eitaa logo
بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
463 عکس
84 ویدیو
40 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢فردوسی رستم های فلسطین کجاست؟ ✍ دکتر علیرضا معاف ظهور خدا در عالم به "کلمه" است که فرمود:"ان یقول له کن فیکون"؛اما چرا "کنش" ما به "کلمه" ما تبدیل نمیشود؟ دوباره میپرسم،چرا "کنش ها و واکنش ها و تراکنش های" جبهه مقاومت تبدیل به "کلمه و کلمات" نمیشود؟ چرا "رویداد"های ما "روایت" و "رخداد"های ما "حکایت" نمیشود؟ چرا "گدازه" های فلسطین و لبنان در قالب "گزاره" نمیریزد و از "استقامت یمن"،"استعاره سخن" تولید نمیشود؟ چه کسی باید "شاهنامه" قهرمانان بی بدیلی به نامهای سیدحسن نصرالله و ابراهیم عقیل و قاسم سلیمانی و یحیی سنوار و ابومهدی المهندس را بنویسد؟ راویان روایتهای زینبی عاشوراهای پی در پی امت محمد کیانند؟ چرا به حکمت نزول "علمه البیان"پس از "علم بالقلم"توجه نمیکنیم؟ چرا نرم افزار ما در تولید مفهوم از سخت افزار ما در خلق مصداق عقب افتاده است؟ حماسه سرای "حماسه حماس" کیست؟ داستان اسطوره هایی چون سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار را چه کسی مینویسد؟ چه عجیب که در جنگ روایتها و نبرد حکایتها و مچ اندازی قضاوتها ، میدان را واگذار کرده ایم و به "لسان قوم " (و نه لسان قم)،با مردم تکلم نمیکنیم. چرا جهاد شهید سید حسن نصرالله رو با جهاد تبیین و جهاد کبیر و جهاد با زبان نصرت نمیدهیم؟ چرا مجاهدان "جاهدوا بالسنتهم" پیوست مجاهدان "جاهدوا بانفسهم" نیستند و "وعده صادق ۱ و ۲ " با لسان صدق و صادق،پردازش و پرزنت نمیشود؟ بایسته و شایسته است که در میانه این نبرد تاریخی با طبقات مختلف اجتماع، قصه پرغصه سرزمین کنعان را گفت‌وگو کنیم، هم از باب وظیفه و تکلیف و هم از جهت انسانیت و هم از حیث فتوت و مروت و اخوت و البته از باب حکم. حکم آن مرد شجاع که در ابتدای "اتوبان موشکی تهران-قدس"، نماز جمعه نصر را خواند تا به زودی و "روزی نزدیک" در انتهای این اتوبان ، نماز را در مسجدالاقصی بخواند و آیات ابتدایی سوره اسراء را تفسیر عملی کند. حکم مردِ یکتایِ زمانۀ ما، جهاد تبیین و روایت و نوشتن و گفتن و شنفتن و اقناع است. خمینیِ ثانی، فرزند خمینی اوّل. نه چونان هملت پسر هملت. امّا چه می‌خواهیم گفت؟ ماتن این متن کیست؟ متن و فرامتن و فرومتن و بینامتن روایت ما چیست؟ چگونه میتوان زوال و زدودن زمستان و زمهریرِ زهرِ مارِ صهیونیسم(Zionism) را به جوانان و نوجوانان فهماند؟ " نبی"(صاحب نبا و نبوت) بنابر تقریر فارابی و "فیلسوف شاه" بنابر تقریر افلاطون و "حاکم حکیم" بنابر تنظیم ارسطو و "نور بازتابیده از آینه محمدی "بنا بر اعتقاد ابن عربی و "ولی فقیه"(صاحب ولایت فقاهت و عدالت) بنا بر تقریر حضرت روح الله، در حرکت تاریخی خود برای همگن و همگون و همگرا و همگام شدن با نظام تکوین و تدوین و تالیف و تقدیر و از همه مهمتر آفرینش حماسه و خلق روایت فراگیر، نیازمند چهار زبان است: زبان هنر و زبان علم و زبان برهان و زبان خطابه. با زبان هنر است که طرح کلّی و نقشۀ ساختمان شهر فهمیده می‌شود، با زبان علم نخبگان این نقشه را قبول می‌کنند و به ساختنش رضایت داده و در پی محاسبات ظاهری این ساختن تلاش می‌کنند و با زبان برهان ، همگان به ضرورت موضوع اقناع میشوند و با زبان خطابه عموم مردم برای ساختن آن نقشه تهییج شده و