eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
👆👇 سیداحمد رضوی: 🔻 بندِ دلمان پاره شده 🔸گاهی اوقات انتقاد بایستی عمومی هم باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد بایستی درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد، امّا اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنونده‌ی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، این‌جوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه میکنیم در کیفیّت انتقاد کردن و این‌جوری کار میکنیم. ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ 🔹بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ◀️ کاری به شخصیت ها و فعالان رسانه ای جریان اصلاح طلب و غربگرا ندارم که قول و حدیث شان برای عامه مردم و انقلابیون اعتباری ندارد. روی سخنم با شخصیتها و فعالان رسانه ای مدعی انقلابیگری و ولایتمداری هست که آیا انتقادات و مطالبه گریها و عدالتخواهی های شما طوری بوده که بندِ دل ما پاره نشود؟؟!! ◀️ حاکمیت و نظام را چگونه برای ما تعریف کرده اید؟ چه نمایی دارد؟ ظاهر و باطن مسئولین نظام را چگونه برای ما ترسیم کرده اید؟!! در ذیل به بخش کوچکی از آن اشاره میکنم: ✅ ترسیم و تعریف شما از سیستم بهداشت و درمان نظام یک سیستم وابسته و مطیع اوامر صهیونیزم و همچنین مسئولین و مدیرانش نیز یهودیان مخفی، نفوذی و نوکر آمریکا و غرب هست که اهداف اصلی آن موش آزمایشگاهی کردن مردم، کشتار آنان، کاهش جمعیت، تبدیل به ربات کردن آنان، مصرف کننده محصولات آنان و ... است!! ✅ ترسیم و تعریف شما از دولت انقلابی یک دولت سلطه پذیر با رئیسی بی اراده در مقابل زیاده خواهی های جریانات سیاسی که با مطیع بودن و بی اراده بودن برخی از نیروهای کارآمد از دولت حذف شده اند و برخی نیروهای مشکل دار و فاسد مسئولیت گرفته اند!! ✅ ترسیم و تعریف شما از نهادهای امنیتی و نظارتی کشور یک مجموعه نیروهای خواب، فشل، بی خاصیت، غافل، گیج، بی خبر، نقوذپذیر، لابی پذیر، سیاست زده و ضعیف است که ایران را برای نفوذیان و مفسدین تبدیل به بهشت برین کرده اند!! ✅ ترسیم و تعریف شما از حاکمیت یک مجموعه نفوذ زده و سرشار از خائن و فاسد و رانتخوار و غیر انقلابی هست که هر کجا را مینگرید ردپای محرز آنان مشهود و هویداست. نیازی به اسم بردن نیست اما کافیست از شما مطالبه لیست افراد غیر انقلابی حاکمیت را پرسید آنگاه شاهد خواهیم بود هیچ مسئولی در لیست شما از قلم نیوفتاده است!!!! ✅ ترسیم و تعریف شما از امام جامعه و ولی فقیه یک رهبری است که سلطه پذیر و بی اراده است به شکلی که در مقابل فشار و اصرار بر خلاف میل باطنی واکسن میزند! مشاورین و اطرافیانش همه نفوذی اند! در بیت کارچاق کنی و لابیگری غوغا میکند! از احوال و اتفاقات کشور بی خبر است! اخبار کانالیزه شده و از طریق نفوذیها به او منتقل میشود! همیشه با مصلحت سنجی عدالت را زیر پا نهاده! و ... ✅ ترسیم و تعریف شما از شرایط کشور یک کشور بحران زده، سرزمین سوخته، ضعیف و تحت فشار قرار گرفته، بی قدرت و مصلحت سنج، بدهکار و دست بسته و ... است ◀️ سخن را کوتاه کنیم؛ متاسفانه شما برادران و خواهران ولایتمدار و سوپر انقلابی رسانه ای برای ما مردم عامی به بهانه عدالتخواهی، مطالبه گری و نقد کشور،نظام و مسئولین را به شکلی ترسیم و تعریف کرده اید که بندِ دلمان پاره شده از این همه سیاه نمایی و فساد و ضعف!! ◀️ کافیست برای رضای خدا فقط و فقط یک روز به جای نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی سکوت کنید و در خلوت خود ببینید چه نظام و کشوری برای مردم ترسیم و تعریف کرده اید و چقدر با حقیقت و واقعیت فاصله دارد نگاه و تفسیر و تعریف شما... ◀️ در انتها نگاه و بینش شما را با فرمایش مقام معظم رهبری میسنجم تا عیار ولایتمداری و انقلابیگریتان را محک بزنم: ✅شما زبدگان، نخبگان در هر بخشی که هستید، روزبه‌روز دریچه‌ی امید را بر روی خودتان بیشتر باز کنید و به نسل جوان بیشتر امید بدهید. سم مهلکی است سیاه‌نمائی و ناامیدسازی و آینده را تاریک نشان دادن؛ و این سم مهلک به وسیله‌ی تبلیغات معارض و خصمانه، سعی میشود در کشور پراکنده شود؛ با این مبارزه کنید. همه‌ی نشانه‌ها مژده‌ی امید به ما میدهند؛ مژده‌ی پیشرفت میدهند؛ در همه‌ی بخشها. و امیدواریم که ان‌شاءاللَّه این مژده‌ها در کمتر از یک نسل، تحقق پیدا کند. ۱۳۸۷/۰۲/۱۷ 🔹بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان و فرهیختگان استان فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک انسان آزاده هرگز طرفداری از جنایت نخواهد کرد حالا به هر شکل و با هر توجیه و ایدئولوژی ای که میخواد باشه، هر کسی که شک داره که حق با کیه و یا همچنان حق رو به نظام و طرفداراش میده فقط یک خواهش دارم اونم نه برای من برای آخرت خودتون تصور کنید اگه حتی تصور کردنش سخته که دختر خودتون مهسا امینی بود خواهرتون نیکا شاهکرمی بود برادرتون پویان بختیاری بود پسر خودتون پیمان منبری ۱۶ساله بود که یک خشاب کامل کلاشینکف خالی کردن توی بدنش. ۲۳تا کودک با گلوله مستقیم کشته شدن به تایید گواهی پزشک قانونی و بهشت زهرا و ثبت یونیسف در تهران آمار قتل، شکنجه، تجاوز گروهی به زنان و دختران اسیر شده بجای خود، اگه بازم فکر میکنید حقشون بوده و نظام خوب کرده کشته و تجاوز کرده تبریک میگم شما از انسانیت بویی نبردید. سلام درجواب این شبهه به شخص چه جوابی بدیم.
