eitaa logo
برنامه های مسجدجامع امام علی (علیه السلام)پرند
566 دنبال‌کننده
17.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
168 فایل
اطلاعات مربوط به برگزاری مراسم و کلاس ها و اردوهای پایگاه خواهران حضرت فاطمه (س) از طریق این کانال به اطلاع شما خواهد رسید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمان را با آغاز کنیم ⛰⭐یکی از ابزارهای تسلط استکبار ترساندن مومنین است [سوره آلعمران (3): آيه 175] إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (175) اين شيطان است كه دوستان خويش را (از قدرت كفّار) مىترساند، پس اگر ايمان داريد از آنان نترسيد و فقط از (مخالفت) من بترسيد. 🌳پیامها: 1- هر گونه شايعهاى كه مايه ى ترس و يأس مومنان انقلابی گردد، شيطانى است. «إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ» 2- شيوهى ارعاب و تهديد، سياست دائمى قدرتهاى شيطا نى است و شیطان فقط دوستان خودش را می ترساند. «يُخَوِّفُ» 3- افراد غیر انقلابی و ترسودر ميدانهاى نبرد، يار شيطان و تحت نفوذ شيطانند. «يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ» 4- مؤمنان انقلابی شجاع وناترس، از ولايت شيطان دورند. «الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِياءَهُ» 5- مؤمن انقلابی شجاع و ناترس است و فقط از خدا می ترسد شجاعت ونا ترسی را از خدا می گیرد «وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» 6- مومنان انقلابی در مقابل رجز خوانی دشمنان چه شیطان بزرگ ؛آمریکا باشد؛ چه اذناب آنان؛ هیچ خوف و اندوهی به خود را نمیدهد «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لَا هُمْ يحَْزَنُونَ(62/یونس) •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈• @barnamehaye_farhangi •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◽️أَلَا وَ إِنَّ الظُّلْمَ ثَلَاثَةٌ: فَظُلْمٌ لَا يُغْفَرُ وَ ظُلْمٌ لَا يُتْرَكُ و ظُلْمٌ مَغْفُورٌ لَا يُطْلَبُ؛ فَأَمَّا الظُّلْمُ الَّذِي لَا يُغْفَرُ فَالشِّرْكُ بِاللَّهِ، قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ»، .. 🔴آگاه باشيد كه ظلم بر سه قسم است، ظلمى كه نابخشودنى است، و ظلمى كه بدون مجازات نمى ماند، و ظلمى كه بخشودنى و جبران شدنى است. امّا ظلمى كه نابخشودنى است، شرك به خداى سبحان است، كه فرمود: «خداوند هيچ گاه از شرك به خود، در نمى گذرد». و امّا ظلمى كه بخشودنى است، ستمى است كه بنده با گناهان بر خويشتن روا داشته است، و ظلمى كه بدون مجازات نيست، ستمگرى بعضى از بندگان بر بعض ديگر است كه قصاص در آنجا سخت است، مجروح كردن با كارد، يا تازيانه زدن نيست بلكه اينها در برابرش كوچك است. 📘 •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈• @barnamehaye_farhangi •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 کتاب مسئله حجاب، بر اساس سلسله سخنرانیهای استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان نوشته شده است. بنا بر نظر استاد مطهری گذشته از انحرافهای عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده، این مسئله و دیگر مسائل مربوط به زن، وسیله ای در دست برخی افراد قرار گرفته است که بر ضد دین اسلام تبلیغات منفی میکنند. این کتاب دو بخش دارد، شهید مطهری در بخش اول ابتدا نشان میدهد که مسئله پوشش زن از ویژگی های اسلام نیست و میان ملتهای دیگر نیز وجود داشته است. سپس به عده ای که طرفدار بی حجابی زن هستند ، پاسخ میدهد. در بخش دوم، به عده ای پاسخ میدهد که معتقدند زنان باید حتی چهره و دست خود را از نامحرم بپوشانند و به خانه نشینی زن عقیده دارند. استاد مطهری در این کتاب ثابت میکند که نظر اسلام، حفظ حریم و حضور باوقار زن در جامعه با پوشش مناسب است. کتاب مجموعا شامل پنج فصل با عناوین زیر میشود ؛ فصل اول : تاریخچه حجاب فصل دوم : علل پیدایش حجاب فصل سوم : فلسفه پوشش در اسلام فصل چهارم : ایرادها و اشکالها فصل پنجم: حجاب اسلامی •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈• @barnamehaye_farhangi •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
