💠 چرا غربگرایان داخلی از پیروزی ترامپ ناراحتند؟
✍ شبیر فیروزیان
🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است: «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش».
تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود.
به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد.
به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده)
در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است:
🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مىآيند، مىگويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفتهاند. و خدا به آنچه پنهان مىداشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119)
خداوند در آیه دیگری می فرماید:
🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82)
دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند.
در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند:
🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد، يهود و نصارى را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118)
جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند:
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى] با آنان شتاب مىورزند.» (مائده: 52)
تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است.
🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است.
بنابراین به راحتی می توان علت ناراحتی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی ترامپ جمهوری خواه در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بسته شدن راه بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت.
@basaer_fi
20 سرفصل تحلیلی درباره ضرورت یا حرمت «بمب اتمی ایران».pdf
208.9K
♻️ 20 سرفصل تحلیلی و چالشی درباره ضرورت یا حرمت «ساخت بمب اتمی ایران»
✍علیرضا معاف
@basaer_fi
💠 ولایت فاطمی
✍ آیت الله العظمی جوادی آملی
▫️ حضرت فاطمه که از منظر برخی از معصومان (علیهم السلام) #باطن_لیلة_القدر است، بیانگر روند تکاملی اسلام و جهش تصاعدی حاملان راستین قرآن و عترت (علیهم السلام) است، زیرا مُلک سلیمان با همه احتشام بر بال ﴿غدوّها شهرٌ و رَواحُها شهرٌ﴾ مستقر بود، لذا سرعت آن محدود بود، لیکن ملکوت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم بر شهبالِ ﴿لیلة القدر خیر من ألف شهرٍ﴾ استوار است، لذا جهش آن طوری است که می توان یک شَبه ره صد ساله را پیمود و پیمانه این پیمودن به دست هم پیمانان #ولایت_فاطمی است که در صدد ادراک لیلة القدراند، وگرنه برای لیلة القبری ها چنین سیری میسور نیست؛
تو لیلة القبری برو تا لیلة القدری شوی
چون قدر مر ارواح را کاشانه شو کاشانه شو
▫️ اگر مرکب رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم هنگام معراج بُراق بود که هر قدم او به شعاع دید بود؛ خُطاهُ مدّ بصره، مَطِیّه رهوار امّت هنگام عروج نسبی نماز است که عمود دین می باشد و با اقامه صحیح آن می شود، ظاهر و باطن لیلةالقدر را به قدر هستی خویش ادراک کرد و از آن سکوی پرواز استعانت جست و طبق ظرفیت ظریف و طریف روح مجرّد، طرفه فاطمی را زیارت نمود؛
دیدم سحر آن شاه را بر شاهراه «هَلْ اَتی»
درخواب غفلت بی خبر زو بوالعلّی وبُوالعَلا
▫️ اگر انسان کاملی خود باطن لیلة القدر باشد، تمام گام های استوار او چنان است، هر لحظه راه هزار ماهه می رود. کدام چابک سواری به گَرد وی می رسد تا به گِرد او طواف کند. مرکب توده دوستان بانوی آفتاب چوبین است و اسب چوبین چون پای چوبین استدلالیون بی تمکین است؛
اسب چوبین بر تراشیدی که اینست اسب من
گر نه چوبین است اَسْبَت، خواجه یک منزل بتاز
◀️ لیکن «کرم دوده طاها و یاسین بکند کار خویش»، زیرا خود آن بانو در #خطبه_فدکیه، خاندان عصمت را که به تجمّل می نشینند و به جلالت می روند، وسیله معرفی کرد و چنین فرمود:
«...فَاحْمَدُوا الله الذی بنوره و عظمته ابتغی من فی السموات و من فی الارض الیه الوسیلة فَنَحْنُ وسِیْلَتُه فی خلقه و نحن آل رسوله و نحن حجّة غیبه و ورثة انبیائه».