هدایت شده از مهاجر
بله واقعا یک انسان آزاده هرگز طرفداری از جنایت وخیانت نمی کند !! راستی به نظر شما یک انسان آزاده طرفداری از دروغ وخیانت می کند؟!! آیا یک انسان آزاده دربست فکرش را به دست رسانه های دشمن وطنش می دهد؟!!! اگر هنوز شک دارید که حق با کیست !! باز هم اخبار را بررسی کنید ولی آزادانه و از منابع معتبر ونه از رسانه های معاند... آن وقت متوجه می شوید: خبر کشتن مهسا امینی ⬅️ دروغ خبر کشتن نیکا شاهکرمی⬅️ دروغ خبر کشتن پویان بختیاری بود⬅️ دروغ خبر کشتن پیمان منبری ⬅️ دروغ خبر کشتن ۲۳ کودک ⬅️ دروغ ولی در کمال ناباوری اخبار دیگری را تصدیق خواهید کرد اخباری از جنایات گسترده در حق کسانی که به خاطر این اخبار دروغ به شهادت رسیدند چهره‌هایی از گروههای مختلف مردمی که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت ‌رسیدند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص پا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند: شهید غلامرضا بامدی عصر شنبه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج درحال گشت‌زنی و تلاش برای صیانت و حفاظت از اموال مردم و مغازه‌ها بود، اما در همین حین مورد هدف گلوله کلاشنیکف عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید. سرهنگ پاسدار شهید «سید حمیدرضا هاشمی»، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عصر جمعه ۸ مهرماه در غائله سیستان و بلوچستان توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید. پاسدار شهید «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت) بود که در جمعه خونین زاهدان برای مقابله با ناامنی اعزام شد و توسط نیروهای جیش الظلم بشدت مجروح شد و روز بعد از حادثه به شهادت رسید. پاسدار شهید «علی ‌بیک وارازی» در درگیری‌های ۹ مهرماه در خیابان جام جم زاهدان مجروح و به مقام شهادت نائل آمد. بسیجی شهید «محمدامین عارف» از شهدای جمعه سیاه زاهدان بسیجی شهید «ناصر براهویی» یکی از بسیجیان اهل سنت ناحیه سپاه زاهدان که در اغتشاشات و آشوب‌ها مجروح شده بود، در روز ۱۳ مهر به خیل شهدا پیوست. شهید «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به مقام شهادت نائل شد. گروهبان‌یکم شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» ۲۱ ساله و متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط‌ کریم بر اثر زیر گرفتن یک خودروی سواری در ۳۰ شهریور مجروح و سپس در روز پنجم مهرماه به درجه شهادت نائل آمد. شهید «حسین تقی‌پور» از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران درحالی که برای ایجاد امنیت و آرامش شهر برای هموطنانش در درگیری حضور پیدا کرده بود، با اعمال وحشیانه برخی آشوبگران در منطقه تهرانپارس به شهادت رسید. ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه ۳۰ شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه، برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت که با ضربه چاقوی اغتشاشگران ضد انقلاب به شهادت رسید. شهید «محمدرسول‌ دوست‌محمدی» یکی از نیروهای بسیجی در مشهد، شامگاه سی ام شهریور ۱۴۰۱ در حوالی ساعت ۲۳ توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. شهید «رضا زارع‌ مؤیدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مؤیدی از شهدای خلبان، سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. شهید «علی‌اصغر قورت‌بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج که در ۱۳ مهرماه توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت رسید. بسیجی شهید «عباس خالقی» از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان بر اثر شلیک گلوله توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش به شهادت رسید. شهید «امیررضا اولادی» از بسیجیان شیراز در تجمعات و اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ به شهادت رسید. شهید «سید عباس فاطمیه» اهل روستای باشلان‌بوشلو در نوشین‌شهر ارومیه و به شغل کشاورزی مشغول بود که توسط اغتشاشگران در ارومیه مجروح و پس از سه روز در حالت کما روز ۳ مهر به شهادت رسید و با حضور پرشور مردم انقلابی، ولایتمدار و قدرشناس این شهر تشییع شد.
