eitaa logo
برنامه اجتهاد
2.2هزار دنبال‌کننده
280 عکس
1 ویدیو
124 فایل
برخی سوابق مؤلف: ۲۰سال تدریس سطوح عالی کرسی رسمی تدریس خارج فقه واصول حوزه علمیه قم اجازه اجتهاد در جوانی از برخی علما و مراجع تالیف۱۴۰ جلد کتاب حفظ قرآن کریم در نوجوانی اساتید فقه و اصول:آیات عظام تبریزی،بهجت،سیدکاظم حائری، سبحانی،وحید خراسانی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ #برنامه_اجتهاد ⏮ ملکه شدن ادبیات عرب؛ 🔶 (روشی کاربردی بر اساس کتاب #برنامه_درسی) ⏮ #مباحثه_چهارضلعی 1⃣ تجریه صرفی #صرف 2⃣ ترکیب نحوی #نحو 3⃣ تحلیل بلاغی #بلاغت 4⃣ تفسیر مختصر قرآن کریم #تفسیر 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #نه 🔶 دنیا منتظر #دانشگاه ما است یا #حوزه؟ ⏮ باید پیام #اسلام_ناب را از #حصر_خانگی دربیاوریم؛ 🔶 خاطره ای از استاد در همایشی بین المللی؛ ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 @barnameijtihad
✅ #پرسش_پاسخ_طلبگی ⏮ #بیان_نکته 🔶 جمع بین #کار_اجرایی، #درس_خواندن و #اداره_زندگی؛ 🔶 اهمیت و جایگاه #اجتهاد نیاز فوری #انقلاب_اسلامی ▪️ دست نیاز #رهبری به سوی #طلاب و #حوزه_علمیه 🔶 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #ده ✅ ارکان موفقیت: ▪️ تجربه از #دیروز ▪️ استفاده از #امروز ▪️ امید به #فردا ✅ دو رکن استفاده بهینه از #عمر: 🔶 #اراده 🔶 #اداره ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #دوازده ⏪ تفاوت #امید با #آرزو‌ چیست؟ 🔶 معنای صحیح جمله: «ما مأمور به #انجام_تکلیف هستیم، نه نتیجه؛» ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #سیزده 🔶 آثار مثبت و فوائد متعدد عملی و #روحی مدیریت زمان و برنامه ریزی؛ 🔶 عمل هدفمند و برنامه ریزی شده در جهت #رضای_الهی، #عمل_صالح می باشد؛ ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #چهارده ✅ مبنای مدیریت عمر و زمان، حساس شدن بر روی محدودیت ها، و ویژگی های منحصر به فرد عمر؛ 🔶 طول، عرض، ارتفاع و عمق عمر انسان چیست؟ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 دروس اساسی و مهمّ دیگر به ویژه #تفسیر_قرآن 💥 🔶 دروسی نظیر #عقاید، #اخلاق، #تفسیر_قرآن، #نهج_البلاغه، صحیفه سجادیه، کافی (اصول، فروع و روضه)، #تاریخ_اسلام و سیره معصومان (ع) که از جمله بحوث لازم و دروس اساسی و بسیار مهم هستند نیز باید لااقل به صورت هفته‌ای یک یا دو جلسه، علاوه بر آنچه در متن برنامه آمده است، در برنامه درسی طلبه گنجانده شوند. 🔶 به ویژه خواندن دست کم یک دور تفسیر مختصر کلّ قرآن حکیم در طول سنوات تحصیل مقدمات و سطح از ضروری‌ترین امور برای هر طلبه است، که برای این مهم می‌توان – به صورت حداقلّی و در گام نخست – از یک تفسیر روان و موجز مثل « #التفسیر_المبین » نوشته محمد جواد مَغنیه، یا « #المصفّی » نوشته ملا محسن فیض کاشانی، یا « #التفسیر_الوجیز » (معروف به تفسیر شبّر) نوشته سید عبدالله شُبّر و یا لااقل از « #التفسیر_المعین » نوشته محمد هوَیدی استفاده نمود؛ و در مراحل و گام‌های بعدی از تفاسیر مفصّل‌تر بهره گرفت. ⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال، تالیف آیت‌الله ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #پانزده ✅ نقش #استعداد در تعیین #هدف؛ 🔶 راه های #شناخت_استعداد آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #شانزده ✅ مشکل برنامه ریزی برای #خود_آرمانی؛ 🔶 چگونگی #خودشناسی واقعی؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 حکیم 💥 ✅ مطلوب و متوقَّع آن است که یک عالم اسلامی، کتاب خدا که متن اصلی اسلام، اهمّ منابع و مآخذ عقائد، اخلاق، تربیت و شریعت اسلامی و قانون اساسی مسلمانان است را به صورت تمام و کمال در سینه داشته باشد و بتواند آن را با صحّت و فصاحت از بَر تلاوت نماید. کما اینکه بسیاری از طلاب علوم دینی و شیوخ و علمای مسلمان در اقصی نقاط جهان، فارغ از گستره و ژرفای اسلام‌شناسی‌شان، دارای این ویژگی و توانایی هستند و حافظ کلّ قرآن می‌باشند. ⏮ امّا اگر به هر جهت، یک دانش‌پژوه علوم اسلامی – مطلقاً و یا دست کم در طول اجرای برنامه درسی کوتاه مدت – توان، فرصت و یا همّت حکیم را نداشت به مقتضای قاعده «المیسور لایسقط بالمعسور»، یا «ما لایدرک کلّه لایترک کلّه» و یا به قول شاعر: آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید شایسته است که خویشتن را یکسره از این نعمت بزرگ محروم نسازد و لااقل به حفظ بخش‌هایی از قرآن بپردازد. 🔶 همچنین پیشنهاد می‌شود که در حفظ بخش‌هایی از قرآن، به جای – مثلاً کلّ جزء سی‌ام و یا جزء اوّل و غیره – به سراغ حفظ موضوعی برود و به صورت و هدفمند، آیاتی را درباره موضوعات مختلف حفظ نماید. 🔶 یکی از منابعی که می‌تواند به تحقّق این مهم و برگزیدن و حفظ آیاتی از سراسر قرآن در مدد رساند کتاب «جامی از زلال وحی (آیات پر کاربرد قرآن در بحث‌ها و گفتگوهای علمی و نیز محاورات روزمرّه)» است. این کتاب که در بهار سال 1379 شمسی تألیف شده، بدین شکل سامان یافته است که نخست، مؤلّف از آیات به کار رفته در کتب مذهبی پرشماری که در سطح ترویجی و برای عموم مردم به نگارش درآمده‌اند و نیز آیاتی که در بسیاری از سخنرانی‌ها، مقالات، مباحثات و مناظرات علمی استفاده می‌شوند و آیات مورد بهره‌گیری در استدلالات کلامی و اعتقادی، آیاتی که به جای ضرب المثل‌ها یا اشعار می‌توانند به کار روند و بالاخره آیات الاحکام و آیات به کار رفته در کتب و رسائل فقهی و اصولی، فیش برداری کرده، سپس پرکاربردترین‌هایشان را انتخاب نموده است. ⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال، تالیف آیت‌الله ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
🎙🎙🎙 ✅ #برنامه_اجتهاد 🔶 #صوت اولین جلسه رسمی سخنرانی مؤلف محترم، پیرامون کتاب «برنامه درسی»؛ 🔶 آیت الله ملک زاده ⏪ به‌همراه #رونمایی_کتاب؛ ⏪ شهریور۹۳، قم مقدسه؛ ⏩ @barnameijtihad 🔶 👇👇👇 🔶
💥 خرید اینترنتی 💥 🔶 مژده به طلاب و دانش پژوهان غیرساکن در شهر قم؛ 📗 کتاب «برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال» 🔶 مولف: آیت‌الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/80468 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_اجتهاد ✅ #سوال_پرتکرار ⏪ سوال #دو 🔶 آیا این برنامه #خروجی قابل مشاهده ای داشته است؟ 🔶 به بیانی دیگر: آیا کسی بوده که طبق عمل به این #برنامه، به #اجتهاد رسیده باشد؟ ⏩ @barnameijtihad 🔶🔶 👇👇👇 🔶🔶