▫️ آنچه در #توسل معتبر و متوقّع است، این نیست که خداوند به سبب آن وسیله به بنده خود نزدیک شود یا کلام او را بشنود یا به رفع نیاز او توانا گردد، تا گفته شود خدای سبحان بر بنده خود اَقْرَب مِن حَبْل الورید است و نیز خدای سبحان بکلّ شی ء سمیع است یا ﴿علی کلّ شی ء قدیر﴾ است و مانند آن، بلکه به سبب آن وسیله شخص محتاج شایسته تقرّب گردد و لائق شود که کلام او مورد اعتنا واقع شود و نیاز وی برطرف گردد؛ به هر تقدیر، اصل ابتغای وسیله مورد دستور خداوند است: ﴿وابتغوا إلیه الوسیله﴾.
👈 تعیین مصداق عام یا مطلق به عهده عموم یا اطلاق خود دلیل لفظی نیست، بلکه با دلیل جداگانه می توان #وسیله_بودن چیزی یا شخصی را ثابت کرد که در این خطبه، وسیله بودن اهل بیت عصمت (علیهم السلام) بیان شد.
📚 سروش هدایت جلد2 ، ص155
@basaer_fi
⚠️ سال گذشته گفت و گویی با خبرگزاری مهر داشتم پیرامون کتاب "حقیقت عظیم"(مجموعه سخنان رهبر انقلاب درباره شخصیت معنوی، خانوادگی، سیاسی و جهادی حضرت زهرا(س)).
از طریق لینک زیر بخوانید:
https://www.mehrnews.com/news/5981408/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
@basaer_fi
هدایت شده از بصائر
💠 ۵ روش مبارزاتی حضرت زهرا(س) در برابر ظلم
✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر
⚠️ حضرت زهرا(س) فقط نقطه شروع مصیبت ها نیستند؛ بلکه مادر بصیرت هاست و از جمله بصیرت سیاسی.
برای مقابله با غصب خلافت، در مدت بعد از رحلت پدر، تا آخرین دم حیات، پنج شیوه مبارزاتی برگزیدند:
۱. روشنگری با امام امیرمؤمنان(ع) و فرزندان؛ خانه به خانه مردم مدینه.
۲. خواندن خطبه ماندگار (که بیش از صد شرح و ترجمه بر آن نگاشته اند،) در مسجد رسول الله(ص) و محاکمه رئیس خلافت.
۳. اعتصاب تکلم با ابوبکر و عمر.
۴. گریه های سوگوارانه آشکار و در خانه، به دلیل عقب زدن خلافت امیر ایمانداران و آسیب های ناشی از آن، تا آستانه ظهور.
۵. وصیت تشییع پنهان و قبر پنهان، برای مانع شدن از حرکت مردم فریبانه آسیب زنندگان.
بر ماست که در تقابل با استکبار جهانی و اقمار آنها، بیاموزیم.
@basaer_fi
💠 "رفاه طلبی"، اصلی ترین عامل انحراف خواص پس از رحلت پیامبر(ص)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)، پس از مصائب دردناکی که برای ایشان به وقوع پیوست، بی شک یکی از مهمترین منابع معرفتی و سیاسی شیعه به شمار می رود. خطبه ای که مملو از معارف عمیق اعتقادی، تضمین های قرآنی بی نظیر و تحلیل های سیاسی و روان شناختی عمیق است.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بخشی از این خطبه بی نظیر، علت اصلی مخالفت با امر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و در نتیجه کتمان حقیقت غدیر و حقانیت علی(علیه السلام) را راحت طلبی، تن آسایی و رفاه طلبی خواص جامعه می دانند. ایشان پس از طرح این سؤالات از اصحاب که: «پس چرا امروز بعد از اقرار و اعتراف سرگردان شدید؟ و پس از آشکار کردن عقیده امروز پنهان کاری دارید؟ و بعد از آن پیشگامی و پیشرفت به عقب بر می گردید؟و بعد از ایمان مشرک شدید؟» می فرمایند:
🔸«أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَى الْخَفْضِ، وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّيقِ بِالسَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ مَا وَعَيْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذِي تَسَوَّغْتُمْ، فَ: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ حَمِيدٌ»؛ آگاه باشید که جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور کرده اید و با رفاه و آسایش خلوت کرده اید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیده اید. به همین سبب آنچه را حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید بالا آوردید پس بدانید که «اگر شما و هر که در زمین است کافر شوید، خداوند بی نیاز از همگان است.»» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج29، ص230)
@basaer_fi
💠 تحولات پرشتاب منطقه و مخاطبانِ امروزِ خطبه جهادِ امیرالمومنین(ع)
⚠️ می دانم که تحولات پرشتاب منطقه ابعاد متعدد و پیچیده ای دارد و نباید درباره آن سطحی، عجولانه و بر اساس "متشابهات" تحلیل و قضاوت کرد، امّا "محکماتی" هم هست که نمی شود از کنار آن به سادگی عبور کرد:
✅ اینکه امام ما پس از تعلّل مسئولان در عملیات "وعده صادق ۲" فرمودند: "عقب نشینی غیرتاکتیکی، غضب الهی را به دنبال دارد"، و در نتیجه این تعلل بود که سید مقاومت به شهادت رسید.