هدایت شده از مهاجر
شهید «محمدحسین سروری» مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی(ع) روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان گرمسار بود. ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ براثر شلیک گلوله از سوی آشوبگران در اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید «مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سرهنگ دوم شهید «داوود عبداللهی» فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان بود که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید. بسیجی شهید «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، روز ۹ مهر به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به فیض شهادت نائل آمد. بسیجی شهید «پوریا احمدی» ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱در جریان اغتشاشات اخیر در منطقه پیروزی تهران بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقوی آشوبگران مجروح شد و روز ۱۳ مهرماه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. شهید «غلامرضا بامدی» از نیروهای لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان عصر ۱۶ مهر ماه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج در حالی که می‌خواست از اموال مردم محافظت کند مورد هدف تیر عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید. شهید «سلمان امیراحمدی» بسیجی مدافع امنیت شامگاه شنبه۱۶مهر با شلیک مستقیم سلاح گرم توسط اراذل و اوباش در منطقه ۱۷ تهران به شهادت رسید. پرستار شهید «محمد فلاح»، در اغتشاشات شهر آمل با اصابت تفنگ ساچمه‌ای جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می رسد. حالا فرض کنید شهدای عزیزی که نام بعضی از آنها را برایتان ذکر کردیم از وابستگان نزدیک شما بودند..😭😭😭 بعد قضاوت کنید که حق با کیست و چه کسی جنایت وخیانت کرده است؟؟!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام این یک پاسخ تاییدی ویا تکذیبی برای بیان مطلب ارسالی نیست . محتوایی است برای مطالعه و روشنگری بیشتر...⏬⏬ پس لطفا با دقت مطالعه فرمایید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✴️تحلیل آماری شرکت کنندگان در اغتشاشات : کل شرکت کنندگان اغتشاشات در سراسر کشور بر اساس آمار هر روزه شورای تأمین فرمانداری شهرها کمتر از ۹۰ هزار نفر بوده است یعنی حتی کمتر از ۲ دهم یک درصد تحلیل آماری دستگیر شدگان : ۹۵٪ مجرد ۸۰٪ فرزند طلاق یا مطلقه ۵۰٪ سابقه اعتیاد (مواد مخدر ، الکل و....) 🔵انگیزه ها: ۶۵٪ هیجانی ۲۵٪ مالی ۱۰٪ برای بی حجابی 🔴تحصیلات : ۸۰٪ زیر دیپلم ۲۰٪ بالای دیپلم ⚫️محدوده سنی : ۶۰٪ ‌ ۱۵ تا ۲۰ سال ۲۰٪ ۲۰تا ۳۰ سال ۲۰٪ بالاتر از ۳۰ سال ⭕️جنسیت : ۸۵٪ مرد ۱۵٪ زن (در اغتشاشی که به اسم آزادی زن بپا می شود فقط ۱۵٪ شرکت کنندگانش زن هستند) 🔵دیدگاه اغتشاش گران و برداشت دستگیر شدگان از کشور ایران و مسائل جانبی: ⏬ ۱- ایران کشوری مخروبه ، قحطی زده ، بدون حاکمیت ، اشغال شده توسط روسیه و چین است. ۲- ذهنیت آنان در فضای مجازی که سلبریتی‌ها برایشان ساخته شده اند شکل گرفته است. ♦️۳- بعضی از آن ها نه تنها شهدای شناخته شده ای مثل همت، باکری و... نمی‌شناختند که حتی حاج قاسم سلیمانی را هم‌ نمی‌شناختند. ٤- اکثریت مطلق آنها هیچ شناختی از جمهوری اسلامی نداشته و صرفاً تحت القائات دنیای مجازی بر مرکب تنفر سوار شده و وارد میدان مبارزه با جمهوری اسلامی شده اند. ۵- تعطیلی کلاس‌های درس در ۳ سال گذشته ضربه شدیدی به روحیه و شناخت آنان وارد کرده است. ۶- بیشتر دستگیر شدگان معتاد به بازی‌های رایانه ای بوده و تحت تأثیر بازی‌های دنیای مجازی (گیمینگ) به خشونت و توحش بعنوان تفنن و بازی نگاه می‌کردند. بسیاری از آنان حتی نام مسئولان جمهوری اسلامی را نمی‌دانستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینکه سنی ها میگن چرا توی قران نوشته الیس الله بکاف عبده یعنی خدا برای بنده اش کافیست ولی توی دعای الهی عظم البلاء میگه حضرت محمد و امام علی کافی هستن
