eitaa logo
بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
463 عکس
84 ویدیو
40 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
15 سرفصل در ارادت به شهید سنوار.pdf
334.1K
💢 ۱۵ سرفصل در اظهار ارادت عمیق به شهید یحیی سنوار.... 💢 از تصویر چشمان محسن حججی تا تصویر دستهای قلم شده یحیی سنوار، حجت های روزگار هوش مصنوعی و کوانتوم ✍علیرضا معاف @basaer_fi
‏⚠️ اگر دشمن متجاوز را قصاص نکنید، حیات و زندگیتان به خطر می افتد: 🔸"وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ؛ ﺍﻱ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺧﺮﺩ! ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻗﺼﺎﺹ، ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺳﺖ." (بقره: ١٧٩) @basaer_fi
💠 ۱۰ نکته تحلیلی درباره تجاوز شبانه صهیونیست‌ها به خاک ایران/ شرحی بر راهبردهای رهبر انقلاب ⚠️ رژیم صهیونیستی، از خط قرمز تصریحی ایران عبور کرده و امنیت ملی ج.ا. را مستقیما مورد تعرض قرار داده و این تعرضِ مستقیم همراه با قبول مسئولیت رسمی، نباید عادی سازی و کوچک انگاری شود. ایران برای تثبیت شرایط امنیتی پایدار خود راهی ندارد جز اینکه پاسخ معنادار و روشن و محکم دیگری به رژیم بدهد. ⚠️ از صبح دیروز رسانه های صهیونیستی در حال انتشار خبر توقف عملیات زمینی در جنوب لبنان هستند. به نظر این امر سیگنال_فريب در راستای انصراف ایران از انتقام است، درست مثل داستان آتش بس در غزه و آتش بس 21 روزه در لبنان که عملیات فریبی برای ترور سران و فرماندهان مقاومت لبنان بود. اسراییل در عملیات زمینی در جنوب لبنان شکست خورده و نمی‌تواند توقف آن‌را برای دیگران فاکتور کند. ⚠️ الگوی حملات رژیم به سوریه و لبنان دقیقا همین الگوی قبح شکنی اولیه، الگوی تصاعدی و فزاینده تدریجی و عادی سازی (نرمالیزاسیون) حملات بود. واضح است که رژیم در اینجا متوقف نخواهد شد و اگر دستگاه محاسباتی اش دچار اختلال نشود فاز بعدی را جسورانه تر ورود می‌کند. ⚠️ رژیم اکنون و پس از بازیابی توان حزب‌الله و دریافت ضربات کوبنده از حزب الله و افزایش شدید تلفات در نیروی زمینی خود، دنبال افزایش دامنه جنگ نخواهد بود و تلاش می کند با تمرکز بر جبهه لبنان و پس از تعیین تکلیف این جبهه که احتمالا با الگوی فشار سنگین نظامی و سیاسی برای اجرای قطعنامه 1701 پلاس همراه است، به سراغ جبهه بعدی برود. پاسخ ایران در این مرحله برنامه رژیم را در تمرکز و فشار به لبنان برهم خواهد زد و سیاست_تجزیه جبهات نبرد علیه رژیم را خنثی می کند. ⚠️ سران رژیم صهیونی عملیات نظامی علیه اهدافی در ایران را دستاوردهای جدیدی برای خود می بینند و بنابراین واکنش ج.ا. این دستاوردنمایی و دستاوردسازی را برباد خواهد داد. ⚠️ ما اکنون حد قابل توجهی از تبعات روانی اقتصادی و نگرانی‌های اجتماعی رویارویی با رژیم غاصب را پشت سر گذاشته ایم و اقدام قاطعانه در این فضای روانی مثبت از تبعات داخلی اقدامات بعدی خواهد کاست. ⚠️ رژیم قاعدتا نمی‌تواند در این نقطه متوقف شود و اقدام امنیتی و نفوذ و خرابکاری با استفاده از قدرت فناوری و ترور،بخشی از تعرضات رژیم در مراحل بعدی است. سیستم امنیتی کشور باید هشیارتر از قبل عمل کند. ⚠️ پاسخ ایران در این مرحله و به