِ امرارِ معاش، تبدیل به تریبونِ تبلیغاتیِ سرمایه داران نشود. رسانه ای که با تبلیغاتِ کالاهایِ لوکس و بانکها سرِ پا است، این رسانه نمیتواند محتوایِ اسلامی تولید کند.
4️⃣ طبقِ قانونِ اساسی، رهبریِ عزیز در نیروهایِ مسلّح "فرمانده" است بر خلافِ رسانهی ملی که جایگاهِ رهبری، صرفاَ "نصب" است و نه مدیریت و اداره.
❓چه فرقی دارند ایندو؟ فرقَش این است که سپاه توسطِ شخصِ رهبری اداره میشود و سیاستها و اجرائیاتَش باید طبقِ امرِ فرمانده باشد. بر خلافِ رسانهی ملی که رهبر، فقط نصب میکند و در اداره دخالتی ندارد.
☝️در این سیستم، معایب و محاسنِ قوایِ مسلّح را میتوان به فرماندهِ کلّ قوا که رهبر است نسبت داد. اما در رسانهی ملّی هر کس که سیاستگذار و مُجری است باید مسئولِ پاسخگوئی نسبت به عملکردَش باشد و نه رهبریِ عزیز.
✍سید محمدمهدی صدری
#جهادگرتبیین