وقتی میگن خدا کافیست منظور این نیست از هیچ وسیله ای که خودش آفریده استفاده نکنیم. ما شیعیان فقط خدارامیپرستیم نه قبری را میپرستیم نه امامی ونه امام زاده ای .بلکه فقط انها را واسطه و وسیله ای برای استجابت دعایمان قرار میدهیم ✅خداونددر امور معنوی نیز مانند تقرب وبرآمدن حاجات، امورى را به عنوان اسباب و وسائل ، قرار داده است و ما را به توسل به آن امور، امر کرده است: «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله؛؛ اى مؤمنان پرواى الهىداشته باشید و به سوى او وسیله تحصیل کنید» (مائده / 35) همچنانکه در روایات در باب توسل داریم"هم وسیلتی ال الله"یعنی امامان وسیله وواسطه درگاه حق میباشند نمونه های توسل به رسول اکرم در زمان خلافت عمر ✅-عمر بن الخطاب مي‌گويد : اللهم انا كنا نتوسل إليك بنبينا صلى الله عليه وسلم فتسقينا وانا نتوسل إليك بعم نبينا فاسقنا قال فيسقون . صحيح البخاري - البخاري - ج 4 - ص 209 ✅- در زمان عمر بن الخطاب قحطي آمد ، بلال بن حارث آمد كنار قبر پيامبر عرضه داشت : يا رسول الله قد هلك الناس ، امت تو نابود شدند ، از خداي عالم باران رحمت طلب كن . أصاب الناس قحط في زمن عمر بن الخطاب فجاء رجل إلى قبر النبي صلى الله عليه وسلم فقال : يا رسول الله استسق الله لأمتك فإنهم قد هلكوا . فأتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم في المنام فقال : إيت عمر فأقره مني السلام وأخبرهم أنهم مسقون ، وقل له عليك بالكيس الكيس . فأتى الرجل فأخبر عمر فقال : يا رب ما آلوا إلا ما عجزت عنه . وهذا إسناد صحيح بعد پيامبر به خوابش آمد و گفت برو پيش عمر و سلام مرا به او برسان و به او خبر بده كه باران رحمت نازل خواهد و به او بگو كه نسبت به مردم بذل و بخششت بيشتر باشد . اين شخص آمد خدمت عمر . عمر خيلي گريه كرد كه ما قابل اين سلام نبوديم . و گفت : هيچ خدمتي را نسبت به مسلمانان كه از دستم بر بيايد كوتاهي نخواهم كرد . البداية والنهاية - ابن كثير - ج 7 - ص 105 و تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 44 - ص 345 – 346 و الإصابة - ابن حجر - ج 6 - ص 216 و تاريخ الإسلام - الذهبي - ج 3 - ص 273 و شفاء السقام - تقي الدين السبكي - ص 312 و ... . ابن حجر عسقلاني كه از استوانه رجال اهل سنت است ، در كتاب فتح الباري ، ج2 ، ص412 مي‌گويد كه روايت صحيح است . ابن كثير دمشقي مي‌گويد روايت صحيح است . ✅ روايت ديگري كه از جناب عمر بن الخطاب آمده ، باز بخاري از أنس نقل مي‌كند كه بعد از رحلت پيامبر ، عمر بن الخطاب آمد و به عباس عموي پيامبر متوسل شد و اين تعبير را گفت : عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ كَانَ إِذَا قَحَطُوا اسْتَسْقَى بِالْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَقَالَ اللَّهُمَّ إِنَّا كُنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّنَا فَتَسْقِينَا وَإِنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِعَمِّ نَبِيِّنَا فَاسْقِنَا قَالَ فَيُسْقَوْن . صحيح بخاري ، ج2 ، ص16 ، ح1010 ، كتاب الإستسقاء ، باب 2 ، باب سؤال الناس الإمامة استسقاء اذا قحطوا . و ج4 ، ص209 ، ح3710 ، كتاب فضائل الصحابة ، باب 11، باب ذكر عباس بن عبد المطلب . خدايا ما در زمان پيامبر ، به او متوسل مي‌شديم ... ✅آيا آقايان وهابي جرأت مي‌كنند كه بگويند جناب عمر بن الخطاب مشرك بوده است ؟ صحابه مشرك بوده‌اند ؟ آقايان وهابي‌هاي كه مي‌گويند واسطه قرار دادن غير خدا از مصاديق شرك است ، آيا مردم زمان پيامبر نمي‌دانستند كه خدا را بايد بخوانند ؟ چرا مي‌آمدند و به پيامبر متوسل مي‌شدند ؟ چرا جناب عمر به پيامبر متوسل مي‌شدند ؟ ✅درآخر بگویم که گمراه آن است که دست از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله بکشد آنجا که خداوند درقرآنش فرمود: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا:خدا چنین می‌خواهد که هر رجس و آلایشی را از شما خانواده (نبوت) ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند (ذیل آیه موافق اخبار شیعه و اهل سنت راجع به شخص پیغمبر و علی و فاطمه و حسنین علیهم السّلام است).آیا وسیله هایی پاک تر از این خاندان پیدا میشود؟؟ و نیز خداامر به مودت اهل بیت علیهم السلام درقرآن کرد:  لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ :بگو: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید. 🖊سید حسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از مهاجر
هرچند آیاتی مانند «أَ لَیْسَ اللَّهُ بِکافٍ عَبْدَهُ» دل انسان مؤمن به خدا را به راستى آرامش می‌دهد، و تنها خدای مهربان را گشاینده گره‌ها و برطرف ‌کننده غم‌ها می‌داند، اما آدمی چاره‌اى ندارد که در امور خود توسل به اسباب و وسائط فیض الهی نماید و این توسل از راه‌ها و الفاظ مختلفی نمود پیدا می‌کند که در روایات بیان شده است؛ مانند لفظ «إکفیانی» و وقتی چنین عقیده‌ای همراه با این بود که همه چیز به دست قدرت الهی و اذن او است، در این هنگام الطاف نهان و آشکار خداوند، و ضمانت خداوندى براى کفایت نمودن همه امور بنده‌اش را مشاهده خواهد کرد. چنان‌چه در قرآن کریم می‌خوانیم: «وَ یَقُولُ الَّذینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب»؛ آنها که کافر شدند می‌گویند: تو پیامبر نیستى! بگو: کافى است که خداوند، و کسى که علم کتاب (و آگاهى بر قرآن) نزد او است، میان من و شما گواه باشند!. همان‌طور که دیده می‌شود، لفظ «کفی» به الله و «من عنده علم الکتاب» نسبت داده شده است؛ و طبق روایات، «من عنده علم الکتاب» پیامبران و ائمه اطهار(ع) هستند بنابر این، برداشت یاد شده از آیات اگر به معنای رد دعاهایی باشد که با الفاظ «اکفیانی» از معصومان(ع) چیزی خواسته می‌شود، مورد تأیید نیست. وقتی شما به همسرتان یا پدر یا مادرتان یا هرکس دیگری می‌گویید: «من تو را از همه بیش‌تر دوست دارم!» آیا مرتکب کفر شده‌اید؟! آیا کسی که به او این سخن را می‌گویید حق دارد تعجب کند و بپرسد: «یعنی مرا از خدا هم بیش‌تر دوست داری؟!» اگر چنین حرفی بزند، شما به او نمی‌خندید؟! در ادبیات، در علم معانی و بیان یک حصر حقیقی و مطلق داریم و یک حصر اضافی؛ حصر حقیقی مانند: «لا اله الا الله؛ هیچ خدایی جز الله نیست». حصر اضافی مانند آیه‌ی 115 سوره‌ی نحل که می‌فرماید: «خداوند فقط مردار، خون، گوشت خوک، و آن‌چه را که با نام غیر خدا سربریده‌اند بر شما حرام کرده است؛ انما حرّم عليكم الميتة و الدم و لحم الخنزير و ما اهلّ لغير اللّه به». اگر حصر به کار رفته در این آیه مطلق بود، معنایش این بود که هیچ چیز دیگری جز این چهار مورد حرام نیست، در حالی که در خود قرآن موارد حرام دیگری بیان شده است؛ مانند آيه‌ی 3 سوره‌ی مائده؛ پس با توجه به این آیات متوجه می‌شویم که حصر به کار رفته در آن آیه، حصر اضافی است؛ یعنی مطلق نیست؛ بلکه با لحاظ موارد خاص و در اوضاع و شرایط خاصی یا برای مخاطب خاصی بیان شده است. در آن آیه خداوند برای نفی بدعت‌های مشرکان در زمینه‌ی حلال و حرام می‌فرماید: خدا فقط این و آن را حرام کرده است، نه آن چیزهایی که شما حرامش می‌پندارید؛ پس از خودتان چیزی را حرام نکنید. می‌بینیم که خداوند در این آیه در مقام شمارش همه‌ی موارد حرام نیست تا حصر به کار رفته حقیقی باشد، بلکه در مقام رد حرف مشرکان است که از خودشان و بی‌دلیل چیزهایی را حرام می‌دانستند. راه تشخیص حصر حقیقی