eitaa logo
بصائر
1.2هزار دنبال‌کننده
450 عکس
81 ویدیو
37 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 پیام سید حسن نصرالله به بن سلمان: 🔸 او از مکه قیام می کند هنگامیکه مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد این روز خواهد آمد.. @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
30AyehSiasi.pdf
2.11M
🔸همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، فایل پی دی اف کتاب پرفروش و پرمخاطب «سی آیه سیاسی»، تألیف دکتر شبیر فیروزیان و دکتر علیرضا معاف، که با محوریت 30 آیه قرآن کریم به 30 سوال و شبهه سیاسی روز جامعه پاسخ داده است، و تاکنون 9 بار از سوی انتشارات 9دی تجدید چاپ شده است، بصورت رایگان در دسترس عموم علاقه مندان و بخصوص روحانیون و مبلغان محترم قرار داده می شود. @basaer_fi
ا❁﷽❁ا ✍ نگاه‌های زیرچشمی مرگ! 📜 وَ اعْلَمُوا أَنَّ مَلَاحِظَ الْمَنِيَّةِ نَحْوَكُمْ [دَائِبَةٌ] دَانِيَةٌ وَ كَأَنَّكُمْ بِمَخَالِبِهَا وَ قَدْ نَشِبَتْ‏ فِيكُمْ وَ قَدْ دَهَمَتْكُمْ فِيهَا مُفْظِعَاتُ الْأُمُورِ وَ [مُضْلِعَاتُ‏] مُعْضِلَاتُ الْمَحْذُورِ. فَقَطِّعُوا عَلَائِقَ الدُّنْيَا وَ اسْتَظْهِرُوا بِزَادِ التَّقْوَى. بدانید نگاه‌های زیرچشمی مرگ به سمت شما نزدیک شده و گویی شما در چنگال‌هایش - که در شما فروبرده است - گرفتارید و فشارهای سنگین و عامل‌های تنگنا آفرین در این هجوم مرگ، شما را غافلگیر کرده است. پس، وابستگی‌های دنیا را برکنید و با توشۀ تقوا خود را پشتیبانی کنید. (نهج البلاغه؛ خطبه ۲۰۴) 📙 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960@basaer_fi
🔸 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ الی ۲۶ فروردین، از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود. با شعار 🆔 @basaer_fi
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
📣 آیین مجموعه ۵ جلدی ترجمه و شرح ادبی 🔆 با حضور: 👤 نویسنده اثر: حجت‌الاسلام استاد 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) 👤 دکتر (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) 👤 حجت الاسلام (دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی) 👤 حجت الاسلام (محقق نهج البلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) 🗓دوشنبه 14 فروردین ماه 🕦ساعت 20 📌مصلی بزرگ تهران، انتهای راهرو اصلی، بخش نهج البلاغه، سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
هدایت شده از بر پا
درباره کشف حجاب ۴ نقدهای رهبری به حزب اللهی ها 🔹معمولا تمایزات اندیشه رهبری را با اندیشه های خودمان سرسری رد میکنیم. سخنان رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیلهای موجود و رایج را به چالش کشید. 🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند.(حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴) این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده اند را چنین توصیف نمود که نمیدانند چه اشتباهی میکنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام میشود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نمیکنم. 🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان میدهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند میدانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمیدانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند. 🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان میدهد الان زمان ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر میکردند نیاز به ورود های امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل میشود. 