eitaa logo
بصائر
1.2هزار دنبال‌کننده
450 عکس
81 ویدیو
37 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰این بلا، نتیجه کاملا طبیعی انتخاب مسئولان سازشکاری است که ولایت دشمن را پذیرفته اند و به او اعتماد کرده اند: 🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! اگر از کافران اطاعت كنيد شما را به عقب باز مى‏ گردانند و سرانجام زيانكار خواهيد شد. » (آل‏ عمران: ۱۴۹) @basaer_ir🔸🔸
✍️چرا غربگرایان داخلی از پیروزی دموکراتها ذوق زده اند؟ 🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است؛ «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش». تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود. به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد. به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده) در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است: 🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مى‏آيند، مى‏گويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفته‏اند. و خدا به آنچه پنهان مى‏داشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119) خداوند در آیه دیگری می فرماید: 🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82) دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند. در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند: 🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، يهود و نصارى‏ را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118) جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند: 🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى‏] با آنان شتاب مى‏ورزند.» (مائده: 52) تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است. 🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است. بنابراین به راحتی می توان علت خوشحالی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی نامزد دموکرات در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت. @basaer_fi🔸 ارتباط با ادمین: @basaer_admin
هدایت شده از انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
✅ مقدمه ای بر روان شناسی از دیدگاه قرآن بر اساس آثار آیت الله مصباح یزدی ✍️ تألیف: پژوهشگر ارجمند جناب آقای شبیر فیروزیان 📚 "روانشناسي" در اسلام، علمی است که دربارۀ واقعيات و حقايق نفس انسان سخن مي گويد. استاد مصباح يزدي در آثار متعدد خود، با بهره گيري از آيات قرآن کريم، به بررسي ويژگي ها و ابعاد مختلف "نفس" انسان پرداخته و نظام وارهاي متقن و منحصربه فرد از روانشناسي در اسلام ارائه داده اند. 📌 کتاب پيش رو، تلاشی است در جهت ارائۀ مبانی قرآنی روانشناسي اسلامی با محوريت ديدگاه ها آيت الله مصباح يزدي. www.hatif.ir 💰قیمت : 65000 تومان 📖 646 صفحه / 🛒 لینک خرید اینترنتی این کتاب http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/3922
هدایت شده از بر پا
حنیف باشیم 🌱همیشه این سوال برام مهم بوده که چرا بعضی ها وقتی با نظام اسلامی و رهبری در میافتدن یک جورهایی به نفهمی و گیجی میرسن؟ اسم نمیبرم که اهانت به کسی نشه ولی حتما شماها هم دیدید. این درباره خیلی هایی که دم از رهبری و نظام و اینها هم میزنن ولی در عمل دنبال کار خودشون و زندگی و شان و شوونات خودشون هستند هم صادقه. چرا اینطوریه؟ خیلی وقتها در زندگی خودمون هم احساس گیجی و روزمرگی میکنیم. نمیدونم شما ها این سه مساله رو مرتبط به هم میفهمید یا نه. اما من دیروز آیه ای رو خوندم که احساس کردم به هر سه مساله مربوطه. 🌱رفقا این آیه رو دیده بودید؟ حُنَفَاءَ لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ ۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ (۳۱ حج) آیه درباره مناسک حجه . میفرماید این فعل خوب را به یک وضعیت خالص برای خدا انجام بدید. مشرک نباشید. با جملات بعدش توضیح میده که این حرف عمومیت داره برای کل زندگی ماها. یعنی مخلص باشید. حالا خوب چی؟ میخوای توصیه معنوی کلی بکنی؟ نه نکته ای به نظرم رسید. 🌱ببینید لابد قبول دارید که یکی از مصادیق اخلاص اینه که کار رو برای پیش بردن امر ولی بر حق جامعه انجام بدیم. خیلی وقتها ما ها میفهمیم که این کار خاص که رهبر میخواد قطعا از من بر میاد بیش از خیلی ها. اما شوونات زندگیم درگیرم کرده. اینجا یک جورهایی از دایره اخلاص داریم بیرون میایم. گاهی هم احساس میکنیم این کار رو انجام بدیم آبرومون میره یا فحش میخوریم یا ضایع میشیم. باز هم همینطور. 🌱 حالا به نظرم آیه میگه اگه کار امامت رو پیش نبری مثل کسی میشی که بین زمین و آسمان رها شده و پرنده ای بین زمین و آسمان میبردت یا تندبادی تو را به مکان دوری پرتت میکنه. مراد اینکه یا توسط انسانهای کالانعام و یا وقایع تکوینی اساسا، پرت میشی و گم میشی. و چه حس بدیه گم و گور بودن. تو باغ نبودن. اسکل شدن. 🌱به نظرتون واقعا این ایام سر کاری که باید باشیم هستیم ؟ یا داریم ول میگردیم؟ @ali_mahdiyan
🔰حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد علی رهبر، نهج البلاغه پژوه و از اساتید اخلاق برجسته و البته گمنام، اخیرا در کانال @keshtitoofanha سلسله مباحث ارزشمندی با موضوع "فتنه شناسی در نهج البلاغه" را آغاز نموده اند. به مخاطبان گرامی توصیه می کنم، حتما از بیانات ایشان بهره ببرند.