و حصر اضافی، ملاحظه‌ی قراین است؛ یعنی ما حرف‌های دیگر گوینده را هم ملاحظه می‌کنیم و اگر مورد مخالفی پیدا نکردیم، می‌فهمیم که حصر حقیقی است وگرنه متوجه می‌شویم که حصر اضافی است. وقتی شما به کسی می‌گویید: « من تو را از همه بیش‌تر دوست دارم!» و او می‌بیند شما روزی چند بار در نمازتان رو به خدا می‌ایستید و در کمال خضوع می‌گویید: «ایاک نعبد»، می‌فهمد که حصر به کار رفته در جمله‌ی شما، حصر اضافی است و منظورتان این نیست که او را حتی از خدا هم بیش‌تر دوست دارید؛ بلکه منظورتان این است که از بین انسان‌ها او را از همه بیش‌تر دوست دارید. و وقتی می‌شنود که در دعاها و زیارات خطاب به اهل بیت می‌گویید: «بابی انت و امی و نفسی...؛ خودم و پدر و مادرم و همه‌چیزم فدای شما»؛ می‌فهمد که اهل بیت را هم از او بیش‌تر دوست دارید و او را از بین انسان‌های دیگر غیر از اهل بیت، از همه بیش‌تر دوست دارید. در دعای فرج هم وقتی کسی می‌شنود ما خطاب به پیامبر و امیرالمؤمنین عرض می‌کنیم: «مرا یاری کنید که شما برای من کافی هستید؛ اکفیانی فانکما کافیان»، وقتی این جمله را می‌گذارد کنار جملات دیگر ما (ایاک نعبد و ایاک نستعین، لا حول و لا قوة الا بالله، لا اله الا الله، قل هو الله احد، الیس الله بکاف عبده، و صدها و هزاران جمله از این قبیل) به روشنی می‌فهمد که حصر معنوی به کار رفته در جمله‌ی دعای فرج، حصر اضافی است و شامل خدا نمی‌شود، یعنی ای پیامبر و ای امیرالمؤمنین، در بین واسطه‌هایی که خدا برای رشد و تکامل من قرار داده، شما برای من کافی هستید و با داشتن شما، نیاز به هیچ چیز دیگری ندارم؛ نه این‌که با داشتن شما دیگر حتی به خدا هم نیاز ندارم! بی‌سوادترین فرد مسلمان و شیعه هم می‌داند که پیامبر و اهل بیت منهای خدا هیچ نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دشمن هدفش دشمنی است ، چون از اسمش پیداست، میگویند دشمن، پس دشمن وظیفه اش دشمنی است و شکی نباید داشته باشیم، اما حکومت شیعه بنا بر هر علتی نباید انسیه و کبری خزعلی ها داشته باشه که اینجا ننه هایشان حکم حجاب و تحمل تحریمها را بدهند و بچه هایشان اونور آب باشند، یا سیسمونی قالی بافها و ..... ، اینها که دست دشمن و آمریکا که نیست، ما روی کارهای دشمن و آمریکا و .... تمرکزی نداریم ، اما این بزرگواران (خزعلی ها و قالی بافها و .... ) که همین جا هستند، بهتر نیست با برخورد و کله پا کردن اینها حکومت اسلامی شروع کنه، بعد به مردم بگه حالا گول آمریکا را نخورید، جهاد تبین باید از خود حکومت شروع بشه، نه مردم، درسته؟ (یادتون نره رئوسای عقیدتی و ... هم توی ماشین های پرده دار و کولردار سوار میشدند و دم از ساده زیستی پیغمبر میزدند، مردم اینها را می‌بینند ، نمیشه انکار کرد)، جهاد تبیین یعنی اول اینها درست بشوند.
هدایت شده از مهاجر
اصلاح از خود ما شروع می شود از من واز شما تا زمانی که ما خود را فراموش کرده ایم و نشسته ایم تا دیگران و مثلا بالا دستی ها کاملا اصلاح شوند و بعد همه چیز با اصلاح آنها درست شود قطعا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید اگر من ودیگری خودمان را اصلاح کردیم ودر جایگاهی که هستیم وظیفه مان را درست انجام دادیم بزرگترین قدم درحل مشکلات جامعه اسلامی برداشته خواهدشد وقتی که من اصلاح را از خودم شروع کردم دیگر به خودم اجازه نمی دهم به راحتی وبا چند خبر فضای مجازی درباره دیگران به راحتی قضاوت کنم و حکم افساد آنها را صادر کنم وقتی من اصلاح را از خودم شروع کردم متوجه خواهم شد که در محضر الهی هر کس پاسخگوی عمل وتکلیف خویش است اصلاح را که از خودم شروع کردم نور هدایت بر قلب من خواهد تابید و کلام وحی بر قلبم زمزمه خواهد کرد ؛ لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَيْرًا وَقَالُوا هَٰذَا إِفْكٌ مُبِينٌ چرا هنگامی که این