🔹رهبری همین کشف حجاب کرده ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان میبیند و مدحشان میکند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی دینی در جامعه میدانند حال آنکه شاخصهای رشد دینداری و یا بی دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده ای فکر میکنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز میکنند. کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد. 🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید: گزارش خبری آیین مجموعه پنج جلدی در خبر نیمروزی شبکه اول سیما برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960
🔸 ماه رمضان امسال، ۲ رویداد قرآنی جذاب با استقبال کم نظیر مردم (با سلایق و طیف های گوناگون اجتماعی) روبرو شد: "برنامه قرآنی " و "". 🔸اصلی ترین دلیل موفقیت هر دو رویداد نیز عبارت است از: "جذابیت و خلاقیت هنری"، "تنوع بخشها و سوژه ها" و "محتوای فاخر و غنی". 🔸این استقبال مردمی نشان می دهد اولاً برخلاف آنچه تبلیغ می شود، دل و ذهن مردم ما پیوند عمیقی با قرآن و معارف دینی دارد. و ثانیاً امروزه مهمترین راه برای جذب دلهای مردم به سمت معارف قرآنی، ارائه محتوای عمیق با جذابیت و خلاقیت هنری است ولاغیر. @basaer_fi
✍ از عماد افروغ تا "م.نصیری"/ "خطای بینشی" یا "مشکل گرایشی"؟ شبیر فیروزیان ⚠️ برادر عزیزی تصویر مرحوم "عماد افروغ" و فرد دیگری که زمانی انقلابی بود و در سالهای اخیر کاملا ضدانقلاب شده و اخیراً در یک مناظره به بهانه نقد سخنان رهبرانقلاب، توهین زشتی به ایشان کرده را برایم فرستاده و پرسیده فرق این دو نفر چیست؟ در پاسخ نوشتم: ⚠️ این دو خیلی با هم فرق دارند. "عماد افروغ" سلیم النفس بود. دلسوز و دغدغه مند بود. حتی انتقادات غلطش به رهبر انقلاب از روی دلسوزی بود. "شبهه علمی" داشت، نه "شهوت عملی". به دنبال "حقیقت" بود. برخی تحلیلهایش "خطا" داشت و به نظرم خطایش هم به دلیل "آرمانگرایی صِرف" و "ندیدن برخی واقعیات" و "عدم آشنایی با اجرائیات" و "عدم درک برخی مصلحت ها" بود. در یک کلمه، "خطای بینشی" داشت، نه "مشکل گرایشی". ⚠️ اما فرد دوم، "شهوت عملی" دارد، نه "شبهه علمی". او از انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب، "نفرت" دارد. مناظره و گفت و گو با او بی فایده است. شاید تنها فایده اش این باشد که امراض روحی اش بیشتر آشکار می شود. هیچ وقت قانع نمی شود. اساساً نمی خواهد قانع شود. چون مشکلش "بینشی" نیست، "گرایشی" است. گرایشات و امیالش دچار اختلال است: "الّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَرَض". امیال و هواهای نفسانی اش بر او حکومت می کنند و از این رو، ابزارهای ادراکی اش از کار افتاده: 🔸 أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ؛ ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺴﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺩﻳﺪه اﻱ؟ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺧﻮﺩ [ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻴﺴﺖ] ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺑﺮ ﮔﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﺶ ﻣُﻬﺮ ﻧﻬﺎﺩ، ﻭ ﺑﺮ ﭼﺸﻢ [ﺩﻟﺶ] ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ." (جاثیه: ٢٣) اینکه منشا این "بیماری روحی" چیست را نمی دانم؛ مال حرام، هم نشینی با اهل نفاق یا ...؟ ⚠️ شاید در مقایسه مرحوم عماد افروغ با فرد دوم، این کلام امام امیرالمومنین(ع)، راهگشا باشد: 🔸«فَلَيْسَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَهُ؛ كسى كه در جستجوى حق بوده و خطا كرده مانند كسى نيست كه به دنبال باطل بوده و آن را يافته است.» (نهج البلاغه؛ خطبه61) ⚠️ و در پایان این دعا را هیچگاه از یاد نبریم: 🔸"رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا؛ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺩﻝ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﺪﺍﻳﺘﻤﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻱ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻣﻜﻦ." (آل عمران: ٨) @basaer_fi
🔰 دو طرف (درخواست کننده و درخواست شونده)، در اوج ضعف و ذلّت: 🔸 "ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ"(حج:۷۳) @basaer_fi
🔰 خاطره‌ی آقای دکتر سهیل اسعد از سفر حضرت علامه مصباح(ره) به شیلی 🔸 در سفر من به شیلی، علامه مصباح(ره) هم برای سخنرانی به شیلی آمده بودند، آنجا با ایشان آشنا شدم و اخلاق، تواضع و علم ایشان مرا جذب کرد و تصمیم گرفتم که وارد حوزه علمیه شوم. 🔶 اصل مصاحبه از دقیقه 38:20 برنامه محفل روز 1402/1/29 🔸 برنامه محفل 1402/1/29👇 https://telewebion.com/episode/0x62b73e4 🆔 @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نظام سیاسی ای که چنین نگاه توحیدی و آزاداندیشانه ای به انتخاب و رای مردم دارد، هیچ وقت از رفراندوم و همه پرسی واهمه ندارد. 🔸 مسئله اصلی، و شیطنت کسانی است که با نزدیک شدن به انتخابات آخر سال و با اسم رمز ، به دنبال "دوقطبی کردن" جامعه، "حاشیه سازی"، "هزینه تراشی" و تحمیل "فتنه ای جدید" به نظام اسلامی هستند؛ و رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود، حکیمانه این نقشه را خنثی کردند. @basaer_fi
هدایت شده از بر پا
رهبری و رفراندوم 🔹آیا رهبری با رفراندوم مخالف است؟ کسی که از در شورای انقلاب و بانیان رفراندوم جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب بوده، از بانیان رفراندوم قانون اساسی بوده. از بانیان بازنگری قانون اساسی بوده. از بانیان متن قانون اساسی است که این روش به رسمیت شناخته. رهبری را با خودش تفسیر کنید نه خودتان. شما شاید هر روز یک حرف بزنید. شمایید که هیچ وقت جرات ندارید از مردم دنیا همه پرسی کنید که با شورای امنیت و حق وتو و حاکمیت دلار و موجودیت اسراییل موافقند یا نه. شمایید که در داخل هر جا مردم مخالفتان رای دادند جر زنی را شروع کردید. 🔹رهبری سال هفتاد و شش و هشتاد که خاتمی رای آورد پای حضور مردم نایستاد؟ سال هشتاد و چهار و هشتاد و هشت نایستاد؟ حضور های هشتاد و چند درصدی پای صندوق های رای، رفراندوم نبود؟ چه کسی تا آخر پای انتخابهای مردم ایستاد؟ با شخص منتخب شده آنهم آدمهایی مثل میرحسین و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و هاشمی کار نکرد؟ کار کردن با آدمی که هزار جور اختلاف نظر عملی و گفتمانی با تو دارد ساده تر است یا همراهی با یک نظر رفراندوم در یک موضوع فنی خاص؟ رهبری با گفتگوی با آمریکا در داستان هسته ای موافقت نکرد با اینکه اعلام کرد با آن مخالف است اما با خواست خواص و به نیت تجربه کردن عموم مردم با آن همراه میشود. 🔹کدام کشور اصل موجودیتش را به رفراندوم گذاشته و قانونش را هم دو بار به رفراندوم گذاشته؟ شما دیگر حرف از مردم نزنید. شما که هشتاد و هشت تهمت تقلب زدید چون شکست خوردید و میخواستید رای کل مردم را بالا بکشید. شما که انقلاب چند صد نفره تان چند ماه دوام نیاورد و با حضور خیابانی میلیونی نابود شد. همه میدانیم دلتان به هزاران رسانه استکباریتان گرم است که مخ مردم را بزند و نظر آمریکاییتان را تایید کند. حال آنکه آزموده را آزمودن خطا است. 