دلیل تجاوز رژیم، مشروعیت بالای بین المللی دارد. اقدام بدون تعلل در این مرحله، ضمن ایجاد دستاورد نظامی، روانی و سیاسی برای کشور و کشاندن رژیم به موضع انفعال، تقویت مواضع مقاومت در منطقه را به همراه داشته و بازهم از اعتماد به نفس رژیم برای اقدامات احتمالی بعدی علیه سایر اجزاء محور مقاومت خواهد کاست و احتمال ایجاد حدی از بازدارندگی حتی برای جبهه سوریه را به همراه خواهد داشت. ⚠️ پس از ضربات سنگین به ضاحیهٔ بیروت و آوارگی یک و نیم میلیون نفر از شیعیان لبنان، این انتظار در بین آنان ایجاد شده که ج.ا. از مقاومت، مجددا حمایت مستقیم نظامی به عمل آورد. در لبنان مخالفان مقاومت در حال شماتت حامیان مقاومت هستند با این ادعا که ایران شما را تنها گذاشته و کنار نشسته و شما گوشت دم توپ شده اید. پاسخ ایران در این شرایط بسیار راهگشا و خنثی کننده این وضعیت بوده و فشارها بر شیعیان مظلوم جنوب لبنان را کاهش خواهد داد. ⚠️ سرکوب پدافند هوایی (SEAD) یک اقدام کلاسیک در آغاز هر عملیات هوایی علیه اهداف دشمن است و معمولا این اقدام یا موضعی انجام می‌شود و بعد از آن هدف اصلی مورد تهاجم قرار می‌گیرد و یا موج گسترده سرکوب پدافند تا تضعیف حداکثری ادامه پیدا می‌کند( حملات آمریکا به عراق) و بعد، آسمان دشمن باز میشود،اسراییل ظاهراً با مدل اول و موضعی اقدام کرده ولی فاز دوم که حمله به اهداف سیویل بوده است را انجام نداده است و در این مرحله یک تهدید عملی را نشان داده است و علاوه بر آن‌که توانایی تخریب در عمق ایران را نمایش دادند، اهداف احتمالی مراحل بعدی حمله را تعیین‌‌ کردند.اقدام فوری و هوشمند ایران، محاسبات آنها را به هم خواهد زد. @basaer_fi
💠 جریان "ارجاف"،مانع "ارهاب" دشمن/ نظام اسلامی سرمایه اجتماعی لازم برای پاسخ قاطع به اسراییل را دارد. ✍ علیرضا معاف ⚠️ واکنش عقلانی و منطقی و اجماعی مردم ایران در برابر حمله تجاوزکارانه اسراییل به خاک ایران ، بزرگترین فرصت در اختیار تصمیم گیران ارشد کشور است تا اسراییل را از خطای احمقانه اش، پشیمان کنند. مجددا شکافهای اجتماعی با درک هوشمندانه مردم کاهش یافته و موضوع "نحوه مواجهه با تجاوز به کشور"، به سوژه اختلافی بین طبقات مختلف مردم تبدیل نشده است. تا اینجا، صحنه نبرد چند روز اخیر، هم در میدان و هم در روایت و هم در ذهنیت جمعی ایرانیان، به ضرر دشمن بوده و البته در ادامه هم باید دشمن وقیح را تادیب و منکوب کرد. اما در این میان یک نگرانی مهم نیز وجود دارد و آن هم جریان خطرناک و موذی و گاهی نفوذی "مرجفون"، یا ترسانندگان از دشمن هستند که عملاً پروژه شکست خورده دشمن را تکمیل می کنند و ممکن است ورق را برگردانند. ⚠️ دو جریان افراطی و تفریطی در داخل کشور در این جهت عملاً دست به دست هم می دهند. اول: جریان افراطی غربگرای غرب پرست غرب اندیش مرعوب غرب دوم: جریان تفریطی مدعی انقلابی گری که تهی از عقلانیت و معنویت و درک شرایط کلان کشور هستند. هم افزایی این دو جریان با هم جالب است: ✅ اولی ضربه اخیر دشمن را بزرگنمایی میکند و دومی توان داخلی و قدرت ملی را کوچک نمایی می کند. ✅ اولی انفعال ما را تئوریزه می کند و دومی لازمه و نتیجه عملی نگاه او انفعال ماست. ✅ اولی می ترسد و می ترساند چون جبهه غرب و قدرت غرب را ترسناک