در ساختنش مشارکت می‌کنند و "امر نخبگانی" به "امر تودگانی" تبدیل میشود. بنابراین هر ترانه سرایی از شاهکارهای قهرمانان مقاومت شامل تارهای این چهار شاخه خواهد بود. امّا پودهای این بنا را شاخه‌های علوم و فنون مختلف و متنوع و استدلالهای هر حوزه دانشی می‌سازند. امنیت،سیاست، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، ادبیات و .... وقتی بنای اول ساخته شد، بنابر اصلِ «یک دست صدا ندارد»، صدایی نخواهیم داشت. اگر این درک راهبردی را نظرگاه و نقطه عزیمت حرکت خود بدانیم، نیازمند یک عملکرد موازی نیز هستیم تا برخورد دست‌ها، زایش صدا را صادر کنند. دو دست را با هم میخواهیم، دستی که در میدان عزم و رزم میجنگد و حماسه میسازد و دستی که در صحنه روایت،مینویسد و کلمه میسازد . باید بتوانیم در ذهن و زبان و قلب هنرمندان انفاذ کنیم و از دل این نفوذ عاطفی، سخنِ محکمِ مستدلِ روشن جبهه مقاومت را به نحوی تبیین کنیم که نخبگان جامعه را اِشراب نماید و زمینۀ حرکت درونزای آنها را فراهم آورد و سپس، آنها به سیراب کردن آحاد جامعه بپردازند و در نهایت از صیرورت چنین مسیری است که با همراهی نخبگان و هنرمندان و راویان خواهیم دید که چگونه جنبش و انقلاب و نهضت ،شروع به قُلقُل کردن و وِلوِله بر پا داشتن می‌کنند. 👇👇ادامه یادداشت 👇👇 🆔@basaer_fi
تا اینجای کار باید به حال اکثریت نظام دانشگاهی و حوزوی و نخبگانی تاسف خورد که در ماجرای فلسطین،تحرک لازم را ندارند. چرا ندارند؟ کدام ظرفیّت و توانمندی و کدام زیرساخت باید این تولید محتوا را صورت ببخشد؟ کجاست طلبۀ فاضل و دانشجوی عدالتخواهی که به میدان بیاید و برای مردم تبیین کند، «چرا صهیونیسم جهانی و دولت یهود کنونی شرّ مطلق است؟» و کجاست طلبۀ عالم و دانشجوی حق طلبی که بتواند با زبان رسانه و روزمرّۀ مردم و در قالب انواع و اقسام مثال ، این تبیین را به رگ‌های حیاتی جامعه برساند و با ندای حنجره یا لنز دوربین یا قلم تیزبینانه خود، برای پدر و مادر و برادر و خواهر و فرزند و همسایه و همشهری و همکار خود نمایان سازد که هر ضربه‌ای که امروز به صهیونیسم بزنیم، یاریِ انسانیّت و انسان بودن و انسان زیستن، در زمانه حیرت و عصر عسرت عصارۀ باقیمانده از دین و اخلاق و وجدان و شرافت و انسانیت است. این عجز همگانی و رسانه ای در روایت مقاومت بی بدیل فلسطین و یمن و لبنان نشانه چیست؟ نشانۀ کوشا نبودن و بصیرت نداشتن و فکرنکردن و نَیَندوختن در وقت مناسب و درمانده شدن در هنگامۀ سرمایِ زمستان. اگر ما امروز ده‌ها تبیین مبنامند و دغدغه مند و هدفمند بر غاصبانه بودن دولت یهود و ظالمانه بودن دولت جعلی و نامشروع بودن آن داشتیم و این ادله را در کنار صدها بیان خطابی و شعر و اثر هنری به مردم ایران و جهان ارائه میکردیم، وضعیت همین طور بود که هست؟ اگر این تبیین علمی و بیان خطابی با هنرمندی ترویج می‌شد، طیفهای بی تفاوت در کشورهای عربی و حتی داخل کشور خودمان به راحتی از کنار رخدادهای یک سال گذشته می‌گذشتند؟ سلاح صلاح و نجاح و فلاح حق‌جویان و حق پویان و حق‌گویان و حقیقت‌طلبان در همیشۀ تاریخ و همه جغرافیا، "کلمه" بوده و هست و خواهد بود. امروز ما یا کلمه‌ناشناس شدیم یا نمی‌دانیم چگونه باید از کلمات بهره برد یا نمی‌توانیم از کلمات استفاده کنیم. دردی بر روی درد و زخمی بر روی زخم و غصه ای بر روی غصه. امّا چرا چنین است؟ آیا جز این است که ما اهل کلمه نیستیم؟ ما نمی‌توانیم با کلماتی گویا اثبات کنیم که چگونه کمک به فلسطین و نابودی غدّۀ سرطانی، اسباب رشد و تعالی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی همه مردم زمین را فراهم خواهد آورد. انسانی که قانع نشد و یا عالم نشد،بطور طبیعی سرگردان است و بهترین طعمه برای گرگ‌های رسانه‌های هرزه. داستان ،همان داستان نقش آفرینی عمارها در میانه جنگ صفین است. داستان ساده‌تر از این حرف‌هاست. چهل و پنج سال از شعار «فلسطین مسئلۀ اوّل جهان اسلام است» می‌گذرد و ما نتوانستیم یک متن درست و محکم و مستدل دربارۀ فلسطین داشته باشیم. ما در مسئلۀ فلسطین همچون نمازخوان بی‌ وضو، هستیم، همچون زنبور بی‌عسل، همچون عالِم کم عمل، همچون پیامبر بی‌معجزه، همچون کتاب بی‌سطر، همچون چراغ تاریک، همچون پرندۀ بی‌بال، همچون درخت بی‌ثمر، همچون اشعار بی‌تشبیه، همچون دیگ‌های بی‌غذا، ولی روسیاه.برای "مساله اولمان" ،اولویت قائل نبودیم و روایت برتر تولید نکردیم و البته این بار سخت را در تمام این سالها یک مرد برداشت، یک مرد که به اولویت انسانی و دینی فلسطین ایمان داشت و این ایمان او را به فکر واداشت و سخن گفت و سخن راند و سخن ساخت تا تکثیر شد، ولی نه تکثیرِ تکاثری، بلکه تکثیرِ کوثری. مردی که آب در لانه و کاخ‌های نمرودیان و فرعونیان و قارونیان و هامانیان انداخت و سحرِ ساحرانِ این سلیطه‌هایِ سلطه‌جویِ سست‌بنیاد را خنثی کرد. نعمت حضور مرد شجاع زمانه ما بر ما بخشیده شده است، به خاطر استقامت یاران باوفای آن مرد که یکی پس از دیگری شهید میشوند، آن مرد راه خود را خواهد رفت، با ما یا بی ما. مقتدایِ آن مرد، مادر اوست. ایستاده در پشت در. دری سوزان و میخی بر آن و ... . از چنان مقتدایی استوار، چنین کوهی پایدار، نه تنها ناممکن نیست، بلکه مرسوم است. این مسیر نورانی،راویانی میخواهد که نور را بشناسند.در این نبرد نور و تاریکی ،وظیفه سنگین و سختی داریم. ایران و فلسطین و لبنان و عراق و یمن پر از قهرمانان اسطوره ایست، فردوسی این قهرمانان کیست و کجاست؟ @basaer_fi
💠 "های تِک معنویِ" اهل حق در برابر "های تِک نظامیِ" دشمن/ پیروزی با "اراده های آهنین" و "بنیان های مرصوص" است، نه "گنبدهای آهنین" و "خانه های عنکبوت" ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ در میان وسایل بجا مانده از شهید ، کتاب دعا و تسبیح بود. اینها استعاره ای است از رزمندگان جبهه حق. ⚠️ دعا و ذکر و معنویات همان اکسیری هستند که برای اهل حق مزیت ویژه ای با عنوان "قدرت نرم" ایجاد می کنند و در میدان جنگ و در مقابل "گنبد آهنینِ" دشمن، به آنان "اراده ای آهنین" و "شجاعت" و "قدرت ایستادگی" تا آخرین لحظه را می دهد و فلز وجودیشان را همچون "بنیان مرصوص" محکم می سازد و جلوی را می گیرد. از این روست که قرآن کریم در کنار توصیه به "ثبات قدم" و "استقامت" در میدان جنگ، توصیه به "ذکر کثیر" می کند: 🔸"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثبُتوا وَاذكُروا اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان! هنگامی که در جنگ با گروهی از دشمن روبرو می شوید، ایستادگی کنید و خدا را بسیار یاد کنید تا رستگار شوید"(انفال:٤٥) ⚠️ این قدرت نرم، یک "های تِک معنوی" و مزیت ویژه اهل حق است که دشمنان از آن بی بهره اند و تا وقتی این قدرت نرم در اهل حق باشد، پیروزی قطعی و نزدیک است. @basaer_fi
