eitaa logo
بصائر
1.3هزار دنبال‌کننده
463 عکس
84 ویدیو
38 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۴ نهج‌البلاغه، در توصیف یکی از ویژگی های منافقان می فرماید: "حَسَدَةُ الرَّخاءِ" یعنی منافق همیشه نسبت به شادی و گشایش و آسایش در زندگی مردم حسادت می ورزد. هر چند حسادتش را لابلای تحلیل های جامعه شناسانه بظاهر علمی اش پنهان می کند. 🔰 البته این به این‌معنا نیست که هرکس به مراسم انتقاد کند، منافق است؛ ولی یقین دارم برخی انتقادات بظاهر علمی، "ریشه های نفسانی" دارد. @basaer_fi
💠وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند! ✍️حسین نقی 🔻دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردم 🔹جریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات. 🔹آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند! 🔻دروغ دوم؛ حق با اکثریت است 🔹چندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم - که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند. واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند. 🔻دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف است 🔹سالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها. 🔹حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود. 🔻دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستند 🔹در ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست! 🔻دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده است 🔹از بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم. 🔹طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند. @basaer_fi
🔰دستخط منحصر به فرد علامه طباطبایی خطاب به آیت‌الله مصباح در زمینه تصحیح و چاپ تفسیر شریف "المیزان": 🔸«جناب مستطاب عماد الاعلام آقای شیخ محمدتقی مصباح دامت برکاته؛ جلد پنجم تفسیر را اگر چنانچه وسائل چاپ فراهم شد، مشغول تصحیح و غلط‌گیری بشوید. دیگر هیچگونه مراجعه به اینجانب لزوم نداشته و در تصحیح و اتّخاذ کمک و اجازه چاپ و غیره، کاملاً مختارید. والسلام علیکم محمدحسین طباطبائی» 🔰پی نوشت: دستخط مذکور نشان‌گر جایگاه علمی والای علامه مصباح در نزد علامه طباطبایی است و بر اعتماد کامل علامه به ایشان و نیز مشارکت در تدوین و چاپ تفسیر شریف المیزان دلالت دارد که مسئله‌ای مهم در بازشناسی کارنامه علمی و جایگاه حوزوی علامه مصباح یزدی است. @basaer_fi
✍️ دیدار و همنشینیِ برخی خواص با فتنه گران/ آیا سیاست رهبرانقلاب درباره فتنه گران سال 88 تغییری کرده است؟ 🔰برخی مخاطبان گرامی این صفحه با ارسال عکس دیدار برخی از منصوبین و منسوبین رهبرانقلاب با سید محمد خاتمی پرسیدند: "آیا ممکن است ایشان بدون اجازه رهبر انقلاب با خاتمی همنشین شده باشند و با او خوش و بش کنند؟" و سپس نتیجه گرفته اند که احتمالاً سیاست نظام درباره مواجهه با فتنه گران سال ۸۸ تغییر یافته است. پاسخم این است: 🔰در مواجهه با «متشابهات» باید به «محکمات» رجوع کرد. به عبارت دقیق تر راه «تحلیل صحیح متشابهات»، «رجوع به محکمات» است. کار اشتباه افراد منصوب رهبرانقلاب را باید با محکمات رفتاری و گفتاریِ پرتکرار رهبرانقلاب تحلیل کرد. 🔰حال به چند مورد از محکمات رهبر انقلاب درباره فتنه سال ۸۸ اشاره می کنیم: ✅ ایشان بارها اعلام کردند که فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است و عاملان آن را افرادی "نانجیب" توصیف کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سوق دادند. ✅ ایشان بارها و بارها بر یادآوری و گرامیداشت حماسه ۹دی که پادزهر فتنه ۸۸ بود تاکید کرده اند. ✅ ایشان خاتمی را "باغی انقلاب" خواندند و شرط پذیرش ایشان برای ملاقات را (مطابق آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره مبارکه بقره) توبه علنی و اصلاح عملی دانستند. ✅ وقتی خواهر سید محمد خاتمی در سال ۹۳ از دنیا رفت، ایشان در رفتاری معنادار، بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مادرش پیام تسلیت صادر می کند و هنگامی که در سال ۹۴،مادر سید محمد خاتمی از دنیا رفت، ایشان بجای پیام تسلیت به خاتمی، خطاب به مردم اردکان پیام تسلیت فرستادند. ✅ ایشان در ماههای اخیر نیز هیچ موضع گیری و یا رفتاری که نشان دهنده عقب نشینی ایشان از این مواضع صریح و محکم باشد، ابراز نکرده اند. ✅ همچنین طبق بیان خود رهبرانقلاب، مواضع علنی و غیرعلنیِ ایشان هیچ تنافی و تعارضی با هم ندارند. 