تهمت را شنیدید، مردان و زنان با ایمان نسبت به خود (و کسی که همچون خود آنها بود) گمان خیر نبردند و نگفتند این دروغی بزرگ و آشکار است؟! وقتی من اصلاح را از خودم شروع کردم خواهم فهمید که اگر دشمن تمرکزش روی تخریب شخص یا شخصیتی گذاشت یعنی هدف اصلی چیز دیگری است و من نباید روی آن نقطه متمرکز باشم وقتی من اصلاح را از خودم شروع کردم نور هدایت الهی دستگیرم خواهد شد وحتی اگر یقیین به افساد فرزندی داشتم گناه او را به پای والدین نخواهم نوشت و برای آنها به جهت اشتباه فرزند حکم صادر نخواهم کرد!!! بدانیم و یقیین داشته بشیم که راهی جز این نیست ...باید رابطه‌ی خودمان را با خدای متعال درست کنیم، اصلاح کنیم و به آنچه که خدای متعال از ما سؤال خواهد کرد، بیندیشیم: «و استعملنی بما تسألنی غدا عنه» اصلاح از من وشما شروع می شود....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ببخشید دریک گروه بحث درباره این شد که خیلی روایتها در کتابهای سنی ها دقیقتر توضیح داده شده،پس شاید خیلی موضوعات دیگه رو آخوندهای شیعه تحریف کردن وبه نفع خودشون نوشتن واینکه به ما ازبچگی هی میگفتن امام حسین بخاطر آب شهید شده ولی حالا میفهمیم سر مسائل دیگه بوده،پس خیلی واقعیتهارو رهبران شیعه پنهان کردن چرا؟ بیزحمت پاسخ میخواستم
✅اولا میشه بفرمائید چه روایتهایی درکتاب های اهل سنت دقیقتر توضیح داده شد دوما میشه بفرمائید کدام موضوعات را شیعه تحریف کرده سوما میشه بفرمائید کی گفته امام حسین علیه السلام بخاطر آب شهید شده؟؟(درحالیکه خود امام علیه السلام هدفش را از قیامش، امربمعروف ونهی از منکر شخص پلید یزید ودیگران میداند ودر کتابهای مقتل ثبت وضبط است) میشه بفرمایید رهبران شیعیان، کدام واقعیتها رو پنهان کردند؟؟ هروقت این ادعاهای واهی را با دلیل ذکر کردید حرف شما درسته وگرنه ادعای شما واهی خواهد بود. فقط در پایین به چند تحریف واضح درکتب اهل سنت بادلیل زیر بعنوان نمونه اشاره میشود👇👇👇 ✅مثلا آيت الله سيد علي ميلاني در كتاب جواهر الكلام في معرفه الامام ج 1 ص 36 بيان كرده اند حديث انا مدينه العلم و علي بابها را عالمان اهل سنت به نقل از سنن ترمذي روايت كرده اند (رك تاريخ الخلفاء، سيوطي، ج 1، ص 150 -الصواعق المحرقه، ج1، ص 357) اما در سنن ترمذي كه فعلا در دسترس است اين حديث موجود نيست. هم چنين از مسند احمد بن حنبل كه در دسترس است حديث سفينه حذف شده است در صورتي كه اين حديث در منابع اهل سنت به روايت احمد بن حنبل نقل شده است (ر ك ابو عبد الله محمد بن خطيب تبريزي، مشكاه المصابيح، ج 3، ص 348، ح 6174 و يا اين كه در صحيح بخاري چاپ قديم جمله خليفه دوم در توهين به رسول خدا (ص) ( ان الرجل ليهجر ) موجود بوده كه الان حذف شده است ✅نمونه های دست کاری فراوان است من جمله عبارت زیر درکتاب حاکم نیشابوری است: ومن مات ولیس علیه امامه و جماعه فان موتته موته جاهلیه. یعنی هرکس بمیرد وامامتی نداشته باشد ودر درون جماعت نباشدیعنی خارج از جماعت باشدمرگش مرگ جاهلی است. حالا نگاه کنید در کتاب جدید مستدرک که تازه چاپ شده به عبارت زیر تبدیل شده👇👇 ومن مات ولیس علیه امامه جماعه فان موتته موته جاهلیه.(مستدرک حاکم جلد۱ص۷۷) یعنی واو را برداشته ومعنای امام را به امام جماعت تغییر دادند!!!! چون هدف اثبات کذب بودن شبهه بود از مثالهای بسیاری دیگر صرف نظر میشود. ✅ما با دلیل ثابت کردیم که آنکه تحریف میکند،کسی دیگری غیر از شیعه است!!!!! حال شبهه افکن اگر دلیلی بر ادعایش داشت می اورد. 🖊سید حسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام واحترام پاسخ به شایعات و شبهات امروز ما که دهه ها پیش استاد مطهری در اثر ماندگار خود (خدمات متقابل اسلام و ایران ) پاسخ گفتند . آیا ایرانی ها به زور شمشیر و برای دفاع از خود مسلمان شدند⁉️ چرا اسلام و دینی دیگر نه ......