و دهشتناک میبیند و دومی، ناخواسته می ترساند چون جبهه خودی و قدرت تصمیم گیری خودی را ضعیف و حقیر می بیند. ✅ اولی اهل وفاق با دشمن و رفاقت با غریبه است و دومی ضدوفاق با دوست و آشنا و خودی. ✅ اولی در بخشی از جامعه موثر است که طبقه متوسط(میدل کلاس) نامیده می شوند و دومی در بین انقلابیون شکاف ایجاد می کند و هسته سختی که مهمترین موتور پیشران حرکت کشور هستند را متشتت می کند. ⚠️ این دو گروه، چون دولبه قیچی، متضاد به نظر می رسند اما متضایف عمل می کنند و نظام را در تصمیماتش مردد می کنند و یا متهم می کنند. مردم با پاسخ محکم و پشیمان کننده نظام به صهیونیستها موافقند و جماعتی بزدل، حق ندارند ترس خودشان را به مردم تعمیم دهند. ⚠️ واکنش‌های اجتماعی مردم پس از تعرض 5 آبان نشان داد که پروژه‌ ترساندن مردم ایران شکست خورده است، در همین روزها پیکر شهدای حمله صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف ایران با حضور گسترده مردم تشییع شد و در کرمانشاه، خوزستان و لرستان، جمعیت انبوهی آمدند. نگاهی به واکنش افکار عمومی نیز نشان می‌دهد، برخلاف برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها، شهادت نیروهای ارتشی و پدافند هوایی کشور و برخی مراکز نظامی با واکنش یکپارچه و متوازن همه طیف‌ها و گروه‌ها در جامعه همراه شد. از قضا طیفهای مختلفی که عموماً رسانه‌های آن طرفی تلاش دارند تا فاصله‌ای میان آن‌ها با نظام حکمرانی تعریف کنند و آن‌ها را قشری بخوانند که تعلق خاطری به ج.ا و ایران ندارند، بعد از حمله صهیونیست‌ها، واکنشی یکپارچه به این حمله نشان دادند و نسبت به شهادت نیروهای پدافند و ارتش رفتار سنجیده و خوبی نشان دادند. ارزیابی دقیق مردم و نتیجه مشخص است، جامعه فهیم ایرانی،به شکل یکپارچه و منسجم و همگن نسبت به شهادت سربازان و سردارانش واکنش همدلانه نشان می دهد و در میان اقشار مختلف ایران می‌شود این تصویر را به‌ وضوح مشاهده کرد که هیچ احساس رضایتی نسبت به تعرض به خاک ایران وجود ندارد و بر لزوم اعمال اقتدار ایران متفق القول و متحد القلب هستند. ⚠️ تلقی ناشیانه اسراییل این بود که بعد از این حمله، با القای اینکه ایران مقصر به راه انداختن یک جنگ در منطقه بوده، آن هم در حالی که معیشت مردم به لحاظ اقتصادی دچار مشکل است، جامعه ایرانی را در معرض اعتراض تند به حکومت و در پرتگاه آشوب داخلی و شورش عمومی قرار دهد، اما برخلاف تصور ناشیانه صهیونیست‌ها، حمله آنان و شهادت نیروهای پدافند و ارتشی، اتفاقاً جامعه ایرانی را در مقابل این مستحدثات، یکدست‌تر کرده و شکاف‌های اجتماعی را در پایین‌ترین حد خود در چندسال اخیر قرار داده است. این تقریباً کنشی است که جامعه ایرانی در تمام بحران‌ها از خود نشان داده است و زمانی که پای یک تهدید خارجی در میان باشد، مردم ایران در متحدترین و منسجم ترین شکل خود قرار می‌گیرند و پس از وعده صادق ۱ و۲ نیز بیش از هشتاددرصد مردم با عملیات نظام ابراز همدلی عمیق کردند. صهیونیست‌ها همانطور که بعد از طوفان الاقصی در افکار عمومی جهان مفتضح شدند(طوفان الاحرار)، این بار نیز جدای از خطای محاسباتی در حمله به مرزهای ایران، در برخورد با افکار عمومی داخل ایران نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند.
اکنون تصمیم گیران ارشد کشور با پشتوانه چنین سرمایه اجتماعی مطلوبی، باید مجددا دستگاه محاسباتی صهیونیستها را به هم بریزند. @basaer_fi
♻️ هفت سرفصل راهبردی در آستانه وعده صادق ۳ و کنش بی‌سابقه نظام اسلامی در تنبیه رژیم جعلی ✍🏻علیرضا معاف 🔻دامنه جنگ تدریجا از غزه به لبنان، یمن، کرانه باختری، عراق ،سوریه، اردن و بخصوص ایران توسعه یافته است و اکنون و پس از حملات موشکی و پهپادی گسترده متقابل ایران و اسراییل به پایتختها و خاک یکدیگر، می توان گفت که ایران و اسراییل در حال یک درگیری نظامی رسمی، مستقیم و جدی (هرچند فعلا محدود و کنترل شده) هستند؛ چه این نبرد را در یک محیط رئال، جنگ تمام عیار بخوانیم و یا با خواب زدگی جنگ نخوانیم! 🔻دستور روشن رهبر شجاع انقلاب در خصوص وعده صادق۳، بیش از این به تفسیر و تاویل و تاخیر نیاز ندارد، اقدام عملی و فوری و شجاعانه می‌خواهد؛ شتاب‌زده نمی‌شویم، اما تعلل هم نمی‌کنیم و نباید تعلل کنیم. 🔻بیانات ۶ آبان رهبر انقلاب مبیّن بود و بنان این بیان خوش‌بنیان باید بنا شود. اسرائیل دهه‌هاست که نشان داده در حالت عادی و نرمال و فرمال، مایل به قطع شرارت‌ هایش نیست، مگر اینکه با ضربه‌ای محکم و کاری سرجایش بنشیند. 🔻جنگ جدی با اسرائیل در برهه‌ی کنونی‌ تنها زمانی برای همه مردم قانع کننده می‌شود که نه صرفا با مدل تبلیغی محض و نه صرفا در قالب یک امر فراملی (مثلا مداخله‌ی تمدنی ما در سرنوشت ملت‌های دیگر) و نه صرفا در قالب یک امر ایدئولوژیک (مثلا رویکرد انقلاب ۵۷) و نه صرفا در قالب یک امر دینی (مثلا دستور اسلام) و حتی نه صرفا در قالب یک امر انسانی (مثلا مبارزه با شریر قاتل کودک کش) و نه صرفا در قالب یک امر الاهیاتی (مثلا مبارزه با شر مطلق)، بلکه در قالب یک ضرورت ملّی و فهم ملی و درک ایرانی تقریر شود: ضرورتی برآمده از وجود کشور ایران و حفظ ایرانیت ایران و بقاء ملت ایران و سرافرازی آینده ایران. @basaer_fi
🔸 تَشابَهَت قُلُوبُهُم... @basaer_fi
💠 چرا غربگرایان داخلی از پیروزی ترامپ ناراحتند؟ ✍ شبیر فیروزیان 🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است: «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش». تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود. به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد. به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده) در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است: 🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مى‏آيند، مى‏گويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفته‏اند. و خدا به آنچه پنهان مى‏داشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119) خداوند در آیه دیگری می فرماید: 🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82) دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند. در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند: 🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، يهود و نصارى‏ را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118) جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند: 🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى‏] با آنان شتاب مى‏ورزند.» (مائده: 52) تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است. 🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است. بنابراین به راحتی می توان علت ناراحتی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی ترامپ جمهوری خواه در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بسته شدن راه بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت. @basaer_fi
20 سرفصل تحلیلی درباره ضرورت یا حرمت «بمب اتمی ایران».pdf
208.9K
♻️ 20 سرفصل تحلیلی و چالشی درباره ضرورت یا حرمت «ساخت بمب اتمی ایران» ✍علیرضا معاف @basaer_fi