💠 تئوریسین هایِ واقعی جنگ ⚠️ برخلاف القاء جریان رسانه ای سازشکار که مقاومت در برابر دشمنان را موجب فشار اقتصادی و نظامی بیشتر آنها میدانند، هم با "دلایل عقلی"، هم با "استنادات نقلی" و هم با "شواهد تجربی" می توان اثبات کرد که اتفاقاً "مقاومت فعّالانه" در برابر دشمن، امنیت اقتصادی و نظامی به همراه دارد و "سازش ذلیلانه" نتیجه اش جز "تحریم بیشتر" و "امنیت کمتر" نیست. امام امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: 🔸«مَن طَلَبَ السَّلامَة لَزِمَ الإِستِقامَة؛ هرکس(فرد یا ملتی) که می خواهد سالم بماند(امنیت داشته باشد)، باید استقامت ورزد.» (میزان الحکمه؛ ج9، ص591 ) ⚠️ تجربه های متعددی نیز صحت این مطلب را ثابت کرده است: ✅ پیروزی ایران در جنگ تحمیلیِ ۸ ساله با صدام و حامیان غربی و عربی اش، ✅ پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل، ✅ پیروزی انصارالله یمن در برابر تجاوز ۸ ساله برخی دولتهای عربی و حامیان غربی شان، ✅ پیروزی سوریه در نبرد با کشورهای عبری، عربی و غربی، ✅ پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعش و همه حامیانش ✅ و سرنوشت تلخ سازشکارانی همچون عرفات، قذافی، مُرسی و تجربه های تلخ دیگری همچون "برجام" که منجر به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شد، "تعلل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه" که منجر به جری تر شدن دشمن و شهادت سید حسن نصرالله شد و ... ⚠️ حال باید پرسید کدام نظریه، در عمل ایران را بیشتر به جنگ نزدیکتر خواهد کرد؛ "سازش ذلیلانه" یا "مقاومت فعّالانه"؟ آیا دقیقتر نیست بگوییم تئوریسین های واقعیِ جنگ_ حداقل در دهه گذشته تاریخ ایران_ امثال "حسن روحانی" و "محمدجوادظریف" هستند؟ @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بمب سنگرشکن رسانه ای که اسرائیل بر سر خودش ریخت ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ تصاویری که از نحوه شهادت منتشر شد، همچون بمب های سنگرشکن بنیانهای رژیم صهیونیستی را ویران خواهد کرد. ⚠️ اسرائیل گمان می کرد با انتشار این تصاویر، می تواند چهره ای قدرتمند از خودش نشان دهد و جبهه مقاومت را بترساند و اراده شان را سست کند. در حالیکه نتیجه عکس شد و اراده ها قوی تر شد: 🔸 "فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ؛ ﻭﻟﻲ [ﺍﻳﻦ ﺗﻬﺪﻳﺪ] ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻛﻴﻞ ﻭ [ﻧﻴﻜﻮ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﻱ] ﺍﺳﺖ."(آل عمران: ١٧٣) ⚠️ اسرائیل با این حماقت رسانه ای، درواقع خودش را با بمب های سنگرشکن رسانه ای بمباران کرد. معلوم است که مدیریت صحنه کاملا به دست خداوند است: 🔸 "إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آيَاتِنَا قُلِ اللَّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا؛ ﺑﮕﻮ: مکر و تدبیر ﺧﺪﺍوند ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ ﻭ ﻛﺎﺭﺁﻣﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ."(یونس:٢١) 🔸 "ذَٰلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ؛ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍوند ﺳﺴﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ."(انفال: ١٨) ⚠️ ۲ نکته درس آموز در این ماجرا: ۱. از دشمن بزرگنمایی نکنیم و او را قدرتمند و بدون خطا و نقص ندانیم. او هم اشتباهات فاحشی می کند. اتفاقا در بخش هایی که ادعا دارد و خود را قدرتمند می داند(مانند رسانه) اشتباه می کند؛ و چه بسا یکی از همین اشتباهات برای نابودیش کافی باشد. ۲. نبرد رسانه ای به اندازه نبرد نظامی مهم و تعیین کننده پیروز میدان است. @basaer_fi