✅ اینکه پس از تجاوز آشکار اسرائیل به ایران اسلامی، امام ما صریحاً دستور به مقابله دادند و فرمودند باید خطای محاسباتی دشمن درباره توانایی های ایران اسلامی اصلاح شود و اسرائیل هم با همان خطای محاسباتیِ تغییر نکرده، به کمک نیروهای نیابتی خود، ترکیه، غرب و آمریکا در حال پیشروی در خاک سوریه است و یک به یک شهرها را تصرف می کند.
✅ و اینکه با بی سابقه ترین و سریعترین مدل "نفوذ براندازانه" در لایه تصمیم ساز و تصمیم گیرِ دولت چهاردهم مواجهیم که اجازه اتخاذ تصمیمات شجاعانه و عاقلانه را نمی دهد.
⚠️ از این رو، تحلیل صحیح ماجرای "عدم کنش موثر ایران در سوریه" و "تعلل در اجرای وعده صادق۳"، هرچه که هست، امیدوارم از جنسی نباشد که برخی مسئولان جمهوری اسلامی مخاطب و مصداق این سخنان دردناک امیرالمومنین(ع) قرار گیرند:
🔸 "أَلَا وَ إِنِّي قَدْ دَعَوْتُكُمْ إِلَى قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَيْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ. فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاكَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّى شُنَّتْ عَلَيْكُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِكَتْ عَلَيْكُمُ الْأَوْطَانُ؛ آگاه باشيد من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با این قوم دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمين هاى شما را تصرّف نمود."(نهج البلاغه؛ خطبه ۲۷)
@basaer_fi
💠 از "وعده های فریبنده" تا "حمله غافلگیرانه"/ چگونه نفوذ دشمن در "دستگاه محاسباتی" بشار به "سقوط" او انجامید؟/ آیا مسئولان ما عبرت می گیرند؟
⚠️ یادتان هست رهبرانقلاب بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، دائماً مسئله #نفوذ را برجسته می کردند و بیش از همه، نسبت به "نفوذ دشمن در دستگاه محاسباتی مسئولان" هشدار می دادند و آن را خطرناک تر از بقیه اقسام نفوذ می دانستند.
⚠️ اگر می خواهید میزان اهمیت این نوع از نفوذ را درک کنید، به حوادث این روزهای سوریه خوب نگاه کنید.
غربی ها ابتدا بوسیله مشاوران و تصمیم سازان نفوذی و دادن "وعده های فریبنده"، "دستگاه محاسباتی" بشار اسد را دچار اختلال کردند تا بتوانند "اراده" اش را سست کنند؛ و کشوری که اراده مسئولانش سست شده باشد، دیگر در برابر هجوم دشمن هیچ مقاومتی نمی کند.
به همین دلیل بود که رهبر انقلاب با فهم دقیق این مسئله که غربی ها در حال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی بشار هستند، در دیدار خرداد ۱۴۰۳ با بشار، به او نسبت به اعتماد به غربی ها و عقب نشینی در برابر خواسته های آنان هشدار داده بودند و آن را "فریب" دانسته بودند.