💠 ولایت فاطمی ✍ آیت الله العظمی جوادی آملی ▫️ حضرت فاطمه که از منظر برخی از معصومان (علیهم السلام) است، بیانگر روند تکاملی اسلام و جهش تصاعدی حاملان راستین قرآن و عترت (علیهم السلام) است، زیرا مُلک سلیمان با همه احتشام بر بال ﴿غدوّها شهرٌ و رَواحُها شهرٌ﴾ مستقر بود، لذا سرعت آن محدود بود، لیکن ملکوت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم بر شهبالِ ﴿لیلة القدر خیر من ألف شهرٍ﴾ استوار است، لذا جهش آن طوری است که می توان یک شَبه ره صد ساله را پیمود و پیمانه این پیمودن به دست هم پیمانان است که در صدد ادراک لیلة القدراند، وگرنه برای لیلة القبری ها چنین سیری میسور نیست؛ تو لیلة القبری برو تا لیلة القدری شوی چون قدر مر ارواح را کاشانه شو کاشانه شو ▫️ اگر مرکب رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم هنگام معراج بُراق بود که هر قدم او به شعاع دید بود؛ خُطاهُ مدّ بصره، مَطِیّه رهوار امّت هنگام عروج نسبی نماز است که عمود دین می باشد و با اقامه صحیح آن می شود، ظاهر و باطن لیلةالقدر را به قدر هستی خویش ادراک کرد و از آن سکوی پرواز استعانت جست و طبق ظرفیت ظریف و طریف روح مجرّد، طرفه فاطمی را زیارت نمود؛ دیدم سحر آن شاه را بر شاهراه «هَلْ اَتی» درخواب غفلت بی خبر زو بوالعلّی وبُوالعَلا ▫️ اگر انسان کاملی خود باطن لیلة القدر باشد، تمام گام های استوار او چنان است، هر لحظه راه هزار ماهه می رود. کدام چابک سواری به گَرد وی می رسد تا به گِرد او طواف کند. مرکب توده دوستان بانوی آفتاب چوبین است و اسب چوبین چون پای چوبین استدلالیون بی تمکین است؛ اسب چوبین بر تراشیدی که اینست اسب من گر نه چوبین است اَسْبَت، خواجه یک منزل بتاز ◀️ لیکن «کرم دوده طاها و یاسین بکند کار خویش»، زیرا خود آن بانو در ، خاندان عصمت را که به تجمّل می نشینند و به جلالت می روند، وسیله معرفی کرد و چنین فرمود: «...فَاحْمَدُوا الله الذی بنوره و عظمته ابتغی من فی السموات و من فی الارض الیه الوسیلة فَنَحْنُ وسِیْلَتُه فی خلقه و نحن آل رسوله و نحن حجّة غیبه و ورثة انبیائه». ▫️ آنچه در معتبر و متوقّع است، این نیست که خداوند به سبب آن وسیله به بنده خود نزدیک شود یا کلام او را بشنود یا به رفع نیاز او توانا گردد، تا گفته شود خدای سبحان بر بنده خود اَقْرَب مِن حَبْل الورید است و نیز خدای سبحان بکلّ شی ء سمیع است یا ﴿علی کلّ شی ء قدیر﴾ است و مانند آن، بلکه به سبب آن وسیله شخص محتاج شایسته تقرّب گردد و لائق شود که کلام او مورد اعتنا واقع شود و نیاز وی برطرف گردد؛ به هر تقدیر، اصل ابتغای وسیله مورد دستور خداوند است: ﴿وابتغوا إلیه الوسیله﴾. 👈 تعیین مصداق عام یا مطلق به عهده عموم یا اطلاق خود دلیل لفظی نیست، بلکه با دلیل جداگانه می توان چیزی یا شخصی را ثابت کرد که در این خطبه، وسیله بودن اهل بیت عصمت (علیهم السلام) بیان شد. 📚 سروش هدایت جلد2 ، ص155 @basaer_fi
⚠️ سال گذشته گفت و گویی با خبرگزاری مهر داشتم پیرامون کتاب "حقیقت عظیم"(مجموعه سخنان رهبر انقلاب درباره شخصیت معنوی، خانوادگی، سیاسی و جهادی حضرت زهرا(س)). از طریق لینک زیر بخوانید: https://www.mehrnews.com/news/5981408/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
💠 ۵ روش مبارزاتی حضرت زهرا(س) در برابر ظلم ✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر ⚠️ حضرت زهرا(س) فقط نقطه شروع مصیبت ها نیستند؛ بلکه مادر بصیرت هاست و از جمله بصیرت سیاسی. برای مقابله با غصب خلافت، در مدت بعد از رحلت پدر، تا آخرین دم حیات، پنج شیوه مبارزاتی برگزیدند: ۱. روشنگری با امام امیرمؤمنان(ع) و فرزندان؛ خانه به خانه مردم مدینه. ۲. خواندن خطبه ماندگار (که بیش از صد شرح و ترجمه بر آن نگاشته اند،) در مسجد رسول الله(ص) و محاکمه رئیس خلافت. ۳. اعتصاب تکلم با ابوبکر و عمر. ۴. گریه های سوگوارانه آشکار و در خانه، به دلیل عقب زدن خلافت امیر ایمانداران و آسیب های ناشی از آن، تا آستانه ظهور. ۵. وصیت تشییع پنهان و قبر پنهان، برای مانع شدن از حرکت مردم فریبانه آسیب زنندگان. بر ماست که در تقابل با استکبار جهانی و اقمار آنها، بیاموزیم. @basaer_fi