15 سرفصل در ارادت به شهید سنوار.pdf
334.1K
💢 ۱۵ سرفصل در اظهار ارادت عمیق به شهید یحیی سنوار.... 💢 از تصویر چشمان محسن حججی تا تصویر دستهای قلم شده یحیی سنوار، حجت های روزگار هوش مصنوعی و کوانتوم ✍علیرضا معاف @basaer_fi
‏⚠️ اگر دشمن متجاوز را قصاص نکنید، حیات و زندگیتان به خطر می افتد: 🔸"وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ؛ ﺍﻱ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺧﺮﺩ! ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻗﺼﺎﺹ، ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺳﺖ." (بقره: ١٧٩) @basaer_fi
💠 ۱۰ نکته تحلیلی درباره تجاوز شبانه صهیونیست‌ها به خاک ایران/ شرحی بر راهبردهای رهبر انقلاب ⚠️ رژیم صهیونیستی، از خط قرمز تصریحی ایران عبور کرده و امنیت ملی ج.ا. را مستقیما مورد تعرض قرار داده و این تعرضِ مستقیم همراه با قبول مسئولیت رسمی، نباید عادی سازی و کوچک انگاری شود. ایران برای تثبیت شرایط امنیتی پایدار خود راهی ندارد جز اینکه پاسخ معنادار و روشن و محکم دیگری به رژیم بدهد. ⚠️ از صبح دیروز رسانه های صهیونیستی در حال انتشار خبر توقف عملیات زمینی در جنوب لبنان هستند. به نظر این امر سیگنال_فريب در راستای انصراف ایران از انتقام است، درست مثل داستان آتش بس در غزه و آتش بس 21 روزه در لبنان که عملیات فریبی برای ترور سران و فرماندهان مقاومت لبنان بود. اسراییل در عملیات زمینی در جنوب لبنان شکست خورده و نمی‌تواند توقف آن‌را برای دیگران فاکتور کند. ⚠️ الگوی حملات رژیم به سوریه و لبنان دقیقا همین الگوی قبح شکنی اولیه، الگوی تصاعدی و فزاینده تدریجی و عادی سازی (نرمالیزاسیون) حملات بود. واضح است که رژیم در اینجا متوقف نخواهد شد و اگر دستگاه محاسباتی اش دچار اختلال نشود فاز بعدی را جسورانه تر ورود می‌کند. ⚠️ رژیم اکنون و پس از بازیابی توان حزب‌الله و دریافت ضربات کوبنده از حزب الله و افزایش شدید تلفات در نیروی زمینی خود، دنبال افزایش دامنه جنگ نخواهد بود و تلاش می کند با تمرکز بر جبهه لبنان و پس از تعیین تکلیف این جبهه که احتمالا با الگوی فشار سنگین نظامی و سیاسی برای اجرای قطعنامه 1701 پلاس همراه است، به سراغ جبهه بعدی برود. پاسخ ایران در این مرحله برنامه رژیم را در تمرکز و فشار به لبنان برهم خواهد زد و سیاست_تجزیه جبهات نبرد علیه رژیم را خنثی می کند. ⚠️ سران رژیم صهیونی عملیات نظامی علیه اهدافی در ایران را دستاوردهای جدیدی برای خود می بینند و بنابراین واکنش ج.