✍️این معادله را حل کنید 🔰آقای ظریف ادعا می کند با «حاج قاسم» رفاقت صمیمانه ای داشته است. او همچنین گفته است با «بایدن» نیز رفاقت دیرینه ای دارد. بایدنی که از شهادت حاج قاسم اظهار خوشحالی کرده بود؛ جالب نیست؟ 🔰پی نوشت: 🔸«وَ إِذا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى‏ شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُن؛ و منافقان هنگامى كه افراد با ايمان را ملاقات مى‏كنند، مى‏گويند ما ايمان آورده‏ايم، (ولى) هنگامى كه با شياطين خود خلوت مى‏كنند مى‏گويند با شمائيم ما (آنها) را مسخره مى‏كنيم.» (بقره: 14)
📚"سی آیه سیاسی"، در کمتر از ۴ ماه به "چاپ هشتم" رسید! 🔸کتابی متفاوت از انتشارات ۹دی در پاسخ به برخی سوالات و ابهامات پیرامون کنش های سیاسی-اجتماعی رهبر انقلاب در مواجهه با جریانات غربگرا ⚠️آگاهی از نحوه سفارش در پوستر👆
توقعِ معقول از آیت‌الله خامنه‌ای.pdf
268.3K
ازآنجاکه پرسش‌ها و ابهام‌ها دربارۀ عملکردِ رهبرِ انقلاب نسبت به دولتِ کنونی، افزیشِ چشمگیری یافته است، این حقیر یادداشت‌هایی را که پیش از این و به‌تدریج منتشر کرده بودم، در قالب یک مقالۀ تحلیلیِ بیست صفحه‌ای، سروسامان دادم که شاید پاره‌ای از نکته‌های آن، محتوای استدلالیِ لازم را در اختیارِ فعّالانِ فکری و سیاسی و اهلِ بحث و گفتگو با مردم قرار دهد. إن‌شاء‌الله. 🆔 https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 💫 🔍 کاوش موضوعی در 🔍 🔶 قسمت هفتم : « فتنه، کرونای عالم معنویت » ا----------------------------- ⛴کشتی طوفان ها ✅ ارائه معارف ناب اسلامی در کلام حجت الاسلام و المسلمین استاد 🖥www.alirahbar.ir 📱@keshtitoofanha ارتباط با ما : ✉@saaee110
⚠️ حجت الاسلام والمسلمین استاد علی رهبر، قرآن پژوه و استاد برجسته نهج البلاغه، در این ویدیو👆 توضیح میدهند که چرا رهبر انقلاب با برخی افراد و جریانات غربگرا مدارا می کنند؟
هدایت شده از بصائر
📚"سی آیه سیاسی"، در کمتر از ۴ ماه به "چاپ هشتم" رسید! 🔸کتابی متفاوت از انتشارات ۹دی در پاسخ به برخی سوالات و ابهامات پیرامون کنش های سیاسی-اجتماعی رهبر انقلاب در مواجهه با جریانات غربگرا ⚠️آگاهی از نحوه سفارش در پوستر👆
🔸تاریخ، اشکهای ناشی از درد و غیرت و اندوه این مرد را از یاد نخواهد برد: «وَ أَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَناً» (توبه: 92) رحمت خدا بر او... @basaer_fi
⚠️ همایش علمی "برجام و حکمت رهبرانه آیت الله خامنه ای"
🔰خداوند در قرآن کریم از شبکه ای متشکل از سه گروه مرتبط با هم نام می برد که با همکاری یکدیگر، در نظام اسلام فساد و ناامنی ایجاد می کنند: منافقان، بیماردلان و مرجفون(شایعه پراکنان): 🔸"لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا؛ ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺷﺎﻳﻌﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺩﻟﻬﺮﻩ ﺁﻭﺭ ﭘﺨﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ [ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ]ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻳﺴﺘﻨﺪ ، ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﻣﻰ ﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ [ﻛﻪ ﻳﺎ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻲ] ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ [ﻛﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﻭ ﭘﺎﻙ ﻫﺴﺘﻨﺪ] ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ." (احزاب: ٦٠) 🔰"مرجفون" که در دامن زدن به آشوب ها، ظهور علنی بیشتری دارند، همواره آلت دست منافقان و بیماردلان پنهان کارند. 🔰مجازات "مرجفون" بدون برخورد با "منافقان" و "بیماردلان" مرتبط با او، ریشه فساد و ناامنی را از بین نخواهد برد. @basaer_fi
هدایت شده از مهدوی ارفع
