#شبهه⛔️⛔️
سهم مدارس و دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور:
🔹دهک اول، دوم و سوم (کمبرخوردار): ۲ درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد
🔹دهک اول (ضعیفترین): ۲ دهم درصد
🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد
🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد
🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد
در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی:
🔹دهک اول: ۱.۳ درصد
🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
در برق شریف:
🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
🔹دهک دهم: ۶۰ درصد
در رشته روانشناسی
🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد
🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد
واقعیت های عینی جامعه این است ولی قراره نبینیم و بگوییم نه بابا پول چیه. تو فقط بچه بیار خدا خودش ردیف میکنه. ولی هیچوقت جواب نمیدهند که چرا برای قبلی ها این فرمول جواب نداد و بخاطر مشکلات اقتصادی از همه چیز حتی تحصیل در رشته ی خوب محروم شدند. ما اینجا زندگی میکنیم و باید طبق این آمارها حرف زد نه با رویاهایی که سالهاست محقق نمیشود.|شیخ فرهاد
ایا این آمار درسته ؟
سلام و ادب.
#پاسخ ⬇️
معمولا رتبه های اول تا سوم رشته های مختلف را فرزندان روستاهایی کسب میکنند که هیچ کلاس کمک آموزشی نرفتند.
اما،
تا حدودی آمار بالا درست است در یک نگاه؛
اینکه تجارت را در مراکز آموزشی برداریم که این امر فقط با مطالبه ی همگانی امکان پذیرهست.
⬅️ چون مراکز امداد آموزشی و تحصیلی در حال رسوخ به بدنه اقتصاد خانواده و اجتماع هستند و اگر منع نشوند ما در آینده با سواد تحصیلکرده نداریم الا فقط مدرک.
از سوی دیگر برخی مدارس در مقطع های گوناگون عنوان هایی را برای خود انتخاب کرده اند که فقط هزینه های تحصیل را بالا میبرد و این هم فقط با مطالبه ی جدی همگانی رفع میشود.
وگرنه در آینده ملت ما مانند افغانستان فقط کسانی را با مدرک تحصیلی وارد جامعه میکند که از اقشار مرفه باشند.
مطالبه همگانی...
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
#توجه...📣📣📣📣
🔸 این روزها که شاهد انتشار مطالب متعدد بر علیه اتباع افغانستان در فضای مجازی هستیم؛ اطلاعیههایی به نقل از: وزارت کشور، دادستانی، وزارت اطلاعات، برخی اصناف و.... مبنی بر عدم ارائهی خدمات، عدم فروش نان، اخراج کارگران اتباع و.... منتشر میشود.
🔹اینگونه اطلاعیهها صحت ندارد. چون علاوه بر این که در منابع معتبر یافت نمیشود، متن و محتوای آماتور آن به نحوی است که به سادگی میتوان تشخیص داد توسط افراد کمسواد و غیر متخصص و غیرحرفهای نگاشته شده است.
⬅️ امروزه هر کاربری میداند که اولین سطح از #سوادرسانه، توجه به اعتبار یا عدم اعتبار منبع خبر است. هر خبر یا اطلاعیه از سوی هر شخص و نهاد را تنها در صورت نشر در منابع معتبر بپذیرید.
🔹 نکته
موضع ما در خصوص اتباع مجاز و غیر مجاز بارها اعلام شده است ولذا متن فوق به معنای تایید حضور اتباع غیر مجاز در کشور نیست.
❌ ویدیؤ حمله وحشیانه به پلیس قدیمی است
پلیس غرب استان تهران ویدیؤ منتشر شده در فضای مجازی با مضمون حمله وحشیانه به پلیس را مربوط به ۶ سال پیش دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی پلیس غرب استان تهران، به تازگی کلیپی با مضمون ضرب و شتم پلیس توسط اراذل و اوباش در فضای مجازی منتشر شده که مربوط به ۶ سال پیش(۱۳۹۷) است.
🔹گفتنی است در همان زمان موضوع تحت بررسی و رسیدگی قرار گرفت و عاملین دستگیر و مجازات شدند.
#شبهه⛔️⛔️⛔️
مغالطات دوباره حسن آقامیری نسبت به آیات قرآن و پیامبران
اینبار
من به حضرت نوح علیه السلام انتقاد دارم ⁉️
پاسخی به انتقادات حسن آقامیری در مورد عملکرد نوح نبی علیه السلام !!!!
❕اخیرا دو کلیپ از حسن آقامیری منتشر شده است که او اشکالاتی را به نوح نبی علیه السلام وارد کرده است :
1 _ در جایی می گوید که استدلال نوح نبی علیه السلام در هنگام تقاضای عذاب برای قومش استدلال متقنی نبود زیرا نوح گفت که قوم من چون کافرند , تنها فرزندان کافر را می زایند و به دنیا می آورند !!!
2 _ در جای دیگر می گوید من به نوح ع انتقاد دارم که چرا برای قومش تقاضای عذاب کرد و وسط عذاب هم تنها به فکر نجات فرزند خود بود نه نجات امت عذاب شده !!!
❕در پاسخ ادعاهای او نخست باید توجه داشت که نوح علیه السلام از انبیاء والا مقام و بزرگ خداوند است تا جایی که قرآن مجيد در آيات فراوانى از نوح ع سخن مىگويد، و روى هم رفته در بيست و نه سوره از قرآن درباره اين پيامبر بزرگ، سخن گفته شده، و نام او 43 بار در قرآن آمده است.
📚تفسير نمونه، ج25، ص: 91
❕در آیات متعددی از نوح به عنوان یک عبد شاکر و صالح و محسن یاد شده است و دیگران نیز به پیروی از راه و روش نوح دعوت شده اند . ( انعام 84 _ 90 _تحریم 10 _ اسراء 3 )
👌همینطور هشدار به عذاب قوم نوح توسط خود خداوند به نوح داده شده بود چنانچه که می خوانیم :
"ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، و گفتيم: قوم خود را انذار كن پيش از آنكه عذاب دردناك به سراغشان آيد. " " إِنَّا أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ أَنْ أَنْذِرْ قَوْمَكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ " ( نوح 1 )
❕نوح ع هم بارها قومش را از عذاب الهی ترساند , چنانچه که باز می خوانیم :
" ما نوح را به سوى قومش فرستاديم، او به آنها گفت: اى قوم من (تنها) خداوند يگانه را پرستش كنيد كه معبودى جز او براى شما نيست (و اگر غير اين كنيد) من بر شما از عذاب روز بزرگى مىترسم " " لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ " ( اعراف 59 )
❕گوش قوم نوح بدهکار این انذارهای نوح ع نبود و نوح نبی قرنها ( 950 سال ) بابت این لجاجت و عدم ایمان قومش گریه و نوحه می کرد و اساسا بر اساس روایات , به خاطر همین نوحه و گریه کردن زیاد نوح بابت عدم هدایت قومش بود که به این پیامبر بزرگ اطلاق نام نوح شد : " إِنَّمَا سُمِّيَ نُوحاً لِأَنَّهُ نَاحَ عَلَى قَوْمِهِ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاما "
📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج1، ص: 244
❕علامه مجلسی نقل می کند :
"نوح عليه السّلام نجّار بود و اندكى گندمگون بود و رويش باريك بود و در سرش درازى بود و چشمهايش بزرگ بود و ساقهايش باريك بود و گوشت رانهايش بسيار بود و نافش بزرگ بود و ريشش دراز و پهن بود و بلند قامت و تنومند بود و در نهايت شدت و غضب بود، و چون مبعوث شد هشتصد و پنجاه سال عمر او بود، پس نهصد و پنجاه سال در ميان قوم خود ماند كه ايشان را بسوى خدا دعوت مىنمود، و زياد نشد ايشان را مگر طغيان، و سه قرن گذشتند از قومش كه پدران مردند و فرزندان ايشان ماندند، و هر يك از ايشان پسر خود را مىآورد در هنگامى كه او خرد و کودک بود و بر بالاى سر نوح عليه السّلام بازمىداشت و مىگفت: اى پسر! اگر بعد از من بمانى اطاعت اين ديوانه مكن "
"يَدْعُوهُمْ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فَلَا يَزْدَادُونَ إِلَّا طُغْيَاناً وَ مَضَى ثَلَاثَةُ قُرُونٍ مِنْ قَوْمِهِ وَ كَانَ الرَّجُلُ مِنْهُمْ يَأْتِي بِابْنِهِ وَ هُوَ صَغِيرٌ فَيَقِفُهُ عَلَى رَأْسِ نُوحٍ ص فَيَقُولُ يَا بُنَيَّ إِنْ بَقِيتَ بَعْدِي فَلَا تُطِيعَنَّ هَذَا الْمَجْنُونَ "
📚قصص الأنبياء راوندی ص: 84 ( به نقل از حیاه القلوب ج 1 246 )
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❗️خداوند به نوح علیه السلام خبر داد که جز همان اندک افراد مومن به او , دیگر کسی از قومش به او ایمان نمی آورد , چنانچه که می خوانیم :
" به نوح وحى شد كه جز آنها كه (تا كنون) ايمان آوردهاند ديگر هيچكس از قوم تو ايمان نخواهد آورد بنا بر اين از كارهايى كه مىكنند غمگين مباش " " وَ أُوحِيَ إِلى نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلاَّ مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُون " ( هود 36 )
❕این تعداد کم ایمان آورندگان به نوح ع در روایات هشتاد تن معرفی شده اند : " عن أبي جعفر ع في قول الله: «وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِيلٌ» قال: كانوا ثمانية "
📚تفسير العياشي، ج2، ص: 148
❗️پس از این خبر دادن خداوند نوح ع قومش را نفرین کرد و گفت :
" پروردگارا! روى زمين احدى از كافران را زنده مگذار - چرا كه اگر آنها را بگذارى بندگانت را گمراه مىكنند، و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمىآورند. " " وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً _ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً " ( نوح 26 _ 27 )
👌چنانچه که گفتیم نوح علیه السلام به تعلیم الهی دانسته بود که تمام نسل قومش کافر خواهند بود و ایمان نمی آورند , لذا تقاضای هلاکت قومش را کرد , در روایات با صراحت به این نکته تصریح شده است : " فَلَبِثَ فِيهِمْ نُوحٌ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عاماً يَدْعُوهُمْ سِرّاً وَ عَلَانِيَةً فَلَمَّا أَبَوْا وَ عَتَوْا قَالَ رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ فَأَوْحَى اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ إِلَيْهِ- أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَفْعَلُونَ [يَعْمَلُونَ] فَلِذَلِكَ قَالَ نُوحٌ ع- وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً " _ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَ رَأَيْتَ نُوحاً ع حِينَ دَعَا عَلَى قَوْمِهِ فَقَالَ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلَّا فاجِراً كَفَّاراً قَالَ ع عَلِمَ أَنَّهُ لَا يَنْجُبُ مِنْ بَيْنِهِمْ أَحَدٌ قَالَ قُلْتُ وَ كَيْفَ عَلِمَ ذَلِكَ قَالَ أَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا يُؤْمِنُ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ فَعِنْدَ هَذَا دَعَا عَلَيْهِمْ بِهَذَا الدُّعَاءِ. "
📚الكافي ج8، ص: 283 _ علل الشرائع، ج1، ص: 31
❕بنابراین دیگر جای این سخن نیست که کسی بگوید استدلال نوح بر عذاب قومش استدلال ضعیفی بود , زیرا استدلال نوح به تعلیم الهی بوده است .
👌در تفسیر نمونه در این رابطه می خوانیم :
"اين سخن را هنگامى گفت كه به طور كامل از هدايت آنها مايوس شده بود، و آخرين تلاش و كوشش خود را براى ايمان آوردن آنها به كار زد و نتيجهاى نگرفت، و تنها گروهى اندك به او ايمان آوردند....
اين نشان مىدهد كه نفرين انبياء، از جمله نوح ع از روى خشم و غضب و انتقامجويى و كينهتوزى نبود، بلكه روى يك حساب منطقى صورت گرفته است، و نوح مانند افراد كم حوصلهاى نبود كه با كوچكترين چيزى از جا در برود و دهان به نفرين بگشايد، بلكه بعد از نهصد و پنجاه سال دعوت و صبر و شكيبايى و خون دل خوردن، و بعد از ياس كامل زبان به نفرين گشود.
در اينكه نوح از كجا فهميد كه اينها ديگر ايمان نمىآورند، و علاوه بر آن، بندگان خدا را كه در آن محيط بودند گمراه مىسازند، و از اين گذشته نسل آينده آنان نيز فاسد و مفسد است؟! بعضى گفتهاند اين از طريق آگاهى بر غيب بود كه خدا به او داد، اين احتمال نيز داده شده كه نوح اين مطلب را از وحى الهى استفاده كرد آنجا كه مىفرمايد: وَ أُوحِيَ إِلى نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ: " به نوح وحى فرستاده شد كه از قوم تو احدى جز آنان كه ايمان آوردهاند ايمان نخواهد آورد ...
👈از مجموع اين آيات به خوبى استفاده مىشود كه عذابهاى الهى بر اساس حكمت است، جمعيتى كه فاسد و مفسد باشند و نسلهاى آينده آنها نيز در خطر فساد و گمراهى قرار گيرند در حكمت خداوند حق حيات ندارند، طوفان يا صاعقه يا زمين لرزه، يا بلاى ديگرى، نازل مىشود و آنها را از صفحه زمين بر مىاندازد، همانگونه كه طوفان نوح زمين را از لوث وجود آن قوم شرور شستشو داد.
و با توجه به اينكه اين قانون الهى مخصوص زمان و مكانى نيست، بايد توجه داشته باشيم كه اگر امروز هم قومى فاسد و مفسد و فرزندانشان فاجر و كفار بودند بايد منتظر عذاب الهى باشند، چرا كه در اين امور تبعيضى وجود ندارد و اين يك سنت الهى است. 👉
📚تفسیر نمونه ج 25 ص 88
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕از آنچه گفتیم چرایی تقاضای عذاب قوم از سوی نوح نیز معلوم شد زیرا نوح ع به تعلیم خداوند آگاه شده بود که قومش و نسل آنان تا روز قیامت ایمان نمی آورند و دیگران را هم فاسد می کنند , لذا دیگر شایسته حیات و زندگی نیستند .
❕اما این که آقامیری اشکال کرد که نوح ع در حین عذاب قومش تنها به فکر نجات فرزند خود بود نیز پاسخ روشنی دارد , چنانچه که برخی از محققین می نویسند :
" خداوند به نوح هشدار داده بود كه درباره ظالمان (مشركان) شفاعتى مكن زيرا همه غرق مىشوند "وَ لَا تُخَاطِبْنِى فِى الَّذِينَ ظَلَمُوا انَّهُمْ مُغْرَقُونَ " ( هود 37 )
ولى از كجا نوح مىدانست كه پسرش در زمره كافران است؟ زيرا ممكن است همانگونه كه جمعى از مفسران گفتهاند فرزند نوح وضع خود را از پدر ظاهراً مكتوم مىنمود و بسيارند پسرانى كه در برابر پدر قيافه ظاهر الصلاحى به خود مىگيرند ولى در غياب او طور ديگرند و نمونه آن را بسيار ديده يا شنيدهايم.
بعلاوه طبق آيه 40 سوره هود قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِنْ كُلِّ زُوجَينِ اثْنَينِ وَ اهْلَكَ الَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَولُ: «به نوح گفتيم: از هر جفتى از حيوانات يك زوج در كشتى سوار كن و همچنين خاندانت را مگر كسى كه قبلًا وعده هلاكش داده شده است ( یعنی همسر نوح ) ».
مطابق اين آيه تصور نوح اين بود كه فرزندش نيز طبق وعده الهى اهل نجات خواهد بود، و لذا در آيات مورد بحث به عنوان جلب ترحم پروردگار عرض كرد: «خداوندا فرزندم از اهل من است و وعده تو درباره اهل بيتم شامل حال او نيز مىشود». " وَ نادى نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَ إِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ " ( هود 45 )
در اين ماجرا هيچ كارى كه مصداق گناه و معصيت باشد ديده نمىشود، جز يك ترك اولى و آن اينكه نوح مىبايست بيشتر درباره فرزند خود تحقيق مىكرد، تا از خدا تقاضاى نجات او را نكند، آن هم تقاضايى توأم با اصرار.
تعبير نوح درباره فرزندش كه گفت: «بركشتى سوار شو و با كافران نباش (و نگفت از كافران مباش)» يَا بُنَىَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَ لَاتَكُنْ مَعَ الْكَافِريِنَ ( هود 42 ) نيز قرينه است بر اينكه نوح فرزندش را جزء كافران نمىدانست بلكه همنشين آنها مىديد. "
پیام قرآن ج 7 ص 107