ا. این دستاوردنمایی و دستاوردسازی را برباد خواهد داد. ⚠️ ما اکنون حد قابل توجهی از تبعات روانی اقتصادی و نگرانی‌های اجتماعی رویارویی با رژیم غاصب را پشت سر گذاشته ایم و اقدام قاطعانه در این فضای روانی مثبت از تبعات داخلی اقدامات بعدی خواهد کاست. ⚠️ رژیم قاعدتا نمی‌تواند در این نقطه متوقف شود و اقدام امنیتی و نفوذ و خرابکاری با استفاده از قدرت فناوری و ترور،بخشی از تعرضات رژیم در مراحل بعدی است. سیستم امنیتی کشور باید هشیارتر از قبل عمل کند. ⚠️ پاسخ ایران در این مرحله و به دلیل تجاوز رژیم، مشروعیت بالای بین المللی دارد. اقدام بدون تعلل در این مرحله، ضمن ایجاد دستاورد نظامی، روانی و سیاسی برای کشور و کشاندن رژیم به موضع انفعال، تقویت مواضع مقاومت در منطقه را به همراه داشته و بازهم از اعتماد به نفس رژیم برای اقدامات احتمالی بعدی علیه سایر اجزاء محور مقاومت خواهد کاست و احتمال ایجاد حدی از بازدارندگی حتی برای جبهه سوریه را به همراه خواهد داشت. ⚠️ پس از ضربات سنگین به ضاحیهٔ بیروت و آوارگی یک و نیم میلیون نفر از شیعیان لبنان، این انتظار در بین آنان ایجاد شده که ج.ا. از مقاومت، مجددا حمایت مستقیم نظامی به عمل آورد. در لبنان مخالفان مقاومت در حال شماتت حامیان مقاومت هستند با این ادعا که ایران شما را تنها گذاشته و کنار نشسته و شما گوشت دم توپ شده اید. پاسخ ایران در این شرایط بسیار راهگشا و خنثی کننده این وضعیت بوده و فشارها بر شیعیان مظلوم جنوب لبنان را کاهش خواهد داد. ⚠️ سرکوب پدافند هوایی (SEAD) یک اقدام کلاسیک در آغاز هر عملیات هوایی علیه اهداف دشمن است و معمولا این اقدام یا موضعی انجام می‌شود و بعد از آن هدف اصلی مورد تهاجم قرار می‌گیرد و یا موج گسترده سرکوب پدافند تا تضعیف حداکثری ادامه پیدا می‌کند( حملات آمریکا به عراق) و بعد، آسمان دشمن باز میشود،اسراییل ظاهراً با مدل اول و موضعی اقدام کرده ولی فاز دوم که حمله به اهداف سیویل بوده است را انجام نداده است و در این مرحله یک تهدید عملی را نشان داده است و علاوه بر آن‌که توانایی تخریب در عمق ایران را نمایش دادند، اهداف احتمالی مراحل بعدی حمله را تعیین‌‌ کردند.اقدام فوری و هوشمند ایران، محاسبات آنها را به هم خواهد زد. @basaer_fi
💠 جریان "ارجاف"،مانع "ارهاب" دشمن/ نظام اسلامی سرمایه اجتماعی لازم برای پاسخ قاطع به اسراییل را دارد. ✍ علیرضا معاف ⚠️ واکنش عقلانی و منطقی و اجماعی مردم ایران در برابر حمله تجاوزکارانه اسراییل به خاک ایران ، بزرگترین فرصت در اختیار تصمیم گیران ارشد کشور است تا اسراییل را از خطای احمقانه اش، پشیمان کنند. مجددا شکافهای اجتماعی با درک هوشمندانه مردم کاهش یافته و موضوع "نحوه مواجهه با تجاوز به کشور"، به سوژه اختلافی بین طبقات مختلف مردم تبدیل نشده است. تا اینجا، صحنه نبرد چند روز اخیر، هم در میدان و هم در روایت و هم در ذهنیت جمعی ایرانیان، به ضرر دشمن بوده و البته در ادامه هم باید دشمن وقیح را تادیب و منکوب کرد. اما در این میان یک نگرانی مهم نیز وجود دارد و آن هم جریان خطرناک و موذی و گاهی نفوذی "مرجفون"، یا ترسانندگان از دشمن هستند که عملاً پروژه شکست خورده دشمن را تکمیل می کنند و ممکن است ورق را برگردانند. ⚠️ دو جریان افراطی و تفریطی در داخل کشور در این جهت عملاً دست به دست هم می دهند. اول: جریان افراطی غربگرای غرب پرست غرب اندیش مرعوب غرب دوم: جریان تفریطی مدعی انقلابی گری که تهی از عقلانیت و معنویت و درک شرایط کلان کشور هستند. هم افزایی این دو جریان با هم جالب است: ✅ اولی ضربه اخیر دشمن را بزرگنمایی میکند و دومی توان داخلی و قدرت ملی را کوچک نمایی می کند. ✅ اولی انفعال ما را تئوریزه می کند و دومی لازمه و نتیجه عملی نگاه او انفعال ماست. ✅ اولی می ترسد و می ترساند چون جبهه غرب و قدرت غرب را ترسناک و دهشتناک میبیند و دومی، ناخواسته می