کتاب صوتی " مسئله حجاب" اثر استاد شهید مرتضی مطهری در 14 قسمت تهیه شده با صدای •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈• @barnamehaye_farhangi •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
Part01_مسئله حجاب.mp3
7.39M
•┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈• @barnamehaye_farhangi •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 تعابیر امام علی علیه السلام در فقدان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم 🔹وَ لَقَدْ قُبِضَ رَسُولُ اللّهِ ـ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ـ وَ إِنَّ رَأْسَهُ لَعَلَى صَدْرِی. وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کَفِّی، فَأَمْرَرْتُهَا عَلَى وَجْهِی. وَ لَقَدْ وَلِّیتُ غُسْلَه ـ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ـ وَ الْمَلاَئِکَةُ أَعْوَانِی، فَضَجَّتِ الدَّارُ وَ الاَْفْنِیَةُ. مَلاٌَ یَهْبطُ، وَ مَلاٌَ یَعْرُجُ، وَ مَا فَارَقَتْ سَمْعِی هَیْنَمَةٌ مِنْهُمْ. یُصَلُّونَ عَلَیْهِ حَتَّى وَ ارَیْنَاهُ فِی ضَرِیحِهِ . فَمَنْ ذَا أَحَقُّ بِهِ مِنِّی حَیًّا وَ مَیِّتاً. 🔸رسول خدا (صلى الله علیه و آله) در حالى که سرش بر سینه ام قرار داشت، قبض روح شد، نفْس او در دستم روان گشت. سپس آن را به چهره کشیدم. من عهده دار غسل او بودم، در حالى که فرشتگان مرا یارى مى کردند. در و دیوار و صحن خانه، به ضجّه درآمده بودند. گروهى [از فرشتگان] به زمین مى آمدند و گروهى به آسمان مى رفتند و گوش من از صداى آنان که آهسته بر آن حضرت نماز مى خواندند، خالى نمى شد! تا زمانى که او را در قبر به خاک سپردیم. چه کسى به آن حضرت در حیات و مرگش از من سزاوارتر است؟ / خطبه ۱۹۷ نهج البلاغه ➖معناي عبارت" سپس آن را به چهره کشیدم" مبهم است و مشخص نيست كه ضمير «آن» به «نفس» برمي‌گردد يا به «كف دست»؛ يعني «نفس پيامبر را بر چهره كشيدم» يا «دست خود را بر چهره كشيدم»؟ هر چند به نظر مي‌‌رسد كه مرادشان كشيدن دست بر چهره است... @barnamehaye_farhangi
نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پیرامون «کاشت ناخن مصنوعی و حکم وضو، غسل و نماز با آن» ۱. آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را برنخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟ ۲. کسی که بدون ضرورت ناخن مصنوعی کاشته است، وظیفه اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟ ۳. آیا کسب درآمد از خدمات ، جایز است؟ ✅ پاسخ 📚 @DasTanaK_ir ۱) در فرض سؤال کاشت ناخن جایز نیست. ۲) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. ۳. اگر ، قابل برداشتن باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد به خودی خود اشکال ندارد؛ اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، کاشتن ناخن (بدون ضرورت غیر قابل اجتناب) و دریافت دستمزد، جایز نیست. منبع: کانال رسمی فقه و احکام رهبری 🔹 پی‌نوشت تقریباً نظر تمام مراجع به همین ترتیب است. (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشت ناخن حرومه؟! (نکته: در این موشن از دست مرد استفاده شده تا رعایت مسائل شرعی شده باشد. یعنی برای بیان حکم خدا، با حکم خدا مخالفت نشده باشد😊) (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷🔸 تفاوت زندگی الهی یک انسان مومن با سلبریتی هایی که زندگی نادرستی دارند.... استاد حسن عباسی 🔸تنهامسیری شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5 @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✋ برخورد حکیمانه 🔺برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟ آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲) 🔹وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد. 🔹گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهرحال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد. 🔹کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند. 🔹آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است. به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد. 🔹بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد. ✍ چمن خواه https://shad.ir/Darolquranyasin15