⚠️ کار برخی "تصمیم سازان نفوذی" و "مشاوران غیرقانونی" که در دولت چهاردهم هستند نیز همین است؛ می خواهند در مسئولان ما هم "اختلال محاسباتی" ایجاد و درنتیجه "اراده"هایشان را سست کنند. مسئولانی که با "وعده های فریبنده دشمن"، اراده هایشان سست شده باشد و سرگرم پیشنهاد فریبنده دشمن برای "مذاکره" شوند، ناگهان با "حمله غافلگیرانه" دشمن مواجه می شوند و می گویند: "فکرش را نمی کردیم".
چه حق گفت امام امیرالمومنین(ع) که:
🔸«فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِی ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ چه بسا دشمن نزديك مى شود، تا غافلگير كند؛ پس دور انديش و محتاط باش و خوشبينى خود را (به دشمن) متّهم كن.» (نهج البلاغه؛ نامه53)
⚠️ گاه فاصله میان "قارَبَ"(که موجب خوش بینی و اختلال در دستگاه محاسباتی فرد می شود) تا "لِیَتَغَفَّلَ"(غافلگیری) فاصله زیادی نیست.
این فرآیند اختلال در "دستگاه محاسباتی" و "خوش بینی به دشمن"، هم می تواند تا مرحله "امضای برجام" و "عقبگرد در صنعت هسته ای" ادامه یابد و هم می تواند تا مرحله "برجام موشکی" پیش برود و هم می تواند تا جایی ادامه یابد که زمامداران، کشورشان را دودستی تقدیم دشمن کنند.
⚠️ آقای پزشکیان! مراقب باشید و اشتباه بشار را در اعتماد به غرب تکرار نکنید. "پیشنهاد مذاکره با غربی ها" فریب است، "مصلحت سنجی های بظاهر عاقلانه" که موجب تعلّل در اجرای وعده صادق ۳ شده است، فریب است.
اگر می خواهید این فرآیند برای شما اتفاق نیفتد و با "حمله غافلگیرانه" دشمن مواجه نشوید، بجای عمل به توصیه "مشاوران غیرقانونی" و برخی "تصمیمسازان نفوذی"، به سخنان و توصیه های رهبرانقلاب گوش دهید که پس از تعلل در اجرای "وعده صادق ۲" فرمودند: "عقب نشینی غیرتاکتیکی، غضب الهی را به دنبال دارد" و پس از حمله بی سابقه اسرائیل به خاک ایران، فرمودند:"باید دستگاه محاسباتی اسرائیل نسبت به توان ایران اسلامی تغییر یابد" و فرمودند ... .
@basaer_fi
⚠️ گاه میان"وعده های فریبنده" دشمن تا "حمله غافلگیرانه" او فاصله زیادی نیست:
🔸«فَانّ العَدُوّ رُبَّما قارَبَ لِیَتَغَفَّلَ فَخُذ بِالحَزم وَاتَّهِم فی ذالِکَ حُسنَ الظَّنّ؛ چه بسا دشمن "نزديك"می شود تا "غافلگير" کند؛ پس دوراندیش باش و خوشبینی ات به دشمن را متهم کن.» (نهج البلاغه؛ نامه۵۳)
⚠️ کاش برخی خواص و مسئولان ما عبرت بگیرند ...
#سوریه
#بشار_اسد
✍ شبیر فیروزیان
@basaer_fi
هدایت شده از کشتی طوفانها (استاد علی رهبر)
1.21M
🔹 پاسخ شبهات پیش آمده پیرامون تحولات منطقه
🔻موضوع: باخت یا تاخت؟
(معیار شکست و پیروزی)
🎙استاد علی رهبر
🗓 ۱۹ آذر ۱۴۰۳
#پرسش_و_پاسخ
@keshtitoofanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ اگر این روزها برایتان این سوال و شبهه پیش آمده که با سقوط حکومت سوریه، خون شهدای مدافع حرم هدر رفت، این بخش کوتاه از سخنان آیت الله جوادی آملی در درس تفسیرشان درباره تاثیرات خون شهید را با دقت گوش کنید.