ترساند چون جبهه خودی و قدرت تصمیم گیری خودی را ضعیف و حقیر می بیند. ✅ اولی اهل وفاق با دشمن و رفاقت با غریبه است و دومی ضدوفاق با دوست و آشنا و خودی. ✅ اولی در بخشی از جامعه موثر است که طبقه متوسط(میدل کلاس) نامیده می شوند و دومی در بین انقلابیون شکاف ایجاد می کند و هسته سختی که مهمترین موتور پیشران حرکت کشور هستند را متشتت می کند. ⚠️ این دو گروه، چون دولبه قیچی، متضاد به نظر می رسند اما متضایف عمل می کنند و نظام را در تصمیماتش مردد می کنند و یا متهم می کنند. مردم با پاسخ محکم و پشیمان کننده نظام به صهیونیستها موافقند و جماعتی بزدل، حق ندارند ترس خودشان را به مردم تعمیم دهند. ⚠️ واکنش‌های اجتماعی مردم پس از تعرض 5 آبان نشان داد که پروژه‌ ترساندن مردم ایران شکست خورده است، در همین روزها پیکر شهدای حمله صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف ایران با حضور گسترده مردم تشییع شد و در کرمانشاه، خوزستان و لرستان، جمعیت انبوهی آمدند. نگاهی به واکنش افکار عمومی نیز نشان می‌دهد، برخلاف برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها، شهادت نیروهای ارتشی و پدافند هوایی کشور و برخی مراکز نظامی با واکنش یکپارچه و متوازن همه طیف‌ها و گروه‌ها در جامعه همراه شد. از قضا طیفهای مختلفی که عموماً رسانه‌های آن طرفی تلاش دارند تا فاصله‌ای میان آن‌ها با نظام حکمرانی تعریف کنند و آن‌ها را قشری بخوانند که تعلق خاطری به ج.ا و ایران ندارند، بعد از حمله صهیونیست‌ها، واکنشی یکپارچه به این حمله نشان دادند و نسبت به شهادت نیروهای پدافند و ارتش رفتار سنجیده و خوبی نشان دادند. ارزیابی دقیق مردم و نتیجه مشخص است، جامعه فهیم ایرانی،به شکل یکپارچه و منسجم و همگن نسبت به شهادت سربازان و سردارانش واکنش همدلانه نشان می دهد و در میان اقشار مختلف ایران می‌شود این تصویر را به‌ وضوح مشاهده کرد که هیچ احساس رضایتی نسبت به تعرض به خاک ایران وجود ندارد و بر لزوم اعمال اقتدار ایران متفق القول و متحد القلب هستند. ⚠️ تلقی ناشیانه اسراییل این بود که بعد از این حمله، با القای اینکه ایران مقصر به راه انداختن یک جنگ در منطقه بوده، آن هم در حالی که معیشت مردم به لحاظ اقتصادی دچار مشکل است، جامعه ایرانی را در معرض اعتراض تند به حکومت و در پرتگاه آشوب داخلی و شورش عمومی قرار دهد، اما برخلاف تصور ناشیانه صهیونیست‌ها، حمله آنان و شهادت نیروهای پدافند و ارتشی، اتفاقاً جامعه ایرانی را در مقابل این مستحدثات، یکدست‌تر کرده و شکاف‌های اجتماعی را در پایین‌ترین حد خود در چندسال اخیر قرار داده است. این تقریباً کنشی است که جامعه ایرانی در تمام بحران‌ها از خود نشان داده است و زمانی که پای یک تهدید خارجی در میان باشد، مردم ایران در متحدترین و منسجم ترین شکل خود قرار می‌گیرند و پس از وعده صادق ۱ و۲ نیز بیش از هشتاددرصد مردم با عملیات نظام ابراز همدلی عمیق کردند. صهیونیست‌ها همانطور که بعد از طوفان الاقصی در افکار عمومی جهان مفتضح شدند(طوفان الاحرار)، این بار نیز جدای از خطای محاسباتی در حمله به مرزهای ایران، در برخورد با افکار عمومی داخل ایران نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند.
اکنون تصمیم گیران ارشد کشور با پشتوانه چنین سرمایه اجتماعی مطلوبی، باید مجددا دستگاه محاسباتی صهیونیستها را به هم بریزند. @basaer_fi