🔻 تعابیر امام علی علیه السلام در فقدان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم
🔹وَ لَقَدْ قُبِضَ رَسُولُ اللّهِ ـ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ـ وَ إِنَّ رَأْسَهُ لَعَلَى صَدْرِی. وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کَفِّی، فَأَمْرَرْتُهَا عَلَى وَجْهِی. وَ لَقَدْ وَلِّیتُ غُسْلَه ـ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ـ وَ الْمَلاَئِکَةُ أَعْوَانِی، فَضَجَّتِ الدَّارُ وَ الاَْفْنِیَةُ. مَلاٌَ یَهْبطُ، وَ مَلاٌَ یَعْرُجُ، وَ مَا فَارَقَتْ سَمْعِی هَیْنَمَةٌ مِنْهُمْ. یُصَلُّونَ عَلَیْهِ حَتَّى وَ ارَیْنَاهُ فِی ضَرِیحِهِ . فَمَنْ ذَا أَحَقُّ بِهِ مِنِّی حَیًّا وَ مَیِّتاً.
🔸رسول خدا (صلى الله علیه و آله) در حالى که سرش بر سینه ام قرار داشت، قبض روح شد، نفْس او در دستم روان گشت. سپس آن را به چهره کشیدم. من عهده دار غسل او بودم، در حالى که فرشتگان مرا یارى مى کردند. در و دیوار و صحن خانه، به ضجّه درآمده بودند. گروهى [از فرشتگان] به زمین مى آمدند و گروهى به آسمان مى رفتند و گوش من از صداى آنان که آهسته بر آن حضرت نماز مى خواندند، خالى نمى شد! تا زمانى که او را در قبر به خاک سپردیم. چه کسى به آن حضرت در حیات و مرگش از من سزاوارتر است؟ / خطبه ۱۹۷ نهج البلاغه
➖معناي عبارت" سپس آن را به چهره کشیدم" مبهم است و مشخص نيست كه ضمير «آن» به «نفس» برميگردد يا به «كف دست»؛ يعني «نفس پيامبر را بر چهره كشيدم» يا «دست خود را بر چهره كشيدم»؟ هر چند به نظر ميرسد كه مرادشان كشيدن دست بر چهره است...
@barnamehaye_farhangi
نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون «کاشت ناخن مصنوعی و حکم وضو، غسل و نماز با آن»
#احکام_شرعی
۱. آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را برنخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟
۲. کسی که بدون ضرورت ناخن مصنوعی کاشته است، وظیفه اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟
۳. آیا کسب درآمد از خدمات #کاشت_ناخن ، جایز است؟
✅ پاسخ
📚 @DasTanaK_ir
۱) در فرض سؤال کاشت ناخن جایز نیست.
۲) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند.
۳. اگر #ناخن_مصنوعی ، قابل برداشتن باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد به خودی خود اشکال ندارد؛ اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، کاشتن ناخن (بدون ضرورت غیر قابل اجتناب) و دریافت دستمزد، جایز نیست.
منبع: کانال رسمی فقه و احکام رهبری
🔹 پینوشت
تقریباً نظر تمام مراجع به همین ترتیب است.
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
@barnamehaye_farhangi
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاشت ناخن حرومه؟!
#احکام
#احکام_به_زبان_ساده
(نکته: در این موشن از دست مرد استفاده شده تا رعایت مسائل شرعی شده باشد. یعنی برای بیان حکم خدا، با حکم خدا مخالفت نشده باشد😊)
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
@barnamehaye_farhangi
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷🔸 تفاوت زندگی الهی یک انسان مومن با سلبریتی هایی که زندگی نادرستی دارند....
استاد حسن عباسی
🔸تنهامسیری شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5
@barnamehaye_farhangi
✋
برخورد حکیمانه
🔺برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟
آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲)
🔹وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد.
🔹گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهرحال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد.
🔹کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند.
🔹آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است.
به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد.
🔹بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد.
✍ چمن خواه
#جهاد_تبیین
#مطلع_دوم
https://shad.ir/Darolquranyasin15