⚠️ خون شهید خاصیت "پاک کنندگی" دارد. سرزمینی که به خون شهید آغشته شده باشد، "طیب" و "طاهر" می شود. آنگاه خداوند درباره "سرزمین طیّب و طاهر" می فرماید:
🔸"وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ؛ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻴﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ." (اعراف: ٥٨)
⚠️ ثمره این خونها اسقرار یک نظام اسلامی است.
⚠️ خون کودکانی که فرعون می کشت، زمینه ساز ظهور موسی(ع) شد:
صد هزاران طفل سر بُبریده شد/
تا کلیم الله صاحب دیده شد...
@basaer_fi
وظایف مومنان در ابتلای سوریه 1.mp3
5.88M
💠 وظایف مومنان در ابتلای سوریه
🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد عابدینی
🔸موضوعات مطرح شده:
1:26 سنتهای خدا حاکم بر همه چیز است
2:20 ملاک حرکت ایمانی و برخورد با حوادث
3:26 خدا دست اندرکار است
3:59 مومن مغلوب نمیشود، باید جهت برتری را دید
6:35 ایمان، آرامش در حوادث
8:35 در هر بلایی، نعمت است
9:13 هیچ اتفاقی نمیتواند مومن را بشکند
12:00 در کجا دشمن عاجز میشود؟
12:53 وقت تمحیص و ریختن ناخالصی است
14:04 برای مومن خستگی بیمعناست
16:18 آیا تلاش های سابق از دست رفته است؟
📆 یکشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳
@basaer_fi
2024_12_11_17_07_40_128kbs.mp3
7.72M
💠 تحلیل کوتاهی بر بخشی از سخنان امروز رهبر انقلاب/ با چه منطقی، جبهه مقاومتِ زخم دیده و مجروح، بازیابی می شود و بر توان و مقاومتش افزوده می شود؟/ امید افزایی رهبر انقلاب مبتنی بر چه منطق عقلانی و وحیانی است؟
🎙 شبیر فیروزیان
@basaer_fi
💠 نگاهی به تناقض های غرب و غرب پرستان درباره سوریه و ایران
⚠️ بسیار جالب است، افکار عمومی در ایران را به سمتی هدایت می کنند که مردم روسری از سر بردارند و علیه حکومت دینی بایستند.
همان ها در سوریه افکار عمومی را به سمت گرایش به ریشهای بلند سلفی هدایت می کنند تا علیه حکومت سکولار بجنگند و یک حکومت سلفی با قوانین اسلامی و سفت و سخت بیاورند.
⚠️ بیاید کمی خودمان را از فریبهای بزرگ رهایی بدهیم، بشار از آل سعود دیکتاتورتر است یا از آل خلیفه؟
آزادی های سیاسی و اجتماعی اش از عربستان سعودی کمتر است؟ هر آنچه غرب کوشید تا بن سلمان در عربستان اجرا کند، سالها قبل در سوریه وجود داشت، نه دین اجباری بود، نه حجاب.
مشروب هم سرو می شد، که البته اکنون اعضای تحریر الشام در حال حمله به فروشگاه های مشروبات الکلی هستند در حلب و باقی شهرهای در دستشان.
بین دختر و پسر هم دیوار نبود و...
⚠️ بروید فیلم های سوریه که قبل 2010 در یوتیوب بارگذاری شده اند را ببینید، کشوری زیبا، توریستی، فعال و پویا، که کنسرت های خارجی که الان در عربستان مد شده، در آنجا برگزار میشد... هیچ شباهتی به کشورهای عربی دیگر نداشت، از همه هم سکولارتر بود
⚠️ اما اما و اما، برای اسرائیل یک تهدید بود و غرب این را نمی پذیرد.
پس بحث نه بر سر دین شماست، نه دیکتاتور بودن یا نبودن حکومت شما و نه حتی سکولار یا مذهبی بودن آن... هر کدام از اینها به مقتضای نیاز آنها میتواند برای ما مردم این منطقه زیبا یا زشت جلوه کند.