✋ برخورد حکیمانه 🔺برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟ آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲) 🔹وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد. 🔹گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهرحال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد. 🔹کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند. 🔹آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است. به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد. 🔹بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد. ✍ چمن خواه https://shad.ir/Darolquranyasin15
✋ برخورد حکیمانه 🔺برخورد با پدیده ای همچون دنیای مجازی چگونه باید باشد؟ آیا باید رها و ول باشد و یا به دور دنیای خود، حصار کشید؟ آیت الله خامنه ای در این مورد فرمودند: " در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را قبل از ورود، باید بشناسیم". (۱۹ آذر۱۳۹۲) 🔹وقتی یک فکری، یک روشی در دنیا رایج می شود؛ مشخص است که به همه جا ورود پیدا می کند؛ چون دنیا، دنیای ارتباطات و اتصال است. در چنین مواقعی باید با آن پدیده برخورد حکیمانه انجام گیرد. 🔹گاهی باید آن را قبول کرد و گاهی آنچه قابل قبول است را باید اصلاح کرد. و گاهی باید برای آن پدیده، ذیلی تعریف کرد، تا مشکل حل شود. گاهی هم باید آن را صد در صد رد کرد. بهرحال آنچه از آن فناوری به درد می خورد را قبول و مابقی را قبول نکرد. 🔹کاملا مشخص و ثابت شده است که دشمن از این ابزار و پدیده، قصد تهاجم و تسلط بر روی کشورهای دیگر دارد و می خواهد فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ ها غالب کند. 🔹آنچه که در مقابل فرهنگ مهاجم باید انجام گیرد حرکت و سرعت عمل است. به دور از عقل و حکمت است که در برابر تهاجم دشمن، واکنش منفعلانه داشت و هیچگونه دفاعی انجام نداد. 🔹بنا بر این بدترین و خسارت بارترین کار، منفعل بودن و پذیرفتن تهاجم دشمن است؛ که این یک خطایی بزرگ است. اکنون بر لزوم توسعه شبکه های اجتماعی داخلی و گسترش زیر ساخت های شبکه ی ملی اطلاعات واقف شده و با تاکید بر لزوم اقدام عاجل مسئولان مربوطه در سالم سازی فضای مسموم مجازی، نتیجه گیری می شود که حاکمیت این فضا باید در دست نخبگان متعهد قرار بگیرد. ✍ چمن خواه @barnamehaye_farhangi
افتخار سرزمین من در میان همه بحران‌ها تو تنها دلیل آرامش سرزمینمان هستی نیروی انتظامی متشکریم اهدای شاخه های گل به نیروهای انتظامی وتشکر از زحمات کشان این عرصه ازسوی خواهران حسینیه کودک ونوجوان شهید جواد زیوداری هیات عزاداری حسینی حزب الله اندیمشک 🤲الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج🌸 🌱نو+جوان تنها مسیری 💫 @NojavanTanhamasiri @barnamehaye_farhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 💫از امام جواد علیه السلام پرسیدند: ⁉️چرا به آن حضرت(امام زمان ارواحنافداه)، منتظَر گفته می شود؟ ✨فرمود: بدان جهت که برای او غیبتی است بسیار طولانی که در اثر این غیبت، افراد با ، پایان غیبتش را انتظار می کشند، افرادی که در شک و تردیدند، می شوند، آنان که او را در عقیده قبول ندارند، یاد آن حضرت را   می کنند، آنان که وقت ظهور تعیین می کنند،  می گویند، آنان که در ظهورش   می کنند، از منحرف می شوند، و تنها کسانی که   امر الهی هستند و شک و تردیدی در عقیده ندارند و هرچه ما گفته ایم، همان را می پذیرند  می یابند. 📚کمال الدین و تمام النعمه، ج ٢، ص ٣٧٨ 🤲الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج🌸 🌱نو+جوان تنها مسیری 💫 @NojavanTanhamasiri @barnamehaye_farhangi