؟ بیش از دو دهه پیش پای آقای امجد به عنوان استاد اخلاق به یکی از نهادها باز شد. پس از مدتی با توصیه و درخواست ایشان، آقازاده نامبارکشون در بخش فرهنگی مشغول فعالیت شد. جوان طلبه ای فاقد عقبه علمی لایق و پشتوانه فکری عمیق. کم کم این آقازاده را توهم ایدئولوگ و استراتژیست بودن برداشت ( توهمی که در روزگار ما برای خیلی ها پیش آمده و نتایج آن، تطهیر عناصر فاسد سیاسی نظیر ابراهیم یزدی، انکار حجاب اجباری، شکستن قبح عبور از ارزشها و... بوده) آقازاده امجد کم کم در جلسات تفسیر دوشنبه های پدرش که در دفتر او در خیابان سمیه تهران برگزار میشد در حضور پدر سخنرانی که چه عرض کنم سخن پراکنی می کرد و در کمال تعجب و علیرغم درخواست دلسوزانه دوستان، مورد حمایت و تایید مطلق پدر واقع میشد. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه روضه هفتگی آقای امجدِ مورد علاقه و ارادت جوانان انقلابی، تبدیل شد به پاتوق اراذل و اوباش سیاسی یا به تعبیر آیت الله جوادی آملی، دیوث سیاسی که در آینده ای نزدیک به سران فتنه ۸۸ تبدیل شدند. در سال قبل از فتنه ۸۸ که رفت و آمدهای محمد هاشمی، سید محمدخاتمی، تاجزاده ، عبدالله نوری و ... به منزل و روضه آقای امجد زیاد شده بود، بنده به مدت یکسال روزهای یکشنبه از اذان صبح تا پاسی از شب کاملا ملازم آقای امجد بودم . آقای امجد به من می گفت: بنده و آیت الله ممدوحی و آیت الله معصومی ذرات سرگردان بودیم که آیت الله خوشوقت دستمان را گرفت و پیش روی مرحوم علامه طباطبایی گذاشت و طلبه مان کرد. در همان دوره حساس ملازمت، یک روز آقای امجد به بنده گفتند: برویم خدمت آیت الله خوشوقت. رفتیم مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در خیابان شریعتی ... آیت الله خوشوقت به آقای امجد فرمودند: آقای امجد این روضه تان را مراقبت کنید تا هر کس و ناکسی به آن وارد نشود! آقای امجد گفت: آقا نمیتونم که دم در روضه بایستم و به این بگم بیا و به اون بگم نیا آقای خوشوقت فرمودند: پس این روضه را تعطیل کن! آقای امجد گفت: من نمیتونم روضه امام حسین را تعطیل کنم! آیت الله خوشوقت فرمودند: پس چوبش را خواهی خورد... و من شاهد بودم که آقای امجد عارف انقلابی و... چگونه در حلقه فتنه گرانی که فرزندش برای او گردآورده بود فرورفت و تمام تلاش دلسوزان بی نتیجه ماند. در آخر او در فتنه ۸۸ چند ویدئو حاوی بیانیه های مکتوب_ دیکته شده_ علیه نظام خواند. فرزند متخلفش احضار شد و سپس به مالزی رفت. پدر هم دنبال او به مالزی رفت همان سال من برای سخنرانی ماه مبارک رمضان به مالزی رفتم و محفل سبزیها را در آپارتمان آقای امجد دیدم... به هرحال دو چیز مایه سقوط آقای امجد شد: 1. آقازاده ناخلف: مولا علی علیه السلام در حکمت ۴۵۳ نهج البلاغه درباره عامل سقوط زبیر_که یار و پسرعمه امیرالمومنین علیه السلام بود_ می فرماید: زبیر دائما مردی از ما اهل بیت بود تا اینکه فرزند شومش عبدالله بزرگ شد. 2. همنشینی با فاسدان از اصحاب زر و تزویر علامه امینی در جلد ۸ الغدیر نقل می کند که سیاست عثمان در دوران خلافتش آلوده کردن زبیر و امثال او به بذل و بخشش از بیت المال و مال حرام بود تا جایی که پنجاه و نه میلیون هشتصد هزار درهم به زبیر بخشید در حالی که به ابوسفیان فقط دویست هزار و به هر یک از دامادهای خود، یکصدهزار درهم بخشید. آقای امجد_که علیرغم تمام جفاهایش به نظام اسلامی_ هرگز حتی برای ساعتی حتی احضار نشد _پس از بازگشت از مالزی مورد لطف محمد هاشمی رفسنجانی قرارگرفت و دو باب منزل ویلایی در محله کوثر شهرک مهدیه قم دریافت کرد و.... اکنون اگر خبر تولید و پخش ویدئوی اخیر در فرانسه، صحت داشته باشد،احتمال می دهم که ایشان تقاضای پناهندگی کرده و در تور سازمان منافقین افتاده و ناچار شده مطالبی علیه نظام بگوید تا برای خود و پسرش پناهندگی بگیرد. خدا کند که این احتمال منتفی باشد‌. 🆔 @mahdavi_arfae