⚠️ ما مردم خاورمیانه کی میخواهیم به خود بیاییم و دست از بازیچه سیاستهای غرب و شرق شدن برداریم، خدا می داند. هر روز سازی میزنند و ما هم به هر سازشان آنگونه که می خواهند می رقصیم.
@basaer_fi
💠 چگونه و با چه مکانیسمی جبهه مقاومتِ مجروح و آسیب دیده، قوی تر از گذشته خواهد شد؟/ آیا امیدافزایی رهبرانقلاب درباره آینده جبهه مقاومت واقعی است؟ (بخش اول)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی مهم و راهبردی روز چهارشنبه فرمودند: "مقاومت این است جبههی مقاومت این است. هر چه فشار بیاورید محکمتر می شود. هر چه جنایت کنید پرانگیزهتر می شوند؛ هر چه با آنها بجنگید گستردهتر می شود و من به شما عرض می کنم، به حول و قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت."
⚠️ این بخش از بیانات ایشان ممکن است این سوالات را به ذهن برخی مخاطبان متبادر کند:
❓"جبهه مقاومتی که در حداقل یکسال و چند ماه پس از طوفان الاقصی آسیب های جدی دیده و عناصر اصلی و کلیدی اش را از دست داده، چگونه و با چه منطقی قویتر و مستحکم تر خواهد شد؟"
❓"آیا رهبر انقلاب صرفاً برای روحیه بخشی به جریان مقاومت و رجز خواندن در برابر دشمن اینگونه سخن گفتند هرچند درواقع این بازیابی روحی _حداقل در کوتاه مدت_ اتفاق نیفتد؟"
⚠️ برای پاسخ به این سوالات مهم، می توان از دوگونه تحلیل بهره برد:
1⃣ یک نوع از تحلیل این مسئله، "تحلیل بینشی" و "عقلانی" است که خود ایشان نیز به آن اشاره فرمودند و آن اینکه، وقتی مردم ببینند که با یک سگ هار وحشی طرف هستند که دائم در حال آسیب رساندن است و جنایتش را روز به روز وسیع تر می کند و به هیچ حدی قانع نیست، و مذاکره و گفت و گو هم سرش نمی شود، برای حفظ جانشان چاره ای جز مقاومت نمی بینند. بنابراین جنایت بیشتر دشمن به مردم برای مقاومت بیشتر انگیزه بیشتری می دهد.
2⃣ اما این مسئله یک "تحلیل الهیاتی" هم دارد؛ و آن اینکه اساساً مردمی که از دشمن آسیب و جراحت دیدند و "به خاطر خدا" در برابر دشمن ایستادگی کردند، اگر با وجود جنایت بیشتر دشمن و با وجود جراحات زیاد، باز هم ایستادگی کنند، خداوند بر ایمان و مقاومتشان می افزاید.
برای فهم بهتر این مسئله، دو نمونه قرآنی و تاریخی را باهم مرور می کنیم:
⚠️ نمونه اول مربوط به حوادث پس از جنگ احد است. همه می دانیم که در جنگ احد مسلمانان به دلیل نافرمانی از دستور پیامبر(ص) و تاثیر پذیرفتن از جنگ روانی دشمن، از دشمن شکست خوردند و جراحات زیادی دیده بودند. همچنین ب خی یاران کلیدی پیغمبر اکرم(ص)_ مانند جناب حمزه سیدالشهداء _ نیز در این جنگ به شهادت رسیدند و فضای غالب بر یاران پیامبر(ص) پس از این جنگ، فضای یاس و نا امیدی و احساس شکست و غم و اندوه بود.
حال در این فضا، یک نفر از نفوذی های دشمن آمد بین سپاه شکست خورده و آسیب دیده مسلمانان و فریاد زد که چه نشسته اید که دشمنی که در حال بازگشت به مکه بود، از میانه راه دوباره در حال بازگشت به سوی شماست تا کارتان را تمام کند. او با سخنانش قصد داشت سپاه پیامبر(ص) را بترساند و روحیه شان را بیش از پیش خراب کند:
🔸"الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ؛ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺩمِ [ﻣﻨﺎﻓﻖ و ﻧﻔﻮﺫﻱ ﺩﺷﻤﻦ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻟﺸﻜﺮﻱ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم [ﻣﻜﻪ] ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﺩ ﺁﻣﺪﻩﺍﻧﺪ، ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ."(آل عمران: ۱۷۳)
پیغمبراکرم(ص) وقتی این سخن را شنید، با وجود جراحات شدیدی که بر بدنشان بود، برخاستند و با صدای بلند اعلام کردند من میروم و با دشمن می جنگم و بعد فرمودند همان هایی که در جنگ آسیب دیدند و مجروح شدند با من بیایند تا دوباره به نبرد با دشمن برویم.