🔹هنوز هم نتوانستید بفهمید چرا بعد آنهمه تبلیغاتتان برای عدم حضور مردم پای صندوق رای، کمتر از بیست درصد هم موفق نشدید مردم را منصرف کنید. حالا چی؟ ایران بیاید برای موضوعات مختلف رای گیری کند که چی؟ هیجان و دو قطبی راه بیندازید ، متخصصین و منتخبین را کنار بزنید؟ که چی؟ که فردا اگر نظرتان نشد چو بیندازید که تقلب شده؟ بگویید حاکمیت خودش موافق فلان نظر است پس ما بیاییم رفراندوم برگزار کنیم؟ 🔹راستی چرا سرمایه داران بزرگ کشورهای اروپایی رای نمیگیرند درباره اموال و داراییهایشان که تقسیم کنند بین همه یا نه؟ چرا هیچ کشوری درباره همه موضوعاتش رای گیری نمیکند؟چرا هیچ کدام درباره اصل موجودیت و ساختارشان هر سال و هر روز یا بیشتر یا کمتر رای گیری نمیکنند؟ اگر به تعداد رای گیری است که هیچ کدام با تعداد انتخابات و حجم حضور مردمی ما در طول سالها قابل مقایسه نیستند. اگر هم بحث سر رفراندوم درباره موضوعات مختلف است که هیچ یک بی حساب و کتاب و بدون طی فرایند دارای قاعده و قانون رفراندوم را در هر موضوعی انجام نمیدهند. 🔹به چه فلاکتی افتاده اید، انصافا. @ali_mahdiyan
🔻وقتی همه‌پرسی، نقطۀ پایان نمی‌سازد: در نقد شنیدن «صدای مردم» از دریچۀ «همه‌پرسی» 🖊 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب از «شنیدن حرف مردم» استقبال می‌کند اما می‌گوید این دغدغه، «سازوکار» دارد؛ این سازوکار، «انتخابات» است. «طبیعی‌ترین» و «مطمئن‌ترین» مسیر برای شناختن نظر مردم، انتخابات است. نظام جمهوری اسلامی نیز سرنوشت «بخش عمدۀ نهادها»ی خویش را به عرصۀ انتخابات «واگذار» کرده است و این مردم هستند که به صورت «مستقیم»، دو قوّۀ اصلی آن را تعیین می‌کنند. بنابراین، دعوت نظام به شنیدن نظر مردم، «تحصیل حاصل» است؛ چراکه «خودِ نظام» در طول دهه‌های گذشته، همواره بر اساس آخرین نظرها و خواسته‌های مستقیم مردم، بازتولید و بازتعریف شده است. ۲. دیگر این‌که هر نظام سیاسی، مجموعه‌ای از «خطوط قرمز» دارد که در حکم «هویّت» او هستند و ذات و حقیقتش را تشکیل می‌دهند. این خطوط قرمز، «سلیقه‌ای» و «شخصی» نیستند، بلکه در «قانون اساسی» به آنها تصریح شده است یا از مصداق‌های اصول قانونی اساسی هستند. البتّه حتّی در خود قانون اساسی نیز همۀ اصول، هم‌رتبه نیستند، بلکه بعضی از اصول، همواره «ثابت» هستند و به رأی‌گذاشتن‌شان به معنی زدودن ذاتیّات نظام و عبور خاموش از آن و استحاله‌اش هستند. این‌چنین اصولی و لوازم و نتایج‌شان و یا مصادیق و نمونه‌های عینی‌شان، «یک بار برای همیشه» انتخاب می‌شوند و فقط در صورت «تغییر نظام سیاسی»، جابجا می‌شوند. بنابراین سازوکار دگرگون‌ساختن‌شان، «انقلاب» است نه «همه‌پرسی». ۳. نکتۀ دیگر این‌که بسیاری از مسأله‌ها را همۀ مردم نمی‌توانند «تحلیل» کنند؛ چون یا «بسیار تخصصی» هستند و یا «لایه‌های پیچیده و متعدّد»ی دارند، چنان‌که حتّی در میان صاحب‌نظران نیز دربارۀ آنها اختلاف‌نظر وجود دارد. در اینجا، ارجاع‌دادن مسأله به همه‌پرسی، «اختلاف» را برطرف می‌کند امّا به طور ضروری، موجب «انتخاب گزینۀ بهتر» نمی‌شود؛ چون تودۀ مردم از جنبه‌ها و اضلاع مسأله، اطّلاع ندارند و بر اساس دلخواه خویش یا دسترسی‌های ارتباطیِ خویش تصمیم می‌گیرند. روشن است که باید مسأله را در مجرای «کار کارشناسی» و «اجماع نخبگانی» حل کرد و کوشید به هر اندازه که می‌توان «اهل نظر» را به یکدیگر نزدیک کرد. از متن این «توافق خبرگی» در سطح بالا، «همراهی اجتماعی» نیز برخواهد خواست. پس این‌که تودۀ مردم، «امکان تحلیلِ» این‌چنین مسأله‌هایی را ندارند، سخن عجیب و تحقیرآمیزی نیست و خودِ مردم نیز بر همین اساس، به عرصۀ انتخابات پا می‌گذارند تا آنانی را که خبره و نخبه هستند و از عهدۀ حل مسأله‌های تخصصی برمی‌آیند را انتخاب کنند. برداشتن این واسطه و «توده‌ای‌سازی تصمیم‌گیری دربارۀ مسأله‌های تخصصی»، خدمت به منافع ملّی نیست. ۴. ما در «شرایط طبیعی» به سر نمی‌بریم که ذهنیّت جمعی‌مان، «آسوده» و «بی‌نوسان» باشد و در آن «دست‌کاری‌های بیرونی» نباشد. دشمن تلاش می‌کند با «تصرّف شناختی» و «بازی روایتی»، حقّ و باطل و صدق و کذب را جابجا نماید تا شاید مردم را در مقابل نظام قرار بدهد. در چنین وضعی، روشن است که به‌طور ضروری، «سخن حقّ» غالب نمی‌شود و فضای اجتماعی، درگیر «مباحثۀ عقلانی» نمی‌گردد و «قوّت استدلال‌ها»، ملاک داوری قرار نمی‌گیرد، بلکه برندۀ این بازی، نیروها و جریان‌هایی خواهند بود که بیش از دیگران، روایت می‌سازند و ذهن مردم را به تسخیر قدرت بازیگری خود درمی‌آورند. گذشته از این، شکاف تصنّعی از «حاکمیّت» به «جامعه» نیز انتقال می‌یابد و جامعه نیز در ورطۀ «تضاد» و «کشمکش» گرفتار می‌شود، درحالی‌که غرض از همه‌پرسی، مشارکت‌دادن به مردم برای دور افتادن از منازعه بود. همه‌پرسی در این‌چنین موقعیّتی، نه‌تنها گره‌گشا نیست، بلکه هر نتیجه‌ای را به یک «اختلاف تازه» تبدیل می‌کنند و به‌تدریج، «شکاف‌های متقاطع» می‌آفریند و جامعه را از درون، پاره‌پاره می‌کند. از متن این همه‌پرسی، «زنجیره‌ای از همه‌پرسی‌ها» بر خواهد خواست که پایان‌شان جز تضعیف اقتدار حاکمیّت و تولید تنش ریشه‌دار در عمق جامعه نیست. ۵. اگر آیت‌الله خامنه‌ای، در برابر نظر مردم باشد و یا به نظر مردم، بها و اعتبار ندهد، تنها با «همه‌پرسی» مخالفت نمی‌کند، بلکه اساس «انتخابات» را برمی‌چیند یا دست‌کم آن را محدود و اقلّی می‌کند، نه این‌که این‌قدر بر آن اصرار بورزد و در امتدادش، «نظریۀ مردم‌سالاری دینی» را مطرح کند. آن‌که خوی دیکتاتوری دارد، هیچ «مجرا» و «بستر»ی برای اظهارنظر مردم باقی نمی‌گذارد و می‌کوشد به مردم تلقین کند که «حقّ گفتن» ندارند، درحالی‌که رویکرد ایشان از آغاز تاکنون، «مردمی‌سازی دولت» و «مشارکت حداکثری» بوده است. ازاین‌رو، باید انصاف داد که نظر منفی ایشان در شرایط کنونی دربارۀ همه‌پرسی، نه به معنی تعارض با مردم است و نه به معنی ناچیزانگاشتن فهم مردم. 🖇 متن کامل در خبرگزاری فارس: https://www.farsnews.ir/news/14020130000851/
✍ "رفراندوم"، "رسانه" و "دستگاه محاسباتی مردم" شبیر فیروزیان 🔰 امام امیرالمومنین(ع) در جملاتی زیبا در خطبه قاصعه، به چگونگی تسخیر قوای ادراکی و دستگاه محاسباتی مردم توسط شیطان اشاره می فرمایند؛ که اگر مصداق شیطان و ابلیس را منحصر در آن موجود جنّی خاصّی که از درگاه ربوبی رانده شد ندانیم، آنگاه باید گفت این جملات امیرالمومنین(ع)، کاملاً بر دستگاههای رسانه ای شیطانیِ زمانه ما و تاثیر آنان بر افکار عمومی نیز قابل تطبیق است: 🔸"اتَّخَذَهُمْ إِبْلِيسُ مَطَايَا ضَلَالٍ وَ جُنْداً بِهِمْ يَصُولُ عَلَى النَّاسِ وَ تَرَاجِمَةً يَنْطِقُ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ اسْتِرَاقاً لِعُقُولِكُمْ وَ دُخُولًا فِي عُيُونِكُمْ وَ نَفْثاً فِي أَسْمَاعِكُمْ؛ شيطان آنان را براى گمراه كردن مردم، مركب هاى رام قرار داد، و از آنان لشكرى براى هجوم به مردم ساخت، و براى دزديدن عقل هاى شما آنان را سخنگوى خود برگزيد."(نهج البلاغه؛ خطبه ۱۹۲) تعبیر دقیق و جالب "اسْتِرَاقاً لِعُقُولِكُمْ" در این بیان امام(ع)، بیانگر این نکته است که دستگاههای رسانه ایِ شیاطین عالم، با تسخیر قوای ادراکی مردم،"عقل" آنان را "می دزدند" و اجازه تحلیل درست به آنان نمی دهند. 🔰 متاسفانه باید گفت شرایطی که امام امیرالمومنین(ع) در این جملات ترسیم میفرمایند، تا حد زیادی منطبق بر جامعه امروز ماست. برخلاف سالهای ابتدای پیروزی انقلاب و دهه ۶۰، که چند رفراندوم در کشور برگزار شد، امروزه مردم‌ ما در "جنگ روایت ها" و "تهاجم رسانه ایِ" بی سابقه و پیچیده ای از طرف دشمن و جریان نفاق داخلی قرار گرفته اند؛ امروزه جریان رسانه ای دشمن، با "تحریف واقعیات" و اعمال "دیکتاتوری رسانه ای" و "سلب آزادیِ فکری" از مردم و ایجاد "دوقطبی های دروغینِ خطرناک"، دستگاه محاسباتی مردم را به نفع خود جهت دهی می کنند. امروزه، هم نفاق داخلی پیچیده تر شده و هم ابزارهای رسانه ای و شیوه های جنگ رسانه ای پیشرفته تر. 🔰 از این رو باید گفت تا وقتی ادراک و دستگاه محاسباتیِ مردم، تحت سلطه رسانه ها و فضای مجازیِ تحت مدیریت دشمن است، سخن گفتن از در موضوعاتی که نیاز به یک "آرامش فکریِ اجتماعی" و "دوری از دوقطبی های فتنه گون" و "تحلیل درست" و "کار کارشناسی" دارد، یا ناشی از "جهالت" است و یا "خیانت" و "نفاق". 🔰نباید بگذاریم تاریخ ‌تلخ صدر اسلام تکرار شود و معاویه های زمان با انتشار اخبار و تحلیل ها و شایعات دروغ و به کار بردن شیوه های رسانه ای پیچیده، عنان افکار عمومی را در دست بگیرند و آنگاه دم از "رفراندم" بزنند و با ایجاد "تفرقه"، به تدریج مردم را از ولیّ خدا و نظام‌اسلامی جدا نمایند. آری! تحمیل رفراندوم، در شرایط فعلی مقدمه تحمیل صلح به امام حسن(ع) و تحمیل حکمیت به امیرالمومنین(ع) است. @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
✍نماز عید فطر، تلفیقی از "شکوه اجتماعی" و "تواضع فردی" خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: 🔸«وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ ارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ؛ نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید و همراه با رکوع کنندگان رکوع کنید.» (بقره: 43) 🔰خداوند در این آیه شریفه، ابتدا بطور کلی به مؤمنین دستور به اقامه نماز می دهد: (وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ). اما دستورات دوم و سوم، دستوراتی خاص هستند که باید باهم و در سیاقی هماهنگ، تفسیر و معنا شوند. چراکه در بسیاری از روایات اهل بیت(ع)، «زکات» در این آیه شریفه، به «زکات فطره» تفسیر شده است.(البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج1، ص202) و همچنین مطابق روایات اهل بیت(ع)، منظور از رکوع کنندگانی که باید همراه آنان و با اقتداء به آنان، رکوع کرد، ائمه معصومین (ع) هستند. (البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج1، ص204 و 203) به عبارت دیگر، به قرینه تفسیر زکات به زکات فطره، منظور از «رکوع در معیّت رکوع کنندگان» نیز «اقامه نماز جماعت عیدفطر به امامت امام معصوم(ع)» است که در زمان غیبت، این وظیفه، بر عهده نائب امام زمان(ع) است. 🔰نکته دیگر این است که طبق بیان این آیه شریفه که عبارت «آتُوا الزَّكاةَ» را قبل از «ارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ» بیان فرموده است، باید زکات فطره را قبل از اقامه نماز عیدفطر پرداخت کرد؛ همچنانیکه از امام صادق(ع) در ذیل این آیه شریفه همین معنا نقل شده است. (البرهان في تفسير القرآن، ج1، ص 204) 🔰اما چرا برای بیان اقامه نماز جماعت در روز عید فطر، از این تعبیر استفاده شده است و مثلاً نفرمود: «اسجدوا مع الساجدین»؟ پاسخ این است که خداوند علاوه بر بیان مفهوم نماز جماعت عید فطر، همزمان، درصدد القاء مفهوم دیگری هم بود که از معنای لغوی «رکوع» برمی آید و آن «تواضع و اظهار ذلت» است. همچنانیکه از امام حسن عسگری(ع) نقل شده است که در معنای این بخش از آیه شریفه فرمودند: «تَوَاضَعُوا مَعَ الْمُتَوَاضِعِينَ.» (البرهان فی تفسیر القرآن؛ ج1، ص202) و در نماز عید فطر باید به امام عادلی اقتدا کرد که خود در نهایت تواضع نسبت به دیگران باشد. 🔰در جمع بندی مفاهیم متعالی این آیه شریفه می توان گفت خداوند در این آیه ابتدا بصورت مطلق و کلی، به مؤمنین دستور به اقامه نماز می دهد(که می تواند مصداق عملی آن در خصوص روز عید فطر، اقامه «نماز صبح» باشد که پیش از پرداخت زکات فطره و اقامه نماز جماعت عید فطر خوانده می شود) و سپس دستور به پرداخت زکات، که طبق بیان اهل بیت(ع) منظور زکات فطره است؛ و پس از آن دستور به اقامه نماز عید فطر اولاً بصورت جماعت(ارکعوا)، ثانیاً به امامت امام معصوم(ع) (و در زمان غیبت به امامت نائب برحقش) (راکعین) و ثالثاً همرا با نهایت تواضع و ذلّت(رکوع). و این تواضع و ذلتی است که از یک ماه روزه داری نصیب انسان شده است. چرا که طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع) اصولاً هدف خداوند از وادار کردن انسان ها به عبادت های سخت چیزی جز خروج تکبر از دلها و جایگزینی تواضع در آنها نیست: 🔸«و عن ذلك ما حرس اللّه عباده المؤمنين بالصّلوات و الزّكوات، و مجاهدة الصّيام في الأيّام المفروضات، تسكينا لأطرافهم، و تخشيعا لأبصارهم، و تذليلا لنفوسهم، و تخفيضا لقلوبهم، و إذهابا للخيلاء عنهم؛ و به همين جهت است كه خداوند، بندگان با ايمان خود را با نمازها و زكات ها و مجاهدت ها به وسيله روزه واجب (از بغى و ظلم و كبر) حراست فرموده، تا اعضا و جوارحشان آرام شود؛ چشمانشان خاضع، و نفوس آنان رام گردد؛ قلبهايشان خضوع پذيرد و تكبّر را از آنان بزدايد.» (نهج البلاغه؛ خطبه192) به امید روزی که مفاهیم این آیه شریفه بطور کامل تحقق یابد و به امامت امام زمان(ع)، نماز عید را بخوانیم. 🌸پیشاپیش، عید سعید فطر را به همه مؤمنین روزه دار تبریک عرض می کنم. جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇 @basaer_fi🔸🔸
⚠️ چند ماه پیش درباره جلسه بظاهر وحدت اپوزیسیون جمهوری اسلامی، این آیه شریفه را نوشتم.👆 اکنون با حرفهای و خروجش از آن شورای کذایی، حقانیت این آیه ثابت شد. @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
🔸«اي اهل ايمان! نعمت خدا را بر خودتان به ياد آوريد. آنگاه كه لشكریان دشمن به سراغ شما آمدند، ولي ما باد و طوفان سختي بر آنها فرستاديم و لشكرياني كه آنها را نميديديد.» (احزاب: ۹) @basaer_fi
هدایت شده از حمید رسایی
. 🔹 عجب تحلیل روانشناختی کاردرستی ♻️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که زود غرغر می‌کنند! 🔰 حمید رسایی: حتما شما هم در اطراف خودتان با کسانی مواجه‌اید که با دیدن یک مشکل در کشور، غرغر می‌کنند و سریع با دشمن همنوا می‌شوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برند! تحلیل روانشناختی امام خامنه‌ای از این افراد چیست؟ بخوانید: 📍"این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ 📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل‌تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدم‌های بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 📍امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله‌بن‌عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📍این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 📍امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت‌الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 📍...دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسری‌ها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. 📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند." (بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵) 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
✍️ در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟ شبیر فیروزیان 📌 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد. اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است: 🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59) اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است: 🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ‏ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان می‏شورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمى‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد می‏شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60) 📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است. آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند. اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند: 🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.» (نور: 19) 📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کنند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی»، «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» و "سرشبکه های مرتبط با دشمن که با وعده پول افرادی را برای کشف حجاب خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند". @basaer_fi
ا❁﷽❁ا 📜نامه سی و یکم أَحْیِ قَلْبَکَ بِالْمَوْعِظَةِ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ وَ قَوِّهِ بِالْیَقِینِ وَ نَوِّرْهُ بِالْحِکْمَةِ وَ ذَلِّلْهُ بِذِکْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْیَا وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّیَالِی وَ الْأَیَّامِ. دلت را با (شنیدن) «اندرز» زنده ساز و با «زهد» (عامل‌های ایجاد وابستگی‌اش را) از میان ببر و با «یقین» نیرو ببخش و با «حکمت» پرفروغ کن و با یاد «مرگ» فروتنَش ساز و از او بخواه به نماندن در دنیا اعتراف کند، و رویدادهای دردناک را به او بنمایان تا بصیرت یابد، و از یورش روزگار و زشتی زیرورو شدن حوادث مرتبط با شب‌ها و روزها هشدارَش ده (تا از آسیب آنها دوری کند). 📙 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/110960 📘📘📘📘📘 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی آخرین کلمات بیسیمچی گردان حنظله حاج‌ همت را به هم ریخت 🆔 @Baseeratt
⚠️ پیروزی ایران در جنگ تحمیلیِ ۸ ساله و پیروزی انصارالله و اخیراً هم پیروزی در نبرد با کشورهای عبری، عربی و غربی، از یک سو و سرنوشت های تلخ امثال قذافی، مُرسی و ... از سوی دیگر، همگی "تجربه های عینی" است که ثابت می کند تحقق "امنیت" و "پیشرفت" تنها با و پافشاری بر "استقلال" حاصل می شود نه "سازش" و "وابستگی"؛ همانگونه که امام امیرالمومنین(ع) فرمود: 🔸 «مَن طَلَبَ السَّلامَة لَزِمَ الإِستِقامَة؛ هرفرد (یا ملتی) که می خواهد سالم بماند(و امنیت داشته باشد)، باید ورزد.» (میزان الحکمه؛ ج9، ص591 ) ✍ شبیر فیروزیان @basaer_fi