و مکر الهی در رسواتر شدن جریان غربگرا 🔰یکی از سنتهای الهی، نمایان کردن زشتی های کسانی است که به اعتماد می کنند: 🔸《فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ؛ ﺳﭙﺲ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺭﺍ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻛﺮﺩ، ﺗﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ زشتی هایشان ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩ، ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺳﺎﺯﺩ; ﻭ ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺧﺖ ﻧﻬﻲ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻣﮕﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ (ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ،) ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﺪ، ﻳﺎ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ (ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ) ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻣﺎﻧﺪ!》(اعراف:۲۰) 🔰 هرچه غربگرایان بیشتر به اعتماد کنند، او هم بیشتر به آنان لگد خواهد زد و تحقیرشان خواهد کرد و درنتیجه، زشتی هایشان هم بیشتر نمایان خواهد شد و نفرت مردم هم از آمریکا و آمریکا پرستان بیشتر خواهد شد. 🔰 یقین دارم که روی کار آمدن ، مکر خداست برای رسواتر شدن غربگرایان داخلی. جوانان انقلابی می توانند مجرای تحقق این مکر الهی باشند، اگر به درستی و هنرمندانه برای مردم روشنگری کنند. @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
✍چرا زینب (سلام الله علیها)، «عالمه غیر معلّمه» توصیف شده است؟ 🔰برخی مؤمنین «صابر»ند و برخی دیگر «صبور»؛ امّا خواص از مؤمنین اند که «صبّار»ند؛ یعنی در نهایت صبر. صبر در مصیبت ها و امتحانات الهی، صبر در عبودیت و اطاعت از دستورات الهی و صبر در ترک معصیت و گناه. همچنین برخی از مؤمنین «شاکر»ند و برخی دیگر «شکور». 🔰انسان مؤمنی که در تحمل مصیبت و انجام طاعت و ترک معصیت، صبّار باشد و صبرش نیز فقط برای کسب رضای خدا باشد و از همه بالاتر اینکه، نه تنها از دچار شدن به انواع سختی ها حتی اندکی هم در دلش احساس نارضایتی نمی کند، بلکه از خداوند بسیار هم شاکر باشد، آنگاه چشم دلش باز و فهمش از دین و منابع دینی، فهمش از زندگی، فهمش از موضوعات مختلف اجتماعی - سیاسی و فهمش از بسیاری مسائل دیگر، فهمی حکیمانه می شود. خداوند بندگان خاص خود را پس از طی کردن سختی هایی طاقت فرسا در زندگی، به فهمی حکیمانه نائل می سازد. و هرچه «صبر» و «شکر» انسان بیشتر باشد، فهمش نیز حکیمانه تر خواهد بود. 🔰و این همان معنای این کریمه قرآن است که می فرماید تنها کسانی به فهم عمیق و حکیمانه از آیات الهی دست می یابند که هم «صبّار» باشند و هم «شکور»: 🔸«إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» (ابراهیم: 5، لقمان: 31، سبأ: 19، شوری: 33) 🔰 (سلام الله علیها) یکی از بارزترین مصادیق عینی این آیه شریفه است. زن مؤمنی که پس از تحمّل سختی ها و مصائب فوق العاده سنگین، همه آنان را زیبا می بیند، یعنی هم «صبّار» است و هم «شکور». و در نتیجه طبق فرمایش این آیه کریمه، علم و فهم او نیز علم و فهمی خدادای خواهد بود؛ همانگونه که امام سجاد(ع) خطاب به ایشان فرمودند: 🔸«وَ أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَة» (احتجاج طبرسی، ج2، ص305) جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇 🆔eitaa.com/basaer_fi
کتاب جدید مهدی جمشیدی منتشر شد: درخشش عهد قدسی (بحثی در کامیابی گام اول انقلاب اسلامی) https://poiict.ir/17198/ https://www.mehrnews.com/news/5106543/ http://www.ibna.ir/fa/naghli/300507 https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
📕 به مخاطبان گرامی توصیه می کنم که اگر میخواهند درباره کارآمدی انقلاب اسلامی و دلایل آن و حدود انتظارات از ولی فقیه و شبهات پیرامون چگونگی مدیریت رهبرانقلاب در مدیریت نظام اسلامی، بیشتر بدانند کتاب جدید اندیشمند فاضل، دکتر مهدی جمشیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را حتما از انتشارات پژوهشگاه تهیه نمایند.👆