وقتی این مسلمانان مجروح "تهدید دشمن" را از یک سو و "ندای هل منناصر" پیامبر(ص) را از سوی دیگر شنیدند، با وجود جراحات شدید، بر ایمان و مقاومتشان افزوده شد و برخاستند و برای نبرد دوباره با دشمن اعلام آمادگی کردند:
🔸"فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ؛ ولی [ﺍﻳﻦ ﺗﻬﺪﻳﺪ] ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﻧﻴﻜﻮ ﻭﻛﻴﻞ [و ﻧﻴﻜﻮ ﻛﺎﺭﮔﺰﺍﺭﻱ] ﺍﺳﺖ." (آل عمران:١٧٣)
و اتفاقاً پیروزمندانه هم از جنگ برگشتند:
🔸"فَانقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ؛ ﭘﺲ ﺑﺎ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﺑﺨﺸﺸﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ [ﺍﺯ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ] ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ."(آل عمران: ١٧٤)
ادامه👇👇👇
@basaer_fi
💠 چگونه و با چه مکانیسمی جبهه مقاومتِ مجروح و آسیب دیده، قوی تر از گذشته خواهد شد؟/ آیا امیدافزایی رهبرانقلاب درباره آینده جبهه مقاومت واقعی است؟ (بخش دوم)
✍ شبیر فیروزیان
⚠️ یعنی در واقع "تهدید بیشتر دشمن"، وقتی در "ظرف ایمان" قرار می گیرد، اتفاقا عکس خواسته دشمن نتیجه می دهد و بجای ضعیف شدن ایمان، بر آن "می افزاید".
بنابراین یک "بازسازی روحی" در این مومنان مجاهد صورت گرفت و انگیزه بیشتری برای مقاومت در برابر دشمن در روح این افراد شکل گرفت.
⚠️ نمونه قرآنی و تاریخی دوم مربوط به جنگ احزاب است که وقتی سپاه پیامبر(ص) با انبوه سپاه احزاب مواجه شدند و وحشت و ترس بر بسیاری از افراد حاکم شده بود، مومنان و مجاهدان واقعی وقتی این صحنه بظاهر ترسناک را دیدند، نه تنها نترسیدند بلکه بر ایمان و مقاومتشان افزوده شد:
🔸"وَ لَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَ مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﻱ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻧﺪ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻳﻦ همان چیزی ﺍﺳﺖ که ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ بودند ﻭ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻭ [این مشاهده] ﺟﺰ ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﻔﺰﻭﺩ." (احزاب: ٢٢)
⚠️ البته این "تحلیل الهیاتی" از مسئله "مقاومت" و اینکه این "فرایند افزایش مقاومت" در افرادی که جراحات شدیدی دیده اند، در نظامات روانشناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسیِ مبتنی بر مبانی غربی، اصلاً قابل تحلیل و درک نیست. اینها فقط در نظامات الهیاتی و دینی و وحیانی قابل درک و تحلیل است.
⚠️ بنابراین این سخن امیدبخش رهبر انقلاب، هم از یک پشتوانه عقلانی و منطقی برخوردار است و هم از یک پشتوانه الهی و وحیانی.
انشاءالله جبهه مقاومت با وجود آسیب ها و جراحاتی که دیده، همچون مجروحان مقاوم جنگ احد، سرزنده تر و مقاوم تر و مستحکم تر خواهد شد، و با روحیه و ایمان قوی تری بازیابی خواهد شد و نابودی اسرائیل را رقم خواهد زد.
@basaer_fi