هدایت شده از جان من و سید علی💕
♻️ پاسخ دیروز شهید مطهری به برخی یاوه‌های امروز فضای مجازی پاسخ زیبای ( رحمت ا...علیه) به چند شبهه معروف درباره که این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود: از همه عجیب تر این است كه عده ای به نام حمایت از ملیت ایرانی و نژاد ایرانی بزرگترین توهین‌ها را به ملت ایران می‌كنند! ⁉️ گاهی می‌گویند: «ملت ایران با كمال جدیت می خواست از حكومت و رژیم و آیین خودش دفاع كند ولی با آن همه شوكت و قدرت و جمعیت صد و چهل میلیونی و وسعت سرزمین، در مقابل یك عده ی پنجاه شصت هزار نفری عرب شكست خورد» . اگر راست است، پس چه ننگ بزرگی! . ⁉️ گاهی می گویند: «ایرانیان از ترس، كیش و عقیده و ایمان خویش را عوض كردند» . واقعاً اگر چنین باشد، ایرانیان از پست ترین ملل جهانند. ملتی كه نتواند عقیده ی قلبی خود را در مقابل یك قوم فاتح حفظ كند، شایسته ی نام انسانیت نیست. ⁉️ گاهی می گویند: «ایرانیان چهارده قرن است كه زیر یوغ عرب هستند؛ یعنی با آنكه سیادت نظامی عرب یكصد سال بیشتر طول نكشید، هنوز پشت ایرانیان از ضربتی كه در چهارده قرن پیش خورده، راست نشده است» . زهی ضعف و ناتوانی و بی لیاقتی و بی عرضگی! ملتهای نیمه وحشی آفریقا پس از قرنها استعمار همه جانبه ی اروپایی، زنجیرها را یكی پس از دیگری پاره می كنند و خود را آزاد می نمایند، اما ملتی متمدن دارای سابقه ی فرهنگی كهن از قومی بیابانی شكست می خورد و طولی نمی كشد كه قوم فاتح نیروی خود را از دست می دهد، اما این ملت شكست خورده هنوز از خاطره شكست چهارده قرن پیش وحشت دارد، روزبه روز بیشتر فكر و آداب و رسوم و زبان قوم فاتح را علیرغم میل باطنی خود وارد زندگی خود می كند! . ⁉️ گاهی می گویند: «ایرانیان از آن جهت شیعه شدند كه در زیر پرده ی تشیع معتقدات و آداب كهن خویش را حفظ كنند؛ در همه ی این مدت طولانی از روی نفاق و دورویی اظهار اسلام كردند و همه ی ادعاهای مسلمانی شان كه تاریخشان را پر كرده است و از هر قوم دیگر بیشتر بوده است دروغ محض است! چهارده قرن است كه دروغ می گویند و دروغ می نویسند و دروغ تظاهر می كنند» . زهی بی شرافتی و نامردمی! . ⁉️ گاهی می گویند: «ریشه ی این همه گرایشها، فداكاریها، درك یك سلسله حقایق و معارف و سنخیت اسلام و تشیع با روح ایرانی نبوده است، بلكه فقط یك پیوند زناشویی بوده است. این ملت فقط به خاطر یك پیوند زناشویی، مسیر زندگی و فرهنگ خویش را تغییر داد» . زهی بی اصالتی و بی ریشه گی! . ⁉️ گاهی می گویند: «ایرانی مایل بود از حكومت و آیین آن روز خویش دفاع كند و حمایت نماید اما نكرد، ترجیح داد خود را كنار كشد و تماشاچی باشد» . زهی پستی و نامردمی! . ♦️طبق اظهارات این بی خردان، ملت ایران پست ترین و منحط ترین ملل جهان است. زیرا ایرانی از ترس، خط قدیم خود را رها كرد و خط عربی را به كار برد! از ترس، به زبان عربی بیش از زبان فارسی اهمیت داد و برایش فرهنگ و قاعده و دستور نوشت! از ترس، تألیفات خود را به زبان عربی نوشت، از ترس به بچه های خود زبان عربی می آموخت، از ترس مفاهیم اسلامی را در دل ادبیات خود جای داد، از ترس دین قدیم خود را به دست فراموشی سپرد، از ترس حكومت مورد علاقه ی خود را حمایت نكرد، از ترس به كمك كیش و آیین محبوب خود برنخاست. ♦️خلاصه از نظر این مدعیان، در طول این چهارده قرن آنچه در تاریخ این ملت رخ داده بی لیاقتی، نفاق و دورویی، ترس و جبن، بی اصالتی، پستی و نامردمی بوده است؛ چیزی كه وجود نداشته «تشخیص» و «انتخاب» و «ایمان» و «حقیقت خواهی» بوده است. از این رو بزرگترین اهانتها از طرف این نابخردان به ملت شریف و نجیب ایران وارد می شود. اما خواننده محترم این كتاب متوجه خواهد شد كه همه ی اینها تهمت به ایران و ایرانی است. ایرانی هرچه كرده به تشخیص و انتخاب خود بوده است، ایرانی لایق بوده نه بی لیاقت، راست و صریح بوده نه منافق و دروغگو، شجاع و دلیر بوده نه جبان و ترسو، حقیقت خواه بوده نه چشم به حوادث زودگذر، اصیل بوده نه بی بن و بی ریشه. ایرانی در آینده نیز اصالت خویش را حفظ، و پیوند خویش را با اسلام روزبه روز محكمتر خواهد كرد. مجموعه آثار شهید مطهری . ج ۱۴، ص: ۱۳۱ (کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران)