eitaa logo
برکات قرآن، نماز، دعا، زیارت و ...
96 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
46 فایل
بیان نکات ظریفی از قرآن، ادعیه و معصومین علیهم السلام رفع اشکالات قرائت قرآن و نماز بسیار آسانست ولی شیاطین انس و جن، آن را سخت جلوه میدهند و از یادگیری راحت آن ناامید میکنند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 شب که انسان می‌خوابد، ملائکه موکل، انسان را برای نماز شب بیدار می‌کنند. اگر از خواب بیدار شد، صفا و روحانیت می‌دهند وگرنه کسل می‌شوند. بعد می‌فرماید اگر بیدار شدید، آن ملائکه را ندیدید لااقل به آن ها سلام کنید و از آن ها تشکر نمایید. (مرحوم ملکی تبریزی) 📚 قیامت و حشر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
🍃 بهترین سنتها در بیان امام زمان 🔺 امام زمان علیه السلام فرمودند : سَجدةُ الشّكرِ مِن ألزَمِ السُّنَنِ وَأوجَبِها 🌸سجدۀ شکر از واجب‌ترین و ضروری‌ترین سنّت‌هاست. 📚 وسائل الشیعه ج ۶ ص ۴۹۰ ح ۸۵۱۴ 🌹 بعد از نمازهایمان چند ثانیه ای سر به سجده بگذاریم و برای تمامی نعمت های الهی به ویژه نعمت محبت اهل بیت و امام زمان علیهم السلام از خداوند تشکر کنیم. @p_Mahdavi
🌸🍃🌸🍃 ؟ و سيقَ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَي الْجَنَّةِ زُمَراً (6 - زمر) و کسانی ‌که از پروردگارشان تقوی داشتند دسته‌ دسته به ‌سوی بهشت رانده می‌شوند. در این آیه شریفه حضرت حق تنها شرط ورود انسان به بهشت را گناه‌نکردن، قرار داده است. اگر در روایات و داستان‌ها و حکایات عارفان دقت کنیم در عالَم برزخ تمام عقوبت‌ها به ‌خاطر گناهان است و جایی نشنیدیم مثلاً کسی را به‌ خاطر این‌که ماشین کسی را هل نداده است عقوبت کنند، ولی به‌ خاطر خوردن مال دیگران و آزار و اذیت والدین و زنا و... داستان‌های زیادی برای عقوبت در عالَم برزخ آمده است. حال سؤال اینجاست که تکلیف اعمالِ صالح و نماز و عبادات چیست؟ 1) زمینه‌ی جهان تاریکی است و خورشید است که زمین را نورانی می‌کند یا به عبارتی، منبع نور مشخص است ولی تاریکی منبع ندارد و عدم وجود خورشید مساوی است با تاریکی. بنابراین، زمینه‌ی جهان گمراهی است، هدایت نیست و انسان بدونِ توسل به نور امکان دوری از گناه را ندارد. در حدیث قدسی آمده است: کُلُّکُمْ ضَالٌّ ٳلا مَنْ هَدَیْته، فَاسْتَهْدُونِی أهْدِکُمْ همه شما گمراه هستید مگر این‌که من کسی را هدایت کنم، پس از من بخواهید تا شما را هدایت کنم. به عبارتی، اعمال صالح و عبادات باعث می‌شوند انسان از گناهان دوری کند و بدون اعمال صالح هرگز این امکان وجود ندارد. وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَر (45 - عنکبوت) نماز را به پا دار که نماز از بدی و گناه انسان را باز می‌دارد. اگر انسان بدون خواندن نماز می‌توانست حریف شیطان شود، قرآن می‌فرمود که تلاش کنید تا شیطان در شما نفوذ نکند و گناه نکنید یا در فضیلت نماز شب می‌فرماید: إِنَّ ناشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قيلاً (6 - مزمل) مسلماً برنامه (عبادت) شبانه پابرجاتر و با استقامت‌‏تر است. یعنی کسی‌که نماز شب می‌خواند بیشتر می‌تواند از کسی‌ که نماز معمولی خود را می‌خواند، در برابر وسوسه‌ها (همزات) و حمله‌های شیطان در برابر گناه ایستادگی کند. 2) در این آیه خداوند می‌فرماید: إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ (114 - هود) حسنات (نیکی‌ها) گناهان را محو می‌کنند. پس انسان عصمت ندارد و بدون گناه نمی‌تواند باشد، داشتن اعمال صالح و ثواب باعث رفع گناهان و ورود به بهشت می‌شود. مثال: دو نفر با هم برای تجارت آهن به تهران می‌روند، یکی سرمایه دارد و یکی قرض کرده است. کسی‌ که سرمایه دارد، راحت‌تر و کم‌استرس‌تر است چون اگر ضرر کند، مانند کسی ‌که قرض کرده، احتمال برگشت چک و زندانی‌شدن ندارد. پس کسی ‌که عمل صالح بیشتری دارد، بیشتر می‌تواند به عفو گناهان و ورود به بهشت امیدوار باشد. 👈کانال مرگ و رستاخیز 🆔 @rozehasrat
چه کنیم که ملک در حال احتضار با رفق و نرمی جان ما را بگیرد؟ اگرما می خواهیم ملک الموت در حال احتضار با رفق و نرمی جان ما را بگیرد، راهش چیست؟ "بکل مومن" راهش این است که ایمان خودمان را درست کنیم، این ایمان هم مراتب دارد، یک جایی می گوید🍃 “يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا”ای مومنان، و در جای دیگر می فرماید: " يا أَيُّهَا الَّذينَ‏ آمَنُوا آمِنُوا" ای مومن ها ! ایمان بیاورید، یعنی این ایمان ظاهری شما، همه اجزای وجودی شما را پر کند، یعنی شما بشوی مجسمه ، مجسمه باور به مبانی ، مجسمه اینها بشوی. مجسمه ترس از جهنم، مجسمه شوق به بهشت، مجسمه شوق به لقای الهی.🌿 پس باید را درست کنیم، اگر ایمان را درست کردیم، اگر فرشته مرگ هم آمد سراغ ما که خودش این را به جناب سلمان گفته و امام صادق ع هم این جریان را نقل می کند، که إِنِّي بِكُلِّ مُؤْمِنٍ رَفِيقٌ. 🔻کانال مرگ و رستاخیز🔻 🆔 @rozehasrat
♨️ ⏪در كتاب دانش نامه ی امام مهدي علیه السلام (ج٧ ص٢٨٠) روايت دردناكي نقل شده كه از پيامبر سوال شد آيا مردم قبل از زمان ظهور عقل دارند؟ ⏪پيامبر مي فرمايند: تنزع عقول اكثر اهل ذالك الزمان و يخلف لهم هباء.../عقل مردم كنده شده و چيزي كه از ريشه كنده شود چند روزي سبز است و سپس خشك مي شود . ⏪مولوي هم به عقل جزئي اشاره مي كند. يعني مردم به زيبايي و مدرك و محبوبيت ... عقلشان مي رسد (عقل معاش) اما عقل معاد ندارند و نمي دانند بايد براي آن طرفِ خط توشه جمع كنند. پس عقل جزئي آنها ظاهرا و موقتا كارايي دارد ولي در دراز مدت ناكارا است . ⏪البته در دوره ی ظهور عقول به كمال مي رسد و بارور مي شود ولي عقل اكثريت در دوره غيبت ريشه كن شده و ظواهر و آثاري جزئي از عقل ديده مي شود و وقت مرگ اين عقل براي آنها هيچ فايده اي ندارد. ⏪وقتي انسان با لسان و قلبش با امام زمان باشد ، عقل معادش هم فعال مي شود.عقل كلي و حقيقي او فعال مي شود اما بدون امام زمان فقط عقل جزئي فعال است كه سود و امتيازات مادي بيشتر نصيبش كند. ✍استاد بروجردی 🌸 ⚜@p_Mahdavi
24.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ آیا ممکنه خدای به این مهربانی بنده هاشو بخاطر نگرفتن نماز روزه به جهنم ببره؟ میگن خدا از حق الله میگذره باید مواظب حق الناس بود؟ 🎙 استاد 🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌مُعَوِّذَتَیْن از آن‌جا که دو سوره «ناس» و «فلق» با عبارت «قُلْ اَعوذُ» آغاز می‌شود و نام دیگر آن‌ها مُعَوّذه است، آنها را معوذتین یعنی دو معوذه می‌گویند. ابن شهر آشوب می‌گوید که در اکثر وارد شده : 🌸 پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه وآله)حسنین (علیهم السلام) را با دو سوره قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ و قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ تعویذ می‌کرد، به این سبب آن دو سوره را معوّذتین نامیدند. ✍ تعویذ ، به معنی پناه‌بردن به خداوند بزرگ است. از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده است: 👌 هر كس این دو را بخواند مانند این است كه همه كتاب های پیامبران الهی را قرائت كرده باشد. 📖 مجمع البیان ، ج ۱۰ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🗡میگن چوب معلم گله🌹؛↘️ 🍂 گاهی سنگی که لنگ میکند پای گناهمان را، یا همین سیلی ها و گوشمالی های روزگار، یا همین دردهای زمانه،همگی زنگ بیدارباش خدایند که شاید به خود آییم و برگردیم به راه بهشت و قرآن👈«وَلَنُذِيقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى...لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُون»📖[سجده/۲۱] 👉کاش یکی از همین روزهایی که سرمان به سنگ میخورد، برای همیشه، برگردیم به مسیر بهشت! خسته شدیم از گناه! 🌹 @dobare_zendegi 🌹
🌷امام علی علیه السلام: ✍ هرگز را به دست نمی آورد مگر کسی کـه با نـفـس خود مبارزه کند. 📚 کتاب چهل حدیث بهشت و جهنم
⭕️ برخورد شیطان با حضرت آدم (ع) 1⃣ اولا به آدم سجده نکرد 🍀 «وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ»اعراف۱۱ 2⃣ برای توجیه این کار گفت من از آدم بهترم «قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ»اعراف۱۲ 3⃣ از درگاه خداوند رانده شد🍀 «قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ»اعراف۱۳ 4⃣ شیطان از خدا مهلت خواست🍀 «قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ»اعراف۱۵ 5⃣ پس از مهلت گرفتن گفت من از هرسو فرزندان آدم (ع) را گمراه می کنم 🍀 «قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ»اعراف۱۶ 6⃣ لذا اولین اقدام شیطان با ایجاد وسوسه وقسم حضرت آدم و حوا را اغوا نموده در نتیجه از بهشت رانده شدند🍀 «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ »اعراف۲۰ 🌹 @dobare_zendegi 🌹
✍ تفسیر سوره بقره آیه (201) وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ رَبَّنٰا آتِنٰا فِی اَلدُّنْیٰا حَسَنَةً وَ فِی اَلْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنٰا عَذٰابَ اَلنّٰارِ (201) و برخی از آنان می گویند: «پروردگارا! در این دنیا به ما نیکی و در آخرت [نیز] نیکی عطا کن، و ما را از عذاب آتش [دور] نگه دار.» 🔰یکی از راه‌های شناخت مردم آشنایی با آرزوها و دعاهای آنان است در آیه قبل درخواست گروه اول از خداوند مربوط به دنیا بود و کار به خیر و شر آن نداشتند ولی در این آیه درخواست گروه دوم از خداوند حسنه است در دنیا و آخرت. در دیدگاه گروه اول دنیا به‌خودی‌خود مطلوب است ولی در دیدگاه گروه دوم دنیایی ارزشمند است که حسنه مشرف به آخرت منتهی گردد در روایات نمونه‌ها و مصادیقی برای نیکی‌های دنیا و آخرت نقل شده‌است ولی حسنه در انحصار چند مانع نیست. امام صادق ع در تفسیر این آیه فرمود: مقصود خشنودی خدا و بهشت در آخرت و زندگی دنیا و خوش‌اخلاقی در دنیا می‌باشد. در دعاها هدف‌های کلی مطرح شود و تعیین مصداق به‌عهده خداوند گذاشته شود ما از خداوند حسنه و سعادت می‌خواهیم ولی در این‌که رشد و صلاح مادر چیست آن را به‌عهده خداوند می‌گذاریم چون ما به‌خاطر محدودیت‌های علمی و عدم آگاهی از آینده و ابعاد روحی خودمان نمی‌توانیم مصادیق جزئی را تعیین و نماییم به‌همین‌جهت توصیه‌شده است از خداوند وسیله کار را نخواهید خودکار را بخواهید زیرا ممکن است خداوند از وسیله دیگری که به فکر و ذهن ما نمی‌آید کاری را برای ما محقق سازد مثلاً از خداوند توفیق زیارت حج را بخواهید اما نگویید خدایا مالی به من بده تا به مکه بروم چون خداوند متعال گاهی سبب را به گونه قرار می‌دهد که ما فکر آن را نمی‌کردیم. دنیا و آخرت با هم منافاتی ندارند به‌شرط آنکه انسان به‌دنبال حسنه و نیکی باشد. هر رفاهی مذموم نیست بلکه زندگانی نیکو مطلوب نیز هست. دوزخ حساب جدایی دارد بااینکه از خداوند نیکی آخرت را می‌خواهد ولی برای نجات از آتش جداگانه دعا می‌کنند. 🌹 @dobare_zendegi 🌹