🔰 با وجود اینهمه محکمات پرتکرار و معنادار در گفتارها و رفتارهای رهبرانقلاب باید گفت قطعاً دیدار با سید محمد خاتمی و روی خوش نشان دادن به او (از سوی هرکسی که باشد)، وقتی او هیچ «عذرخواهیِ علنی» و «اصلاح عملی» نکرده، مورد رضایت رهبر انقلاب نیست. 🔰 ملاقات با خاتمی به معنای تایید فتنه ای است که هم شکاف های اجتماعی و خانوادگی عمیقی را در جامعه ایران به وجود آورد و هم موجب طمع دشمن برای وضع تحریم های سنگین و بی سابقه و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم گردید و هم موجب ریخته شدن خون جوانان بسیجی و انقلابی در کشور شد. دیدار با عاملان اصلی فتنه و روی خوش نشان دادن به آنها، پایمال کردن خون این شهداست. @basaer_fi
🔸 تصویر واقعی را انبوه دانشجویان سلیم النفسی تشکیل می دهند که در دهه محرم هر شب در عزای سیدالشهداء(ع) و یارانش اشک می ریزند، نه معدود دانشجویان بی ادب و فحاشی که در ایام اغتشاشات سال گذشته توسط رسانه های ضدانقلاب بزرگنمایی شدند. @basaer_fi
هدایت شده از بصائر
🔸 «...وَ يَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ؛ و كسانیكه آمران به عدالت را به شهادت مى رسانند را از عذابى دردناك خبر ده.» (آل عمران: ۲۱) 🔰 ۱۱ مرداد، سالروز شهادت عالم‌ مجاهد، شیخ فضل الله نوری @basaer_fi
🔸 ابتکار آقای پناهیان برای برگزاری بزرگداشت مصداق کار آتش به اختیار تمیز و نقطه زن بود. 🔸 بزرگداشت شیخ فضل الله، یعنی یادآوری بخشی از تاریخ سیاه این کشور در اعتماد به غربزده ها؛ و طبیعی است که برخی ها از این یادآوری(همچون یادآوری و بزرگداشت روز ۹ دی) واهمه داشته باشند. ✍ شبیر فیروزیان @basaer_fi
✍ یادداشت حجت الاسلام مسعود عالی در نقد مطلب حجت الاسلام علیدوست پیرامون‌ "مقایسه حکومت امیرالمومنین(ع) با نظام جمهوری اسلامی" (بخش اول) بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔰 بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) می فرمایند: 🔸"این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟ یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ "یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها"؛ این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟ مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد، در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟ در زمان امیرالمومنین (علیه الصلاه و السلام) که مثال عدل و تقواست، _دیگر شما از امیرالمومنین(ع) که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید_ مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین (علیه الصلاه والسلام) فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟! خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید، این تاریخ است؛ یکی از استانداران امیرالمومنین(ع)، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی (علیه الصلاه و السلام) سردار بزرگ جنگش، عبیدالله ابن عباس بود که می دانید چه کار کرد. شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی (علیه الصلاه والسلام)". در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود، بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند. 🔰 جناب علیدوست می فرمایند: "حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم می کنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!..." چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است. ادامه👇👇👇 @basaer_fi
✍ یادداشت حجت الاسلام مسعود عالی در نقد مطلب حجت الاسلام علیدوست پیرامون‌ "مقایسه حکومت امیرالمومنین(ع) با نظام جمهوری اسلامی" (بخش دوم) 🔰 گفته اند: "در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!..." آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست، در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هر دو حکومت، آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمی کند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وا اسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید. 🔰می فرمایند: "برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمی توانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند..." مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذی های معاویه در حکمرانی حضرت انجام می دادند که در کتاب "الغارات" به برخی از آنها اشاره شده است. در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذی ها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است. پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است. بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.) 🔰در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی می کنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند. *انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا* مسعود عالی _ ۱۴۰۲/۵/۱۵ @basaer_fi
🔸 به جناب حجت الاسلام والمسلمین پیشنهاد می کنم کتاب بسیار خوب و محققانه "ریزش خواص در حکومت امیرمومنان(ع)" تالیف حجت الاسلام دکتر جواد سلیمانی را بخوانند تا نگاهشان نسبت به حکومت حضرت واقع بینانه تر شود و قدر جمهوری اسلامی را (علی رغم همه کاستی ها و اشکالات) بیشتر بدانند. ✍ شبیر فیروزیان @basaer_fi
هدایت شده از روزنه
ملاحظاتی تاریخی بر بيانيه‌ سیاسی "دفاعی عقیم و پرهزینه" پیرامون وجود فساد در حکومت علوی جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیه‌ساز جناب آقای علیدوست/14 حضرات آقایان: محمد رضا جباری؛ جواد سلیمانی؛ حامد منتظری مقدم 🔻 در راستای تحقق اصل ، جوابیه احتمالی جناب استاد علیدوست به این یادداشت تخصصی را با اشتیاق منتشر خواهد کرد. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 4] در روزهای اخیر بیانیه‌ای از سوی آيت‌الله از اساتید محترم حوزه علمیه، صادر و موجب نقدها و ملاحظاتی شده و طبعا خواهد شد؛ چنان که دشمنان نظام اسلامی نیز این‌گونه بیانیه‌های صادر از شخصیتهای علمی حوزوی را مجال و بهانه مناسبی برای نیل به مطامع‌شان یافته و می‌یابند. این‌ کمترین‌ها، ملاحظاتی را به قرار ذیل، متوجه این بیانیه می‌دانیم: 1. آن‌گونه که از تأمل در بیانیه به‌دست می‌آید گویا ایشان تصور دارند: بیان کاستی‌ها و مفاسد موجود در دوره حکومت علوی، به معنای نفی عدالت و نفی فسادستیزی در آن حکومت است، لذا بر خود تکلیف دانسته‌اند که رویّه برخی خطباء در شاهدآوردنِ وضعیت حکومت امیرمؤمنان(ع) را به‌ نقد کشند. این تصور به دلائلی که در ادامه بیان خواهد شد ناصحیح است. 2. ایشان تصور فرموده‌اند که خطبای محترم در صدد توجیه و دفاع از وضع موجودِ کشور هستند که این تصور نیز نادرست است. تأمل در سخنان آنان (ازجمله سخنان جناب حجة‌الاسلام و المسلمین آقای عالی در محضر رهبر معظم) گویای آن است که اینان، ضمن اذعان به کاستی‌ها و مشکلات، اما در صدد خنثا‌سازیِ سوء استفاده دشمن از مشکلات موجود برای ایجاد یأس و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند؛ لذا ایشان در همان سخنرانی تأکید داشتند در نظام اسلامی مانند حکومت علوی، کاستی‌ها موجودند اما ریل‌گذاری و جهت‌گیری به‌درستی انجام گرفته است. 3. دغدغه تخریب نشدن مجاهدت‌های امام علی(ع) برای برقراری عدالت، بسیار دغدغه مقدسی است و ما با جناب استاد علیدوست در این زمینه هم‌رأی هستیم؛ ولی پرسش آن است که آیا گزارش کردن فساد مالی برخی از کارگزاران حضرت مانند (قاموس الرجال،ج10،ص389 ) والی بحرین، والی کسکر(تاریخ طبری، ج5،ص370)، فرماندار ری و دشتپی(الغارات، ج2،ص527) و فرماندار فیروزآباد(تاریخ دمشق، ج58،ص270) در کنار نقل بی‌کم‌وکاست و سراسر افتخارِ اقدامات اصلاحی آن حضرت، به‌معنی زیرسؤال‌بردن عدالت‌محوری امیرمؤمنان(ع) در عرصه حکومت‌داری است و مجاهدت‌های حضرت در این عرصه را زیر سوال می‌برد؟! آيا واقعا اين سخن درست است که بگوئيم همه کارگزاران حکومت علوی انسان‌های پاکدستی بوده‌اند؟! 🔶ادامه یادداشت: 👇 🔻صفحه دوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13165 🔻صفحه سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13166 🔻صفحه چهارم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13167 ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
4_5942810882990936120.mp3
11.37M
استاد شهریار زرشناس در برنامه دیشب جهان آرا (۱۴ مرداد ۱۴۰۲) بحث را از مشروطه آغاز کرد؛ به ریشه های فکری_ تاریخی مواجهه ایران و غرب مدرن در دوره قاجار پرداخت و اثرات آن بر جامعه ایران امروز را تشریح کرد. راه حل هایی را نیز بر اساس تجربه آلمان و روسیه مطرح کرد و البته انتقاد کرد که دولت فعلی نیز نتوانسته برای اداره کشور، تغییر پارادایم دهد و همچنان درب اداره کشور بر پاشنه توسعه غربی و گفتمان شبه مدرنیسم می چرخد. پیشنهاد میکنم سر فرصت گوش کنید. عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b